kirjoitti aikaisemmin olevansa menossa "helvettiin"..
Mitä hän sillä tarkoitti on hieman epäselvää - mutta vanhat kirkkojen levittämät helvetti-harhat ja paholaisesta ja pikku piruista ja isoisatkin ja ties mistä .. joiden seurauksena ihmiset hourailivat ja olivat näkevinään ties minkälaisia otuksia vähän siellä sun täällä ja ihmisiä poltettiin esimerkiksi rovioilla noitina.
Valitettavasti on vielä tänäänkin maailmassa kirkkoja ja lahkoja jotka levittävät samaa pohjatonta valhetta ikuisesta piinasta.. Alla olevassa linkissä toi Benjamin Christensen oikein hyvin esiin helvetti-uskon luonteen ja sen hirvittäviä seurauksia - filmi on tehty 1922 ja minä ainakin nostan hattua miehelle joka toi asiat esiin näin hyvin niillä verraten huonoilla mahdollisuuksilla jotka olivat hänen käytettävissään 1920 luvun alkupuoliskolla.
Filmi näytettiin joku viikko sitten Ruotsin TV:ssä ja koska löysin linkin jossa se ion katsottavissa niin panen sen tänne.
Kannattaa katsoa - VARSINKIN jos on sen "ikuiseen helvettiin" uskon vankina .. jospa tämä auttaisi siitä eroon pääsemisessä.. Toivoahan ainakin voi ....
http://ia700400.us.archive.org/1/items/Haxan_994/Haxan.flv
alex
Palstan adventistien mollaaja nr.1 (siis nimimerkki Bushmanni)..
35
179
Vastaukset
Minä olen menossa helvettiin siksi, koska nämä lämminsydämiset lähimmäiset niin minulle toivottavat, koska en täytä niitä ehtoja, joita heidän jumalansa minulta vaatii.
Joku toinen jumala taas ei ole toivottamassa minua helvettiin, koska luultavasti täytän jonkin toisen jumalan rakkauden ehdot.
Minulle henkilökohtaisesti on aivan yhdentekevää, että miten pitkä aika siellä helvetissä vietetään, eli olipa se mitä tahansa, niin siellä on paljon hauskempaa kuin umpimielisten uskovaisten täyttämässä taivaassa, jossa he joutuvat palvomaan ehtoja asettelevaa diktaattoriaan ikuisuuden.
Mutta kun sitä helvettiä ei ole olemassakaan, sillä jos jokin jumala on olemassa, hän on universaalinen Jumala, joka rakastaa meitä kaikkia ilman mitään ehtoja ja jokainen meistä pääsee sinne taivaaseen.- pyh!
Puhut täyttä potaskaa. Mitään universalismin Jumalaa ei ole olemassakaan.
Jumala on ilmoittanut Raamatussa ehdot pelastukselle ja sinä et niitä täytä. Tee parannus! pyh! kirjoitti:
Puhut täyttä potaskaa. Mitään universalismin Jumalaa ei ole olemassakaan.
Jumala on ilmoittanut Raamatussa ehdot pelastukselle ja sinä et niitä täytä. Tee parannus!>>> Puhut täyttä potaskaa. Mitään universalismin Jumalaa ei ole olemassakaan.
Jumala on ilmoittanut Raamatussa ehdot pelastukselle ja sinä et niitä täytä. Tee parannus! >>>
Jumalasi on ilmoittanut ehdot rakkaudelleen.
Ja sitten jokin toinen jumala on ilmoittanut toiset ehdot ja seuraava jumala on ilmoittanut kolmannet ehdot.
Sellaisia ne peräkylän pikkujumalat tapaavat olla.
Busman sanot ettei ole helvettiä. Kyllä Raamattu sanoo että jokainen saa tekojensa mukaisen rangaistuksen.Room.2.6. Jotka eivät halua ottaa vastaan pelastusta.
Mutta iankaikkista helvettia ei Raamatun mukaan ole, mutta hävitys on oleva. Katso se päivä on tuleva joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia, ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa, .... ja tallaatte jumalattomat, sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. Mal 4: 1,3.
Nyt elämämme aikana saamme valita haluammeko elää ikuisesti.Kristus kuoli puolestamme, että me saisimme elää. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh3:16.
Ja jos olemme Kristuksen seuraajia loppuun asti saamme elämän kruunun ja silloin pääsemme taivaan kotiin jossa ei ole enää kuolemaa eikä sairauksia.No kyllä se on kuitenkin niin että helvettiä ei oikeastaan ole Raamatussa - se sinne tuputtettu ihmisten toimesta ja ainakin minun mielestäni helvetillä tarkoitetaan sitä mitä sen keksijät sillä tarkoittavat - siis sitä olematonta ikuista piinaa..
Ja toinen asia on että eihän Raamattu kutsu sitä helvetiksi että /kun Jumala lupauksensa mukaan poistaa kerran kaiken pahuuden maailmasta - tämä "helvettiin usko" on asia josta Adventtikirkko ei ole päässyt kunnolla eroon.. minusta olisi viisaampaa tehdä niinkuin Jeesus teki ... puhua Gehennasta ... mikä on aivan eri asia kuin helvetti..
Gehenna oli kaatopikka jossa teloitettujen rikollisten ruumiit poltettiin.. ja siitä Jeesus puhui - aivan varmasti.. ja se on vain vertaus niiden kohtalosta jotka uskovat olevansa kuolemattomia kuin Jumala - jo synneissäänkin..
alex
Jaa :) .. että sellaiset ajatukset sinulla on helvetistä ...
Nyt on kuitenkin ihan varma asia että helvetti on kirkon pakanuudesta omittu oppi jossa ei ole juurikaan totuutta ...
Raamatussa ei ainakaan ole mitään helvettiä - no, ei ainakaan ollut ennen kuin Katolinenkirkko sen sinne tuppasi. Joten aika vaikea olisi sinunkin minnekään helvettiin mennä.. mutta sen sijaan on riski suuri että kuolet tekojesi seurauksena jos et halua oppia elämään elämääsi siten että elämäsi voi säilyä.. ja uskon että jo tätä nykyä tiedät kuka on se Opettaja jonka neuvoja kannattaa kuulla jos aikoo oppia elämään hyvää elämää ja jopa siten että ei kuole.. :).. mutta jokainen joka ei halua oppia Jumalan tahdon mukaista elämää saa luonnollisesti yrittää elää oman tahtonsa mukaan, mutta totuuden sanoakseni se aiheuttaa vain kärsimyksiä ja vie lopuksi ihmisen tuhoon - elämä loppuu kun ihminen tuhotuu .. ei meissä kenessäkään ole iankaikkisen elämän ominaisuuksia. ja omat tekojemme eivät riitä iankaikkisen elämän saamiseksi - valitettavasti.
alexMinun opettajani ei ole ainakaan sellainen taikaukko, joka asettaa tiukkoja ehtoja sille, että milloin hän minua rakastaa.
Jos haluat sellaisen taikaukon taivaaseen, niin adventtikirkko, mormonikirkko, Jehovan todistajat tai jokin muu tuhansista ja tuhansista lahkoista on sinun paikkasi.
Valitset vain sen temppukirjan, että mitä temppuja haluat tehdä saadaksesi jumalan rakkautta ja se on sitten siinä.
Tosin jokainen näistä jumalista on sellainen, että jos et temppuile sääntöjen mukaan, ei heru rakkauttakaan, vaan sinut pukataan sitten johonkin toiseen paikkaan ja se paikka on vähän eri taas, että minkä jumalan sääntökirjan mukaan temppuilet.
Joten vanha koiran kasvatussääntö on voimassa myös jumalien maailmassa, eli tee temppu saat keksin, tosin se on muodossa tee temppu, saat rakkautta.bushmanni kirjoitti:
Minun opettajani ei ole ainakaan sellainen taikaukko, joka asettaa tiukkoja ehtoja sille, että milloin hän minua rakastaa.
Jos haluat sellaisen taikaukon taivaaseen, niin adventtikirkko, mormonikirkko, Jehovan todistajat tai jokin muu tuhansista ja tuhansista lahkoista on sinun paikkasi.
Valitset vain sen temppukirjan, että mitä temppuja haluat tehdä saadaksesi jumalan rakkautta ja se on sitten siinä.
Tosin jokainen näistä jumalista on sellainen, että jos et temppuile sääntöjen mukaan, ei heru rakkauttakaan, vaan sinut pukataan sitten johonkin toiseen paikkaan ja se paikka on vähän eri taas, että minkä jumalan sääntökirjan mukaan temppuilet.
Joten vanha koiran kasvatussääntö on voimassa myös jumalien maailmassa, eli tee temppu saat keksin, tosin se on muodossa tee temppu, saat rakkautta.Aha, no minä en tosin kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon - millä en tietenkään väitä mitään siitä että kuka voi pelastua ja kuka ei - minulle kuitenkin riittää Raamattu ja sen sanoman ymmärtäminen.
Ihan rehellisesti hieman ihmetyttää että sinä panet ehtojasi iankaikkisen elämän tavoittelussasi. Periaatteessa sanot että sinä elät niinkuin haluat ja Jumalan on se hyväksyttävä.. jopa siinä määrin että pitää minua elossa ikuisesti. Sen politiikan mukaan pahuus olisi ikuista - eikö vain ....
>>> Ihan rehellisesti hieman ihmetyttää että sinä panet ehtojasi iankaikkisen elämän tavoittelussasi. >>>
Minäkö panen ehtoja?
Kyllä se taitaa olla kuitenkin jumala, joka panee ehtoja rakkaudelleen, kuten tässä on viime päivinä väkevästi todistettu.
Ja ne ehdot vaihtelevat lahkosta toiseen, eli jokaisella lahkolla on oma temppukirja, jossa jumala ilmoittaa määrätyt temput, joita on tehtävä jumalan rakkauden saamiseksi.
Jos olet työtön tai vaikkapa eläkkeellä, niin sitten voit koettaa tehdä jumalan tyytyväiseksi adventtikirkon temppukirjan tempuilla ja kokeilla oneasi sapatin suhteen, että tekeekö se jumalan niin höveliksi, että rakkkautta riittää, edes yhden kerran viikossa.
Jos taas mormonien jumalan temppukirja kiinnostaa enemmän, niin sitten vain temppuilemaan sen tahtiin.
Ja lahkoja kyllä riittää ja jokaisella on oma temppukirja, jossa jumala on rakkautensa ehdot määritellyt.
Joten en minä mitään ehtoja sanele, vaan jumalat sanelevat.
Sellaista se jumalien rakkaus on, että pitää tempuilla ja sitten jumala katsoo, että menikö temppu oikein ja sitten saa hetken rakkautta, tempuilla maksettua.- veli#
Rauhaa veli Bushmanni! Ymmärrän sinua että olet saanut kielteisen kuvan meistä
advareista, monesti olemme huonosti tuoneet Jeesusta esille omassa elämässämme ja pydän sitä anteeksi itseni ja muiden puolesta.
Siunausta sinulle ja perheelesi. Kysyisin sinulta busman. Uskotko sinä Jumalaan vai jumaliin näillä on valtava ero toisiinsa, jos uskot Jumalaan niin silloin voit keskustella jopa uskovien kanssa ihan asiallisesti.
ann-elina kirjoitti:
Kysyisin sinulta busman. Uskotko sinä Jumalaan vai jumaliin näillä on valtava ero toisiinsa, jos uskot Jumalaan niin silloin voit keskustella jopa uskovien kanssa ihan asiallisesti.
> Kysyisin sinulta busman. Uskotko sinä Jumalaan vai jumaliin näillä on valtava ero toisiinsa, jos uskot Jumalaan niin silloin voit keskustella jopa uskovien kanssa ihan asiallisesti. >>>
Koska on olemassa tuhansia lahkoja, joilla on jokaisella eri temppukirja siitä, että mitä temppuja pitää tehdä jumalaa miellyttääkseen, niin kyllä siitä voisi päätellä, että jumalia on tuhansia.
Osaako Ann-Elina vastata siihen, että miksi on olemassa tuhansia lahkoja, joilla on kaikilla eri temppukirja niistä tempuista, joita pitää jumalan rakkautta saadakseen tehdä?
Osaako Ann-Elina kertoa, että miksi jokin jumala on kertonut jollekin ryhmälle sapatista, mutta taas toiselle ryhmälle vaikka sen, että pitää kieltäytyä verensiirroista saadakseen rakkautta ja seuraavalle on taas kertonut taika-alusvaatteista, joihin pitää pukeutua saadakseen jonkin jumalan rakkautta?
Jos kyseessä on yksi jumala, niin miksi ihmeessä hän antaa tuhansille ja taas tuhansille lahkoille täysin eri ilmoituksen profeettansa välityksellä ja jokainen lahko on vakuuttunut omasta profeetastaan täydellisesti?
Jos taas kyseessä on tuhansia ja taas tuhansia eri jumalia, niin sitten asia on sangen looginen. Jokainen jumala vaatii mat temput, joilla jumala suostuu rakkautta jakamaan ja sitten pitää vain etsiä sellainen temppukirja, joiden temppuja suostuu tekemään.Ajattelehan että jos joku sanoisi: "Minä haluan iankaikkisen elämän vedessä - tykkään niin levä-kasveista"..mutta Jumala sanoisi että älä hyvä mies yritä elää vedessä sillä siellä sinä tukehdut ja kuolet.. mutta ihminen vastaisi Jumalalle että ""sinä et rakasta minua jos kuolen että jos minä tukehdun niin se on sen merkki että Jumala ei rakasta minua." ..
Eikö vain se olisi väärin ajateltu Jumalan rakkaudesta .. sillä ihmistä ei ole tarkoitettu elämään vedessä .. ja aivan samalla tavalla on esimerkiksi pahuuden kanssa ihmistä ei ole tarkoitettu elämään pahuudessa ... pahuus yksinkertaisesti tuhoaa ihmisen elämän .. siksi olisi typerää sanoa minä haluan elää pahuudessa, minä haluan valehdella ja jos minä kuolen .. se tarkoittaa että Jumala ei rakasta minua.
Jotta voisit olla ihan varma Jumalan rakkaudesta on Hän lunastanut sinutkin - ottanut kantaakseen kaikkien töppäilyjesi seuraukset .. jotta voisit saada aikaa ja viisastua .. Jumala on kärsivällinen meidän kanssamme... koska Hän rakastaa kaikkia ihmisiä ..
alexbushmanni kirjoitti:
> Kysyisin sinulta busman. Uskotko sinä Jumalaan vai jumaliin näillä on valtava ero toisiinsa, jos uskot Jumalaan niin silloin voit keskustella jopa uskovien kanssa ihan asiallisesti. >>>
Koska on olemassa tuhansia lahkoja, joilla on jokaisella eri temppukirja siitä, että mitä temppuja pitää tehdä jumalaa miellyttääkseen, niin kyllä siitä voisi päätellä, että jumalia on tuhansia.
Osaako Ann-Elina vastata siihen, että miksi on olemassa tuhansia lahkoja, joilla on kaikilla eri temppukirja niistä tempuista, joita pitää jumalan rakkautta saadakseen tehdä?
Osaako Ann-Elina kertoa, että miksi jokin jumala on kertonut jollekin ryhmälle sapatista, mutta taas toiselle ryhmälle vaikka sen, että pitää kieltäytyä verensiirroista saadakseen rakkautta ja seuraavalle on taas kertonut taika-alusvaatteista, joihin pitää pukeutua saadakseen jonkin jumalan rakkautta?
Jos kyseessä on yksi jumala, niin miksi ihmeessä hän antaa tuhansille ja taas tuhansille lahkoille täysin eri ilmoituksen profeettansa välityksellä ja jokainen lahko on vakuuttunut omasta profeetastaan täydellisesti?
Jos taas kyseessä on tuhansia ja taas tuhansia eri jumalia, niin sitten asia on sangen looginen. Jokainen jumala vaatii mat temput, joilla jumala suostuu rakkautta jakamaan ja sitten pitää vain etsiä sellainen temppukirja, joiden temppuja suostuu tekemään.Hih, on sinulla Bushmanni noita juttuja .. ja kaikki perustuu enemmän itsepäiseen suhtautumiseesi kuin
Jumala on YKSI - sillä mikään muu ei ole mahdollista - sillä Jumala on täydellinen elämä ja täydellistä on vain se mikä on täydellistä. Jos joku toinen on täydellinen - niin silloin sanotaan että hänessä on Jumalan Jumaluus (esimerkiksi Jeesus jossa oli Jumaluus) ..
Jeesus sanoi:
Matt. 5:48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Raamatun mukaan on siis vain yksi Jumala ja yksi Jumaluus joka on niin Isän kuin Pojan - ja toivon mukaan kerran monien monien miljoonien ihmisten ... sitten voi ihmisten mielikuvituksissa tietysti olla vaikka kuinka monta jumalaa.. mutta ne ovat sellaisia pikku jumalia :)) joihin ei ole luottamista.
alex- pyh!
Kyllä sinä laitat ehtoja.
Sinä vaadit, että Jumalan on otettava kaikki taivaaseen, hälläväliä miten ovat eläneet ja mitä pahaa ovat tehneet ...
Olet siis umpikiero valehtelija. alex.kasi kirjoitti:
Hih, on sinulla Bushmanni noita juttuja .. ja kaikki perustuu enemmän itsepäiseen suhtautumiseesi kuin
Jumala on YKSI - sillä mikään muu ei ole mahdollista - sillä Jumala on täydellinen elämä ja täydellistä on vain se mikä on täydellistä. Jos joku toinen on täydellinen - niin silloin sanotaan että hänessä on Jumalan Jumaluus (esimerkiksi Jeesus jossa oli Jumaluus) ..
Jeesus sanoi:
Matt. 5:48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
Raamatun mukaan on siis vain yksi Jumala ja yksi Jumaluus joka on niin Isän kuin Pojan - ja toivon mukaan kerran monien monien miljoonien ihmisten ... sitten voi ihmisten mielikuvituksissa tietysti olla vaikka kuinka monta jumalaa.. mutta ne ovat sellaisia pikku jumalia :)) joihin ei ole luottamista.
alex>>> Hih, on sinulla Bushmanni noita juttuja .. ja kaikki perustuu enemmän itsepäiseen suhtautumiseesi kuin
Jumala on YKSI ja niin edelleen. >>>
No Alex osaa sitten selittää, että miksi tämä yksi jumala on ilmoittanut tuhansille eri lahkoille tuhansia eri ehtoja rakkautensa saamiseksi?
