Heippa.
Käytin Nuvaring ehkäisyrengasta kolmen renkaan verran. Lääkäri määräsi minulle kaksi rengasta peräkkäin käytettäväksi ilman taukoviikkoa, jotta epäsäännöllinen kuukautisrytmi saatais kohdilleen. Synnytin lapsen kesällä 2012 jonka jälkeen kuukautiset olivat hyvin epäsäännölliset.
Nuvaring ei kuitenkaan pitänyt vuotoa poissa ja koko ajan kärsin tiputteluvuodosta toisen renkaan käytön aikana. Pidin taukoviikon kahden renkaan jälkeen ja päätin jatkaa siitä lähtien vain yksi rengas kerrallaan ja taukoviikko jokaisen välissä.
En kuitenkaan ehtinyt käyttää kolmatta rengasta kuin 10 päivää. Sain hirveän hiivatulehduksen ja alapäätä poltteli jatkuvasti. Jo Nuvaringin aloittaessani sain kovia hiivatulehduksen oireita, mutta ne helpottivat aina muutamaksi päiväksi. Olimme käyttäneet kondomia lisäehkäisynä joten päätin heittää Nuvaringin pois kokonaan kolmannen renkaan käytön aikana (10 päivää käytössä). Se ei todellakaan auttanut kuukautisrytmin parantamisessa pätkääkään. Kaikenlisäksi olin paljon väsyneempi ja kiukkuinen.
Tyhjennysvuoto tuli normaalisti tällä kertaa heti parin päivän kuluttua renkaan pois jättämisestä. Vuoto kesti 6 päivää. Tästä muutaman päivän kuluttua alkoi järkyttävä vatsan turvotus, myös kasvot turposivat ja rinnat. Paino nousi 3 kiloa, vaikka se nousi ehkäisyn aloitettuakin kilolla. Aiemmasta ehkäisykokemuksista tiesin että nestettä voi parin kilon verran tulla aloittaessa ehkäisyä.. Mutta aina se on hävinnyt, kun ehkäisyn on lopettanut..Tällä kertaa painoa tuli lisää aivan yhtäkkiä, kun lopetin ehkäisyn? Vatsa on ollut turvoksissa kuin kolmannella kuulla raskaana. Vatsa on myös kosketusarka. Rintoihin sattuu..
Raskaustesti näytti negatiivista. Kuumetta ei ole, eikä huimausta tai päänsärkyä.
Voivatko nämä todella olla vain sivuoireita Nuvaringistä?
Olen muuten perusterve 20 vuotias.
Käytin Nuvaring ehkäisyrengasta kolmen renkaan verran. Lääkäri määräsi minulle kaksi rengasta peräkkäin käytettäväksi ilman taukoviikkoa, jotta epäsäännöllinen kuukautisrytmi saatais kohdilleen. Synnytin lapsen kesällä 2012 jonka jälkeen kuukautiset olivat hyvin epäsäännölliset.
Nuvaring ei kuitenkaan pitänyt vuotoa poissa ja koko ajan kärsin tiputteluvuodosta toisen renkaan käytön aikana. Pidin taukoviikon kahden renkaan jälkeen ja päätin jatkaa siitä lähtien vain yksi rengas kerrallaan ja taukoviikko jokaisen välissä.
En kuitenkaan ehtinyt käyttää kolmatta rengasta kuin 10 päivää. Sain hirveän hiivatulehduksen ja alapäätä poltteli jatkuvasti. Jo Nuvaringin aloittaessani sain kovia hiivatulehduksen oireita, mutta ne helpottivat aina muutamaksi päiväksi. Olimme käyttäneet kondomia lisäehkäisynä joten päätin heittää Nuvaringin pois kokonaan kolmannen renkaan käytön aikana (10 päivää käytössä). Se ei todellakaan auttanut kuukautisrytmin parantamisessa pätkääkään. Kaikenlisäksi olin paljon väsyneempi ja kiukkuinen.
Tyhjennysvuoto tuli normaalisti tällä kertaa heti parin päivän kuluttua renkaan pois jättämisestä. Vuoto kesti 6 päivää. Tästä muutaman päivän kuluttua alkoi järkyttävä vatsan turvotus, myös kasvot turposivat ja rinnat. Paino nousi 3 kiloa, vaikka se nousi ehkäisyn aloitettuakin kilolla. Aiemmasta ehkäisykokemuksista tiesin että nestettä voi parin kilon verran tulla aloittaessa ehkäisyä.. Mutta aina se on hävinnyt, kun ehkäisyn on lopettanut..Tällä kertaa painoa tuli lisää aivan yhtäkkiä, kun lopetin ehkäisyn? Vatsa on ollut turvoksissa kuin kolmannella kuulla raskaana. Vatsa on myös kosketusarka. Rintoihin sattuu..
Raskaustesti näytti negatiivista. Kuumetta ei ole, eikä huimausta tai päänsärkyä.
Voivatko nämä todella olla vain sivuoireita Nuvaringistä?
Olen muuten perusterve 20 vuotias.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Kaikenlisäksi Nuvaring teki minulle kovan aknen kasvoihin ja selkään. Nyt lopetettuani on kasvot olleet vähemmän finniset, mutta finnit siirtyneet rintaan.