Mulla on nyt jo kohta kolme päivää ollu jalat puutuneina. Alkoi silleen, että heräsin ja isovarpaat ja osa jalkaterästä tuntu puutuneilta. Myöhemmin päivän aikana kokonaan jalkapohjat ja varpaat tuntu puutuneina ja seuraavana päivänä koko jalkaterät. Nyt tuo puutumisen tunne kulkee jo pitkin pohkeita. Ei kuitenkaan oo tunnottomiks menny, tuntuu lähinnä vaan siltä kun jalat olis ihan turvonnu ja sen takia vähän turtuneen/puutuneen oloset, kuitenki kokonaan ilman minkäänlaista turvotusta. Yleensä herätessä jalat ei tunnu niin puutuneilta mut päivän mittaa alkaa taas puutua kunnolla. Lisäks jonkunlaista pistelyäki on (välillä ehkä hieman kivuliastakin).
Minkähänlaisia kaikkia mahdollisia syitä tähän vois löytyä? Pitäisköhän mun varata maanantaina aika lääkärille? Kauhea paniikki että mulla on joku MS-tauti tai jotain.. Kävin kylläki just ihan viikko sitten lääkärillä joka tutki multa refleksejä sun muita ja totes ettei oo syytä epäillä kyseistä tautia, mutta nyt toi jalkojen puutuminen kyllä vähän sekottaa kuvioita.. Ei oo tällasta ennen ollu. Joskus saattanu olla kuitenki esim. alaselän, reisien ja pakaroiden puutumista vähän samalla tavalla. Niistäki mainitsin kyllä lääkärille muttei se kuitenkaan mitenkään tarttunu siihen että se olis jotenki vakavaa tms.
Olen siis 21-vuotias nainen mikäli asialla on mitään merkitystä. Suvusta löytyy siis MS-tautia ja pernisiöösi anemiaa, joista kummissakin saattaa esiintyä jalkojen puutumista. Diabetestäkin oon miettinyt, mulla on herätessä ollu nyt jotenki kumma maku suussa ja mietin voisko se johtua ketoasidoosista tai jotain. Äähh mene ja tiedä, ideoita kenelläkään?
Pari päivää kestänyt jalkojen puutuminen - pitäisikö huolestua?
Help my legs
1
201
Vastaukset
- mansikka.
Välilevyn pullistuma selässä?
D-vitamiinin puute aiheuttaa MS-tautia.
D-vitamiinin puute lisää riskiä saada I-tyypin diabetes 88%:lla.
Syöthän D-vitamiinia vähintän 50µg/vrk ?
Vaadi selän tutkimus ja röntgenkuva.
Onko ryhti hyvä?
D-vitamiinista luettavaa:
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm
Aamusin kaikilla on paskan maku suussa. Illan syömiset ja juomiset hiukan vaikuttaa, miltä suussa maistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082