Onko sillä yhdellä jumalalla kenties skitsofenia?
Vai olisiko niitä pikkujumalia tuhansia, kuten lahkojakin, kun jokainen lahko väittää jumalansa vaativat rakkautensa eteen tehtäväksi eri temppuja?
Osaatko kertoa, että miksu yksi jumala on ilmoittanut adventtikirkolle täysin eri ehdot rakkautensa saamiseksi kuin mormonikirkolle, tai Jehovan todistajille, tai katolisille, tai luterilaisille, tai baptisteille, tai helluntalaisille tai niin edelleen?
Mikä on tämän sinun jumalasi ajattelun taustalla, että hän lupaa kaikille rakkautta mutta eri ehdoilla?
Osaatko selittää, mutta asiassa pysyen, eli älä hoe niitä pitkiä rimpsujasi, vaan kerro, että miksi on tuhat lahkoa ja jokaiselle jumala on ilmoittanut eri ehdot, jolla suostuu kyseisen lahkon kannatajia rakastamaan?pyh! kirjoitti:
Kyllä sinä laitat ehtoja.
Sinä vaadit, että Jumalan on otettava kaikki taivaaseen, hälläväliä miten ovat eläneet ja mitä pahaa ovat tehneet ...
Olet siis umpikiero valehtelija.>>> Sinä vaadit, että Jumalan on otettava kaikki taivaaseen, hälläväliä miten ovat eläneet ja mitä pahaa ovat tehneet ... >>>
En vaadi. Minulle on täysin yhdentekevää, että ketä sinne taivaaseen otetaan, kun minua se paikka ei nyt erityisemmin kiinnosta, kun en välttämättä halua elää ikuisesti, vaan tämä yksi elämä riittää vallan mainosti.
Sen kun käyttää hyvin ja fiksusti, niin ei sitä muuta edes kaipaa.
Ja oletko aivan varma, että sinä haluat viettää ikuisuuden sitä taikaukkeliasi palvoen, niiden lahkosi pölvästien seurassa?
Kannattaa miettiä toisenkin kerran.- ann-elina...
bushmanni kirjoitti:
>>> Sinä vaadit, että Jumalan on otettava kaikki taivaaseen, hälläväliä miten ovat eläneet ja mitä pahaa ovat tehneet ... >>>
En vaadi. Minulle on täysin yhdentekevää, että ketä sinne taivaaseen otetaan, kun minua se paikka ei nyt erityisemmin kiinnosta, kun en välttämättä halua elää ikuisesti, vaan tämä yksi elämä riittää vallan mainosti.
Ja oletko aivan varma, että sinä haluat viettää ikuisuuden sitä taikaukkeliasi palvoen, niiden lahkosi pölvästien seurassa?
Kannattaa miettiä toisenkin kerran.Mikä sinua Busman vaivaa kun sinä et osaa muuta kirjoittaa kuin toisia ihmisiä alentamalla. Kyllä siellä taivaan valtakunnassa on muitakin kuin vain nimittäsi lahkon pölvästit.
Sinne pääsevät kaikki joiden nimet ovat elämänkirjaan kirjoitetut.Toivoisin että busmaninkin nimi löytyisi elämänkirjasta. ann-elina... kirjoitti:
Mikä sinua Busman vaivaa kun sinä et osaa muuta kirjoittaa kuin toisia ihmisiä alentamalla. Kyllä siellä taivaan valtakunnassa on muitakin kuin vain nimittäsi lahkon pölvästit.
Sinne pääsevät kaikki joiden nimet ovat elämänkirjaan kirjoitetut.Toivoisin että busmaninkin nimi löytyisi elämänkirjasta.>>> Mikä sinua Busman vaivaa kun sinä et osaa muuta kirjoittaa kuin toisia ihmisiä alentamalla. Kyllä siellä taivaan valtakunnassa on muitakin kuin vain nimittäsi lahkon pölvästit. >>>
Millä nimellä kutsuisit itse henkilöä, joka uskoo hevosten osaavan lentää?
Millä nimellä kutsuisit henkilö, joka uskoo käärmeiden ja aasien osaavan puhua?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka odottaa kuola suusta valuen maailmanloppua ja sitä, että jokin jumala tuhoaa suurimman osan väestä ja kiduttaa heitä tulisessa järvessä?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka väittää, että jokin jumala loi maapallon elämän noin 6000 vuotta sitten, vaikka Suomessakin asuttiin jo ainakin 7000 vuotta sitten?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka uskoo, että tähdet tippuvat maahan taivaankannesta?
Minusta pölvästi on vallan kuvaava termi, sillä voisi sellaisia kutsua paljon ikävämminkin ja se olisi vielä osuvampaa heitä kohtaan.- ann-elina...
bushmanni kirjoitti:
>>> Mikä sinua Busman vaivaa kun sinä et osaa muuta kirjoittaa kuin toisia ihmisiä alentamalla. Kyllä siellä taivaan valtakunnassa on muitakin kuin vain nimittäsi lahkon pölvästit. >>>
Millä nimellä kutsuisit itse henkilöä, joka uskoo hevosten osaavan lentää?
Millä nimellä kutsuisit henkilö, joka uskoo käärmeiden ja aasien osaavan puhua?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka odottaa kuola suusta valuen maailmanloppua ja sitä, että jokin jumala tuhoaa suurimman osan väestä ja kiduttaa heitä tulisessa järvessä?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka väittää, että jokin jumala loi maapallon elämän noin 6000 vuotta sitten, vaikka Suomessakin asuttiin jo ainakin 7000 vuotta sitten?
Millä nimellä kutsuisit henkilöä, joka uskoo, että tähdet tippuvat maahan taivaankannesta?
Minusta pölvästi on vallan kuvaava termi, sillä voisi sellaisia kutsua paljon ikävämminkin ja se olisi vielä osuvampaa heitä kohtaan.Kysyt millä nimellä kutsuisin noita lueteltujasi ihmisiä, en minä kutsuisi heitä millään nimityksillä, miksi minun pitäisi sekaantua sellaisiin asioihin joita en itse hyväksyisi, eikö jokaisella ole vapaus uskoa mitä pitää oikeana, mielensä hillitsevä on parempi kuin suuren kaupungin valloittaja, eikös niin?
ann-elina... kirjoitti:
Kysyt millä nimellä kutsuisin noita lueteltujasi ihmisiä, en minä kutsuisi heitä millään nimityksillä, miksi minun pitäisi sekaantua sellaisiin asioihin joita en itse hyväksyisi, eikö jokaisella ole vapaus uskoa mitä pitää oikeana, mielensä hillitsevä on parempi kuin suuren kaupungin valloittaja, eikös niin?
>>> Kysyt millä nimellä kutsuisin noita lueteltujasi ihmisiä, en minä kutsuisi heitä millään nimityksillä, miksi minun pitäisi sekaantua sellaisiin asioihin joita en itse hyväksyisi, eikö jokaisella ole vapaus uskoa mitä pitää oikeana, mielensä hillitsevä on parempi kuin suuren kaupungin valloittaja, eikös niin? >>>
Niinkö?
Kun jonkin oudon maailmanloppua odottavan amerikkalaisen kultin jäsen kertoo, että hän odottaa sitä, kun hänen jumalansa pakottaa muut kuin hänen oudon, mielenvikaisen lahkonsa jäsenet juomaan jumalan vihan viiniä, jonka jälkeen tämä kyseinen mielenvikainen henkiolento haluaa lisäksi, että muita kuin tähän outoon kulttiin kuuluvia tullaan kiduttamaan joiden pyhien enkelien ja karitsojen edessä, niin se on sinusta ihan ok?
Minä olen hiukan toista mieltä, mutta siksipä sinä taidat olla tuon kultin jäsen ja minä en ole.
Minusta jos joku uskoo ja odottaa sitä, että muita ihmisiä tullaan kiduttamaan jonkin lahkojen jäsenten hurratessa vieressä, niin sellaista voi kutsua pölvästiksi ja jopa hiukan ikävämmilläkin termeillä.
Kuten historia meille kertoo, niin moni ikävä asia olisi jäänyt tekemättä, jos typeryyttä olisi heti kättelyssä sanottu typeryydeksi, eikä olisi annettu ihmisten uskoa sitä, mitä he nyt sattuvat pitämään oikeana.bushmanni kirjoitti:
>>> Kysyt millä nimellä kutsuisin noita lueteltujasi ihmisiä, en minä kutsuisi heitä millään nimityksillä, miksi minun pitäisi sekaantua sellaisiin asioihin joita en itse hyväksyisi, eikö jokaisella ole vapaus uskoa mitä pitää oikeana, mielensä hillitsevä on parempi kuin suuren kaupungin valloittaja, eikös niin? >>>
Niinkö?
Kun jonkin oudon maailmanloppua odottavan amerikkalaisen kultin jäsen kertoo, että hän odottaa sitä, kun hänen jumalansa pakottaa muut kuin hänen oudon, mielenvikaisen lahkonsa jäsenet juomaan jumalan vihan viiniä, jonka jälkeen tämä kyseinen mielenvikainen henkiolento haluaa lisäksi, että muita kuin tähän outoon kulttiin kuuluvia tullaan kiduttamaan joiden pyhien enkelien ja karitsojen edessä, niin se on sinusta ihan ok?
Minä olen hiukan toista mieltä, mutta siksipä sinä taidat olla tuon kultin jäsen ja minä en ole.
Minusta jos joku uskoo ja odottaa sitä, että muita ihmisiä tullaan kiduttamaan jonkin lahkojen jäsenten hurratessa vieressä, niin sellaista voi kutsua pölvästiksi ja jopa hiukan ikävämmilläkin termeillä.
Kuten historia meille kertoo, niin moni ikävä asia olisi jäänyt tekemättä, jos typeryyttä olisi heti kättelyssä sanottu typeryydeksi, eikä olisi annettu ihmisten uskoa sitä, mitä he nyt sattuvat pitämään oikeana.Tuo oli taas sitä Bushmannin omaa anti-tulkintaa .. ja valheellista vielä.
Nyt en mene takaamaan että eikö adventisteissakin olisi hairahtaneita jotka painostavat väärin noita asioita mutta ann-elina tuskin kuuluu heihin. Siksi on tuo puolustuksesi huonolle käytöksellesi aika heikoilla..
Ann-elina on aivan oikeassa siinä että parempi puhua asioista kuin ihmisistä, sinulla Bushmanni on paha tapa niputtaa ihmisiä ja väittää että he ovat kaikki samanlaisia ja kaiken lisäksi et edes puhu totta vaan käännät asiat muuksi kuin ne ovat ..
Siksi olen ihan samaa mieltä ann-elinan kanssa - enemmän puhutaan asioista ja vähemmän ihmisistä joita emme edes tunne.
Eriävät mielipiteet on ihan ok - mutta ihmisten mollaaminen vois jäädä vaikka kokonaan pois.. mielestäni ..
alex- ann-elina...
bushmanni kirjoitti:
Niinkö?
Kuten historia meille kertoo, niin moni ikävä asia olisi jäänyt tekemättä, jos typeryyttä olisi heti kättelyssä sanottu typeryydeksi, eikä olisi annettu ihmisten uskoa sitä, mitä he nyt sattuvat pitämään oikeana.Eiköhän niitä maailmassa löydy typerämpiäkin ihmisiä kun vain joku amariikalaisen kultin jäsenet, et ole tainnut matkustella paljon suomen ulkopuolella, minä olen matkustellut aika monissa maissa ja nähnyt elämäni aikana monenlaista, joten pidän tuon sinun arvostelusi vähän noinsanottuna köykäisenä.
Älä loukkaanu jos en ole ihan samaa mieltä kanssasi. bushmanni kirjoitti:
>>> Sinä vaadit, että Jumalan on otettava kaikki taivaaseen, hälläväliä miten ovat eläneet ja mitä pahaa ovat tehneet ... >>>
Kannattaa miettiä toisenkin kerran.:) täytyy oikein vastata kun oli taas tuo Bushmannin selitys niin .. sanottaisko koominen..
