HY:n fysiikan ja matematiikan opintojen hyväksiluku Aallossa?

3 + 6

Dia-valinnan kokeet eivät menneet tänä vuonna osaltani oikein nappiin ja sisäänpääsyni Aaltoon jäikin parin pisteen päähän... Nyt suunnitelmissani on aloittaa fysiikan opiskelu Helsingin yliopistossa. Osaako tällä palstalla kukaan kertoa, missä määrin HY:n ensimmäisen vuoden fysiikan ja/tai matematiikan kursseja luetaan hyväksi Aallossa? Onko joitain tiettyjä syventäviä opintoja, joiden osalta korvaavuus olisi mahdollisimman suuri?

Kiitos vastauksista.

4

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaa11323

Morjens. Sama ongelma minullakin. Suosittelisin mieluiten kääntymistä Avoin Aalto yliopistoon, josta on todellakin hyötyä. Opiskelet samoja kursseja ja samaan aikaan kuin itse aallossa olevat opiskelijat. ELi käytännössä olet opiskelijana aalossa muttet "kirjoilla", olet samalla luennolla kuin aaltolaiset PYstyt hyvinkin lukemaan avoimessa 1 vuoden jutut ja sitten voit valita että haetko uudestaan pääsykokeen kautta vai avoimen väylän kautta. Avoimen väylän kautta hakeminen tarkoittaa käytännössä että sinun pitää saada hyviä numeroita tenteistäsi jolloinka voit päästä ilman pääsykoetta sisään.

• Jaa-a

Jollain tavalla tuon avoimen yliopiston kautta suorittaminen tuntuu vähän epävarmlta, kaikkia kursseja ei voi suorittaa? Avoimelle yliopistoille ei kovin montaa paikkaa kursseille? Luki mm 5 paikkaa jollain kursseilla.
      En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta olen samassa tilanteessa kuin hän ja luulen että itse menen helsingin yliopistoon ja katson tykkäänkö siellä opiskelusta vai haenko aaltoon uudestaan. Jollain tapaa se vain tuntuu vaan varmemmalta vaihtoehdolta.

Mutta jos alkuperäinen kirjoittaja on aivan varma sttä haluaa aaltoon niin kai tuo avoin aalto on se paras vaihtoehto.

• Tuskin 888

Matematiikan ja fysiikan kurssien sisällössä on suuria eroja Aallon ja HYn välillä. Aallossa on juuri uusittu peruskurssit, eikä hyväksiluvusta ole vielä ennakkotapauksia. Älä laske sen varaan.

• Alkuperäinen kysyjä

Kiitoksia vastauksista. Uskon kallistuvani kuitenkin enemmän HY:n puoleen, sillä kursseille pääseminen ja mielekkään kurssikertymän kasaan saaminen saattaisi olla tuolla avoimen puolella vähän niin ja näin. Ja ei opiskelu tässäkään tapauksessa ilmaista olisi.

Varmaankin nuo fysiikan perusopinnot valmistavat melko hyvin ensi vuoden mahdollista pääsykoetta/ Aallon kursseja varten, vaikkei niistä suoranaista hyötyä hyväksiluvun muodossa sitten olisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe