Tulkaa ateistit uskoon.

TieTotuusElämä

Synnin palkka on kuolema. Jeesus Kristus on kuolemallaan voittanut kuoleman vallan.

Room.6:23 "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Joh.3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi hävitykseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Ilm.20:14 "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

http://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A

71

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihtuilija
    • Uusi luomus

Juu, me uskovaiset todella toivotaan, että jokainen ateisti tulisi uskoon, koska halutaan teille kaikken parasta, mitä tiedämme olevan.

Emme toivo, että kukaan joutuisi kadotukseen. Niin paljon rakastetaan teitä, että halutaan varoittaa tästä vaarasta.

Ja ennen kaikkea Jeesus rakastaa teitä!

• Juupa juu...

"Juu, me uskovaiset todella toivotaan, että jokainen ateisti tulisi uskoon, koska halutaan teille kaikken parasta, mitä tiedämme olevan."

Siihen nähden te hoidatte tuon käännytystyönne aivan päin vittua. Ei kukaan ateisti käänny uskoon siksi, että hänelle luotellaan litania raamattuquoteja, uhkaillaan helvetillä ja kadotuksella (joita ei pelkää kukaan joka ei niihin usko) ja lauotaan tyhjiä korulauseita ala "Jeesus rakastaa sinua".
        Kristinusko on siitäkin tylsä vaihtoehto, ettei se edes keskity tarjoamaan mitään kongreettista palkintoa uskosta, vaan lähinnä pelottelemaan sillä mitä seuraa siitä jos et usko. Taivaassahan uskovia odottaa krisselisatujen mukaan ainoastaan sama jumalan loputon ylistys mitä he harrastavat eläessäänkin; ainoa toinen aktiviteetti jota jotkut krisselit kertovat taivaassa harrastettavan on sadististen hyypiöiden mahdollisuus vahdata sitä kun huono-osaisempia grillataan helvetissä.
        Islam sentään yrittää esittää paratiisin sellaisena paikkana, että sinne olisi ehkä jotain mieltä yrittää päästäkkin, eikä vaan alleviivaa sitä miten epämiellyttävä se toinen vaihtoehto on.

• Uusi luomus
        Juupa juu... kirjoitti:

"Juu, me uskovaiset todella toivotaan, että jokainen ateisti tulisi uskoon, koska halutaan teille kaikken parasta, mitä tiedämme olevan."

Siihen nähden te hoidatte tuon käännytystyönne aivan päin vittua. Ei kukaan ateisti käänny uskoon siksi, että hänelle luotellaan litania raamattuquoteja, uhkaillaan helvetillä ja kadotuksella (joita ei pelkää kukaan joka ei niihin usko) ja lauotaan tyhjiä korulauseita ala "Jeesus rakastaa sinua".
        Kristinusko on siitäkin tylsä vaihtoehto, ettei se edes keskity tarjoamaan mitään kongreettista palkintoa uskosta, vaan lähinnä pelottelemaan sillä mitä seuraa siitä jos et usko. Taivaassahan uskovia odottaa krisselisatujen mukaan ainoastaan sama jumalan loputon ylistys mitä he harrastavat eläessäänkin; ainoa toinen aktiviteetti jota jotkut krisselit kertovat taivaassa harrastettavan on sadististen hyypiöiden mahdollisuus vahdata sitä kun huono-osaisempia grillataan helvetissä.
        Islam sentään yrittää esittää paratiisin sellaisena paikkana, että sinne olisi ehkä jotain mieltä yrittää päästäkkin, eikä vaan alleviivaa sitä miten epämiellyttävä se toinen vaihtoehto on.

”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. Se, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme, osoittaa teoillakin, että Hän rakastaa meitä paljon.

Kadotuksesta haluamme ennenkaikkea varoittaa. En toivo yhdenkään sinne joutuvan!

Usko antaa jo tähän elämään paljon. Olen löytänyt rauhan ja tasapainon, sekä ilon uskota Jeesukseen.

Taivaassa ylistys on vapaaehtoista. Kyse ei ole pakosta, vaan saamme ylistää – meillä on etuoikeus. Siellä on paljon muutakin. Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa sinne. Emme osaa edes kuvitella, mitä kaikkea siellä on, mutta uskon vahvasti, että aika ei tule käymään pitkäksi.

• Uusi luomus kirjoitti:

”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. Se, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme, osoittaa teoillakin, että Hän rakastaa meitä paljon.

Kadotuksesta haluamme ennenkaikkea varoittaa. En toivo yhdenkään sinne joutuvan!

Usko antaa jo tähän elämään paljon. Olen löytänyt rauhan ja tasapainon, sekä ilon uskota Jeesukseen.

Taivaassa ylistys on vapaaehtoista. Kyse ei ole pakosta, vaan saamme ylistää – meillä on etuoikeus. Siellä on paljon muutakin. Jeesus on mennyt valmistamaan meille sijaa sinne. Emme osaa edes kuvitella, mitä kaikkea siellä on, mutta uskon vahvasti, että aika ei tule käymään pitkäksi.

"”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. "

Et sinä voi toisten puolesta kokea, joten se on pelkkä korulause. Todeksi kokemasi on siis pelkkää harhaa ja hyvä osoitus siitä, että kokemukset eivät ole päteviä todisteita.

• Uusi luomus
        ertert kirjoitti:

"”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. "

Et sinä voi toisten puolesta kokea, joten se on pelkkä korulause. Todeksi kokemasi on siis pelkkää harhaa ja hyvä osoitus siitä, että kokemukset eivät ole päteviä todisteita.

Juu, en toisten puolesta :), en niin sanonutkaan. Moni on sen todeksi kokenut - itseni mukaan luettuna.

Kyse on henkilökohtaisesta kokemuksesta.

• 23er
        Uusi luomus kirjoitti:

Juu, en toisten puolesta :), en niin sanonutkaan. Moni on sen todeksi kokenut - itseni mukaan luettuna.

Siitä harvinainen uskovainen, että myöntää tuon. Yleensä nämä Jaakobit yms tinkaavat henkilökohtaisia kokemuksiaan totuuksiksi, joita ne, jotka eivät usko tai ajattele samoin, kieltävät silkkaa ilkeyttään.

• Juupa juu...
        Uusi luomus kirjoitti:

"”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. Se, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme, osoittaa teoillakin, että Hän rakastaa meitä paljon."
        Jos lähdemme siitä oletuksesta että jeesuksen ristikuolema olisi oikeasti tapahtunut ja olisi vielä oikeasti ollut tulosta jostain jumalan suuresta suunnitelmasta pelastaa koko ihmiskunta synneiltään, niin se suunnitelma olisi kyllä ihan pirun kömpelö ja leväperäinen. Jos et tajua miksi, niin googlaa; tuon "ristillä uhraus"-pelastussuunnitelman älyvapaus on kyllä tälläkin palstalla selitetty sen verta monta kertaa, etten itse jaksa enään alkaa sitä erittelemään.
        Lisäksi se on uhrauksena lähinnä pelkkää teatteria, koska samaisen tarinan mukaan jeesus ei ollut kuolleena kuin pari päivää ja jonkin puolesta kuolemisella ei ole hirveästi merkitystä jos sen puolesta ei oikeasti kuolla sanan siinä merkityksessä, että lakataan lopullisesti elämästä. Jeesus ei tarinan mukaan menettänyt tuossa uhrauksessa oikeastaan mitään, joten se ei ole mikään oikea uhraus.

"Kadotuksesta haluamme ennenkaikkea varoittaa. En toivo yhdenkään sinne joutuvan!
        Usko antaa jo tähän elämään paljon. Olen löytänyt rauhan ja tasapainon, sekä ilon uskota Jeesukseen."
        Edelleenkin, siihen nähden että haluaisitte pelastaa ihmiset kadotukselta hoidatte tuon käännytyshommanne kyllä aivan vituralleen.
        Teidän tulisi esittää jotain kongreettista, eikä vaan epämääräisiä lausahduksia raamatusta, tyhjiä korulauseita (jollainen "jeesus rakastaa" on myös, koska ette te sitä edes oikeasti tiedä, kunhan luulette ja toivotte), tai henkilökohtaisia mainospuheita siitä, miten uskossa on kiva olla (se että se on sinusta ja joistain muista kivaa, ei tarkoita että sillä olisi muihin sama vaikutus). On

"Taivaassa ylistys on vapaaehtoista. Kyse ei ole pakosta, vaan saamme ylistää – meillä on etuoikeus. Siellä on paljon muutakin."
        Mistä tiedät? Oletko itse käynyt siellä?
        Minusta palvominen on muuten käytännössä eräänlainen orjuuden ilmentymä, enkä oikein ymmärrä sitä miten pidät sitä etuoikeutena, että orjallisesti nuoleskelet jonkun ahteria, ihan sama kenestä, tai mistä on kyse.

"Emme osaa edes kuvitella, mitä kaikkea siellä on, mutta uskon vahvasti, että aika ei tule käymään pitkäksi."
        Sinun uskomuksesi ovat vain sinun uskomuksiasi, eivätkä mitään muuta. Ne eivät todista yhtään mitään ja etkö itse koe, että on aika ylimielistä väittää niiden pohjalta, että tietäisit niiden pohjalta paremmin sen miten maailma makaa, kuin kukaan muu?

• Uusi luomus
        Juupa juu... kirjoitti:

"”Jeesus rakastaa jokaista”, ei ole tyhjä korulause, vaan se on todeksi koettua. Se, mitä Jeesus on tehnyt puolestamme, osoittaa teoillakin, että Hän rakastaa meitä paljon."
        Jos lähdemme siitä oletuksesta että jeesuksen ristikuolema olisi oikeasti tapahtunut ja olisi vielä oikeasti ollut tulosta jostain jumalan suuresta suunnitelmasta pelastaa koko ihmiskunta synneiltään, niin se suunnitelma olisi kyllä ihan pirun kömpelö ja leväperäinen. Jos et tajua miksi, niin googlaa; tuon "ristillä uhraus"-pelastussuunnitelman älyvapaus on kyllä tälläkin palstalla selitetty sen verta monta kertaa, etten itse jaksa enään alkaa sitä erittelemään.
        Lisäksi se on uhrauksena lähinnä pelkkää teatteria, koska samaisen tarinan mukaan jeesus ei ollut kuolleena kuin pari päivää ja jonkin puolesta kuolemisella ei ole hirveästi merkitystä jos sen puolesta ei oikeasti kuolla sanan siinä merkityksessä, että lakataan lopullisesti elämästä. Jeesus ei tarinan mukaan menettänyt tuossa uhrauksessa oikeastaan mitään, joten se ei ole mikään oikea uhraus.

"Kadotuksesta haluamme ennenkaikkea varoittaa. En toivo yhdenkään sinne joutuvan!
        Usko antaa jo tähän elämään paljon. Olen löytänyt rauhan ja tasapainon, sekä ilon uskota Jeesukseen."
        Edelleenkin, siihen nähden että haluaisitte pelastaa ihmiset kadotukselta hoidatte tuon käännytyshommanne kyllä aivan vituralleen.
        Teidän tulisi esittää jotain kongreettista, eikä vaan epämääräisiä lausahduksia raamatusta, tyhjiä korulauseita (jollainen "jeesus rakastaa" on myös, koska ette te sitä edes oikeasti tiedä, kunhan luulette ja toivotte), tai henkilökohtaisia mainospuheita siitä, miten uskossa on kiva olla (se että se on sinusta ja joistain muista kivaa, ei tarkoita että sillä olisi muihin sama vaikutus). On

"Taivaassa ylistys on vapaaehtoista. Kyse ei ole pakosta, vaan saamme ylistää – meillä on etuoikeus. Siellä on paljon muutakin."
        Mistä tiedät? Oletko itse käynyt siellä?
        Minusta palvominen on muuten käytännössä eräänlainen orjuuden ilmentymä, enkä oikein ymmärrä sitä miten pidät sitä etuoikeutena, että orjallisesti nuoleskelet jonkun ahteria, ihan sama kenestä, tai mistä on kyse.

"Emme osaa edes kuvitella, mitä kaikkea siellä on, mutta uskon vahvasti, että aika ei tule käymään pitkäksi."
        Sinun uskomuksesi ovat vain sinun uskomuksiasi, eivätkä mitään muuta. Ne eivät todista yhtään mitään ja etkö itse koe, että on aika ylimielistä väittää niiden pohjalta, että tietäisit niiden pohjalta paremmin sen miten maailma makaa, kuin kukaan muu?

Jumala yksin tietää, mitä Jeesuksen kärsimys on kaiken kaikkiaan pitänyt sisällä - mitä se tarkoitti, kun Hän kantoi kaikki meidän syntimme. Meillä on vain pieni aavistus siitä. Jos kerran tällä tavoin on mahdollisuus vastaanottaa sovitus, niin miksi sitä ei ottaisi?

Jeesus hikoili verta Getsemanessa. Joku asiantuntija on sanonut, että aivan ääriolosuhteissa tuollainen voi olla mahdollista. Emme ymmärrä kaikkea Jeesuksen kärsimystä, mutta mikään pikkujuttu se ei ole ollut. Jeesus rukoili tuskissaan Getsemanessa: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun."

Jeesus luopui Taivaan kirkkaudesta ja tuli ihmiseksi – enkeleitäkin halvemmaksi. Suostui pilkattavaksi ja kärsimään – yksin rakkaudesta meitä kohtaan.

” Edelleenkin, siihen nähden että haluaisitte pelastaa ihmiset kadotukselta hoidatte tuon käännytyshommanne kyllä aivan vituralleen.”

Toivoisin vähän ystävällisempää keskustelutyyliä. En esittänyt mitään tyhjiä korulauseita, vaan mitä olen kokenut todeksi. Varoitan kadotuksesta, koska minulla on hätä hukkuvista sieluista.

”Minusta palvominen on muuten käytännössä eräänlainen orjuuden ilmentymä, enkä oikein ymmärrä sitä miten pidät sitä etuoikeutena, että orjallisesti nuoleskelet jonkun ahteria, ihan sama kenestä, tai mistä on kyse.”

Asian voisi vähän kauniimminkin esitää. Saat toki pitää mielipiteesi.

” Sinun uskomuksesi ovat vain sinun uskomuksiasi, eivätkä mitään muuta. Ne eivät todista yhtään mitään ja etkö itse koe, että on aika ylimielistä väittää niiden pohjalta, että tietäisit niiden pohjalta paremmin sen miten maailma makaa, kuin kukaan muu?”

Miksi sanot väitettäni ylimieliseksi? Mistä voit tietää, millä asenteella kirjoitan?
        Mitenkään en ole tullut tänne ylimielisellä asenteella kirjoittamaan – enkä ole tarkoittanut väittämääni ylimieliseksi. Kerron omakohtaisesta kokemuksestani ja siitä, mitä olen ymmärtänyt Raamatun pohjalta.
        Oletko muuten ertert?

• Juupa juu...
        Uusi luomus kirjoitti:

Jumala yksin tietää, mitä Jeesuksen kärsimys on kaiken kaikkiaan pitänyt sisällä - mitä se tarkoitti, kun Hän kantoi kaikki meidän syntimme. Meillä on vain pieni aavistus siitä. Jos kerran tällä tavoin on mahdollisuus vastaanottaa sovitus, niin miksi sitä ei ottaisi?

Jeesus hikoili verta Getsemanessa. Joku asiantuntija on sanonut, että aivan ääriolosuhteissa tuollainen voi olla mahdollista. Emme ymmärrä kaikkea Jeesuksen kärsimystä, mutta mikään pikkujuttu se ei ole ollut. Jeesus rukoili tuskissaan Getsemanessa: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun."

Jeesus luopui Taivaan kirkkaudesta ja tuli ihmiseksi – enkeleitäkin halvemmaksi. Suostui pilkattavaksi ja kärsimään – yksin rakkaudesta meitä kohtaan.

” Edelleenkin, siihen nähden että haluaisitte pelastaa ihmiset kadotukselta hoidatte tuon käännytyshommanne kyllä aivan vituralleen.”

Toivoisin vähän ystävällisempää keskustelutyyliä. En esittänyt mitään tyhjiä korulauseita, vaan mitä olen kokenut todeksi. Varoitan kadotuksesta, koska minulla on hätä hukkuvista sieluista.

”Minusta palvominen on muuten käytännössä eräänlainen orjuuden ilmentymä, enkä oikein ymmärrä sitä miten pidät sitä etuoikeutena, että orjallisesti nuoleskelet jonkun ahteria, ihan sama kenestä, tai mistä on kyse.”

Asian voisi vähän kauniimminkin esitää. Saat toki pitää mielipiteesi.

” Sinun uskomuksesi ovat vain sinun uskomuksiasi, eivätkä mitään muuta. Ne eivät todista yhtään mitään ja etkö itse koe, että on aika ylimielistä väittää niiden pohjalta, että tietäisit niiden pohjalta paremmin sen miten maailma makaa, kuin kukaan muu?”

Miksi sanot väitettäni ylimieliseksi? Mistä voit tietää, millä asenteella kirjoitan?
        Mitenkään en ole tullut tänne ylimielisellä asenteella kirjoittamaan – enkä ole tarkoittanut väittämääni ylimieliseksi. Kerron omakohtaisesta kokemuksestani ja siitä, mitä olen ymmärtänyt Raamatun pohjalta.
        Oletko muuten ertert?

"Jumala yksin tietää, mitä Jeesuksen kärsimys on kaiken kaikkiaan pitänyt sisällä - mitä se tarkoitti, kun Hän kantoi kaikki meidän syntimme. Meillä on vain pieni aavistus siitä."
        Johtunee siitä ettei kukaan edes tiedä, että mitään tuosta tarinasta olisi oikeasti tapahtunut.

"Jos kerran tällä tavoin on mahdollisuus vastaanottaa sovitus, niin miksi sitä ei ottaisi?"
        Siksi että se on pelkkä tarina joka kulki suusta suuhun parin sukupolven ajan ennen kuin kukaan tajusi kirjoittaa sen paperille. Ei ole mitään näyttöä siinä kerrotut tapahtumat olisivat oikeasti tapahtuneet.
        Itse kannan sitäpaitsi mieluummin itse vastuun omista teoistani; siinä ei ole mitään mieltä että minun puolestani järjestetään ihmisuhri jonka tappamisella hyvitetään kaikki pahat tekoni minulta kysymättä.

"Jeesus luopui Taivaan kirkkaudesta ja tuli ihmiseksi – enkeleitäkin halvemmaksi. Suostui pilkattavaksi ja kärsimään – yksin rakkaudesta meitä kohtaan."
        Tuossa on vaan se homma että kuka tuota uhrausta oikeastaan tarvitsi? Jos jumala rakasti ihmiskuntaa niin paljon että tahtoi antaa kaikki syntimme anteeksi, hän olisi voinut tehdä niin ilman tuota naurettavaa ristiinnaulintafarssia, koska kaikkivaltiaana hän luo säännöt, eikä kukaan voi pakottaa häntä mihinkään mitä hän ei itse halua.

"Toivoisin vähän ystävällisempää keskustelutyyliä. En esittänyt mitään tyhjiä korulauseita, vaan mitä olen kokenut todeksi."
        Olen pahoillani jos tapa jolla asian sanoin loukkaa sinua, mutta sanoin asian niin kuin se on.
        Kerrot kokemuksiasi vain selostamalla omia tuntemuksiasi, mitenkään analysoimatta, kyseenalaistamatta, tai asioita syvemmin pohtimatta.
        Teidän pitäisi tällä palstalla kyetä tarjoamaan jotain vakuuttavampaa kuin pelkkää yksisilmäistä julistamista, jotta tuo sanomanne saavuttaisi ketään.

"Varoitan kadotuksesta, koska minulla on hätä hukkuvista sieluista."
        Mistä sinä tiedät, että me olemme joutumassa kadotukseen? Perustuuko sekin omille kokemuksillesi, vai oletko vain lukenut sen raamatusta?

"Asian voisi vähän kauniimminkin esitää. Saat toki pitää mielipiteesi."
        Taaskin kerran, esitin vain asian kuten se mielestäni on. Palvonta on hyödytöntä toimintaa, palvojat ja palvonnan kohde eivät kumpikaan hyödy siitä millään tavalla ja ainoa syy toivoa sitä oikeasti keneltäkään on epäterve itseriittoisuus ja egomaanisuus. Itseriittoinen ja egomaaninen persoona ei millään muotoa ansaitse tulla palvotuksi.

"Miksi sanot väitettäni ylimieliseksi? Mistä voit tietää, millä asenteella kirjoitan?"
        Kirjoitat että me toisella tavalla uskovat joudumme kadotukseen, ikään kuin voisit oikeasti tietää sen.
        Et sinä varmasti tarkoita sillä pahaa, mutta se on aika ylimielistä, jollei sinulla ole oikeasti ole tosi vahvaa perustetta uskoa että meille oikeasti käy niin (raamattu ei edes käy perustelusta).

"Oletko muuten ertert?"
        Ei, en ole ertert, enkä minkään muunkaan rekisteröityneen nimimerkin haltija.

• Uusi luomus kirjoitti:

"Juu, en toisten puolesta :), en niin sanonutkaan."

Kyllä sanoit. Sinähän sanoit, että Jeesus rakastaa JOKAISTA. Kun puhutaan jokaisesta, sillä selvästi tarkoitetaan ainakin kaikkia ihmisiä. Sitten sinä vetosit kokemukseesi. Kokemuksesi ei voi kuitenkaan koskea jokaista. Edellä oleva selvästi osoittaa, että kyse oli pelkästä korulauseesta.

"Kyse on henkilökohtaisesta kokemuksesta."

Niinpä niin, älä sitten laita sitä koskemaan jokaista. Te hihhulit toistelette noita kaanaankielesiä mantroja jo niin paljon, että ette itsekään näytä huomaavan, miten ne kumisevat tyhjyyttään muille, jotka eivät ole tunnemaailmastaan niin kiinnitteitä uskoon, että järjen käyttö katoaa ja 'keskustelunne' vilisee noita uskonnollisia mantroja vailla järkeä.

• Uusi luomus
        Juupa juu... kirjoitti:

"Jumala yksin tietää, mitä Jeesuksen kärsimys on kaiken kaikkiaan pitänyt sisällä - mitä se tarkoitti, kun Hän kantoi kaikki meidän syntimme. Meillä on vain pieni aavistus siitä."
        Johtunee siitä ettei kukaan edes tiedä, että mitään tuosta tarinasta olisi oikeasti tapahtunut.

"Jos kerran tällä tavoin on mahdollisuus vastaanottaa sovitus, niin miksi sitä ei ottaisi?"
        Siksi että se on pelkkä tarina joka kulki suusta suuhun parin sukupolven ajan ennen kuin kukaan tajusi kirjoittaa sen paperille. Ei ole mitään näyttöä siinä kerrotut tapahtumat olisivat oikeasti tapahtuneet.
        Itse kannan sitäpaitsi mieluummin itse vastuun omista teoistani; siinä ei ole mitään mieltä että minun puolestani järjestetään ihmisuhri jonka tappamisella hyvitetään kaikki pahat tekoni minulta kysymättä.

"Jeesus luopui Taivaan kirkkaudesta ja tuli ihmiseksi – enkeleitäkin halvemmaksi. Suostui pilkattavaksi ja kärsimään – yksin rakkaudesta meitä kohtaan."
        Tuossa on vaan se homma että kuka tuota uhrausta oikeastaan tarvitsi? Jos jumala rakasti ihmiskuntaa niin paljon että tahtoi antaa kaikki syntimme anteeksi, hän olisi voinut tehdä niin ilman tuota naurettavaa ristiinnaulintafarssia, koska kaikkivaltiaana hän luo säännöt, eikä kukaan voi pakottaa häntä mihinkään mitä hän ei itse halua.

"Toivoisin vähän ystävällisempää keskustelutyyliä. En esittänyt mitään tyhjiä korulauseita, vaan mitä olen kokenut todeksi."
        Olen pahoillani jos tapa jolla asian sanoin loukkaa sinua, mutta sanoin asian niin kuin se on.
        Kerrot kokemuksiasi vain selostamalla omia tuntemuksiasi, mitenkään analysoimatta, kyseenalaistamatta, tai asioita syvemmin pohtimatta.
        Teidän pitäisi tällä palstalla kyetä tarjoamaan jotain vakuuttavampaa kuin pelkkää yksisilmäistä julistamista, jotta tuo sanomanne saavuttaisi ketään.

"Varoitan kadotuksesta, koska minulla on hätä hukkuvista sieluista."
        Mistä sinä tiedät, että me olemme joutumassa kadotukseen? Perustuuko sekin omille kokemuksillesi, vai oletko vain lukenut sen raamatusta?

"Asian voisi vähän kauniimminkin esitää. Saat toki pitää mielipiteesi."
        Taaskin kerran, esitin vain asian kuten se mielestäni on. Palvonta on hyödytöntä toimintaa, palvojat ja palvonnan kohde eivät kumpikaan hyödy siitä millään tavalla ja ainoa syy toivoa sitä oikeasti keneltäkään on epäterve itseriittoisuus ja egomaanisuus. Itseriittoinen ja egomaaninen persoona ei millään muotoa ansaitse tulla palvotuksi.

"Miksi sanot väitettäni ylimieliseksi? Mistä voit tietää, millä asenteella kirjoitan?"
        Kirjoitat että me toisella tavalla uskovat joudumme kadotukseen, ikään kuin voisit oikeasti tietää sen.
        Et sinä varmasti tarkoita sillä pahaa, mutta se on aika ylimielistä, jollei sinulla ole oikeasti ole tosi vahvaa perustetta uskoa että meille oikeasti käy niin (raamattu ei edes käy perustelusta).

"Oletko muuten ertert?"
        Ei, en ole ertert, enkä minkään muunkaan rekisteröityneen nimimerkin haltija.

”Itse kannan sitäpaitsi mieluummin itse vastuun omista teoistani; siinä ei ole mitään mieltä että minun puolestani järjestetään ihmisuhri jonka tappamisella hyvitetään kaikki pahat tekoni minulta kysymättä.”

Tämä on kuitenkin jo tehty puolestamme - uskomme ja otamme sen vastaan tai ei. Viaton ja synnitön vain voi toimia sijaissovittajana. Näin näen asian.

”Teidän pitäisi tällä palstalla kyetä tarjoamaan jotain vakuuttavampaa kuin pelkkää yksisilmäistä julistamista, jotta tuo sanomanne saavuttaisi ketään.”

Miten sinun mielestäsi pitäisi asia tuoda esiin?

”Mistä sinä tiedät, että me olemme joutumassa kadotukseen? Perustuuko sekin omille kokemuksillesi, vai oletko vain lukenut sen raamatusta?”

Uskoontullessa olen saanut sisäisen varmuuden tästä asiasta. Uskon myös sen, mitä Raamattu sanoo. Helpompaa olisi pitää tämä omana tietona – säästyisi pilkalta, naurulta ja halveksunnalta, mutta niin vakavasta asiata on kyse, että otan vaikka sen vastaan.

”Et sinä varmasti tarkoita sillä pahaa, mutta se on aika ylimielistä, jollei sinulla ole oikeasti ole tosi vahvaa perustetta uskoa että meille oikeasti käy niin (raamattu ei edes käy perustelusta).”

Pahaa en tarkoita, enkä olla ylimielinen. Sisäinen vahva varmuus on tästä asiasta. Uskonasiat ovat vielä uskonasioita nimenä mukaan – kerran ne vaihtuvat näkemiseen. Näin uskon.

• Uusi luomus
        ertert kirjoitti:

"Juu, en toisten puolesta :), en niin sanonutkaan."

Kyllä sanoit. Sinähän sanoit, että Jeesus rakastaa JOKAISTA. Kun puhutaan jokaisesta, sillä selvästi tarkoitetaan ainakin kaikkia ihmisiä. Sitten sinä vetosit kokemukseesi. Kokemuksesi ei voi kuitenkaan koskea jokaista. Edellä oleva selvästi osoittaa, että kyse oli pelkästä korulauseesta.

"Kyse on henkilökohtaisesta kokemuksesta."

Niinpä niin, älä sitten laita sitä koskemaan jokaista. Te hihhulit toistelette noita kaanaankielesiä mantroja jo niin paljon, että ette itsekään näytä huomaavan, miten ne kumisevat tyhjyyttään muille, jotka eivät ole tunnemaailmastaan niin kiinnitteitä uskoon, että järjen käyttö katoaa ja 'keskustelunne' vilisee noita uskonnollisia mantroja vailla järkeä.

Etkö itsekin tee tuota samaa? Sanot, että kyse on vain pelkästä korulauseesta. Voitko sanoa sen kaikkien puolesta? Jos olen saanut kokea Jeesuksen rakkautta, niin ei se minulle ole vain pelkkä korulause. Mielestäni ei voi myöskään yleistää "te hihhulit" aina kaikissa asioissa kaikkia uskovia koskevaksi.

Voiko myöskään sanoa, että järjen käyttö häviää ilman tuntematta toista?
        Minulle Jumalan Sana elää. Ei ole pelkkää mantrojen toistoa :).

• Uusi luomus kirjoitti:

Etkö itsekin tee tuota samaa? Sanot, että kyse on vain pelkästä korulauseesta. Voitko sanoa sen kaikkien puolesta? Jos olen saanut kokea Jeesuksen rakkautta, niin ei se minulle ole vain pelkkä korulause. Mielestäni ei voi myöskään yleistää "te hihhulit" aina kaikissa asioissa kaikkia uskovia koskevaksi.

Voiko myöskään sanoa, että järjen käyttö häviää ilman tuntematta toista?
        Minulle Jumalan Sana elää. Ei ole pelkkää mantrojen toistoa :).

"Etkö itsekin tee tuota samaa?"

Mitä samaa? En minä ainakaan väitä mitään jokaisen kokemuksista.

"Sanot, että kyse on vain pelkästä korulauseesta. Voitko sanoa sen kaikkien puolesta?"

En minä ole sitä sanomassa kenenkään puolesta.

"Jos olen saanut kokea Jeesuksen rakkautta, niin ei se minulle ole vain pelkkä korulause."

Ei sillä ole mitään merkitystä. Ei tunteellinen sitoutumisesi lausekkeisiin tee niistä yhtään järkevämpiä tai todellisuutta vastaavampia.

"Mielestäni ei voi myöskään yleistää "te hihhulit" aina kaikissa asioissa kaikkia uskovia koskevaksi. "

Juuri se hihhuli-sanan käyttäminen olikin tarkoitettu kaventamaan sitä ryhmää, koska en halua tehdä yleistystä eli tarkoitus oli täysin päinvastainen kuin sinä näköjään ymmärsit. Hihhuleilla minä EN tarkoita JOKAISTA uskovaa.

"Voiko myöskään sanoa, että järjen käyttö häviää ilman tuntematta toista? "

Kyllä.

"Minulle Jumalan Sana elää. Ei ole pelkkää mantrojen toistoa :)."

Juuri niin, sinä olet niin tunteellisesti sitoutunut niihin mantroihin, että se yliajaa järjen käytön. Juuri siitä syystä ne ovatkin korulauseita. Ihan samaan tapaan kuin joku selittää, että Justin Bieber on maailman ihanin. Tuo henkilö voi pitää sitä kokemustensa perusteella totena. Se ei silti tee siitä lauseesta totta ja Justin Bieber on sentään todennettavasti olemassa, toisin kuin Jumala.

• Uusi luomus
        ertert kirjoitti:

"Etkö itsekin tee tuota samaa?"

Mitä samaa? En minä ainakaan väitä mitään jokaisen kokemuksista.

"Sanot, että kyse on vain pelkästä korulauseesta. Voitko sanoa sen kaikkien puolesta?"

En minä ole sitä sanomassa kenenkään puolesta.

"Jos olen saanut kokea Jeesuksen rakkautta, niin ei se minulle ole vain pelkkä korulause."

Ei sillä ole mitään merkitystä. Ei tunteellinen sitoutumisesi lausekkeisiin tee niistä yhtään järkevämpiä tai todellisuutta vastaavampia.

"Mielestäni ei voi myöskään yleistää "te hihhulit" aina kaikissa asioissa kaikkia uskovia koskevaksi. "

Juuri se hihhuli-sanan käyttäminen olikin tarkoitettu kaventamaan sitä ryhmää, koska en halua tehdä yleistystä eli tarkoitus oli täysin päinvastainen kuin sinä näköjään ymmärsit. Hihhuleilla minä EN tarkoita JOKAISTA uskovaa.

"Voiko myöskään sanoa, että järjen käyttö häviää ilman tuntematta toista? "

Kyllä.

"Minulle Jumalan Sana elää. Ei ole pelkkää mantrojen toistoa :)."

Juuri niin, sinä olet niin tunteellisesti sitoutunut niihin mantroihin, että se yliajaa järjen käytön. Juuri siitä syystä ne ovatkin korulauseita. Ihan samaan tapaan kuin joku selittää, että Justin Bieber on maailman ihanin. Tuo henkilö voi pitää sitä kokemustensa perusteella totena. Se ei silti tee siitä lauseesta totta ja Justin Bieber on sentään todennettavasti olemassa, toisin kuin Jumala.

Usko Jumalaan on enemmän, kuin vain joku tunnetila.

Ajattelet, siis, että en kykene käyttämään järkeä?

Suosittelen henkilökohtaisesti kokeilemaan uskoontuloa niin ajatukset voivat muuttua ja paljon. Näitä on vaikea kuvata ulkopuoliselle. Se täytyy itse kokea todeksi.

• Uusi luomus kirjoitti:

Usko Jumalaan on enemmän, kuin vain joku tunnetila.

Ajattelet, siis, että en kykene käyttämään järkeä?

Suosittelen henkilökohtaisesti kokeilemaan uskoontuloa niin ajatukset voivat muuttua ja paljon. Näitä on vaikea kuvata ulkopuoliselle. Se täytyy itse kokea todeksi.

"Usko Jumalaan on enemmän, kuin vain joku tunnetila. "

Taas uusi korulause.

"Ajattelet, siis, että en kykene käyttämään järkeä?"

En ajattele.

"Suosittelen henkilökohtaisesti kokeilemaan uskoontuloa niin ajatukset voivat muuttua ja paljon. Näitä on vaikea kuvata ulkopuoliselle. Se täytyy itse kokea todeksi. "

Kokemukset eivät vieläkään ole todisteita. Ei asioita koeta todeksi vaan ne joko ovat totta tai eivät ole. Ihmiset jatkuvasti kokevat asioita todeksi ja ovat täysin harhassa.

• Uusi luomus
        ertert kirjoitti:

"Usko Jumalaan on enemmän, kuin vain joku tunnetila. "

Taas uusi korulause.

"Ajattelet, siis, että en kykene käyttämään järkeä?"

En ajattele.

"Suosittelen henkilökohtaisesti kokeilemaan uskoontuloa niin ajatukset voivat muuttua ja paljon. Näitä on vaikea kuvata ulkopuoliselle. Se täytyy itse kokea todeksi. "

Kokemukset eivät vieläkään ole todisteita. Ei asioita koeta todeksi vaan ne joko ovat totta tai eivät ole. Ihmiset jatkuvasti kokevat asioita todeksi ja ovat täysin harhassa.

Sovitaanko, ertert, että nuo on sinulle korulauseita, mutta minä saan pitää niitä enempänä?

Sovitaanko myös, että saan pitää totena oman henkilökohtaista kokemusta, vaikkei se sinun mielestäsi ole tosi? Kokemukseni ei tosin muutu siitä mihinkään, pitääkö joku toinen sitä totena, vai ei pidä.

• Uusi luomus kirjoitti:

Sovitaanko, ertert, että nuo on sinulle korulauseita, mutta minä saan pitää niitä enempänä?

Sovitaanko myös, että saan pitää totena oman henkilökohtaista kokemusta, vaikkei se sinun mielestäsi ole tosi? Kokemukseni ei tosin muutu siitä mihinkään, pitääkö joku toinen sitä totena, vai ei pidä.

"Sovitaanko, ertert, että nuo on sinulle korulauseita, mutta minä saan pitää niitä enempänä?"

Sinä saat ajatella ihan mitä tahansa.

"Sovitaanko myös, että saan pitää totena oman henkilökohtaista kokemusta, vaikkei se sinun mielestäsi ole tosi?"

Luuletko sinä, että sinun ajattelustasi eroavien asioiden esille tuonti olisi sinun ajattelusi kieltämistä? Ymmärrätkö sinä, että minä en ole mikään Jumala, jolla on kontrolli ihmisten ajattelusta. Sieltä Jumalan suunnasta sinun kannattaa niitä ajattelun kieltämisiä etsiä.

"Kokemukseni ei tosin muutu siitä mihinkään, pitääkö joku toinen sitä totena, vai ei pidä. "

Ei tietenkään, mutta ei kokemustasi hyvänä perustelunakaan voi pitää (puhun yleisesti, en yritä kieltää sinua ajattelemasta halumallasi tavalla).

• Uusi luomus
        ertert kirjoitti:

"Sovitaanko, ertert, että nuo on sinulle korulauseita, mutta minä saan pitää niitä enempänä?"

"Sovitaanko myös, että saan pitää totena oman henkilökohtaista kokemusta, vaikkei se sinun mielestäsi ole tosi?"

Luuletko sinä, että sinun ajattelustasi eroavien asioiden esille tuonti olisi sinun ajattelusi kieltämistä? Ymmärrätkö sinä, että minä en ole mikään Jumala, jolla on kontrolli ihmisten ajattelusta. Sieltä Jumalan suunnasta sinun kannattaa niitä ajattelun kieltämisiä etsiä.

"Kokemukseni ei tosin muutu siitä mihinkään, pitääkö joku toinen sitä totena, vai ei pidä. "

Ei tietenkään, mutta ei kokemustasi hyvänä perustelunakaan voi pitää (puhun yleisesti, en yritä kieltää sinua ajattelemasta halumallasi tavalla).

" Ymmärrätkö sinä, että minä en ole mikään Jumala, jolla on kontrolli ihmisten ajattelusta. Sieltä Jumalan suunnasta sinun kannattaa niitä ajattelun kieltämisiä etsiä."

Hyvä huomio! Tosin Jumala ei toki kiellä ajattelua, mutta Raamatussa löytyy hyviä vinkkejä siitä, mitä kannattaa ajatella:

"Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa," (Fil 4:8)

Eikö tuo sovikin hyvin ohjeeksi ihan jokaiselle, niin ei-uskovalle, kuin uskovalle?

• Uusi luomus kirjoitti:

" Ymmärrätkö sinä, että minä en ole mikään Jumala, jolla on kontrolli ihmisten ajattelusta. Sieltä Jumalan suunnasta sinun kannattaa niitä ajattelun kieltämisiä etsiä."

Hyvä huomio! Tosin Jumala ei toki kiellä ajattelua, mutta Raamatussa löytyy hyviä vinkkejä siitä, mitä kannattaa ajatella:

"Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa," (Fil 4:8)

Eikö tuo sovikin hyvin ohjeeksi ihan jokaiselle, niin ei-uskovalle, kuin uskovalle?

"Hyvä huomio! Tosin Jumala ei toki kiellä ajattelua, mutta Raamatussa löytyy hyviä vinkkejä siitä, mitä kannattaa ajatella"

Ei toki kiellä, mutta rankaisee siitä, joka on käytännössä sama asia. Sellainen ajatuspoliisi se teidän mytologianne päähenkilö on.

• Kukintyylillään

Höpöhöpö. Kuka nyt satuihin uskoisi, älä nyt viitsi. Tiedän oman parhaani ja se ei todellakaan ole uskominen joutavan päiväisiin höpötyksiin. Uskokoon kukin vaikka aidan seipääseen, mutta jättäkää nyt hyvät ihmiset muut rauhaan.

• Veikko Kekäläinen
        ertert kirjoitti:

Kyll sie oot melkonen tyhjän selittäjä, koska alat käyttää aivojasi, jotka luoja on siulekkin antanut

• jiijiitee
        Veikko Kekäläinen kirjoitti:

Kyll sie oot melkonen tyhjän selittäjä, koska alat käyttää aivojasi, jotka luoja on siulekkin antanut

Vaikka kristinuskon jumala jotenkin ihmeen kautta todistettaisiin olemassa olevaksi, ei se todellakaan tarkoita että kaikki ihmiset alkaisivat sitä palvomaan.

• Tuu sinä järkiis. :)

• ateismi = 0

Jo nyt unelmoin, miten jännää on sitten tavata jo kauan sittent 1800-luvulla eläneet kantaisovanhemmat. Otin juuri kirjastosta kirjan: Karjalan kansaa katsomassa. taidemaalari ja kreivi Luis Sparren päiväkirja !800-luvulla Karjalan matakoista joilla hänellä on ollit opaana eräs noista kantaisistäni.
      Minulla on sellainen ymmärys että hän on ollut vakaamielinen mies. Todella minulla on paljon sukulaisia, myös tätejä, setä ja eno, jotka ovat kuolleet pieninä. Meillä uskovaisilla on myös, mitä odottaa kun voimamme ja vuotemme alkavat ehtymään ja elämämme kääntyy ehtoopuolelle.
      Teidän päämääränne on vain syvä monttu, tai sitten uurna, joka pakkaa koiranputkea tulevina vuosikymmeninä.

• syylä

Miksi haluat elää ikuisesti!

• puuduttaa

No kertoisitko mitä siellä iankaikkisessa elämässä iankaiken tehdään?

Veisataanko siellä iankaiken virsiä? Sellaisesta ei oikein jaksa innostua...

• ...

''1800-luvulla eläneet kantaisovanhemmat.''
        Luuletko sinä että maailma on luotu 1800-luvulla?

''kantaisovanhemmat''
        Mitä sinä sillä muuten tarkoitat?

• "Meillä uskovaisilla on myös, mitä odottaa kun voimamme ja vuotemme alkavat ehtymään ja elämämme kääntyy ehtoopuolelle."

Ajattele meitä ihmisiä niin, että me kaikki putoamme helkutin korkeasta tornista ja viiletämme kovaa vauhtia kohti maanpintaa. Uskovaiset ovat niitä, jotka jossain vaiheessa matkaa kuvittelevat, että joku kirjahahmo Jeesus on virittänyt heille alas verkon, joka sinkauttaa heidät takaisin yös ikuiselle radalle. Mutta kukaan ole nähnyt kenenkään tulevan ylöspäin vastaan. Silti niin on kivempi uskoa, koska silloin voi eskapistisesti ajatella, että putoamisella on tarkoitus - kerätä vauhtia, jotta voi pompahtaa takaisin ylös.

• "Teidän päämääränne on vain syvä monttu, tai sitten uurna, joka pakkaa koiranputkea tulevina vuosikymmeninä."

En juurikaan tiedä poikkeuksia ihmisistä, jotka eivät olisi lopuksi koiranputkien ja matojen ruuaksi joutuneet.

Kuolemassa on se hyväpuoli. Että sen edessä kaikki ovat samanarvoisia. Mutta ei se fakta yksin minua mihinkään uskontoon kääntymään saa.

• !!!

Te säälitävät raukkaparat, idiootit ja vajakit unelmoitte turhaan ikuisesta elämästä jota ei ole ja kauan sitten kuolleitten sukulaisten tapaamisesta, joita ei enää ole. Te tuhlaatte ainoan elämänne typerään hihhulointiin ja olemattoman kuolemattomuuden ja ikionnen odotukseen. Sen kaiken hulluuden lisäksi te onnettomat tampiot haluatte, että me älykkäätkin olisimme teidänlaisia tampioita. Surkeaa, surkeaa.

• ateismi = 0
        syylä kirjoitti:

Miksi haluat elää ikuisesti!

Tottakai koska elämä on ihanaa ja olemme ikuisia, sinäkin - tadot tai et?

• Eikö löydy mitään
        puuduttaa kirjoitti:

MIksi tähän ei ole tullut mitään vastausta?

Jos mainostatte iankaikkista elämää, niin kertokaa nyt sitten mitä siellä iankaiken sitten tehdään? En osta sikaa säkissä, vaan haluan tietää mitä tulee olemaan siellä loputtomassa iankaikkisuudessa?

Jos teillä ei ole mitään vastauksia, niin älkää sitten tyrkyttäkö asiaa josta teillä ei selvästikään ole yhtään mitään tietoa. Sellainen ei varsinkaan kiinnosta.

• Paratiisiin matkalla
        puuduttaa kirjoitti:

siellä ei sodita, ei ole sairauksia, kaikki rakastaa toisiaan jne

• 345rtg
        Paratiisiin matkalla kirjoitti:

siellä ei sodita, ei ole sairauksia, kaikki rakastaa toisiaan jne

Jaa. Mitäpä jos veljesi, siskosi, isäsi tai äitisi joutuukin helvettiin?Tuleeko ikävä vai muuttaako jumalasi sinut tunteettomaksi palvontakoneeksi, joka ei voi tuntea ikävää?

• ++++++++++++++

Onko tämä se tapa joka vakuutti sinut vai onko tämä vain sitä, että pidät ateisteja erittäin herkkäuskoisina?

• jep jep

Kerro yksikin hyvä syy miksi haluaisin ikuisen elämän?
      Itse en voisi kuvitella pahempaa asiaa.
      (kieltämättä pari sataa ylimäärästä vuotta kuulostaa kivalta, muttei ne loputtomat vuodet sen jälkeen)

• ateismi = kärsimystä

Niin se on jos ei ole yhteyttä Luojan kanssa. Ateistin elämä on pimeää, synkää ja toivotonta. Olet ainakin rehellinen ateisti lausuessasi tuon totuuden että elämäsi on vian kitumista. *
        Jeesus voi antaa sinulle elämän ja yltäkyllin. Joh, evank 10:10

• ...
        ateismi = kärsimystä kirjoitti:

Niin se on jos ei ole yhteyttä Luojan kanssa. Ateistin elämä on pimeää, synkää ja toivotonta. Olet ainakin rehellinen ateisti lausuessasi tuon totuuden että elämäsi on vian kitumista. *

Onko sinulla Hanuristi, jokin vika päässä, joka pakottaa sinut tulkitsemaan kaiken jonka ateisti sanoo tämän tapaiseksi paskaksi ''Ateistin elämä on pimeää, synkää ja toivotonta. Olet ainakin rehellinen ateisti lausuessasi tuon totuuden että elämäsi on vain kitumista.''

• jep jep

kuka sanoi että elämäni on nyt kitumista? kuka sanoi että se on pimeää ja synkkää? se ei ole, eikä tule olemaan ellei se kestä ikuisuutta... Rakastan lasagnea, mutta jos joutuisin syömään sitä tunnin välein loppu elämäni ajan, kyllästyisin siihen helvetin nopeasti.

Elämällä on suurempi arvo kun se on ainut kertainen. Se on äärettömästi ihmeellisempi kun sen saa kokea vain kerran.

Jos se tulee jatkumaan loputtomiin se ei ole minkään arvoista.

Lisäksi et vastannut kysymykseeni... "miksi haluaisin sen loputtoman elämän"

• ateismi = kärsimystä kirjoitti:

"Niin se on jos ei ole yhteyttä Luojan kanssa."

Torquemada varmaan oli samaa mieltä: kerettiläisten, juutalaisten, muslimien ja jumalankieltäjien elämä oli yhtä kärsimystä, kun heillä ei ollut yhteyttä Jeesukseen. Tietysti Torquemada toiminnallaan todisti asian olevan juuri niin.

• Tämä on tosi

Voin kyllä vakuuttaa, että tämän ateistin elämä ei todellakaan ole pimeää, synkkää eikä toivotonta. Päinvastoin se on onnellista, vapaata ja rikasta, sekä täynnä rakkautta eläviä ihmisiä kohtaan. Elämä on valoisaa ilon ja nautinnon etsimistä ja saamista........ Kyllä ne on ihan jotkut muut kuin sielä synkkyydessä, synnin pelossa ja toivottomuudessa elävät.

• out of the box

Hmm... voisiko taivaassa jo ollessaan tehdä jonkin sellaisen synnin että pääsisi sitten kadotukseen?

Voisi elää ne parisataa extravuotta kivasti ja sitten kun jatkuva jeesustelu hihhuleiden keskellä alkaa todella pahasti ottaa pannuun, heittäisi jonkun pyhänhengenpilkan ja puf katoaisi!

Vähän kuin taivaallinen eutanasia.

• Apo-Calypso

Tuo käytetyn jeesuksen kaupustelu on hieman samaa kuin kuppatautinen kiljuisi kadunkulmassa: "Hei! Sairastukaa tekin kuppaan, tää on kivaa!"

• Uusi luomus

Mitä tarkoitat?

• Be a hired gun
        Uusi luomus kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

'Mitä tarkoitat?'
        Ei se noin vaikeaselkoista ole.

• Apo-Calypso
        Uusi luomus kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Teepä villi arvaus. Pieni vinkki: Tämä on ateismipalsta.

• Uusi luomus
        Apo-Calypso kirjoitti:

Teepä villi arvaus. Pieni vinkki: Tämä on ateismipalsta.

En ymmärrä sen perusteella, mitä olen saanut Jeesukselta. Olen kokenut tervehdyttävänä Hänen seuransa.

• Apo-Calypso
        Uusi luomus kirjoitti:

En ymmärrä sen perusteella, mitä olen saanut Jeesukselta. Olen kokenut tervehdyttävänä Hänen seuransa.

Itse olen lähinnä kokenut syvää myötähäpeää jeesus-fanclubin jäsenten toimista.

• ---
        Uusi luomus kirjoitti:

Tervehdyttävänä? Mahdoit olla heikolla hapella ennen tuota.

• yurki1000

Rainbowshy:
      "Tuu sinä järkiis. :)"

Todista järki. Joko olet päässyt kalifiksi kalifin paikalle? ;-D

http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2010/057/2/3/Iznogoud_by_Lieju.jpg

Tiesitkö, ettei kenkään synny äitinsä kohdusta Herraan luottavaksi. Miksi? Koska kaikki ihmiset ovat langenneen Adamin jälkeläisiä. Usko annetaan ylhäältä. Armosta. Lahjaksi.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Pelastuminen on mahdollista vain kun Herra kutsuu. Hän on pitkämielinen ja saattaa kutsua itse kutakin kolme kertaa.

http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Oletko hyvä ihminen?

http://www.911christ.com/

http://www.youtube.com/watch?v=Z6t0s7fpg1M

Seuraatko aikaasi? Kumpi on kumpi? Ihminen vai kone?

http://evotuhat.wordpress.com/2013/07/03/transhumanism/

Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

paz
      jyrki

• Sikamainen valehtelu

• yurki1000
        Sikamainen valehtelu kirjoitti:

Tuo "hyvä ihminen"-testi on täyttä paskaa. Sillä ei ole ihmisen hyvyyden kanssa mitään tekemistä.
        http://www.youtube.com/watch?v=SXTEG1x0g3A

Sikamainen valehtelu:
        - Tuo "hyvä ihminen"-testi on täyttä ******. Sillä ei ole ihmisen hyvyyden kanssa mitään tekemistä.

Tunnetko Elämän Ylläpitäjän lain täyttäviä ihmisiä?
        Missä Raamattu erehtyy?
        Uskotko evoluutioon? Miksi? Lähdetiedot?

jyrki

• Sikamainen valehtelu
        yurki1000 kirjoitti:

Sikamainen valehtelu:
        - Tuo "hyvä ihminen"-testi on täyttä ******. Sillä ei ole ihmisen hyvyyden kanssa mitään tekemistä.

Tunnetko Elämän Ylläpitäjän lain täyttäviä ihmisiä?
        Missä Raamattu erehtyy?
        Uskotko evoluutioon? Miksi? Lähdetiedot?

jyrki

"Tunnetko Elämän Ylläpitäjän lain täyttäviä ihmisiä?"
        En tiedä en välitä, koska en sinun "elämän ylläpitäjääsi" usko ja hänen lakinsa on kokonaisuudessaan aika paskaa, muutama hyvä käsky ja ohje siellä täällä ei mitätöi sitä että kokonaisuudessaan kenenkään ei edes pitäisi yrittää noudattaa sitä.

"Missä Raamattu erehtyy?"
        Se on täynnä biologisesti ja historiallisesti virheellisiä väittämiä, VTn alkupuolisko luomiskertomuksineen ja Nooan arkkeineen on aivan puhdasta satua, UTn testamentit ovat keskenään ristiriitaisia ja lisäksi monet sen opetuksista ovat lähinnä haitallisia ihmisille.

"Uskotko evoluutioon? Miksi? Lähdetiedot?"
        Kyllä, koska se on todellinen, olemassaolevaksi todennettu luonnonilmiö, enkä näe kertakaikkiaan mitään syytä miksi siihen pitäisi olla uskomatta; se ei edes ole mikään uskonkysymys.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet

• yurki1000
        Sikamainen valehtelu kirjoitti:

"Tunnetko Elämän Ylläpitäjän lain täyttäviä ihmisiä?"
        En tiedä en välitä, koska en sinun "elämän ylläpitäjääsi" usko ja hänen lakinsa on kokonaisuudessaan aika paskaa, muutama hyvä käsky ja ohje siellä täällä ei mitätöi sitä että kokonaisuudessaan kenenkään ei edes pitäisi yrittää noudattaa sitä.

"Missä Raamattu erehtyy?"
        Se on täynnä biologisesti ja historiallisesti virheellisiä väittämiä, VTn alkupuolisko luomiskertomuksineen ja Nooan arkkeineen on aivan puhdasta satua, UTn testamentit ovat keskenään ristiriitaisia ja lisäksi monet sen opetuksista ovat lähinnä haitallisia ihmisille.

"Uskotko evoluutioon? Miksi? Lähdetiedot?"
        Kyllä, koska se on todellinen, olemassaolevaksi todennettu luonnonilmiö, enkä näe kertakaikkiaan mitään syytä miksi siihen pitäisi olla uskomatta; se ei edes ole mikään uskonkysymys.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet

Ok.

• "Oletko hyvä ihminen?"

Tuo video ei poikennut oletko hyvä ihminen testissä millään tavoin.

Päinvastoin. Se esittää samat kysymykset kuin videosi.

Mutta ongelma näissä molemmissa on kuitenkin sama. Kumpikin kun eivät anna vastausta siihen. Voiko psykopaatti päästä taivaaseen. Sen ansiosta koska kuolivuoteellaa kääntyi. Ja kun näin. Koska uskon kautta pelastuu.

Ei rikollisen tarvitse kohdata korruptoituneen tai rehellisen ankaran jumalan rangaistusta jokatapauksessa. mikä taas uskomattomalla ihmisellä, joka muutoin on elänyt nuhteettoman elämän.

Ja toinen ongelma.

Kuinka monta kohtaa videon tekijä. Testin laatia. Tai sinä tise olet täyttänyt jo uskovaisena ollessasi.

Toisinsanoen. Miten voit edes levittää mokomaa tietoa paremmuudesta. Jos et edes itse kykene täyttämään käskyjä mitä Raamattu käskee.

Ymmärrän kyllä, että Raamattu näistä opettaa. Mutta miksi sitä pitää markkinoida niin vääristyneellä tavalla. Kerta uskovainen on samassa lähtökohdassa oletko hyvä ihminen videon ja testin mukaan kuin uskonnotokin.

• Rapanhapakko

Miten te luulette ketään vakuuttavanne siteeraamalla oman uskontonne kirjoituksia? Miten teille on niin käynyt, että luulette sen mytologian olevan joku maailman perusasia?

Siteeraan teille vastapalveluksena:

"Allah on ainoa Jumala ja Muhammed on hänen profeettansa"

Joko käännyitte islamiin? Miksi ette?

Entäs:
      Brahma-samhitassa (5.1). sanotaan, että Krisna on Jumaluuden Ylin Persoonallisuus, eikä kukaan voi olla Häntä mahtavampi. Vaikka Brahma, Siva ja Visnu hallitsevatkin joka ainoaa maailmankaikkeutta, he ovat silti Korkeimman Herran Krisnan palvelijoita. .Tämä on lopullinen johtopäätös."

Hindulaisuuden, tuon kaikkein vanhimman uskonnon ja kaikkein perustavanlaatuisimman tiedon lähteen Pyhimmässä kirjassa Bhagavad-gitassa Herra Krisna sanoo sen itse:

"Hylkää kaikki uskonnon eri muodot ja antaudu vain Minulle. Minä vapautan sinut kaikkien syntisten tekojen vastavaikutuksilta. Älä pelkää".

No, joko saitte Krisnan sydämeenne, yliaistillisen Krisna-tietoisuuden ja tulitte harekrisna-uskoon? :-)

• ÄläValehtele!

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi hävitykseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Sikäli sitten hassua, ettei hän pelasta sinuakaan.

• Onko pakko? En halua muuttua Yurkin kaltaiseksi älyvapaaksi ja massapostaavaksi palstahäiriköksi, jonka mielestä masennus on merkki jumalalta. Enkä Jaakobin kaltaiseksi ylimieliseksi ja röyhkeäksi valehtelijaksi, joka vaan ilkeämielisesti saarnaa omia valheitaan.

Minä en halua tulla uskoon, koska minä en halua olla käytökseltään ja ajatusmaailmaltaan iljettävä ja pahansuopa ihminen.

• the end

Jumalaa ei ole, eikä helvettiä. Jos toivot jollekulle jumalan rakkautta, on toive silkka tyhjä lause. Oletko itse valmis häntä rakastamaan?

Kuolema on vain ihmiseksi itseään kutsuvan solukokoelman loppu ja paluu luonnonkiertoon. Ei ole mitään kuoleman jälkeen. Ei ole mitään pelättävää tai tavoiteltavaa.

Sinä uskossa oleva, ota vastuu teoistasi ja rakasta itse lähimmäistäsi, älä ainoastaan toivo, että joku satuolento tekee sen puolestasi.

Jos tuomitset lähimäisesi jumalan suulla, olet itse se ainoa henkilö läsnä joka on tuomitsemassa. Et voi paeta vastuuta sanoistasi olemattoman selän taakse piiloon.

Jos toivot syntiselle rangaistusta, niin oletko itse valmis rangaistuksen toteuttamaan? Ja hyväksytkö itsellesi saman rangaistuksen samasta teosta?

• Uusi luomus

"Sinä uskossa oleva, ota vastuu teoistasi ja rakasta itse lähimmäistäsi"

Tuo oli niin hyvä kehotus, että kopioin sen tähän.

Tuohon lähimmäisen rakastamiseen Raamattukin kehottaa.

• the end
        Uusi luomus kirjoitti:

"Sinä uskossa oleva, ota vastuu teoistasi ja rakasta itse lähimmäistäsi"

Tuo oli niin hyvä kehotus, että kopioin sen tähän.

Tuohon lähimmäisen rakastamiseen Raamattukin kehottaa.

Kyllä, ja raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, jossa on hyviä ja myös huonoja ajatuksia joita ajatella ja seurata.

On muitakin hyviä kirjoja, joissa on samanlaisia ajatuksia, joitakin huomattavasti vanhempia kuin raamattu. Myös ihmisten kirjoittamia.

Jumalaa ei silti ole.

• Uusi luomus
        the end kirjoitti:

Kyllä, ja raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, jossa on hyviä ja myös huonoja ajatuksia joita ajatella ja seurata.

On muitakin hyviä kirjoja, joissa on samanlaisia ajatuksia, joitakin huomattavasti vanhempia kuin raamattu. Myös ihmisten kirjoittamia.

Jumalaa ei silti ole.

"Jumalaa ei silti ole."

Tuo lause ei kuulostanut ihan vakuuttavalta. Ajattelin jo aiemmin lukiessa tätä.

• ei kiitos

Sori, mutta olen heteromies, joten Uskoon tulo saa lähinnä aikaan kylmiä väreitä selkäpiissäni. Harrastakoot ne sitä, joista se tuntuu kivalta.

• the end

Reisille meni?

• Auringonpalvoja420
    • Oma tarinani

Noin 18 vuotiaana muistan kun joku teetupalainen mulle saarnasi Jeesuksesta. Siihen väliin sitten huusin tyhmänä, että todista mulle se, no missä ne luut on? :D.
      Tuosta sitten meni 13 vuotta eteenpäin ja pyysin Jeesusta tulemaan sydämeeni, kun alkoi pää hajota ihan totaallisesti kaiken-näköisten työpaikkaongelmien ym. vuoksi. Siitä sitten pikkuhiljaa loppui alkoholin käyttö, selkäänpuukotus, tupakointi, masennus, kaikki lääkkeet, huumeet, kiroilu, irstailut, raivoaminen, väkivaltaisuus ym. Oikein huomaa kuinka silmät on auenneet ja Jumala paljastaa pikku hiljaa pala palalta uusia asioita, esim. pystyn lukemaan ihmisiä paljon paremmin kuin ennen. Luonteita ja mitä he tavoittelevat.. Sitten on tullut rauha sydämeen ja pelon tunne on melkeen jo kokonaa poissa. Onhan tässä viel matkaa kehittyä ja toivonkin, että Jumala kasvattaa yhä enemmän ja enemmän.

• Oma tarinani

Jumala paljastellee itseään, näyttämällä pienen hapanneen kyrpänsä mummoille.
        Tälläviikolla taas sodittiin uskonnon piikkiin ja Jeesus varmaan oli imemässä kamelinpersettä.

Raamattu kohlahti juuri kierrätyastiaa, ja nousee sieltä huomenna. Kun roskaauto tulee.

EN voi enää palvoa hullua Jeesusta, joka on God of War, sodan Jumala ja ylipappi.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2278
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      203
      1916
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      57
      1472
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      170
      1273
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1218
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1026
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      932
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      897
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      884
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      841
    Aihe