http://www.youtube.com/watch?v=U3kZwhSewTo
Varaa kuuntelu aikaa ja keskity.
Kommentoi vasta kuultuasi saarnan.
Edesmenneen lähetysmies O. Simolinin saarna v. 1988. 11. 27.
23
201
Vastaukset
- Haudasta saarnattua
Voi kun oli tylsistyneen kuulosta puhetta,tekee tylsistyneenä työtänsä, oli kun haudasta puhuttua ja kun pimeäoli ruutukin niin sen uskoo tulleenkin!
Missä on Rakkaus,jokainen joka on Rakastunut,sen suu puhuu ja on olemukseltaan elävä ja toivorikas iloa täynnä,mutta kun on Leipäpappi ja ei usko itsekkään puhumaansa,ja kun aloitti huokauksia tylsistymiseen asti tylsänä ja tuota kehu hyväksi saarnaksi,outo on sinun mieli!
Minä Uskon ilolla ja Riemulla,enkä huokaile,olenhan saanut Jumalta niin paljon,josta kiittää aidosti ja oikeesti!- arvoa, ei katkeruut"
Nimim Haudasta saarnattua.
Rakkaudeton suhtautuminen edesmenneisiin kuullostaa yksinkertaisen tai vajaan mielen oireista.
- su***
Kun. Että ei hän nyt nia hänen pois menolleen.
Kuuntelin hänen puhettaan sieltä täältä. Tulin siihen tulokseen, että ei hän nyt mikään mestaripuhuja ollut. Rauhallinen puhuja. Ei kiihkoillut liikaa. Minulle hänen sanomansa ei antanut yhtään enempää kuin jonun seurakunnan leipäpapinkaan. - su***
..niin jatkan vielä. Käväsin tuolla katsomassa keskusteluja hänestä. Mikä mies hän oikeastaan oli. Hänet erotettiin. Mistä, ja minkä vuoksi. Kuka hänet erotti?
teu varmaan vastaa.- top tykkänään
Teu älä vastaa jumalattomille, he kääntyvät ja repelevät uskovia.
- älä puutu ulkonäköön
top tykkänään kirjoitti:
Jokainen saarnaa tyylillään, puhe on jo menneisyydessä, puhetapa muuttuu, mutta sanoma ei. Se oli ok-
Erotettiin kun saarnasi raamatun mukaan, ei pitänyt lappia raamatun mukaisena äiti-srk.. esim.. - su***
top tykkänään kirjoitti:
"top tykkäään"
Jeesusko sinun noin on opettanut sanomaan? Vai pi.ru joka sinua jatkuvasti seuraa ja opettaa. - Pysytään vaiti
su*** kirjoitti:
"top tykkäään"
Jeesusko sinun noin on opettanut sanomaan? Vai pi.ru joka sinua jatkuvasti seuraa ja opettaa.Savon ukko on yksi pirun kätyreistä palstallamme. Hengellinen röhkivä sika jonka eteen ei päärlyjä ole lupa kristittyjen heittää, - missään tapauksessa.
Olavi veli oli rohkea Jeesuksen todistaja pysyi myös siinä mitä Raamattu opettaa, sydämellinen ystävä minullekin. - mieti sitä
Pysytään vaiti kirjoitti:
Savon ukko on yksi pirun kätyreistä palstallamme. Hengellinen röhkivä sika jonka eteen ei päärlyjä ole lupa kristittyjen heittää, - missään tapauksessa.
Olavi veli oli rohkea Jeesuksen todistaja pysyi myös siinä mitä Raamattu opettaa, sydämellinen ystävä minullekin.niinhän ne pirun polvella istujat valehtelee
- Matti.
älä puutu ulkonäköön kirjoitti:
Jokainen saarnaa tyylillään, puhe on jo menneisyydessä, puhetapa muuttuu, mutta sanoma ei. Se oli ok-
Erotettiin kun saarnasi raamatun mukaan, ei pitänyt lappia raamatun mukaisena äiti-srk.. esim.." älä puutu ulkonäköön "
Kyllä jokainen Saarnaa tyylillään ja jokainen saarnaa Jumalan Sanaa . Taikka sitten
ei , minä olen smaa mieltä (muttiksen) sen parempaa paljon ei ollut , paitsi se EH.
jonka teilasi sama klikki, Hän oli ehdoton Jumalan mies Raamatun mukainen siksi
Hänet piti saada pois, Nämä asiat oli eniten tapetilla 1998.
Tämä klikki oli ne nuoret vanhat., Ajatellaan esim. minä olen 67.. Isaoäänisin noista
purkajista n.62. ja toinen 72, v.
Olen samaa mieltä , erotettiin kun oli Raamatusta puhuja ja purkajat
oli ,a:Iisaksonnin oppilaita , Tosin AI:oli kuollut jo paljon ennemmin
GJ. kuoili 82. ja sitä ennen kuoli AI: - Älä petä itseäsi
mieti sitä kirjoitti:
niinhän ne pirun polvella istujat valehtelee
Me kaikki olemme lukeneet useita kymmeniä kertoja, mitä savon ukko on todistanut itsestään puhumalla jumalattomasti Jumalan Pyhästä Sanasta ja Herran valitsemista apostoleista. Henkilöt jotka ovat todistaneet julkisesti viis veisaavansa siitä mitä Jumala sasassaan puhuu, ja pilkkaavat Jeesuksen seurassa kulkevia, mutta kuitenkin esiintyvät tekopyhästi uskovina he ovat hengellisiä sikoja, joiden eteen ei Jumalan sanaa ja Jumalan valittuja ole lupa heittää pilkattavaksi ja solvattavaksi.
Tykkänään eri asia ovat ne henkilöt jotka ottavat Jumalan sanan uskossa siveydellä vastaan pelastuksekseen. Nämä ihmiset ovat tunnustaneet syntinsä ja jokapäiväisen tarpeensa peseytyä ja puhdistua synneistään Jeesuksen veressä.
Ilman Jeesuksen viatonta vihmontaverta ei ole syntien sovitusta.
Kamalinta mitä maan päällä olla saattaa, on elää itsepetoksessa. Sen tähden me kristityt varoitamme tulevasta tuomiosta kaikkia niitä ihmisiä, jotka elävät epäuskoisina, tai kuolleessa uskossa, joiden synnit ovat sovittamatta ja parannus tekemättä. Uskovaa on turha teeskennellä, epäuskon näkee ja kuulee jo muutamasta sanasta. - Leeviläinen
Pysytään vaiti kirjoitti:
Savon ukko on yksi pirun kätyreistä palstallamme. Hengellinen röhkivä sika jonka eteen ei päärlyjä ole lupa kristittyjen heittää, - missään tapauksessa.
Olavi veli oli rohkea Jeesuksen todistaja pysyi myös siinä mitä Raamattu opettaa, sydämellinen ystävä minullekin.Pysytään vaiti
10.7.2013 16:49
Ei helmiä sioille, etenkin päärlyjä! Esikoislaestadiolaisen kiihkomuslimin kommentti savonukolle. Rauhaa ja rakkautta!
- muuttis
Simolin Lappeenranta 20.4.1996. Saarnan aiheena Uskontunnustus.
Tämä olisi jokaisen ehdottomasti kuunneltava!
Kuuntelin sen juuri ja sanon aamenen. Siinä on aivan ydinasiaa kristinuskostamme.
Toki kaikki Simolinin saarnat pysyvät raamatun ilmoituksessa. Kiitos Herralle tästä Hänen uskollisesta työmiehestään. Ja kiitos heille, jotka ovat taltioineet näitä opetuksia meille ja jälkipolville.- Jumalan rauhaa
Kerron tähän erään hänen asennettaan kuvaavan keskustelun jonka kävin hänen kanssaan kahdenkesken. Hän oli seurakunnan lähettämänä saaraajana Pihtiputaalla. Paikalle tuli linja-autollinen kristittyjä, jotka iloisina tervehtien kertoivat veljelle tulleensa kuuntelemaan häntä. "Jos te minua tulitte kuuntelemaan, niin voitte palata saman tien takaisin, Jos tulitte kuuntelemaan Jumalan sanaa, niin tervetuloa seuroihin. Olavi luotti siihen, että kun seurakunta rukoilee Jumalalta tarpeitaan, niin Jumala voi hänenkin kauttaan antaa sanaansa. Totisesti näin kävikin. Kiitos Jumalalle kaikesta siitä, mitä sain kuulla ja oppia Jumalalta tämän veljen kautta. Hän oli rohkea Kristuksen todistaja ja avoin lämminhenkinen ystävä.
- Matti.
Jumalan rauhaa kirjoitti:
Kerron tähän erään hänen asennettaan kuvaavan keskustelun jonka kävin hänen kanssaan kahdenkesken. Hän oli seurakunnan lähettämänä saaraajana Pihtiputaalla. Paikalle tuli linja-autollinen kristittyjä, jotka iloisina tervehtien kertoivat veljelle tulleensa kuuntelemaan häntä. "Jos te minua tulitte kuuntelemaan, niin voitte palata saman tien takaisin, Jos tulitte kuuntelemaan Jumalan sanaa, niin tervetuloa seuroihin. Olavi luotti siihen, että kun seurakunta rukoilee Jumalalta tarpeitaan, niin Jumala voi hänenkin kauttaan antaa sanaansa. Totisesti näin kävikin. Kiitos Jumalalle kaikesta siitä, mitä sain kuulla ja oppia Jumalalta tämän veljen kautta. Hän oli rohkea Kristuksen todistaja ja avoin lämminhenkinen ystävä.
"Jumalan rauhaa"
Olen mielenkiinnolla lukenut kirjoituksiasi , ja yhdyn tässäkin kannanottoosi.
Mutta en ymmärrä , miksi sinun on niin voimasllisesti tehtävä pesäeroa "su":hun.
nimittäin ei ole Sinun eikä minun asia , pelkästään moittia ja tuomita ihmisiä
Mistä me tiedämme kuka on se henkilö jonka Herra pelastaa meidän mietteestä
huolimatta ,,ok kyllä hänellä vikaa on ,mutta kelläpä sitä ei olisi , anteeksi anoen
vain mekin pelastumme . kannattaisko ottaa huomioon.. Kun Jumala tekee
valinnan Hän ei kysy keltään miksi ja minkä tähden . Vaan tarkkaan ottaen me
tyydymme Hän sanaansa ja tekoonsa, tästä johtuen meidän tulee uskoa oikea
kallis sana ja Jumalan tahto . - matti älä an pettää
Matti. kirjoitti:
"Jumalan rauhaa"
Olen mielenkiinnolla lukenut kirjoituksiasi , ja yhdyn tässäkin kannanottoosi.
Mutta en ymmärrä , miksi sinun on niin voimasllisesti tehtävä pesäeroa "su":hun.
nimittäin ei ole Sinun eikä minun asia , pelkästään moittia ja tuomita ihmisiä
Mistä me tiedämme kuka on se henkilö jonka Herra pelastaa meidän mietteestä
huolimatta ,,ok kyllä hänellä vikaa on ,mutta kelläpä sitä ei olisi , anteeksi anoen
vain mekin pelastumme . kannattaisko ottaa huomioon.. Kun Jumala tekee
valinnan Hän ei kysy keltään miksi ja minkä tähden . Vaan tarkkaan ottaen me
tyydymme Hän sanaansa ja tekoonsa, tästä johtuen meidän tulee uskoa oikea
kallis sana ja Jumalan tahto .Rehellistä jumalatonta arvostan. Hän esiintyy sellaisena kun on. Jumalaton ja kristinuskon vihollinen joka tekeytyy uskovaksi, ei ansaitse milliäkään palstatilaa.
- su***
Niin, Matti meitä on moneksi Herramme laumassa. Hengellisesti" liikuntavammaisia" on aina joukossa. Ontuvan ihmisen huomaa aina.
Kun kuljemme tällä hämärällä elon tiellä. Kun koettaa kulkea keskellä, ei vasemmalla reunalla missä on kaikkin epäonni ja onnettuuden piennar( en tarkoita politiikkaa)Jos kulkee oikella reunalla missä kukkii vanhurskauden ja Herran pelon kukkaset, siellä voi juuri "uskon liikuntavammainen"kompastua omaan vammansa takia.
Kun kulkee keskitietä, ei vilkuile sivuilleen, voi hyvinkin selviytyä hämärän tien päähän valoon ja kirkkauteen johon kaikkki tien kulkijat pääsevät kompuroinneistaan ja onnettomuudestaan huolimatta.- matti.
Noin se k'äy , jos rikoksen tai kompuroinnin tekijä avittaa sitä
nöyrällä anteeksipyynnillään , ja mahd. parannuksen teolla .. - teu.
matti. kirjoitti:
Noin se k'äy , jos rikoksen tai kompuroinnin tekijä avittaa sitä
nöyrällä anteeksipyynnillään , ja mahd. parannuksen teolla ..Tuo Aloitus kertoo tietystä veljestä , jonka minäkin todistan Jumalan mieheksi.
tunsin hänet jo 1949-50 lähtien .
Ja todistan kaiki hyvät asiat hyviksi ja oikeiksi. Ja tosiksi .
Muutin Turkuun -62 ja opin hänet tuntemaan hyvin pian. Hän oli silloin iältään 32 ja minä olin alle kaksymppinen. Miehuuden voimien päivinä hän oli syttyvä puhuja ja olin aistivinani hyöhemmin, että hän pyrki rauhalliseen ilmaisuun.
Muutamiakin reissuja teimme Inkeriin. Minä olin autokuskina ja hän julisti sanaa. Meillä oli aikaa autoillesakeskustella asioista ja kyllä me kesksutelimmekin. Tosin taisi käydä usein niin, että minä saarnasin ja hän kuunteli kärsivällisesti.
Hän on saanut vanhurskaitten osan ja saa levätä töistään. Hän pelastui armosta Kristuksen tähden.- muuttis
Aamen vihneen sanoillen! Hän pelastui armosta Kristuksen tähden, juuri niin ja samaa toivon itsellenikin.
- Kristuksen tähden
muuttis kirjoitti:
Aamen vihneen sanoillen! Hän pelastui armosta Kristuksen tähden, juuri niin ja samaa toivon itsellenikin.
Tämä on ainut mahdollisuus pelastua.
- Jumalan armosta
- Kristuksen tähden
- uskon kautta
Tämän vuoksi on äärimmäisen tärkeätä uskoa niin kuin Raamattu sanoo.
Raamatusta löytyy kaikki se minkä Jumala on hyvyydessään meille luvannut.
Vihollisemme, jotka ovat per'kele, maailma ja oma kehomme, ei hyväksy Jumalan lupauksia, vaan lähtee siitä että ihminen on viaton ja itse itselleen ainoa oikea jumala.
Ihmiskunnan lankeemuksesta johtuen Jumalan sana joko mitätöidään, taikka vääristellään - omaksi kadotukseksi. Tämä on vihollisen tahto, ettei kukaan
uskoisi evankeliumia ja pelastuisi. - LIsäys
Kristuksen tähden kirjoitti:
Tämä on ainut mahdollisuus pelastua.
- Jumalan armosta
- Kristuksen tähden
- uskon kautta
Tämän vuoksi on äärimmäisen tärkeätä uskoa niin kuin Raamattu sanoo.
Raamatusta löytyy kaikki se minkä Jumala on hyvyydessään meille luvannut.
Vihollisemme, jotka ovat per'kele, maailma ja oma kehomme, ei hyväksy Jumalan lupauksia, vaan lähtee siitä että ihminen on viaton ja itse itselleen ainoa oikea jumala.
Ihmiskunnan lankeemuksesta johtuen Jumalan sana joko mitätöidään, taikka vääristellään - omaksi kadotukseksi. Tämä on vihollisen tahto, ettei kukaan
uskoisi evankeliumia ja pelastuisi."Viaton" sanalla tarkoitan, "kykenevä itse tietämään".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813357BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62375Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2522155- 682039
- 711704
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421332MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241108- 651059
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166983