Meillä on melkein toimiva auto, mutta pientä laittoa vaatii. Tähän ei ole nyt aikaa, joten olemme luopumassa autosta. Autossa on mieletön määrä hyvää tavaraa varaosiksi. Ostaakohan jokin taho autoja kokonaisuudessaan auton ja myy sitten osina eteenpäin?
Ostavatko esim. autopurkaamot autoja?
8
6381
Vastaukset
- 2013JLP
Autopurkaamo saattaa OTTAA autonromusi jos itse viet paikanpäälle, ei siitä mitään rahaa saa...
Näitä "melkein toimivia" on romuttamot täynnänsä ja jos ei sattumoisin ole joku erikoismalli jonka osista oikeasti pulee, niin paaliin menee ja vain tärkeimmät toimivat osat irroitellaan myyntiin.
"Melkein toimiva" = paalikuntoisen arvoinen kuutio. - Lada Combi
Ilmaiseksi saa tuoda tai jos nyt muutaman vuoden vanhasta autosta voit saada max.100€
- uudemmilla ajan
Kokeile myydä nettiautossa hintapyynnöllä vaikkapa 250 euroa. Kuusakoski Oy hakee ilmaiseksi pois jos kukaan ei halua ostaa halvallakaan. Vakuutus ja vero on juokseva kulu, eli myyntiä ei kannata jatkaa kovin pitkään.
Riippuu tietysti auton iästä ja mallista onko se parempi kierrättää raaka-aineina kuin pitää tietynlaisia autoja liikenteessä. - PLJ2013
Sanoin ehkä hieman väärin. Automme toimii kyllä, mutta katsastuksesta ei mennyt läpi koska taustapeilissä ruskea läntti ja pakokaasumittauksessa liian happirikas eli jossain kohdin on putkessa vuoto. Mutta auto on meille turha ja siksi emme siihen enää halua laittaa rahaa. Autossa on uudet renkaat joilla ajettu n. 1500 km ja esim. virheettömät nahkapenkit ja moottorilla ajettu vain 150tkm. Ruostetta ei missään. Mutta mies ei jaksaisi myydä sitä markkinoilla, koska ei jaksa "renkaan potkijoita". Hyväkuntoinen auto muutoin ja sääli vain seisottaa tai laittaa "paaliksi". Itse pidän kierrätystä ensisijaisen tärkeänä!
- 2013JLP
"...pakokaasumittauksessa liian happirikas..."
Päästöongelmat yksi yleisimpiä "paaliin vaan" ongelmia. Ei nimittäin ole mitenkään niin varmaa, että on vain pikku vuoto putkessa...
"...mies ei jaksaisi myydä sitä markkinoilla, koska ei jaksa..."
Aivan. Siihen jo vastattiinkin; kyllä purkaamot OTTAA VASTAAN autoja, rahaa niistä ei saa ja jos saakin niin kymppejä tai satkun pari ja saat sielullesi rauhan kierrätykseen menosta onnellisena. - Anonyymi
Jos mies pelkää renkaanpotkijoita niin myy itse. Autoja voi nykyään myydä muutkin kuin miesoletetut. nettiautoon ilmoitus että myydään korjattavaksi tai varaosiksi. Tuskin kärsit siitä hirveästi jos joku käy katsomassa ilman että ostaa. En usko että korjattavaksi myytävää autoa käydään katselemassa turhaan. silloin on tiedossa että korjattavaa on eikä pitäisikään olla etsimässä täydellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mies pelkää renkaanpotkijoita niin myy itse. Autoja voi nykyään myydä muutkin kuin miesoletetut. nettiautoon ilmoitus että myydään korjattavaksi tai varaosiksi. Tuskin kärsit siitä hirveästi jos joku käy katsomassa ilman että ostaa. En usko että korjattavaksi myytävää autoa käydään katselemassa turhaan. silloin on tiedossa että korjattavaa on eikä pitäisikään olla etsimässä täydellistä.
ai tää oilkin 2013 jolloin naiset eivät vielä voineet myydä autoja.
- Pjeenis
On autoliikkeitäkin (ja sitä enemmän pimeitä joppareita) jotka ostaa laittoa vaativia autoja ja kunnostaa itse.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713