Suhtaudun epäluuloisesti amerikkalaisiin jotka vakoilee tiedonsiirtoani.
Vihaan amerikkalaisia ja olen kenties rasisti.
Voiko tätä vihaa lievittää millään tavalla?
Olen kenties rasisti
72
1220
Vastaukset
- keittiöpsykologi
Liittymällä Stubbin joukkoihin saat Usa-myönteisen aivopesun.
Tai analyyttinen psykoterapia voisi auttaa tutkimalla, miten äitisi on kohdellut sinua kaltoin, kun olet noin vinoon kasvanut ja saanut omia mielipiteitä.- oikeusmurha
Kaikkien rasistien käy kuten Annelin, joutuvat vankilaan salaisten oikeudenkäyntien perusteella
www.anneliauer.com
.
- Urbo Turbo
Amerikkalaiset eivät ole rotu, joten rasisti et ole.
Amerikkalaisiin kohdistuvaa epäluuloasi voit lievittää esimerkiksi käymällä Yhdysvalloissa tai muuten ottamalla selvää siitä, että Yhdysvallat ovat moniääninen yhteiskunta, jossa osa väestöstä kokee urkinnan vääräksi.- Varo luoteja
Suhtaudun epäluuloisesti Somaleihin jotka ovat merirosvoja ja elävät pummilla suomessa olenko rasisti ?
Sompuihin kohdistuvaa epäluuloasi voit lievittää esimerkiksi käymällä Somaliassa tai muuten ottamalla selvää siitä, miten laiva vallataan ja vaaditaan lunnaita. - ....................
"...että Yhdysvallat ovat moniääninen yhteiskunta, jossa osa väestöstä kokee urkinnan vääräksi...."
Tehtyjen galluppien mukaan YLIVOIMAINEN ENEMMISTÖ yhdysvaltalaisista hyväksyy terroristien jäljittämisen netissä. Ja niin varmasti kaikkien muidenkin maiden tervejärkisistä kansalaisista.
Ainoastaan äänekkäät vihervasemmistolaiset arhinmäkeläiset näkevät siinä jotakin pahaa - Kekkeruusi-Kimmo
Varo luoteja kirjoitti:
Suhtaudun epäluuloisesti Somaleihin jotka ovat merirosvoja ja elävät pummilla suomessa olenko rasisti ?
Sompuihin kohdistuvaa epäluuloasi voit lievittää esimerkiksi käymällä Somaliassa tai muuten ottamalla selvää siitä, miten laiva vallataan ja vaaditaan lunnaita.Ei, et välttämättä ole rasisti. Sekin on toki mahdollista.
Yksinkertainen olet jos kuvittelet että somalialaiset merirosvot edustavat kokonaista väestönryhmää. Samalla "hauskalla" periaatteella suomalaisiin kohdistuvia epäluuloja voisi hälventää menemällä elinkautisvankien osastolle, ja ottamalla selvää kuinka akka tapetaan parhaiten kännissä. - Kekkeruusi-Kimmo
.................... kirjoitti:
"...että Yhdysvallat ovat moniääninen yhteiskunta, jossa osa väestöstä kokee urkinnan vääräksi...."
Tehtyjen galluppien mukaan YLIVOIMAINEN ENEMMISTÖ yhdysvaltalaisista hyväksyy terroristien jäljittämisen netissä. Ja niin varmasti kaikkien muidenkin maiden tervejärkisistä kansalaisista.
Ainoastaan äänekkäät vihervasemmistolaiset arhinmäkeläiset näkevät siinä jotakin pahaaMinä näen yksityisyydensuojan rikkomisessa paljonkin pahaa. Se on itse asiassa niitä perusoikeuksia, joiden varaan yhteiskunnat mielestäni pitäisi rakentaa.
Monet muutkin kuin äänekkäät vihervasemmistolaiset varmasti näkevät yksityisyydensuojan sekä kirjesalaisuuden rikkomisen ja vakoilun pahana asiana. Esimerkiksi minä teen niin.
Näytäpä pistemies gallupit, joiden mukaan YLIVOIMAINEN ENEMMISTÖ yhdysvalatalaisista hyväksyy valtiojohtoisen kirjesuojan loukkauksen.
Offtopicina huomautettakoon että itsekin hyväksyn sen tietyissä rajoissa. Järjestelmällistä ja joka puolelle kattavaa yksityisyyden rikkomista en hyväksy.
Ja nääin, mentiin taas ihan ohi alkuperäisen aiheen - Turbo-Urpo
Ainoastaan äänekkäät vihervasemmistolaiset arhinmäkeläiset näkevät siinä jotakin pahaaTässä ei ole kyseessä vain terroristien jäljittäminen netissä, vaan suuremmasta tietojen keräilystä. Tätä enemmistö ei ole kannattanut.
Viime viikolla tehdyssä gallupissa yli puolet yhdysvaltalaisista vastusti NSA:n tiedon keräilyjä. Tulos oli suurinpiirtein sama kuin 2006.
Mitä vasen-oikea akseliin tulee niin republikaaneja kannattavien kohdalla vastustus on demokraatteja ja puolueidentifikaatiota tunnustamattomia korkeampaa (virhemarginaalit huomioon ottaen). Toisin sanoen, näyttää siltä, että vasemmisto kannattaa tiedon keräystä enemmän. Pahaa asiassa näkevät oikealle kallistuvat.
Tuon mielipidemittauksen löytää gallup [piste] com osoitteesta otsikolla "Americans Disapprove of Government Surveillance Programs" - silmät auki
Turbo-Urpo kirjoitti:
Tässä ei ole kyseessä vain terroristien jäljittäminen netissä, vaan suuremmasta tietojen keräilystä. Tätä enemmistö ei ole kannattanut.
Viime viikolla tehdyssä gallupissa yli puolet yhdysvaltalaisista vastusti NSA:n tiedon keräilyjä. Tulos oli suurinpiirtein sama kuin 2006.
Mitä vasen-oikea akseliin tulee niin republikaaneja kannattavien kohdalla vastustus on demokraatteja ja puolueidentifikaatiota tunnustamattomia korkeampaa (virhemarginaalit huomioon ottaen). Toisin sanoen, näyttää siltä, että vasemmisto kannattaa tiedon keräystä enemmän. Pahaa asiassa näkevät oikealle kallistuvat.
Tuon mielipidemittauksen löytää gallup [piste] com osoitteesta otsikolla "Americans Disapprove of Government Surveillance Programs"Suomalaiset eivät ymmärrä demokraattien ja republikaanien eroa. Demokraatit kannattavat vahvaa säätelyä ja valvontaa kun taas republikaanien mielestä valtiolle ei kuulu yksityisen ihmisen asiat. Tämän asian käsittäminen on jostain syystä tosi hankalaa suomalaisille, että republikaanit ajavat myös aidosti hyviä asioita.
- o tempore, o more
Väärin.
Vain olemalla "suvaitsevainen", mielellään toisten rahoilla, et joudu leimatuksi hrässistiksi.
Siinä on tietty raja, jonka vain kokoomus ja sdp ja rkp ja keskusta tietävät.
Suvaitsevaisuuden nimissä voi ilmeisesti esim. teurastaa kokonaisia kyliä intiaaneja (amerikan alkuperäisasukkaita siis), ottaa heiltä maat ja laittaa heidät myymään rihkamaa teiden varsiin nöyryytettyinä ja pommittaa esim. Vietnamissa napalmilla siviilejä.
Se on sitä suvaitsevaista teurastusta.
- "teoista viis"
Kai sinä olet yleisen mittapuun mukaan kun et kohtele USA,laisia tasavertaisesti. Vaikkakin
vakoilevat.- Kekkeruusi-Kimmo
Ei, et ole rasisti.
Rasismi on rotusyrjintää tai rotusortoa.
Rasistiksi kutsutaan ihmistä joka harjoittaa rasismia. Esimerkkinä: "Neekerit on vitun tyhmiä koska ne on vitun nekruja ja mä oon Suomalainen!" Äskeinen oli rasistinen kommentti, koska siinä syrjitään mustia ihan vain sen takia että he ovat mustia.
Yhdysvaltalaiset eivät ole rotu. Yhdysvaltalaisilla tarkoitetaan kansallisuutta, ja varsinkin tuon maan kansalaisiin mahtuu paljon erivärisiä ihmisiä.
Se ettet pidä Yhdysvaltain valtiojohtoisesta kirjesalasuuden rikkomisesta, vakoilusta tai mistä tahansa, ei tarkoita että olisit rasisti. Rasismia ei myöskään ole esimerkiksi Somalian merirosvojen, israelilaisten siirtokuntien tai vaikka palestiinalaisten itsemurhapommitusten arvostelu. - En käy siellä
Kekkeruusi-Kimmo kirjoitti:
Ei, et ole rasisti.
Rasismi on rotusyrjintää tai rotusortoa.
Rasistiksi kutsutaan ihmistä joka harjoittaa rasismia. Esimerkkinä: "Neekerit on vitun tyhmiä koska ne on vitun nekruja ja mä oon Suomalainen!" Äskeinen oli rasistinen kommentti, koska siinä syrjitään mustia ihan vain sen takia että he ovat mustia.
Yhdysvaltalaiset eivät ole rotu. Yhdysvaltalaisilla tarkoitetaan kansallisuutta, ja varsinkin tuon maan kansalaisiin mahtuu paljon erivärisiä ihmisiä.
Se ettet pidä Yhdysvaltain valtiojohtoisesta kirjesalasuuden rikkomisesta, vakoilusta tai mistä tahansa, ei tarkoita että olisit rasisti. Rasismia ei myöskään ole esimerkiksi Somalian merirosvojen, israelilaisten siirtokuntien tai vaikka palestiinalaisten itsemurhapommitusten arvostelu.Matkustan somaliaan ja liikun siellä kavereiden kanssa ja vikittelemme niitä paikallisia naisia, miten rasistisesti he kohtelisivat meitä ?
Jos heidän kansalaisuuteensa kuuluu tasa-arvo ja pripeidt marssit, jossa homo ase miehet kulkee anus lepattaen, olen väärässä seurassa. - Kekkeruusi-Kimmo
En käy siellä kirjoitti:
Matkustan somaliaan ja liikun siellä kavereiden kanssa ja vikittelemme niitä paikallisia naisia, miten rasistisesti he kohtelisivat meitä ?
Jos heidän kansalaisuuteensa kuuluu tasa-arvo ja pripeidt marssit, jossa homo ase miehet kulkee anus lepattaen, olen väärässä seurassa.Okei.
Ensinnäkin suosittelen jotain helpompaa matkakohdetta. Somalia on varsin köyhää ja epävakaata seutua. En tiedä kuinka rasistisesti teitä kohdeltaisiin Somaliassa jos vikittelette paikallisia naisia, mutta en usko että teihin suhtauduttaisiin hirveän suopeasti kun ajattelee millaista maassa on.
Todennäköisesti ihonvärinne, käytöksenne, rikkautenne ja se ettette ole paikallisia herättäisivät sellaista huomiota, jota ei kannata hankkia Somaliassa. Varmasti kohtaisitte rasististakin kohtelua.
Juttusi tasa-arvosta, prepaid-marsseista tai homoasemiehistä meni sen verran ohi etten osaa vastata. Todennäköisesti olisit väärässä seurassa kyllä.
- kai olen sitte
Minäkin olen vissiin rasisti kun romanit möykkäsivät päissään vastapäisen
talon parkkipaikalla illalla ja olin kiukkuinen.- 112 mikä hätänä
Kait soitit edes poliisit ?
- sakot roskiin
112 mikä hätänä kirjoitti:
Kait soitit edes poliisit ?
Mitä se auttaa häiritä poliisia kun poliisi takavalot vilkahtaa meno
jatkuu. - Kekkeruusi-Kimmo
Ei, et ole rasisti.
Paitsi: jos "perussuomalaiset" (hiton persut kun valjastivat sanan käyttöönsä) päissään möykkääjät eivät kiukuta, ja romanit suututtivat sinua vain koska he olivat romaneja. Silloin olet rasisti.
- SS Suomi
Hmmm; jo se mitä nuo eunukki -kalvinistit ja muut murhaajat ("hirteen tai rapakon taa", 1500 - 1700) tekivät alkuperäiskansalle, oikeuttaa vihasi. Jatka samaan malliin. Et ole kuule yksin.
Itselläni heh vähän samansuuntainen ongelma: en vihaa juutalaisia, mutta israel ja sen politiikkaa kannattavat ihmiset ovat... hitelrin ja goebbell'sin lapsia ja työn jatkajia - oli se arabien tappaminen sitten johdatusta tai fasismia.- ....................
Aika kummallinen logiikka, kun nimittäin juuri palestiinalaisten best seller-kirjalistojen kärjessä on vuodesta toiseen Hitlerin Mein Kampfin arabiankielinen käännösteos.
Buahahahahaaaa noita typeriä arhinmäkeläisiä, kun niitä on aina niin helppo kyykyttää :D - Kekkeruusi-Kimmo
Aika kummallinen logiikka, kun nimittäin juuri palestiinalaisten best seller-kirjalistojen kärjessä on vuodesta toiseen Hitlerin Mein Kampfin arabiankielinen käännösteos.
Buahahahahaaaa noita typeriä arhinmäkeläisiä, kun niitä on aina niin helppo kyykyttää :DOnnittelut! Kyykytit juuri arhinmäkeläisen! Se oli helppoa, olethan sentään fiksu.
Vielä fiksumpi päättelisi jotain nimimerkistä SS Suomi, eikä yhdistäisi sitä Arhinmäkeen tai vasemmistolaisiin. :)
Huomautettakoon että Israelin politiikkaa vastaan voi vihata huolimatta siitä onko oikealla tai vasemmalla. Itsekin pystyn siihen ihan historiaa lukemalla ja nykypolitiikkaa seuraamalla. - Pieni kampf?
Buahahahahaaaa noita typeriä arhinmäkeläisiä, kun niitä on aina niin helppo kyykyttää :D"arhinmäkeläisiä"? Mitä tarkoitat?Kyseinen kaveri on ihan lupaava jamppa, muttei kunnon AHHK!!!!
Jos osaat kyykyttää arhinmäkeläisiä,mitenolisi snadi läppämatsi? Pyydetään dumareiksi halla-aho ja Jytky. Voit näyttää kuinka komukkaa kyyditetään...
Panos? Alle kympin (10 000euroa) en lasten kanssa kinastele. Henki? Munat? Lobotomia? Saat tyhmemmäksi valkata.panoksen, tee niin hyvin.
ps.Jos mä asuisin Palestiinassa, ymmärtäisin aatua paremmin... kuten säkin pikkuinen; sähänymmärrät vain vihan ja alemmuuden..?
- Kyselijä51
Itse taas olen suomalainen, mutta vihaan muita suomalaisia, sillä 90 prosentille kansasta tärkeintä juhlapyhinä on saada pää mahdollisimman sekaisin. Ja suomalaista kulttuuria ei ole olemassakan, ruoatkin eineksiä ja harvat perinneruoat peräisin Ruotsista tai Venäjältä. Lisäksi ihmiset ovat enimmäkseen rumia. Mitään hienoa esiteltävää ei täältä ulkomaalaiselle löydy.
Olenko rasisti?- Tasa-arvo bibee
Saatanan Rasisti !
- Kekkeruusi-Kimmo
Ei, et ole rasisti.
Suomalaisuus, kuten yhdysvaltalaisuuskaan, ei ole rotu. Rasismilla tarkoitetaan rotusyrjintää tai rotusortoa. - Sairas vääns
Tuo on erittäin hyvä näkökulma.Meidät kasvatetaan vihaamaan muiden maiden kansalaisia mutta emme yleensä vihaa oman maan kulttuuria vaikka täällä on sairaat elämäntavat ja alkoholin aiheuttamista ongelmista kärsii myös ne jotka ei itse käytä alkoholia.
- Kekkeruusi-Kimmo
Sairas vääns kirjoitti:
Tuo on erittäin hyvä näkökulma.Meidät kasvatetaan vihaamaan muiden maiden kansalaisia mutta emme yleensä vihaa oman maan kulttuuria vaikka täällä on sairaat elämäntavat ja alkoholin aiheuttamista ongelmista kärsii myös ne jotka ei itse käytä alkoholia.
Ei.
Näkökulma ei ollut hyvä. Se oli kärjistävä, sokean mustavalkoinen sekä väärää tietoa täynnä.
-90% suomalaista ei ole tärkeintä vetää juhlapyhinä pää täyteen.
-Suomalainen kulttuuri on olemassa siinä missä minkä tahansa muunkin maan kulttuuri
-Ruoka ei ole pelkkää einestä
-Useiden maiden perinneruuat eivät ole yksinomaan tietyn maan omia. Varsin suomalaisista perinneruuista mainittakoon karjalanpaisti tai karjalanpiirakat, jotka eivät ole venäläisiä tai ruotsalaisia
Mitä tulee sinun mielipiteeseesi:
Ei.
Suomalaisia ei kasvateta vihaamaan muiden maiden kansalaisia. Toki voi olla kipeitä perheitä joiden vanhemmat tähtäävät tähän, mutta kokonaisuudessaan Suomessa harjoitetetaan todella vähän vihaamiseen kasvattamista, verrattuna suurimpaan osaan muuta maailmaa. Suomi on varsin avomielinen maa.
Myöskään alkoholiongelmaisuus ei ole sama asia kuin suomalainen kulttuuri. - Saha Palo
Olet harvinaisen fiksu suomalainen.
- silmät auki
Sairas vääns kirjoitti:
Itse asiassa, jos olisit tarkastellut asiaa laatikon ulkopuolelta, olisit havainnut, että suomessa vihataan omaa kulttuuria enemmän kuin missään muualla.
- yrjö puska
Varmaan aika monen mielestä.Usan ulkopolitiikka on kaksinaismoraalin kyllästämää.Vain 2viikkoa sitten USA otti puheeksi Kiinan nettivakoilun.Ja kaksinaismoraalinhan kuuluu muiden tuomitseminen ja vaikka itse tekee sitä.Israelin ihmisoikeus luokkauksista ei puhuta mitään ja samalla syytellään ei liittolaismaita.Sotarikoksia tehdään ympäri maailmaa ja USA:n johtajia ei aseteta syytteeseen,vaikka näyttö on paljon selvempi kuin toisen maailmansodan oikeudenkäynneissä.Latinalaisen amerikan sotilasdiktatuurien valtaannousujen tukeminen...lista olisi loputon.Joten voisin yksinkertaistaa.Kaikki maailman paha on USA:sta lähtöisin!!!
- Kekkeruusi-Kimmo
Vastaus ohi kysymyksenasettelun. 0/6 pistettä
- Pommikonedemokratiaa
"Vihaan amerikkalaisia ja olen kenties rasisti."
Ilmeisesti sitten et ole koskaan omistanut televisiota. KUKAAN ei ole voinut selvitä YLE:n harjoittamasta aivopesusta, KAIKILTA kanavilta jo ainakin 50 vuotta kauniita ja rohkeita, amerikan sankareita, ylivoimaisia yli-ihmisiä, aina puolustamassa demokratiaa idästä länteen ja pohjoisesta etelään...........................NOT
Melkoisen kovakalloinen olet....ONNITTELEN :D- Kekkeruusi-Kimmo
Se, että katsoo yhdysvaltalaisia ohjelmia tai YLE:n tuottamia ohjelmia ei tarkoita sitä, että olisi aivopesty Yhdysvaltojen sätkynukke.
Puhut YLE:n harjoittamasta aivopesusta, jonka jälkeen puhut kaikista kanavista. Kai ymmärrät että verorahoitteinen YLE ja mainosrahoitteinen media eivät ole sama asia?
Kauniita ja rohkeita on tullut noin 20 vuotta, amerikan sankareita toki enemmän. Pääsyy tähän on se, että amerikkalaisstudiot ovat tehneet tuotteita jotka myyvät jo vuosisadan alusta. Yleisölle pyritään näyttämään sitä mitä he tahtovat. Suurin osa tästä on toki hirveää kuraa, mutta on joukossa helmiäkin. Esimerkkinä fiksuista amerikkalaisista ohjelmista sanottakoon SubTV:llä ja Teemalla näytetty "Langalla - The Wire" tai saman tekijän "Treme" - molemmat ovat sangen arvostelevia Yhdysvaltojen politiikkaa kohtaan muuten.
Paljon parjaamasi YLE oli itse asiassa hyvin vasemmistovetoinen ja neuvostomielinen muutamia vuosikymmeniä sitten. Googlaa esimerkiksi "reporadio". YLE:n toiminta oli siis kaukana amerikkalaisten ihannoinnista, ja harvemmin muilta kanavilta tuli valistusvideoita suuren naapurimme yhteiskunnista verrattuna Yleisradioon. Neuvosto-ohjelmien taso oli todella huono, joten niitä ei luonnollisesti tilattu kovin paljoa.
Ylivoimaiset yli-ihmiset ovat olleet osa ihmisten viihdyttämis-, opettamis- ja aivopesutarinoita aina. Luepa vaikka Kalevalaa, Raamattua, Gilgameshia tai mitä tahansa tarinakokoelmaa. Vähemmän myytillisimpiä esimerkkejä löytyy ihan täältä meiltäkin: lupsakka pysäyttämätön tappokone Antero Rokka. Jos USA:n aivopesemä suomalainen luova väki ällöttää, voit toki lukea lisää esimerkiksi Stalinista, josta tehtiin Neuvostoliiton propagandakoneistossa sädehtivä supermies nimeä myöten.
- ese1
Jenkit ovat täysin tekopyhää kansaa, ns. vapaus on vapautta vain silloin kun tekee mitä jenkit sanovat. Jumalaa pelätään ja uskossa ollaan, silti silmää räpäyttämättä ollaan valmiita tappamaan miljoonia syyttömiä ihmisiä, milloin minkin syyn, etupäässä öljyn takia. Erehdypä olemaan eri mieltä jenkkien kanssa, tai toimi niin ettei jenkkien intressit toteudu 100%, seuraukset on nähty! Kenenkään kuolemaa en toivo, en edes idiootti jenkkien, totuus vain on että maailma olisi paljon parempi ja turvallisempi paikka ilman sotahulluja jenkkejä. Valitettavasti suomikin on pullollaan jenkkien perseennuolijoita, näitä jotka haluavat lähteä tapattamaan suomalaisia täysin turhissa sodissa, onhan se toki hienoa kun saadaan taas sankarivainajia kirkkomaille. Kysehän on siis tietenkin näistä kokoomuslaisista ruskeakielistä, joiden elin on niin syvällä Obaman suolessa että kun hänellä tuntuu pala kurkussa, se on Stubbin ja Kataisen kieli! Kaipa minäkin olen sitten jonkinsortin rasisti.
- Kekkeruusi-Kimmo
Ei, sinäkään et ole rasisti (sen perusteella ettet pidä Yhdysvalloista. Muuten voit toki olla).
Rasismi tarkoittaa rotusyrjintää tai rotusortoa.
Yhdysvallat ei ole rotu. Yhdysvallat on maa. Yhdysvaltalaiset ovat kansa, kansallisuus tai kansakunta. - ...........
olet rasisti terroristi, jos et tue USAlaista impperialismia. Meillä suomalaisilla on niin pahat traumat NL:sta, että monet silmät kiiluen fanittaa jenkkipolitiikkaa ja sen maan demokraattista touhua.
Muistakaa myös, että Venäjän vallankumous 1917, rahoitettiin lännestä ja Wall Streetilta.
Yhdisteyissa valtioissa on monenlaisia ihmisia. Alkuperais kansa on vain aitoa kansaa.
Minulla ei ole mitaan salattavaa eika urkittavaa. Pankkitileille ei paase kukaan.- Hämäläinen/hidas
En tiedä kuinka yhdistynyt kansakunta suomi on, mutta sen tiedän että omiensa puolta yleensä pitävät.
Oli sitten saamelainen, savolainen, karjalainen taikka vaikka mustalainen. Samalla puolella rajaa me ollaan. - p .maa sucks
Hämäläinen/hidas kirjoitti:
En tiedä kuinka yhdistynyt kansakunta suomi on, mutta sen tiedän että omiensa puolta yleensä pitävät.
Oli sitten saamelainen, savolainen, karjalainen taikka vaikka mustalainen. Samalla puolella rajaa me ollaan.Oho. Mä kun olin jo valmis sotaan muiluttajia vastaan.
- voivoivoiras
Jos vihaat afrikkalaisia, mustalaisia tai muita tummaihoisia olet ilkeä rasisti. Kaikkia muita ilmeisesti saa vihata ja puhua pahaa.
- Kekkeruusi-Kimmo
Ei.
Tai toki olet rasisti jos vihaat ihmistä ihonvärin perusteella, mutta muuten meni väärin.
Olet siis rasisti jos vihaat, syrjit, sorrat, jne. toista ihmistä ihonvärin tai rodun perusteella. Mitään tiettyjä väestöryhmiä rasistinen käyttäytyminen ei poissulje. Myös valkoisia vihaavat voivat olla rasisteja. - Anu Saukko
Kekkeruusi-Kimmo kirjoitti:
Ei.
Tai toki olet rasisti jos vihaat ihmistä ihonvärin perusteella, mutta muuten meni väärin.
Olet siis rasisti jos vihaat, syrjit, sorrat, jne. toista ihmistä ihonvärin tai rodun perusteella. Mitään tiettyjä väestöryhmiä rasistinen käyttäytyminen ei poissulje. Myös valkoisia vihaavat voivat olla rasisteja."Myös valkoisia vihaavat voivat olla rasisteja." Totta kirjoitat. Aika moni viherkommari tosin saattaa olla eri mieltä.
- Kekkeruusi-Kimmo
Anu Saukko kirjoitti:
"Myös valkoisia vihaavat voivat olla rasisteja." Totta kirjoitat. Aika moni viherkommari tosin saattaa olla eri mieltä.
Ei.
Rasismi tarkoittaa rotusyrjintää tai rotusortoa. Vaikkei mitään "rotuja" taida virallisesti ollakaan, ja olisi poliittisesti korrektimpaa puhua ihonväristä tai etnisyydestä tms, niin myös valkoiset ovat "rotu" siinä missä muutkin.
Tällöin valkoiset voivat olla rasismin uhreja siinä missä muunkin väriset. Tuohon faktaan ei vaikuta se onko ihminen vihreä, kommunisti, kokoomuslainen tai persu.
- viharasisti
> Amerikkalaiset eivät ole rotu, joten rasisti et ole.
Onhan siellä olemassa selkeästi moniakin tunnistettavia eri rotuja. Jospa muutetaan alkuperäinen kysymys tähän muotoon:
"Suhtaudun epäluuloisesti eri värisiin amerikkalaisiin jotka vakoilee
tiedonsiirtoani. Vihaan valkoisia, mustia ja punaisia amerikkalaisia
ja olen kenties rasisti."
Onko tämä jo rasismia?
Minuakin veetuttaa kun persaukiset, ylilihavat amerikkalaiset yruttävät raskaalla teollisuusvakoilulla ja jättimäisellä velkaantumisella pitää omaa mennyttä kansallista mahtiansa yllä.
Tunnen siksi suoranaista henkilöön käyvää ja rasistista vihaa sekä USA:n nykyistä että edellistä presidenttiä kohtaan.- Kekkeruusi-Kimmo
Ei, sekään ei ole rasismia.
Rasismi on rotusyrjintää tai rotusortoa. Kirjoittamasi perusteella sinua veetuttaa Yhdysvaltojen harjoittama politiikka sekä ilmeisesti maan kulttuuri, ei mikään tietty rotu.
Tällöin voit reippaasti tunnustaa ettet pidä Yhdysvaltojen politiikasta tai kertoa vastustavasi tai jopa vihaavasi Yhdysvaltoja. Se ei tee sinusta rasistia.
Toki sinunkin tapauksessasi USA-vastaisuus ei välttämättä poissulje rasismiasi. Eli on mahdollista että esimerkiksi vihaat sekä Yhdysvaltoja että jotain etnistä ihmisryhmää. Tällöin olisit rasisti. Kirjoituksesi perusteella vihasi juontuu kuitenkin Yhdysvaltojen politiikasta, jolla ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa.
- minä rasisti
Luuletko tosiaan että amerikkalaiset on ainoita jotka vakoilee.Mutta tuskin kukaan sinun tiedonsiirtoasi kummemmin kun minunkaan viitsii vakoilla.
Mutta minä saatan olla rasisti,tai sitte olen vain realisti.
Hyväksyn pohjoismaihin/ eurooppaan vain valkoisen rodun ihmiset.
Minkään muun väriset eivät tänne kuulu,ne on täällä muukalaisia.
Aina kun ikkunasta ulos katson, vaikka asun suht pienessä kaupungissa.
Pari kolme " mannerheimiä" parsastelee puhelin korvassa.- Kekkeruusi-Kimmo
Kyllä, olet rasisti!
Epätietoiset naiset ja herrat, tässä on rasisti. Hän ei mieti vastenmielisyyttään esimerkiksi ihmisten tapoihin tai maan harjoittamaan ulkopoiltiikkaan, vaan keskittyy vain ja ainoastaan ihonväriin. Esimerkkitapaus on vielä sangen hulvaton siinä mielessä että vääntää rasisminsa "realismiksi".
Realismia kun on että eri maissa, maanosissa ja mantereilla on erivärisiä ihmisiä liikkunut pitkälti aina. Toki kehittymättömämmät verkostot ovat pitäneet esimerkiksi Suomen alueelta lähes kaikki ihmiset poissa hyvin pitkään.
- Poliisi kyykyttää
>>Mutta tuskin kukaan sinun tiedonsiirtoasi kummemmin kun minunkaan viitsii vakoilla.>>
No ihan varmana kuuntelee!! Halutun henkilön kaikkien 3 v. aikaisten Google-hakujen ja kirjeenvaihtojen, Facebook-kirjoitusten ym. tietojen hakeminen poliisiviranomaisen nokan eteen on jatkossa yhtä helppoa kuin normaali hakutoiminto googlella.
Näin helppoa kurkkimiskeinoa tullaan käyttelemään laajasti, ja käytellään varmasti.
Eipä tarvitse hakea kuin vaikka noiden RKP:n toimittajien saamien "vihakirjeiden" tapaus. Sen selvittämiseksi annetaan oikeutus hyvinkin laajojen hakujen tekemiseksi, ja tutut ja naapurit tulee selattua siinä samalla.
Ihan vaan siksi kun samalla jäljitetään sitä mahdollista henkilöä joka lähetti niitä kauheita RKP-vastaisia uhkauskirjeitä.
Tiedon saanti Suomenkin viranomaisille, ja sitä kautta puolueille ja puoluejohdoille, Helvetin Enkeleille jne. tulee olemaan niin helppoa, että kellään ei ole enää mitään yksilönsuiojaa olemassa. - ********************
Amerikkalaisista et pidä,mutta Putinia rakastat ilmeisesti.
Et sinä silti rasisti ole,mutta TYHMÄ olet.
Ja sehän on taas ihan eri juttu.- uskomatontaTaas
HÄMMÄSTYTTÄÄ MUSTA-VALKOISUUS! Varmaanki jo ala-asteella oli tyyppejä, joista et pitäny ja kumminkin hyviä kamuja? Se pikkuryhmä lienee mahdollista laajentaa myös "amerikkalaisiin", joita tietty on muuallakin kuin USA:ssa (?).
Sitä paitsi geneettisesti meidän ihmisten(?) välillä ei ole biologisia rotuja, ainoastaa variaatiota yhden rodun sisällä; mutta jos tuntuu hyvältä eristäytyä ihmisistä -> siitä vaan, mutta älä odota kohtaavasi empatiaa tai sympatiaa fobiassasi. - nig-nog
uskomatontaTaas kirjoitti:
HÄMMÄSTYTTÄÄ MUSTA-VALKOISUUS! Varmaanki jo ala-asteella oli tyyppejä, joista et pitäny ja kumminkin hyviä kamuja? Se pikkuryhmä lienee mahdollista laajentaa myös "amerikkalaisiin", joita tietty on muuallakin kuin USA:ssa (?).
Sitä paitsi geneettisesti meidän ihmisten(?) välillä ei ole biologisia rotuja, ainoastaa variaatiota yhden rodun sisällä; mutta jos tuntuu hyvältä eristäytyä ihmisistä -> siitä vaan, mutta älä odota kohtaavasi empatiaa tai sympatiaa fobiassasi.Hölynpölyä. Kyllä meissä ihmisissä on rotuja aivan samalla tavalla kuin koirissa. Opiskele rotuoppia vähän!
- Rodut pysyy
>Sitä paitsi geneettisesti meidän ihmisten(?) välillä ei ole biologisia
>rotuja, ainoastaa variaatiota yhden rodun sisällä; mutta jos tuntuu
>hyvältä eristäytyä ihmisistä ->
Sinun mielestäsi ei siis ole olemassa mustaihoisten tai valkoihoisten rotuja? Vaikka kumpikaan rotu ei pysty ilman hormonihoitoja ja lääkkeitä muuntautumaan toisen väriseksi, vaikka kuinka haluaisi. Aaseista ei tule puhtaita seeproja vaikka kuinka parittelisivat keskenänsä.
Wikipediakin untee rotujen käsitteen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisrotu
"Ihmisrotu on ihmisryhmien erotteluun ja luokitteluun esimerkiksi
ulkoisten piirteiden, maantieteellisen alkuperän tai perimän
perusteella varsinkin aikaisemmin käytetty termi. "
Vaikka ollaan poliittisesti menossa kuinka korrektiin suuntaan tahansa, niin kyllä eri ihmisrotujen ulkoiset piirteet tulevat säilymään tunnistettavina ja näkyvillä vielä satoja vuosia.- Kekkeruusi-Kimmo
Nykyään taidetaan puhua "etnisestä ryhmästä", joka ainakin minun mielestäni on yksi yhteen "rodun" kanssa, joka on sama asia kuin "variaatio yhden rodun sisällä".
Ahh, poliittinen korrektius!
- tähän on tultu
Kyllä kai jokaisesta pikkusen löytyy rasismin vikaa kun tökkää
sopivaan kohtaan, suvaitsevammastakin kansalaisesta.
Rasistiksihan tahtoo leimautua nykyään pelkällä
vilkaisulla. Tai tahattomalla yskäisyllä väärässä paikassa.
Tai jos ei heti huomaa hymyillä jollekin muualta muuttaneelle.- Kekkeruusi-Kimmo
Ei.
Kuten jo useasti todettua, rasismi on rotusyrjintää tai rotusortoa. Toki jos esimerkiksi teet vilkaisusi mustiin ihmisiin päin otsa rypyssä ja manaten vitun neekereitä, on rasistiksi leimaaminen aiheellista. Tahaton yskäisy tai hymyilymättömyys ei liity rotusyrjintään millään muotoa, minkä tiedät toki itsekin.
- not Born in the USA
Et ole rasisti, mutta naivi.
Käy Usassa. On maailman paras maa. - Suhnumi
Kyllä! Olet usaristi! Niin minäkin! Ja ainoa asia mikä voi helpottaa olisi se, etteivät tapattaisi Nato-joukkojen nimissä muiden maiden nuorukaisia vain siitä syystä, että haluavat öljyä ja polkuhintaan.
Aiheesta, tai itse asiassa hieman toisesta asiasta, johon liittyi tietty äänensä kuuluviin haluava ihminen hunnutettujen naisten valtakunnasta. Jaaaa tietynlainen kannustustus aktiiviseen elämästä irtipääsemiseen kera useiden kanssa taapertajien -aiheinen keskustelu hävisi hyvin nopeasti naamakirjan sivulta. Liekkö toimintahäiriö :D Juu.
Vihaahan voi lievittää niin, että kuvittelee olevansa ko. maan kansalainen ja vakaasti luulla voivansa vaikuttaa mihinkään millään tavalla. Silloin ainakin tavan rivikansalista kohtaan herää sympatia ja samalla tajuaa, ettei se vaikuttaminen ole missään maassa niin kuin heinän teko. - Mistä.
Erotat amerikkalaisen, kun sellainen kävelee vastaan kadulla? Vastaus, et yhtään mistään. Amerikkalaisuus ei ole rotu. Jospa valitsisit jonkun helpomman kiukuttelun kohteen, esim. thaimaassa pakatut nuudelit, tai kermajäätelönä myytävä maitojäätelö.
- good vs evil
Ei sitä vihaa voi lievittää yhtään millään. Yhteisölliset asiat turhauttavat ihmisen ja tekevät vihaiseksi. Ihmisten alistaminen on jatkunut ties kuinka pitkään mm. Euroopassa eri kuninkaiden taholta kunnes suuret hallitsijat päättivät vallata Amerikan mantereen ja tappaa intiaanit pois. Joskus 1800- ja 1900-luvun taitteessa nämä hallitsijat päättivät ottaa myös Afrikan haltuun ja asettaa paikalliset ihmiset orjiksi. Sitten villin lännen jälkeen Amerikasta tuotiin fasismi Saksaan ja päätettiin ottaa valta takaisin Euroopan puolella kun siitä oli tullut liian demokraattinen.
Ei auta muu kuin olla omassa karsinassa peläten näitä susia jotka hallitsevat meitä lampaita.
http://areena.yle.fi/tv/1300850
http://areena.yle.fi/tv/1541986 - lähisairaanhoitaja
Mikä on etninen ihmisryhmä? Kuuluuko valkoinen suomalainen tai amerikkalainen m ies mihinkään etniseen ryhmään?
Jos amerikkalaisia vihaava ei ole rasisti, koska amerikkalaiset eivät ole rotu niin eihän tuon saman logiikan mukaan myös somalialaisia vihaava ole rasisti?
Eihän somalialainenkaan ole mikään rotu. Minä tosin vihaan somaleja ihan kympillä. Tämä johtuu Somalian harjoittamasta politiikasta.- Kekkeruusi-Kimmo
Lue Wikipedian artikkeli ihmisrotu ja katso sieltä yleiskuva mitä rodulla tarkoitetaan.
" Perinteiset länsimaiset rodun määritelmät ovat perustuneet näkyviin eroihin erityisesti ihonvärissä, mutta myös muun muassa kasvonpiirteissä ja hiusten laadussa. Historiallisesti on erotettu kolme tai neljä päärotua. -- Kaikki nämä on eri luokitteluissa jaettu vielä pienempiin ryhmiin"
Amerikkalaisia vihaava ei ole rasisti. Amerikkalaiset eivät ole rotu, kuten ei somalialainenkaan.
Somalia ei tällä hetkellä juuri harjoita politiikkaa, eli somalivihasi ei voi johtua siitä.
- jfxmdvxmcö-c
Olet kommunisti tai sellaisten aivopesty jälkeläinen! Rasismi kohdistuu aina johonkin rotuun...amerikkalaisuus ei ole rotu! Miksi joku olisi kiinnostunut sinun tiedonsiirroistasi...vasemmistolaisille on tyypillistä toimia isänmaataan vastaan ja yleensäkin länttä vastaan siksikö pelkäät punanuttu!?
- raa-raa-ra-sis-sisti
Höh!
Et ole rasisti, kun amerikkalaisia ei kukaan ole "merkannut" -vähemmistöksi,
- jotenkin poikkeavaksi, -ruotsia puhuviksi, -maahanmuuttajaksi. - tuupovaaran isäntä.
Enpä oikeasti osaa analysoida, mitä kaikkea rasismitermin taakse tai sisään liitetäänkään. Minä yksinkertaisena suomalaishörhönä pidän rasismina sitä, jos kaikenvärisille ihmisille en anna samaa ihmisarvoa. Suomessakin on virallisessa kansakouluopetuksessa ollut aika merkillisiä piirteitä.
Kunnioita syvästi Mandeela vanhusta. Hän on yksi mielikuvieni sankari. Uskontojen, politiikan ja pahan vallanhimoisen ihmisrodun edesottamukset ja ahneuden ja vallanhimon seuraukset aivopestyine uhreineen ovat toinen juttu. Tuomitsen kaikki vallanhimoiset :ihmisten tietämättämyyttä hyväksikäyttävät ihmisarvon alentajat ja valheen syöttöjät Ihonväristä, kansallisuudesta, sukupuolesta, iästä ja eri ominaisuuksia omaavista ihmisryhmistä koottujen ihmisryhmien väliseen vihanlietsontaan yllyttämisen.
Tuomitsen kaikki kansankiihotuksesta, valehtelusta, ahneudesta ja petoksesta. - Apuja?
Tule tänne Amerikkaan. Itsekin olen ollut tosi epäluuloinen amerikkalaisia kohtaan, mutta täällä onkin oikeasti tosi mukavia ihmisiä. Täällä on oltu ystävällisiä minua kohtaan, ymmärretty ja autettu vaikka olenkin puhunut englantia huonosti. Aiemmin en itsekään olisi ollut pahemmin kiinnostunut tapaamaan ketään amerikkalaista, nyt taas päinvastoin haluaisin tutustua nimenomaan amerikkalaisiin... Ihmiset täällä tulevat toki eri kulttuureista, mutta se juuri ehkä on osa sitä viehätystä, ja joukkoon tuntee kuuluvansa ehkä liiankin helposti. Se on ihan jotain muuta, kuin Suomessa, joka on tunnetusti aika hiljainen ja ahdasmielinen paikka...
- mpmies77
Siis tottakai olet,kaikista ja kaikesta pitää nykyisin tykätä.Muuten olet rasistifasistinatsisika.Minä tykkään allahista,jeesuksesta,mustista,valkoisista,punaisista,sinisistä,anarkisteista,oikeistolaisista,vasemmistolaisista,lihavista,laihoista,kissoista,koirista,homoista,heteroista,natseista,kommareista,viherpiiperöistä,autoista,kaikenvärisistä niistäkin,suvaitsen suvaitsemattomia,roturealisteja,haihattelijoita,ampiaisista,mehiläisistä(väriero)...no niin eli kaikki pitää kaikesta,myös työnvieroksujakansalaispalkkaaktivistikin rakastaa kaikkia,eli myös rahanjakaja kelaa....hui,VIHAPUHETTA!!!! :)))
- Kova laki
Muistakaa lapset että jos lataatte Chisun biisin netistä Suomessa niin teiltä viedään Nalle Puh - läppäri.
- beer good
Kovemmat otteet käyttöön vaan jotta Orwellin unelma toteutuisi. Kyllähän tuo Metallica ja monet muutkin ovat yrittäneet toteuttaa tätä unelmaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Napster#Palvelun_loppu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallica#Napster_.282000.E2.80.932001.29
https://www.youtube.com/watch?v=mpGn47pfz-k&list=PLF516B758127D21A3
- sjajvtvajokrvtvlmt
Ei voi, ole vaan mikä olet:))??!!%& ?!!
- FeelThePowerOf
-Suuri Henki on antanut kaikille luoduilla mittaamattoman määrän voimaa: piikiville, muurahaisille, puiden lehdille, pyörremyrskylle...
Silti jää voimaa vielä ylikin, käyttämättä. Se on annettu meille, mutta meidän on aina käytetävä sitä viisaasti ja harkitusti:
http://www.youtube.com/watch?v=9ncnKjZzOPs - ....................
"Suhtaudun epäluuloisesti amerikkalaisiin jotka vakoilee tiedonsiirtoani."
Suhtaudutko rasistisesti myös suomalaiseen lentokenttähenkilökuntaan, joka käskee näyttää kaikki kantamuksesi ja röntgenvalaisee matkalaukkusi?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1353479Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382733Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302525Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631212475Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .382445- 1161865
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3151537Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3131390- 661248