Onko kirkkailla viinoilla eroja?

Saita mies

35

2816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älkää viitsikö...

      No ei kai niillä ole eroja, jos mehuun sotkee. Raakana kylläkin.
      Hullua ostaa kallista viinaa ja peittää sitten sen maku. Siitä on oveluus kaukana.

      • Testattu on

        Höpö, höpö, et sinä mitään eroja huomaisi. Pullo pakkaseen, siitä snapseja, menee aivan täydestä, testattu juttu. Kavereiden kommentit oli tyyliin "tosi hyvää, laatutavaraa", siinä oli pokassa pitelemistä.


    • eräs toinen

      Kommemtti perussuomalaiselta mieheltä.

      Turha maksaa jostakin niin sanotusta "laatuviinasta" jos sitä aikoo
      juottaa "kaikille" vastaantulijoille...

      En ole M-B:tä minäkään ostanut sen vuoksi, jotta" kaikkia" kuljeksijoita
      olis tarkoitus ajeluttaa ympäri kyliä...

    • vodkaa vodkaa

      Kyllä vodkilla on eroja vaikka itsekään en ole mikään alkoholi-ekspertti, niin huomaan kyllä että onko se halvinta virolaista vai sitten venäläistä laatukamaa.

      Ja ei, älkää sotkeko vodkaan mitään mehuja tai limsoja! (Paitsi hameväelle tarjottavat "drinkit" on asia erikseen :)

      Aloittelijalle vielä, niin "halpaa viinaa" toi sun linkittämä premium vodkakin on. Ehkä se ei edes poikkea kauheasti tuosta halvemmastakaan, että huoletta voit sanoa kavereille tarjoavasi "Premium vodkaa", vaikka tarjoatkin sitten kumpaa vaan noista, sillä halpaa litkua kummatkin ja eroja tuskin kauheasti on.

      • Testattu on

        Höpö, höpö, ei mitään eroja huomaa kun ei osaa niitä etsiä. Ostaa kallista votkaa, juo sen itse, laittaa pulloon halpaa votkaa. Jääkaappikylmänä hienoista snapsilaseista tarjoaa, ei kukaan huomaa mitään. Ihminen uskoo mitä näkee ja hän näkee hienon pullon, hienot lasit, hyvän seuran.

        Jos et usko niin tee sokkotesti kavereillesi, se on reilu peli. Kahteen lasiin halpaa votkaa, kahteen lasiin kallista. Kaikille tälläinen satsi, eivät erota viinoja toisistaan.


      • Vodkis
        Testattu on kirjoitti:

        Höpö, höpö, ei mitään eroja huomaa kun ei osaa niitä etsiä. Ostaa kallista votkaa, juo sen itse, laittaa pulloon halpaa votkaa. Jääkaappikylmänä hienoista snapsilaseista tarjoaa, ei kukaan huomaa mitään. Ihminen uskoo mitä näkee ja hän näkee hienon pullon, hienot lasit, hyvän seuran.

        Jos et usko niin tee sokkotesti kavereillesi, se on reilu peli. Kahteen lasiin halpaa votkaa, kahteen lasiin kallista. Kaikille tälläinen satsi, eivät erota viinoja toisistaan.

        Laatuvodkan nautin ainakin itse huoneenlämpöisenä. Jääkaappikylmässä ei aromit ja makuvivahteet pääse esiin.


      • Anonyymi

        Toivottavasti juot itsesi hengiltä.


    • Votkavotjakki

      Neutraali, puhdas votka (joidenkin mielestä suomeksi erheellisesti ”vodka”) on etyylialkoholin eli etanolin (yleisimmin 40 %) ja puhtaan veden (60 %) sekoitus eikä sisällä käytännössä juuri lainkaan muita aineita.

      Myönnän, että minäkin maistan eron laadukkaan valiovotkan (”premium”) ja tavanomaisen votkan välillä – mutta vain juodessani votkaa sellaisenaan! Eikä tuolla vähäisellä erolla ole minulle merkitystä.

      Minun kulttuuriini ei raaka votka kuulu kuin poikkeustapauksissa. En ole oikein snapsi-ihmisiä, mutta en toki kieltäydykään lasillisesta tai parista seuran vuoksi.

      Sikäli kuin käytän votkaa – ja käytänhän minä – juon sitä melkein aina erinäisten lantrinkien kera, koska votkan ominaismaku sellaisenaan ei ole minulle läheinen eikä tärkeä (siinä mielessä kuin vaikkapa viskin, konjakin tai rommin maku). Ja näissä juomasekoituksissa huippuluokan premium-votkan arvo vesittyy pahan kerran. Aivan tarpeeksi kelvolliseen lopputulokseen pääsee oleellisesti vähemmälläkin rahalla.

      Alkosta en osta votkaa juuri koskaan (törkeän ylihinnan vuoksi). Virosta saan vähän yli saturaisella mäyriksen eli 10 littanaa pulloa eli 5 litraa 80-prosenttista Saaremaata. Panen kotona sekaan puolet Päijännettä (Helsingin vesijohtoverkosta), ja siinä on minulle 10 litraa täysipätöistä 40-prosenttista votkaa vaikka minkälaisten drinkkien raaka-aineeksi! Maistuu (eli siis ei maistu millekään) ja tepsii ihan siinä kuin kalliimmatkin votkaleet.

      • mek

        Sain juuri litran venäläistä vodkaa ja maistoin sitä huoneenlämpöisenä niin olipa pehemeen makuita että snapsina todella hyvä ja sitä sitten kun mökille pääsee.


    • dddddddddddddddddddd

      osta russian standardia tai stolichnayaa alkosta niin ei tee enään mieli koskea suomiviinoihin

      • ddddddddddddddddd

        lisätään viellä että eron huomaa blandatessakin


      • Testattu on
        ddddddddddddddddd kirjoitti:

        lisätään viellä että eron huomaa blandatessakin

        Väite että eron huomaisi blandatessakin on kyllä suurinta puppua mitä olen pitkään aikaan kuullut. Sokkotesti, votkaa ja mixeriä, kaksi lasia joissa ns. premiumia ja kaksi joissa halpista. Jokainen tekee testin omassa rauhassa joten toisten mielipiteet ei vaikuta. Ei varmasti erota yhtään mitään ja jos erottaakin sotkee votkat keskenään.


    • Kaboss

      Kossu maistuu tosi sokeriselta, viru valgea taas vähän siltä kun siinä olisi uitettu jotain kuollutta elukkaa viikon.

    • Stoli

      Makueroa ei tietty huomaa jos ne maut peittää voimakkaammilla mauilla, joita mehuissa on (kuten jo aiemmin todettin).

      Mutta. Maista tosiaa Stolisnajaa (taidetaan oikeastaan kirjoittaa hieman toisin), niin tiedät miltä hyvän kirkkaan viinan kuuluu maistua. Muut on tikkuviinaa siihen verrattuna.

    • .........

      Jos juotte vodkaa niin kuin sitä vodkakulttuurissa juodaan, se juodaan snapsilaseista raakana eikä koskaan ilman syötävää.

      Omia vodkiamme (kossu ym.) sotkisin blandiksiin.

    • Mitä kirkasta?

      Kysymys koski kai viinoja eikä mitään vodkia? Vai onko kirkkailla jotakin eroja?
      Viinoilla ja vodkilla?,Minusta niissä on ainakin hinnoissa eroja ja halvempaakin
      viinaa kun Koskenkorvan viina taikka Koskenkorvan vodka on myynnissä
      samalla vaikuttavalla aineella lääkekaupassa yhtä tehokkaana.
      Lääkkeen mausta ei kannata alkaa kinastelemaan koska hyvänmakuinen
      lääke voi olla liian helposti nieltävää kyseessä on makuasia ehkä jopa
      tottumus kysymys tai osaksi mielikuvitusta?
      Varokaa huijari trokareittenv alkuperäiseltä vaikuttavia pulloja mitkä ei sisälläkkään
      sitä laatua mitä pullonetiketissä lukee vaikkei niitä ole avattu.

      • Testattu on

        Koskenkorva ei ole votkaa koska siinä on vähän sokeria. Votkassa ei ole mitään muuta kuin alkoholia ja vettä, ei mitään mausteita. Votkan valmistus ei ole mitään rakettitiedettä, erot ovat niin pienet ettei tavallinen ihminen niitä huomaa. Ei ainakaan kun votka juodaan mixerin kanssa.


    • -Kerberos-

      Jos haluatte laadukasta kirkasta niin suosittelen akvaviitteja. Ne eivät oikein kuulu suomalaiseen juomakulttuuriin - kenties rapujuhlille.

      Mielestäni erinomaisia ruokaryyppyinä.

    • lifemocker

      nyt tulee mutua: ihan kun jossain kalliimmissa viinoissa olisi sellainen ominaisuus, että kun niitä juo niin rapulat eivät olisi niin kamalia. tästä heitettiin joskus teoriaa, että ne olisivat ns "puhtaampaa" alkoholia, jossa ei olisi niin paljon myrkkyjä, että sen takia ne olisivat kalliimpia ja ns "parempia" sun elimistölle - siksi rapulat eivät olisi niin kauheita

      en tiedä, mutta kyllä niissä JOTAIN eroa tuntuu olevan, kalliimpi vs halvempi, en sitten tiedä onko se se viinan puhtaus vai mikä...

      • viunaaaaa

        viinan puhtaus ja siis se että montako kertaa se on tislattu. että on saatu sivumaut eli epäpuhtaudet pois. Esim Leijona on halvempaa siks koska se maistuu paskalle. koska siinä on epäpuhtauksia jäljellä.


      • Kaikkea sitä kuulee

        Ei mitkään "epäpuhtaudet" aiheuta krapulaa vaan alkoholi joka on myrkky! Siinä on aivan samantekevää kuinka puhdasta alkoholi on, kankkunen on aivan yhtä kova vaikka ostaisi kallista viinaa.


      • PontikkaaKansalle
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Ei mitkään "epäpuhtaudet" aiheuta krapulaa vaan alkoholi joka on myrkky! Siinä on aivan samantekevää kuinka puhdasta alkoholi on, kankkunen on aivan yhtä kova vaikka ostaisi kallista viinaa.

        Epäpuhtaudet eli sikuna-alkoholit esim propanoli ja metanoli kylläkin aiheuttavat pahemman krapulan. Näitä sikuna-alkoholeja on runsaasti varsinkin halvemmissa viineissä.

        Jos viinoista puhutaan niin silloin kyllä epäpuhtauksia on huikean paljon vähemmän kuin viineissä , sitähän se tislaus juurikin on, epäpuhtauksien poistamista lopputuotteesta. Joten eri viinalaaduilla tulee aikalailla samanlainen krapula.


      • Anonyymi
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Ei mitkään "epäpuhtaudet" aiheuta krapulaa vaan alkoholi joka on myrkky! Siinä on aivan samantekevää kuinka puhdasta alkoholi on, kankkunen on aivan yhtä kova vaikka ostaisi kallista viinaa.

        Asia on juuri kuten muutamassa aiemmassa kommentissa sanottiin, tislaus ja puhtaus.
        Sinä et ilmeisesti montaa kertaa ole viinaa tai vodkaa juonut - voi jopa olla ettet koskaan.

        Paitsi että asia on yleisesti todisteinen, niin huomaan sen joka kerta itse...sinun pölinäsi, että krapula tulee viinasta eikä epäpuhtauksista, niin onko täällä joku väittänyt ettei puhtaista viinoista tai vodkista krapulaa tulisi ?!

        Juu, ei ole. Kyllä tulee kaikista, mutta eri vahvuuksina kaikki on yksilökohtaista.

        Ensinnäkin halvan viinan, vodkan haistaa; se haisee enemmän teollisuusetanolimetanolille, maku on eri (joka ei maista niin ei maista) ja krapula on, tässä kohtaa henkilökohtaisesti, erilainen: krapulan neurologinen osa on voimakkaampi.

        Kun juon kirkkaita, niin annos on ollut jo 15 vuotta sama: 1,2-1,3 litraa päivän ja illan aikana ja siitä tulee enemmän neurologinen krapula kuin esimerkiksi viidestä pullosta viiniä, ja eroa on , kun olen käyttänyt halpisviinaa, varsinkin paljon virolaisia huonompia eripuolilta maailmaa, jotka ovat pontikkaa, vaikka on komeat etiketit jne. tai sitten laadukas viina/vodka.

        Erikseen on sitten 4-5 kertaa kirkastetut, niitä en ole maistellut, ja yleensäkin juon pääasiassa viiniä silloin kun alkoholia juon.


    • 7+4

      On kyllä järjen köyhyyttä sotkea hyvää vodkaa johonkin mehuihin ja limuihin, siihen käy kossu ihan yhtä hyvin.

    • Praats

      Parasta on kun laittaa Russki Standardia ja aitoa sokeri Coca-Colaa, siinä on puhtaat maut yhdessä.
      Raakana ei vodkaa juo kuin alkoholistit ja ryssät.

      • Ruottalaineruoka

        Ruottaliset dokaa raakana Absoluttia alku snapsina snadeista laseista ennen kun alkavat metelöidä ja veisata kamalalla äänellä?
        Ainaskin sillon kun minä ruokailin Ruotsalaisessa ruokapöydäs hiljenin aivan
        nöyränä Suomalisena ku he otti vasta alkusnapseja.


    • sefsef

      Se mikä maistuu hyvältä on täysin henkilöstä kiinni, ei viinan tai ruuan hinnasta. Imbesillit joille kalliimpi on aina parempaa on sitten erikseen, samoin kuin "miehet" joiden on pakko juoda viinansa raakana, mausta viis, koska "miehet" niin tekevät.

    • Anonyymi

      Ihan sama mitä vedät,, kunhan kuolet siihen.

    • Anonyymi

      Niilo22 on niin seksikäs, muista katsoa Niilon videoita,

    • Anonyymi

      Taidatte vaan homoilla kuitenkin, se on ihan ok.

    • Anonyymi

      Onko teillä pystyyn ammuttu sammakko-olo.

    • Anonyymi

      Olipa kaunis naislääkäri.

      Taidanpa pyytää sitä ulos :)

    • Anonyymi

      Meidän toimitus ei vedä viinaa!!!


      Nyt loppuu sellaiset puheet!!!!

    • Anonyymi

      Muahan ei pidättele, jos mun exällä on lapsi mun miehen kanssa.

      Mä oon aika paljon seksikkäämpi kuin se.

    • Anonyymi

      Ezekiel Elliott on 'llött'v' naisten hakkaaja.

      Hakatkaa se tavattaessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe