K.Ä.Y.T.E.T.T.Y A.U.T.O

Käytetty on käytetty

Nyt taas muistetaan kun käytettyjä varsinkin alle 10000€ autoja ollaan ostamassa että:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/kaytetyn-auton-ostajat-naita-vikoja-myyjat-eivat-korvaa/2012/07/1577579

Ei sitte mitää häpyä kun valitetaan ja soitellaan perään jos auto hajoaa!!

Vähän sama kun menet kirpputorilta ostamaan ihmisten vanhoja tavaroita!! NE OVAT KÄYTETTYJÄ eivät uusia!!

Okey mä ymmärrän että saattaa harmittaa jos ostos hajoaa pihasta lähdön jälkeen mutta kun ei kauppiaillakaan ole kritallipalloa mistä jokaisen rimpulan voisi katsoa että mikä ja mistä piiputtaa ensiksi!!

27

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuuksia vain..

      "Kuluttajaoikeusneuvoja Anneli Tyrväisen mukaan asiakkaat harvoin ymmärtävät, että halvan auton ostaessaan saa varautua koviin korjauskustannuksiin.

      – Minulle ei tule halvimmista autoista mieleen yhtäkään sellaista vikaa, mistä valittaminen olisi aiheellista, Tyrväinen sanoo."

      Olipas tyhjentävän hyvin sanottu.

      • Tiedoksianto....

        Erittäin hyvin sanottu! Tämän vuoksi myytävät autot pitäisi olla aina tieliikennekelpoisia eli katsastaa ennen myyntiä.

        Näin ollen muutaman kuukauden leimalla olevat autot jäisi auttamatta liikkeisiin tai omistajilleen (yksityiset myyjät)


    • ominaisuuksia vain..

      "Tyrväinen uskoo, että autoissa ilmenneet viat ovat harvoin tahallaan salattuja, vaikka ihmiset kokevatkin joskus tulleensa huijatuiksi."

      Fiksu likka, tuo kuluttajaoikeusneuvoja Anneli Tyrväinen.

    • fvsdcvsdcvccc

      Juu ihan totta mutta KUN LAKI vaatii tiettyjä asioita ja autoliike saattaa
      ihan tahallaan vähät välittää siitä auton kunnosta jotta kauppa käy!

      Autoliike saattaa ottaa vastaan vaihdossa ihan mitä vaan raatoa että
      saa toisen myydyksi, no vahinko laitetaan taas kiertämään kunhan
      vironpoika on sen ensin jynssänny kiiltäväksi ja voidaan taas
      kusta linssiin jotain hyväuskoista. Johan tuolla on ollu kirjoituksia siitäkin
      että kas kummaa kuinka autoliikeet saa täysin mätiäkin autoja leimautettua katsastuksissa, kun on näitä alueita missä on kymmeniäkin autokauppoja
      ja katsastusasema :) JO Hannu Karpo aikoinaan todisti sen että
      tätä yhteistoimintaa on ollu.

    • Kauppias K

      Nii varsinkin jos jo valmiiksi käytetty vaihdetaan että vielä vanhempaan/halvempaan "romuun" niin se on ihan sama kiillottaako tai siistitäänkö se kun kauppias ei juurikaan siitä mitää historiaa tai vikoja edes välttämättä tiedä.
      Se vaan on karu fakta että noille pommeille on suomessa kysyntää ja se on aika huono juttu että niitä ostetaan kuin uutta autoa, ja puhun nyt 1000-5000 käytetystä jätteestä. ja sitte ihmetellään kun ilmenee sitä sun tätä.

      Toi kristallipallo vertaus oli hyvä. nuo ovat aiakpommeja mut se hyvä että lähes kaiken voi ja pystyy korjauttamaan!

      Siis ei mitään takuita noissa halpiksissa! GB=good bye kun rahat ja paperit on vaihtanut omistajaa.

    • Järkeä holhoukseen.

      Hyvä kirjoitus, pelkkää asiaa ja yllättäen KULUTTAJANEUVOJAN suusta.
      Oikein fiksu uutinen.

    • autoautoautoliike

      Uutisoinnin sanoma on selvä. Ostajat valittavat jopa halvemmissa 1000-5000euron autoissa kaikesta.

      Hyvin sanottu kuluttajaneuvoja Tyrväiseltä:
      "Minulle ei tule halvimmista autoista mieleen yhtäkään sellaista vikaa, mistä valittaminen olisi aiheellista."

      Suurinosa autoliikkeistä noudattaa kuluttajalakeja. Ja enemmänkin.

      Eli joku vuotava pakoputki, kuluneet jarrupalat tmsv. (lakiin perustumaton, asiaankuulumaton reklamaatio) saatetaan ASIALLISESTI TIEDUSTELEVALLE asiakkaalle kunnostella "GOODWILL"-korjauksena liikkeen piikkiin.

      Mutta jos asiakkaan asennevamma on ensin haukkua myyjä huijariksi, syyttää petoksesta ja "uhkailla" asiamiehillä ja lakimiehillä, niin korjaaminen jää ihan sille itkupillille itselleen.

      Tuollainen "uhkailu" ei pelota ketään.
      Kyllä yrittäjä (autoliikkeen omistaa yrittäjä jolla ehkäpä työntekijöitäkin) tietää oman alansa lainalaisuudet ja on varmasti enemmän oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan tietoinen kuin se ostaja koskaan.
      Ostajilla kuvitelmia "käytetyn auton takuusta" jopa "viikon palautusoikeus" on kuultuna omin korvin ja muuta hömppää, johon haukkumisensa ja "uhkailunsa" perustavat.
      Näille on helpointa antaa paikallisen ANNELI TYRVÄISEN puhelinnumero se kun on näiden AnneliTyrväisten ammattiala hoidella aiheettomat kuluttajavalitukset.

      • Soitappa neuvojalle

        Kuluttajaneuvonta ei ole paikallispalvelu nykyään vaan valtakunnallinen. Soitto yhteen numeroon ja palvelu pelaa. Voi olla vaikka tuo Anneli joka vastaa, tai sitten joku muu. Paikallisilla neuvojilla ei ole omia palvelunumeroita vaan ne päivystää siis tuolla yhdellä linjalla.


      • olen soittanutkin
        Soitappa neuvojalle kirjoitti:

        Kuluttajaneuvonta ei ole paikallispalvelu nykyään vaan valtakunnallinen. Soitto yhteen numeroon ja palvelu pelaa. Voi olla vaikka tuo Anneli joka vastaa, tai sitten joku muu. Paikallisilla neuvojilla ei ole omia palvelunumeroita vaan ne päivystää siis tuolla yhdellä linjalla.

        Olen soitellutkin, mutta Anneli Tyrväistä en ole sattunut asiakaspalvelijaksi saamaan.

        Toki muitakin "AnneliTyrväisiä" tuolla tuntuisi olevan, kun melko asiallisesti kuuntelevat myös liikkeen kommentit myyjäosapuolena ja ovat pääsääntöisesti sitä mieltä että ihmiset valituksineen ovat täysin ulalla vaatimuksissaan.

        Hieman ovat aluksi soitosta hämillään, kun se onkin myyjäliike joka ottaa yhteyttä ja kysyy neuvoa hankalan (lue: puupää) asiakkaan vaatimuksien selvittelyyn... mutta hyvin on neuvoja saanut ja myös tukea perusteluilleen ja hyvin asianmukaisia sovitteluehdotuksia.

        Erityisesti kulutusosissa linja on selvä; ei mitään pakkoa korvata euroakaan.
        Yleensä se ensimmäinen "tarjous" on 50%-50% kuluja jakaen suositus, siitäkin yleensä hyvillä perusteluilla (ajomäärä, auton ikä, auton myyntihinta vrt. samanlaisten pyyntihinnat jne.) vähentävät vastuuosuutta jonnekin 20-30% tietämille.

        Eli esimerkkinä vaikkapa 250tkm ajetun 5-10-vuotiaan auton turbon korjaus ei ole automaattisesti liikkeen maksettava vaan ollaan jossain 200-500euron osanottovastuussa rahallisesti.
        Tällaisessakin tapauksessa asiakas ensin huutaa ja meuhkaa, haukkuu huijariksi ja kuzettajaksi joten ei voi muuta kuin antaa kuluttajaneuvonnan numeron että soitteleppas sinne, ei minulla ole halua eikä aikaa kuunnella huutamistasi.


      • Neuvojaneuvoo
        olen soittanutkin kirjoitti:

        Olen soitellutkin, mutta Anneli Tyrväistä en ole sattunut asiakaspalvelijaksi saamaan.

        Toki muitakin "AnneliTyrväisiä" tuolla tuntuisi olevan, kun melko asiallisesti kuuntelevat myös liikkeen kommentit myyjäosapuolena ja ovat pääsääntöisesti sitä mieltä että ihmiset valituksineen ovat täysin ulalla vaatimuksissaan.

        Hieman ovat aluksi soitosta hämillään, kun se onkin myyjäliike joka ottaa yhteyttä ja kysyy neuvoa hankalan (lue: puupää) asiakkaan vaatimuksien selvittelyyn... mutta hyvin on neuvoja saanut ja myös tukea perusteluilleen ja hyvin asianmukaisia sovitteluehdotuksia.

        Erityisesti kulutusosissa linja on selvä; ei mitään pakkoa korvata euroakaan.
        Yleensä se ensimmäinen "tarjous" on 50%-50% kuluja jakaen suositus, siitäkin yleensä hyvillä perusteluilla (ajomäärä, auton ikä, auton myyntihinta vrt. samanlaisten pyyntihinnat jne.) vähentävät vastuuosuutta jonnekin 20-30% tietämille.

        Eli esimerkkinä vaikkapa 250tkm ajetun 5-10-vuotiaan auton turbon korjaus ei ole automaattisesti liikkeen maksettava vaan ollaan jossain 200-500euron osanottovastuussa rahallisesti.
        Tällaisessakin tapauksessa asiakas ensin huutaa ja meuhkaa, haukkuu huijariksi ja kuzettajaksi joten ei voi muuta kuin antaa kuluttajaneuvonnan numeron että soitteleppas sinne, ei minulla ole halua eikä aikaa kuunnella huutamistasi.

        Kuluttajaneuvontahan on tosiaan yhtä lailla yrittäjien käytössä kun kyse on yksittäisessä kuluttajakaupassa pyydettävästä neuvosta. Sehän todetaan siellä niiden nettisivuillakin jossakin. Ja neuvoja on oikeasti puolueeton taho näissä kuluttajariidoissa vaikka toki toisesta osapuolesta (kuluttaja tai yrittäjä) saattaa tapauksesta riippuen muulta tuntuakin, esim jos neuvojan kanta on itselle kielteinen.


    • Vikaa vaan

      Kyllä vaan! myyjä/kauppias monesti pääsee helpommalla kun tarjoaa suoraan kuluttajaneuvonnan nuomeron varsinkin näissä tapauksissa missä auton ostaja kuvittelee että esim 8-20v vanhalla olisi takuu.

      Ja jossain tuli ilmi myös se että kuluttajaneuvonnan kanta on että 250tkm ajettu auto on ns:loppu!! vaikkakin kaikki tietätävät että hyvällä pidolla ollut on vielä täysin kunnossa.

      • Vinkvinkvink

        Kannattaa kertoa näille kuluttajille myös kuluttajaviraston nettisivyåuista joista autoriitoihin löytyy aika hyvä tietopaketti. Aina ei tartte ees soittaa ja näin nolostua/kiukustua puhelimessa jos olikin kohtuuttomilla vaateilla liikenteessä.


      • Rajansa kaikella

        Kyllä jos ostat reilun viidenkymmenen tonnin pirssin tai siitä ylikin, voit edellyttää kestoikää 250 000km pidempäänkin. Mutta halvan hintaluokan pirsseissä se raja useimmiten on jossain 200 000-250 000 km paikkeilla...


    • 3rhw4jer

      Siinä vaiheessa kun se auto seisoo siinä liikkeen pihassa, se ei ole liimatukan mielestä käytetty. Uutta vastaava ym. ym.

      Siinä vaiheessa Liimatukan autosta tulee käytetty kun ostaja huollossa huomaa mittariruuvauksen.

      • autoliikkeellinenkin

        Häh?
        Eli kun sinä Urpo menet käytettyjen autojen myyntiliikkeeseen, uskot ostavasi uuden auton kun myyjä sanoo?
        Ja huomaat sen olevankin käytetty auto vasta sitten, kun käytät sitä huollossa?

        Taidankin tuntea sinut; olet juuri se, joka kuvittelee ostonkohteen uudeksi tai ainakin uudenveroiseksi ja pillastuu myyjää huijariksi haukkumaan ja kuluttajaneuvontaa häiritsemään aiheettomalla itkulla, kun naapuri ei tullutkaan kateelliseksi uudesta hankinnastasi.


      • HR-Rappu

        Nykyään myyjillä on useinmiten kalju.
        Eli tuo "liimatukka" vertauksesi on yhtä ontuva, kuin juttusi perustelut muutenkin... eli suorastaan /Ceestä.


      • qrehwc4rsj
        HR-Rappu kirjoitti:

        Nykyään myyjillä on useinmiten kalju.
        Eli tuo "liimatukka" vertauksesi on yhtä ontuva, kuin juttusi perustelut muutenkin... eli suorastaan /Ceestä.

        Kalju on ihan ymmärrettävä.

        Ne joita lapsena tukistettiin paljon, lähtevät kaljuuntumaan aikaisin. Ja kovin yllättäen nämä Vaahteramäen Eemelit päätyvät myymään merkkiliikkeiden kierrosta tippuneita autoja.


    • eitääoonormaalimaa

      Suomessa on jotenkin onnistuttu keikauttamaan tilanne että kun ennen kuluttaja oli kuningas niin nyt kusettaja on kuningas ja vain sen taloudellisia etuja suojellaan kusettajansuoja-asiamiehen voimin. Saavat myydä vaikka ihan mitä liikennevaarallista pa8kaa tahansa, katsastusleima on saatu kossupullolla jne. ja se rottelo joka ei ole kuin painonsa arvoinen romumetallina on kusettaja myynyt uudenveroisena helmenä n. 5000e hintaan ja tällaista huijausta haluaa siis viranomaiset ja poliitikot tukea?!
      Kyllä suomi on sairas maa ihan pohjamutia myöten...

      • Kuluttajaeiolekunkku

        Kuulus, kyllä se on ihan kuluttajariitalautakunta joka nämä ratkaisukäytännöt luo, ei kuluttajaoikeusneuvoja. Kuluttajaoikeusneuvoja (huom: hän EI ole myöskään mikään kuluttaja-asiamies) vain sitten kertoo sinulle tämän ratkaisukäytännön pohjalta mikä on tilanne. Kuluttaja ei oikeasti ole koskaan ollut mikään kuningas!


      • 6+5
        Kuluttajaeiolekunkku kirjoitti:

        Kuulus, kyllä se on ihan kuluttajariitalautakunta joka nämä ratkaisukäytännöt luo, ei kuluttajaoikeusneuvoja. Kuluttajaoikeusneuvoja (huom: hän EI ole myöskään mikään kuluttaja-asiamies) vain sitten kertoo sinulle tämän ratkaisukäytännön pohjalta mikä on tilanne. Kuluttaja ei oikeasti ole koskaan ollut mikään kuningas!

        Joo, sehän oiski päätöntä jos kuluttaja sanelisi kuluttaja asiamiehelle miten sen asiassa pitää toimia! Tottakai on ikävä saada välillä kielteinen kanta itse oikeuden mukaisina pitämiinsä vaatimuksiin asiamieheltä mutta minkäs teet!


      • systeemin ahdistaa
        6+5 kirjoitti:

        Joo, sehän oiski päätöntä jos kuluttaja sanelisi kuluttaja asiamiehelle miten sen asiassa pitää toimia! Tottakai on ikävä saada välillä kielteinen kanta itse oikeuden mukaisina pitämiinsä vaatimuksiin asiamieheltä mutta minkäs teet!

        Kuluttajan KUULUU OLLA KUNINGAS !!!

        Tervehenkinen markkinatalous toimii vain siten että kuluttajan oikeuksia puolustetaan että huijarifirmat karsiutuvat pois kuten kuuluukin.

        Kuluttaja joutuu ostamaan tuotteet kovalla työllä hankitulla ja ankarasti verotetulla palkalla, kyllä hänellä on täysi oikeus saada tälle rahalle paras mahdollinen vastine!

        Jos firmat saisi määrätä niin kuluttajat saisi maksaa mahdollisimman vähästä, huonosti tarkoitusta vastaavasta ja lyhytikäisestä paskatuotteesta mahdollisimman paljon rahaa joka ei varmasti ole kuluttajan etu! Kyllä kuluttajansuojaa tarvitaan edelleen ja kipeämmin kuin koskaan.

        On erittäin huono juttu että kuluttajaviranomaiset ovat lähteneet tälle linjalle että kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia, täten joutavat mielestäni kortistoon viemästä veronmaksajien rahoja, työttömyyskorvaus on halvempi kuin turhien viranhaltijoiden huikea palkka. Työttömänä saavat myös vähemmän vahinkoa aikaan kansalaisille, kuluttajille!!

        Kuluttajaviranomaisten asenne on myös omiaan osoittamaan miten poliittinen ja taloudellinen eliitti on liittoutunut jo 90-luvun lamassa tavallisia kansalaisia vastaan!!!
        Ns. hyvinvointivaltio, demokraattinen tasavalta on enää pelkkä hyvin ohut savuverho jonka takana aivan suoraan vehkeillään tavallisia kansalaisia vastaan aiheuttaen mm. täysin turhia ylimääräisiä kustannuksia päästökauppojen jne. huijausten muodossa mitä ennen olisi suoraan sanottu varastamiseksi!!
        Yhteiskunnasta on muodostunut paha vihollinen tavalliselle kansalaiselle, epäluotettava ja julma, armoton paholaiseen verrattava systeemi joka pitää kansalaiset rautakouraotteessa ainoana tarkoituksena pitää kansalaisia pelkkänä verotuloja lypsävänä vaalikarjana!! Muuten saavat olla oman onnensa nojassa kuin viidakossa.

        Ollapa vapaa systeemin orjuudesta kuin taivaan lintu...


      • Syytä lainsäätäjää
        systeemin ahdistaa kirjoitti:

        Kuluttajan KUULUU OLLA KUNINGAS !!!

        Tervehenkinen markkinatalous toimii vain siten että kuluttajan oikeuksia puolustetaan että huijarifirmat karsiutuvat pois kuten kuuluukin.

        Kuluttaja joutuu ostamaan tuotteet kovalla työllä hankitulla ja ankarasti verotetulla palkalla, kyllä hänellä on täysi oikeus saada tälle rahalle paras mahdollinen vastine!

        Jos firmat saisi määrätä niin kuluttajat saisi maksaa mahdollisimman vähästä, huonosti tarkoitusta vastaavasta ja lyhytikäisestä paskatuotteesta mahdollisimman paljon rahaa joka ei varmasti ole kuluttajan etu! Kyllä kuluttajansuojaa tarvitaan edelleen ja kipeämmin kuin koskaan.

        On erittäin huono juttu että kuluttajaviranomaiset ovat lähteneet tälle linjalle että kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia, täten joutavat mielestäni kortistoon viemästä veronmaksajien rahoja, työttömyyskorvaus on halvempi kuin turhien viranhaltijoiden huikea palkka. Työttömänä saavat myös vähemmän vahinkoa aikaan kansalaisille, kuluttajille!!

        Kuluttajaviranomaisten asenne on myös omiaan osoittamaan miten poliittinen ja taloudellinen eliitti on liittoutunut jo 90-luvun lamassa tavallisia kansalaisia vastaan!!!
        Ns. hyvinvointivaltio, demokraattinen tasavalta on enää pelkkä hyvin ohut savuverho jonka takana aivan suoraan vehkeillään tavallisia kansalaisia vastaan aiheuttaen mm. täysin turhia ylimääräisiä kustannuksia päästökauppojen jne. huijausten muodossa mitä ennen olisi suoraan sanottu varastamiseksi!!
        Yhteiskunnasta on muodostunut paha vihollinen tavalliselle kansalaiselle, epäluotettava ja julma, armoton paholaiseen verrattava systeemi joka pitää kansalaiset rautakouraotteessa ainoana tarkoituksena pitää kansalaisia pelkkänä verotuloja lypsävänä vaalikarjana!! Muuten saavat olla oman onnensa nojassa kuin viidakossa.

        Ollapa vapaa systeemin orjuudesta kuin taivaan lintu...

        Lainsäätäjissähän se vika ensi sijassa on jos keissä!


      • Puolustettu yksilö
        systeemin ahdistaa kirjoitti:

        Kuluttajan KUULUU OLLA KUNINGAS !!!

        Tervehenkinen markkinatalous toimii vain siten että kuluttajan oikeuksia puolustetaan että huijarifirmat karsiutuvat pois kuten kuuluukin.

        Kuluttaja joutuu ostamaan tuotteet kovalla työllä hankitulla ja ankarasti verotetulla palkalla, kyllä hänellä on täysi oikeus saada tälle rahalle paras mahdollinen vastine!

        Jos firmat saisi määrätä niin kuluttajat saisi maksaa mahdollisimman vähästä, huonosti tarkoitusta vastaavasta ja lyhytikäisestä paskatuotteesta mahdollisimman paljon rahaa joka ei varmasti ole kuluttajan etu! Kyllä kuluttajansuojaa tarvitaan edelleen ja kipeämmin kuin koskaan.

        On erittäin huono juttu että kuluttajaviranomaiset ovat lähteneet tälle linjalle että kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia, täten joutavat mielestäni kortistoon viemästä veronmaksajien rahoja, työttömyyskorvaus on halvempi kuin turhien viranhaltijoiden huikea palkka. Työttömänä saavat myös vähemmän vahinkoa aikaan kansalaisille, kuluttajille!!

        Kuluttajaviranomaisten asenne on myös omiaan osoittamaan miten poliittinen ja taloudellinen eliitti on liittoutunut jo 90-luvun lamassa tavallisia kansalaisia vastaan!!!
        Ns. hyvinvointivaltio, demokraattinen tasavalta on enää pelkkä hyvin ohut savuverho jonka takana aivan suoraan vehkeillään tavallisia kansalaisia vastaan aiheuttaen mm. täysin turhia ylimääräisiä kustannuksia päästökauppojen jne. huijausten muodossa mitä ennen olisi suoraan sanottu varastamiseksi!!
        Yhteiskunnasta on muodostunut paha vihollinen tavalliselle kansalaiselle, epäluotettava ja julma, armoton paholaiseen verrattava systeemi joka pitää kansalaiset rautakouraotteessa ainoana tarkoituksena pitää kansalaisia pelkkänä verotuloja lypsävänä vaalikarjana!! Muuten saavat olla oman onnensa nojassa kuin viidakossa.

        Ollapa vapaa systeemin orjuudesta kuin taivaan lintu...

        Kyllä varmasti kuluttajien oikeuksia silloin tässä maassa puolustetaan kun on aihetta. Itse olen saanut useinkin konkreettista apua kuluttajaneuvonnasta mutta todennäköisesti olenkin ollut liikkeellä asiasta. Ja nimenomaan apua on annettu mys autokauppariidassa.


    • .................

      Näille kaiken tietäville keski-ikäisille miehille, jotka ovat tottuneet ostamaan autonsa liikkeestä, mutta ovat joutuneet irtisanomisten ym. vuoksi ostamaan yksityiseltä (järkevästi hinnoittelevalta) tuntuu olevan aivan ylitsepääsemätön juttu, että 10-15 vuotta vanhassa autossa saattaa olla jotain naarmuja.

      Heille vaan tiedoksi, että ne liikkeiden vastaavat näyttävät naarmuttomilta siellä hallissa koska ne myllytetän ennen myyntiä. Siinä on vain se tosiasia, että rankempi myllytys ohentaa maalipintaa ja huonolla hoidolla pinta kulahtaa nopeammin kuin alkuperäisessä paksuudessaan oleva. Jo ihan vuodessa, jos autoa ei koskaan vahata ja aina pestään harjapesussa.

      • thptta

        "Heille vaan tiedoksi, että ne liikkeiden vastaavat näyttävät naarmuttomilta siellä hallissa koska ne myllytetän ennen myyntiä."

        Ja värivahaa pientä paikkamaalausta. Muutaman liuotin pesun jälkeen siistit autot ovatkin todellisuudessa todella naarmuisia. Eikä niitä liikkeen valossa muutenkaan näe.


    • kuluttajaneuvontaa!

      Hienosti sanottu. Tämän kun saisi taottua jokaisen käytetynauton ostavan kaaliin, niin awot!

    • Näin sitä pitääkin!

      Virhevastuu ei siis ole takuu vaan ostajan turva suoranaisten petosten varalle.

      Hyvä. Näin sen pitäisikin olla, vielä kun kaikki muutkin kuluttajaneuvojat ja vieläpä ostaja-asiakkaat saataisiin tämä ymmärtämään, eikä käytetynauton kaupoissa ääneen edes puhuttaisi mistään takuusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1680
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      65
      1226
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    Aihe