Kaikki C-paperit saaneet, kertokaa minulle onko minun realistista saada vapautus rauhanajan palveluksesta. Tässä taustaani:
Olen lykännyt opiskeluiden avulla palvelusta jo parilla vuodella. Olen fyysisesti täysin normaali mies. Henkisellä puolella olen paikoitellen hyvinkin epävakaa. Olen toisinaan masentunut enkä meinaa aina selvitä arjen askareista.
TÄMÄ ON EHKÄ SE AVAIN?!
Olen ollut puoli vuotta työtön. Sitä ennen opiskelin korkeakoulussa, mutta tämä keskeytyi osittain juuri masennuksen vuoksi. En tosin käynyt lääkärillä/psykologilla diagnoosissa.
Piirteiltäni olen tähän tilanteeseen harmittavasti miehinen ja suorapuheinen, monen armeijafanaatikon kultapoika. En siis mikään hissukka. No *******, en vaan halua olla armeijatouhujen huippuyksilö. Haluan elää omaa elämääni omalla tavalla enkä tuhlata yhtä nuoruusvuottani tähän.
Kun nyt reilun viikon päästä menen armeijaan, lähteekö prosessi niin käyntiin, että menen terveydenhoitajan tai vastaavan puheille ja valitan masennusta?
Onko tässä tilanteessa liian radikaalia puhua esimerkiksi:
-olevani vaaraksi muille ampumaharjoituksissa ynnä muissa?
-nationalismin puuutteesta?
-lapsuuden murheista, keksitystä koulukiusaamisongelmista tai kotipuolen ongelmista kuten vanhempien alkoholiongelmista?
-pasifismista?
-olevansa tupakavereilleen todennäköisesti negatiivista ja masentavaa seuraa?
-haluttomuudestaan auttaa omia aseveljiään tilanteissa?
-ylimielisistä tai jopa misantropisista mielipiteistään, ilmoittaa olevansa itse jumala ja pitää kaikkia muita ihmisiä täysinä nollina(jälleen kerran, kyvyttömyydestä toimia aseveljien kanssa maan hyväksi)?
Jos onnistun saamaan C-paperit, joudunko sivariin? Vai saanko täyden vapautuksen?
Jos onnistun saamaan C-paperit, minun pitää aina muutaman vuoden välein onnistua todistamaan masennukseni? Onnistuuko tämä uusi lykkäys aina mutkitta, vaikka olisi jo siinä kohtaa hyväpalkkaisessa työssä ja kulissit muutenkin kunnossa?
Parantakaa yhteiskuntaamme ja säästäkää verorahojanne neuvomalla minulle vapautuksen. Minusta olisi asepalveluksessa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Kiitos kaikille avuliaille jo etukäteen.
C-paperit minulle. Kiitos.
omatyylitallaus
1
151
Vastaukset
- takasin kotiin
Kerro lääkärille huumeongelmastasi ja siitä kuinka tekisi mieli tappaa muut palvelustoverit ja kouluttaja ampumaradalla. Lähdet kotiin samana päivänä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068