Koskahan Alanurmontiellä tapahtuu kuolonkolari? Monikaan autoilija ei aja nopeusrajoitusten mukaan.. Jos joku kehtaakin ajaa sallittua nopeutta, se ohitetaan paikassa kuin paikassa välittämättä muusta liikenteestä.
"Huvittavin" tapaus oli se, kun eteeni kääntyi musta mopoauto 40km/h:n alueella ja eipä mennyt kauaakaan, kun siitä näkyi vain perävalot. Ei mennyt neljääkymppiä, ei..
Toinen kerta Alanurmontien sivutieltä kääntyi perääni auto, jonka etupenkillä oli lapsi. Niin vain sitä koulun kohdalla kiihdytettiin hurjaa vauhtia ohitseni, vaikka rehellisesti täytyy myöntää, että minullakin oli mittarissa 50km/h sallitun 40km/h:n sijaan..
Toivottavasti törkeän ajokultuurin uhri ei ole minun lapseni.
Alanurmontie
32
594
Vastaukset
- joe-the-columbo
vai oot ajanut ylinopeutta ja syyllistynyt rikokseen ! ai ai !!!!!!!!!
se on turha valittaa täällä jos itse tekee samankaltaista hölmöilyä ...
se 40 km/h on ylin sallittu ajonopeus mutta kyllä sen nopeusrajoituksen alueella tulisi vauhdin olla 30-35 km / h korkeintaan .
ihme vellihousun kitinää ........
toki aihe on oleellinen ja ylinopeusajajilta saisi ottaa kortin pois pitttkäääääksi aikaaa .......- Ajatko sinä?
Taisi sinullakin kolahtaa omaan nilkkaan?
Vellihousu?!? Just...
Asiaa ei saa nostaa esille, koska myönsin itse rehellisesti, että minulla oli hieman ylinopeutta, kun toinen autoilija lähti ohittamaan? Taidat itse olla se harmaan auton kuski ;) Vai prutkutteletko sinä sillä mopoautolla?
Pistä lapsesi ajamaan päivittäin Alanurmontietä, saattaa mielesi muuttua ;)
- HUH HUH
On ihan totta että liikenne on hirvittävää kyseisellä tiellä!!!!
Pelottaa aikuistakin liikkua jalan tai pyörällä, kun autolla kaahataan kylkeä hipoen!!!
Pitääkö oikasti sattua jotakin kamalaa, ennekun asialle jotain tehdään?!?!?!! - vielä hengissä
Tuo kyseinen tie on jännä paikka pyöräillä. Ja samoin se ns."keskitie". Monesti olen mennyt ja kyllä liki menöö autot ja sitten kun siellä reunassa on niitä jesuksen uria,niin pitää kyllä tarkkahan mennä. Mutta sekahan vaan.
- lights_off
Tottukaa vaan tällaiseen liikenteeseen tulevaisuudessa. Kyseessä oleva tie on kyllä todella vaarallinen ja nykyään ei ole enää ollenkaan poliiseja (ei ainaakaan ikään näy), jotka valvoisivat liikennettä. Lapualla ainakin saa ajaa ihan millä vehkeillä huvittaa ja niin lujaa kuin haluaa. Poliisia ei kiinnosta...
- bikingoff
Muistakaa hesain kartta, jossa Etelä-Pohjanmaa, Lapua mukaanluettuna, oli Suomen synkintä aluetta polkupyöräilijöitten ja autojen kolaritilastoissa. Seinäjoella esim. niitä oli 5 kertaa enemmän kuin Espoossa. Lapualaisesta autoilukulttuurista esimerkki: Liiverin liikennevaloissa autolija kaartoi eteeni suojatiellä yrittäessään kaahata ns. viimeisillä vihreillä Alanurmon suuntaan vaikka itselleni paloi jo vihreä valo. Samalla reissulla eteeni kaahasi Saarenkujalla toinen autoilija suoraan rivitalon pihalta. Kummallakin kerralla estin onnettomuuden pelkästään sillä, että olen jo tottunut varautumaan mihin tahansa järjettömyyteen lapualaisten autoilijoiden taholta.
- Vaunuilija
Kuljen paljon vaunujen kanssa ja ei ole kerta eikä toinenkaan, kun lapseni päälle on meinannut ajaa auto "vanhoilla" vihreillä. Missään muualla en ole törmännyt näin innokkaisin vanhojen vihreiden valojen käyttäjiin. Normaalisti, kun keltainen valo vaihtuu, autoilijat hiljentävät. Lapualla painetaan kaasua ja huristellaan reilusti päin punaisia.
Olen vi****mainen, mutta kysyin jo poliisilta, mitä tehdä asian suhteen. Käskivät ilmoittaa rekkarin poliisille. Ilman rekkaria he eivät voi tehdä mitään, mutta rekkarin kanssa voivat ;) - äiti.
Vaunuilija kirjoitti:
Kuljen paljon vaunujen kanssa ja ei ole kerta eikä toinenkaan, kun lapseni päälle on meinannut ajaa auto "vanhoilla" vihreillä. Missään muualla en ole törmännyt näin innokkaisin vanhojen vihreiden valojen käyttäjiin. Normaalisti, kun keltainen valo vaihtuu, autoilijat hiljentävät. Lapualla painetaan kaasua ja huristellaan reilusti päin punaisia.
Olen vi****mainen, mutta kysyin jo poliisilta, mitä tehdä asian suhteen. Käskivät ilmoittaa rekkarin poliisille. Ilman rekkaria he eivät voi tehdä mitään, mutta rekkarin kanssa voivat ;)Tällaista se on kun emotiaalisesti epävakaat ja älyllisesti alikehittyneet henkilöt kuvittelevat ratkaisevansa em. ongelmat autoilla. Etelä-Pohjanmaalla tuollaisia henkilöitä kaikesta päätellen ja tilastojenkin mukaan on muuta Suomea enemmän.
- don period
Vaunuilija kirjoitti:
Olen vi****mainen, mutta kysyin jo poliisilta, mitä tehdä asian suhteen. Käskivät ilmoittaa rekkarin poliisille. Ilman rekkaria he eivät voi tehdä mitään, mutta rekkarin kanssa voivat ;)ei ne rekkarin kanssa voi tehdä nyt yhtähän sen enempää , ei yhtään mitään ,,, koittaasivat nyt ensin saada tuon antilankadun laittoman työmiesten jalkakäytävän autopysäköinnin kuriin mutta eivät siihenkään uskalla puuttua !
ja mites on sen k-market lapua ,,,entisen simpsiöntorin ja puistotien välisen väärinpysäköinnin ja siitä johtuvien vaarallisten tilanteiden poiston ensiksi suoritettua ...
alanurmontienkulkijoille tiedoksi miten parannat turvallisuuttasi kävellen
1. kävele tien vasenta reunaa etenemissuuntaasi nähden
2. jos seurassasi eteenee joku muu niin edetkää peräkanaa , ei vierekkäin
3. havaittaessasi auton tulevan liian lujaa kohti , seuraa tilannetta herkeämättä tai hyppää sivuun suosista niin vältän mahdollisen yhteentörmäyksen.
4. liiku tieosuudella vain tarpeen vaatiessa tai sellaiseen aikaan että riski onnettomuuteen on kaikkein alhaisin
5. käytä heijastinta ja pyörällä myöskin kypärää , turvaliiviä , turvaviiriä ja muita mahdollisia turvavälineitä
6. muista taluttaa pyörää mm, suojatiellä ,,älä aja sillä silloin ei sinua koske jalankulkijan suojatien säännöt
6.
- udgt
Se on kyllä ihmeellistä, että koko valtion ja hallituksen taholta koko ajan puhutaan liikenneturvallisuudesta ja sen parantamisesta. Todellisuudessahan suomalaista liikennekulttuuria romutetaan ja ajetaan alas koko ajan (Lapua on siitä oiva esimerkki kuinka käy kun kukaan ei valvo millään lailla). Poliisihan on itse lehdissä jo todennut että mitään resursseja nykyisin ei enää ole valvontaan suurien taajamien ulkopuolella. Suomen hallituksen tahtohan oikeasti on se, että liikennekulttuurin suojelu ja turvallisuus on enää ainoastaan puheissa ja eikä enää nykyään paljon puheissakaan...
Auton verot ja valot kunhan on vaan kunnossa (veroja pystytään seuraamaan poliisin järjestelmillä), niin muuten teillä voi ajella kuin villissä lännessa. Eipä kovin suuri riski ole, jos esim keskimäärin kerran kymmenessä vuodessa joutuu puhalluskokeeseen vaikka ajelee vuodessa noin 30000 km per vuosi (pitkin etelä-pohjanmaata). Paljon saa ajaa humalassa tai huumeissa.
Suomen hallitus: ei muutakuin taas lisää sääntöjä keksimään. Eihän nistä kukaan mitään piittaa, kun kaikki tietää ettei niitä kukaan valvo.- taasko jotain, silta
eikö ne alanurmoontiellä asuvat osaa muuta ku maraata.
- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
taasko jotain, silta kirjoitti:
eikö ne alanurmoontiellä asuvat osaa muuta ku maraata.
Syystä maraavat.
- jjgf
Tämä tilanne ei parane ennenkö saavat toteutettua alanurmontielle suunnitellun uuden linjauksen ja sen mukana kevyenliikenteenväylän. Tosin toteutus taitaa olla vielä kaukana tulevaisuudessa ja ammattivalittaja vielä valittamatta..
- Juuri niin
Niin, sitä Alanurmontien parannusta kevyen liikenteen väylineen tässä juuri kaivataankin. Ei yhtään mitään muuta kummallista. Ja olisi pitänyt tehdä jo 10-20 v sitten.
Kaikista muista suunnista keskustaan nimittäin on jo silloin väylät tehty. Koulujen ohi menevät tiet on hoidettu jo yli 20 v sitten- niinniinniin
Tumpeloomisesta asian kanssa todistaa sekin, ettei kevyenliikenteen välää vaan ole saatu aikaiseksi vaikka koulukin valmistuu jo syksyksi.
- Tietäjä
niinniinniin kirjoitti:
Tumpeloomisesta asian kanssa todistaa sekin, ettei kevyenliikenteen välää vaan ole saatu aikaiseksi vaikka koulukin valmistuu jo syksyksi.
Ne valittajat ovat viivästyttäneet tätäkin hanketta.
- epäilijä.
Tietäjä kirjoitti:
Ne valittajat ovat viivästyttäneet tätäkin hanketta.
Minusta vaikuttaa, ettei ole ollut edes kunnon yritystä ja silloin on hyvä alkaa syyttelemään valittajia. Aikaahan on ollut parivuosikymmentä, joten tuloksia olisi voinut jo olla näköpiirissä.
- paska tie
Ehdotan hidasteiden asentamista pahimpiin kohtiin, itse tuli tuon kautta koitettua päästä nopeammin Lapualta Nurmoon kun päätie on valitettavasti 80 km/h. Loppuu se huviajelu.
Kevyttä väylää tuohon ei idioottikaan rakenna ( marinat loppu nyt ), tie on vain oikaistava ja levitettävä nykyaikaiseksi penkereineen. - hölkky-pölkky
tuli tuos mielehen kesken unien että
vaihtoehtoja alanurmontien ongelmaratkaisuun !
1. jalankulkijoille sekä pyöräilijöille kulkuväylä rakennettava joen päälle / viereen .
( ei tartte tietä oikaista / muuttaa )
2. alanurmontien pinta mukulakiveksi
3. reitille alanurmontien alkupää-loppupää perustetatva reittiliikenne jalankulkijoille , bussireitti siis....
4. tiestä tehtävä yksisuuntainen välikaiteella , toinen puoli jalankulkijoille / pyöräilijöille .toista puolta autot ja muut liikennevalojen ohjuksella suuntaan ja toiseen ....- Näin se menee.
Alanurmontien ongelma ratkeaa helposti sillä, että alkupäätä kavennetaan hiukan ja sille asetetaan ohituskielto ja nopeusrajoitus, toiselle reunalle tehdään samanlainen leveähkö jalkakäytävä jalankulkijoille ja pyöräilijöille kuin siellä jo on malliksi tehty. Alkupään asukkaiden turvat tukitaan liikenneturvallisuuden nimissä. Eikä tule edes kalliiksi. Uusi alkupäätä korvaava tie rakennetaan suunnitelmien mukaan nopeutetussa aikataulussa.
Hölkky-pölkyt voivat mennä vitsailemisyrityksissään muualle.
- ensio itikka
Onko tämä marisija se sama jota haittaa yksityysen kiinteistön pihas olevat pari autua. Ongelma ratkiaa sillä, notta marisija hakoo apua lääkäriltä. Mutta ei tartte ihimetellä ei soo Lapualaanen som mualta maakunnasta. Kattokaa ku hullut tuntoo siitä että ne myrkyttää ja häirittöö ympäristyänsä kaikin tavoon mihinä ikinä onkaan. Mutta ittellehän se tuloo piremmän päällen kaikkiin raskahammaksi tuallaanen muiren seuraaminen. Joku aisuri se on niinku aikaa jo totesin. Ei varmahan saa ei akkaa ei taloa pirettyä. Sen takia marisoo täällä naapuriistansa kun ei omas elämäs onnistu.
- ku puhetta
Sama on. Ja kumma sekin jotta tällä tiellä johna asuu kuulemma meppikin pitääs olla sitä ja tätä. Sama piisaa ku muilleki. Maksaako sekään eres veroja Lapualle- . Ja onko mitään saanu aikaa muutenkaa.
- toisio tikka
ku puhetta kirjoitti:
Sama on. Ja kumma sekin jotta tällä tiellä johna asuu kuulemma meppikin pitääs olla sitä ja tätä. Sama piisaa ku muilleki. Maksaako sekään eres veroja Lapualle- . Ja onko mitään saanu aikaa muutenkaa.
Peräkylän viisaus kukoistuksessaan!
- ooi98w
mihinä ne autooot o
- Ärsyyntynyt
Mua ei kiinnosta pätkän vertaa jokku romuautot pihas. Ei se oo multa pois, vaikka sontakuorman hakisit pihaas.
Mutta multa on pois, jos tiellä yksikin pieni ja viaton lapsi jää koulu/harrastusmatkalla auton alle. Ja ihan siksi, että autoilijan pitää olla niin saakelin itsekäs ja maailman napa ja ajaa ylinopeutta!
Oli se sitte sun tai mun lapsi. Se vaikuttaa kaikkihin, suhunkin. - Anonyymi
Ärsyyntynyt kirjoitti:
Mua ei kiinnosta pätkän vertaa jokku romuautot pihas. Ei se oo multa pois, vaikka sontakuorman hakisit pihaas.
Mutta multa on pois, jos tiellä yksikin pieni ja viaton lapsi jää koulu/harrastusmatkalla auton alle. Ja ihan siksi, että autoilijan pitää olla niin saakelin itsekäs ja maailman napa ja ajaa ylinopeutta!
Oli se sitte sun tai mun lapsi. Se vaikuttaa kaikkihin, suhunkin.Ne autot on vähän sama asia kuin että jos huoneeseen astuu alaston nainen, niin sitä on vaikea olla katsomatta. Tulee laskettua montako siellä nyt on, mitä merkkiä ja onko joku vaihtunut?
Siinä tsiigaillessa voi auto lipsahtaa ojaan tai sen lapsen päälle, kun keskittyminen herpaantuu.
- Vanhaa asiaa
Ennenvanhaan kisattiin siitä, että kuka ajaa nopeimmin Rannan risteyksestä Nurmon ja kuusseiskan risteykseen.
Oma autoni oli niin hidas, että niihin geimeihin ei ollut asiaa. Alta satasen ei kuulemma ajettu millään kohtaa.
Kuka tietää ja muistaa paljonko ko. ennätys oli? Nykyisillä autoilla sen 70-luvun enkan rikkoisi kai helposti.
Onko muuten tiellä koskaan sattunut vakavaa onnettomuutta? Minä en ainakaan ole kuullut. Jos ei ole, niin eihän se sitten vaarallinen ole?
Kuusseiskalla kuoli samoihin aikoihin lukemattomia ihmisiä. Se se vasta on vaarallinen tie. Pitäisikö siihen tehdä samanlaisia tiukkoja mutkia, että onnettomuudet vähenisivät? - huvittava juttu
Miksi Alanurmontiellä on jalkakäytävä jalankulkijoille vain enitsisen pääministerin talon kohdalla ?
- Vai mitä ?
Varmaan siksi, että edes Konnonkujan suunnasta kävelysillalle menevillä on turvallinen yhteys Riipisenpolulle, kun kerran kokonaisratkaisua ei näytä syntyvän. Vuorenmaan kohdassahan se sitäpaitsi on.
- sitäpaitsi
Vai mitä ? kirjoitti:
Varmaan siksi, että edes Konnonkujan suunnasta kävelysillalle menevillä on turvallinen yhteys Riipisenpolulle, kun kerran kokonaisratkaisua ei näytä syntyvän. Vuorenmaan kohdassahan se sitäpaitsi on.
Asuuko Konnontiellä jotain silmäätekeviä?
- Onneksi on
Jalkakäytävä on siksi, että paikkaan on voitu järjestää suojatie, Riipisensillalle.
- Kulkeehan se
Taitaa kyseinen auto löytyä Kiikunsuoralla olevalta lylynkujalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun483299Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5121993Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821877- 181542
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1271263UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121192