KETIPINOR?

Ketipinor 50mg

Auttaako Ketipinor jollakin unettomuuteen? Tuleeko väsy olo siitä heti, vai hetken päästä, muutaman tunnin päästä vai ei ollenkaa?

60

8734

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vaan

      Auttaa toki monellekin, kyllä saa varautua siihen, että reipas tunti menee ennenkö väsyttää. Joskus vähän enemmänkin...

      • kärsivä

        Olen jo vuoden yrittänyt päästä ketipinorista erilleen. Aloitin 150mg ja olen päässyt 75mg. Tämä lääke on erittäin koukuttava lääke, jos jää ottamatta yöksi olen hiestä märkä ja uni on katkonasta ja aamulla on hierveät tärinät ja ahdistus päällä, jos sitten ottaa lääkkeen aamulla se väsyttää ja ajatukset harhailevat ja unohtelen asioita ja vielä väsyttää . En voi käsittää, että lääke joka on tarkoitettu skitsofreniaan lääkärit kirjoittavat reseptejä kuin asperiinia ostaisi apteekista.
        Paljon parempia ovat bentsot joilla ei tule tällaista oloa vaikka jäisi ottamatta.
        Kyllähän niillä tulee pientä tutinaa, mutta ei semmoista oloa kuin ketipinorista.


      • kärsivä
        kärsivä kirjoitti:

        Olen jo vuoden yrittänyt päästä ketipinorista erilleen. Aloitin 150mg ja olen päässyt 75mg. Tämä lääke on erittäin koukuttava lääke, jos jää ottamatta yöksi olen hiestä märkä ja uni on katkonasta ja aamulla on hierveät tärinät ja ahdistus päällä, jos sitten ottaa lääkkeen aamulla se väsyttää ja ajatukset harhailevat ja unohtelen asioita ja vielä väsyttää . En voi käsittää, että lääke joka on tarkoitettu skitsofreniaan lääkärit kirjoittavat reseptejä kuin asperiinia ostaisi apteekista.
        Paljon parempia ovat bentsot joilla ei tule tällaista oloa vaikka jäisi ottamatta.
        Kyllähän niillä tulee pientä tutinaa, mutta ei semmoista oloa kuin ketipinorista.

        Jatkoa. Sillä kyllä tulee uni, mutta se ei ole normaalia unta. Aamulla väsyttää ja on vähän tokkurainen olo.


      • 2 + 19
        kärsivä kirjoitti:

        Jatkoa. Sillä kyllä tulee uni, mutta se ei ole normaalia unta. Aamulla väsyttää ja on vähän tokkurainen olo.

        Millaista se uni sitten on? Minä taas en tahdo saada unta ilman sitä ja kun se sitten lopulta tulee, niin se on sellaista rauhatonta ja omituista. Sitä ei todellakaan voi normaaliksi uneksi.


      • 2 + 19
        2 + 19 kirjoitti:

        Millaista se uni sitten on? Minä taas en tahdo saada unta ilman sitä ja kun se sitten lopulta tulee, niin se on sellaista rauhatonta ja omituista. Sitä ei todellakaan voi normaaliksi uneksi.

        Sitä ei todellakaan voi sanoa* normaaliksi uneksi.


    • Gallelan Galle

      Tunnissa vaikuttaa minulla.
      Olen lopettamassa kyseistä lääkitystä asteittain vähentäen.
      Ketipinor aiheuttaa liikaa jälki väsymystä.
      Aamuisn menee tunteja virkoamiseen ja Ketipinor lamaa tunne-elämää koska on neurolepti.Sitä käytetään unettomuuden lisäksi mm.skitsofrenian hoitoon.
      Ketipinor tekee isoina annoksina ihmisestä hitaalla käyvän zombien.En suosittele neurolepteja unettomuuden hoitoon lainkaan.

    • JM....

      Pirteys katoo ihmisestä tolla myrkyllä.
      Yöllä nukut ja hereillä olet kuin unessa.

    • ...

      emmä vaan oo mikään zombi vaikka käytän ketipinoria unettomuuteen.

      • santeri4

        juurikin noin ei tuota lääkettä ole tarkoitus aamulla otttaa,ja oikeena annoksesna elämä on ihanaa ei ole mitään en tunne yhtään mitään fiiliksiä HALOO lukekaa enmmän sivuvaikutuksisata niin olette todella niitä "zOMPEJA"


      • qdfqae

        Lääkärit monelle on sanonut, että "illalla nukkumaan mennessä ja jos päivällä ahdistaa niin ota silloinkin eli mikä logiikka? Itse otin 25mg illalla ja seuraava päivä suhteellisen tunnoton olo.
        Täällä joku sanoikin, että skitsofrenia lääke ja niitä määrätään pikku ahdistuksenkin niin haloo! Lääkärit joko eivät tiedä mistään mitään tai tietävät, mutteivät välitä paskaakaan vaan heidät on ohjeistettu turruttamaan ihmismieli....


    • kokeiltu:(

      Ei siitä välttämättä tule zombiksi, mutta kannattaa välttää jos on mahdollisuus.

      Itse sokeana söin tuota nukahtamis-ongelmiin, ja sain loppuän kestävän unettomuuden mihin auttaaa vähän arpapelillä bentsot yhdistettynä vanhoihin väsyttäviin masennuslääkkeisiin (triptyl tai remeron).

      Googlettakaa neuroleptien aiheuttamasta unettomuudesta, ennenkuin syötte niitä. Ja älkää syökö niitä jos ei ole kyse psykoosista.

      Neuroleptit tuhoaa aivojen normaalit kyvyt ymmärtää väsymystä.

      • qdfqae

        Ja tätähän he haluavaykin koska "terve potilas on menetetty potilas" eikä tule rahaa. Sairasta peliä.
        Lääkärit eivät joko tiedä tai tietävät, mutteivät välitä paskaakaan. Itselleni on määrätty ja kaksi kertaa olen niitä ottanut ja joskus vuosia sitten yhden kerran.


    • 17+15

      Noin 0.5-2h menee että vaikuttaa. Riippuu henkilöstä.

    • Kehä

      Olen käyttäny aika pitkään n. 100mg vrk, mutta viime keväänä lääkäri neuvo nostamaan annosta,sanoin että en ole masentunu tai psykoosissa vaan stressaantunu perhe asioista. Tiedän kyllä mitä masennus on ja oon sen kokenu,tällä hetkellä olen täysin toiminta kykyinen muuten mutta uni on vaikeaa. Aikoinaan yö työ 30v vei normaalin uni rytmin. Omaa syytä kun uskoin lääkäriä ja nostin annosta ja alko myös paino nousemaan. Pudotin annoksen 50mg ensin ja nyt vaan puolikas 12,5mg . Minkälaisia vier.oireita pahimmillaan on ihmiset kokenu ja kauanko ne kestää ?

    • ei antipsykooteille

      Ketipinorin käyttö saattaa aiheuttaa pysyvän aivovaurion, kuten muutkin antipsykootit. Hyvin sillä kyllä saa tajun pois.

    • nainen 37 v.

      itse olen kärsinyt 13 vuotta unettomuudesta.olen joskus ollut kaksi vuorokautta nukkumatta ja mulle sen seurauksena mania ja pahoinvointia.että mielummin lääkkeet kuin valvominen.

      • qdfqae

        Laillistaisivat jo lääkekannabiksen edes! Saat unta ilman mitään jälkioloja ja näin syrjäyttäisi pillerit, jotka aiheuttavat sainulle hallaa toisin kuin tämä luonnon oma kasvi siis TÄYSIN luonnollinen kasvi, jossa vain sattuu olemaan vain mieleen ja kehoon vaikutuksia aineksia. Tämä laillistettu vain rahan takia. Viinaa voi tehdä itse siinä missä kannabistakin, joten miksi tämä asia on näin päin kiellossa?!? no tottakai siksi, viina tuhoaa aivoja ja aiheuttaa sellaisia mielenterveysongelmia , joihin tarvitsee jopulta lääkkeet, jouhin menee rahaa ja näin saadaan paska kiertoon.
        Hampusta saa mm. lääkettä, päihdettä, öljyä, vaatteita ja köysiä. Laivoijen ankkurikäydet käsittääkseni hamppua (kestää). Myös jonkun videon mukaan, jopa noin 50 000 hyöty mahdollisuutta tästä luonnossa omillaankin kasvavassa kasvissa.
        Sori meni vähän ihme selittelyksi, mutta Ketipinor, jos turruttaa ja tuhoaa aivoja pidemmällä käytöllä lopullisesti on sairasta ja kuulemma amerkiassa kielletty itsemurhien takia (eikä ole täysi fakta!!) jota tietenkään haluta sitä. Hampun voima on toinen. On lajikkeita, jotka voi pahentaa ahdistusta, mutta on myös lajikkeita, jotka vie ahdistuksen ja masennuksen pois, kyllä vain. Meidät on aivopesty ajattelemaan sen olevan paha laiton huume. Huumesota kaiketi sen takana, Mutta onneksi ollaan jo hyvä nasian takana tässäkin yhteiskunnassa ja maailmalla, jossa tämä on laillistettu niin monesa paikassa. Suomi perässä ehkä myöhään, mutta parempi, kun ei milloinkaan! Anteeksi voimakkaan aiheen karkailusta ja heippa :D

        Pari mieleenkiintosta linkkiä vielä :D
        https://www.youtube.com/watch?v=YTPILk7EvZ8
        https://www.youtube.com/watch?v=PgDhsv5Jmmc
        https://www.youtube.com/watch?v=EvLhSqQ5ip8


      • Anonyymi
        qdfqae kirjoitti:

        Laillistaisivat jo lääkekannabiksen edes! Saat unta ilman mitään jälkioloja ja näin syrjäyttäisi pillerit, jotka aiheuttavat sainulle hallaa toisin kuin tämä luonnon oma kasvi siis TÄYSIN luonnollinen kasvi, jossa vain sattuu olemaan vain mieleen ja kehoon vaikutuksia aineksia. Tämä laillistettu vain rahan takia. Viinaa voi tehdä itse siinä missä kannabistakin, joten miksi tämä asia on näin päin kiellossa?!? no tottakai siksi, viina tuhoaa aivoja ja aiheuttaa sellaisia mielenterveysongelmia , joihin tarvitsee jopulta lääkkeet, jouhin menee rahaa ja näin saadaan paska kiertoon.
        Hampusta saa mm. lääkettä, päihdettä, öljyä, vaatteita ja köysiä. Laivoijen ankkurikäydet käsittääkseni hamppua (kestää). Myös jonkun videon mukaan, jopa noin 50 000 hyöty mahdollisuutta tästä luonnossa omillaankin kasvavassa kasvissa.
        Sori meni vähän ihme selittelyksi, mutta Ketipinor, jos turruttaa ja tuhoaa aivoja pidemmällä käytöllä lopullisesti on sairasta ja kuulemma amerkiassa kielletty itsemurhien takia (eikä ole täysi fakta!!) jota tietenkään haluta sitä. Hampun voima on toinen. On lajikkeita, jotka voi pahentaa ahdistusta, mutta on myös lajikkeita, jotka vie ahdistuksen ja masennuksen pois, kyllä vain. Meidät on aivopesty ajattelemaan sen olevan paha laiton huume. Huumesota kaiketi sen takana, Mutta onneksi ollaan jo hyvä nasian takana tässäkin yhteiskunnassa ja maailmalla, jossa tämä on laillistettu niin monesa paikassa. Suomi perässä ehkä myöhään, mutta parempi, kun ei milloinkaan! Anteeksi voimakkaan aiheen karkailusta ja heippa :D

        Pari mieleenkiintosta linkkiä vielä :D
        https://www.youtube.com/watch?v=YTPILk7EvZ8
        https://www.youtube.com/watch?v=PgDhsv5Jmmc
        https://www.youtube.com/watch?v=EvLhSqQ5ip8

        Viekää kaikki huumeet ja lääkket jo vittuun suomesta kiitos vähiten me tarvitaan vielä enemmän tätä paskaa vapaille markkinoille.


    • jakke20

      Onanoin itseni aina uneen

    • Kehä

      Kertokaa joku ketipiniorin vier.oireista,kuinka kovia ne pahimmillaan voi olla ? Tuleeko heikotusta väsymystä pienestäkin rasituksesta, tai verenpaineen nousua ja syke korkeella ? Lisäks pahoin vointia ja pään särkyä ? Onko lisää muita oireita ?

    • Valeria

      Vähensin kolme viikkoa sitten Ketin annoksen 200:sta 175 mg:aan, minkä lisäksi otan yöksi Azonaa 200 mg. Sen verran olen kuitenkin kärsinyt vieroitusoireista, että on täytynyt käyttää bentsoja siinä sivussa, jotta olen saanut nukuttua. Saa nähdä miten käy, jos vielä vähennän Ketiä, pystynkö enää ollenkaan nukkumaan ilman Oxaminia.
      Aloin vähentää Ketiä koska se on aiheuttanut minulle pahaa silmien (ja koko kropan) turpoamista sekä -0 -oloa. Nyt olen alkanut taas "elää", en sittten tiedä onko se hyvä vai huono asia, kun kärsin epävakaasta persoonallisuudesta.

    • Minä

      Ketipinor-ketiapiini neurolepti. Lopettaminen todella tuskaa, kun ei pysty nukkumaan, on vatsa- ja suolisto-oireet, jotka ovat helvettiä, sydänoireet lisänä. Vieroitusoireet kestäneet jo yli neljä kuukautta ja loppua ei näy.
      Tosin käytin suuria annoksia (800mg) ja pitkän aikaa (3 vuotta).
      En suosittele kyseistä lääkettä kenellekään.

      • ftresa bkoln

        Minä lopetin vuosi sitten ketipinorin syömisen, annos 600mg vrk.

        Lääke ei koskaan minulle sopinut, mutta psykiatri käski syödä sitä, etten enää tekisi typeryyksissäni velkaa.

        Niin minun velkaantuminen ilman muita oireita oli maniaa. Velkaa 19.000 euroa.

        Minut siis diagnosoitiin velan vuoksi bipoksi ja lätkittiin ajanmukainen lääkitys.

        söin lääkettä 3kuukautta ja en ikinä tiennyt tuollaisia oloja olevankaa kuin lääkittynä oli. Ajattelutoiminta katosi, muisti hävisi, en tuntenut lapsiani kohtaan mitään, kuolemankaipuu oli suunnaton.

        Lupaa lopettamiseen en saanut, päinvastoin psykiatri kertoi minun joutuvan M1 pakkohoitoon jos lopetan lääkkeet. Lisäksi psykiatri kertoi minun olevan maniassa viikkojen sisällä jos lopetan ketipinorin.

        Nyt siis mennyt kohta vuosi, eikä mitään manioita ole tullut. Voimia on sen verran, että jaksan käydä töissä ja sen jälkeen kotiin nukkumaan.

        Onko kukaan muu saanut bipoon hoito-ohjeeksi täydellisen sulkeutumisen elämästä? Minä sain.. Psykiatri kielsi minulta työnteon, harrastukset, musiikin kuuntelun, meikkaamisen, haaveilun... Siis kaiken mistä koostuu elämä.


    • antisero

      Itse vetelin vuosikaudet ajoittain seroquelia ja kyytipojaksi ketipinoria. 300mg pitkävaikutteista seroa ja korkeintaa 100mg ketipinoria.

      Nukuin kakstoista tuntia ja heränneenä tunsin nukkuneeni 0 tuntia, veren kiertohäiriöitä, jonka takia iho alkoi kuolemaan, hengitys lamaantui, nestettä kertyi kehoon 100kg asti (norm. 85kg), olin täysin kyvytön tuntemaan tunteita tai mitään empatiaa, muistia ei ollut ollenkaan, en ollut koskaan pirteä eli järki ei juossut, halusin päivä päivältä enemmän vain kuolla ja tämä kaikki p**ka ajoi minut holistiksi.

      Lopetin seinään 300mg seron ja tilalle 150mg ketipinoria kahdeksia yöksi, sitten kaks yötä 100mg, yks 50mg ja viimeisenä pari 25mg. Ilman viekkareita ei selviä, mutta luulin, että pahempaakin olisi ollut... pientä päänsärkyä kun aivot palautuu ennalleen ja nukahtamisvaikeuksia tuon viikonajan.

      Olin todella unohtanut miltä elämä maistuu ja tämä on ihanaa!!!

    • Eli2

      Kirjoitin tuossa edellä Ketin vähentämisestä. Asia oli niin, että tunsin itseni ihan tajuttoman väsyneeksi sen jälkeen, kun aloin vähentää Ketiä, joten kokeilin eilen illalla ottaa jälleen sen 200 mg, ja vaikka nukuin edelleen huonosti, niin heräsin aamulla aikaisin, ja olen ollut tänään varmaan yhtä pirteä kuin kolmen viime viikon aikana yhteensä!
      Tein tästä sellaisen päätelmän, että serotoniinin määrä oli vähentynyt aivoissani, mikä aiheutti kovan väsymyksen (minulla on myös pitkäaikainen masennus), ja nostaessani Ketin annosta väsymys kaikkoni, koska se vaikuttaa myös serotoniinituotantoon.
      Mitä olette mieltä?

      • Eli eli Valeria

        Siis Eli2 on sama kuin nimim. Valeria, sorry!


      • Meriadog

        Hei,

        Luulen että ei liity serotoniiniitasoihin vaan siihen, että ketiapiini vaikuttaa kehossa eri tavalla alle 200mg ja yli 200mg annoksilla. Alle 200mg annoksilla se vaikuttaa antihistamiinin (allergialääkkeiden) tavoin eli väsyttää ym. (voi myös vaikuttaa allergioihin joidenkin kokemusten mukaan).

        Itsekin kärsin sairaalloisesta väsymyksestä, ja mietinkin, että jos olisi turvallista vähentää nopeasti nollaan näillä "antihistamiiniannoksilla" että väsymys olisi nopeammin ohi, niin tekisin niin. En kuitenkaan halua riskeerata tätä ensimmäistä, ja toivottavasti viimeistä, lopettamisyritystä hätäilemällä sellaisin tuloksin että saan vakavia vieroitusoireita ja joudun palaamaan lääkkeen käyttäjäksi.


    • Minä

      Positiivisia vaikutuksia Ketipinorin lopettamisen jälkeen, kaikista vaikeista vieroitusoireista huolimatta.
      1. Sain kyvyn tunteisiin. Minä pysyn nyt itkemään, mikä oli täysin mahdotonta lääkityksessä. Minä koen ilon, onnen ja rakkauden tunteita. Empatiakyvyt ovat palautuneet.
      2. Vaikka en pystykään nukkumaan kovinkaan paljon, niin jo se, että on jonkinlaisessa horroksessa joitakin tunteja, on saanut minut tuntemaan itseni energiseksi ja jaksan elää normaalia arkea ja normaalit arjen työt.
      3. Seksuaalinen kyky on palannut täysin ja se oli ketipinor lääkityksen aikana täysin kuolleessa tilassa, lääkityksessä; ei haluja, eikä kykyä.
      4. Nyt elän ja pystyn aistimaan elämää, en ole enää zombi. Minä todella nautin elämästä.

    • Kehä

      Nimim. Minä kirjoitit ketipinorin lopettamisen vier.oireista, mm suolisto ja sydän vaivoja, voitko tarkentaa minkälaisia ne on, miten sydän oireilee ja onko vaan ummetusta. Kärsin itse juuri tosi pahasti,lääkäri tutkimukset muista sairauksista on suunnilleen tehty.

      • Tämä EI oikein vastaus kenellekään.kunham höpötän.kai 7 vuotta lamictal lito keti.sitä otan mitä vaatii.200-500.työpanos perjantaisin hieman epävaksa.tai han pihaiia.tarkkana pitäis olla.toki olenkin.lääkäri alussa kielsi alkon.laulankaraoke ja otan.jo tottunut.ja illalla keto aamulla hyvä oli.mä kuukauden ollu netissä Eli kirjvirheitä voi olla mutta hymyt teille kaikolle


      • karaokemiestku1 kirjoitti:

        Tämä EI oikein vastaus kenellekään.kunham höpötän.kai 7 vuotta lamictal lito keti.sitä otan mitä vaatii.200-500.työpanos perjantaisin hieman epävaksa.tai han pihaiia.tarkkana pitäis olla.toki olenkin.lääkäri alussa kielsi alkon.laulankaraoke ja otan.jo tottunut.ja illalla keto aamulla hyvä oli.mä kuukauden ollu netissä Eli kirjvirheitä voi olla mutta hymyt teille kaikolle

        Hups.olikin monta virhettä


    • Meriadog

      Millä vauhdilla ja annoksilla ketiapiinin lopettaminen olisi kaikkein turvallisinta/ helpointa vieroitusoireiden ja muiden vaarojen kannalta?

      Olen käyttänyt Ketipinoria 2-3 vuotta, viimeisimmän vuoden 200mg ja tarvittaessa 300mg annoksina. Olen lukenut lääkkeestä ja sen vähentämisestä kokemuksia useita kymmeniä tunteja, joten tiedän kyllä perusasiat tästä aiheesta oikein hyvin.
      Toivoisin kokemuksia ja kertomuksia nimenomaan lopetusvauhdista, jos EI ole lopettanut seinään.

      Aloitin vähentämisen 200mg-> 175mg (yhdeksi päiväksi) 175mg->150mg (viikoksi) ja nyt ajattelin että jos ottaisin illalla 75mg ja aamulla 50mg eli vuorokausiannos 125mg. Tähän asti olen ottanut lääkkeen vain illalla, tosin alunperin minulle määrättiin se otettavaksi 3 kertaa päivässä mutta siirrettiin pelkkään iltaan, yhtenä keinona päästä eroon tästä sairaalloisesta väsymyksestä.

      Tähän mennessä olen löytänyt hyvin ristiriitaista tietoa: toisten mielestä alle 200mg tai alle 100mg annosten jälkeen pitäisi tiputtaa nopeasti nollaan, kun taas toisten mielestä pitää nimenomaan tiputtaa hitaasti.
      Siksi kaipaisin myös perusteluja, tai ihan vain omakohtaista kokemusta vähentämisen toimivuudesta.
      Itse suunnittelin laskevani asteittain 125-> 100-> 75-> 50-> 25-> ja tarvittaessa se ~12mg vielä lopuksi. Masennus ym. lääkkeiden lopettamisesta minulla on sellaista kokemusta, että olen (olin?) niin herkkä lääkeaineelle, että otin ihan pikku muruja mielialalääkkeitä.

      Minulla on käytössä "tarvittaessa" Levozin, jota olen nyt pari viikkoa ottanut joka ilta keskimäärin 50mg. Tajusin vasta, että sekin on neurolepti eikä mikään unilääke, millaiseksi sitä "mainostetaan", joten haluan siitäkin kyllä eroon. Olisko siinä mitään järkeä, että ottaisin sitä jatkossa vaikka sen 25mg säännöllisesti siihen saakka, kunnes Ketipinorin vieroitusoireista on pahin ohi? Vai pitääkö se lopettaa samaan aikaan, jos haluaa lopettaa turvallisesti?
      Epäilen että en saa helpolla psykiatriani määräämään minulle vaikka bentsoja siihen tilalle.

    • Minä

      Lopetin ketiapiinin vähän kerrallaan ja hyvin varovasti, Eli 800mg 0mg puoli vuotta.
      Kirjoitin noista vieroitusoireista esim. sydän ja suolisto-oireet. Suolisto-oireet eivät ole todellakaan ummetusta vaan voi sanoa päinvastoin. Heti, kun lopetin ketiapiinin käytön, niin vatsa alkoi tuoimimaan usean kerran päivässä. Se on oikeastaan vain hyvä, kun ketiapiinin käytön aikana vatsa oli silloin täysin ummessa ja jouduin käyttämään laksatiiveja ja nekään eivät toimineet. Mutta vatsa-oireet ovat nyt, kun tuntuu, että vatsa räjähtää, tuntuu kuin vatsa olisi täynnä ilmaa ja ei ole kuitenkaan, tosi hankala olo ja tunne.
      Sydänoireet ovat sellaisia, että tuntuu ettei sydän kestä. Pienikin rasitus saa sydämen hakkaamaan ja tuntuu, että tulee rinnasta ulos. Mutta senkin kestän, kun ketiapiinin käytön aikana sydän hakkasi lääkkeen oton, noin tunti sen jälkeen niin rajusti, että hautasin mielessäni itseni joka ilta ja surin sitä, että minun täytyy kuolla.
      Jos kuolen vieroitusoireisiin niin olen tehnyt jo aikuisille lapsilleni tarkan selostuksen koko lääkehistoriastani, ja että tutkitaan tarkkaan, onko kuolinsyynä ollut ketiapiini.

    • Kehä

      Juuri tätä samaa sydän oiretta on mullakin,että pienikin rasitus ja syke nousee kovaa ja myös verenpaine. Alotin ketip.lopetuksen vajaa 2 kk sitten ja sillon oireet alko. Olin jo sairaala tutkimuksessa eikä syitä löydetty, joten ketipinorin syytä. Eilen otin viimesen 12,5 mg. Ja nyt se ohi,en ikinä tätä myrkkyä laita suuhun!

    • BNZ

      Lääkkeiden vaikutus on niin yksilöllistä, että on miltei täysin turhaa kysellä niitä täällä - pitää tehdä kuten lääkäri määrää ja tarvittaessa itse vaikuttaa ottamaansa annosmäärään, jotta tietää sopivan annostuksen sitä tarvittaessa tai sen käyttöä lopettaessa tai vähentäessä.

      Mitä tulee Omiin kokemuksiini ketiapiinista, niin oikeastaan ensimmäinen ja ainoa lääke, jolla sain uni- ja nukahtamisongelmiin kunnon apua. Lääkkeen käytön aloittamisen aikaan tunsi itsensä väsyneeksi melkein jatkuvasti, mutta ajan kanssa ( -2kk) ja lääkemäärää titrattaessa sivuvaikutukset vähenivät.

      Toki vieläkin joitain sivuvaikutuksia on, kuten pulssin kohoaminen joksikin aikaa noin tunnin päästä lääkkeen ottamisesta ja tietty nälkä, joka johtuu sen vaikutuksista aivojen kemiaan. Lääkkeen hyöty kuitenkin voittaa sivuvaikutukset moninkertaisesti, joten käytän/otan lääkettä säännöllisesti joka ilta jonkin aikaa ennen nukkumaan menoa.

      Kokeilin tietty aluksi vain jollain 50mg annostuksella aikoinaan, kun pelkäsin noita sivuvaikutuksia (olen herkkä lääkkeiden sivuvaikutuksille yleensäkin), mutta onneksi uskaltauduin nostamaan annosta lääkärin määrämälle tasolle, ja sain sillä tavalla helpotusta uniongelmiini. Annokseni on jotain 200-400mg välillä iltaisin. Tokihan ketiapiinilla saa itsensä uneliaaksi ja "zombimaiseksi", jos sitä käyttää myös päivisin, eikä diagnoosina ole esim. skitsofrenia, mutta ahdistukseen ja unettomuuteen iltaisin otettuna, ei Minulla ainakaan esiinny mitään ylimääräistä väsymystä tms. aamuisin. Jos kärsii ahdistuksesta, niin hyvä vaan, että lääke auttaa vielä vähän herätessä oloja, ettei tarvitse esim. pannariin herätä.

      Mutta kuten aiemmin totesin, niin turha niitä kokemuksia on liikaa ruveta vertaamaan muiden kokemuksiin, koska ei välttämättä ole varmaa tietoa muiden ihmisten rinnalla olevista lääkityksistä, sukupuolesta, painosta ja pituudesta tai toleranssista. Otat kuten lääkäri on määrännyt ja kokeilet, miten lääke Sinulla vaikuttaa ja muodostat sitten oman mielipiteesi lääkkeen toimivuudesta. Tsemiä!

      Sitten vielä tuosta ketiapiinin lopettamisesta. Ystäväni on aloittanut ja lopettanut lääkkeen käytön varmaan toistakymmentä kertaa, ilman sen kummosempia sivuvaikutuksia, eli hyvin yksilöllistä hommaa tuokin. Hän on aloittanut ja lopettanut usean sadan milligramman annostuksilla. Syynä tuohon katkonaisuuteen ketiapiinin käytössä oli se, että hän hommasi lääkkeensä ilman reseptiä, pelätessään menettävänsä jonkin muista tarvittavista lääkkeistä, jos pyytäisi sitä itselleen reseptillä. Nyt hänkin saa Ketipinoria ihan omalla reseptillä ja lääkärin "siunauksella", joten katkonaisuutta ei enää liene tulevan. Tsemiä kaikille vielä lisäksi! :)

    • joopa joo

      "BNZ" Minkähän lääkefirman tai viranomaisinstanssin palveluksessa olet ? tai ehkä lääketieteen opiskelija joka saa lääkefirmalta pikku sivutuloja hoitamalla vastapropagandaa eri keskustelupalstoilla :-)

    • Totuus!!!

      Kyllä on näin: Niin kauan kuin on tyytyväisiä ihmisiä, jotka haluavat ja rakastavat käyttää vähvoja ja aivoja tuhoavia neuroleptejä, niin kauan lääkärit mielellään kirjoittavat näitä myrkkyjä ja itse nauttivat lääkefirmojen palkkioista. Totta kai, ei kai kukaan ole niin hullu, etteikö menisi mukaan korruptioon!!! Kun vielä ihmiset itse haluavat näitä lääkkeitä.
      Sinä, joka olet tyytyväinen neurolepteihin, kuten ketiapiini, niin ota ihmeessä itse selvää, mitä tuhoa ja vaurioita se aiheuttaa aivoille!!! Ja käy nyt ensihätään vaikka netissä Wikipedian sivustoilla ja katso kohdat Ketiapiini ja Antipsykoottiset lääkkeet ja lue ne tarkkaan. (Lääkkeitä määränneeltä lääkäriltä on turha kysyä, kun yleensä he kieltävät kaiken negatiivisen) Tai ihan puolueettomalta tiedeihmiseltä tai -tutkijalta. Luulen, että myös Paula Heinonen osaisi vastata, mitä tuhoa ketiapiini saa aikaan aivoissa ja sen toiminnassa.

    • maailmanloppu432
    • BNZ

      "Minkähän lääkefirman tai viranomaisinstanssin palveluksessa olet ?"
      joopa joo: Ettet nyt vaan itse sairasta paranoidia skitsofreniaa, kun noin hienot kytkökset olet keksinyt...

      Totuus!!!: Sivuvaikutuksettomia lääkkeitä ei käsittääkseni ole olemassakaan. Mikäli lääkkeestä saatu hyöty voittaa moninkertaisesti sen sivuvaikutukset, niin miksei sitä voisi käyttää? Ei kemoterapia tai sädehoitokaan ole syöpää sairastaville mukava kokemus, mutta kyllä se monesti voittaa vaihtoehdon.

      Maailmanloppu432: Et sitten osannut perustella väittämääsi, kuin linkin takaa löytyvältä jutulta. Sekin tietty lontooksi...

      Ajatelkaa asiaa sairaan henkilön kannalta. Totta kai lääkkeillä on negatiivisia vaikutuksiakin, sitä en kiellä, enkä ole kieltänytkään. Mutta ajatelkaa sellaista henkilöä, joka muutoin valvoisi yöt päivät ja saattaisi elää todella laadutonta elämää, ja unettomuus kävisi vielä fyysisen kunnonkin päälle tuhoavasti nostamalla verenpainetta ja stressihormoneja ym. ja sitä kautta ei ainoastaan olisi enää kyse pelkästä psyykkisestä hyvinvoinnista, vaan myös fyysisestä - verisuonitaudit, aivojen toiminta ja elimistön rasitus muutenkin, saattaa olla paljon pahempia uhkia, kuin jonkun lääkkeen sivuvaikutukset. Miettikää vähän!

      En ole kehottamassa ketään tekemään mitään rikollista, saati mitään, mitä lääkäri ei olisi jo todennut ja toiminut oman ammattitaitonsa mukaan. Muistaakseni pyysin noudattamaan lääkärin ohjeita, ja tarvittaessa jopa itse puuttumaan lääkkeen käyttöön, jos jotain negatiivisia oireita esiintyy. Lääkitys henkisesti sairaalla henkilöllä vastaa mielestäni pitkälle samaa, kuin henkisesti terveellä kolesteroli -ja/tai verenpainelääkitys - niitä saattaa joutua käyttämään jopa loppuiän, vaikka se ei olisikaan se haluttu reitti. Lääkärin sana ei ole mikään "gospel", mutta jos hän hyvää tarkoittaen määrää jotain lääkettä, niin eikö sitä kannattaisi ainakin kokeilla, ennen kuin sulkee sen pois omasta rosterista? Jäitä hattuun teillekin, jotka voitte paremmin ja olette saattaneet saada lääkettä turhaan tms. Kaikilla ei ole varaa olla niin nirsoja, jos halutaan parantaa ihmisen elämänlaatua. Tsemiä yhä!

      • trayvon

        paljonko lääketeollisuus maksaa sinulle trollaamisesta? pääsenkö mäkin mukaan, tarviin vähän lisätienestejä, laita joku linkki


    • 13+9

      "Mikäli lääkkeestä saatu hyöty voittaa moninkertaisesti sen sivuvaikutukset, niin miksei sitä voisi käyttää?"

      Tällöin käyttö olisi tietenkin hyvin perusteltua, mutta mielialalääkkeistä haitat ajavat useimmiten hyötyjen ohi.

      "Lääkitys henkisesti sairaalla henkilöllä vastaa mielestäni pitkälle samaa, kuin henkisesti terveellä kolesteroli -ja/tai verenpainelääkitys - niitä saattaa joutua käyttämään jopa loppuiän, vaikka se ei olisikaan se haluttu reitti."

      Vaikka näin monesti kuulee ajateltavan, nämä eivät ole mitenkään tosiinsa verrattavissa olevia asioita.

      "jos hän hyvää tarkoittaen määrää jotain lääkettä, niin eikö sitä kannattaisi ainakin kokeilla, ennen kuin sulkee sen pois omasta rosterista?"

      Monelle jo tämä lääkekokeilu on voinut maksaa terveyden, joten valinta ei ole ihan riskitön.

    • santeri4

      hei itsellä vahvinta ketipinoria mitä on eli 300mg annostus on 2-3 koska joudun kyseistä lääkettä käyttämään muihinkin oireisiin .ketipinori on hyvä ja tehokas lääke joka alkaa ihmisestä riipuen vaikuttamaan puolesta tuntia/tuntiin

    • serotrap543

      Seroquel on vaarallinen ja vahva neurolepti-lääke. Melatoniini tai nukahtamislääkkeet ovat niitä joita pitää käyttää. Vasta niiden jälkeen jos mikään ei toimi saattaa seroquel olla järkevä, mutta LÄÄKKEETTÖMÄT KEINOT OVAT ENSISIJAISIA KONSTEJA (meditaatio/jooga, neuroprogrammer 3, neurofeedback..)

      http://nmh0620.hubpages.com/hub/Seroquel-Withdrawal-It-does-get-better

      Unettomuuteen erikoistuneet uniklinikat ja lääkärit saattaa voida auttaa.

    • BNZ

      trayvon: En saa lääketeollissuudelta valitettavasti mitään, mutta Kela antaa 35-42% alennusta useimmista reseptilääkkeistä. Kannattaa kysästä apteekista - suosittelen ottamaan mukaan Kela-kortin, mutta nykyään ei senkään tarvitse kuulemma olla välttämättä mukana, joten ei kun vaan hihat heilumaan ja reseptejä kasaamaan...

      13 9: Meinaatko oikeasti, että henkilö, joka ilman lääkitystä joutuisi psykoosiin, ei tarvitse omaa lääkitystään yhtä paljon, kuin joku vaikka kolesterolin alentamiseen?!? Molempien lääkityksen purkaminen saattaa johtaa vakavaan fyysiseen sairauden tilaan, joten mielestäni niissä ei paljoa eroa ole nähtävissä.

      Mikäli trollailisin täällä koko lääketeollisuuden puolesta, niin enköhän ottaisi kantaa lääkkeeseen kuin lääkkeeseen. Jos taas kyse olisi vain yhdestä lääkefirmasta, niin miksen ole sellaista erikseen maininnut, varsinkin kun tätä ketiapiiniakin valmistaa usea eri lääkeyhtiö eri hinnoilla.

      serotrap543: Meinaatko ihan oikeasti, että lääkärit määräävät ensimmäisenä jotain antipsykoottia unettomuuden hoitoon? Vastuunsa tunteva ammattitaitoinen lääkäri käy kyllä ainakin ensin kaikki muut vaihtoehdot tarpeen mukaan yleensä läpi, ennen kuin alkaa ehdottaa "kovempaa" lääkitystä. Kyllähän kivun hoitokin aloitetaan ensin parasetamolilla tai ibuprofeiinilla, ennen kuin aletaan määräämään vahvempia kipulääkkeitä.

      Tsemiä ketjun aloittajalle! Toivottavasti löydät itsellesi sopivan terapian (oli sen muotona lääkitys tai mikä tahansa muu)...

    • helminauhanen

      Ketään muita kellä on lähtenyt ketiapiinin ansiosta taju näin yllättäin?
      Itse söin 75mg viime keväänä ja taju lähti yllättäin suorilta jaloilta ja veljeni mukaan olin myös tärissyt maassa sen puolisen minuuttia.

      Epilepsiaa tai vastaavaa minulla ei tutkimusten mukaan ole.

    • CactuccJacc

      Ellei aivan pakottavaa tarvetta ole (skitsofrenia, psyykosit yms.) niin en suosittelisi tuota lääkettä kenellekään. Mielummin luontaisunilääkkeitä kuten melatoniinia tai terveellisiä elintapoja univaikeuksiin. Tuosta lääkkeestä vierottautuminen ja vieroituksen jälkeiset ajat kestävät useita kuukausia. Kannattaa siis olla varuillaan, jos kys. lääkkeen aikoo lopettaa, että normaaliin oloon pääseminen ja tuosta lääkkeestä johtuva motorinen/psyykkinen hitaus haihtuu. Kun lääkettä tyrkytetään ensimmäisen kerran, niin mieti kahdesti tarvitsetko todella tällaista "ajatuksen tappolääkettä" joka vie sinut lähemmäksi teollisiin tarkoituksiin tarkoitettua suorittavaa konetta... Mutta sitähän sinulle tuskin kerrotaan, kun bonukset on valkotakin ja lääkeyritysten mielessä, eikä heillä tuskin ole omaa kokemusta tuon lääkkeen aiheuttamista pysyvistä tai tilapäisistä vaurioista, psyykkisessä ja fyysisessä mielessä.

    • Samperi2014

      Mulla oli tosi pieni annos ketipinoria 6x25 mg illassa. nyt vähennän 2 viikon välein aina yhden napin. On ilmenny kummallisia oireita mm. verenpaine 160/115 verensokerit huitelee tuolla 10 molemmilla puolilla, kummallisen väsynyt olo koko ajan. voiko ketipinorin lopetus aiheuttaa näitä oireita?

    • Eläota

      Alussa autto, mut pari vuotta syöneenä niitä, eipä enää autakkaan eikä annostustakaan kannata nostaa.
      Tunne-elämä on latistunut ja seksihalut hävinnyt tämän myrkyn myötä.

    • Hopozedus

      Olen isokokoinen mies ja käytän Ketipinor 600 mg iltaisin unettomuuteen. Ketipinoriin siirryttiin, kun varsinaisten unilääkkeiden (Imovane tai vastaava toisella kauppanimellä) käyttö pitkittyi. Ketipinorilla kestää 1-2 tuntia ennen kuin nukahtaa, mutta pää ei mene sekaisin eikä ole tarvetta nostaa annosta. Ainoa huono puoli on, että Ketipinor selvästi lihottaa.

    • Medikalisoitunut

      Kyllä Ketipinor nukahtamiseen auttaa, mutta 12:ta tunnin päästä heräät, ja olo on kuin et olisi nukkunut lainkaan. Täytyy ihmetellä sitä, miksi lääkärit määräävät ko. lääkettä uniongelmiin?

    • Käyttäjäkp

      Olen käyttänyt kymmeniä lääkkeitä mutta ketipinor on ainoa millä nukahdan tunnin sisällä ottamisesta.
      Harmillinen puoli on se että lääke on erittäin vaarallinen pieninäkin annoksina, voi aiheuttaa sydämen rytmihäiriöitä, diabetesta jne

    • wwaxxxen

      Sydämentykytyksiä,hengenahdistusta ym. Hullu syö ketipinoria.

    • mncfrrre

      Kaikki nuo sydämentykytykset ja ei meinaa saada henkeä. Sitten laskee verenpaineen alas ja tästä tulee todella huono olo. En ikinä ota yhtäkään myrkkytaplettia.

    • Lopettakaajo

      Niin. Sen aivovaurio Ketipinor varmastikin aiheuttaa. Juuri siksi lääkärit sitä Suomessa ja muualla määräävät. Ketipinor toimii uniläälleenä eri ihmisillä eri tavoin. Toisille toimii 25-50 mg/l illass?

    • NeuroleptiTappaa

      Ketipinor antaa unta milloin antaa. Eilen meni klo 22 500 mg Ketipinoria, mutta yön kyllä valvoin

      On sanottu, että sitä tulisi ottaa pienemmällä annoksella.

      Tenox 20 mg Ketipinor 200 mg voisi olla kokeilemisen arvoinen yhtälö

      • Krooh

        Pieni annos on paras nukkumiseen ei todellakaan iso. Ihmettelen millaiset lääkärit näitä annoksia unettomuuteen määräävät kun eivät tiedä miten lääke vaikuttaa eri annoksilla. Oma lääkärini sanoin parhaimman tehon unen saamiseen olevan pieni annos joka itselläni on 50 mg illassa ja hyvin toimii.


    • Anonyymi

      Väsyttää mutta ei nukuta. Levottomat jalat ja hoippuva olo päivällä …. jne...

    • Anonyymi

      Onko monella lopetettu vaikka on diagnoosi kuten skitsoaffek tai 2 suunt?

      Syynä vaikka

      Painon nousu
      Diabetes
      Rasva sokeri arvojen muutokset
      Verenpaine
      Sydän
      Hermot
      Lihakset

    • Anonyymi

      On kyllä taas aika rankasti yleistettyjä juttuja tässä ketjussa.

      Alle 100 mg annokset toimivat antihistamiinin tavoin (vrt. Atarax) ja lähinnä väsyttävät.

      Tuollaiset 100-200 mg annokset alkaa tehoamaan myös masennukseen ja ahdistukseen (vrt. vaikka Efexor)..

      Ketipinorin antipsykoottinen vaikutus alkaa siinä 400 mg tienoilla ja silloin voidaan vasta puhua neuroleptistä. Haitat ovat silloin ihan toista luokkaa verrattuna unilääkeannoksiin ja vierottautuminenkin on jo hankalampaa.

      Olen vuosia satunnaisesti käyttänyt 12.5-50 mg Ketipinoria nukkumiseen ja ainoa sivuvaikutus on ollut yli 12.5 mg annoksilla aamuväsymys. Laajoja verenkuvia on otettu, paino on ennemminkin laskenut pari kiloa ja levottomia jalkoja ei ole tullut. Viikko ilman pillereitä ei ole tehnyt minusta ihmisrauniota ja älykellon mukaan syvän unen määrä kolminkertaistuu (yht. 90 min) ketipinorilla.

      Kannattaa siis kokeilla rohkeasti. Kyllä sen huomaa noin 10 tabletin jälkeen, sopiiko lääke vai ei.

    • Anonyymi

      Joo kyllä auttaa, menee noin 1-2 tuntia kun alkaa vaikuttamaan. Aamulla on tokkurainen olo kun heräilee. Aamutokkuraisuus liittyy kun jatkaa lääkkeen käyttöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe