Kuluneiden renkaiden melu

Juppi

Onko teillä kokemusta, että saattaako kuluneet renkaat pitää kovempaa meteliä kun vastaavat renkaat uutena?
Tarkoitan siis kuluneisuudella sitä, että renkaat on tasaisesti käytössä kulunut. Sillein tasasesti sileämmät kuin uudet. En sitä, että niissä olis jotain epämääräisiä jälkiä yms.

Tuntuu, että meikän koslan renkaat pitää kovempaa ääntä kuin ennen. Sit huomasin, että etukumit on huomattavasti sileämmät ku takarenkaat.
Ehkä kuvittelen niiden pitävän kovempaa ääntä, ehkä en. Toisaalta luulis, että sileempi olis hiljasempi. Mutta taas toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä.

Kuitenkin jos jollain on asiasta tietoa/omakohtaista kokemusta, olisin kiitollinen tiedosta.

6

5020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailua

enpä tiedä jos kuluminen.. mutta kumihan saattaa kovettua vanhetessaan.. tällöinhän meteli saattaa lisääntyä.. mutta kun noissa renkaissa käytetään niin monenmoisia rakenteita ja kumiseoksia..

• Scuderia QV

Kyllä kuluneet renkaat möykkäävät selvästi enemmän kuin uudet. Kuuntelepa vaikka tilannetta ennen ja jälkeen uusien renkaiden asennuksen, huomaat varmasti eron.

• Juppipoju

Kiitos oikeen kovasti tiedosta (aikasemmalle vastaajalle myös).
        Renkaat ei tosiaan oo ku vuoden vanhat, mutta jostain syystä melko sileet. Auto on etuvetoinen, mutta en mää mun mielestä oo niin kaasua polkenut, että nakkien pitäis olla ihan sliksit jo.
        No, ne nyt kuitenkin on.

Noh, mutta kiitos tiedosta. Minä koitan keksiä jotain. Ei ihan viittis tässä vaiheessa vuotta ostaa uusia kesänakkeja...

• Renksu
        Juppipoju kirjoitti:

Renkaat ei tosiaan oo ku vuoden vanhat, mutta jostain syystä melko sileet. Auto on etuvetoinen, mutta en mää mun mielestä oo niin kaasua polkenut, että nakkien pitäis olla ihan sliksit jo.
        No, ne nyt kuitenkin on.

Noh, mutta kiitos tiedosta. Minä koitan keksiä jotain. Ei ihan viittis tässä vaiheessa vuotta ostaa uusia kesänakkeja...

Tietenkin kulunut rengas pitää kovempaa ääntä,siinähän on huomattavasti vähemmän kumia kulutuspinnassa ja silloinhan se äänikin kasvaa.Plus sitten tosiaan se kumin kovettuminenkin lisää ääntä.Jos renkaasi ovat huonot,niin nythän on järkevin aika uusia ne,syksyn sateet tulevat ja vesiliirtoriski kasvaa.Toiseksi asvaltti ei ole enää talven jäliltä karhea,eivät ne tässä syksyn aikana kerkii paljoa kulua.HALPA HENKIVAKUUTUS.Ja ajomelukin pienenee!

• ...
        Juppipoju kirjoitti:

No, ne nyt kuitenkin on.

Tarkasta/tarkastuta auton aurauskulmat. Itsellä kului kerran renkaat nopeasti, kun auraskulmat olivat pielessä.

• se johtuu

niinkuin tuolla joku sanoiki siitä, että teräsvöiden päällä on vähemmän kumia ja vielä palakokokin kasvaa renkaan kuluessa (urat kartion muotoisia), joten joustavaa ainetta häipyy ja ääni siirtyy helpommin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe