Joh.1:1-3 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."
Hebr.13:8 "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."
Jumala on kolmiyhteinen (Isä, Poika ja Pyhä Henki), aina olemassa ollut Jumala, joka on luonut kaiken olevan. Poika eli ikuisesti jo ennen kuin syntyi ihmiseksi. Kaikki oleva on luotu hänen kauttaan. Omiksi palvelijoikseen Jumala loi enkelit ja omaksi kuvakseen hän teki ihmisen. Ihminen asetettiin Edenin puutarhaan ja ihminen oli tarkoitettu elämään ikuisesti Jumalan yhteydessä.
Kaikki paha alkoi yhdestä korkea-arvoisesta enkelistä, Luciferista, joka kadehti Jumalaa. Tämä arkkienkeli sai omaan kapinointiinsa mukaan 1/3 kaikista luoduista enkeleistä. Taivaassa syttyi sota ja arkkienkeli Mikael enkeleineen voitti Luciferin ja hänen enkelinsä, eikä niille ollut enää sijaa taivaassa.
Edenin puutarhassa oli ainoastaan yksi puu josta Jumala oli kieltänyt ihmistä syömästä. Se oli hyvän- ja pahantiedon puu. Lucifer, saatana otti itselleen käärmeen muodon ja houkutteli ihmisen syömään siitä hedelmän. Tämän syntiinlankeemuksen seurauksena ihminen joutui lähtemään Edenistä. Ihminen joutui eroon Jumalasta ja menetti kuolemattomuutensa.
Riivaajat, pahat henget, demonit, jotka olivat langenneita enkeleitä, tekivät myöhemmin paljon erilaista pahaa. Ne saivat ihmisiä syntiin, esiintyivät pakanoille jumalina, antoivat ihmisille voimia taikuuteen, johdattivat ihmisiä eri tavoilla harhaan ja aiheuttivat myös erilaisia sairauksia.
Jumala syntyi itse ihmiseksi. Jeesuksen tuleva äiti, Maria tuli Pyhän Hengen vaikutuksesta raskaaksi ja Poika syntyi ihmiseksi. Kärsimällä ja kuolemalla ristillä Poika sovitti ihmiskunnan synnit, niin perisynnin joka lähti syntiinlankeemuksesta, kuin myös kaikki synnit joita kukaan ihminen koskaan on tehnyt tai tulee tekemään.
Jos ihminen hyväksyy Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen hän pääsee Jumalan luo ja saa iankaikkisen elämän. Jos ihminen ei hyväksy Jeesusta Kristusta pelastajakseen, hänen on kärsittävä kaikista tekemistään synneistään tulisessa järvessä, ja kuoltava siellä toinen kuolema.
Lopunaikoina saatana tulee jäljittelemään Jumalan Pyhää Kolminaisuutta omalla epäpyhällä kolminaisuudellaan, joka on lohikäärme, peto ja väärä profeetta. Saatanan kohtalo on kuitenkin sinetöity ja se tulee joutumaan tuliseen järveen.
Kristillinen maailmankuva selväksi.
30
196
Vastaukset
>>Poika eli ikuisesti jo ennen kuin syntyi ihmiseksi.
Ja missä mielessä Jeesus-poika oli Jumalan jälkeläinen? Oliko hänellä äiti ja jos niin kuka, ja jos ei ollut, oliko kyseessä jonkinlainen Jumalan suvuton lisääntyminen? Jumalahan sinänsä on mies, eikä siis voi tulla raskaaksi – ja jos jumalana voisi, saatamme yllättäen joutua nostamaan homoseksuaalisuuden sukupuolisuuden korkeimmaksi asteeksi.
Vai oliko Jeesus tosiasiassa Jumalan veli, joka käytännön syistä esiteltiin poikana?
Nämä kysymykset alkavat helposti askarruttaa lahkosaarnaamisen kohteeksi joutuneita.
Minkäs lahkon maailmankuva tämä onkaan? Palstalla ennestään täysin tuntemattoman asiantuntijakirjoittajan selvityksessä on kohtia, joita kansankirkkomme ei allekirjoita.
Luther-säätiö?>>Jumala syntyi itse ihmiseksi. Jeesuksen tuleva äiti, Maria tuli Pyhän Hengen vaikutuksesta raskaaksi ja Poika syntyi ihmiseksi.
marathustra kirjoitti:
Ja otsikko oli 'kristillinen maailmankuva selväksi' :-).
Ja katsopa, kuka kirjoitti! Itse Kristinusko!
Joka itsensä ylentää, se alennetaan (nyt jopa 70 %).- tierteenharrastaja
marathustra kirjoitti:
Ja otsikko oli 'kristillinen maailmankuva selväksi' :-).
Kyllä tuo enemmänkin oli uskonkuva; vähän oli yhtymäkohtia reaalimaailmaan.
- kerron sinulle
"Syntyikö siis ihmiseksi Jumala vai Poika? Vai kenties molemmat? Te olette niin sekavia te uskovaiset.
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika syntyi ihmiseksi, eli siis Jumala syntyi ihmiseksi. Isä ei syntynyt ihmiseksi, mutta Poika syntyi. - Antti.Jeesus
kerron sinulle kirjoitti:
"Syntyikö siis ihmiseksi Jumala vai Poika? Vai kenties molemmat? Te olette niin sekavia te uskovaiset.
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika syntyi ihmiseksi, eli siis Jumala syntyi ihmiseksi. Isä ei syntynyt ihmiseksi, mutta Poika syntyi.Kolme Jumalaa, mutta kuitenkin yksi Jumala?
No entä pyhä henki, miksi se ei syntynyt ihmiseksi? Onko pyhä henki Jumalan sielu? Kuka on luonut pyhän hengen? Onko pyhä henki persoonallinen? Onko sillä oma tahto ja suunnitelma?
Kuka Jumalista on pomo? Onko Jumala itseasiassa mielenterveyshäiriöistä kärsivä jakaantunut personaalisuus?
Missä vaiheessa Jeesus luotiin Jumalan ainoaksi pojaksi? Onko Jeesus todellakin ainoa Jumalan poika? Miksi raamatussa puhutaan kuitenkin muista Jumalan pojista? Miksi raamattu mainitsee saattanankin olevan Jumalan poika?
Mikäs se olikaan se Jeesuksen kärsimä rangaistus? Eihän Jeesus joutunut helevettiin, kuten ihmiset, vaan hän pääsi taivaaseen istumaan itsensä oikealle puolelle.
Tässä muutama kysymys näin aluksi koskien kristillistä maailmankuvaa, joihin toivoisin saavani järkevän vastauksen.
Ja hihhulit uskoo ... kerron sinulle kirjoitti:
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika syntyi ihmiseksi, eli siis Jumala syntyi ihmiseksi. Isä ei syntynyt ihmiseksi, mutta Poika syntyi.Keität sopan vain entistä sekavammaksi.
Isä on Jumala
Poika on Jumala
Pyhä Henki on Jumala
Poika syntyi ihmiseksi, eli siis Jumala syntyi ihmiseksi. Isä ei syntynyt ihmiseksi, mutta Poika syntyi.>kerron sinulle
Täysin tuntemattomien palstan ensikertalaisten kertomiset ovat yhtä tyhjän kanssa.
Aloittaja voisi jo itse osallistua keskusteluun, eikä tyypilliseen kretutapaan paeta jopa omasta avauksestaan.- kerron sinulle
Antti.Jeesus kirjoitti:
Kolme Jumalaa, mutta kuitenkin yksi Jumala?
No entä pyhä henki, miksi se ei syntynyt ihmiseksi? Onko pyhä henki Jumalan sielu? Kuka on luonut pyhän hengen? Onko pyhä henki persoonallinen? Onko sillä oma tahto ja suunnitelma?
Kuka Jumalista on pomo? Onko Jumala itseasiassa mielenterveyshäiriöistä kärsivä jakaantunut personaalisuus?
Missä vaiheessa Jeesus luotiin Jumalan ainoaksi pojaksi? Onko Jeesus todellakin ainoa Jumalan poika? Miksi raamatussa puhutaan kuitenkin muista Jumalan pojista? Miksi raamattu mainitsee saattanankin olevan Jumalan poika?
Mikäs se olikaan se Jeesuksen kärsimä rangaistus? Eihän Jeesus joutunut helevettiin, kuten ihmiset, vaan hän pääsi taivaaseen istumaan itsensä oikealle puolelle.
Tässä muutama kysymys näin aluksi koskien kristillistä maailmankuvaa, joihin toivoisin saavani järkevän vastauksen.
Ja hihhulit uskoo ..."Kolme Jumalaa, mutta kuitenkin yksi Jumala?"
Kolmiyhteinen Jumala, mutta ei kolmea jumalaa. Nuo kaikki ovat kokonaisuus, Jumala, tai ovat sen kokonaisuuden osia.
"No entä pyhä henki, miksi se ei syntynyt ihmiseksi?"
Poika syntyi.
"Onko pyhä henki Jumalan sielu?"
Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta persoonasta, aivan kuten Isä ja Poika.
"Onko sillä oma tahto ja suunnitelma?"
Kaikki Jumalan kolme persoonaa, Pyhä Henki, mukaanluettuna ovat persoonallisia ja niillä on sama tahto ja suunnitelma.
"Kuka Jumalista on pomo?"
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdenveroisia.
"Onko Jumala itseasiassa mielenterveyshäiriöistä kärsivä jakaantunut personaalisuus?"
Ei ole.
"Missä vaiheessa Jeesus luotiin Jumalan ainoaksi pojaksi?"
Silloin kun Maria synnytti Jeesuksen. Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta.
"Miksi raamatussa puhutaan kuitenkin muista Jumalan pojista?"
Raamatussa on ainoastaan yksi Poika, Jumalan Poika. Sen sijaan raamatussa mainitut Jumalan pojat (pienellä kirjaimella) tarkoittavat enkeleitä, joista paholainenkin on yksi.
"Miksi raamattu mainitsee saattanankin olevan Jumalan poika?"
Saatana on enkeli. Jumalan pojat ovat enkeleitä.
"Mikäs se olikaan se Jeesuksen kärsimä rangaistus?"
Jeesus kärsi ja kuoli, ettei ihmisten tarvitsisi kärsiä ja kuolla tulisessa järvessä syntiensä tähden. - Antti.Jeesus
"Kolme Jumalaa, mutta kuitenkin yksi Jumala?"
Kolmiyhteinen Jumala, mutta ei kolmea jumalaa. Nuo kaikki ovat kokonaisuus, Jumala, tai ovat sen kokonaisuuden osia.
"No entä pyhä henki, miksi se ei syntynyt ihmiseksi?"
Poika syntyi.
"Onko pyhä henki Jumalan sielu?"
Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta persoonasta, aivan kuten Isä ja Poika.
"Onko sillä oma tahto ja suunnitelma?"
Kaikki Jumalan kolme persoonaa, Pyhä Henki, mukaanluettuna ovat persoonallisia ja niillä on sama tahto ja suunnitelma.
"Kuka Jumalista on pomo?"
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdenveroisia.
"Onko Jumala itseasiassa mielenterveyshäiriöistä kärsivä jakaantunut personaalisuus?"
Ei ole.
"Missä vaiheessa Jeesus luotiin Jumalan ainoaksi pojaksi?"
Silloin kun Maria synnytti Jeesuksen. Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta.
"Miksi raamatussa puhutaan kuitenkin muista Jumalan pojista?"
Raamatussa on ainoastaan yksi Poika, Jumalan Poika. Sen sijaan raamatussa mainitut Jumalan pojat (pienellä kirjaimella) tarkoittavat enkeleitä, joista paholainenkin on yksi.
"Miksi raamattu mainitsee saattanankin olevan Jumalan poika?"
Saatana on enkeli. Jumalan pojat ovat enkeleitä.
"Mikäs se olikaan se Jeesuksen kärsimä rangaistus?"
Jeesus kärsi ja kuoli, ettei ihmisten tarvitsisi kärsiä ja kuolla tulisessa järvessä syntiensä tähden."Kolmiyhteinen Jumala, mutta ei kolmea jumalaa. Nuo kaikki ovat kokonaisuus, Jumala, tai ovat sen kokonaisuuden osia."
Jep jep. Siinä on mielikuvitusta venytetty kun tuo selitys on kyhätty ...
"Poika syntyi."
""Onko pyhä henki Jumalan sielu?"
Pyhä Henki on yksi Jumalan kolmesta persoonasta, aivan kuten Isä ja Poika."
Ahaa. Siis sittenkin persoonia ei osia. Eikä Jumala siis kuitenkaan kärsi dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä?
""Onko sillä oma tahto ja suunnitelma?"
Kaikki Jumalan kolme persoonaa, Pyhä Henki, mukaanluettuna ovat persoonallisia ja niillä on sama tahto ja suunnitelma."
No mikäs on pointti jakautua kolmeen persoonaan, joilla on sama tahtija suunnitelma vaikka yhdelläkin persoonalla silloin pärjäis? Ootko miettiny?
""Kuka Jumalista on pomo?"
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdenveroisia."
Entäs jos tulee erimielisyyksiä?
""Onko Jumala itseasiassa mielenterveyshäiriöistä kärsivä jakaantunut personaalisuus?"
Ei ole."
Vaikka on kolme persoonaa, mutta kuitenkin yksi Jumala?
""Missä vaiheessa Jeesus luotiin Jumalan ainoaksi pojaksi?"
Silloin kun Maria synnytti Jeesuksen. Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen vaikutuksesta."
Oliko se silloin synnytyksen hetkellä vai Pyhän Hengen suorittaman keinohedelmöityksen hetkellä kun poika-persoona siirtyi Jeesukseen?
Oliko poika-persoona pelkästään Jeesuksen sisällä vai myös Pyhän Hengen ja isä-persoonan luona samanaikaisesti?
""Miksi raamatussa puhutaan kuitenkin muista Jumalan pojista?"
Raamatussa on ainoastaan yksi Poika, Jumalan Poika. Sen sijaan raamatussa mainitut Jumalan pojat (pienellä kirjaimella) tarkoittavat enkeleitä, joista paholainenkin on yksi."
Oliskos vaan kääntäjän painovirhe?
""Mikäs se olikaan se Jeesuksen kärsimä rangaistus?"
Jeesus kärsi ja kuoli, ettei ihmisten tarvitsisi kärsiä ja kuolla tulisessa järvessä syntiensä tähden."
Kaikkihan me kuolemme. Ja jotkut meistä kärsivät erittäin kivuliaankin kuoleman, joka on verratttavissa Jeesuksen kärsimykseen. Joten kerrotko mitä niin erilaista Jeesus joutui kokemaan että se voidaan ajatella sijaiskärsimykseksi?
Syyttömiä ihmisiä on kidutettu ja tapettu koko maailmanhistorian ajan. Mites heidän kohtalonsa eroaa Jeesuksen kohtalosta?
Kerrotko vielä miten Poika-persoona, joka siis on kolmasosa Jumalaa ja yksi sen persoonista voi ylipäätään kärsiä?
Eikö se Jeesus mennytkään tulijärveen ikuisiksi ajoiksi meidän puolestamme? Sehän se olis ollut todellinen lunastus, jos Jumala olis uhrannu kolmanneksen itsestään helevettiin ikuisiksi ajoiksi. Olisipa kokenut omakohtaisesti kostonsa julmuudeen.
Kerrotko nyt vastaukset noihin? Lisää kysymyksiä riittää ....
- Jeesus on Herra
Uskokaa Jeesukseen. Jumala on olemassa!
Lukekaa!
http://www.laverdaduniversal.org/index2.html
http://www.kp-art.fi/taustaa/
http://spiritlessons.com/Documents/a_divine_revelation_of_hell/Finnish_A_Divine_Revelation_Of_Hell.htm
Katsokaa!
http://www.youtube.com/watch?v=yItJpd0VeAU- 1+16
Huuha sivuja, näennäistieteellistä hevonpaskaa, keksittyjä tarinoita. Oliko muuta?
Täällä lienee käyty läpi jokainen Pälikön väite:
http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html
- Ateismionjärjetöntä
Tuntuu ihan käsittämättömältä että miten jotkut ihmiset voivat kiistää elävän Jumalan olemassaolon. Jeesuksen voima kun on nähtävissä selvästi vielä tänäkin päivänä. En ymmärrä miten joku voi olla niin sokea ettei usko.
Siinäkin yksi ihme. Ja näitä on Suomessakin tuhansia tapahtunut.
http://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A
Amerikassa riivaajia ajetaan ihmisistä ulos videokameroiden edessä.
Esimerkiksi näillä videoilla.
http://www.youtube.com/watch?v=EBEbio69VRQ
http://www.youtube.com/watch?v=d_PaX8DcT6Y- 1+3
Tuostakaan parantumisihmeestä ei ollut tarjota mitään todisteita, ainoastaan pelkkä tarina. Bob Larson on rahahuijari. Ota hänestä paremmin selvää niin ymmärrät asian. Bob Larson käyttää sekä palkattuja näyttelijöitä että hypnoosia.
- Antti.Jeesus
Heh. Pelkkää teatteria ja huijausta rahan takia. Ja sinä hihhuli uskot. Idiootti.
Pitäis varmaan alkaa kusettaa itsekin rahan takia näitä idiootteja, jotka ovat kyvyttömiä tunnistamaan huijauksia :)
Katso esim:
http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=75TsvDIzIZc
- 1213
Tässä muutama kohta, joka toivottavasti auttaa teitä ymmärtämään Jeesuksen ja Jumalan paremmin.
Jeesus Jumalan temppeli:
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Joh. 14:10-14
Jeesus luomistöiden esikoinen ja kuva:
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kirje kolossalaisille 1:14-16
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5
Mutta kumpi onkaan suurempi, kirkon miesten oppi, vai Raamatun sana?
Kolmiyhteys voi ehkä selvitä parhaiten seuraavasta vertauksesta:
Jumala on tuli.
Jeesus on öljylamppu.
Pyhä Henki on öljy.
-> Jumala palaa loistaen Pyhän Hengen kautta Jeesuksessa. Ja Jeesus tuli sytyttämään saman tulen myös opetuslapsiinsa, jotka RAamatun mukaan ovat myös Jumalan temppeleitä tai osa yhtä suurata temppeliä, jonka kulmakivi Jeesus on.
Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1 Kor. 3:16 - hapamundo
-Riivaajat, pahat henget, demonit, jotka olivat langenneita enkeleitä, tekivät myöhemmin paljon erilaista pahaa. Ne saivat ihmisiä syntiin, esiintyivät pakanoille jumalina, antoivat ihmisille voimia taikuuteen, johdattivat ihmisiä eri tavoilla harhaan ja aiheuttivat myös erilaisia sairauksia.-
Muuten oikein paitsi pahat enkelit ja demonit ovat eri asia, demonit/henget tarvitsevat/haluavat ihmisen kodikseen. enkelit eivät ja ovat voimakkaampia.
pahojen henkien arvellaan tulleen langenneitten enkeleiden ja ihmisten hyprideistä jotka tuhottiin vedenpaisumuksessa.(tai adamia edeltäneestä rodusta>aukkoteoria, joka uskoo)
Ja Jumaluudessa on auktoriteetti järjestys isä lähetti pojan, poika, PH:n.vaikka ovat saman arvoisia. kolminaisuutta on vaikea käsittää. Ilm kirjassa a ja o kaikkivaltias Jumala on Jeesus joka puhuu lopussa.
