Autovarkaiden uusi keksintö: ovet auki arvoituksellisella laatikolla
Poliisi on ihmeissään poikkeuksellisella tavalla toteutetuista rikoksista, joissa ryövätään autoja hyödyntäen tuoreinta tekniikkaa.
Yhdysvalloissa poliisi on törmännyt eriskummallisiin automurtoihin eri puolilla maata, uutisoi CNN. Varkaat käyttävät laitetta, joka avaa lukot ja kytkee murtohälyttimen pois päältä parissakymmenessä sekunnissa.
Valvontakameroiden kuvissa näkyy, kuinka varkaat putsaavat parkkipaikoille jätettyjä autoja arvotavaroista nopeasti ja miltei huomaamatta. Kaava on useimmiten sama: mies kävelee auton viereen laatikkomainen laite kädessään, ja pian ovet aukeavat hälytyksen laukeamatta.
Poliisi on ymmyrkäisenä rikosten johdosta.
- Olemme saaneet ilmoituksia näistä laitteista joka puolelta Yhdysvaltoja. Tästä on tulossa yhä suurempi ongelma, sanoo entinen poliisi, nykyisin vakuutusyhtiössä työskentelevä Mike Bender CNN:n Newsroom-ohjelmassa.
Liittovaltion poliisi yrittää ratkaista, miten nämä arvoitukselliset laatikot oikein toimivat. Yhden laitteen saloja selvitetään parhaillaan Texasissa.
ihmeboksi autovarkaiden apuna
dreambox
1
270
Vastaukset
- Toimii näissä
"avaimettomissa autoissa" Ei mitään avaruus teknologiaa. Tämä laatikko keskustelee auton kanssa ja samalla skannaa auton järjestelmän. lukot auki ja auto tyhjäksi.
Koko auto voitaisiin viedä samalla. Se vaan ei ole tämän tyyppisissä autoissa järkevää. Autoa kun pystytään seuraamaan sen oman GPS / GSM järjestelmän kautta.
Tätä ei saa vaan kertoa Kyllöselle joka haaveilee satellitti valvontaa / verotusta. Se kun on jo osittain olemassa. Eikä sitä pysty eliminoimaan ettei koko auto stoppaisi siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792