Elikkäs olen syönyt Yasmin merkkisiä ehkäisypillereitä n. 9 vuotta. Yleensä syön n. kolme liuskaa putkeen, koska kärsin kuukautiskivuista ja aiemmin runsaasta vuodosta, myös lääkäri on kertonut, että 3 liuskaa voi syödä. No nyt kävi niin, että jo ensimmäisen liuskan kohdalla oli tiputteluvuotoa, ja kappas menkat alkoivatkin toisen liuskan puolessa välissä aivan yllättäen!
Olen ottanut tabletit säännöllisesti joka päivä lähes samaan kellon aikaan. Mikähän tässä mahtaa nyt mättää? Kellään kokemuksia siitä kun on pitkään syönyt pillereitä, niin voiko olla ettei niissä teho enää riitä tms? Nyt kuukautiskierto aivan sekaisin. Voiko pillereiden ehkäisytehoonkaan enää siis luottaa!??
Olen ottanut tabletit säännöllisesti joka päivä lähes samaan kellon aikaan. Mikähän tässä mahtaa nyt mättää? Kellään kokemuksia siitä kun on pitkään syönyt pillereitä, niin voiko olla ettei niissä teho enää riitä tms? Nyt kuukautiskierto aivan sekaisin. Voiko pillereiden ehkäisytehoonkaan enää siis luottaa!??
Vastaukset 1
Vanhimmat
Ehkäisyteho kyllä säilyy vaikka tulisi ylimääräisiä vuotoja, jos vaan ne pillerit on otettu ajallaan. Joskus voi tulla ylim. vuotoja ihan yllättäenkin. Jos jatkossa tuo 3 liuskan putkeensyöminen ei enää onnistu, niin sitten pitää miettiä muita vaihtoehtoja.