Voi vain kuvitella, miten turhauttavaa Einsteinin elämän on täytynyt olla tai kenenkä tahansa muun todella asioita paremmin hanskaavan ihmisen. Itse tällaisena ihan perusälykkäänä ihmisenä jo turhaudun pahemman kerran, kun esimerkiksi näitä palstoja lukiessa huomaa, kuinka vähällä älyllä ja tiedolla selitellään esimerkiksi Jumalasta tai vähätellään tieteen saavutuksisa.
En pidä itseäni minään välkkynä, mutta ymmärrän sentään asioiden loogisen taustan, mutta pelottavan monelta se loogisuus ja taito nivoa asioista kokonaisuuksia puuttuu kokonaan tai on todella puutteellista. Kun sitten ajattelee, että nämä samat ihmiset saavat ihan oikeasti olla mukana päätöksenteossa ja asioita ratkomassa, pelottaa. Ihan oikeasti pelottaa.
En usko, että olen yksin turhaumieni kanssa. Kuinka te muut tämän hanskaatte, ettei pelota liikaa?
Turhauman purkaus
33
144
Vastaukset
- ateistix
"Kun sitten ajattelee, että nämä samat ihmiset saavat ihan oikeasti olla mukana päätöksenteossa ja asioita ratkomassa, pelottaa. Ihan oikeasti pelottaa."
Niinpä. Tuli tuosta mieleen Matt Damonin kommentointi Sarah Palinista muutaman vuoden takaa.
http://www.youtube.com/watch?v=BvKFJ6iyGrI - voi sinua reppanaa
Siis sinun pelkosi on uskovaiset ihmiset. Kyllä se pallo ja toivo on hukassa monella tämän päviän masentuneella ateistilla. Miettivät joka päivä itsemurhaa. Miksi sinä kannat oman taakkasi lisäksi menneiden jopa vuosisatoja sitten eläneiden ihmisten murheita.
Kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle, niin sinullakin on tulevaisuus ja toivo. Ja mitä sinä sitten pelkäät, tulevaisuuttako vaiko kuolemaa. pahin mikä sinua ajallisesti voi kohdata on kuolema ja me kuolemme kaikki; nin minä uskovianen niin kuin sinä uskomatonkin? Minä en pelkää kuolemaan, koska kuolema on on voitto ja uuden iankaikkisen elämän alku.- ateistix
Oletko siis juutalainen, vai miksi juutalaista (fiktiivistä tosin) noin kovasti hehkuttelet?
- beenthere ei kirj.
Ei se ole uskovaiset ihmiset vaan ihmiset, joilta puuttuu täysin loogisen ajattelun - ja asioiden kokonaisuuksien hahmottamisen kyky. Uskovilla tämä vain esiintyy useammin kuin uskonnottomilla, mutta on olemassa myös uskovia, joilla palikat muuten ovat paikallaan ja uskonnottomia, joilla palikat ovat täysin sekaisin.
Tätä esiintyy monien asioiden yhteydessä, suhteessa luontoon, toisiin ihmisiin, politiikkaan, huuhaa-lääkintään jne.
Tarkoitan siis vain sellaisia ihmisiä, joille 2 2 on viisi ilman epäilyä. He muodostavat ongelman siinä, että heille ei pysty selittämään heidän ajatustensa nurinkurisuutta ja epäloogisuutta, koska heidän käsityskykynsä ei kertakaikkiaan riitä sitä käsittämään. 2 2 on aina vain viisi vaikka mitä selittäisit. Siinä on todella vaikea olla vieressä ja keskustella asioista, kun toisen tajunta kulkee ihan epäloogisia polkuja. On sinullakin ajatustenjuoksu:
- ateisti on väistämättä toivoton
- ateisti on väistämättä masentunut
- ateisti ajattelee väistämättä itsemurhaa
Vaan eipä hätää!
- zädäm! Jeesus tekee iloisexi!
>>Ja mitä sinä sitten pelkäät, tulevaisuuttako vaiko kuolemaa. pahin mikä sinua ajallisesti voi kohdata on kuolema ja me kuolemme kaikki; nin minä uskovianen niin kuin sinä uskomatonkin? Minä en pelkää kuolemaan, koska kuolema on on voitto ja uuden iankaikkisen elämän alku.
- Tuuli
.....kuinka vähällä älyllä ja tiedolla selitellään esimerkiksi Jumalasta tai vähätellään tieteen saavutuksisa........
Toisiaan tarvitsevat sanoi Einsteinkin:
~Science without religion is lame, religion without science is blind~
Jatkuvassa turhautumisessa on omat haittapuolensa.Jos se adaptoituu liiaksi
ja solut tottuvat elämään paniikissa niin pikkuhiljaa olemme immuuneja kaikelle hyvälle.
Kaikki olemme jumalallisia olentoja täällä maapallolla ja ytimeltämme
täynnä rakkautta! Kristinusko leikkaa tätä tosiasiaa täydellisen hyvin.
Niin tekevät muutkin uskonnot. Ateistit eivät kalpene perusasioista mitenkään,
a-ihmiset eivät vain usko tähän koodiin vaan pitävät itseään
enemmänkin avaruusjätteenä.
Jonkunlaisena totuuden etsijänä tuota ei voi suodattaa. Se lukitsee ajattelun.
Olenkin omistautunut elämään tätä pientä hetkeä....elämää siis: ilolla, rauhalla ja hengellisellä runsaudella. Arvostan jokaisen ihmisen koskemattomuutta ja kuitenkin vapautta uskoa... ja luovaa itseilmaisua yli kaiken. On etuoikeus saada olla täällä tänä aikana suuren muutoksen keskellä. Olkaa siis valmiina,- beenthere ei kirj.
Mistä ihmeestä sinä tuon avaruusjätteen tempaisit? Tuo mitä selität elämästäsi, on ihan sitä, mitä minäkin elämältä haen ja koen, mutta en tarvitse siihen mitään Jeesusta tai Jumalaa. Minun elämänohjeenani on kunnioittaa elämää, siis kaikkien elämää, myös muiden eläinten kuin ihmisen. Elää elämäni mahdollisimman hyvin, rakastaa ja tulla rakastetuksi. Tässä asiassa olen varmasti yksi maailman onnekkaimmista.
En tiedä mihin tähän enää Jeesusta tai Jumalaa sotkisin, kun muutenkin asiat tuntuvat olevan oikealla ja hyvällä tolalla. Lähimmäisenrakkaus ja muiden huomioiminen ja avuliaisuus, siitä se irtoaa ilman yliluonnollisia. - Tuuli
beenthere ei kirj. kirjoitti:
Mistä ihmeestä sinä tuon avaruusjätteen tempaisit? Tuo mitä selität elämästäsi, on ihan sitä, mitä minäkin elämältä haen ja koen, mutta en tarvitse siihen mitään Jeesusta tai Jumalaa. Minun elämänohjeenani on kunnioittaa elämää, siis kaikkien elämää, myös muiden eläinten kuin ihmisen. Elää elämäni mahdollisimman hyvin, rakastaa ja tulla rakastetuksi. Tässä asiassa olen varmasti yksi maailman onnekkaimmista.
En tiedä mihin tähän enää Jeesusta tai Jumalaa sotkisin, kun muutenkin asiat tuntuvat olevan oikealla ja hyvällä tolalla. Lähimmäisenrakkaus ja muiden huomioiminen ja avuliaisuus, siitä se irtoaa ilman yliluonnollisia.Ateistina hyppäät nyt yli uskovien areenan:...."kuinka vähällä älyllä ja tiedolla selitellään esimerkiksi Jumalasta tai vähätellään tieteen saavutuksisa"
Tuo on mielikuva siitä, että Jumala voidaan tuntea vain tieteen kautta, siis
ateistin mielikuva. Tälläkin hetkellä Usassa kehitellään nanorobottia, joka
tulee mullistamaan lääketieteen. Kehittäjinä on uskovia ihmisiä. Tiedätkö, että
moni ns. hullu tiedemies ja nainen, jotka ovat uranuurtajia, naittivat eniten juuri omasta tietämättömyydestään, eivätkä he turhaudu siitä. - ateistix
Tuuli kirjoitti:
Ateistina hyppäät nyt yli uskovien areenan:...."kuinka vähällä älyllä ja tiedolla selitellään esimerkiksi Jumalasta tai vähätellään tieteen saavutuksisa"
moni ns. hullu tiedemies ja nainen, jotka ovat uranuurtajia, naittivat eniten juuri omasta tietämättömyydestään, eivätkä he turhaudu siitä."Tälläkin hetkellä Usassa kehitellään nanorobottia, joka
tulee mullistamaan lääketieteen. Kehittäjinä on uskovia ihmisiä."
- Vai niin, onko noin? No, jos ovatkin uskiksia, niin todistaako se sinun mielestäsi, että jumalasi on totta? - beenthere ei kirj.
Tuuli kirjoitti:
Ateistina hyppäät nyt yli uskovien areenan:...."kuinka vähällä älyllä ja tiedolla selitellään esimerkiksi Jumalasta tai vähätellään tieteen saavutuksisa"
moni ns. hullu tiedemies ja nainen, jotka ovat uranuurtajia, naittivat eniten juuri omasta tietämättömyydestään, eivätkä he turhaudu siitä.Mutta nämäkin hullut tiedeihmiset tietävät, että 2 2=4 tai ainakin likiarvoisesti 4. Se, mitä he tunnustavat ei tietävänsä, meneekin ihan uskonnon puolelle jo näille epäloogisuuden edustajille. Tässä sinunkin kommentissasi mennään jo kolistelemaan loogisuuden rajoja ja melkein ylitetään ne.
Etkö todellakaan huomaa epäloogisuutta omissa selityksissäsi. Nanorobotilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa, se vain tottelee fysiikan lakeja. Jos siitä joku irrottelee jumaluusopin, niin huuhaan puolelle mennään taas, että hurahtaa ja osoitetaan aloitukseni oikeaksi ja oikeutetuksi huoleksi. Tuuli kirjoitti:
moni ns. hullu tiedemies ja nainen, jotka ovat uranuurtajia, naittivat eniten juuri omasta tietämättömyydestään, eivätkä he turhaudu siitä.>>Tuo on mielikuva siitä, että Jumala voidaan tuntea vain tieteen kautta, siis
ateistin mielikuva.Minustakin nykyaika on todella mielenkiintoista ja maailman parasta aikaa, tosin eri syistä. En haluaisi elää milloinkaan muulloin kuin nyt.
- 5+12
kekek-kekek kirjoitti:
Minustakin nykyaika on todella mielenkiintoista ja maailman parasta aikaa, tosin eri syistä. En haluaisi elää milloinkaan muulloin kuin nyt.
Vaikka Euroopassa on hirveä talous- ja velkakriisi, jossa koko läntinen Eurooppa on sortumassa ja elintaso romahtamassa kehitysmaatasolle????
- ateistix
5+12 kirjoitti:
Vaikka Euroopassa on hirveä talous- ja velkakriisi, jossa koko läntinen Eurooppa on sortumassa ja elintaso romahtamassa kehitysmaatasolle????
Minä ainakin elän mielummin juuri nyt enkä ajassa sata vuotta sitten. Ja toki mieluiten juuri Suomessa, enkä vaikkapa jossain teokratiassa.
- miss ei kirj.
kekek-kekek kirjoitti:
Minustakin nykyaika on todella mielenkiintoista ja maailman parasta aikaa, tosin eri syistä. En haluaisi elää milloinkaan muulloin kuin nyt.
Minä taas olen 70 luku fani. Voi kun olisi aikakone ja pääsisi elämään 70 lukua, ne vaatteet ja meininki... oi. No joo tämmönen vaan tuli mieleen. :)
- beenthere ei kirj.
miss ei kirj. kirjoitti:
Minä taas olen 70 luku fani. Voi kun olisi aikakone ja pääsisi elämään 70 lukua, ne vaatteet ja meininki... oi. No joo tämmönen vaan tuli mieleen. :)
Paljonhan 70-luvussa oli hyvää, mm. musiikki, mutta en silt enää palaisi siihen. Kyllä elämä on paljon monipuolisempaa nykyisin. Voihan siihen vaikuttaa myös se, että on vanhempi ja viisaampi kuin silloin.
Myönnän kyllä sen, että 70-luku oli kova juttu. Olen iloinen, että olen saanut elää nuoruuteni silloin. 70-luku oli minun omaa valaistumiseni aikaa. Löysin tavallaan omat arvoni silloin ja vieläkin olen noiden samojen arvojen takana. - ldkfjh
Paljonhan 70-luvussa oli hyvää, mm. musiikki, mutta en silt enää palaisi siihen. Kyllä elämä on paljon monipuolisempaa nykyisin. Voihan siihen vaikuttaa myös se, että on vanhempi ja viisaampi kuin silloin.
Myönnän kyllä sen, että 70-luku oli kova juttu. Olen iloinen, että olen saanut elää nuoruuteni silloin. 70-luku oli minun omaa valaistumiseni aikaa. Löysin tavallaan omat arvoni silloin ja vieläkin olen noiden samojen arvojen takana.En minä kaipaa 70-lukua lainkaan. Tunkkaista aikaa. Varmaan paljon riippuu siitä missä asui, mutta ei helevetti ne vaatteetkin! Joistain sen ajan musiikkikipaleistakin tulee kauhunväristyksiä, vaikka oli siellä tietysti hyviäkin, joista ei nykyään edes huomaa milloin ne on tehty.
Arvoista voin sanoa samoin, mutta olinkin kummajainen meidän kylillä. Onneksi pääsin sieltä kaupunkiin ja töihin, mutta ei se autuus siitäkään auennut. Pienellä palkalla puurtamista, mutta eipä ollut koko ajan kyttäyksen kohteena. - miss ei kirj.
Myönnän kyllä sen, että 70-luku oli kova juttu. Olen iloinen, että olen saanut elää nuoruuteni silloin. 70-luku oli minun omaa valaistumiseni aikaa. Löysin tavallaan omat arvoni silloin ja vieläkin olen noiden samojen arvojen takana. 5+12 kirjoitti:
Ajattele nyt. Voi tarkastella koko mennyttä ihmiskunnan historiaa. Joka päivä tulee uutta tietoa. Planeettoja löydetään jne.
Mitä sitten jos romahtaakin. Ei tuo ainakaan vielä ole mitään 1920-luvun lamaan verrattuna. Saamme joka tapauksessa seurata hämmästyttävää ilmiötä!- miss ei kirj.
ldkfjh kirjoitti:
En minä kaipaa 70-lukua lainkaan. Tunkkaista aikaa. Varmaan paljon riippuu siitä missä asui, mutta ei helevetti ne vaatteetkin! Joistain sen ajan musiikkikipaleistakin tulee kauhunväristyksiä, vaikka oli siellä tietysti hyviäkin, joista ei nykyään edes huomaa milloin ne on tehty.
Arvoista voin sanoa samoin, mutta olinkin kummajainen meidän kylillä. Onneksi pääsin sieltä kaupunkiin ja töihin, mutta ei se autuus siitäkään auennut. Pienellä palkalla puurtamista, mutta eipä ollut koko ajan kyttäyksen kohteena.Eikös kaikki ollut silloin aitoa ja jotenkin viatonta? Ne vaatteet on just makeita (miesten kyllä jotenkin koomiset), harmi että alkuperäisiä 70 luvun naisten vaatteita on vaikeaa enää löytää edes kirppareilta. Yhdet valkoiset kiiltonahkaiset naisten nyörisaappaat löysin, pari numeroa liian isot mutta ei haittaa. Kovassa käytössä silti.
miss ei kirj. kirjoitti:
Olin 1970-l. nuori maalla syrjäseudulla. Se oli kamalaa aikaa. Kauheat vaatteetkin ne muotiryysyt sillloin, vaikkei itse selllaisia käyttänyt... mm. sellaiset kompleksimonoiksi sanotut paksupohjakengät.
ldkfjh kirjoitti:
En minä kaipaa 70-lukua lainkaan. Tunkkaista aikaa. Varmaan paljon riippuu siitä missä asui, mutta ei helevetti ne vaatteetkin! Joistain sen ajan musiikkikipaleistakin tulee kauhunväristyksiä, vaikka oli siellä tietysti hyviäkin, joista ei nykyään edes huomaa milloin ne on tehty.
Arvoista voin sanoa samoin, mutta olinkin kummajainen meidän kylillä. Onneksi pääsin sieltä kaupunkiin ja töihin, mutta ei se autuus siitäkään auennut. Pienellä palkalla puurtamista, mutta eipä ollut koko ajan kyttäyksen kohteena.1970-l. maalla sentään vielä oli ihmisiä ja jopa palveluita. Kotitylässäkin joka ei ollut mikään kirkonkylä oli jopa 3 kauppaa, posti huoltoasema, baari, pankki, 2 koulua, kappeli, hautausmaa.
Nyt on enää 1 koulu, kappeli, hautausmaa ja vanhuksia.miss ei kirj. kirjoitti:
Eikös kaikki ollut silloin aitoa ja jotenkin viatonta? Ne vaatteet on just makeita (miesten kyllä jotenkin koomiset), harmi että alkuperäisiä 70 luvun naisten vaatteita on vaikeaa enää löytää edes kirppareilta. Yhdet valkoiset kiiltonahkaiset naisten nyörisaappaat löysin, pari numeroa liian isot mutta ei haittaa. Kovassa käytössä silti.
Ei mitään viatonta. Samoista nuoriso-ongelmista puhuttiin silloin kuin nykyään. Koulukiusaamisesta, finneistä ja viinasta. TV:stä näkyi jopa 2 kanavaa, suuri osa ohjelmista mustavalkoisia. Uutiset yhtä aikaa molemmilta ettei vaan kukaan vahingossakaan päässyt Kekkosta pakoon.
UFO-kirjoja julkaistiin paljon.
Vaikken silloin ravintoloissa käynytkään (alaik.) kuului olleen käytäntönä että vain pöytiintarjoilu, eikä saanut viedä juomia toiseen pöytään! Kravattipakko!- ldkfjh
miss ei kirj. kirjoitti:
Eikös kaikki ollut silloin aitoa ja jotenkin viatonta? Ne vaatteet on just makeita (miesten kyllä jotenkin koomiset), harmi että alkuperäisiä 70 luvun naisten vaatteita on vaikeaa enää löytää edes kirppareilta. Yhdet valkoiset kiiltonahkaiset naisten nyörisaappaat löysin, pari numeroa liian isot mutta ei haittaa. Kovassa käytössä silti.
Voisin miss lähettää sinulle vanhoja leviksiä ja raitaisia slipareita ja sellasia sandaaleita, joissa oli korkeat pohjat, eikä ne taipuneet mihinkään kävellessä. Nilkat tuli kipeiksi. Siis voisin, mutta ne on aikapäiviä sitten olleet kaatopaikalla rottien pureskeltavina.
Enpä juurikaan viitsi katsella sen aikaisia valokuvia. Siihen aikaan otetut valokuvat ovat sitä laatua, jotka kellastuivat, eli aika armeliasta kuitenkin.
Enemmän pidin 80-luvusta. Vaikka silloin tulikin ne kamalat olkatoppaukset ja muut, mutta ilmapiiri oli kuitenkin paljon vapaampi jo. Erosin kirkosta (se tosin oli jo 70-luvun lopulla) muutin poikaystävän kanssa yksiöön, kiertelimme pubeja ja liftailimme ympäri Eurooppaa.
Äkkiä se aika kuluu. Nyt tässä ollaan viittä vailla vainaita ja nykyisen miehen kanssa käydään korkeintaan kylpylöissä. Mutta tulipa tämäkin reissu koettua. Yhtä ja toista on tullut mokattua, mutta äitivainaata lainatakseni: ei kaikkea kannata muistaakaan. - ldkfjh
kekek-kekek kirjoitti:
1970-l. maalla sentään vielä oli ihmisiä ja jopa palveluita. Kotitylässäkin joka ei ollut mikään kirkonkylä oli jopa 3 kauppaa, posti huoltoasema, baari, pankki, 2 koulua, kappeli, hautausmaa.
Nyt on enää 1 koulu, kappeli, hautausmaa ja vanhuksia.Meidän pikkukylässä oli kaksi kauppaa, koulu ja siinä se sitten olikin. Myöhemmin tuli kauppa-auto, kun kaupat lopetettiin. Bussi kulki muutaman kerran päivässä, lossilla pääsi mantereen puolelle. Keskustaan oli kymmenen kilometriä. Tai mikä keskusta se silloin sitten olikaan, niin. Baari vihreässä rintamamiestalon tapaisessa, kirkko, hautuumaa, Osuuspankki (ihanks totta!) kampaamo, pari kauppaa ja tietenkin se huoltoasema. Ai niin ja se koulu, josta sain elinikäiset traumat, jonka sitten lopetinkin kesken, kun kyllästyin opettajien vittuiluun. Kävin kouluni loppuun iltalukiossa, kun kyllästyin vuosien puurtamiseen pienellä palkalla vaatetehtaassa.
Ihan kuin jostain Kaurismäen leffasta. Ankeaa, eikä ilonpilkahdusta missään.
Olen muutamia vuosia sitten käynyt siellä paikkoja katsastamassa. Vaikka asustus lisääntyy, rakennetaan kerrostaloja ja kaikenlaista uutta, niin silti siinä rajalla jotenkin hytisyttää kun muistan hyvin sen ahdistavuuden, jonka silloin nuorena koin.
Vanhoista koulukavereista en tiedä juuri mitään, joistain kuitenkin. Yksi on suomalaisten verovaroilla korkeapalkkaisessa työssä ulkomailla "kehitysaputyössä", yksi on päällikkönä matkailualalla, yksi pyörittää rakennusfirmaa, pari tiedän kuolleen, muista ei ole tietoa. Toivottavasti ovat pärjänneet. - 5+12
kekek-kekek kirjoitti:
Ajattele nyt. Voi tarkastella koko mennyttä ihmiskunnan historiaa. Joka päivä tulee uutta tietoa. Planeettoja löydetään jne.
Mitä sitten jos romahtaakin. Ei tuo ainakaan vielä ole mitään 1920-luvun lamaan verrattuna. Saamme joka tapauksessa seurata hämmästyttävää ilmiötä!"Ajattele nyt. Voi tarkastella koko mennyttä ihmiskunnan historiaa. Joka päivä tulee uutta tietoa. Planeettoja löydetään jne."
Toi on toki totta. On kiehtovaa esim. kun löydetään eksoplaneettoja vähän väliä ja tiede etenee kaikilla rintamilla.
Mutta silti noin muuten tämä aika pelottaa minua (talouskriisi)! 5+12 kirjoitti:
"Ajattele nyt. Voi tarkastella koko mennyttä ihmiskunnan historiaa. Joka päivä tulee uutta tietoa. Planeettoja löydetään jne."
Toi on toki totta. On kiehtovaa esim. kun löydetään eksoplaneettoja vähän väliä ja tiede etenee kaikilla rintamilla.
Mutta silti noin muuten tämä aika pelottaa minua (talouskriisi)!>>Mutta silti noin muuten tämä aika pelottaa minua (talouskriisi)!
"En usko, että olen yksin turhaumieni kanssa. Kuinka te muut tämän hanskaatte, ettei pelota liikaa?"
Esim sillä, että onnekseen radikaaleja on vain pieni osa ihmisistä.- P.Pohdiskelija
Tuo ehdoton "mekaaninen" uskominen uskonnollisiin dogmeihin on
toisaalta mielenkiintoinen ilmiö.
Muistan Esko Valtaojan maininneen, että hän havaitsi kolikkopelissä
"keskittyvänsä" pelisuoritukseen, ikäänkuin tahtonsa voimalla pystyisi
vaikuttamaan mekaanisen laitteen toimintaan. Eli etevällä luonnontutkijallakin on "geeneissä jäljellä" hitunen tällaista alkukantaista uskoa, enemmän varmaan sitä on meillä keskivertotallaajilla.
Ihmiselle on myös vaikea alistua tietämättömyyteen.
Uskonnollisten asioiden keskeinen sisältö on koko olemassaoloa
koskevat, äärimmäisen vaikeaselkoiset ilmiöt. On ymmärrettävää,
että, on suuri kiusaus tukeutua pseudotieteellisiin selityksiin.
Näitä tarjoavat uskontojen vanhat pyhät kirjat, joissa "selvästi ja
ymmärrettävästi sanotaan" miten asiat ovat.
Kun sitten uskonnollinen propaganda lapsesta lähtien lakkaamatta toistaa uskonnon pseudotieteellistä maailmankuvaa, siitä
vanhemmalla iällä on sitten vaikea irtautua, vaikka rationaalinen
ajattelu kehittyykin.
Käsitykseni mukaan suurin osa esim. Suomen kristityistä on
"tapauskovaisia" , joille uskonto on lähinnä kulttuuriperinnön
vaalimista ilman sen syvällisempää tunnustuksellisuutta.
Äärisuunnat ovat luonnollisesti täysin eri asia.
Ehkäpä vie vuosisatoja, ennenkuin uskonnolliset rituaalit
käsitetään puhtaaksi kulttuuriperinnöksi, joka on
saanut aikaan hyvän ohella myös paljon pahaa. - Silmäpari
"Kuinka te muut tämän hanskaatte, ettei pelota liikaa?"
Pelkään ja luotan enemmän Jumalaan kuin ihmisiin. - daijjac
Aloittajalla..
Mietin usein samaa, että miten muut tämän asian näkee. Tuttuja ja läheisiä tämä ei näytä kiinnostavan, he vaan tuntuvat olevan jotenkin yli asiasta. Itseäni taas hyvin usein ahdistaa kun alan ajattelemaan näitä asioita. Esimerkiksi juuri tämä meidän sisäministeri?? Miten voi olla että meillä on kiihkouskovainen sisäministeri? Se on aivan sairasta! Ja muutenkin kun ajattelee missä alakynnessä ateistit on tällä planeetalla.. Uskontoja on helvetisti ja kaikki niistä on omasta mielestään oikeassa, vaikka kaikki kuitenkin ovat täysin tuulestatemmattuja vähä-älyisiä ajanhukkia. Jossain vaiheessa tutkin myös että mitkä on maailman vähiten uskonnollisia maita, että muutan yhteen niistä.. Joo islam on tosi paha, mutta ihan nää pelkät omat kotoiset evlutkut ahdistaa ja vituttaa mua jo niin paljon ettei tiiä miten päin olisin.. Samalla täytyy yrittää olla ymmärtäväinen ja suvaitsevainen mutta voi jeesuksen persii.. - *****
>>En pidä itseäni minään välkkynä, mutta ymmärrän sentään asioiden loogisen taustan, mutta pelottavan monelta se loogisuus ja taito nivoa asioista kokonaisuuksia puuttuu kokonaan tai on todella puutteellista. Kun sitten ajattelee, että nämä samat ihmiset saavat ihan oikeasti olla mukana päätöksenteossa ja asioita ratkomassa, pelottaa. Ihan oikeasti pelottaa>>
Tosiasioista ja totuudesta piittaamattomuus lienee vielä suurempi ongelma.
Kymmeniä kertoja tälläkin palstalla on kerrottu "uskonnollisiksi ihmeiksi" nimetyistä tapahtumasarjoista, mutta ateistit näyttävät yleensö sivuuttavan ne kokonaan. Jos nuo ihmeet ja ilmestykset huomiotaisiin objektiivisina tosiasioina - mitä ne todellakin ovat - niin silloin keskustelun pohja olisi rehellisempi ja ne voisivat edetäkin johonkin suuuntaan.
On helppo kieltää Jumalan olemasaolon, mutta mm. ilmestykset kertovat kyllä sellaisesta olemassaolevasta todellisuudesta, jota ei yleisemmin vielä ymmärretä ja joka liittyy jotenkin uskontoihin ja henkisyyteen.
Tosiasioiden välttely, niiden puolueellinen valikointi ja vääristeleminen on älyllistä epärehellisyyttä; Ympäröivää todellisuutta ei aina halutakaan katsoa rehellisesti ja suoraan sellaisena kuin se on, vaan esimerkiksi ideologioiden ja mieltymysten - ja antipatioiden - mukaisesti ("en pidä uskonnoista, joten kiellän korkeammat voimat, ns. yliluonnollisen ja Jumalan olemassaolon").
Avoimuus totuudelle ja tosiasioille on tärkeää - ja se on myös henkisen kasvun perusta. Jos totuiutta ei kunnioita ja jättää tosiasioita huomiotta ja/tai vääristelee niitä omaksi edukseen, niin kulkee hengellisessä mielessä väärään suuntaan. - *****
Ilmestykset osoittavat - ja myös todistavatkin - sen, että Korkeampia Voimia on olemassa ja nuo olennot voivat materialisoitua keskuuteemme niin halutessaan.
Taivaalliset Hierarkiat ovat välttämättömiä, jotta mmm. jumalallista valvontaa ja ohjausta voisi kautta koko valtavan laajan universumin olla olemassa.
Teosofiassa näistä asioista puhutaan avoimesti ja kristinopissakin on esimerkiksi enkelihierarkioita luokiteltu (Seraphims, Cherubims, Thrones, Dominions, Virtues jne), mutta valitettavasti jopa monet kristitytkin ovat vieraantuneet todellisuudesta ja pitävät sellaista pelkästään New Age-oppeihin kuuluvana.
"Jumalasta" puhuttaessa ei siis tulisi unohtaa suurta kokonaisuutta, joka käsittää laajan joukon eritasoisia henkisiä olentoja, jotka palvelevat Valoa ja Taivasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei142959Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221320- 891215
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2521068Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511043Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63962Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253856- 41832
- 84816
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48773