Heips.
Tää nyt ei varsinaisesti kuulu tähän alueeseen välttämättä, mutta en löytänyt muutakaan aluetta.
Mulle kävi n. kk sitten vahinko ja kasvoille tuli palovamma, 1. tyypin eli rakkulaa ei tullut. Alue n. 2cmx2cm. Annoin alueen olla ja laitoin siihen hydrokortisonia.. Kävin ton asian takia ihotautilääkärillä, joka sanoi, että ei hätää, jos alueelle ei edes rakkulaa tullut, niin ihon punainen palanut alue palautuu normaalin väriseksi n. 2 vk päästä. Mutta alue on edelleen ihan punainen!!!! Vielä on minulla kesälomaa koulusta 5vk, mutta sen jälkeen pitäisi palata ihmisten ilmoille. Pahalta näyttää, että koko palovammma jää ikuisesti mun kasvoihin ja joudun koko elämän käyttään meikkivoidetta enkä voi uida tms.. Olen vasta 19v nainen ja mun elämä tän takia ohi.. Sitä vaan mietin, että oiskohan tähän mistään apua? Mulla ei ole varaa mihinkään satojen eurojen yksityisiin hoitoihin, koska olen opiskelija. Voisikohan tuota julkisella puolella korjata, kun vahingosta tuli palovamma?? Kiitos tuhannesti, jos joku auttaisi minua! :)
Palovamma kasvoissa! Korjaus?
2
462
Vastaukset
- Kyllä se siitä
Olisikohan käynyt niin että auringon valo on vaikuttanut paloarpeen (sehän siinä on lievässäkin palovammassa). Palanut alue olisi pitänyt suojata aina ulkona liikkuessa ainakin 50 kertoimisella aurinkovoiteella. Vahinko on tapahtunut, mutta se ei todennäköisesti ole pysyvä kunhan edes tästä eteenpäin suojaat palaneen alueen auringonvalolta. Paraneminen kestää tavanomaista pidempään, mutta toivottavasti se on ensi keväänä talven jäljiltä parantunut näkymättömiin. Minulla kävi tuollainen "vahinko" leikkaushaavojen kanssa kun en älynnyt suojata arpia auringolta, mutta kyllä ne punottavat arvet vaaleni aikanaan, meni vaan pidempi aika.
Todennäköisesti tuollaisia kosmeettisia vaurioita ei korjata jukisella puolella, mutta odottele nyt vielä miten iho paranee ajan kanssa. Todennäköisesti lääkärit haluavat seurata tilannetta ainakin puoli vuotta ennen kuin päättävät mitään. - werter
Kyllä tuon asteen palovammat vaalenevat täysin ihon väriseksi, mutta siinä kestää aikaa. Itsellä on kestänyt parikin vuotta ja nyt niitä ei enää näe, tosin alueet ovat olleet jalassa tai kädessä. Kasvoissa yleensä kaikki paranee nopeammin, joten tod. näk. muutamassa kuukaudessa tuon pitäisi olla vaalentunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723003
- 552645
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321742
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319