Huollossa huijattu

Huijattu

Qashqain keskustelupalstalla kerrottiin, että huollpssa jätetään raitisilmasuodatin vaihtamatta sen vaikean paikan takia. Koska kyseessä on kuitenkin töineen melkein viidenkympin menoerä, laitoin panelin väliin merkin josta näkee onko edes panelia irroitettu. Merkkini oli huollon jälkeen paikoillaan ja suurella vaivalla, nettiohjeiden mukaan ensikertaa vaitamassa suodatinta, sain osan verisin sormin ulos ja katsos perhanaa. Se oli aivan puhdas, siis vaihdettu. Nyt on kysymys siitä. Oliko asentaja niin pirullinen, että huomasi merkin ja laittoi sen samaan paikkaan uudelleen. Voisikohan olla paikka valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Sentään suuri työ ja uusi suodatin maksoi 10 euroa, vanhan ruttasin ulosotossa ja sormeen tuli haava. Korvauksien paikka ehdottomasti, vaikka nyt osaankin vaihtaa osan aivan itse.

15

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet lutunen provo

      Mistähän asiasta korvauksia vaatisit ja keneltä? Itseltäsi.

      • :-o

        Tosi hyvin huollossa huijattu, tehty kaikki mitä on laskutettu... ;-)

        Korvaustahan siitä pitää saada, ilman muuta. Haluaisin kovasti olla näkemässä sen kuluttajaviraston ihmisen ilmeen, joka saa tämän hakemuksen käsiteltäväkseen.

        Kerrankin provoon on nähty vähän vaivaa. Siksikin se ansaitsee vastauksen, vaikka äärityperä muuten onkin.


    • Joku roti

      Katsoitko ennen huoltoa myös suodatinta? Ja miksi ihmeessä ulosottoon menit sen ruttaamaan, ja sotket vielä kuluttajaviranomaisenkin tähän? Törkeää verorahojen väärinkäyttöä.

    • verissäpäin väännetä

      Tuo aloittajan juttuhan on ihan suomalaisen juntin peruskuva, vaikka provo onkin.
      Ei uskota mihinkään, ei ainakaan että auton huollossa tehtäisiin kaikki työt ja vaihdettaisiin kaikki mitä pitäisi.

      • on näitä..

        Varapyörän ilmantarkistus, vaikka raksattu!


      • ai-ai-ai
        on näitä.. kirjoitti:

        Varapyörän ilmantarkistus, vaikka raksattu!

        Säiliöön lisätty raanavettä, mutta laskutettu lasolista.


      • asdfghjklöäkjhgf
        ai-ai-ai kirjoitti:

        Säiliöön lisätty raanavettä, mutta laskutettu lasolista.

        Siitä lasolista laskutetaan aina vaikka veisit auton huoltoon säiliö täytettynä. Mulla ainakin on joka huollossa laskutettu lasinpesunestettä sekä puolilitraa jäähdytinnestettä. Tämä automaattilaskutus loppui kun kerran sanoin että prässilläkö ovat sitä nestettä täyteen säiliöön litran työntänyt?

        Samalla kysyin koska korjaavat takuuseen jäähdytysjärjestelmän? Työnjohtaja ihmetteli että miten niin, ei siinä mitään vikaa ole. Sanoin että pakko siinä on jotain vikaa olla kun joka huollossa pitää jäähdytinnestettä lisätä 0,5-1 litraa.

        Huoltokirjan mukaan öljytilavuus on 5,5 litraa mutta aina on 6 litraa veloitettu.

        Tämän jälkeen ei huolloissa ole koskaan laskutettu nesteitä joita ei koneesen ole oikeasti työnnetty.


      • tlomhcthlo
        asdfghjklöäkjhgf kirjoitti:

        Siitä lasolista laskutetaan aina vaikka veisit auton huoltoon säiliö täytettynä. Mulla ainakin on joka huollossa laskutettu lasinpesunestettä sekä puolilitraa jäähdytinnestettä. Tämä automaattilaskutus loppui kun kerran sanoin että prässilläkö ovat sitä nestettä täyteen säiliöön litran työntänyt?