Bushmanni kirjoitti:
#En vaadi (siis iankaikkista elämää) . Minulle on täysin yhdentekevää, että ketä sinne taivaaseen otetaan, kun minua se paikka ei nyt erityisemmin kiinnosta, kun en välttämättä halua elää ikuisesti, vaan tämä yksi elämä riittää vallan mainosti.
Sen kun käyttää hyvin ja fiksusti, niin ei sitä muuta edes kaipaa.#
Noin siis Bushmanni ...
Kun luin tuon viimeisen.. että #Sen kun käyttää hyvin ja fiksusti, niin ei sitä muuta edes kaipaa.# ..niin ei voinut olla hymyilemättä ..
Miksi?
Juu Bushmanni on nyt toistanut itseään "hyvin ja fiksusti" täällä monta vuotta ja voi siis tyytyväisenä mennä haudan lepoon kun se aika kerran koittaa ...
Vaikka luulis että sen "ainoan elämänsä" voisi paremminkin elää ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Tuo oli taas sitä Bushmannin omaa anti-tulkintaa .. ja valheellista vielä.
Nyt en mene takaamaan että eikö adventisteissakin olisi hairahtaneita jotka painostavat väärin noita asioita mutta ann-elina tuskin kuuluu heihin. Siksi on tuo puolustuksesi huonolle käytöksellesi aika heikoilla..
Ann-elina on aivan oikeassa siinä että parempi puhua asioista kuin ihmisistä, sinulla Bushmanni on paha tapa niputtaa ihmisiä ja väittää että he ovat kaikki samanlaisia ja kaiken lisäksi et edes puhu totta vaan käännät asiat muuksi kuin ne ovat ..
Siksi olen ihan samaa mieltä ann-elinan kanssa - enemmän puhutaan asioista ja vähemmän ihmisistä joita emme edes tunne.
Eriävät mielipiteet on ihan ok - mutta ihmisten mollaaminen vois jäädä vaikka kokonaan pois.. mielestäni ..
alex>>> Tuo oli taas sitä Bushmannin omaa anti-tulkintaa .. ja valheellista vielä. >>>
Millä tavoin?
Tämä on adventtikirkko -nimisen maailmanloppua odottavan kultin opin keskeisiä kohtia ja adventtikirkko -nimisen kultin papit tekevät tälläkin hetkellä näistä sairaista jakeista videoesityksiä, jotta seurakuntalaiset saavat haaveilla muiden kuin oman lahkon jäsenien murhaamisesta ja kiduttamisesta:
Ilm. 14:9-13 "Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Tätä nämä ihmiset odottavat kuola suusta valuen ja jos he eivät odota, niin miksi ihmeessä he eivät vaihda sellaiseen lahkoon, jossa toisten kiduttamista ja murhaamista ei odoteta sellaisella innolla, kuin mitä adventistit odottavat?
On olemassa myös lahkoja, joissa ei odoteta kiivaasti maailmanloppua ja sitä, että oman lahkon jäsenet pääsevät hurraamaan ,kun heidän jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä.- ann-elina...
bushmanni kirjoitti:
>>> Tuo oli taas sitä Bushmannin omaa anti-tulkintaa .. ja valheellista vielä. >>>
Millä tavoin?
Tämä on adventtikirkko -nimisen maailmanloppua odottavan kultin opin keskeisiä kohtia ja adventtikirkko -nimisen kultin papit tekevät tälläkin hetkellä näistä sairaista jakeista videoesityksiä, jotta seurakuntalaiset saavat haaveilla muiden kuin oman lahkon jäsenien murhaamisesta ja kiduttamisesta:
Ilm. 14:9-13 "Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
Tätä nämä ihmiset odottavat kuola suusta valuen ja jos he eivät odota, niin miksi ihmeessä he eivät vaihda sellaiseen lahkoon, jossa toisten kiduttamista ja murhaamista ei odoteta sellaisella innolla, kuin mitä adventistit odottavat?
On olemassa myös lahkoja, joissa ei odoteta kiivaasti maailmanloppua ja sitä, että oman lahkon jäsenet pääsevät hurraamaan ,kun heidän jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä.Kuulehan busman nyt olet ymmärtänyt lukemasi aivan väärin, taikka olet sitten halunut väärin ymmärtää, en ole kuullut tuollaista viellä adventtikirkossa että siellä odotetaan että kirkon jäsenet pääsevät hurraamaan kun heidän Jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä, tuo jo kuulostaa aivan liian paksulta syytökseltä. Eikö ihmisten pitäisi oppia puhumaan totta jopa niistäkin joista emme pidä.
bushmanni kirjoitti:
>>> Tuo oli taas sitä Bushmannin omaa anti-tulkintaa .. ja valheellista vielä. >>>
Millä tavoin?
On olemassa myös lahkoja, joissa ei odoteta kiivaasti maailmanloppua ja sitä, että oman lahkon jäsenet pääsevät hurraamaan ,kun heidän jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä.Juu - sillä tavalla että sinä et ymmärrä Raamatun kokonais sanomaa .. jos ymmärtäisit niin et puhuisi niin kuin nyt teet.
Raamattu on YKSI kokonaisuus - usko tai älä ... siksi ei siitä voi ottaa vain lauseita tai joitain kohtia ja "tulkita" niitä ilman että ottaa mukaan koko Raamatun sanoman..
Esimerkiksi Jumalan olemus ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus tulevat kiistattomasti esiin jos lukee Raamattua oikein .. siksi ei näiden #katolisuudesta perittyjen oppien värittämien Raamatun käännösten# yksittäinen tulkkaaminen aina onnistu oikein hyvin.. Itse olen jopa sitä mieltä että jopa adventismissa on jäljellä katolisuuden hapatusta - joskin vähemmän kuin esimerkiksi luterilaisuudessa (jossa esimerkiksi tarkkaavainen ihminen voi nähdä pakanuudesta katolisuuden kautta perittyjä uskomuksia aika paljon) ...
Raamattua tulkitaan niin helposti vanhojen kirkkoon tuputettujen uskomusten valossa, myös sinä teet sen vaikkakin negatiivisessa valossa.
alex
ps. vain tiedoksi, ei adventismi väitä että vain adventistit pelastuisivat .. jos joku adventisti väittäisikin ? - joten pidetään asiat oikeassa järjestyksessä ..ann-elina... kirjoitti:
Kuulehan busman nyt olet ymmärtänyt lukemasi aivan väärin, taikka olet sitten halunut väärin ymmärtää, en ole kuullut tuollaista viellä adventtikirkossa että siellä odotetaan että kirkon jäsenet pääsevät hurraamaan kun heidän Jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä, tuo jo kuulostaa aivan liian paksulta syytökseltä. Eikö ihmisten pitäisi oppia puhumaan totta jopa niistäkin joista emme pidä.
>>> Kuulehan busman nyt olet ymmärtänyt lukemasi aivan väärin, taikka olet sitten halunut väärin ymmärtää, en ole kuullut tuollaista viellä adventtikirkossa että siellä odotetaan että kirkon jäsenet pääsevät hurraamaan kun heidän Jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä, tuo jo kuulostaa aivan liian paksulta syytökseltä. Eikö ihmisten pitäisi oppia puhumaan totta jopa niistäkin joista emme pidä. >>>
Miksi sitten ette irtaudu näistä opeista?
Siksi, koska näin te saatte lisää jäseniä, sillä jokainen haluaa olla sellaisessa lahkossa, jossa ollaan selkeästi voittajien puolella ja muut hävitetään.
Sellaisia ne jumalat tuppaavat olla, kaikessa rakkaudessaan.alex.kasi kirjoitti:
Juu - sillä tavalla että sinä et ymmärrä Raamatun kokonais sanomaa .. jos ymmärtäisit niin et puhuisi niin kuin nyt teet.
Raamattu on YKSI kokonaisuus - usko tai älä ... siksi ei siitä voi ottaa vain lauseita tai joitain kohtia ja "tulkita" niitä ilman että ottaa mukaan koko Raamatun sanoman..
Esimerkiksi Jumalan olemus ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus tulevat kiistattomasti esiin jos lukee Raamattua oikein .. siksi ei näiden #katolisuudesta perittyjen oppien värittämien Raamatun käännösten# yksittäinen tulkkaaminen aina onnistu oikein hyvin.. Itse olen jopa sitä mieltä että jopa adventismissa on jäljellä katolisuuden hapatusta - joskin vähemmän kuin esimerkiksi luterilaisuudessa (jossa esimerkiksi tarkkaavainen ihminen voi nähdä pakanuudesta katolisuuden kautta perittyjä uskomuksia aika paljon) ...
Raamattua tulkitaan niin helposti vanhojen kirkkoon tuputettujen uskomusten valossa, myös sinä teet sen vaikkakin negatiivisessa valossa.
alex
ps. vain tiedoksi, ei adventismi väitä että vain adventistit pelastuisivat .. jos joku adventisti väittäisikin ? - joten pidetään asiat oikeassa järjestyksessä ..>>> Esimerkiksi Jumalan olemus ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus tulevat kiistattomasti esiin jos lukee Raamattua oikein .. >>>
No selitäpäs nyt omin sanoin, että miten tämä rakkaus ilmenee vaikkapa näistä kohdista:
Ilm. 14 "Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Tai:
3 Kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin toisen olennon sanovan: "Tule!" 4 Nyt tuli esiin toinen, tulipunainen hevonen. Sille, joka istui hevosen selässä, annettiin valta riistää rauha maan päältä ja panna ihmiset tappamaan toisiaan. Hänelle annettiin iso miekka.
Kuinka sinun jumalasi rakkaus tästä nyt ilmenee? Näitä jakeita adventistit lukevat innosta puhkuen, vaikka ulospäin näytellään muuta.
Tai:
7 Kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin neljännen olennon sanovan: "Tule!" 8 Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä, oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla ja jättää loput villipetojen kynsiin.
Kuinka jumalasi rakastaa kaikkia, ehdoitta?
Ne seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän torvea, valmistautuivat puhaltamaan torviinsa.
7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.
8 Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi, 9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui.
10 Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. 11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi.
12 Neljäs enkeli puhalsi torveensa. Silloin kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä sammui, niin että ne pimenivät kolmanneksen. Päivä menetti kolmanneksen valostaan, ja samoin synkkeni yö.
Näissä jakeissa jumalasi osoittaa suurta rakkauttaan vaikkapa eläimiä kohtaan, vai miten Alex nämä tulkitsee?- anne-elina...
bushmanni kirjoitti:
>>> Kuulehan busman nyt olet ymmärtänyt lukemasi aivan väärin, taikka olet sitten halunut väärin ymmärtää, en ole kuullut tuollaista viellä adventtikirkossa että siellä odotetaan että kirkon jäsenet pääsevät hurraamaan kun heidän Jumalansa kiduttaa ja murhaa muita ihmisiä, tuo jo kuulostaa aivan liian paksulta syytökseltä. Eikö ihmisten pitäisi oppia puhumaan totta jopa niistäkin joista emme pidä. >>>
Miksi sitten ette irtaudu näistä opeista?
Siksi, koska näin te saatte lisää jäseniä, sillä jokainen haluaa olla sellaisessa lahkossa, jossa ollaan selkeästi voittajien puolella ja muut hävitetään.
Sellaisia ne jumalat tuppaavat olla, kaikessa rakkaudessaan.Ehkä jumalat ovat tuollaisia kuten tuossa kirjoitit, vaan Taivaan Jumala ei ole tuollainen, hän rakastaa meitä ihmisiä ja säälii jopa meidän heikkouksiamme, me olemme vain tomua ja tuhkaa vaan Jumala on rakkaus, me ihmiset emme ymmärrä hänen viisautta ja voimaansa emmekkä hänen suurta rakkauttansa meitä kohtaan.
bushmanni kirjoitti:
>>> Esimerkiksi Jumalan olemus ja Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus tulevat kiistattomasti esiin jos lukee Raamattua oikein .. >>>
No selitäpäs nyt omin sanoin, että miten tämä rakkaus ilmenee vaikkapa näistä kohdista:
Ilm. 14 "Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Tai:
3 Kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin toisen olennon sanovan: "Tule!" 4 Nyt tuli esiin toinen, tulipunainen hevonen. Sille, joka istui hevosen selässä, annettiin valta riistää rauha maan päältä ja panna ihmiset tappamaan toisiaan. Hänelle annettiin iso miekka.
Kuinka sinun jumalasi rakkaus tästä nyt ilmenee? Näitä jakeita adventistit lukevat innosta puhkuen, vaikka ulospäin näytellään muuta.
Tai:
7 Kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin neljännen olennon sanovan: "Tule!" 8 Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä, oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla ja jättää loput villipetojen kynsiin.
Kuinka jumalasi rakastaa kaikkia, ehdoitta?
Ne seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän torvea, valmistautuivat puhaltamaan torviinsa.
7 Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.
8 Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi, 9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui.
10 Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. 11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi.
12 Neljäs enkeli puhalsi torveensa. Silloin kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä sammui, niin että ne pimenivät kolmanneksen. Päivä menetti kolmanneksen valostaan, ja samoin synkkeni yö.
Näissä jakeissa jumalasi osoittaa suurta rakkauttaan vaikkapa eläimiä kohtaan, vai miten Alex nämä tulkitsee?Kun tuo kaikki kerran tapahtuu niin näet sinäkin mistä on kysymys - se on kuvausta tämän maailman pahuuden hedelmistä ja kuinka se ajautuu loppuaan kohti.. Ei se ole mahdollista että otat muutaman kohdan mistä tahansa kirjasta ja sitten selität sitä sen mukaan mitä luulet .. sinun täytyy lukea koko kirja jotta tietäisit ..
Raamatun kertomus on että Jumala loi ihmiselle asuinpaikan ja antoi sen ihmisen hallintaan - kuitenkin on tarkoitus että ihminen pitää huolta maailmasta eikä tuhoa sitä.. nyt kuitenkin ihminen tekee juuri päin vastoin ja ei herkeä pahuudestaan --- jonka seuraukset ovat kammottavat - siitä kai voimme olla samaa mieltä ?
Kun siis on kysymys noista lopun aikaa koskevista vertauskuvista on ne nähtävä siinä valossa että Jumala sallii noiden pahuuden hedelmien tapahtuvan - ei siten että Jumala olisi pahuuden palveluksesa ..
Se voi tietysti olla vaikeaa jos ei tunne Jumalan olemusta ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Kun tuo kaikki kerran tapahtuu niin näet sinäkin mistä on kysymys - se on kuvausta tämän maailman pahuuden hedelmistä ja kuinka se ajautuu loppuaan kohti.. Ei se ole mahdollista että otat muutaman kohdan mistä tahansa kirjasta ja sitten selität sitä sen mukaan mitä luulet .. sinun täytyy lukea koko kirja jotta tietäisit ..
Raamatun kertomus on että Jumala loi ihmiselle asuinpaikan ja antoi sen ihmisen hallintaan - kuitenkin on tarkoitus että ihminen pitää huolta maailmasta eikä tuhoa sitä.. nyt kuitenkin ihminen tekee juuri päin vastoin ja ei herkeä pahuudestaan --- jonka seuraukset ovat kammottavat - siitä kai voimme olla samaa mieltä ?
Kun siis on kysymys noista lopun aikaa koskevista vertauskuvista on ne nähtävä siinä valossa että Jumala sallii noiden pahuuden hedelmien tapahtuvan - ei siten että Jumala olisi pahuuden palveluksesa ..
Se voi tietysti olla vaikeaa jos ei tunne Jumalan olemusta ..
alex> Se voi tietysti olla vaikeaa jos ei tunne Jumalan olemusta ..
alex >>>
Kyllä se jumalasi olemus on selvillä aika hyvin ja siitäpä taitaa johtua se, että jumalasi kiinnostaa yhä harvempia ja harvempia.
Ehkäpä sivistyneessä maailmassa väkivallan ihannointi alkaa olla ohi, ja se tulee koskemaan myös uskontoja, eli väkivaltaa ihannoivat uskonnot ovat out, paitsi sen uskonnollisen jäteaineksen osalta, joita nämä humpuukilahkot enää keräävät.
Olen kuullut sanottavan. Jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi. Tätä sanontaa ei ole kylläkään Raamatussa, mutta oikein ajateltuna tuokin sanonta sisältää suuren totuuden.
Sillä jokaisen on todellakin tultava autuaaksi omalla uskollaan-
Me voi tulla autuaaksi toisen uskolla. Sillä meidän jokaisen on tehtävä Jumalalle tili vain omasta uskostamme ja itsestämme. Eikä tule uskoa kenenkään todistusta ja oppia Raamatusta, vaan rukoillen Pyhän Hengen apua itse tutkia mikä on oikeaa. Sillä miehen mielestä monikin tie on oikea, mutta lopulta se on kuoleman tie.Aivan - olen ymmärtänyt asian samalla tavalla. Ei toisen uskoon kukaan voi vedota.. ei edes siten että väittää sen olevan niin väärä, että siihen verrattuna on oma usko ikäänkuin parempi ja siksi se kelpaa Jumalalle..
Tuli mieleeni Jeesuksenvertaus:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Tämmöstä kopioin eräästä alotuksesta heti alusta, päivämäärän toki jätin pois ...
## alex.kasi
kirjoitti aikaisemmin olevansa menossa "helvettiin"..
Mitä hän sillä tarkoitti on hieman epäselvää - ##
Niin, helvetin JA HELVETTIIN MENEMISEN mainitsevat niin uskovat kuin ei-uskovat ja ateistitkin - lähes joka iikka. Usein tunnustetaan mentävän päin helvettiä. Kristinuskoon helvetti-käsite tulee Jeesuksen kerronnasta, (joskin muutamat pitävät Jeesusta Kristusta satusetänä) eikä mitenkään epäselvästi Jeesus kuvaele helvetillistä olotilaa - katsopa mm:
"heitetään helvettiin,
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." (Mk.9:47b-48.)
Tulkitsen tämänkin tarkoittavan samaa paikkaa, vaikka helvetti-sanaa ei mainita:
Matt. 22:13
Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
TÄRKEIN HELVETTI-KOHTA RAAMATUSSA ON VARMAANKIN TÄMÄ, MINKÄ ADVENTISTIT HUOMIOIVAT ENEMMÄN KUIN MUUT, (opinkappaleessaankin!)
Joh.Ilm. 14.
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä:
"Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että356744- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584