HY:n fysiikan ja matematiikan opintojen hyväksiluku Aallossa?

3 + 6

Dia-valinnan kokeet eivät menneet tänä vuonna osaltani oikein nappiin ja sisäänpääsyni Aaltoon jäikin parin pisteen päähän... Nyt suunnitelmissani on aloittaa fysiikan opiskelu Helsingin yliopistossa. Osaako tällä palstalla kukaan kertoa, missä määrin HY:n ensimmäisen vuoden fysiikan ja/tai matematiikan kursseja luetaan hyväksi Aallossa? Onko joitain tiettyjä syventäviä opintoja, joiden osalta korvaavuus olisi mahdollisimman suuri?

Kiitos vastauksista.

4

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaa11323

      Morjens. Sama ongelma minullakin. Suosittelisin mieluiten kääntymistä Avoin Aalto yliopistoon, josta on todellakin hyötyä. Opiskelet samoja kursseja ja samaan aikaan kuin itse aallossa olevat opiskelijat. ELi käytännössä olet opiskelijana aalossa muttet "kirjoilla", olet samalla luennolla kuin aaltolaiset PYstyt hyvinkin lukemaan avoimessa 1 vuoden jutut ja sitten voit valita että haetko uudestaan pääsykokeen kautta vai avoimen väylän kautta. Avoimen väylän kautta hakeminen tarkoittaa käytännössä että sinun pitää saada hyviä numeroita tenteistäsi jolloinka voit päästä ilman pääsykoetta sisään.

    • Jaa-a

      Jollain tavalla tuon avoimen yliopiston kautta suorittaminen tuntuu vähän epävarmlta, kaikkia kursseja ei voi suorittaa? Avoimelle yliopistoille ei kovin montaa paikkaa kursseille? Luki mm 5 paikkaa jollain kursseilla.
      En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta olen samassa tilanteessa kuin hän ja luulen että itse menen helsingin yliopistoon ja katson tykkäänkö siellä opiskelusta vai haenko aaltoon uudestaan. Jollain tapaa se vain tuntuu vaan varmemmalta vaihtoehdolta.

      Mutta jos alkuperäinen kirjoittaja on aivan varma sttä haluaa aaltoon niin kai tuo avoin aalto on se paras vaihtoehto.

    • Tuskin 888

      Matematiikan ja fysiikan kurssien sisällössä on suuria eroja Aallon ja HYn välillä. Aallossa on juuri uusittu peruskurssit, eikä hyväksiluvusta ole vielä ennakkotapauksia. Älä laske sen varaan.

    • Alkuperäinen kysyjä

      Kiitoksia vastauksista. Uskon kallistuvani kuitenkin enemmän HY:n puoleen, sillä kursseille pääseminen ja mielekkään kurssikertymän kasaan saaminen saattaisi olla tuolla avoimen puolella vähän niin ja näin. Ja ei opiskelu tässäkään tapauksessa ilmaista olisi.

      Varmaankin nuo fysiikan perusopinnot valmistavat melko hyvin ensi vuoden mahdollista pääsykoetta/ Aallon kursseja varten, vaikkei niistä suoranaista hyötyä hyväksiluvun muodossa sitten olisikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4266
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1704
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1116
    10. 22
      1076
    Aihe