Abdominoplastia Terveystalolla?

Onkos ketään paikalla, joka olisi käynyt Terveystalolla vatsanmuotoiluleikkauksessa?
MIllainen odotusaika, jälki, henkilökunta, hinta yms?

Itse olen päätökseni tehnyt että kyseiseen leikkaukseen menen, mutta paikka on hieman vielä hakusessa :)

32

2340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viilletty nahka

      Minä kävin.
      Kävin kampissa ja fileroitsijana toimi T.Tarkka.
      Minulta tehtiin vatsanmuotoilu rasvaimu kyljistä ja rintojen poisto (olen mies)

      Tilanne oli, että olin melkein 10 vuotta sitten laihduttanut ja paino ollut normaalina siitä lähtien, roikkuvat nahat yms. oli aina haittana, oisi pitäny jo 10 vuotta sitten tehä tämä, se kaduttaa, muu ei.

      Hinta oli n. 10 800 € aika iso leikkaus.

      Henkilökunta oli mukavaa ja mehukeitot ja eväät tuli kyllä sängynlaidalle heti vaan, kun maistui ja pystyi syömään -tyyliin "kuin kalja pöytään pattyalla" eli tyytyväinen henkilökuntaan olen.

      Ensimmäinen tuomoinen leikkaus minulle, ei ollut paljon odotuksia, toipuinen tässä pahinta myrkkyä on, et voi harrastaa liikuntaa ja alussa koukkuselkänä köpötät kotona neljän seinän sisällä.
      Rupeaa korvien välissä jo riittämään tämä löhöily.
      Toipuminen on kesken vielä pahasti, tikkien poisto on ylihuomenna, joten muuta en osaa kertoa, varmaan lopputuloksen näkee ensi keväänä, kun tästä nyt pääsee kunnolla liikkumaan.

      Se, että ei tosiaan enää ole manboobseja tai roikkuvaa mahanahkaa on tosi, mutta ei vielä ainakaan hirveä outo olo ole, koska kokovartalo body päällä (se kompressiovaate) jne. Vähän kyyryssä sitä tulee kuljettua ja nukkuminen on perseestä, kun ei ole oikeen montaa asentovaihtoehtoa, vaimokin tuo toimintaa jo haluaisi makuuhuoneessa, vaan ei oikein vielä kärsi sitäkään tehdä.

      Olen pikkusen tuossa vähän ulkona käynyt happea haukkaamassa, postilaatikolta postit tai kevyen roskapussin vienyt roskiin, mutta huom. kerran päivään on riittänyt ja melkomoista köpöttetelyä koko touhu.
      Kipulääkkeitä söin viikon, nyt olen buranalla mennyt, kipuja ei haavoissa ole vaan välillä hieman vaikeaa yleisesti ja ahdistavaa vain sanontaako näin.
      Minusta kyllä tuntui, että viikon syönnillä tramalia ja oxycodinia sain jo aikaan vieroitusoireet vuorokaudeksi-pariksi, koska eipä ole moista oloa aikaisemmin ollut, kuin noiden lopettamisen jälkeen. Aika vahvoja troppeja.
      Eka yö sairaalassa oli vittumainen ja yllätyksenä nyt tuo lääkityksen lopetuksen jälkeinen yö, ei kipujen vaan kaikenlaisen sekavuuden ym. vieroitusoireiden takia ehkä vielä pahempi.

      Talven yli voi harrastaa normaalisti sitten hiihtoa, punttia yms. juoksua niin kait se muotoutuu siinä samalla nuo operoidut alueet ja arvet vaalenee jne.

      Tämä jos mikä elämänlaatuun vaikuttaa.

      • harkinnassa

        Hyvä kirjoitus :)


    • alkuperäinen:)

      Kiitos vastauksestasi!
      Vahingossa tulin tänne katsomaan ja heti osui silmään :D
      Mulla tosiaan on HUOMENNA Terveystalolla aika ko. leikkaukseen, myöskin rasvaimua kylkiin maksimaalisen tuloksen saavuttamiseksi :)
      Pikkusen tässä alkaa jo jännittämään, ei niinkään itse toimenpide, vaan sen jälkeinen olotila. Kaksipäivää sovittiin että olen siellä tai siis kaksi yötä. T.Tarkka leikkaa myös minut :)
      Alkavatko ne kivut välittömästi kun herää nukutuksesta? Ja sattuuko 24/7, asennossa kuin asennossa?