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias-----
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Joh3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
1kor11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää
Jeesus on only begotten son, syntynyt Jumalasta, ihminen muovattiin tomusta Jumalan kuvaksi synnyttää ihmisen Jumala synnyttää Jumalan.
joh1:18 No man hath seen God at any time; the only begotten Son, who is in the bosom of the Father, he hath declared [him].
Jumalassa on feminiininen ja maskuliinen puoli mutta hän ilmoittaa itsensä Isänä, Elshaddai on 1 Jumalan Femiininen nimi. Hallitseminen on miehen juttu, hoivaaminen ja kokoaminen naisellinen piirre.
1moos1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.- gjjjjsh
Riivaajat eli pahat henget ovat kyllä langenneita enkeleitä. Vanhassa Testamentissa kerrotaan jättiläisistä jotka syntyivät langenneiden enkelien ja ihmisnaisten yhdynnän seurauksena. Väite että riivaajat olisivat näiden jättiläisten kuolemasta jääneitä vaeltavia henkiä ei perustu raamattuun. Se perustuu Enokin kirjaan joka ei ole raamatun kirjoihin kuuluva kirja. Raamattu ei sano suoraan että mitä riivaajat ovat mutta se on selvää raamatun jakeista että ne ovat langenneita enkeleitä. Näin on koska raamattu puhuu sekä riivaajista että langenneista enkeleistä johtajanaan pääpaholainen, saatana.
(Ilm.12:7-9)
Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
(Luuk. 11:14-20)
Jeesus ajoi mykästä miehestä pahan hengen. Kun henki oli lähtenyt, mykkä mies alkoi puhua, ja kaikki hämmästyivät. Muutamat kuitenkin sanoivat: "Belsebulin, itsensä pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa." Toiset taas halusivat panna hänet koetukselle ja vaativat häneltä merkkiä taivaasta.
Mutta Jeesus tiesi, mitä heillä oli mielessä, ja sanoi:
"Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle. Jos nyt saatana taistelee itseään vastaan, kuinka sen valtakunta voi pysyä koossa? Tehän sanotte, että minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla. Mutta jos minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne. - tieteenharrastaja
gjjjjsh kirjoitti:
Riivaajat eli pahat henget ovat kyllä langenneita enkeleitä. Vanhassa Testamentissa kerrotaan jättiläisistä jotka syntyivät langenneiden enkelien ja ihmisnaisten yhdynnän seurauksena. Väite että riivaajat olisivat näiden jättiläisten kuolemasta jääneitä vaeltavia henkiä ei perustu raamattuun. Se perustuu Enokin kirjaan joka ei ole raamatun kirjoihin kuuluva kirja. Raamattu ei sano suoraan että mitä riivaajat ovat mutta se on selvää raamatun jakeista että ne ovat langenneita enkeleitä. Näin on koska raamattu puhuu sekä riivaajista että langenneista enkeleistä johtajanaan pääpaholainen, saatana.
Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
Jeesus ajoi mykästä miehestä pahan hengen. Kun henki oli lähtenyt, mykkä mies alkoi puhua, ja kaikki hämmästyivät. Muutamat kuitenkin sanoivat: "Belsebulin, itsensä pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa." Toiset taas halusivat panna hänet koetukselle ja vaativat häneltä merkkiä taivaasta.
"Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle. Jos nyt saatana taistelee itseään vastaan, kuinka sen valtakunta voi pysyä koossa? Tehän sanotte, että minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla. Mutta jos minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.Sittemmin on selvinnyt, että se, mitä noina aikoina pidettiin riivaajina, olikin itse asiassa ihmisen (tai eläimen) mielen harhaa ja sairastumista. Kehitys kehittyy.
- habamundo
tieteenharrastaja kirjoitti:
Sittemmin on selvinnyt, että se, mitä noina aikoina pidettiin riivaajina, olikin itse asiassa ihmisen (tai eläimen) mielen harhaa ja sairastumista. Kehitys kehittyy.
Ei ole niin rakas, saatanan propagandakoneisto on maalannut sellaisen kuvan että on noloa ja vanhan aikaista uskoa niihin. enkelit on samaa kategoeriaa mutta humanoidit on hienoa. saatanalla on hollywood ja tv joka siinuunkin vaikuttaa. niin ja saatanaankin uskominen on noloa kun on maalattu kuva hiilihankomiehestä jne.
- habamundo
gjjjjsh kirjoitti:
"Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle. Jos nyt saatana taistelee itseään vastaan, kuinka sen valtakunta voi pysyä koossa? Tehän sanotte, että minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla. Mutta jos minä ajan pahoja henkiä ihmisistä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.Oudolta tuntuu että enkeli olisi ihmisessä, vaikka langennutkin. maa oli täynnä hypridejä ja eenok sanoo tulivat pahoiksi hengiksi. se että suoraan ut lainaa eenokia on paras sinetti sen totuusarvolle.
Enkelit on ruumiillisia olentoja jotka voivat aineelllistua ja voivat yhtyä jopa naisiin. vaikka langenneessa tilassa eivät muutu niin paljon että olisivat jotain ihmisissä vaikuttavia henkiä. haudoista tullut oli legio sillä niitä oli monta, ei toimi mielestäni enkelin kohdalla.
skaalassa on eri tasoja:
ef6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. - tieteenharrastaja
habamundo kirjoitti:
Ei ole niin rakas, saatanan propagandakoneisto on maalannut sellaisen kuvan että on noloa ja vanhan aikaista uskoa niihin. enkelit on samaa kategoeriaa mutta humanoidit on hienoa. saatanalla on hollywood ja tv joka siinuunkin vaikuttaa. niin ja saatanaankin uskominen on noloa kun on maalattu kuva hiilihankomiehestä jne.
Kyllä vanhakehnon propagandakoneisto on sitten pahasti ruosteessa, kun enkeleihin edelleen uskotaan monta vertaa enemmän kuin humanoideihin.
Jostakin syystä vain riivaajat ovat kadonneet melkein jäljettömiin nykyaikaisen lääketieteen myötä.
- ...
Bullshit.
- hkfkjf
Eli paholainen käärmeen muodossa, joka koko harmituksen aloitti, on kristinuskon jumalan poskelleen mennyt tekele. Toisaalta, maanpäälliset demonit ovat taivaassa rähisseitä enkeleitä, jotka piti ajaa pois taivaasta ja sattumalta juuri maan päälle aiheuttamaan epilepsiaa, homoseksuaalisuutta tai vaikka ateismia. Ja vielä se, että tuo jumalansa suoritti pienen sodomasokistisen pääsiäisnäytelmän vain korjatakseen omat, aiemmat mokansa. Koko juttu kuullostaa lll-luokan narkkis-kirjailijan kyhäämältä stoorilta.
- Mutta mutta
Jumala on olemassa ja ateismi ei ole totta!
- 1+5
Mutta mutta kirjoitti:
Jumala on olemassa ja ateismi ei ole totta!
tuon uskovainen hihhuli sai lopulta piiiiiiitkän miettimisen jälkeen kirjoitettua palstalle. säälittävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1192157Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1791747Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561412Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661195- 551188
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751006Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62902Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821