Voiko nainen pyytää treffeille?

vanhanaikainen naine

Apuva...
olen vähän kalkkis enkä tunne nykypäivän "deitti-etikettiä"!
Voiko nainen ehdottaa miehelle tapaamista vai kuulostaako se itsensä tyrkyttämiseltä?

Olen kirjoitellut mukavan miehen kanssa jo pidempään( n kuukauden). Viestejä vaihdellaan lähes päivittäin, joinakin päivinä usempiakin viestejä.
...haluaisin kuitenkin tavata miehen kohta puoliin, kun kuitenkin on ihan eri asia jutella livenä kuin kirjoitella... ja haluaisin myös nähdä kohtaako kemiat ollenkaan!
Kuvia on vaihdeltu...ja toistemme ulkonäöstä keskusteltu:-)

Olen vihjaillut pitäväni vapaapäivän ja käyväni torilla tmv mutta vielä ei ole tullut treffikutsua ...
Kehtaanko itse kysyä miestä kahville tai kävelylenkille?

29

1866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjä

pitää vilasta almanakasta.

• Unelmien Pokamies

Anna mennä jo ja pyydä!

• miees kaks-kasi

Kyllä voii,ei muuta kuin pyydät.Jotkut miehet ei uskalla pyytää liian aikaisin,ettei toinen säikähdä.Ja toisekseen,tuossa näkee onko toinen tosissaan tapaamassa vai ei.

• kokenu valitettavast

Jotkut hakee pelkkää virtuaalisuhteilua ilman mitään aikomusta koskaan nähdäkään, monet on jotain aivan muuta mitä kertoo, esim. varattuja, 20 vuotta vanhempia jne. kivaa, feikkejä riittää.. tai sitten se pitää sua ikäänkun varalla, ja kirjottelee monien muidenkin kanssa, ja kun joku muu tarpeeks kiinnostava löytyy, katoo kun pieru saharaan.. näitä on nähty.
      Aika oudolta ja alotekyvyttömältä vaikuttaa jos ei edes vihjailun jälkeenkään kysy näkemistä! Itse oisin kyllästyny odotteleen jo aikoja sitten. Muutama viesti joissa selvitetään perusjutut ja jos vielä kiinnostaa nähdä, niin kyllä sitten pitäs tulla ehdotusta jo.
      Voi olla parempi unohtaa koko vetkuttelija.

• 18+5

Tuota miestä et tule ikinä näkemään livenä.

Tottakai nainen voi ehdottaa tapaamista! Mutta jos mies ei sitä ehdota niin hän joko ei ole oikeasti kiinnostunut tai ei ole ollenkaan sitä, mitä on esittänyt olevansa.

Älä tuhlaa yhtään enempää aikaasi kirjoitteluun vaan ehdota tapaamista ja katso mitä tapahtuu.

• m 32 tre

Kyllä voi ja pitää pyytää sillä jos kanssani kirjoittelet niin treffipyyntöä et tule saamaan. Syyt ovat naisten käytöksissä mitä olen saanut ja nyt puhun kolmenkympin molemmin puolin olevista.
      Jotkut katoaa kun aikansa keskustelun jälkeen ehdottelee treffejä, toiset taas vetää herneen nokkaan tyyliin "nytkö jo, p..lluako tekee mieli", toiset taas soutaa ja huopaa tapaamis ajankohtaa ja yleensä kohta viestittely loppuu ja toiset taas menee vaan oman aikataulun mukaan. Jos mulle ei se päivä sovi kun hänelle on riita päällä. Nytkin olen jo pitkään jutellut palstalla neljän ihan asiallisen oloisen naisen kanssa ja yks laittoi eilen viestin jossa pyyteli treffeille erääseen mukavaan paikkaan. No hänestä tiedän ainakin että on tosissaan eikä mikään nirppanokka valittaja että treffit on tiedossa ja mikäli on kirjoittamaansa tyyppiä niin varmasti meillä on hauska ilta edessä perjantaina.

• Antaa palaa

Mikään ei ole kivempaa kuin jos kiva nainen pyytää treffeille!

Kysymys oli musta vähän hassu. Tietenkin. Vielä kun tekisivät niin kuin kesän lomakohteessani, jossa vilpittömät naiset vielä maksavat ne treffit. Ihan vaan näyttääkseen, etteivät olleet ilmasen viinan ja ruuan perässä. Suomi-tytölle vähän opeteltavaa asenteessa.

• muttamiksi4

Olis pitänyt jo toimia, tuosta ei tuu yhtään mitään, kun molemmat aikailee.

• nimi lehteen.

Kertoisin kaikille jos mua pyydettäis treffeille. Olen siis mies.

• hiljainen neito

Siksi minä en koskaan pyydä miestä mihinkään kun miehillä on tarve kerskua 'saavutuksillaan'. Jotkut eivät tajua että aloittenteko on miehen tehtävä.

• 69+69
        hiljainen neito kirjoitti:

Siksi minä en koskaan pyydä miestä mihinkään kun miehillä on tarve kerskua 'saavutuksillaan'. Jotkut eivät tajua että aloittenteko on miehen tehtävä.

Ja paskat ole! Hei 1900 luku meni jo!! Niin ja loppuuko kerskumiset siihen jos mies pyytää treffeille? Mikä ihmeen indikaattori ajattelu malli sulla on?

• Another woman
        69+69 kirjoitti:

Ja paskat ole! Hei 1900 luku meni jo!! Niin ja loppuuko kerskumiset siihen jos mies pyytää treffeille? Mikä ihmeen indikaattori ajattelu malli sulla on?

Kyllä muuten on, ja tuo jonka mielestä on hieno asia, että nainen maksaa treffit, niin säälittävää. Miks jotkut suomalaiset miehet ei osaa olla miehiä? Ettekö tajua, teidän pitää tehdä aloite, pitää maksaa treffit ja muutenkin olla MIEHIÄ eikä munattomia vätyksiä.

• Mies-niminen lompsa, not
        Another woman kirjoitti:

Kyllä muuten on, ja tuo jonka mielestä on hieno asia, että nainen maksaa treffit, niin säälittävää. Miks jotkut suomalaiset miehet ei osaa olla miehiä? Ettekö tajua, teidän pitää tehdä aloite, pitää maksaa treffit ja muutenkin olla MIEHIÄ eikä munattomia vätyksiä.

Tää oli niin uskomatonta skeidaa että helppo tulkita provoksi :)

• miehellä on tehtävä
        Mies-niminen lompsa, not kirjoitti:

Tää oli niin uskomatonta skeidaa että helppo tulkita provoksi :)

Tulkitse miksi tulkitset. Todellisuus saattaa iskeä päin pläsiä.

• VanahaAkka
        Another woman kirjoitti:

Jos miehen pitää olla ns.Mies ja tehdä aloite, maksaa treffit, viedä hommaa eteenpäin muutenkin ja nainen vikisee mukana.. niin tällöin sitten naisenkin on mentävä perinteisesti ja hoidettava oma "osuutensa" Naisena, miehen seuralaisena.
        Eli olla huolitellun kaunis, ilo silmälle ja palveltava miestään myöhemmin.. tehdä kotityöt parisuhteessa ja olla aina antavainen ilman mukisemista. :D

Tasa-arvo ei ole vain naisten eduksi tarkoitettu käsite..

• Jos haluat tavata miehen livenä, niin mikä ihme estää? Laita vaikka tuo vapaapäiväsi peliin ja kutsu mies torikahville katsomaan puluja ;)
      Tori on myös turvallinen treffipaikka, koska muita ihmisiä on ympärillä.
      Go for it!

• vanhanaikainen naine

Pyysin treffeille... käytiin ja sovittiin seuraavista!

Kyllä itsellänikin oli vähän sellainen olo että treffeille pyytäminen on miesten asia...mutta ei kaveri tykännyt huonoa, oli itse vähän epävarma että kehtaako pyytää, etten pidä häntä "hätäisenä"...
      eli kiitokset rohkaisusta!

• Poipoi.

Naiset valivalivalivalivalittaa kuinka nettitreffeillä tulee kaikenlaista epäasiallista tai muuten sopimatonta jannua vastaan, vain HARVAT on niin fiksuja että tekee itse aloitteen ja näin saa onnistumisprosentin hieman paremmalle tolalle.

Ap:n juttu taisi tapahtua livenä.. onnea ap:lle ja sitä rispektii!

• Poipoi.
        Poipoi. kirjoitti:

Naiset valivalivalivalivalittaa kuinka nettitreffeillä tulee kaikenlaista epäasiallista tai muuten sopimatonta jannua vastaan, vain HARVAT on niin fiksuja että tekee itse aloitteen ja näin saa onnistumisprosentin hieman paremmalle tolalle.

Ap:n juttu taisi tapahtua livenä.. onnea ap:lle ja sitä rispektii!

Eiku sähkösesti, mut eniveis

• m 32 tre

Juuri noin! Osoitit juuri että olet oikeasti kiinnostunut etkä vaan kerää mitään valitsen komeimman haaremia yllesi. Kuten edellä kirjoitin en esitä enään treffi pyyntöjä naisille syynä huono kohtelu sen jälkeen mutta kuten sinäkin teit treffejä ehdottanut nainen oli just sitä mitä oli kirjoittanut mukava asiallinen ja kiinnostunut. Jahkailijat ja "odotan että vaan mies tekee aloitteen" naiset sai jäädä.
        Toivonkin kaikkea hyvää seuraaville treffeille ja aurinkoista kesän jatkoa!!! :)

• Ryhtiä, naiset!

Kylmä linja.

Reagoin vain niihin naisiin joista havaitsen, että hekin ovat kiinnostuneita. Ja tämä edellyttää naiselta muutakin kuin lähtökohtaista laiskuutta, muutakin kuin mimosamaista huomion kalastelua. Reaalimaailmassa en muista yhtäkään tapausta, jossa olisin itse tehnyt aloitteen. Tämä ei totisesti tarkoita että olisin mikään filmitähti, tai erityisen varakas, tai edes uniikki.

Seuraa on kuitenkin riittänyt elämän mittaan. Välillä olen tietysti ollut yksinkin.

On vaikeaa ymmärtää mihin maailmankuvaan naiset ovat antaneet itsensä kasvattaa. Keski-ikään mennessä odottaisi jo muuta, kuin että heitä pitäisi jotenkin palvoa teatraalisin soidinmenoin. Se kaunis ja elämyksellinen on seuraus, ei alkusoitto. Ja se ansaitaan. Niin kauan kuin mimosat viilaavat kynsiään ja odottavat tornissaan että heitä itseisarvoisesti palvotaan, on syytä pidättäytyä aloitteista.

Ihan piruuttani pidän tätä asetelmaa ylösalaisin totuttuun nähden. Ei minun elämäni siitä heilahda suuntaan tai toiseen, jos välillä elelee yksinkin. Ne naiset joilla on "grunttia" ovat olleet poikkeuksetta aivan loistavia tapauksia. He ovat myös kyenneet elämään ilman sairaalloista riippuvuussuhdetta mieheen. Ja tätä ei pidä sekoittaa sitoutumiskäsitteeseen tai sen puuttumiseen.

Vahvoja, ylpeitä naisia on ilo kohdata.

• citynainen

Ei. Naisen täytyy olla "tyrkyllä" ja antaa ymmärtää että on kiinnostunut MUTTA NAINEN EI KOSKAAN SAA KYSYÄ MIESTÄ TREFFEILLE. Se on miehen tehtävä jos häntä kiinnostaa,..

• Ryhtiä, naiset!

Hyvä citynainen ja muut jotka antavat ymmärtää,

juuri tämä on se piirre josta muodostuu monille miehille turn-off. Miksi te naiset pääsääntöisiesti elätte niin normitetussa, niin valmiiksi ohjelmoidussa maailmankuvassa? Tunnetteko te oikeasti koskaan niin voimakkaasti, että päättäväisesti tartutte tilanteeseen ilman näitä käsikirjoitettuja normeja?

Niin arvelinkin.

Toisaalta on myönnettävä, että on varmasti miehiä joille tämä arkaainen menettelytapa sopii hyvin, ja siten maailmassa kohtaavat kaltaisensa. Mutta paljon jää kohtaamisia tapahtumatta, kun turvaudutaan aina valmiisiin rakenteisiin.

Ne puheet tasa-arvosta, ne toiveet tasaveroisuudesta - ne kärsivät toisaalta inflaatiota, kun näennäiseen naisellisuuteen verhotaan laiskuus ja itsekkyys. Toistan: ryhtiä, naiset! Me elämme 2010-lukua, ja olemme saaneet nähdä ympärillämme vanhan maailman murenevan, ottaneet vastaan epävarman tulevaisuuden - ja silti pitäisimme kiinni parinmuodostuksessa menneisyydestä? Silläkin uhalla, että jotakin jää kokematta? Ikään kuin se aloitteettomuus, passiivisuus takaisi taivaspaikan?

Tietysti asiaan voi vaikuttaa, jos on vielä hehkeimmillään ja elää kuolemattomuuden harhassa, mutta keski-ikään ehtineiltä voisi hyvin odottaa maailmankuvansa laajentamista.

• citynainen

Luulen että naisena kun lopettaa liikaa yrittämästä niin ikäänkuin rentoutuu eikä ole paineita miesten seurassa eikä ajattele koko parisuhdetavoitetta. Rentoutuneena naista on helpompi lähestyä eikä jutustelusta oleteta edes mitään etenevän. Kuitenkin juuri tällaisista rennoista kohtaamisista voi kehittyä mukavaa jutustelua jolloin jompikumpi voisi ehdottaa jotain yhteistä tekemistä.

• tasa-arvo?

Itse tutustuttuani netissä usempaan näihin "vanhan aikaisesti" ajatteleviin naisiin joilla ajatusmaailma on että miehet on niitä aloitteentekijöitä...alan vähitellen nähdä punaista.
      Kysehän on itsetunnon puutteesta (mikä yksi kriteeri vaatimukseni on että itsetunto pitää olla kohdillaan ettei sitä tarvitse pönkittää) eli pelätään niitä pakkeja jo siinä ettei nainen voi itse ehdottaa niitä kaffe treffejäkään!
      Heillä on muutenkin asenne että tuntuu kuin kivirekeä vetäisi perässään koska parisuhteen luomiseenkin tarvitaan molempien tahtoa ja vaivaakin.

Joka tuutista kun tulee tätä tasa-arvoa niin käytettäköön jo ihan käytännössä tätä asennetta eikä otettako niitä rusinoita vain pullasta.

• Maija kirjoittaa

Nettitreffeissä käydyt pitkällisen keskustelut ärsyttävät todella! Saman miehen kanssa saa viestitellä viikkotolkulla eikä treffikutsua kuulu, vaikka kuinka olen ilmaissut olevani kiinnostunut näkemään livenä.

Vasta kasvokkainhan sen näkee, miten kemiat kohtaavat ja miten nettikeskustelut vastaavat todellisuutta. Pari vuotta vanha valokuvakin voi antaa miehen ulkonäöstä liian hyvän kuvan.

Törmäsin Ilta-Sanomissa juttuun rannekkeesta, josta tunnistaa sinkun. Tilasin omani juuri osoitteesta www.sinkkuranneke.com ja oin testata miten toimii käytännössä. Kuulostaa tosi hyvältä, jos voisi unohdaa pitkäpiimäisen viestittelyn treffipalstoilla ja pääsisi tapaamaan enemmän miehiä livenä.

Onko muilla kokemuksia näistä rannekkeista?

• tasaarvoa

Ensi kertaa kuulin rannekkeesta, mutta aloittajan kysymykseen vastaisin omakohtaisesta kokemuksesta. Olen nyt naisena kysynyt tapaamista mieheltä, jonka kanssa muutama päivä viestitelty.Syy, lähtee lomamatkalle ja sitä ennen haluan nähdä, onko meillä kemiaa. Turhaa tuo pitkällinen viestittely, jatkuessaan kertoo, ettei toinen muuta haekkaan..Sekin on tullut nähtyä.. Niin ja olemme miehen kanssa sopineet käyvämme kaffeella.

• heinäntekijä

Ei parane nettideittailla, jos vaan odottaa passiivisena toisen aloitetta.
      Onko se vain miesten oikeus saada rukkasia. Jos on kiinnostunut
      josta kusta henkilöstä, niin sitten kysyy treffeille.

• citynainen

Kyllä varmasti aktiivisuus kannattaa. Ilman muuta ajan kanssa onnistaa. Mutta mutta,..
        Kyllä naiset saavat rukkasia yhtälailla kuin miehet.
        Niin niin. Kysyy vaan. Mutta mutta,..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      47
      2966
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2639
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1703
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      770
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe