Olen käyttänyt monta vuotta Abilify lääkettä ja nyt lääkärin ohjeiden mukaan lopetin sen n. 3 viikkoa sitten. Millaisia vieroitusoireita olette Abilifystä saaneet?
Itselläni särkee yleensä öisin vartalon oikea puoli, siis käsivarsi, olkapää, hartia, jalka ja keskivartalo ja välillä ihan täriseekin. On vaikea nukkua ja mikään asento ei auta. Tätä on kestänyt n. viikon. Joudun ottamaan kipulääkettä öisin, mutta ei sitäkään voi ikuisesti ottaa.
Abilify vieroitusoireet?!?!
9
6244
Vastaukset
- Unabilify
Suosittelen nettihakua. Nettipalstat kertovat yleensä enemmän totuudesta kuin 10 lääkäriä.
- abilifysta eroon
Minäkin olen käyttänyt Abilifyta monta vuotta bipo-manian estoon . En usko manian uusiutimisen riskiin (ainoa maniakertani oli 8v sitten), ja haluasin lopettaa Abilifyn, vaikka lääkäri sitä suositteleekin. Olen yrittänyt kolme kerttaa lopettaa, mutta vieroitusoireiden takia olen alkanut käyttää uudelleen. Suurin oire on jalkojen ja etenkin pakaroiden särky öisin, mikä estää nukkumisen. Seurauksena on väsymys ja myös ahdistuneisuus päivällä. Viimeksikin keväällä sinnittelin toista viikkoa ja sitten alotin uudelleen. Suunittelen uudelleen vieroituksen aloittamista, ja siksi googletin Abilifyn vieroitusoireita. Kerroppa miten sinun vieroituksesi etenee! Itse aion yrittää vieroitusta pienentämällä ensin annoskokoa (nyt käytän neljäsosan 15mg:n tabletista).
- abilify
HEI!
Kiitos vastauksestasi :)
En ole vieläkään ottanut abilifya sen jälkeen kun sen lopetin ja viime yönä jouduin vielä turvautumaan kipulääkkeisiin ja Opamoxiin, mutta kivut olivat jo paljon paremmat, kuin edellisyönä :)
Voi olla että vieroitusoireeni ovat pikkuhiljaa loppumaan päin. Toivotaan ainakin.
Käytän myös Leponex lääkettä (olen käyttänyt sitäkin jo monta vuotta) ja vähän aikaa sitten kävin joka kuukausittaisessa leponex - verikokeessa. Se otetaan joka kk ja siinä tarkkaillaan valkosoluja. Yleensä aina valkosoluni ovat olleet normaalilla tasolla, mutta nyt oli 2 valkosoluarvoa matalalla. Lääkäri määräsi alkuviikosta uusiin verikokeisiin ja tarkkailee nyt arvojani. En tiedä onko tuo valkosolujen arvon väheneminen huolestuttavaa...mutta minulle kyllä ilmoitetaan jos ongelmia syntyy, niin sanottiin. Toisaalta-leponex lääkeselosteessa sanottiin, että jos valkosoluarvot vähenevät, niin Leponexin käyttö pitäisi lopettaa välittömästi. Eli voi olla että minulta loppuvat ainakin vähäksi aikaa sekä abilify, että Leponex. Apua.......mitä siitäkin seuraa!
Muita psyykenlääkkeitä ei minulla ole. - abilifysta eroon
abilify kirjoitti:
HEI!
Kiitos vastauksestasi :)
En ole vieläkään ottanut abilifya sen jälkeen kun sen lopetin ja viime yönä jouduin vielä turvautumaan kipulääkkeisiin ja Opamoxiin, mutta kivut olivat jo paljon paremmat, kuin edellisyönä :)
Voi olla että vieroitusoireeni ovat pikkuhiljaa loppumaan päin. Toivotaan ainakin.
Käytän myös Leponex lääkettä (olen käyttänyt sitäkin jo monta vuotta) ja vähän aikaa sitten kävin joka kuukausittaisessa leponex - verikokeessa. Se otetaan joka kk ja siinä tarkkaillaan valkosoluja. Yleensä aina valkosoluni ovat olleet normaalilla tasolla, mutta nyt oli 2 valkosoluarvoa matalalla. Lääkäri määräsi alkuviikosta uusiin verikokeisiin ja tarkkailee nyt arvojani. En tiedä onko tuo valkosolujen arvon väheneminen huolestuttavaa...mutta minulle kyllä ilmoitetaan jos ongelmia syntyy, niin sanottiin. Toisaalta-leponex lääkeselosteessa sanottiin, että jos valkosoluarvot vähenevät, niin Leponexin käyttö pitäisi lopettaa välittömästi. Eli voi olla että minulta loppuvat ainakin vähäksi aikaa sekä abilify, että Leponex. Apua.......mitä siitäkin seuraa!
Muita psyykenlääkkeitä ei minulla ole.Ajattelin päivittää tilanteeni, jos jotain tämä aihe kiinnostaa. Googlekin näköjään pistää tämän sivun keulille, kun googlettaa ablify vieroitusoireet.Onnistuin tällä kertaa pääsemään Abilifysta eroon. Pienensin annoskokoa tosi hitaasti usean viikon ajan. Vieroitusoireita oli, mutta ei niin pahoja kuin aeimmilla yrityksillä. Pakarasärkyä oli iltaisin, mutta sain kuitenkin kohtuullisesti nukutuksi. Vieroituksen jälkeen oli ajoittain ahdistuneisuutta. Sain vieroitukselle jällkikäteen myös lääkärin siunauksen. Jatkoin vielä Voldoxanin syöntiä masennukseen. Vuodenvaihteen jälkeen tunsin, etten enää tarvitse masennuslääkettä, ja lopetin Valdoxanin ilman mitään ongelmia. Nyt menee vain pieni annos Ketipinoria unilääkkeeksi. Olo ja työkyky ovat hyviä. Yritän kontrolloida liikaa innostumista, ettei menisi maniaksi. Nyt mietin, olisinko päässyt nykyiseen kuntoon aeimmin, jos olisin saanut lopetetuksi abilfyn aiemmin. Mutta näillä mennään.
- ---------
Kumma kun minulla ei tullut mitään oireita abilifyn lopettamisesta, mutta sen uudelleen aloittaminen onkin taas toinen juttu. On vaikeaa. Kellään ihan järjetöntä väsymystä aloittaessa uusiksi ja paniikkikohtauksia ja sokerinhimoa?
- pilleristi
Kirjotuksistanne on jo aikaa mutta voin sanoa että käytän abilyfyä yhden pillerin aamuisin ja haluasin lopettaa. Nyt vaan läheinen sanoo ettei kannata. Kun aloitin käytön (leponexin viereen kun sitä vähennettiin) niin meni 10 vuorokautta että pää tottui lääkkeeseen. Nyt ois sit se aika kun pitäisi keskustella lääkärin kanssa lopetuksesta kun pääsin siitä leponexista eroon. No onko vaivan arvoista vai ei ? Siinä mun kysymys !. Leponexin vieroitus oli aluksi ihan ok mut sit vaikea. Nyt ei mitään enään. Pikkuhiljaa rupeaa ketuttamaan tämä jatkuva pillerien syönti niin tarvii kait ottaa kovat otteet sen lääkärin kanssa. Niin leponexia söin n. 17 vuotta minkä jälkeen olen Onnelinen että pääsin siitä eroon. Nyt ois kait abilifyn vuoro kun sitä olen syönyt noin 4 vuotta. Miten on ,kannattaako vai ei ?? Jos joku viitteis kertoa mulle niin ois jees
- Irti_myrkyistä_RYkö
pilleristi kirjoitti:
Kirjotuksistanne on jo aikaa mutta voin sanoa että käytän abilyfyä yhden pillerin aamuisin ja haluasin lopettaa. Nyt vaan läheinen sanoo ettei kannata. Kun aloitin käytön (leponexin viereen kun sitä vähennettiin) niin meni 10 vuorokautta että pää tottui lääkkeeseen. Nyt ois sit se aika kun pitäisi keskustella lääkärin kanssa lopetuksesta kun pääsin siitä leponexista eroon. No onko vaivan arvoista vai ei ? Siinä mun kysymys !. Leponexin vieroitus oli aluksi ihan ok mut sit vaikea. Nyt ei mitään enään. Pikkuhiljaa rupeaa ketuttamaan tämä jatkuva pillerien syönti niin tarvii kait ottaa kovat otteet sen lääkärin kanssa. Niin leponexia söin n. 17 vuotta minkä jälkeen olen Onnelinen että pääsin siitä eroon. Nyt ois kait abilifyn vuoro kun sitä olen syönyt noin 4 vuotta. Miten on ,kannattaako vai ei ?? Jos joku viitteis kertoa mulle niin ois jees
Rauhallisesti vaan annosta vähentäen lopettaa niin luulisi pääsevän helpoimmalla. Viekkarit joutuu joka tapauksessa kestämään jossain vaiheessa prosessia ja mitä vähemmän aikaa käytät noita myrkkyjä sen parempi kehollesi. Millaisia pitkäaikaisvaurioita olet saanut ja miten se tulee vaikuttamaan elämänlaatuusi ja sitä kautta toimintakykyysi, ja tai toisinpäin, aika näyttää.
Apua lopettamiseen ohjeineen saat mm. sivustolta www.survivingantidepressants.org. Sivulla nimestä huolimatta on ohjeita myös neuroleptien lopettamiseen. Lääkäreiden et voi juurikaan luottaa, saatika psykiatreihin, koska heillä ei ole osaamista lopettamiseen liittyen. Yleensä syyttävät aineen aiheuttamista viekkareista käyttäjää ja promoavat jatkamaan käyttöä aineella tai toisella. Kannattaa jättää sellainen roskapuhe omaan arvoonsa ja pitää päänsä.
- abilifantti
Mulla tulee myös paniikki ja sokerinhimo tuosta abilifystä monen muun ohella. Nyt kolmatta viikkoa ilman, mutta tuli kauhea ahdistus eilen. Tuo abilify ei auttanut masennukseen, mutta ahdistukseen auttoin. Varmaan siksi että pienelläkin annoksella olin ihan pihalla (1:4 osa 15mg:stä)
- mikälistalöytyy
Voisiko joku kertoa kyseisen lääkkeen tuoteselosteesta siellä luetellut sivuvaikutukset? Olisin kiinnostunut tietämään - kiitän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316336- 394062
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833373- 133044
- 292332
- 122317
- 1621926
- 251842
- 281594
- 1051392