Luin, että espanjan sivuainekokeiden vaatimuksena on lukioespanjan hyvä hallinta.
Itse en ole espanjaa lukiossa käynyt vaan opiskellut vuoden yliopiston kielikeskuksella. Meillä oli kirjana Qué tal 1. Kirjassa on kerrottu peruskielioppi, verbimuodoista preesens-pluskvamperfekti.
Jatkokirja Qué tal 2:ssa tulee lisäksi mm. futuuri, konditionaali, imperatiivi, subjunktiivi jne, eli periaatteessa koko peruskielioppi.
Riittääkö näiden taitojen hyvä osaaminen sivuainekokeessa? Ja minkä aihepiirien sanastoa sivuainekokeissa yleensä on?
Pärjääkö näillä espanjan sivuainekokeessa?
2
142
Vastaukset
Taso on n B2
- Mies1985
En ole koskaan opiskellut yliopistossa.
Olen kuitenkin opiskellut espanjaa. Ensin pitäisi määritellä 'lukioespanja'. Lukion lyhyen kielen hyvä hallinta on yhtä kuin A2-taso. Pitkän kielen (vähintään 12 kurssia yhteensä lukiossa, jos aloitetaan nollasta) opiskelijoilta toivotaan B1-tasoa, mutta B2 voi myös mennä erittäin hyvillä arvosanoilla.
Koko peruskielioppi tulee käsiteltyä jo lyhyen oppimäärän aikana. Eli viimeisenä erilaiset subjunktiivimuodot. Ainakin näin yleensä lyhyissä kielissä.
Kannattaa siis lukea ihan tosissaan omalla ajalla, jos aikoo pärjätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043