    • Viilletty nahka

      Niin tehdäänkö sinulla myös rintoihin operaatiota?? Mies/nainen??

      Ei ne kivut nyt niin pahoja ole, enempi on totuttelu siihen kipulääkkeiden tuomaan vaihtelevaan oloon ja pahaan oloon, jotain yksittäisi kohtia voi olla joita aristaa, tai koskea jne. mutta paskinta on se sängyssä makaaminen ja sama asento ja sitten kun mietit sitä, niin rupeaa vaan vituttamaan enemmän.

      Suoraan sanottuna luulin, että oisi koskenut enemmän, en voi suoraan sanoa, että se olis sellaista kipu kipua, vaikea selittää. Sellaista yleistä huono/heikkoa oloa ennemminkin.
      Pahemmin koskee, jos varmaat lyö lattialistaan tai kaadut jossain kunnolla :D
      Ei niin paha, kuin luulin...tietysti voi se olla yksilöllistä.

      Oikeestaan mulla oli, kun seuraavana aamuna ensi kertaa omin jaloin pääsin vessassa käymään, niin rupes jo elämä maistumaan.

      Tämä toipumisaika on kyllä melko kärvistelyä, kun rupee tylsyys iskemään ja kun et voi tehdä oikeen mitään kunnolla jne. vaan parempaan koko ajan mennään. Tekisi mieli olla jo liikkumassa normaalisti ja käydä vähän vaatteita ostamassa ym.

      Tsemppiä leikkaukseen ja toipumiseen!!

    • Viilletty nahka

      Sen verran vielä, että kyllä minä seuraavana päivällä siitä lyhyen matkan kampista taksilla rautatieasemalle menin ja junalla kotio, olin tosin varannut paikan sellaisesta kahden hengen allergiakopista IC junasta.....junamatka meni hyvin, ei mitään ongelmaa!

      Tosin varmaan en näyttänyt ihan miltään maaiman reippaimmalta kaverilta kyyryssä köpötellen vessaan lääkehuuruissa ja väljän kauluspaidan alata loistaa tussinjälkiä ja kädessä sidetukko tipan paikalla jne. :D

    • sesamataas

      Heippa taas!

      Olen siis nainen :D Ja ei tehdä rintoihin mitään. Mulla syynä tuohon operaatioon on kaksi synnytystä, joista jäi navan alle paljon raskausarpia ja leikkausarven päälle sellanen pussukka. Muutoin en ole ylipainoinen tms. Myöskin venyneet vatsalihakset kiristetään.
      Kaikki info on tervetullutta!

    • Viilletty nahka

      Joo, mitäpäs minä muuta osaisin...en oikein mitään. Sinne vain avoimin mielin!
      Kohtapa sinä itse näät ja voit itekkin sitten kertoa mitä oli ja miltä tuntui :D

      Joo en minäkään ole ollut melkein siihen 10 vuoteen ylipainonen ja näytinkin vaatteet päältä ihan normaalilta...mutta alasti kyllä inhotti katsoa itseä...eikähän minusta nyttenkään mitään kiiltokuvapoikaa tule, mutta ei oo löysät nahkat mahassa ja rinnoissa hiostamassa ja haittaamassa liikunnassa/urheilussa...voi entistä paremmin treenata!

    • se sama TAAS :)

      Kauanko sulla tuo leikkaus kesti? Tietysti pitemmän aikaa ku mulla tulee kestään, koska sulta poistettiin ne rinnatkin.. Tosin mulla sitte taas tehdään vielä kainalopoimuihin rasvaimu, ovat olleet ihan nuoresta asti ja päätin että samalla vaivalla saavat ottaa ritolat nekin.
      Tämän päivän on kyllä tunteet menneet niin vuoristorataa, että huh huh.. Mulla on paniikkihäiriö ja kertaalleen on koittanut jo pukata päälle, mutta onneks on sen verran hyvä estolääkitys, et meni samantien ohikin.
      Ois ny sit jo ohi, en mä niitä kipuja niinkään pelkää - vaan sitä nukutusta ja mahdollista tulppaa tms.

      • santukka3

        Heips! Onnea sulle kovasti kyseiseen operaatioon. itse kävin joulukuussa abdominoplastiassa. minulla oli jonkin verran löysää nahkaa, mutta suurin haitta oli raskausarvet. nyt niistä on poissa yli 80 prosenttia. oli mukavaa pitää kesällä bikineitä pitkästä aikaa. elämänlaatu paranee huomattavasti. mitä kipuihin tulee niin itselläni ne oli kyllä melkoisen kovat nukutuksesta herättyäni, johtuen juuri lihaskalvon kiristämisestä. kaikki liikkeet sattui vatsaan. oothan ottanut vatsan pehmikkeitä sillä jos kipuihin saat panakodia niin vatsan toiminnan kanssa saattaa tulla ongelmia. itselläni tuli viiden päivän ummetus ja se oli kyllä tosi tukalaa. minä kuljin kumarassa useita viikkoja ,töistä olin poissa vajaa 4vkoa. arpi on jo melko mukavan näköinen, hoida sitä hyvin. oothan hommannut hyvän tukihousun tai vyön? onnea kovasti ja kirjoittele leikkauksen jälkeen miten meni.


      • Anonyymi
        santukka3 kirjoitti:

        Heips! Onnea sulle kovasti kyseiseen operaatioon. itse kävin joulukuussa abdominoplastiassa. minulla oli jonkin verran löysää nahkaa, mutta suurin haitta oli raskausarvet. nyt niistä on poissa yli 80 prosenttia. oli mukavaa pitää kesällä bikineitä pitkästä aikaa. elämänlaatu paranee huomattavasti. mitä kipuihin tulee niin itselläni ne oli kyllä melkoisen kovat nukutuksesta herättyäni, johtuen juuri lihaskalvon kiristämisestä. kaikki liikkeet sattui vatsaan. oothan ottanut vatsan pehmikkeitä sillä jos kipuihin saat panakodia niin vatsan toiminnan kanssa saattaa tulla ongelmia. itselläni tuli viiden päivän ummetus ja se oli kyllä tosi tukalaa. minä kuljin kumarassa useita viikkoja ,töistä olin poissa vajaa 4vkoa. arpi on jo melko mukavan näköinen, hoida sitä hyvin. oothan hommannut hyvän tukihousun tai vyön? onnea kovasti ja kirjoittele leikkauksen jälkeen miten meni.

        Kiitos


    • Jälleen se sama

      Hei ja kiitos vastauksestasi :)

      Mulle tuskin tulee ongelmia tuon vatsan kanssa, mulla on luonnostaan hyvin vikkelä suolisto, johtunee tuosta ärtyneestä suolesta.
      Sairaalasta saan tukiliivin. Jännittää ihan sikana..

    • Viilletty nahka

      Joo se oli 6 tunnin homma mulla, se meni nopsaan :)
      Heti, kun nukutusaine tuli ja samantien siinä nukahti, niin seuraavaksi muistan ja huomasin, kun heräsin vuoteelta. Eli siinä ei kyllä itse tajua mistään mitään.

      Minä sain ainakin sellaisen 10 päivän kuurin, että itse kotona piikitetään veritulpanesto aine joka päivä kerran päivässä. Ne on valmiiksi pakattuja ja annosteltuja ruiskuja joissa aine ja se laitetaan vatsan alueelle ihan vaan ihon alle, eli ei mihinkään suoneen ja itse tosiaan ihan kotosalla piikitellään.

      Mulla on vessakäynnit ihan ongelmitta sujuneet ,ei ole kova maha ollut.