        Samalla kysyin koska korjaavat takuuseen jäähdytysjärjestelmän? Työnjohtaja ihmetteli että miten niin, ei siinä mitään vikaa ole. Sanoin että pakko siinä on jotain vikaa olla kun joka huollossa pitää jäähdytinnestettä lisätä 0,5-1 litraa.

        Huoltokirjan mukaan öljytilavuus on 5,5 litraa mutta aina on 6 litraa veloitettu.

        Tämän jälkeen ei huolloissa ole koskaan laskutettu nesteitä joita ei koneesen ole oikeasti työnnetty.

        Haiskahtaa ihan länsi-auton tyyliltä.Samaa kikkaa ne yritti mulle,oli ihan täysi pesunestesäiliö,paisarissa top viival neste ja öljyä 0.3 litraa enempi kuin sais laittaaa.nuo extrat maksoi n 25euroa jotka otin kyl takas.Kiitos taksari kaverin varoituksen asioista otin kuvan konehuoneest ennne huoltoa,toki pelkkä asiasta sanominen sai laskun putoamaan.Luultavasti tuota tehdään enempi yrtyksen nimis oleville autoille,kun luulevat ettei duunareita kiinnosta mitä firman auton huolto maksaa.ps saab 95 raitisilmasuodatin länkkärissä 100euroa 2009 kesällä!!!


    • sitroen.

      Yhteen aikaan 1960-luvulla oli testeissä jätetty akun päällinen putsaamatta (ennenhän akut vuotivat ainakin napojen läpivienneistä) ja monessa huoltoon tuotavassa autossa alettiin laittamaan penni akun päälle sen selvittämiseksi, että putsattiinko vai ei. Otin tavakseni putsata sen penninkin ja panna tarkalleen alkuperäiselle paikalleen ja oikeaan asentoon...

      • Huijattu

        Tämä suodatijuttu on täysin totta ja ainoa virhetieto siinä on uuden suodattimen hinta. Maksoi 17.50€. Tietysti loppupäätelmäni asiasta on kuviteltu, mutta kiukuspäissään omasta virhearviosta voisi noinkin ajatella, sillä yleensä vain toiset tekevät virheitä.


      • päivitä itsesi 2012

        no nyhän selvisi sitroen miehen ikä ja syy juttujen älyttömyyteen ja vanhan kaipuuseen.


      • sitroen.
        päivitä itsesi 2012 kirjoitti:

        no nyhän selvisi sitroen miehen ikä ja syy juttujen älyttömyyteen ja vanhan kaipuuseen.

        Kun on ikää, niin on myös kokemusta toisin kuin teinipojalla!


      • melkein setä
        sitroen. kirjoitti:

        Kun on ikää, niin on myös kokemusta toisin kuin teinipojalla!

        ikä tuo kokemusta tiettyyn rajaan asti ja jos sitä ei päivitä niin on ulapalla.
        Myös setä tietää asenne ilman oikeaa tietoa menee joskus pahasti metsään.
        Ei ne juttusi sitikkasi kaikkivoipaisuudesta ole enään tätä päivää.
        Ja sitä paitsi, toiset ne ei opi koko elinaikanaan juurikaan mitään.


      • sitroen
        melkein setä kirjoitti:

        ikä tuo kokemusta tiettyyn rajaan asti ja jos sitä ei päivitä niin on ulapalla.
        Myös setä tietää asenne ilman oikeaa tietoa menee joskus pahasti metsään.
        Ei ne juttusi sitikkasi kaikkivoipaisuudesta ole enään tätä päivää.
        Ja sitä paitsi, toiset ne ei opi koko elinaikanaan juurikaan mitään.

        "Ja sitä paitsi, toiset ne ei opi koko elinaikanaan juurikaan mitään."
        Tämänhän sinä huomaat jo peilistä.
        Koeta silti aikuistua. Ei se ole aivan pakko jämähtää ikuiseksi räkänokaksi.


    • herää nyt

      On sulla jännä elämä, oikein huima.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe