Hiffaa
Snaijaa
Bonjaa
Snaijaan eron, mutten osaa selittää siit kysyneelle.
Miten selostaisin?
Oon muutenkin hiffannu, et näit sanoi käytetään ihan vääris tilanteis
(esim. snaijaa ku pitäis hiffaa) ja ulkopaikkakuntalaisfrendi halus tietää eron, ettei nolais itteensä.
Tack jos jaksat vastaa.
Hiffaa, snaijaa ja bonjaa
9
1978
Vastaukset
- ei tajuu
En osaa selittää tarkasti eroja. Osin ei olekaan.
Ero lienee mistä kielestä otettu. Hiffaa lienee hitta ruotsista, bonjaa lienee bonimaj venäjästä ja snaijaa on mysteerio.
Tuolta voit kelata Sanastoja
http://koti.mbnet.fi/joyhan/index.htmlBonjaa ja snaijaa tulevat kummatkin venäjästä.
понимать/понять
ponimat'/ponjat' - ymmärtää
знать
znat' - tietää
- asiaakas
Vastasit itsellesi;) Huomata, tajuta, ymmärtää.
- Eri aikojen slangi
Ei noissa periaatteessa ole eroa, ovat vaan eri ajoilta. Snaijaaminen oli käytössä ehkä vielä 60-luvulla. Faijani v. -20 syntyneenä käytti pelkästästään snaijaamista kuten olen itsekin käyttänyt.. Noiden kahden muun ikäjärjestystä en varmaksi sano mutta bonjaaminen tuntuu tuoreimmalta. Kieli elää, slangikin. Kun kuuntelee stadilaista junioria, ihan kaikkia sanoja ei enää tunnista niiksi, mitä itse käytti.
- poromies69
vaikeaks tää menee näin ulkopaikkakuntalaisen näkövinkkelistä. Eiks teil oo parempaa tekemistä oikeesti?
- ehta38
olisiko hiffaaminen oivaltamista,
- njet_snaju
Jos huomaat niin hiffaat. Jos snaijasit tai bonjasit,tajusit kyllä;)
- Anonyymi
Kaikki kolme tarkoittaa täsmälleen samaa asiaa.
- Anonyymi
ei tarkoita. Hiffata, huomata jotain, oivaltaa. Snaijata; ymmärtää, bonjata ;tajuta jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437728
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684333
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363153Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2333031Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452666Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262655- 372383
- 412006
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797