    • Alkuperäinen taaaas

      Operaatio takana. Eilen siis tehtiin ja kesti 5 tuntia. Kivuista ei voi juurikaan puhua, pääsin niiden osalta paljon helpommalla kuin sektiossa- MUTTA se pahaolo ja oksentelu!! Kamalaa, ihan oikeasti vielä tänään aamulla, kun muuta en pystynyt tekemään ku oksentamaan, niin ajattelin että ei tästä selviä hengissä.
      Vaan kummasti on nyt alkanut piristymään :) Olen täällä siis kaksi yötä, normaalin yhden yön sijaan. Napapiikkiä laitettiin tänään myös minulle ja saan kotiin reseptillä lisää. Sinänsä kätevä, koska ainakin itsellä tuo mahanseutu on vielä niin tunnoton, että ei pajoa pienet piikit tunnu (pääsee sentään edes jossakin asiassa helpolla) Verenpaine oli leikkauksen aikana sahannut kovastikin ja sahasi itseasiassa koko yön, niistä niin paljoa itse edes käsitä, mutta olivat olleet alhaiset.
      MItä tuohon pahoinvointiin vielä tulee, niin täällä heillä on käytössä 3 eri pahoinvoinninestolääkettä ja arvatkaapas mitä? Yksikään niistä ei minuun tehonnut. Komiaa..tai sitten ei!
      Mahasta- sen vähän mitä olen kerinnyt näkemään, voisin sanoa ett kyllä kehtaa laittaa bikinit ensikesänä päälle- eikä tarvi enää rapsutella sitä inhottavaa hautovaa nahkalerpaketta kuumilla keleillä. Kaikki raskausarvet eivät lähteneet, koska niitä oli jonkin verran myöskin navan yläpuolella, mutta ei haittaa mitään! Pääasia, että löysä on pois!
      Anteeksi jos tekstini on sekavaa tai on kirjoitusvirheitä, olen vielä hieman möttöksissä ja sormet ovat hirmuisesti turvonneet!! Myöskin puntariin tuossa pomppasin, niin olen eilisestä lihonut 3 kiloa, vaikka juuri äsken söin ensimmäisen kerran puolikkaan leivän koko täällä olon aikana.
      Todella mukava henkilökunta, jokaikinen jonka kanssa olen täällä ollut tekemisissä ovat aivan mahtavia!!! Suosittelen tätä paikaa jo pelkästään ihanien hoitotätien takia, tuntee todellakin olevansa turvassa :)
      Kuinka kauan tuon vatsalihasten kiristyksen tuntee? Meneekö se koskaan ohi? Ja oliko teillä muilla samaa ongelmaa ku mulla, että nyt toisena päivänä suolisto ns. herää ja ilmaa on koko kroppa täynnä, mutta ei tule ulos? Todella epämielyttävää ja jopa kivuliasta kun nousee tuonne hartoihin asti :S Hei sitten vielä kysymys, että paljonko ne napapiikit tulevat itselle maksamaan? Olen käsittänyt, että ne ovat todella kalliita..

    • Viilletty nahka

      Napapiikkiä?? Siis niitä veritulpanestoaineita tarkoitat??
      Ei ne paljoa maksanut 10 ruiskua...kun yhteeensä kaikki reseptilääkkeet oli mulla jokusen kympin.
      Minä en oksennellu, vaan oli kyllä välillä vähän huono olo ja verenpaine välillä oli alhainen, mulla kyllä on muutenkin aika alhainen paine levossa etenkin.
      Sitä minäkin ajattelin, että koske ei juurikaan, oli vaan vaikea olla jne.

      Et varmaan oo lihonu, se on nestettä mikä kertyy kroppaan ja lähtee pois toipimisen edistyessä, varmaan jo viikon sisään isoin osa?
      5 tuntia, yllättävän huomioon, että mulla oli 6 tuntia ja rintojen poisto....no meille se on ihan sama miten pitkään kestää, et varmaan hirveesti tajunnu ajan kulkua itsekkään?? :D

      Minä pääsen suoraan seisomaan ja ei tunnu kiristelyä, pari viikkoa kohta leikkauksesta. Välillä tulee hieman kyyryssä mentyä, vähän pitemmän aikaa kun on jalkeilla nin sitä vaan automaattisesti suoristuu.

      Hienoa, että onnistui!

    • Alkup.jäkättäjä

      Noniin, kotosalla jo 3:tta päivää. Olo on joka päivä parempi, tosin tänään aamulla huimasi ihan hirveästi ja olinkin jo valmis lähtemään päivystykseen. Meni kuitenkin ohi ja itse tuossa mittasin verenpaineen, niin oli 128/78, että ihan hyvä.
      Tuota rautaa olen miettinyt, että uskaltaako sitä syödä tuon klexanen kanssa, Sairaalasta lähtiessä hb oli 100, leikkausta ennen 127 ja leikkauksen jälkeen 97. Toisen kautta olen kyllä tottunut elämään alhaisen hb:n kanssa anemia taipumuksen takia. Noh, kysäsen huomenna hoitsulta kun lupasivat soitella.
      Buranaakaan en olisi tarvinnut enää kotiin tulon jälkeen, mutta olen ottanut sitä nyt varoiksi 6 tunnin välein, ettei tulisi sitä tulehdusta tuohon haavalle.
      Suorassa kävelen ja hurraa!! suoli alkoi toimimaan tänään :D
      Maha näyttää hyvältä, myöskin napa on hyvässä vaudissa parantua. Mustelmat rasvaimun jäljiltä ovat alkaneet muuttua vihreiksi/keltaisiksi, joten eikös sekin tarkottais sitä että paraneminen on hyvään suuntaan menossa?
      Nuo turvotukset noissa rasvaimu kohdissa tuntuvat kamalilta, mutta kai ne siitä sitten ajan kanssa laskevat? Mulle siis tehtiin sitä imua kylkiin ja selkään ja hieman kainalopoimuihin.
      Liikkuminen on helppoa, ainoastaan aamulla heti herättyä on vatsa kotvan aikaa "piukean" tuntuinen, mutta sekin menee muutamassa minuutissa ohi. Kyykkyyn ja näin en tietenkään vielä pääse, enkä yritäkään, mutta selkäsuorassa kuljetaan :D turvotusta on eilisen jälkeen lähtenyt jo hieman yli kilo. Johtunee siitä. että olen pyrkinyt olemaan jalkeilla mahdollisimman paljon. Kertokaahan omia kuulumisianne!

    • Viilletty nahka

      No, mitäs kuuluu muille leikatuille?
      Minulla reilu puoli vuotta takana leikkauksesta ja olen muuten aivan tyytyväinen.
      Se vaan vartalo muokkautuu kokoajan. Toki rupesin liikkumaan heti, kuin vaan pystyi ja nyt on tilanne, että pystyy liikkumaan ja tekemään, kuten ennen leikkaustakin. Jo jonkin aikaa olen pystynyt. Toki alussa piti varovasti aloittaa.

      Jos ei leikkausarpia olisi, olisi tämä vartalo täydellinen!

      Yksi asia harmittaa...se, että en aikaisemmin mennyt moiseen leikkaukseen, vaan kärsin 10 vuotta asiasta. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

      • hieman pettynyt leikattu

        Mut leikattiin kaksiviikkoa sitten Oysissa. Vointi on ollu erinomainen ja mä oon varmaan toipunu paremmin kun pitäis :) Eli mulla tehtiin viilto pikinirajaan ja navalle ei tehty mitään, ei kuulemman tarvinu. Olen täysin eri mieltä. Ennen leikkausta se lääkäri puhui että voi olla että tehdään viilto ihan rintojen alle saakka ja sitte ei ollu ees napaa siiretty. Oon pettynyt, koska edelleen kun menen selälleen makamaan kyljistä iho löllyy sängyllä. Sillon haavakin näyttää täysin normaalilta, seistessä ei, mutta tässä toki vielä aikaa sen muotoutumiseen. Ärsyttää kun mulla oli eri lääkäri joka leikkas ja ensimmäisen kerran mut tutki, sr oli ainaki napaaki poistattamassa. On se kivaa joo että alareppu lähti, mutta nyt sitten ylä vatsa vissiin jää pömpöksi ja ei sekään oo ki a että edelleen kun kontaus asennossa on niin roikkuu sella en reppu että morjens. Vituttaa niin paljon kun luulin päässeeni noista kaikista ja odotin leikkausta ku kuuta nousevaa! Jos ne ei tee korjausta ( pääsin siis julkiselle OYSIIN) Niin varmasti taijon rahat jostain ja menen yksityiselle. Kattelin jo tuota Helsinki Clinici sivuja, onko kellään kokemusta?


      • Kerrothan
        hieman pettynyt leikattu kirjoitti:

        Mut leikattiin kaksiviikkoa sitten Oysissa. Vointi on ollu erinomainen ja mä oon varmaan toipunu paremmin kun pitäis :) Eli mulla tehtiin viilto pikinirajaan ja navalle ei tehty mitään, ei kuulemman tarvinu. Olen täysin eri mieltä. Ennen leikkausta se lääkäri puhui että voi olla että tehdään viilto ihan rintojen alle saakka ja sitte ei ollu ees napaa siiretty. Oon pettynyt, koska edelleen kun menen selälleen makamaan kyljistä iho löllyy sängyllä. Sillon haavakin näyttää täysin normaalilta, seistessä ei, mutta tässä toki vielä aikaa sen muotoutumiseen. Ärsyttää kun mulla oli eri lääkäri joka leikkas ja ensimmäisen kerran mut tutki, sr oli ainaki napaaki poistattamassa. On se kivaa joo että alareppu lähti, mutta nyt sitten ylä vatsa vissiin jää pömpöksi ja ei sekään oo ki a että edelleen kun kontaus asennossa on niin roikkuu sella en reppu että morjens. Vituttaa niin paljon kun luulin päässeeni noista kaikista ja odotin leikkausta ku kuuta nousevaa! Jos ne ei tee korjausta ( pääsin siis julkiselle OYSIIN) Niin varmasti taijon rahat jostain ja menen yksityiselle. Kattelin jo tuota Helsinki Clinici sivuja, onko kellään kokemusta?

        Mitä perusteita oli sille, että pääsit leikkaukseen julkiselle puolelle? Mistä sait lähetteen?


      • reikkuva iho on haitta
        Kerrothan kirjoitti:

        Mitä perusteita oli sille, että pääsit leikkaukseen julkiselle puolelle? Mistä sait lähetteen?

        Ei mun tarvinu kun ottaa housut pois ja sanottiin, että olen täydellinen leikkaukseen. Kuitenkin noi roikkuvat ihot, on terveydellinen haitta. Mulla ei ollut siinä sen alarepun kanssa mitään fyysisiä oireita enkä lähtenyt valehtelemaan (napa siis ainoa joka aina välillä tulehtui) vaan olin suunnitellut, kuinka kerron että se on erittäin ongelmallinen henkinen haittta, mutta ei mun hirveesti tarvinu siitä ees vakuutella, koska se vaan katto ja kaikki oli heti ookoo. Ihan työterveyslääkärille puhuin, joka pisti asian eteenpäin.


      • Oys leikattu
        hieman pettynyt leikattu kirjoitti:

        Mut leikattiin kaksiviikkoa sitten Oysissa. Vointi on ollu erinomainen ja mä oon varmaan toipunu paremmin kun pitäis :) Eli mulla tehtiin viilto pikinirajaan ja navalle ei tehty mitään, ei kuulemman tarvinu. Olen täysin eri mieltä. Ennen leikkausta se lääkäri puhui että voi olla että tehdään viilto ihan rintojen alle saakka ja sitte ei ollu ees napaa siiretty. Oon pettynyt, koska edelleen kun menen selälleen makamaan kyljistä iho löllyy sängyllä. Sillon haavakin näyttää täysin normaalilta, seistessä ei, mutta tässä toki vielä aikaa sen muotoutumiseen. Ärsyttää kun mulla oli eri lääkäri joka leikkas ja ensimmäisen kerran mut tutki, sr oli ainaki napaaki poistattamassa. On se kivaa joo että alareppu lähti, mutta nyt sitten ylä vatsa vissiin jää pömpöksi ja ei sekään oo ki a että edelleen kun kontaus asennossa on niin roikkuu sella en reppu että morjens. Vituttaa niin paljon kun luulin päässeeni noista kaikista ja odotin leikkausta ku kuuta nousevaa! Jos ne ei tee korjausta ( pääsin siis julkiselle OYSIIN) Niin varmasti taijon rahat jostain ja menen yksityiselle. Kattelin jo tuota Helsinki Clinici sivuja, onko kellään kokemusta?

        Minut leikattiin kanssa oysissa tuli tajuttoman hyvä tulos. Tehtiin kuulemma tarkemmin minulle kun olen kuntosalilla laihduttanut BMI 24 nyt ja tuli unelmien pyykkilautavatsa vihdoin. Toivottavasti saat sinäkin kuntoon sen vastasi ja tuleehan jälkitarkastus. Kerro siinä mikä sinua vaivaa.


    • Litteä vatsa vihdoin

      Täh? Kuinka voi olla tikkejä . Minulla tehtiin abdominoplastia ei ainuttakaan tikkiä vain kaksi oli ja ne oli dreenien takia mutta ne onneksi sai pian pois.Nyt siisti litteä vatsa. Tsemppiä kaikille jotka olette menossa leikkaukseen tai harkitsette mahtava leikkaus itse olen tosi tyytyväinen vaikka pitääkin nyt levätä.Nyt 2vk ollu litteällä vatsalla huippua. Onneksi oli urheilja tausta olis tullu kyl rumempi lopputulos ilman näin hyviä vatsalihaksia.

      • outoa

        Miten niin ei ole tikkejä??? Mulla on sellaset itsestään sulavat, ainoastaan dreenissä oli poistettava...


      • Litteä vatsa
        outoa kirjoitti:

        Miten niin ei ole tikkejä??? Mulla on sellaset itsestään sulavat, ainoastaan dreenissä oli poistettava...

        Itsestään sulavia tikkejä käytetään sisällä kehossa ja yleensä nykyisin vain dreenit kiinni vanhanaikaisilla sulamattomilla tikeillä.Tsemppiä kaikille jotka olette käyneet abdominoplastiassa ja jotka olette menossa.


      • pilvi06
        Litteä vatsa kirjoitti:

        Itsestään sulavia tikkejä käytetään sisällä kehossa ja yleensä nykyisin vain dreenit kiinni vanhanaikaisilla sulamattomilla tikeillä.Tsemppiä kaikille jotka olette käyneet abdominoplastiassa ja jotka olette menossa.

        Hei Sinä litteä vatsa vihdoin!
        Missä kävit operoitavana ja kiristettiinkö sinulta vatsalihakset. Itsellänikin lähes kova urheilutausta takana, mutta kaksosraskauden jälkeen maha ihan tohjona. Pehmää monttua keskellä, jonne uppoaa sormet. ELi kiristys täytyisi tehdä, mutta pelottaa niin pirusti koko operaatio, enkä tiedä minne mennä. Toisaalta pelottaa, että kiristyksen tunne jää vatsaan.. Vaikka hyviltähän nämä kokemukset kuulostavat.


      • pilvi06
        pilvi06 kirjoitti:

        Hei Sinä litteä vatsa vihdoin!
        Missä kävit operoitavana ja kiristettiinkö sinulta vatsalihakset. Itsellänikin lähes kova urheilutausta takana, mutta kaksosraskauden jälkeen maha ihan tohjona. Pehmää monttua keskellä, jonne uppoaa sormet. ELi kiristys täytyisi tehdä, mutta pelottaa niin pirusti koko operaatio, enkä tiedä minne mennä. Toisaalta pelottaa, että kiristyksen tunne jää vatsaan.. Vaikka hyviltähän nämä kokemukset kuulostavat.

        Höh..mistähän tuo "vihdoin" -sana tipahti tervehdykseen...sorry


      • Litteä vatsa
        pilvi06 kirjoitti:

        Hei Sinä litteä vatsa vihdoin!
        Missä kävit operoitavana ja kiristettiinkö sinulta vatsalihakset. Itsellänikin lähes kova urheilutausta takana, mutta kaksosraskauden jälkeen maha ihan tohjona. Pehmää monttua keskellä, jonne uppoaa sormet. ELi kiristys täytyisi tehdä, mutta pelottaa niin pirusti koko operaatio, enkä tiedä minne mennä. Toisaalta pelottaa, että kiristyksen tunne jää vatsaan.. Vaikka hyviltähän nämä kokemukset kuulostavat.

        Hei! Siis mene ihmeessä leikkaukseen jos saat apua kotiin leikkauksen jälkeen kun 6vk ei saa nostella mitään painavaa. Oli kyllä laaja leikkaus olin kipee mutta ei liikaa saat lääkkeet siihen ei tarvitse pelätä vielä kun sinulla on urheilutaustaa niillä toipuminen nopeampaa. Onneksi. Itsellä nyt 1kk leikkauksesta ja olen nyt kun uusi ihminen vatsa nätti innolla odotan et saa kuntosalille laittaa kivoja jumppavaatteita .Puhumatta kesästä. Ei se kiristäminen paha lihakset siis ei saa vaan nostella esim. Kauppakasseja.Eli pyydä apuvoimia ja käy kaupassa kunnolla ennen leikkausta niin minä tein ettei tarvii mennä vieläkään kauppaan.veli on käyny tuoretuotteet hakemassa kaupasta.


      • Diastasisrecti
        Litteä vatsa kirjoitti:

        Itsestään sulavia tikkejä käytetään sisällä kehossa ja yleensä nykyisin vain dreenit kiinni vanhanaikaisilla sulamattomilla tikeillä.Tsemppiä kaikille jotka olette käyneet abdominoplastiassa ja jotka olette menossa.

        Hei Litteä vatsa,
        Missä kävit operoitavana?


    • andez

      Moikka!
      Mulle tehtiin vatsankorjausleikkaus tiistaina Helsinci Clinicilla..
      Vatsa näyttää tässä vaiheessa hyvälle, toki turvonnut ja mustelmia kaikkialla mutta kun vertaa entiseen arpiseen ryppymahaan..:)
      Pystyn jo suht normaalisti olemaan, ei oo kipuja mutta nää mustelmat on kyl aika karun näkösiä!:O Koko alaosa ihan siis musta..:O Onkohan normaalia? Muilla ollu kanssa?
      Mut oon kyl niiin tyytyväinen päätökseen, nyt pääsee ostamaan kesäks bikinejäkin jeee! :)
      Mut leikattiin heti aamusta ja pääsin jo iltapäivällä kotiin hakijan kanssa..:)
      Nyt vaan täytyis muistaa ottaa rauhallisesti vaikka olo onkin tosi hyvä ettei tuu sit mitään takapakkeja..:)

      • Diastasisrecti

        Andez: leikkauksestasi on jo aikaa, mutta harkitsen leikausta samassa paikassa. Oletko edelleen tyytyväinen jälkeen? Millaiseksi napasi muotoutui lopulta? Näkyykö siinä arpi erityisesti kesällä jos rusketut?


    • Kuntoonkuntoon

      Jos maksat leikkauksen omasta pörssistä niin en suosittele menemään terveystalon kautta vaan jonkun yksityisen plastikka kidurgian. Itse kävin Palstic sugery centterillä helmikuussa. Lopputulos loistava ja he tekevät kyseisiä leikkauksia todella usein siellä. Meinasin mennä terveystalon kautta mutta he eivät tee niin usein niitä leikkausia siellä että lopputulos ei välttämättä yhtä hyvä.

      • Anonyymi

        voinko kysyä lääkärin nimrä itsekkin harkitsen sitä paikkaa.


    • Mun tarvii myös sanoa, että nyt 6 vuotta mun leikkauksen jälkeen, en enää menis Terveystalo kautta. Vaikka oon tyytyväinen, että se ylimääräinen vyölaukku on pois, niin mun napa on aivan kauheen näköinen. Se leikattiin sellaseks nuolenkärjen malliseksi. Vaikka erikseen pyysin, että haluaisin sellaisen navan, että siitä ei huomaa et on leikelty. Ja sitten min entinen navan paikka on edelleen näkyvissä - siis siellä bikinirajan arvessa. Ilmeisesti olin niin pienikokoinen, et nahka ei meinannut riittää vedettäväksi kunnolla alas. Mulla myös tulehtuu se haava, kun Tatu Tarkka vaan avasi ne sulamattomat tikit, mutta ei ottanut pois. Joten siitä tuli ylimääräistä riesaa. Jouduin syömään dalacinia aika pirun isolla annoksella.
      Mun ystävä kävi saman leikkauksen mun innoittamana, mutta jossain Turussa ja hänen vatsa on tosi kaunis ja navasta ei edes huomaa, että on vaihtanut jossain välin paikkaa.

      Hintaa mun leikkaukselle tuli ihan Ina vajaa 10000. Olin kaksi yötä sairaalassa, koska leikkauksen aikana tuli pikkusia komplikaatioita ja sitten mä oksensin 24 tuntia yhtä kyytiä. Kaikenlaisia lääkkeitä muhun koitettiin, mut mikään ei vienyt sitä laattausta pois. Tuntui muuten tosi makeelta oksentaa selällään - ja kun koko vatsa oli vedetty auki kylkiluita myöten 👌✌️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe