Ostin uuden saksalaisen auton. Neuvottin, että jos tietokone ilmoittaa vähäisestä öljymäärästä, pitää kaataa koko pullo oljyä. Myyjä totesi että öljytikusta ei tarvitse enää tarkistaa määrää. Hänen mukaansa jo nyt on malleja, missä ei enää ole koko öljytikkua. Tiedättekö malleja, missä öljytikkua ei ole, vaan luotetaan 100% auton tietokoneeseen?
Öljytikut katoavat
167
5019
Vastaukset
- lifelonger
VAG-moottoreihin lisätään litra viikossa.
- diipadaii
Olisit tuonkin mölyn pitänyt mahassasi. Sitä kun ei kysytty.
- hohiojj¨'
Mutta litra / 1000km on VAG moottoreiden osalta normaalia. Ohjekirjakin näin sanoo.
- oil on life
diipadaii kirjoitti:
Olisit tuonkin mölyn pitänyt mahassasi. Sitä kun ei kysytty.
Ei kysyttykään, mutta liittyy tikuttomuuteen ja sen tarpeettomuuteen.
- ...
hohiojj¨' kirjoitti:
Mutta litra / 1000km on VAG moottoreiden osalta normaalia. Ohjekirjakin näin sanoo.
"Mutta litra / 1000km on VAG moottoreiden osalta normaalia. Ohjekirjakin näin sanoo."
Puhut pehmosia. Sinulla taitaa puuttua yksi nolla tuosta ja litra on silloinkin liikaa.
- sokea orja......
Ilmoittaakohan nykyauton tietokone senkin, Että milloin jonkun, Tai kaikkien autossa olijoiden, Pitää pysähtyä lähimmälle huoltikselle paskalle?
- no need for tikku
Enpä tiedä mihin sitä öljytikkua tarvitsee, autossani se on, mutta kertaakaan en ole sitä käyttänyt. 2,5 vuotta ja 60 000 takana, ja luotan tietokoneen ilmoitukseen 'Fuel level ok' .
Tietysti jos on epäileväinen tietokoneista, niin ehkä sitten ei uskalla astua lentokoneeseen tai junaan, saati ostaa telkkaria, digiboxia, kotiteatteria etc.- vai vielä fuel
Harvemmissa autoissa polttoainetankissa tikkua onkaan, on vaan mittari ja sitten joskus syttyy varoitusvalo että on soppa vähissä.
- Tarvii sitä
Roiskii muuten oljyä öljytikun reiästä.
- vm 2003 C5
Kuusi indikaattoria ■ ■ ■ ■ ■ ■ mittaristossa näyttää öljymäärän käynnistyksen yhteydessä.
Vaihtelen itse öljyt 15 tkm välein, lisään matkan varrella n. litran uutta.
Kuuden vuoden aikana ei ole montaa krt. tikkuun koskenut, lähinnä öljyjä vaihtaessa.- onko edes normaalia?
Litra vaihtoon tullessa oleva vajaus kulutusta per 15 tkm. Minulle tämä olisi jo selvä indikaatio venttiili tms. viasta mutta ehkä patongissa normaalia.
Lähes 30v aikana omistamissani/työsuhdeautoissani yhdessä (Opelin p*sk*) on öljyä lisätä huoltojen välillä. - ???
onko edes normaalia? kirjoitti:
Litra vaihtoon tullessa oleva vajaus kulutusta per 15 tkm. Minulle tämä olisi jo selvä indikaatio venttiili tms. viasta mutta ehkä patongissa normaalia.
Lähes 30v aikana omistamissani/työsuhdeautoissani yhdessä (Opelin p*sk*) on öljyä lisätä huoltojen välillä."ehkä patongissa normaalia."
Patonki? On ilmeisesti jokin ranskalainen? Pösö vai Sitikka?
- do NOT touch
Ei mittatikkua tarvita. Ainoa mitä nykyaikaisessa autossa moottorin suhteen voi itse tehdä on öljyn ja pissapojan veden lisääminen. Siitä kertoo tietokone tai kun vettä ei tule pissapojasta.
- 2+7
Kyllä se tietokone kertoo pissapojan tasonkin, taso liian alhaalla, täytä pian.
- Kun osaisivat
2+7 kirjoitti:
Kyllä se tietokone kertoo pissapojan tasonkin, taso liian alhaalla, täytä pian.
kertoa kuskistakin milloin noussut liikaa päähän.
- ei noin
Ei öljyyn kannata vettä lisätä. Päinvastoin.
- vettä öljyyn..joo...
ei noin kirjoitti:
Ei öljyyn kannata vettä lisätä. Päinvastoin.
"Ei öljyyn kannata vettä lisätä. Päinvastoin"
Siis että vettä kannattaa lisätä öljyynkö?
Oletko kuullut sananlaskua: Jotka osaa, Ne tekee mitä vaan. Jotka ei, Ne ryhtyy opettamaan. Sinä kuulut selvästi tuohon jälkimmäisen lauseen kategoriaan......... - totuus toinen
KAIKISSA UUSISSAKAAN AUTOISSA EI OLE MOOTTORIÖLJYN PINNAN ANTURIA. JA VAIKKA OLISIKIN, NIIN KANNATTAA SILTI TARKKAILLA ÖLJYTIKKUA.
Anturi voi muistuttaa, että öljyä pitää lisätä. Varsinkin öljyä kuluttavista autoista (long-life öljyt) tämä yleensä kyllä löytyy. Se ei silti poista öljyn mittatikun tarkistamisen tarvetta.
Jos kone hajoaa "öljyn loppumisen" seurauksena, niin ei ole auton vika, kun se ei ilmoittanut öljyn vähyydestä.
Ostin uuden auton viime vuonna (vm '12). Siinä ei ole moottoriöljyn pinnan anturia tai -merkkivaloa, öljynpaineanturi on toki. Öljyä ei tosin tarvinnut huoltovälin aikana lisätä. - BMW,.
Kun osaisivat kirjoitti:
kertoa kuskistakin milloin noussut liikaa päähän.
On automatisoinut tämän,aina kun kuljettaja istuu ratin takana välittyy tieto ulkopuolelle että kusi on noussut päähän.
- melaheikki
vettä öljyyn..joo... kirjoitti:
"Ei öljyyn kannata vettä lisätä. Päinvastoin"
Siis että vettä kannattaa lisätä öljyynkö?
Oletko kuullut sananlaskua: Jotka osaa, Ne tekee mitä vaan. Jotka ei, Ne ryhtyy opettamaan. Sinä kuulut selvästi tuohon jälkimmäisen lauseen kategoriaan.........Joo oot tyhmä
- pekka-
BMW E60/61, öljyn määrän voi käydä tarkistamssa tietokoneen valikoista.
Samasta näkyy kaikki muukin huollon tarve, jarrunesteiden vaihdot, moottoröljyn vaihtojat, arviot jarrupalojen jäljellä olevasta iästä etc.
Hieno systeemi, joka pelaa luotettavasti.- Hienot systeemit...
Näkeekö sieltä valikoista myös kuljettajan mielenmaisemaan?
- BMW kuski
Hienot systeemit... kirjoitti:
Näkeekö sieltä valikoista myös kuljettajan mielenmaisemaan?
Ei kai sentään... ajotyyli vain valikoista voidaan itse valita mielentilan mukaan vaihtoehdoista: aggressiiivinen ja passiivis-aggressiivinen.
- Vaihtoon vaan
jJos auton öljynmäärää pitää tarkkailla huoltojen välillä, on paras viedä auto vaihtoon.
- Jälkimarkkinointi os
Vaihtomoottorien menekki senkun kasvaa.
- järki käteen
Ilman öljytikkua tai moottorinlämpömittaria en autoa osta. Molempia on nähty.
- voita pannuun
juu, ja pannukahvia juodaa, on autommatit ja muut nykyhapatukset pahasta, ei niitä vanhus voi ymmärtää.
- Oletko käpy
Moottorinlämpömittari, tekisi mieli kysyä että mikä se on, mutta näin sellaisen joskus 80-luvun autossa. Et ole tainnut hankkia 1990 jälkeen tehtyä autoa koskaan?
- Poroja vaan
voita pannuun kirjoitti:
juu, ja pannukahvia juodaa, on autommatit ja muut nykyhapatukset pahasta, ei niitä vanhus voi ymmärtää.
Pannukahvi on parempi suodattimessakin.
- Ai jaa.
Oletko käpy kirjoitti:
Moottorinlämpömittari, tekisi mieli kysyä että mikä se on, mutta näin sellaisen joskus 80-luvun autossa. Et ole tainnut hankkia 1990 jälkeen tehtyä autoa koskaan?
Sinulla on kai jokin ilmajäähdytteinen?
Analoginen mittari ehdottomasti paras, voi seurata helposti koko ajan. Ilmankos uusia autoja usein tiepuolessa kun lämpömittarikin piilotettu jonnekin typerään valikkoon. - huono suunta
Ai jaa. kirjoitti:
Sinulla on kai jokin ilmajäähdytteinen?
Analoginen mittari ehdottomasti paras, voi seurata helposti koko ajan. Ilmankos uusia autoja usein tiepuolessa kun lämpömittarikin piilotettu jonnekin typerään valikkoon.Moottorin lämpömittarista paljastuisi myös jos termostaatti on kuollut eikä moottori saavuta normaalia lämpötilaa.
On todella huono asia että kojetaulusta on poistettu moottorin lämpömittari, mikähän mittari tai varoitusvalo seuraavaksi karsitaan, kohta kuljettajalle ei näytetä edes nopeutta saati matkamittaria, pelkkä televisioruutu naaman edessä jossa pakkonäytetään mainoksia tien varsilla sijaitsevista firmoista... - ref refw ferw rwfrew
huono suunta kirjoitti:
Moottorin lämpömittarista paljastuisi myös jos termostaatti on kuollut eikä moottori saavuta normaalia lämpötilaa.
On todella huono asia että kojetaulusta on poistettu moottorin lämpömittari, mikähän mittari tai varoitusvalo seuraavaksi karsitaan, kohta kuljettajalle ei näytetä edes nopeutta saati matkamittaria, pelkkä televisioruutu naaman edessä jossa pakkonäytetään mainoksia tien varsilla sijaitsevista firmoista...Nopeusmittaria ei olla todellakaan poistamssa
Kierroslukumittarin voisi poistaa automaattivaihteisista autoista
Samaten bensamittari on turha, ei mua kiinnosta paljonkon tankista on jäljellä, vaan ihan numeroina montako litraa - 2010-luvun auto
huono suunta kirjoitti:
Moottorin lämpömittarista paljastuisi myös jos termostaatti on kuollut eikä moottori saavuta normaalia lämpötilaa.
On todella huono asia että kojetaulusta on poistettu moottorin lämpömittari, mikähän mittari tai varoitusvalo seuraavaksi karsitaan, kohta kuljettajalle ei näytetä edes nopeutta saati matkamittaria, pelkkä televisioruutu naaman edessä jossa pakkonäytetään mainoksia tien varsilla sijaitsevista firmoista...Autossani ei ole todellakaan yhtään varoitusvaloa eikä mittaria. Ainoa on nopeusnäyttö, trip- ja matkamittari. Muut hommat hoitaa tietokone ja tosi hyvin.
Eikä yhtään mainosten syöttöä.
Hankippa auto 2010-luvulta. - ikää oli?
2010-luvun auto kirjoitti:
Autossani ei ole todellakaan yhtään varoitusvaloa eikä mittaria. Ainoa on nopeusnäyttö, trip- ja matkamittari. Muut hommat hoitaa tietokone ja tosi hyvin.
Eikä yhtään mainosten syöttöä.
Hankippa auto 2010-luvulta.Otappa selvää tästäkin nimimerkillä 2010-luvun auto, ei ole mittareita autossa, mutta kuitenkin on nopeusnäyttö, trip- ja matkamittari.Matkamittari ei siis ole mittari vai?
- eiks ookki?
Tietokone on luotettavampi kuin mittatikku.
- en luottaisi
Audi a5 ei ole mittatikkua, ainakaan bensakoneessa.
- keine problem
Mitä sillä tekisikään, kun tikku ei wageneissa edes ylety öljyyn asti.
- ajatuksen voimalla
Ostan siis audi a5:sen. Vielä kun saisi ratittoman mallin.
- qwdfghnjmk
Saksalaisen suunnittelun perusperiaatteita on:
"Warum etwas eifach machen, ob man es kompliziert machen kann." - Tilastot sen kertoo
qwdfghnjmk kirjoitti:
Saksalaisen suunnittelun perusperiaatteita on:
"Warum etwas eifach machen, ob man es kompliziert machen kann."Isot mersut johtaa vikatilastoja katsastuksessa.
- too complex
qwdfghnjmk kirjoitti:
Saksalaisen suunnittelun perusperiaatteita on:
"Warum etwas eifach machen, ob man es kompliziert machen kann."Miksi tehdä yksinkertaisesti jos voi tehdä monimutkaisesti :D
Tätähän tuskailtiin jo VW Golfin kestotestin väliraportissa kun jarruvalokytkin on jotenkin tarpeettoman monimutkainen viritys siinä :D
- paskasysteemiä
En luota "tietokoneen" ilmoittamaan öljymäärään. Tietokone on vain niin hyvä kuin siihen syötetty tieto.
Vanhemmiten lasinpesunesteen varoitusvalon koho hukkuu ja valo jää palamaan koko ajan. Mikä estää öljymäärämittarinkin anturia vikaantumasta? Tietokone voi tällöin väittää typötyhjää öljypohjaa täydeksi tai öljyn olevan loppu vaikka sitä olisi normaalimäärä jäljellä, ylitäyttökin on vahingollista.
Öljytikku on ainut varmuudella toimiva tapa tietää öljyn todellinen määrä öljypohjassa.
En käsitä minkä takia pitää "korjata sellaista mikä ei ole rikki" ja kehitellä jotain anturivekottimia mittaamaan öljymääräkin, on vain entistä enemmän vikaantuvia kohteita jo muutenkin erittäin monimutkaisissa autoissa.
Keep It Simple Stupid on paras periaate autoissa. Moi, edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä että tietokoneeseen ei voi luottaa, ainakaan täysin, eli hyvä jos on sellainen auto missä on molemmat, eli öljytikku, ja tietokone ilmoittamassa öljyn määrää.
Sinäänsä nämä monet keksinnöt ovat ihan hyviä, kuten jarrupalojen vaihdon ilmaisin, mutta kuitenkin vähän turhia, jarrupalojen kuluneisuuden kyllä monesti kuulee hankaavasta äänestä, ja sitten viimeistään ne palat on syytä vaihtaa.
Itsellä tietty se helppo tausta, että on ollut sama auto jo lähes 6 vuotta, niin oppii tietämään mitä mikäkin ääni tarkoittaa, ja siitä määrittää vian tasoa.
Ja katson Volvoni öljytikun keskimäärin joka kolmas päivä.- ongelmatonta.
Tuö kuulostaa jo orastavalta öljytikkuneuroosilta.
Tojossa jos kurkkaa 8.000 kohdalla = ei mainittavaa
ja 14.000 = ei mainittavaa eli riittää hyvin vaihtoon asti. - Aja varoen
" Ja katson Volvoni öljytikun keskimäärin joka kolmas päivä. "
Olet aika vastuuton autoilija. Minä tarkistan öljyn, pissapojan ja renkaiden paineen joka päivä. Miten uskallat ajaa tuollaisella tarkistamattomalla autolla? - Vanhavolvo
ongelmatonta. kirjoitti:
Tuö kuulostaa jo orastavalta öljytikkuneuroosilta.
Tojossa jos kurkkaa 8.000 kohdalla = ei mainittavaa
ja 14.000 = ei mainittavaa eli riittää hyvin vaihtoon asti.Näin on asia Volvossakin, jos ei mitään yllättävää ole sattunut. Jonakin päivänä voi sattua, ja silloin on parempi huomata asia ennen lähtöä tikusta kuin kesken matkan öljynpainevalon syttymisestä. Voi saada hyvän palkan tarkastustyölleen.
Minä katson öljyn ja jäähdytysnesteen tasot aina ennen pitemmälle matkalle lähtöä. Näin kesällä kun ajoa tulee 5000 kilometrin kuukausitahtia, se tarkoittaa pari kertaa viikossa. Talvella ajomäärä on vähäinen ja tarkastusväli saattaa olla jopa kuukausi. - ohjekirja
Aja varoen kirjoitti:
" Ja katson Volvoni öljytikun keskimäärin joka kolmas päivä. "
Olet aika vastuuton autoilija. Minä tarkistan öljyn, pissapojan ja renkaiden paineen joka päivä. Miten uskallat ajaa tuollaisella tarkistamattomalla autolla?Muista pestä myös turvavyöt miedolla saippualiuoksella.
- sokea orja.....
Uskon sokeasti tietokoneisiin.......Siksi minulla on digiboxit taulutelkkarit digikamerat älykännykät, Ja monet muut herkut, Joita ilman en tulisi toimeen.......Ja mittatikuton auto tietysti......
- fjwekgerojo
Tietokone on tieteellinen erehtymätön instrumentti... kunnes microsoft keksi windowsin...
- Russian digi?
Minun digivehkeissä ei olekaan vaihdettavia öljyjä, autossa taas öljyvoitelu moottorissa ja siksi öljytikku tarpeen.
- uvuivuiojbobonjbk
Russian digi? kirjoitti:
Minun digivehkeissä ei olekaan vaihdettavia öljyjä, autossa taas öljyvoitelu moottorissa ja siksi öljytikku tarpeen.
Mutta kun digivehkeeseesi (pelikonsoli) syttyy keltainen vilkkuva valo ja laite kieltäytyy käynnistymästä, on aika vaihtaa piitahnat suorittimien ja jäähdytyselementin väliin.
- russian pelikonsoli?
uvuivuiojbobonjbk kirjoitti:
Mutta kun digivehkeeseesi (pelikonsoli) syttyy keltainen vilkkuva valo ja laite kieltäytyy käynnistymästä, on aika vaihtaa piitahnat suorittimien ja jäähdytyselementin väliin.
Mihin ne piitahnat sieltä katoaa?
- Linux is best
Veikkaan että autojen tietokoneet ovat Linux pohjaisia.
- Pekka-
Kriittisissä järjestelmissä ei ole lainkaan käyttistä, tainsitten on joku sertifioitu turvakriittinen, kuten vxworks.
Ei tavallinen kadun tallaaja paljoa ymmärrä, kuinka nuo tehdään. - 887
Pekka- kirjoitti:
Kriittisissä järjestelmissä ei ole lainkaan käyttistä, tainsitten on joku sertifioitu turvakriittinen, kuten vxworks.
Ei tavallinen kadun tallaaja paljoa ymmärrä, kuinka nuo tehdään.Et sinäkään ihan näytä ymmärtävän. Jos ei ole käyttöjärjestelmää niin silloin ei ole tietokone kyseessä, vaan korkeintaan joku logiikkapiiri. Nämä ovat kuitenkin vain hyvin yksinkertaisia järjestelmiä. Kriittisissä tietokonejärjestelmissä käytetään reaaliaikaisia käyttöjärjestelmiä, esim. windows CE.
- lyhyt halvempi
Klonkswageniin saa lisävarusteena pitemmän öljytikun.
- mikä tikku?
Kuka mitään öljytikkua katsoo???
En ole vuosiin koskenut tai edes etsinyt öljytikkua,
eikä sinne konepellin alle muutenkaan paljoa asiaa ole.
Pesunestettä toki olen lisännyt.
TOTTAKAI tietokone ja varoitusvalot on sitä varten.- toivotaan toivotaan
vai tyhmä puhuu tuollaisia. Sitten kun öljynpaineen varoitusvalo syttyy, niin useimmiten öljy on ollut jo pitkään liian vähissä.
Tietokone monine antureineen ei ole kovinkaan varma systeemi varsinkin meidän ilmastossa. Mullakin auto kertoi kerran että öljyn pinta on liian alhaalla, ja paskat oli, eikä ilmoitellut sen kerran jälkeen. - ihmetellään ihmetell
toivotaan toivotaan kirjoitti:
vai tyhmä puhuu tuollaisia. Sitten kun öljynpaineen varoitusvalo syttyy, niin useimmiten öljy on ollut jo pitkään liian vähissä.
Tietokone monine antureineen ei ole kovinkaan varma systeemi varsinkin meidän ilmastossa. Mullakin auto kertoi kerran että öljyn pinta on liian alhaalla, ja paskat oli, eikä ilmoitellut sen kerran jälkeen.Mikä on öljynpaineen varoitusvalo?
- Turha!
ihmetellään ihmetell kirjoitti:
Mikä on öljynpaineen varoitusvalo?
Ei sitä tarvita kertakäyttömoottoreissa, vaihdetaan huollossa.
Meitä immeisiä ohjataan yhä enempi "marmoritiskille". Autokorjaamothan tästä hyötyy eikövain !!!! . Itse ainakin huollan autoni niin pitkälle itse kun on mahollista. Niin ja sekin on kans vähän niin ja näin et luotatko mittariston antamaan tietoon vähästä määrästä, kun et voi vetää sitä öljytikkua ja nähdä paljaalla silmällä määrät tai tilanne on että pitäis tietää öljymäärä ilman että akku on paikoillaan niin eipä muuten onnaa.
terveiset uusille autoille- 10+3
" luotatko mittariston antamaan tietoon vähästä määrästä, "
Luottaako lentäjä koneen tietokoneisiin? Luottaako veturinkuljettaja JKV:n? Luottaako tykinjohtaja tietokoneen laskemaan lentorataan? Luottaako autoilija tietokoneen ohjaamiin liikennevaloihin?
Sä et kauaa autoilla aja, jos haluat sen itse huoltaa. Ei ne 80-luvun autot ikuisuuksia kestä. - not rocket science
Juu, kun ostin uuden auton vajaa pari vuotta sitten niin myyjä sanoi että konepellin alle ei ole paljon nykyautoissa asiaa. En uskonut vaan olen seuraillut öljymäärää, jäähdytysnestemäärää ja lisäillyt omatoimisesti pesunestettä myyjän puheista huolimatta.
Öljymäärä ja jäähdytysnestemäärä ei tosin ole vajonnut milliäkään koko aikana mutta sitähän ei tarkastamatta ole voinut tietää. Jotkut uudet autothan ovat kuluttaneet öljyä aluksi jonkinverran joten öljymäärän tarkkailu on tarpeellinen toimenpide kaikissa autoissa.
Ei se öljytikku ja moottoriöljyn täyttötulppa saati jäähdytysnesteen paisuntasäiliö näytä paljon kummemmalta kuin 30 vuotta vanhoissakaan autoissa. Jos ne on osannut tarkastaa vanhoista autoista, osaa ne tarkastaa uudestakin autosta. - Pakko luottaa
10+3 kirjoitti:
" luotatko mittariston antamaan tietoon vähästä määrästä, "
Luottaako lentäjä koneen tietokoneisiin? Luottaako veturinkuljettaja JKV:n? Luottaako tykinjohtaja tietokoneen laskemaan lentorataan? Luottaako autoilija tietokoneen ohjaamiin liikennevaloihin?
Sä et kauaa autoilla aja, jos haluat sen itse huoltaa. Ei ne 80-luvun autot ikuisuuksia kestä.Lentokoneilla ja vetureilla kun on mekaanikot, jotka tarkastaa öljyt ennen lähtöä, ilmassa hankala pysähtyä lisäämään. Junat alkaakin olla sähkömoottoreilla, mutta ei niitä dieselvetureitakaan kannata kesken matkan pysäyttää öljyn lisäämisen takia toisten tukoksi ellei ole pakko.
- 19+7
Pakko luottaa kirjoitti:
Lentokoneilla ja vetureilla kun on mekaanikot, jotka tarkastaa öljyt ennen lähtöä, ilmassa hankala pysähtyä lisäämään. Junat alkaakin olla sähkömoottoreilla, mutta ei niitä dieselvetureitakaan kannata kesken matkan pysäyttää öljyn lisäämisen takia toisten tukoksi ellei ole pakko.
Lentokoneen ja veturin öljyt? Ne lisätään tai vaihdetaan huollossa. Niin autoissakin.
- Kuka mitenkin
19+7 kirjoitti:
Lentokoneen ja veturin öljyt? Ne lisätään tai vaihdetaan huollossa. Niin autoissakin.
Ihan itse vaihdan autoon öljyt ja lisääminenkin onnistuu helposti jos tarvis vaikka tiepuolessa.
Mitäs niillä merkkivaloilla tai tietokoneillakaan tekisi kun veisi vaan kilometrien mukaan huoltoon.
- yhteensä 13
Hyvä kommentti 10 3
- Taunusmies
Heh, Studebakerissa oli öljymäärämittari koneen kyljessä vuonna -28. Yksinkertaista ja toimivaa.
- Ex renu
Renault 19 Biarritzizzakin jo 1996 oli öljyn korkeuden mittari.Nyky malleista ei tietoa.
Mittari oli sisällä autossa ei koneen kyljessä.
- huijausta
Nykyautoista on tehty bensan ja dieselin suhteen sillai ekologisia, etä ne syöpi sen eko-osan puhtaana öljynä. Mikä siis on ekologista, auto mikä syö enemmän sitä ehtaa polttoainetta, vai auto joka syö vähän polttoainetta mutta syö lisäksi moottoriöljyä? Kumpi oikeasti saastutaa enempi?
- Volvolla eteenpäin
Tämä systeemi voisi tulla kaikkiin autoihin sillä se säästää autonomistajalta rahaa ja onhan niistä ajotietokoneista hyötyä jo ennakolta varoittavasta viasta.
Moni varmaan muistaa miten ennen oli myöhäistä kun moottorin lämpömittari nousi kiehumispisteeseen ja kansipahvi oli mennyttä, nykyisin kun ajotietokone ilmoittaa jo ajoissa liian alhaisesta jäähdytysnestemäärästä tai sit nykyisin kun pissapojan neste on vähäinen on hyvä lisätä sitä ajoissa, ennenhän se oli loppu jossain metsätaipaleella ja lähin huoltoasema löytyi 50km päästä.
Puhumattakaan siitä kun öljy oli jo ollut liian vähissä mutt öljynpainevalo syttyi vasta sitten kun laakerit oli kulunu väljäksi ja paineet ei riittänyt enää tunnistimen punaisen valon syttymiseen.
Eli musta ihan hyviä juttuja kaikki kuten muoviosatkin ei tarvi hitsailla katsastukseen ruostevaurioita umpeen - Jäsen
Itse vaihdan öljyt aina mittatikun reiästä.
- onko vaikeaa?
"Moni varmaan muistaa miten ennen oli myöhäistä kun moottorin lämpömittari nousi kiehumispisteeseen ja kansipahvi oli mennyttä, nykyisin kun ajotietokone ilmoittaa jo ajoissa liian alhaisesta jäähdytysnestemäärästä tai sit nykyisin kun pissapojan neste on vähäinen on hyvä lisätä sitä ajoissa, ennenhän se oli loppu jossain metsätaipaleella ja lähin huoltoasema löytyi 50km päästä.
Puhumattakaan siitä kun öljy oli jo ollut liian vähissä mutt öljynpainevalo syttyi vasta sitten kun laakerit oli kulunu väljäksi ja paineet ei riittänyt enää tunnistimen punaisen valon syttymiseen."
Volvossa näin varmaan olikin. Fordin 2000ohc kesti kiehumisen oikein hyvin, Kiitos valurautalohkon, Ja valurautakannen. Ja koskaan ei tarvinnut jälkeenpäin vaihtaa kannentiivistettä, Saatika muitakaan osia tapahtuman johdosta.
Pissapoikaan vettä lisäillessä jo ennakkoon, Ennenkuin siirtyy pitkälle metsätaipaleelle, joutuu kuitenkin aukaisemaan konepellin niinkuin ennenkin, Niin sillä samalla aukaisulla hoituu moottoriöljyn tarkistus tikusta, jäähdytysnesteen tarkistus, Ja jarru,-ja kytkinnesteiden tarkistus.(kaikissa ei ole nestetoimista kytkintä).
Moottorin öljynpaineen varoitusvalo syttyy aivan riittävän ajoissa, Jotta kuljettaja, Joka on varustettu (ajattelevilla) aivoilla, Kerkeää mainiosti pysäyttää moottorin, Ennenkuin minkäänlaisia vaurioita ehtii moottoriin tulemaan.
Tälläinen ennakointi on ilmeisesti vieras ilmiö nykyiselle nettinörtti sukupolvelle.
Kokonaan toinen juttu oli eräällä naishenkilöllä, Joka luuli että hyvin sujuu, Kun moottoriöljyn varoitusvalo lehahti palamaan, Ja polki innoissaan lisää vauhtia.....Ei liene epäselvää, Mitä koneelle kävi.......
- Wokkelo
Muistan elävästi joskus 80 luvulla kun minulla oli WW:n paku.
Oli pakkasta noin -35c ja läksin liikenteeseen. Olin
ajanut noin kaks kilsaa kun öljynpaine valo syttyi.
Ajoin heti tien sivuun ja sammutin koneen, mut oli jo liian myöhäistä.
Pakkanen oli rikkonut kampiakselin stefan ja öljyt pitkin tietä.
Kone täysin jumissa, ei pyörinyt vaikka isolla avaimella yritin vauhtipyörästä
avittaa.
Eli, joskus kun merkkivalo syttyy, on jo auttamattomasti myöhäistä.- c0mputer lover
Onneksi nykyään on tietokoneet, niin ei moottorit leikkele kiinni.
- Näin on.
c0mputer lover kirjoitti:
Onneksi nykyään on tietokoneet, niin ei moottorit leikkele kiinni.
Kompuutteri estää pakkasvauriot tai sitten ei.
- 12+16
Tuota VW:n tapausta ei olisi pelastanut tietokonekaan, Jos öljyt häipyy koneesta Yhtäkkiä.
- vtun hölmöt
Eikö nuo tietokoneuskovaiset älyä että ei se tietokone tiedä sitä öljynpainetta sen paremmin kuin ihminenkään varoitusvalon perusteella, kyllä se tietokonekin on sen saman öljynpaineanturin varassa!
- öljy pysyy
Minulla on semmonen auto ettei tarvitse lisätä huollon välillä öljyä, eikä kuluta yhtään öljyä.Tarkistan toki n.1kk välein tikusta öljymäärän.
- Äkkiä huoltoon
öljy pysyy kirjoitti:
Minulla on semmonen auto ettei tarvitse lisätä huollon välillä öljyä, eikä kuluta yhtään öljyä.Tarkistan toki n.1kk välein tikusta öljymäärän.
Kuplassakin lisääntyi öljy kun automaattiryyppy ryysti bensaa enemmän kuin ehti polttaa. Öljyn kuuluu huveta.
- Öljy pysyy
Äkkiä huoltoon kirjoitti:
Kuplassakin lisääntyi öljy kun automaattiryyppy ryysti bensaa enemmän kuin ehti polttaa. Öljyn kuuluu huveta.
Autossa on vikaa jos öljy häviää!
- Miten?
Öljy pysyy kirjoitti:
Autossa on vikaa jos öljy häviää!
Öljyä jää aina kalvo sylinterin pintaan männän liikkuessa. Miten säilyy siinä kun polttoaine palaa?
- iyvjjobo
Miten? kirjoitti:
Öljyä jää aina kalvo sylinterin pintaan männän liikkuessa. Miten säilyy siinä kun polttoaine palaa?
Eiköhän se palo tapahdu enimmäkseen sylinterin yläpäässä palotilassa ja öljy kyllä pysyy kun kuuman pään viskositeetti on riittävä.
Ei kaikissa autoissa vaan kulu sitä öljyä, ei tarvitse lisätä tippaakaan vaihtovälillä.
Joissain tietysti tehdas kertoo litra / 1000km kulutuksenkin normaaliksi jos ei osaa parempia moottoreita tehdä. - Laitapa linkkiä
iyvjjobo kirjoitti:
Eiköhän se palo tapahdu enimmäkseen sylinterin yläpäässä palotilassa ja öljy kyllä pysyy kun kuuman pään viskositeetti on riittävä.
Ei kaikissa autoissa vaan kulu sitä öljyä, ei tarvitse lisätä tippaakaan vaihtovälillä.
Joissain tietysti tehdas kertoo litra / 1000km kulutuksenkin normaaliksi jos ei osaa parempia moottoreita tehdä.autonvalmistajalta joka kertoo, ettei ölyä kuulu kulua ollenkaan.
- ivjbyo
Laitapa linkkiä kirjoitti:
autonvalmistajalta joka kertoo, ettei ölyä kuulu kulua ollenkaan.
En tiedä autonvalmistajista mutta omat käyttökokemukset parista japsimerkistä on sellaiset että öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä eikä se pinta ole vajonnut tikussa yhtään.
- oikeaa tietoa
ivjbyo kirjoitti:
En tiedä autonvalmistajista mutta omat käyttökokemukset parista japsimerkistä on sellaiset että öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä eikä se pinta ole vajonnut tikussa yhtään.
Jos ölyn pinta ei vajoa yhtään, sanotaan vaikka 15000km:n matkalla, on aivan satavarmaa, että öljyn sekaan pääsee polttoainetta ja/tai vettä. Öljyä täytyy kulua ja kuluukin tuolla matkalla useita desilitroja tai moottori kuluu ennen aikojaan. Valmistusmaalla ei ole tässä asiassa mitään osaa.
- köffff
ivjbyo kirjoitti:
En tiedä autonvalmistajista mutta omat käyttökokemukset parista japsimerkistä on sellaiset että öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä eikä se pinta ole vajonnut tikussa yhtään.
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/corolla/1135236880910
- faktaa vaan
oikeaa tietoa kirjoitti:
Jos ölyn pinta ei vajoa yhtään, sanotaan vaikka 15000km:n matkalla, on aivan satavarmaa, että öljyn sekaan pääsee polttoainetta ja/tai vettä. Öljyä täytyy kulua ja kuluukin tuolla matkalla useita desilitroja tai moottori kuluu ennen aikojaan. Valmistusmaalla ei ole tässä asiassa mitään osaa.
Öljyn ei kuulu kulua/hävitä tai savuta ilmaan!Jos näin tapahtuu, auton moottori on viallinen.Auton moottori on kulunut jos näitä ongelmia on.Jos öljyn sekaan pääsee vettä tai polttoainetta moottori on viallinen.Miksi ostaa auto joka vie tietoisesti 1l/1000km, kun saa autoja jotka ei kuluta huollon välillä öljyä.
- ivbjyojk
oikeaa tietoa kirjoitti:
Jos ölyn pinta ei vajoa yhtään, sanotaan vaikka 15000km:n matkalla, on aivan satavarmaa, että öljyn sekaan pääsee polttoainetta ja/tai vettä. Öljyä täytyy kulua ja kuluukin tuolla matkalla useita desilitroja tai moottori kuluu ennen aikojaan. Valmistusmaalla ei ole tässä asiassa mitään osaa.
Vaihtoväli autoissani on ollut 15.000km / kerran vuodessa ja kun kilometrejä tulee vain n. 10.000 vuodessa niin kerran vuodessa tulee öljyt vaihdettua. Tällä vaihtovälillä ei öljyä ole kulunut kahdessa viimeisimmässä (vm. 2001 ja 2011) autossani yhtään. Näitä edellisissä autoissa (vm. 1982 ja 1990) öljyä kyllä kului kun kilometrejäkin oli kyllä rutkasti enemmän. Eka vei n. litran vaihtovälille, samoin seuraava kunnes vaihdettiin kannentiiviste ja muut yläpään jakopään tiivistesarjat, alakertaan ei koskettu niin siitä alkoi reilumpi öljynkulutus, ilmeisesti kone tai männänrenkaat oli jo sen verran väljiä, kilometrejä ainakin n. 300.000km tuolloin. Öljyä meni ehkä pari-kolme litraa 10.000km välillä.
- Todista!
faktaa vaan kirjoitti:
Öljyn ei kuulu kulua/hävitä tai savuta ilmaan!Jos näin tapahtuu, auton moottori on viallinen.Auton moottori on kulunut jos näitä ongelmia on.Jos öljyn sekaan pääsee vettä tai polttoainetta moottori on viallinen.Miksi ostaa auto joka vie tietoisesti 1l/1000km, kun saa autoja jotka ei kuluta huollon välillä öljyä.
Laita linkki minkä tahansa autonvalmistajan juttuun missä kerrotaan ettei kuulu kuluttaa yhtään öljyä. Väitän ettet löydä sellaista, mutta todista toki väitteeni vääräksi. Joissakin Opeleissa normaalikulutus on ilmoitettu todella isoksi, muistaakseni peräti 7dl/1000km. Nissanissa joutuu lisäämään kerran, mutta ei savuta ja päästöt erittäin pienet vaikka ajettu lähemmäs 300 000.
- faktaa vaan
Todista! kirjoitti:
Laita linkki minkä tahansa autonvalmistajan juttuun missä kerrotaan ettei kuulu kuluttaa yhtään öljyä. Väitän ettet löydä sellaista, mutta todista toki väitteeni vääräksi. Joissakin Opeleissa normaalikulutus on ilmoitettu todella isoksi, muistaakseni peräti 7dl/1000km. Nissanissa joutuu lisäämään kerran, mutta ei savuta ja päästöt erittäin pienet vaikka ajettu lähemmäs 300 000.
Ei mikään autonvalmistaja lupaa etteikö auto voisi mahdollisesti kuluttaa öljyä, ohjekirjassakin lukee tästä.Itselläni ei ole ollut vaan sellaista autoa joka kuluttaisi öljyä, huoltokorjaajakin sanoo että moottorissa vikaa jos kuluttaa öljyä.Kun öljyä kuluu, se menee katalysaattoriin rikkoen sen jne.Joten miksi ostaa "auto" tietoisesti sen vievän heti uudesta asti öljyä, kun saa sellaisiakin autoja mitkä ei vie?linkeillä voi pyyhkiä persettä.
- ostakaa autoja
Todista! kirjoitti:
Laita linkki minkä tahansa autonvalmistajan juttuun missä kerrotaan ettei kuulu kuluttaa yhtään öljyä. Väitän ettet löydä sellaista, mutta todista toki väitteeni vääräksi. Joissakin Opeleissa normaalikulutus on ilmoitettu todella isoksi, muistaakseni peräti 7dl/1000km. Nissanissa joutuu lisäämään kerran, mutta ei savuta ja päästöt erittäin pienet vaikka ajettu lähemmäs 300 000.
Taas näitä saksalais valmisteisten auton fanaatikkoja jotka ei kärsi tietää että on olemassa autoja jotka ei kuluta öljyä.Kalliiksi tulee lisätä 1l/1000km öljyä öljyn vaihdot päälle...
- ivbjyo
oikeaa tietoa kirjoitti:
Jos ölyn pinta ei vajoa yhtään, sanotaan vaikka 15000km:n matkalla, on aivan satavarmaa, että öljyn sekaan pääsee polttoainetta ja/tai vettä. Öljyä täytyy kulua ja kuluukin tuolla matkalla useita desilitroja tai moottori kuluu ennen aikojaan. Valmistusmaalla ei ole tässä asiassa mitään osaa.
Autossani on takuu voimassa. Minua kyllä huvittaisi suuresti nähdä sinut väittämässä huoltoneuvojalle tai maahantuojalle että autoni moottori on ihan paskana kun se ei kuluta öljyä yhtään :D Mietin vain että kauankohan menisi ennenkuin vartija lennättää sinut ulos liikkeestä :D
- Todista!
faktaa vaan kirjoitti:
Ei mikään autonvalmistaja lupaa etteikö auto voisi mahdollisesti kuluttaa öljyä, ohjekirjassakin lukee tästä.Itselläni ei ole ollut vaan sellaista autoa joka kuluttaisi öljyä, huoltokorjaajakin sanoo että moottorissa vikaa jos kuluttaa öljyä.Kun öljyä kuluu, se menee katalysaattoriin rikkoen sen jne.Joten miksi ostaa "auto" tietoisesti sen vievän heti uudesta asti öljyä, kun saa sellaisiakin autoja mitkä ei vie?linkeillä voi pyyhkiä persettä.
Minkä auton ohjekirjassa lukee, että moottorissa vikaa jos öljyä kuluu? Ei minkään ja kunnossa olevassa moottorissa se öljy palaa eikä mene katalysaattoriin.
Saat kuitenkin edelleen mahdollisuuden väitteesi todeksi, linkkiä vaan. - Paremminkin
ivbjyo kirjoitti:
Autossani on takuu voimassa. Minua kyllä huvittaisi suuresti nähdä sinut väittämässä huoltoneuvojalle tai maahantuojalle että autoni moottori on ihan paskana kun se ei kuluta öljyä yhtään :D Mietin vain että kauankohan menisi ennenkuin vartija lennättää sinut ulos liikkeestä :D
Sinut heitettäisiin ulos kun väittäisit moottorin olevan rikki normaalilla öljyn kulutuksella.
- faktaa vaan
Todista! kirjoitti:
Minkä auton ohjekirjassa lukee, että moottorissa vikaa jos öljyä kuluu? Ei minkään ja kunnossa olevassa moottorissa se öljy palaa eikä mene katalysaattoriin.
Saat kuitenkin edelleen mahdollisuuden väitteesi todeksi, linkkiä vaan.Sinä voit nuija linkittää itsesi vaikka avaruuteen.Kukaan ei ole väittänyt että auton ohjekirjassa lukee että moottori on rikki jos se kuluttaa öljyä.Oletko joku turkulainen tois puolelt jokkee?Auto on paska jos vie öljyä!sellasta auton paskaa en ole omistanut, enkä tule omistamaan mikä kuluttaa moottorin nesteitä.Laita linkki idiootti viipymättä autonvalmistajan sivulle missä mainitaan että kunnossa olevassa moottorissa, moottorin kuuluu polttaa sen sisältämä öljy.Pitääkö palaa samantie ja valtaisan sinisen savun kera?Vaihda se warresi uudempaan, 2 tahti ei ole enää muodissa vaikka sillä öljy palaa ja savu verho mahtava.
- faktaa vaan
Paremminkin kirjoitti:
Sinut heitettäisiin ulos kun väittäisit moottorin olevan rikki normaalilla öljyn kulutuksella.
Voiko tyhmempää ihmistä olla?No ei näköjään..
- Ai sorry...
faktaa vaan kirjoitti:
Sinä voit nuija linkittää itsesi vaikka avaruuteen.Kukaan ei ole väittänyt että auton ohjekirjassa lukee että moottori on rikki jos se kuluttaa öljyä.Oletko joku turkulainen tois puolelt jokkee?Auto on paska jos vie öljyä!sellasta auton paskaa en ole omistanut, enkä tule omistamaan mikä kuluttaa moottorin nesteitä.Laita linkki idiootti viipymättä autonvalmistajan sivulle missä mainitaan että kunnossa olevassa moottorissa, moottorin kuuluu polttaa sen sisältämä öljy.Pitääkö palaa samantie ja valtaisan sinisen savun kera?Vaihda se warresi uudempaan, 2 tahti ei ole enää muodissa vaikka sillä öljy palaa ja savu verho mahtava.
Et kirjoittanutkaan "huoltokirja" vaan "huoltokorjaajakin sanoo että moottorissa vikaa jos kuluttaa öljyä". Se on sitten joku sellainen päärynäinen se sinun huoltokorjaajasi )) Kunnossa olevassa moottorissa öljyn palaminen ei aiheuta sinistä savua.
Onkin parempi ajaa leasing-, vuokra- tai isin autolla kun et näytä ymmärrärtävän paljon niiden päälle. Jos autosi öljypinta ei alene, siihen kertyy paljon muita aineita. Kannattaa vaihdattaa suodatinkin öljynvaihdon yhteydessä
"Käytössä moottoriöljy kuitenkin tummuu, sillä se sitoo moottorin likaa itseensä. Öljyn sekaan pääsee muun muassa metallihiutaleita, karstaa, nokea ja pieniä määriä polttoainetta sekä tiivistynyttä vettä. Loppuunkäytetty moottoriöljy eli jäteöljy on yleensä tumman mustaa. Erityisesti dieselmoottorin öljy tummuu noen vuoksi nopeasti, mutta se ei tarkoita että öljy olisi heti käyttökelvotonta."
Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.
Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoriöljy - faktaa vaan
Ai sorry... kirjoitti:
Et kirjoittanutkaan "huoltokirja" vaan "huoltokorjaajakin sanoo että moottorissa vikaa jos kuluttaa öljyä". Se on sitten joku sellainen päärynäinen se sinun huoltokorjaajasi )) Kunnossa olevassa moottorissa öljyn palaminen ei aiheuta sinistä savua.
Onkin parempi ajaa leasing-, vuokra- tai isin autolla kun et näytä ymmärrärtävän paljon niiden päälle. Jos autosi öljypinta ei alene, siihen kertyy paljon muita aineita. Kannattaa vaihdattaa suodatinkin öljynvaihdon yhteydessä
"Käytössä moottoriöljy kuitenkin tummuu, sillä se sitoo moottorin likaa itseensä. Öljyn sekaan pääsee muun muassa metallihiutaleita, karstaa, nokea ja pieniä määriä polttoainetta sekä tiivistynyttä vettä. Loppuunkäytetty moottoriöljy eli jäteöljy on yleensä tumman mustaa. Erityisesti dieselmoottorin öljy tummuu noen vuoksi nopeasti, mutta se ei tarkoita että öljy olisi heti käyttökelvotonta."
Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.
Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti."
http://fi.wikipedia.org/wiki/MoottoriöljyOn sulla huono auto, n.30tkm ajan vuodessa ei ole uudesta asti kulunut öljyä yhtään.10tkm välein öljyt ja suodatin vaihtoon.merkkiliikkessä huollot ja moottorissa ei vikaa, eikä kuulu kuluttaa öljyä.kun moottori on kunnossa sinne öljyn sekaan ei mene vettä eikä bensaa.toisin kuin sinun kotterossa.autossasi täytyy olla öljyrengas männistä väljä koska öljyä palaa.minkä värisenä autosi öljy palaa ulos pakoputkestasi?äläkä väitä että värittömänä!laita se valmistajan linkki, älä mitään wikipedia sontaa.
- heh heh heeeeeeeeeee
faktaa vaan kirjoitti:
On sulla huono auto, n.30tkm ajan vuodessa ei ole uudesta asti kulunut öljyä yhtään.10tkm välein öljyt ja suodatin vaihtoon.merkkiliikkessä huollot ja moottorissa ei vikaa, eikä kuulu kuluttaa öljyä.kun moottori on kunnossa sinne öljyn sekaan ei mene vettä eikä bensaa.toisin kuin sinun kotterossa.autossasi täytyy olla öljyrengas männistä väljä koska öljyä palaa.minkä värisenä autosi öljy palaa ulos pakoputkestasi?äläkä väitä että värittömänä!laita se valmistajan linkki, älä mitään wikipedia sontaa.
Wikipedian artikkeli koskee kaikkia polttomoottoreita, mikset todista vääräksi? Väitätkö päärynäisen olevan pätevämpi kuin artikkelin lopussa ilmoitetut lähteet ja viitteet?
- skeida vai klonkswag
heh heh heeeeeeeeeee kirjoitti:
Wikipedian artikkeli koskee kaikkia polttomoottoreita, mikset todista vääräksi? Väitätkö päärynäisen olevan pätevämpi kuin artikkelin lopussa ilmoitetut lähteet ja viitteet?
Laita nuija tulemaan se huutamasi autonvalmistajan linkki!Kyllä väitän, höpönlöpö wikipediaa voi kuka tahansa muokata.Joten laita nyt se mainostamasi auton valmistajan linkki.Öljyn on tarkoitus voidella männän ja sylinterin välissä.Männässä oleva öljyrenkaan tehtävä on estää öljyn pääsy palotilaan.Silloin moottori on viallinen jos öljyä pääsee palotilaan.Moottori voitelu vähenee kun öljy menee väärään paikkaan.Venttiilit ja muu koneisto karstottuu.Ehkä opit sen joskus kun saat ajokortin, nimittäin siinä vaiheessa kun klonkswagenistasi kilkkaa kone kun öljy loppuu kesken ajon.Muista pysähtyä tarkistamaan öljymäärä joka bussi pysäkillä ettei tule yllätyksiä.Wikipediasta, ei vide sua nuijaa...
- laita jo
heh heh heeeeeeeeeee kirjoitti:
Wikipedian artikkeli koskee kaikkia polttomoottoreita, mikset todista vääräksi? Väitätkö päärynäisen olevan pätevämpi kuin artikkelin lopussa ilmoitetut lähteet ja viitteet?
Minäkin odotan sitä autonvalmistan linkkiäsi, se linkki ei sitten ole mallia wikipedia.
- hanki tietoa ensin
Ai sorry... kirjoitti:
Et kirjoittanutkaan "huoltokirja" vaan "huoltokorjaajakin sanoo että moottorissa vikaa jos kuluttaa öljyä". Se on sitten joku sellainen päärynäinen se sinun huoltokorjaajasi )) Kunnossa olevassa moottorissa öljyn palaminen ei aiheuta sinistä savua.
Onkin parempi ajaa leasing-, vuokra- tai isin autolla kun et näytä ymmärrärtävän paljon niiden päälle. Jos autosi öljypinta ei alene, siihen kertyy paljon muita aineita. Kannattaa vaihdattaa suodatinkin öljynvaihdon yhteydessä
"Käytössä moottoriöljy kuitenkin tummuu, sillä se sitoo moottorin likaa itseensä. Öljyn sekaan pääsee muun muassa metallihiutaleita, karstaa, nokea ja pieniä määriä polttoainetta sekä tiivistynyttä vettä. Loppuunkäytetty moottoriöljy eli jäteöljy on yleensä tumman mustaa. Erityisesti dieselmoottorin öljy tummuu noen vuoksi nopeasti, mutta se ei tarkoita että öljy olisi heti käyttökelvotonta."
Vaikka nelitahtimoottori ei polta öljyä samalla lailla kuin kaksitahtinen, öljyä palaa silti aina pieni määrä. Tämä pieni määrä öljyä pääsee palotilaan venttiilinvarsien ja -ohjaimien sekä männänrenkaiden ja sylinteriseinän välistä, etenkin moottorijarrutuksen luoman alipaineen seurauksena. Myös suljetussa kampikammion huohotinjärjestelmässä öljysumua voi päästä imusarjan kautta sylintereihin. Moottorin on kulutettava kohtuullinen määrä öljyä, jotta sylinterinseinämät ja venttiilinvarret tulisivat voideltua. Jos öljyä ei kulu, moottori kuluu. Jos ajoneuvolla ajetaan vain lyhyttä matkaa, öljy ei ehdi lämmetä tarpeeksi ja siihen alkaa sekoittua polttoainetta ja kondenssivettä. Öljyn lämmetessä pitkässä ajossa nämä haihtuvat ja vaikuttaa siltä, että öljyä olisi kulunut yhtäkkiä normaalia enemmän.
Henkilöauton moottorin tavallisena öljynkulutuksen ylärajana pidetään 1 litra / 1 000 km. Tämän rajan ylittyessä on moottori todennäköisesti korjauksen tarpeessa tai öljyllä on liian alhainen kuumaviskositeetti."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoriöljyet kyllä ymmärrä auton moottoreista hölkkäsen pöläystäkään, kirjoitat tänne suoraan wikipediasta otettua sontaa.Tiedätkö mikä öljyrengas on ja mikä sen tehtävä on?Et jutuista päätellen.
- laita linkki
heh heh heeeeeeeeeee kirjoitti:
Wikipedian artikkeli koskee kaikkia polttomoottoreita, mikset todista vääräksi? Väitätkö päärynäisen olevan pätevämpi kuin artikkelin lopussa ilmoitetut lähteet ja viitteet?
Löysitkö jo wikipediasta öljyrenkaan tehtävän?
- hehehehehehheheh
skeida vai klonkswag kirjoitti:
Laita nuija tulemaan se huutamasi autonvalmistajan linkki!Kyllä väitän, höpönlöpö wikipediaa voi kuka tahansa muokata.Joten laita nyt se mainostamasi auton valmistajan linkki.Öljyn on tarkoitus voidella männän ja sylinterin välissä.Männässä oleva öljyrenkaan tehtävä on estää öljyn pääsy palotilaan.Silloin moottori on viallinen jos öljyä pääsee palotilaan.Moottori voitelu vähenee kun öljy menee väärään paikkaan.Venttiilit ja muu koneisto karstottuu.Ehkä opit sen joskus kun saat ajokortin, nimittäin siinä vaiheessa kun klonkswagenistasi kilkkaa kone kun öljy loppuu kesken ajon.Muista pysähtyä tarkistamaan öljymäärä joka bussi pysäkillä ettei tule yllätyksiä.Wikipediasta, ei vide sua nuijaa...
Luuletko olevasi vakuuttavampi kun huutelet monella nimimerkillä? Tuo öljynkulutus nyt vaan sattuu olemaan ihan perustietoa, oli minullakin tiedossa jo ennen autonasentaja koulutusta. Sinulla taas ei näytä olevan tietoa eikä koulutusta, mutta Wikipedian linkistä voit aloittaa opiskelun.
Laita toki huomautus sinne jos luulet tietäväsi paremmin, saavatpahan naurun aihetta. - faktaa vaan
hehehehehehheheh kirjoitti:
Luuletko olevasi vakuuttavampi kun huutelet monella nimimerkillä? Tuo öljynkulutus nyt vaan sattuu olemaan ihan perustietoa, oli minullakin tiedossa jo ennen autonasentaja koulutusta. Sinulla taas ei näytä olevan tietoa eikä koulutusta, mutta Wikipedian linkistä voit aloittaa opiskelun.
Laita toki huomautus sinne jos luulet tietäväsi paremmin, saavatpahan naurun aihetta.Sinuna olisin ihan hiljaa erinimimerkeillä kirjoittamisesta.En tiedä missä esson baarin moottorin pitää viedä öljyä vähintään 1l/1000km kurssilla olet ollut.Auton asentajiahan meistä on jokainen kun suoritat wikipedian kurssin.Minä olen itse oppinut ja pikkuisen koulutustakin saanut korjailija.Sinä tosin et ymmärrä näistä asioista mitään, et pystynyt edes kertomaan öljyrenkaan tehtävää.Ei ilmeisesti löytynyt wikipediasta.Autokorjaajathan kouluttaa itsensä wikipediassa, eikös niin?Muista kuitenkin tämä, on autoja mitkä eivät kuluta öljyä ja moottorit pelaa loistavasti.Eivätkä ole kuluneet vaikkei kulutakkaan öljyä ja päästöt kohdallaan.P.S.Jos lusikalla annettu, älä yritä kauhalla ottaa...
- faktaa vaan
hehehehehehheheh kirjoitti:
Luuletko olevasi vakuuttavampi kun huutelet monella nimimerkillä? Tuo öljynkulutus nyt vaan sattuu olemaan ihan perustietoa, oli minullakin tiedossa jo ennen autonasentaja koulutusta. Sinulla taas ei näytä olevan tietoa eikä koulutusta, mutta Wikipedian linkistä voit aloittaa opiskelun.
Laita toki huomautus sinne jos luulet tietäväsi paremmin, saavatpahan naurun aihetta.Käytin tänään auton huollossa ja kerroin olevani huolesta suunnillani kun autoni ei kuluta yhtään öljyä.Kerroin että netissä joku jeppe sanoo että moottorin kuuluu kulutta öljyä vähintään 1L/1000km.Ei uskonut että kukaan voi olla ajatus maailmaltaan niin tyhmä.Ehdotti että voisi hoonata sylinterit 0,5-1,0mm isommiksi että saataisiin öljy häviämään ja savuamaan.Moottori menee tosin pilalle öljyn kulutuksen takia.Kannattaako teettää hoonaus?Moottorini olisi sitten ok.olenkin halunnut ostaa öljylähteen itselleni..
- hehehheheheheheh
faktaa vaan kirjoitti:
Käytin tänään auton huollossa ja kerroin olevani huolesta suunnillani kun autoni ei kuluta yhtään öljyä.Kerroin että netissä joku jeppe sanoo että moottorin kuuluu kulutta öljyä vähintään 1L/1000km.Ei uskonut että kukaan voi olla ajatus maailmaltaan niin tyhmä.Ehdotti että voisi hoonata sylinterit 0,5-1,0mm isommiksi että saataisiin öljy häviämään ja savuamaan.Moottori menee tosin pilalle öljyn kulutuksen takia.Kannattaako teettää hoonaus?Moottorini olisi sitten ok.olenkin halunnut ostaa öljylähteen itselleni..
Epäilemättä olet hoonauttanut reikääsi päärynäisellä.
Ei näytä sinulla tuo lukemisen ymmärtäminen olevan vahvin laji kun luulet maksimikulutuksen tarkoittavan vähimmäiskulutusta. Kyllä siinä Wikipedian artikkelissa lukee männänrenkaistakin, tavaa vaan uudelleen.
No jos lusikallisen öljyä laitat niin ei sitä tosiaan kauhallista kulu, mutta moottori kuluu.
Saat toki olla sitä mieltä, että hyvät moottorit eivät kuluta öljyä, mutta et näytä pystyvän todistamaan sitä. Mikään autonvalmistaja kun ei tuollaista väitä. - faktaa vaan
hehehheheheheheh kirjoitti:
Epäilemättä olet hoonauttanut reikääsi päärynäisellä.
Ei näytä sinulla tuo lukemisen ymmärtäminen olevan vahvin laji kun luulet maksimikulutuksen tarkoittavan vähimmäiskulutusta. Kyllä siinä Wikipedian artikkelissa lukee männänrenkaistakin, tavaa vaan uudelleen.
No jos lusikallisen öljyä laitat niin ei sitä tosiaan kauhallista kulu, mutta moottori kuluu.
Saat toki olla sitä mieltä, että hyvät moottorit eivät kuluta öljyä, mutta et näytä pystyvän todistamaan sitä. Mikään autonvalmistaja kun ei tuollaista väitä.Ensinnäkään en ole kaipaamasi homo seuralainen, vaan täysin hetero!Joten lopeta se homostelu yritys.GAY suoli24 palstalle löydät varmasti itsekkin!Sinullehan tuo lukemisen ymmärtäminen on niin vaikeata, wikipediaa tunget koko ajan, pyydetty se autonvalmistajan linkki.Mikset laita sitä jo?Ja mitä sä männänrenkaasta höpötät koko ajan, kerro nyt jo vihdoinkin öljyrenkaan tehtävä.Oletko vähän vajakki, jos lusikkalla annettu, älä yritä kauhalla ottaa.Ei mitään tekemistä öljyn kanssa, kato wikipediasta...
- jankutijankuti
faktaa vaan kirjoitti:
Ensinnäkään en ole kaipaamasi homo seuralainen, vaan täysin hetero!Joten lopeta se homostelu yritys.GAY suoli24 palstalle löydät varmasti itsekkin!Sinullehan tuo lukemisen ymmärtäminen on niin vaikeata, wikipediaa tunget koko ajan, pyydetty se autonvalmistajan linkki.Mikset laita sitä jo?Ja mitä sä männänrenkaasta höpötät koko ajan, kerro nyt jo vihdoinkin öljyrenkaan tehtävä.Oletko vähän vajakki, jos lusikkalla annettu, älä yritä kauhalla ottaa.Ei mitään tekemistä öljyn kanssa, kato wikipediasta...
Mikä ihmeen autonvalmistajan linkki. Jokainen kunnossa oleva auto kuluttaa öljyä, kuten Wikipedian artikkelissa lukee ja vanhemmiten enemmän. Jos väität jonkun autonvalmistajan lupaavan ettei kuluta yhtään öljyä niin laita itse linkki, eipä löydy.
Etsi googlella mistä autosta haluat, auton merkki ja öljyn kulutus.
Ahaa, et tarkoitakaan öljyrenkaalla männänrengasta, joten sen täytynee olla tuo rengasliike. Näyttäisi myyvän renkaita.
http://www.oljyrengas.fi/ - faktaa vaan
jankutijankuti kirjoitti:
Mikä ihmeen autonvalmistajan linkki. Jokainen kunnossa oleva auto kuluttaa öljyä, kuten Wikipedian artikkelissa lukee ja vanhemmiten enemmän. Jos väität jonkun autonvalmistajan lupaavan ettei kuluta yhtään öljyä niin laita itse linkki, eipä löydy.
Etsi googlella mistä autosta haluat, auton merkki ja öljyn kulutus.
Ahaa, et tarkoitakaan öljyrenkaalla männänrengasta, joten sen täytynee olla tuo rengasliike. Näyttäisi myyvän renkaita.
http://www.oljyrengas.fi/Se autonvalmistajan linkki jonka lupasit laittaa.mutta et pystynyt laittamaan kun tungit öljyttyä päärynää perseeseesi.sitten halusit homostelemaan ruveta, etkä saanut sitäkään.aina sössötät wikipediasta, joka ei ole se autonvalmistajan sivu jonka linkität!et tiedä auton moottoreista viduakaan, öljyrengas homo kuuluu auton moottoriin.joten älä sotke rengasliikettä tähän.ymmärtäänhän sen kun, lusikalla annettu.uskallan kirjoittaa samalla nimimerkillä, toisin kuin sinä hinttari.
- jankutijankuti
faktaa vaan kirjoitti:
Se autonvalmistajan linkki jonka lupasit laittaa.mutta et pystynyt laittamaan kun tungit öljyttyä päärynää perseeseesi.sitten halusit homostelemaan ruveta, etkä saanut sitäkään.aina sössötät wikipediasta, joka ei ole se autonvalmistajan sivu jonka linkität!et tiedä auton moottoreista viduakaan, öljyrengas homo kuuluu auton moottoriin.joten älä sotke rengasliikettä tähän.ymmärtäänhän sen kun, lusikalla annettu.uskallan kirjoittaa samalla nimimerkillä, toisin kuin sinä hinttari.
Sinunhan se on pitänyt todistaa mika automerkki lupaa ettei auto kuluttaisi öljyä. Tuo Wikipedian artikkeli todistaa että kaikki kunnossa olevat autot kuluttavat. Jos et pidä lähteitä luotettavina niin tee ihmeessä huomautus Wikipedialle, päärynäistä ei tosiaan ole lähdeluettelossa.
Jos se öljyrengas ei ole männänrengas niin selvitä toki mitä tarkoitat.
Oho, uskallat käyttää samaa rekisteröimätöntä nimimerkkiä, mutta et uskalla (pysty) todistamaan väitettäsi. Oletpa rohkea.
Taidat olla puutteessa kun noin kuumana käyt. No, en viitsi kiusata sinua enää harrastuksistasi päärynäisen kanssa. - faktaa vaan
jankutijankuti kirjoitti:
Sinunhan se on pitänyt todistaa mika automerkki lupaa ettei auto kuluttaisi öljyä. Tuo Wikipedian artikkeli todistaa että kaikki kunnossa olevat autot kuluttavat. Jos et pidä lähteitä luotettavina niin tee ihmeessä huomautus Wikipedialle, päärynäistä ei tosiaan ole lähdeluettelossa.
Jos se öljyrengas ei ole männänrengas niin selvitä toki mitä tarkoitat.
Oho, uskallat käyttää samaa rekisteröimätöntä nimimerkkiä, mutta et uskalla (pysty) todistamaan väitettäsi. Oletpa rohkea.
Taidat olla puutteessa kun noin kuumana käyt. No, en viitsi kiusata sinua enää harrastuksistasi päärynäisen kanssa.En edelleenkään ole H O M O usko jo!En anna sulle mitään H O M O S T E L U A!Tunge ihan yksinäsi päärynääsi hanuriisi.Ei puutos tiloja, pesää kyllä riittää.Mites sulla H O M O L L A riittää peräsuolta?Oi miksi jankutat wikipediaa?laita se lupaamasi linkki jo vihdoinkin.En ole luvannut laittaa linkkiä mihinkään suuntaan.Käytännön tietoa sinulla ei asiasta ole koska, turvaudut kusiseen wikipediaan.Mene eri autojen merkkiliikkeeseen ja kysy mitä mieltä ovat 1L/1000km tai yleensäkkin öljyn kulutukseen tulet saamaan sinua ei miellyttävän vastauksen.Kato, löysit vihdoinkin wikipediasta että mikä se öljyrengas on.Löydätkö vielä mikä sen tehtävä on.Sen tiedon saaminen onkin sitten sulle kova pala nieltäväksi...Sinä raukka kirjoittelet eri nimimerkeillä, että pidähän sontaluukkusi kiinni sen osalta jo.
- et silleen
Miten? kirjoitti:
Öljyä jää aina kalvo sylinterin pintaan männän liikkuessa. Miten säilyy siinä kun polttoaine palaa?
Öljyrenkaan tehtävä on kaapia öljy pois ja estää sen pääsy palotilaan.
- jankutijankuti
faktaa vaan kirjoitti:
En edelleenkään ole H O M O usko jo!En anna sulle mitään H O M O S T E L U A!Tunge ihan yksinäsi päärynääsi hanuriisi.Ei puutos tiloja, pesää kyllä riittää.Mites sulla H O M O L L A riittää peräsuolta?Oi miksi jankutat wikipediaa?laita se lupaamasi linkki jo vihdoinkin.En ole luvannut laittaa linkkiä mihinkään suuntaan.Käytännön tietoa sinulla ei asiasta ole koska, turvaudut kusiseen wikipediaan.Mene eri autojen merkkiliikkeeseen ja kysy mitä mieltä ovat 1L/1000km tai yleensäkkin öljyn kulutukseen tulet saamaan sinua ei miellyttävän vastauksen.Kato, löysit vihdoinkin wikipediasta että mikä se öljyrengas on.Löydätkö vielä mikä sen tehtävä on.Sen tiedon saaminen onkin sitten sulle kova pala nieltäväksi...Sinä raukka kirjoittelet eri nimimerkeillä, että pidähän sontaluukkusi kiinni sen osalta jo.
Annoit taas hyvät naurut, kiitos siitä!
Et tietenkään ole luvannut linkkiä kun et pysty laittamaan sitä. Minä pyysin sitä, että voisit todistaa väitteesi kuten itse tein ja annoin vielä ohjeenkin miten voit hankkia merkkikohtaista tietoa. En minä niitä ole luvannut valmiiksi hakea.
Yritätkö väittää, että öljyrengas muka kaapisi kaikki öljyt pois sylinterin seinämästä? Eihän se tietenkään siihen pysty eikä ole tarkoituskaan. Kerro ihmeessä tietosi, että kaikki muutkin saadaan tietää ))
Onpas tuo homous sinulle arka paikka. Enhän viitannut ollenkaan siihen kirjoittaessani harrastuksistasi päärynäisen kanssa, mutta puute kuulema saa monet kiukkuisiksi. - Niin...
et silleen kirjoitti:
Öljyrenkaan tehtävä on kaapia öljy pois ja estää sen pääsy palotilaan.
Suurin osa öljystä.
- faktaa vaan
jankutijankuti kirjoitti:
Annoit taas hyvät naurut, kiitos siitä!
Et tietenkään ole luvannut linkkiä kun et pysty laittamaan sitä. Minä pyysin sitä, että voisit todistaa väitteesi kuten itse tein ja annoin vielä ohjeenkin miten voit hankkia merkkikohtaista tietoa. En minä niitä ole luvannut valmiiksi hakea.
Yritätkö väittää, että öljyrengas muka kaapisi kaikki öljyt pois sylinterin seinämästä? Eihän se tietenkään siihen pysty eikä ole tarkoituskaan. Kerro ihmeessä tietosi, että kaikki muutkin saadaan tietää ))
Onpas tuo homous sinulle arka paikka. Enhän viitannut ollenkaan siihen kirjoittaessani harrastuksistasi päärynäisen kanssa, mutta puute kuulema saa monet kiukkuisiksi.Kyllä tosiaankin tarjoat naurut tyhmyydelläsi, kaiken huippu tuo homostelu kaverin etsintäsi täältä.ei täällä ketään kiinnosta homoilu, sen palstan löydät kyllä itsekkin varmasti rööriroope.jospa siellä joku laittaisi päärynäistäsi pyllyysi.joten lopeta täällä homo juttusi ja siirry vihdoinkin asiaan.jos osaat lukea ja ymmärrät lukemasi, lue nimimerkilläni laittamani viestit tänne.yhdessäkään en ole luvannut laittaa linkkiä minkään autonvalmistajan sivulle.sinä kyllä lupaat laittaa linkkiä, mutta lapsi pieni wikipedia ei ole linkki millään vaikka kuinka haluaisit sen olevan.no kerroppas nyt kaikessa viisaudessasi nyt vihdoin se öljyrenkaan tehtävä.autan vähän alkuun, öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella ja sen tehtävä on kaapia ylimääräinen öljy pois sylinterin seinämiltä.sekä estää mikä?se on sinulle sitten ja sinun ajatus maailmalle kova pala.
- et silleen
Niin... kirjoitti:
Suurin osa öljystä.
Tarkennus.Niin siis ylimääräin öljy sylinterin seiniltä ja estää pääsy palotilaan.
- jankutijankuti
faktaa vaan kirjoitti:
Kyllä tosiaankin tarjoat naurut tyhmyydelläsi, kaiken huippu tuo homostelu kaverin etsintäsi täältä.ei täällä ketään kiinnosta homoilu, sen palstan löydät kyllä itsekkin varmasti rööriroope.jospa siellä joku laittaisi päärynäistäsi pyllyysi.joten lopeta täällä homo juttusi ja siirry vihdoinkin asiaan.jos osaat lukea ja ymmärrät lukemasi, lue nimimerkilläni laittamani viestit tänne.yhdessäkään en ole luvannut laittaa linkkiä minkään autonvalmistajan sivulle.sinä kyllä lupaat laittaa linkkiä, mutta lapsi pieni wikipedia ei ole linkki millään vaikka kuinka haluaisit sen olevan.no kerroppas nyt kaikessa viisaudessasi nyt vihdoin se öljyrenkaan tehtävä.autan vähän alkuun, öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella ja sen tehtävä on kaapia ylimääräinen öljy pois sylinterin seinämiltä.sekä estää mikä?se on sinulle sitten ja sinun ajatus maailmalle kova pala.
Homostelu seuraa etsin kyllä, tarvitsen nimittäin apua päärynäni öljyämiseen.Kun ajelen kuoppaisia sorateitä päärynä pyllyn reiässäni.Välillä on niin kuoppaista että öljyä kuluu reilummin ja päärynäni kaipaa silloin jatkuvaa öljyämistä.Kuka tulisi öljyrikseni repsikan paikalle?
- gay palstalle mene
jankutijankuti kirjoitti:
Homostelu seuraa etsin kyllä, tarvitsen nimittäin apua päärynäni öljyämiseen.Kun ajelen kuoppaisia sorateitä päärynä pyllyn reiässäni.Välillä on niin kuoppaista että öljyä kuluu reilummin ja päärynäni kaipaa silloin jatkuvaa öljyämistä.Kuka tulisi öljyrikseni repsikan paikalle?
Just joo, etippä kaveri oikea palsta itsellesi!
- jaksat vaan
faktaa vaan kirjoitti:
Kyllä tosiaankin tarjoat naurut tyhmyydelläsi, kaiken huippu tuo homostelu kaverin etsintäsi täältä.ei täällä ketään kiinnosta homoilu, sen palstan löydät kyllä itsekkin varmasti rööriroope.jospa siellä joku laittaisi päärynäistäsi pyllyysi.joten lopeta täällä homo juttusi ja siirry vihdoinkin asiaan.jos osaat lukea ja ymmärrät lukemasi, lue nimimerkilläni laittamani viestit tänne.yhdessäkään en ole luvannut laittaa linkkiä minkään autonvalmistajan sivulle.sinä kyllä lupaat laittaa linkkiä, mutta lapsi pieni wikipedia ei ole linkki millään vaikka kuinka haluaisit sen olevan.no kerroppas nyt kaikessa viisaudessasi nyt vihdoin se öljyrenkaan tehtävä.autan vähän alkuun, öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella ja sen tehtävä on kaapia ylimääräinen öljy pois sylinterin seinämiltä.sekä estää mikä?se on sinulle sitten ja sinun ajatus maailmalle kova pala.
Näytät olevan aivan sekaisin, ilmankos tuo moottoritetouskin on olematonta.
Et tietenkään ole luvannut linkkiä kun et pysty laittamaan sitä. Minä pyysin sitä, että voisit todistaa väitteesi kuten itse tein ja annoin vielä ohjeenkin miten voit hankkia merkkikohtaista tietoa. En minä niitä ole luvannut valmiiksi hakea.
"sinä kyllä lupaat laittaa linkkiä"
Missä?
Nimen omaan ylimääräinen öljy, mutta kaikkea se ei tietenkään edes pystyisi poistamaan ja öljyä tulee muualtakin, kuten olet lukenut, mutta älykkyytesi ei riitä tajuamaan sitä.
No, hyvät naurut sain taaskin. Kovastipa näyttää nuo homojutut sinua kiinnostavan. Mitenkäs se sanonta menikään...Siitä puhe mistä puute. - Hienoa, faktaa vaan!
jankutijankuti kirjoitti:
Homostelu seuraa etsin kyllä, tarvitsen nimittäin apua päärynäni öljyämiseen.Kun ajelen kuoppaisia sorateitä päärynä pyllyn reiässäni.Välillä on niin kuoppaista että öljyä kuluu reilummin ja päärynäni kaipaa silloin jatkuvaa öljyämistä.Kuka tulisi öljyrikseni repsikan paikalle?
On hyvä, että pystyt laskemaan leikkiä harrastuksista tai voihan tuo olla totista tottakin.
- faktaa vaan
jaksat vaan kirjoitti:
Näytät olevan aivan sekaisin, ilmankos tuo moottoritetouskin on olematonta.
Et tietenkään ole luvannut linkkiä kun et pysty laittamaan sitä. Minä pyysin sitä, että voisit todistaa väitteesi kuten itse tein ja annoin vielä ohjeenkin miten voit hankkia merkkikohtaista tietoa. En minä niitä ole luvannut valmiiksi hakea.
"sinä kyllä lupaat laittaa linkkiä"
Missä?
Nimen omaan ylimääräinen öljy, mutta kaikkea se ei tietenkään edes pystyisi poistamaan ja öljyä tulee muualtakin, kuten olet lukenut, mutta älykkyytesi ei riitä tajuamaan sitä.
No, hyvät naurut sain taaskin. Kovastipa näyttää nuo homojutut sinua kiinnostavan. Mitenkäs se sanonta menikään...Siitä puhe mistä puute.Niinhän tuota jaksat jankata, kerro nyt vaan loppuun se öljyrenkaan tehtävä.lopetat sen jonnin joutavan linkittelysi ja sonnan jauhamisen.asia tulee silloin selväksi sinullekkin.ilmeisesti et sitä pysty kuitenkaan kertomaan, etkä asiaa sisäistämään kun olet lusikalla saanut ja kauhalla yrität ottaa.puutteestasi puheen ollen, ole ystävällinen ja homo juttuinesi sinne gay palstalle.täällä ei ketään homostelusi kiinnosta.pysy asiassa!
- öljyrengas
Niin... kirjoitti:
Suurin osa öljystä.
Et sitten millään idiootti tajua...
- Ihan vapaasti
faktaa vaan kirjoitti:
Niinhän tuota jaksat jankata, kerro nyt vaan loppuun se öljyrenkaan tehtävä.lopetat sen jonnin joutavan linkittelysi ja sonnan jauhamisen.asia tulee silloin selväksi sinullekkin.ilmeisesti et sitä pysty kuitenkaan kertomaan, etkä asiaa sisäistämään kun olet lusikalla saanut ja kauhalla yrität ottaa.puutteestasi puheen ollen, ole ystävällinen ja homo juttuinesi sinne gay palstalle.täällä ei ketään homostelusi kiinnosta.pysy asiassa!
saat uskoa, että öljyrengas poistaa kaiken öljyn eikä muualtakaan pääse palotilaan. Ei se ketään haittaa.
Muuten, laittoiko päärynäinen tosiaan öljyrenkaan ylimmäiseksi? Aika epeli.
"öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella"
Josko tuo kuva selventäisi asiaa.
http://www.dieters-mopped.de/Bestandsaufnahme/Ringposition.JPG - faktaa vaan
Ihan vapaasti kirjoitti:
saat uskoa, että öljyrengas poistaa kaiken öljyn eikä muualtakaan pääse palotilaan. Ei se ketään haittaa.
Muuten, laittoiko päärynäinen tosiaan öljyrenkaan ylimmäiseksi? Aika epeli.
"öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella"
Josko tuo kuva selventäisi asiaa.
http://www.dieters-mopped.de/Bestandsaufnahme/Ringposition.JPGEi tarvitse uskoa kenenkään, näin se homma on.öljyrengas kaapii ylimääräisen öljyn sylinterin seinämiltä ja estää öljyn pääsemisen palotilaan karstoittamaan moottoria.en minä tiedä minne päärynäisesi on laittanut öljyrenkaan sinun moottorissasi.mistäpä minä sen tietäisin.kysy siltä itseltään.
- Niinhän väitit
faktaa vaan kirjoitti:
Ei tarvitse uskoa kenenkään, näin se homma on.öljyrengas kaapii ylimääräisen öljyn sylinterin seinämiltä ja estää öljyn pääsemisen palotilaan karstoittamaan moottoria.en minä tiedä minne päärynäisesi on laittanut öljyrenkaan sinun moottorissasi.mistäpä minä sen tietäisin.kysy siltä itseltään.
"öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella"
Omasta autostasi kai kirjoitit. No, eiköhän tämä väittely tässä.
Päärynäinen on muuten autokorjaaja sketsihahmo Pulttibois-ohjelmassa jos et ole sattunut katsomaan. - faktaa vaan
Niinhän väitit kirjoitti:
"öljyrengas sijaitsee männän renkaan yläpuolella"
Omasta autostasi kai kirjoitit. No, eiköhän tämä väittely tässä.
Päärynäinen on muuten autokorjaaja sketsihahmo Pulttibois-ohjelmassa jos et ole sattunut katsomaan.En ole omasta autostani kirjoittanut sanaakaan.yhtäkään autoni moottoria ei ole koskaan aukaistu.ei ole ollut tarvetta kun ei kulu öjyä ja toimii niin kuin pitää.tee päärynälläsi mitä haluat, ketään ei kiinnosta touhusi päärynöiden parissa.
- Toivottavasti ei
faktaa vaan kirjoitti:
En ole omasta autostani kirjoittanut sanaakaan.yhtäkään autoni moottoria ei ole koskaan aukaistu.ei ole ollut tarvetta kun ei kulu öjyä ja toimii niin kuin pitää.tee päärynälläsi mitä haluat, ketään ei kiinnosta touhusi päärynöiden parissa.
luottoasentajasi päärynäinenkään asentele noin, mutta ilmeisesti olikin kyse vain sinun vääristä tiedoista.
- faktaa vaan
Toivottavasti ei kirjoitti:
luottoasentajasi päärynäinenkään asentele noin, mutta ilmeisesti olikin kyse vain sinun vääristä tiedoista.
Päärynöistä en tiedä muuta kuin sen että niitä syödään.se että sinä käytät päärynääsi pyllyssäsi ei edelleenkään kuulu eikä kiinosta ketään täällä.sillekkään en voi mitään jos olet laittanut päärynäsi väärinpäin, en tiedä enkä halua tietää päärynän"hyväksi"käytöstäsi.
- Kovasti vaan
faktaa vaan kirjoitti:
Päärynöistä en tiedä muuta kuin sen että niitä syödään.se että sinä käytät päärynääsi pyllyssäsi ei edelleenkään kuulu eikä kiinosta ketään täällä.sillekkään en voi mitään jos olet laittanut päärynäsi väärinpäin, en tiedä enkä halua tietää päärynän"hyväksi"käytöstäsi.
yrität kääntää keskustelua harrastuksiisi, mutta enemmän varmaan siitä tiedätkin.
- faktaa vaan
Kovasti vaan kirjoitti:
yrität kääntää keskustelua harrastuksiisi, mutta enemmän varmaan siitä tiedätkin.
En ole kertonut harrastuksistani mitään.ainoastaan auton öljyn kulutuksesta.itse selität koko ajan harrastuksistasi päärynöidesi parissa.johon olen todennut ettei kiinnosta.joten mikä sinulla on oikeasti ongelmana?
- Kovasti vaan
Kovasti vaan kirjoitti:
yrität kääntää keskustelua harrastuksiisi, mutta enemmän varmaan siitä tiedätkin.
Kovasti haluan päärynäistä pyllyyni, kuka auttaisi?
- koulun penkille
Kovasti vaan kirjoitti:
Kovasti haluan päärynäistä pyllyyni, kuka auttaisi?
Koulutkun alkoi, niin johan katosi päärynä pellekin palstoilta.äiti taisi läppärin ottaa illaksi pojalta pois, jos vaikka homoilu into laantuisi vihdoinkin...
- Jaksat vaan
koulun penkille kirjoitti:
Koulutkun alkoi, niin johan katosi päärynä pellekin palstoilta.äiti taisi läppärin ottaa illaksi pojalta pois, jos vaikka homoilu into laantuisi vihdoinkin...
vaikka hävisit väittelyn. Mitä jos sinäkin menisit jostain autotietoutta hankkimaan. Ammattikouluun eivät varmaankaan enää ota, mutta ehkä joku kurssikeskus ottaisi. Ei sitten ottaisi noin koville kun et väittäisi ihan lapsellisia mitä et pysty todistamaan.
- päärynät loppu jo?
Jaksat vaan kirjoitti:
vaikka hävisit väittelyn. Mitä jos sinäkin menisit jostain autotietoutta hankkimaan. Ammattikouluun eivät varmaankaan enää ota, mutta ehkä joku kurssikeskus ottaisi. Ei sitten ottaisi noin koville kun et väittäisi ihan lapsellisia mitä et pysty todistamaan.
Hävisit väittelyn, itse myönsit asian olevan niin nimimerkille faktaa vaan.täällä vaan ihmetelty päärynääsi sekaantumista joka asiaan, ei sellasta kirjoittele täysipäinen tai ikäinen...
- ei missään
Jaksat vaan kirjoitti:
vaikka hävisit väittelyn. Mitä jos sinäkin menisit jostain autotietoutta hankkimaan. Ammattikouluun eivät varmaankaan enää ota, mutta ehkä joku kurssikeskus ottaisi. Ei sitten ottaisi noin koville kun et väittäisi ihan lapsellisia mitä et pysty todistamaan.
Eivät varmaan ota sinua ala-asteen apuluokkalaista ammattikouluun vielä, käy peruskoulu ensin.kurssikeskukseen? Missä sellaisia on nykyään enää...
- ei mitään ongelmia
faktaa vaan kirjoitti:
Voiko tyhmempää ihmistä olla?No ei näköjään..
Kunnollinen auton moottori kesti 310.000 asti, ennenkuin piti tehdä ensimmäinen öljylisäys. Sekään ei johtunut öljyn syönnistä vaan pumpun ja lokin välisen tiivisteen vuotamisesta.
Kun tiiviste oli vaihdettu, niin sen jälkeen taas matka jatkui vain vähäisellä öljyn pinnan alenemisella eli 3-4 mm vaihtovälillä. (merkkien väli on 21 mm) Koneena tojon 5S-FE eli 2.2 i . - jaksat vaan
ei missään kirjoitti:
Eivät varmaan ota sinua ala-asteen apuluokkalaista ammattikouluun vielä, käy peruskoulu ensin.kurssikeskukseen? Missä sellaisia on nykyään enää...
Saat uskoa sen että wikipedia järjestää kursseja kurssikeskuksessa.wikipedialla seuraavat kurssit tulossa:päärynä perseessä, päärynä pyllyyn oikein ja päärynän öljyrengas.
- lopeta jo oikeasti
jaksat vaan kirjoitti:
Saat uskoa sen että wikipedia järjestää kursseja kurssikeskuksessa.wikipedialla seuraavat kurssit tulossa:päärynä perseessä, päärynä pyllyyn oikein ja päärynän öljyrengas.
Jokohan riittäisi pikku hiljaa, väärä palsta päärynä, kurssikeskus ja wikipedia sekoilullesi!
- Jaksat vaan
ei mitään ongelmia kirjoitti:
Kunnollinen auton moottori kesti 310.000 asti, ennenkuin piti tehdä ensimmäinen öljylisäys. Sekään ei johtunut öljyn syönnistä vaan pumpun ja lokin välisen tiivisteen vuotamisesta.
Kun tiiviste oli vaihdettu, niin sen jälkeen taas matka jatkui vain vähäisellä öljyn pinnan alenemisella eli 3-4 mm vaihtovälillä. (merkkien väli on 21 mm) Koneena tojon 5S-FE eli 2.2 i .Älä valehtele!auton kuuluu ja pitää viedä öljyä 1l/1000km!jos ei vie öljyä yhtään, moottorisi on rikki.sinulla täytyy olla öljyrengas männässäsi väärinpäin.katso vaikka wikipediasta!
- Faktaa vaan
Jaksat vaan kirjoitti:
Älä valehtele!auton kuuluu ja pitää viedä öljyä 1l/1000km!jos ei vie öljyä yhtään, moottorisi on rikki.sinulla täytyy olla öljyrengas männässäsi väärinpäin.katso vaikka wikipediasta!
Anteeksi, olen huono häviäjä.
- Faktaa vaan
lopeta jo oikeasti kirjoitti:
Jokohan riittäisi pikku hiljaa, väärä palsta päärynä, kurssikeskus ja wikipedia sekoilullesi!
Anteeksi, olen huono häviäjä.
- rohkeasti vaan
Faktaa vaan kirjoitti:
Anteeksi, olen huono häviäjä.
Kirjoita rohkeasti vaan omalla nimimerkillä, ei tarvitse muiden omilla kirjoittaa vaikka onkin rekisteröimättä.Että siinä sinulle huonoa häviämistä.
- rohkeasti vaan
rohkeasti vaan kirjoitti:
Kirjoita rohkeasti vaan omalla nimimerkillä, ei tarvitse muiden omilla kirjoittaa vaikka onkin rekisteröimättä.Että siinä sinulle huonoa häviämistä.
Käytä vaan rohkeasti niitä edellisiä nimimerkkejäsi:Jaksat vaan, kovasti vaan ym.Niillä sinut tiedetään ja kyllä tiedetään jutuistasikin.
- Jaksat vaan
Faktaa vaan kirjoitti:
Anteeksi, olen huono häviäjä.
Anteeksi, olen hyvä häviäjä päärynä pyllyssäni!
- Jaksan vaan
Jaksat vaan kirjoitti:
Anteeksi, olen hyvä häviäjä päärynä pyllyssäni!
Päärynää mä metsästän, tahdon saada suuren, päärynen perseeseen!
- jaksan vaan
Jaksat vaan kirjoitti:
Älä valehtele!auton kuuluu ja pitää viedä öljyä 1l/1000km!jos ei vie öljyä yhtään, moottorisi on rikki.sinulla täytyy olla öljyrengas männässäsi väärinpäin.katso vaikka wikipediasta!
Kuuluuko peräsuolen viedä limaa kun on päärynä pyllyssä?en löytänyt wikipediasta.
- Jopet Show
jaksan vaan kirjoitti:
Kuuluuko peräsuolen viedä limaa kun on päärynä pyllyssä?en löytänyt wikipediasta.
Se onkin Päälykäinen, ei kai p-rseessäsi sentään? Kuulostaa ihan R:lle.
http://www.youtube.com/watch?v=Jnshy1QmLrs
Jokos Bemarisi on kunnossa?
http://www.youtube.com/watch?v=2wyqLNZ-T9U - jaksan vaan
Jopet Show kirjoitti:
Se onkin Päälykäinen, ei kai p-rseessäsi sentään? Kuulostaa ihan R:lle.
http://www.youtube.com/watch?v=Jnshy1QmLrs
Jokos Bemarisi on kunnossa?
http://www.youtube.com/watch?v=2wyqLNZ-T9UEi, kyllä se on päärynäinen!se on ohjelmassani pulttibois päästäni, vai mikä se nyt oli.katso wikipediasta!!!!!
- Ainakin on
Jopet Show kirjoitti:
Se onkin Päälykäinen, ei kai p-rseessäsi sentään? Kuulostaa ihan R:lle.
http://www.youtube.com/watch?v=Jnshy1QmLrs
Jokos Bemarisi on kunnossa?
http://www.youtube.com/watch?v=2wyqLNZ-T9Utappituntumalla ))
- faktaa vaan
Jaksan vaan kirjoitti:
Päärynää mä metsästän, tahdon saada suuren, päärynen perseeseen!
Laitatko jouluksi lantun hoitoon ja porkkanan perseeseen?
- Kun kaali hajoo
faktaa vaan kirjoitti:
Laitatko jouluksi lantun hoitoon ja porkkanan perseeseen?
Laitoitko nauriin kesäksi ryppyreikääsi päärynän tilalle?Veitkö kaalin kutistajalle.
- uudeltamaalta
volvolla ainakin on malleja jossa öljyn määrä tarkistetaan mittariin tulevasta ns mittatikun kuvasta.mittatikkua ei ole ollenkaan.
- volvo service 2.0
Niin, missä Volvon malleissa EI ole moottoriöljyn mittatikkua? Olisi mielenkiintoista tietää...
Uusimpiin malleihin saa kyllä täysin digitaalisen, TFT-näytöistä koostuvan mittariston, johon voi valita näkyviin haluamansa mittarit. Se ei silti vaikuta siihen, onko konehuoneen puolella öljytikku vai ei - Volvomees
volvo service 2.0 kirjoitti:
Niin, missä Volvon malleissa EI ole moottoriöljyn mittatikkua? Olisi mielenkiintoista tietää...
Uusimpiin malleihin saa kyllä täysin digitaalisen, TFT-näytöistä koostuvan mittariston, johon voi valita näkyviin haluamansa mittarit. Se ei silti vaikuta siihen, onko konehuoneen puolella öljytikku vai eiEi ole ainakaan XC60:ssa. Moottori on D5244T16, eikä tikkua ole.
- Ei vai?
Volvomees kirjoitti:
Ei ole ainakaan XC60:ssa. Moottori on D5244T16, eikä tikkua ole.
Ohjekirjat
http://www.volvedia.com/inf-1418.html
http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY10/PDF/XC60/XC60_owners_manual_MY10_EN_tp10994.pdf s.230
Hankalaa
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=84007
Ongelmia
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=464F7361E9524AFC8025771C0035A2A8&freeText=Blank&tx= - Volvomees
Ei vai? kirjoitti:
Ohjekirjat
http://www.volvedia.com/inf-1418.html
http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY10/PDF/XC60/XC60_owners_manual_MY10_EN_tp10994.pdf s.230
Hankalaa
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=84007
Ongelmia
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=464F7361E9524AFC8025771C0035A2A8&freeText=Blank&tx=Jep, ei ole. Ohjekirjan painettu versio on ainakin siltä osin erilainen kuin tuo verkkoversio. Kuulemma joissain toisissa XC60:ssa on öljytikku, omassani ei ole. En tunne tehtaan logiikkaa tarkemmin, enkä osaa sanoa missä versioissa on kumpaakin.
- ja pakoputkessa kans
Omassa bugatissa on kamera öljysäiliössä. Mukava katsella öljyn kulumista moottoritieillä.
- Tarpeeeseen
Se onkin wolkkarien sukua...
- Oyutta
Öljytikuista en tiedä, mutta rekisterikilven valo on nykyautossa todellinen turhake.
Sen osalta voitais tulla jo tälle vuosituhannelle. - öyvcyväcc
Ehjä japsi,öljyä "kuluu" kesänopeukislla n 1/5mittatikun min-max väliltä.Talvinopeuksilla ei juuri kulumista pysty huomaa(kyllä on katsottu tarpeeks pitkään lämpimänä ollesta ettei bensa/vesi pilaa mittausta)Toki tiheät välitykset ja kesä vauhti voi selittää kulumisen.vaihdan öljyt n talvirenkaat/kesärenkaat tahdilla(n 12-15tkm on vaihtoväli)kesä aikaan tulee hiukan enempi kilsoja.Öljynä kesät/talvet castrol edge 0w-30
- Pyyhkijät historiaan
Vielä kun saisivat likaa hylkivät lasit, niin ei tarvitstisi pissapoikaankaan lisätä vettä.
- On kai joissain
Ainakin rakennuksissa. Autoihin näkyy olevan pinnoituksia.
"Aquacontrol
Pinnoite lasiin, jolloin lasi hylkii vettä, likaa ja jäätä. Käsittely vie aikaa noin 1-2 tuntia."
http://www.autolasiforsell.com/
- Iha pikkuse
Tosta öljyn syönnistä että kyllä sitä jokainen kone pikkusen hukkaa mutta ei sitä nyt kokoajan tarvi lisätä silloin on jotakin vikaa varmaan. Ja joissakin koneissa on niin että kun laittaa öljymäärän ylärajaan niin laskee aika äkkiä puoleen väliin mutta pysyy siinä sitten seuraavaan öljyn vaihtoon.
- ei tippaakaan.
Mitäs sit semmonen kone mikä ei hukkaa edes pikkusen?
- elektroniikkapaska
En pidä alkuunkaan siitä että näin elintärkeä asia kuin öljymäärän mittaus jätetään jonkun hajoamaan tuomitun anturin varaan. Perinteinen öljytikku pitäisi olla edes varalla koska kaikki sähkö- ja elektroniikkapaska hajoaa ennemmin tai myöhemmin, muutaman vuoden päästä noita antureita ei enää edes saa mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2132280Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691756Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531462
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1351185Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2261069- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56899Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811