Kertokaa asiasta tietävät, voisiko tämä olla fibromyalgiaa..?
Oireita ovat mm.
- päivittäinen niska- ja hartia kipu...
-...ja siitä johtuva päänsärky
- jalkani ovat koko ajan kipeät, ihan kuin ne eivät rentoituisi lainkaan, esimerkiksi jos mieheni tökkäisee minua reiteen, se sattuu todella paljon
- selkääni särkee todella usein
- käteni väsyvät kun laitan hiuksiani ponnarille
- vasen polveni kipeytyy heti, jos kävelen pitempään kun pari kilometriä
- olen todella ahdistunut ja turhautunut melko usein
- minulle tulee kamala turvotuksen tunne aina kun olen syönyt
- harvoin saan yöt nukuttua hyvin, eli olen usein todella väsynyt
Olen käynyt useaan otteeseen lääkärillä ja myös fysioterapeutilla. Lääkärit käskivät vain jatkaa buranan syömistä ja fysioterapeutti antoi pari venyttelyohjetta niska-hartia seudulle...
Olen neuvoton, en ole löytänyt mitään muuta järkevää selitystä tälle kun fibromyalgian... Olen 19v, minulla on suht hyvä peruskunto, olen kyllä melko usein flunssassa tms... Apuva :(
Fibromyalgia?
34
3255
Vastaukset
- Fibromyalgia
Sehän on tauti, oireisto jonka lääkäri helposti kirjoittaa, jos ei löydä muuta tarkempaa diagnoosia. Buranaakin siinä voi sitten pureskella.
Otitko sikapiikin? Jos otit, luepa tuo! Jos et ottanut, lue siitä huolimatta! - anneli15
Fibro
Onko sinulta tarkistettu kilpirauhasarvot? Kannattaa käydä lukemassa ohessa oleva linkki http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/vajaatoiminta.html .
Tk- lääkärit ja työterveyslääkärit tuijottavat viitearvoja eivätkä kuuntele potilaan oireita. Mikäli kilpirauhasarvosi ovat viitearvojen sisällä, mutta oireesi sopivat kilpirauhassairauteen ja lääkärisi ei aloita sinulle kilpirauhaslääkitystä, kannattaa varata aika yksityiselle endokrinologille, joka on siis erikoistunut kilpirauhassairauksiin. - fibronen-
Varaa aika fysiatrilta.
- Erkoislääkärille
Ihan voi varata lääkärikeskuksesta ajan sellaiselle lääkärille, jonka erikoisalaa on reuma ja fibromyalgia. Mulla oli kaikenlaista särkyä ja tajutonta uupumusta jonkun vuoden ajan, kortisonia tökittiin kokeeksi sinne tänne. Varasin tuollaiselle erikoislääkärille ajan ja hän kävi läpi reilut 10 kohtaa kehossa, joiden kivut kielivät fibromyalgiasta. Mulla oli kovia kipuja kaikissa.
Lääkkeenä kokeiltiin Triptyliä, joka kylläkin väsytti mutta myös nosti kipukynnystä. Annos oli hyvin minimaalinen, ei lähellekään sitä jota käytetään masentuneilla. Lääke auttoi, mutta se vähäinenkin annos loppujen lopuksi väsytti niin paljon, että piti luopua lääkkeestä. Mutta se, että tietää mikä vaivaa, helpottaa mieltä jo tosi paljon. - 5+5
Yksityiselle pääsee, mutta kunnalliselle ei.
Maksaa n. 100€
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm - FiBro?
Ei ole rahaa. Köyhät joutuvat kärsimään kivuistaan.
- Älkääs ny hei
No sehän menee oikeassa elämässä niin, että ens mennään terveyskeskukseen ja sieltä lääkäri laittaa lähetteen sisätautilääkärille, jolle nää reumat yms. taudit kuuluu. Niin mun ja sukulaiseni reumat on löytyneet, yksityisellä kävin kerran kun oma reumalääkäri oli lomalla ja tarttin kortisonitabletteja. Jos haluaa päästä erikoislääkärille heti, ni sitte pitää mennä yksityiselle. Et ei edes käyhän tartte kärsiä kivuista.
- 5+5
Fibromyalgian kipuihin ei auta juur mikään eli yksityisen diagnoosin voi jättää väliin, jos rahaa ei ole.
Ja sitten vaan kunnallisen kautta sisätautilääkärille.
Kesti mullakin yksityisellä (työnantaja maksoi) diagnoosin saaminen puoli vuotta, kun pallottelivat lekurilta toiselle.
Sitten alkoi lääkekokeilurumba kaikkine katastrofeineen, kun tähän ei auta ne masennuslääkkeet lainkaan.
Suomessa ei ole yhtään lääkäriä, joka olisi perehtynyt fibromyalgiaan ja hoito on sen tasoista valitettavasti.
Itse pitää laittaa ravinto, ravintolisät, liikunta, lepo, työ jne... kuntoon ja kokeilla mikä helpottaa oireita.
Ja ottaa se vastaan, että kaikki lähelläsi pitävät sinua laiskana vaan. - laiskaolet
"Suomessa ei ole yhtään lääkäriä, joka olisi perehtynyt fibromyalgiaan ja hoito on sen tasoista valitettavasti."
Itse asiassa on hyvin hyvin monia. Tosiasia vain sattuu olemaan, että koko "fibromyalgia" tila ei valtaosalla ole edes mikään sairaus vaan vika on korvien välissä. - Älkääs ny hei
Mä kävin Turussa Seppo Jalavan vastaanotolla, hän on perehtynyt fibfoon. Että 5 5 väittää omiaan. Edelleinen kommentoija on oikeassa, perehtyneitä kyllä on. Ja jos ei siis jaksa jonottaa kunnallisessa koneistossa, niin isoilla lääkäriasemilla kyllä löytyy fibrolääkäreitä, kun vaan kysyy.
5 5 myös puhuu omiaan myös siinä, ettei lääkkeet auta. Itse kävin Tyks:n kipupolilla ja siellä lääkäri sanoi, että pientä annosta Triptyliä kokeillaan koviin kipuihin, nostaa siis kipukynnystä, mut ei kaikille sovi. Mulle ei siks, kun väsytti, muuten kyllä kivut lievittyi suuresti. On kumminkin lääkäreitä, jotka kieltää koko fibron olemassaolon, meillä terveyskeskuksessa on näitä. Myöskin Kela:ssa on epäilijöitä.
On sitte kyllä olemassa yleinen kipuoireyhtymä, ( CRPS ) joka on hiukan fibron kaltainen, että siksikin kannattais mennä kunnolla diagnosoitavaks. Että siis sais tiedon, mikä vaivaa ja myös hoitosuositukset. Jokainen itse tietty päättää, minkä hoitolinjan valitsee, että ennakkopäätöksiä ei kande tehdä, ennenkuin on tutkittu.- Kivun SYY
> Itse kävin Tyks:n kipupolilla ja siellä lääkäri sanoi, että pientä annosta Triptyliä kokeillaan koviin kipuihin, nostaa siis kipukynnystä, mut ei kaikille sovi. Mulle ei siks, kun väsytti, muuten kyllä kivut lievittyi suuresti. On kumminkin lääkäreitä, jotka kieltää koko .......
Kipuhan on "hälytysmerkki", että nyt on jotain vialla ja pitäis kiinnittää huomiota kivun lähteeseen! Miksi tämä "hälytysmerkki" pitää vaimentaa keinotekoisesti, sen sijaan että paneuduttaisiin varsinaiseen SYYHYN, kivun aiheuttajaan?
Jos jokin muu hälytyslaite hälyttää, niin katkaistaanko siihen menevät piuhat tai otetaanko patteri pois??? - pure air
Kivun SYY kirjoitti:
> Itse kävin Tyks:n kipupolilla ja siellä lääkäri sanoi, että pientä annosta Triptyliä kokeillaan koviin kipuihin, nostaa siis kipukynnystä, mut ei kaikille sovi. Mulle ei siks, kun väsytti, muuten kyllä kivut lievittyi suuresti. On kumminkin lääkäreitä, jotka kieltää koko .......
Kipuhan on "hälytysmerkki", että nyt on jotain vialla ja pitäis kiinnittää huomiota kivun lähteeseen! Miksi tämä "hälytysmerkki" pitää vaimentaa keinotekoisesti, sen sijaan että paneuduttaisiin varsinaiseen SYYHYN, kivun aiheuttajaan?
Jos jokin muu hälytyslaite hälyttää, niin katkaistaanko siihen menevät piuhat tai otetaanko patteri pois???Hyvä havainto.
Minulla lihaskivut ja väsymys, sekä niskajumi ja huimaus olivat seurausta työpaikan kosteusvarioista ja homeesta. Ratkaisuksi neurologi tarjosi lääkettä, joka tainnutti täysin. Uskomattoman typerää, joskin ilmeisesti ainoa ratkaisu, minkä nykylääketiede homesairauksiin tuntee. Kehottaisin kaikkia muitakin lihaskipuisia kiinnittämään huomiota hengitysilman puhtauteen. Ihmisen ei kuulu hengittää sen paremmin hometta kuin sekalaisia kemikaalejakaan. Joskus jo pelkkä käsivoide riittää laukaisemaan pahoinvointikohtauksen. - Älkääs enää hei
Kivun SYY kirjoitti:
Jos jokin muu hälytyslaite hälyttää, niin katkaistaanko siihen menevät piuhat tai otetaanko patteri pois???Kivun SYY on kuule fibro ja reaktiivinen artriitti! Jos joskus sairastut jompaankumpaan, niin muista sitte olla vaimentamatta hälytysmerkkejä keinotekoisesti. Voi jessus, ennenkuin pääsee edes jonottamaan kipupolille, on kaikki tutkittu ja kokeiltu. Ei sinne mennä enää arpomaan diagnoosia, vaan katkomaan niitä piuhoja ja ottamaan patterit pois. Toivottavasti lopullisesti.
- 10+15
Älkääs enää hei kirjoitti:
Kivun SYY on kuule fibro ja reaktiivinen artriitti! Jos joskus sairastut jompaankumpaan, niin muista sitte olla vaimentamatta hälytysmerkkejä keinotekoisesti. Voi jessus, ennenkuin pääsee edes jonottamaan kipupolille, on kaikki tutkittu ja kokeiltu. Ei sinne mennä enää arpomaan diagnoosia, vaan katkomaan niitä piuhoja ja ottamaan patterit pois. Toivottavasti lopullisesti.
Entä sitten, kun sen varsinainen SYY puskee ulos jossain toisessa muodossa?
Katkotaanko sitten lisää piuhoja? - Älkääs enää...
10+15 kirjoitti:
Entä sitten, kun sen varsinainen SYY puskee ulos jossain toisessa muodossa?
Katkotaanko sitten lisää piuhoja?Voisiko nimim. 10 15 tarkentaa, tarkoitatko, että reaktiivinen artriitti ei olisi kipujen ja tulehdusten syynä ja reumalääkäri diagnooseineen ja korkeat tulehdusarvot ovatkin vain harhaa? Peräänkuulutatko reumaattisten sairauksien etiologiaa vai mitä nämä "varsinaiset" syyt ovat?
Onneksi nykyisin hoidetaan kipuja, vaikka niiden syntyperää ei vuosien testien ja tutkimusten perusteella saataisikaan selville. Aika karsea on visio, että pitäisi kärsiä vaikka loppuikänsä kipujen orjuuttamana, ellei kipujen varmaa alkuperää löydy. Ja jos sopii, älä sotke tähän enää vitamiineja hiilihydratteja. Kiitos.
- 5+5
No missä ne ovat?
Turussa ei ole yhtään.
Triptyl väsyttää entisestään, kun olet uupunut jo muutenkin. Aniharvalla se tuo mitään positiivista.
Kertoiko Seppo Jalava sinulle LDN lääkkeestä ja ravinnosta?
Jos ei, niin ei hän ole fibroon perehtynyt mitenkään.- laiskaolet
5 5 on nyt näitä keskustelufoormin älykköjä, jotka tuntuvat tietävän asian kuin asian paremmin kuin lääkärit. Jostain kumman syystä tämä suunnaton älykkyys ja osaaminen ei ikinä vain tahdo henkilön koulutuksessa/ammatissa näkyä ja villi arvaus, että näin myös 5 5 tapauksessa. Se, että onko lääkäri perehtynyt naltreksonin käyttöön fibromyalgian hoidossa ei kyllä kenenkään täysjärkisen mielestä kerro henkilön kokonaisosaamisesta yhtään mitään. Kyseessä yksi lääke muiden joukossa ja ei todellakaan mitään mullistavaa tuo tilanteeseen. Valtaosa fibromyalgikoista käy elämänsä aikana sellaisen lääkearsenaalin, että naltreksoni on siihen nähden melkein kuin pisara meressä.
- Älkääs ny hei
laiskaolet kirjoitti:
5 5 on nyt näitä keskustelufoormin älykköjä, jotka tuntuvat tietävän asian kuin asian paremmin kuin lääkärit. Jostain kumman syystä tämä suunnaton älykkyys ja osaaminen ei ikinä vain tahdo henkilön koulutuksessa/ammatissa näkyä ja villi arvaus, että näin myös 5 5 tapauksessa. Se, että onko lääkäri perehtynyt naltreksonin käyttöön fibromyalgian hoidossa ei kyllä kenenkään täysjärkisen mielestä kerro henkilön kokonaisosaamisesta yhtään mitään. Kyseessä yksi lääke muiden joukossa ja ei todellakaan mitään mullistavaa tuo tilanteeseen. Valtaosa fibromyalgikoista käy elämänsä aikana sellaisen lääkearsenaalin, että naltreksoni on siihen nähden melkein kuin pisara meressä.
Palstan vaikihäirikkö saapui, vaikka ei tiedä fibrosta mitään.
Erikoisalat tai muut pätevyydet
Reumatologia
Sisätaudit
Erityisosaaminen
verenpaine, osteoporoosi, kolesteroli, laihtuminen, kuumeilu, lämpöily, nivelkipu, reuma, kilpirauhanen, munuainen, tulehdus, kipu, rintakipu, hengenahdistus, lääkkeet, anemia, heikotus, lihaskipu, diabetes, sokeritauti, ummetus, vatsakipu, ripuli
Toimipaikat
Terveystalo Turku Aninkainen
Aninkaistenkatu 13 (sisäänkäynti Tuureporinkatu 7)
20100 Turku
Terveystalo Turku Pulssi
Humalistonkatu 9-11
20100 Turku
- Älkääs...
Seppo Jalava on oikea asiantuntija, ottaa vastaan Turussa; häntä suositellaan muissakin lääkärikeskuksissa ja minut hänen vastaanotolle laitettiin kaupunginsairaalasta. Kunnallisella puolella on sopimuksia yksityisen tahon kanssa kuten varmaan tiedät. Että älä tosiaankaan viitti jakaa väärää tietoa.
Ja mä itse, kuten potilaan oikeuksiin kuuluu, valitsen lääkkeet mitä kokeilen. Triptyl tuo oikeassa elämässä avun monelle, ei se kipupoliklinikan lääkäri sitä kenkkuillakseen määrää. Mulla on myös reaktiivinen artriitti, siksi mun hoito on kokonaisuudessaan siirretty Turunmaan sairaalaan. Kait nyt väität, ettei sielläkään ole reumalääkäriä. Ja olen saanut ravintoinfoa, lihaa en syö, niveltulehdukset on lähes loppuneet.- vaihda lääkäriä
Funktionaalisen lääketieteen keinoin muun muassa reumaatikkoja, astmaatikkoja ja suolisto-ongelmaisia parantava lääkäri arvostelee kollegoitaan. Moni sairaus olisi hoidettavissa, jos ruokavalion osuus niihin myönnettäisiin ja tutkittaisiin.
– Reumalääkkeet ovat periaatteessa melkoisen myrkyllisiä. On valtava voitto, jos potilas pääsee niistä eroon. Funktionaalisen lääketieteen keinoin tämä usein onnistuu. Potilaat itsekin sanovat voivansa tällä hoidolla selvästi paremmin ja terveemmin, Rauli Mäkelä sanoo.
Mäkelä kertoo, että aikuisten nivelvaivoja aiheuttavat kaikkein eniten kotimaiset viljat.
– Aloitan reumapotilaan hoidon tiukalla eliminaatioruokavaliolla. Se tarkoittaa, että ruokavaliosta jätetään pois kotimaiset viljat kaikissa muodoissaan. Myös eläinten maidot karsitaan. Sokerin käyttöä vähennetään rajusti ja elintarvikehiivoja vältetään.
Kun potilaat ovat dieetillä, he alkavat syödä luontaisia tulehdusta hillitseviä hoitoaineita.
– Tällaisia ovat muun muassa vitamiinit, hivenaineet, rasvahapot ja lääkekasviuutteet.
– Viimeksi tänään kaksi reumapotilasta ilmoitti jälkitarkastuksessa, että he eivät enää tarvitse mitään lääkkeitä, Mäkelä kertoo hoitojen tuloksista.
Astmalääkkeitä käytetään "tarpeettomasti"
– Äskettäin oli myös kaksivuotiaan, erittäin vaikeaa astmaa sairastaneen tytön jälkitarkastus. Hänen astmansa loppui kuin seinään, kun allergiatestien jälkeen poistin hänen ruokavaliostaan lehmänmaidon. Myös niin sanottua vehnäastmaa ilmenee paljon sekä lapsilla että aikuisilla.
Mäkelää kauhistuttaa, kuinka moni ihminen käyttää Suomessa astmalääkkeitä "tarpeettomasti".
– Tarpeettomalla tarkoitan sitä, että astmapiippua ei tarvittaisi, jos heidän ruokavalionsa laitettaisiin kuntoon ja he saisivat muita, asiallisia hoitoja.
Valtaosa Mäkelän potilaista paranee dieettien ja hoitoaineiden avulla.
– Ruoka-aineyliherkkyydet ovat todella tavallisia. Ne eivät suinkaan aina näy laboratoriokokeissa, Mäkelä sanoo.
Lääkärit eivät myönnä ruoan vaikutusta
Moni potilas saa lääkäreiltä väärää tietoa.
– Kroonikot kysyvät sairaalassa lääkäreiltä, voisivatko he jotenkin itse edesauttaa paranemista. Esimerkiksi suolistosairaat ihmiset kyllä vaistomaisesti ymmärtävät, että jos suoleen mättää epätervettä ainesta, keho voi huonosti.
– Mutta suolistosairauksien poliklinikoiden "viisaat" lääkärit vastaavat sanomalla, että ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä! Tämä on aivan hirveää, Mäkelä sanoo.
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoa - vaihda lääkäriä
vaihda lääkäriä kirjoitti:
Funktionaalisen lääketieteen keinoin muun muassa reumaatikkoja, astmaatikkoja ja suolisto-ongelmaisia parantava lääkäri arvostelee kollegoitaan. Moni sairaus olisi hoidettavissa, jos ruokavalion osuus niihin myönnettäisiin ja tutkittaisiin.
– Reumalääkkeet ovat periaatteessa melkoisen myrkyllisiä. On valtava voitto, jos potilas pääsee niistä eroon. Funktionaalisen lääketieteen keinoin tämä usein onnistuu. Potilaat itsekin sanovat voivansa tällä hoidolla selvästi paremmin ja terveemmin, Rauli Mäkelä sanoo.
Mäkelä kertoo, että aikuisten nivelvaivoja aiheuttavat kaikkein eniten kotimaiset viljat.
– Aloitan reumapotilaan hoidon tiukalla eliminaatioruokavaliolla. Se tarkoittaa, että ruokavaliosta jätetään pois kotimaiset viljat kaikissa muodoissaan. Myös eläinten maidot karsitaan. Sokerin käyttöä vähennetään rajusti ja elintarvikehiivoja vältetään.
Kun potilaat ovat dieetillä, he alkavat syödä luontaisia tulehdusta hillitseviä hoitoaineita.
– Tällaisia ovat muun muassa vitamiinit, hivenaineet, rasvahapot ja lääkekasviuutteet.
– Viimeksi tänään kaksi reumapotilasta ilmoitti jälkitarkastuksessa, että he eivät enää tarvitse mitään lääkkeitä, Mäkelä kertoo hoitojen tuloksista.
– Äskettäin oli myös kaksivuotiaan, erittäin vaikeaa astmaa sairastaneen tytön jälkitarkastus. Hänen astmansa loppui kuin seinään, kun allergiatestien jälkeen poistin hänen ruokavaliostaan lehmänmaidon. Myös niin sanottua vehnäastmaa ilmenee paljon sekä lapsilla että aikuisilla.
Mäkelää kauhistuttaa, kuinka moni ihminen käyttää Suomessa astmalääkkeitä "tarpeettomasti".
– Tarpeettomalla tarkoitan sitä, että astmapiippua ei tarvittaisi, jos heidän ruokavalionsa laitettaisiin kuntoon ja he saisivat muita, asiallisia hoitoja.
– Ruoka-aineyliherkkyydet ovat todella tavallisia. Ne eivät suinkaan aina näy laboratoriokokeissa, Mäkelä sanoo.
– Kroonikot kysyvät sairaalassa lääkäreiltä, voisivatko he jotenkin itse edesauttaa paranemista. Esimerkiksi suolistosairaat ihmiset kyllä vaistomaisesti ymmärtävät, että jos suoleen mättää epätervettä ainesta, keho voi huonosti.
– Mutta suolistosairauksien poliklinikoiden "viisaat" lääkärit vastaavat sanomalla, että ruokavaliolla ei ole mitään merkitystä! Tämä on aivan hirveää, Mäkelä sanoo.
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoaAutoimmuunisairauksia on Suomessa tuplasti enemmän kuin 20 vuotta sitten. Lääkäri Olli Sovijärvi pitää yhtenä vaikuttavana tekijänä suomalaisen yhteiskunnan pyörimistä teollisuuden luomien, leivän ja maidon myyntiä edistävien sääntöjen ympärillä. Sovijärven mielestä ihmisiä systemaattisesti aivopestään ja harhaanjohdetaan.
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1721445/laakari-autoimmuunisairauksien-kasvu-osin-suomalaisen-teollisuuden-tukemisen-ja-aivopesun-seurausta
Studio55.fi-lähetyksessä puhutaan Suomessa yhä yleisemmistä autoimmuunisairauksista lääkäri Olli Sovijärven kanssa. Autoimmuunisairauksiin kuuluu muun muassa kilpirauhasen tulehdus, haavainen paksusuolentulehdus, ykköstyypin diabetes, Crohnin tauti, nivelreuma, MS-tauti, psoriasis ja keliakia.
http://www.katsomo.fi/?progId=170109 (kesto 30min)
Nivelreuman nykyaikainen hoito!
http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito
Reumaa ja niveltulehduksia sairastaa lähes 100 000 suomalaista. Perinteisen lääketieteen rinnalle on kehitelty monipuolisia luonnonmukaisia hoitomuotoja, jotka ovat kaikkien ulottuvilla. Ne ovat turvallisia ja myrkyttömiä tavanomaisiin hoitomuotoihin verrattuna.
http://kirja.elisa.fi/ekirja/reuma-ja-niveltulehdukset-luonnonmukainen-hoito
Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteiini (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm - Tie totuus ja...
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoaMiten terveitä me oltaiskaan, kun vaan jätettäis kaikki lääkkeet pois. Taivaat aukenis ja kaikki olis onnellisia. Ja syökää hirveät määrät d-vitamiinia niin pääsette taivaaseen. Keksis nyt jotain uutta, onko jotain omaa sanottavaa?
- Hurlumhei
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoaVehnäastma? Luojan kiitos käyn oikealla reumalääkärillä.
- tapaus tämäkin
Hurlumhei kirjoitti:
Vehnäastma? Luojan kiitos käyn oikealla reumalääkärillä.
Itse kärsin astmasta vuosia, jonka aiheutti ilmeisesti paksusuolen krooninen tulehdus, jonka piti mitä ilmeisemmin kroonisena gluteiinipitoinen ruokavalio. Ennen ruokavalion vaihdosta jouduin turvautumaan hengitysteitä avaavaan astmapiippuun useita kertoja päivässä ja nykyisellään tarve on pudonnut kertaan-pariin kuukaudessa. Lääkäristä en apua saanut, lääkekuormaa yritettiin kyllä kovasti nostaa, mutta en hakenut uusia lääkkeitä enkä menettelyyn suostunut, koska haluan ratkaista ongelman, en lievittää vain oireita.
- laiskaolet
reumalääkäri ei ole sama asia kuin fibromyalgiaan perehtynyt lääkäri
eli valehtelet täällä
- 5+5
Tee tuossa lääkärilehdessä oleva kysitesti. Sen voi tehdä sulle kuka vaan.
Toivottavasti sulla on jku muu kuin fibro, koska ikää vasta 19v.
Tämä sairaus kyllä pilaa koko elämän.
Oli Juhannus tai Vappu tai mkä vaan, niin sinä jäät kotiin lepäämään ja nukkumaan, kun muut lähtevät pitämän hauskaa.
Liikunta on hyväksi, mutta lajit ovat harvassa, mitä voi tehdä.
Toki kivut, uupumus ja mahdolliset muut oireet ja sairaudet ovat yksilöllisiä.
Itse hain vinkejä netistä, kun lääkäriltä ei apua tullut.
Liikun joka päivä ja mulla on harrastuksia. Mutta paljon jouduin jättämään ihan normaalia elämää.
Pyydä lähete reumaläkrile, niin hän diagnosoi sinut.
Kokeile rti ruokavaliota, jotta saat vastustuskyvyn ylös ja vatsavaivat kuriin.
Buranaa ei saa pitkän syödä.
Tulehduskipulääkkeet tuhoaa suoliston aikaa myöten.
Käy vaikka hierojalla niskojesi takia.- pure air
Oletko tutustunut home- ja sisäilmasairauksiin?
Puhdas hengitysilma voi olla juuri se tekijä, jonka ansiosta joskus on helpompaa.
- Älkääs....
Miksi sun pitää jäädä kotiin kun muut pitää hauskaa? Kyllä sitä jaksaa juhlia, kun ei vedä ihan perskännejä eikä painele pisin kyliä peuran lailla. Ihan sama se on, sattuuko paikat kotona vai bileissä, ne kivut on läsnä koko ajan, paitsi sitten kun jostain yllättävästä syystä joskus hetkeksi helpottaa.
Mulle laitetaan kipupaikkoihin joskus kortisonia, joskus taas reuman takia otan ihan tabletteina kuurin, niin se on helpottanut nopeasti. Tiheästi ei kortisonia voi käyttää, mutta sitte kun on ihan kypsä kipuihin, niin olen ottanut. - 5+5
Silloinhan minä olen onnistunut parhaiten, kun alkaa tulla epäasiallisia kommentteja. Silloin saan jopa tampiot edes jollekin ajattelun alku-asteelle. Taputan aina innokkaasti karvaisia käsiäni, kun saan epäasiallisen kommentin!
D-vitamiini:
Ei ole kyse vitamiiniuskosta
Ei ole kyse karvahattusetien eikä muidenkaan foliohattukeksinnöstä
Ei ole kyse pelkästä mainonnasta ja markkinoinnista
vaan kansanterveydestä
http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm
Palstalle tulee uusia kävijöitä, jotka eivät välttämättä kahlaa koko terveysaluetta läpi ja lue kaikkia viestejä, jos ei otsikossa jo ole samaa vaivaa kuin itsellä.
En ole altistunut homeelle. Olen aina asunut kuivassa kerrostalossa. Myöskin työpaikkani on kuiva. Home on katala kaveri ja siitä saa yleensä koko perhe ja työyhteisö oireita.
En karppaa enkä ole VHH:lla. En juo kahvia enkä teetä. En ole lääkevastainen. Syön lääkkeitä. Olen allerginen viljoille. Syön silti välillä viljaa, kun herkuttelen esim. kekseillä tai muilla leipomuksilla.
Koululääketieteellä on paikkansa, mutta niin kauan kun ravitsemuksen ja kokonaisvaltaisen hoidon merkitystä ihmisen hyvinvoinnille ei tunnusteta, ovat koululääketieteen lääkärit melko kyvyttömiä auttamaan ihmisiä lukuisissa eri sairauksissa ja siten tuleekin hoidetuksi vain oireita, eikä potilas parane.
En ole joka ketjussa eli joku näkee minut monena henkilönä ;)
Kuka keksi karppauksen?
http://blogit.iltalehti.fi/varpu-tavi/2012/11/13/kuka-keksi-karppauksen/
LDN lääkkeestä ja fibromyalgiasta löytyy paljon tietoa englanniksi. Suomessa lääkärit eivät lääkkeestä tiedä. Lääke laimennetaan Reviasta, josta on patentti mennyt ja siten kukaan ei saa siitä rahaa. Ihan normaalia liiketoimintaa. - agn.a
Olet jo käynyt lääkärissä eli oletan että aika monta sairautta on poissuljettu. Edellä mainittu ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta pitää poissulkea. Lisäksi Diabetes, anemia, Keliakia, lihassairaudet. Kaikki nämä vaativat verikokeita, joten vaadi että ne katsotaan jos ei ole vielä katsottu.
CRPS tuo ei ole. CRPS tulee yleensä yhteen raajaan esim. vamman jälkeen. Raaja on punoittava, turvonnut ja hikinen.
Fibromyalgia se voisi olla ja fibromyalgiaan monesti liittyvät ärtyvän suolen oireyhtymä ja depressio, joten se on osa vyyhtiä.
Reumatologi tai fysiatri voi tehdä diagnoosin, mutta myös kokeneen yleislääkärin pitäisi siihen pystyä.
Jos diagnoosisi on fibromyalgia suosittelen että opettelet elämään mahdollisimman normaalia elämää kivuista huolimatta ja harrastamaan niin paljon liikuntaa kuin suinkin pystyt. Pahinta on jäädä surkuttelemaan, sillä seurauksena on tällöin varmasti masentuminen ja kipujen paheneminen. Yritä myös tehdä töitä tai opiskella.
Terveisin kokenut arvauskeskuslääkäri :) - Älkääs....
Mistä on lähtöisin tieto, että fibroilla olis yleisesti ärtyvän suolen oireyhtymää? En väitä siis vastaan, mutta mulle ei sisätautilääkäri ole koskaan puhunut tuollaisesta. Mulla on nuo kaikki luettelemasi taudit, paitsi että depression tilalla bipo, mutta siis ällistyttävää jos tuota on joku oikein tutkinut ja pystynyt todistamaan. Lisään listaan vielä reaktiivisen artriitin, niin on diagnoosilista täydellinen. Mistä tuollaisia tietoja oikeen löytyy?
- agn.a
Fibromyalgiaa sairastavilla todetaan usein muitakin toiminnallisia sairauksia, joita ovat esimerkiksi ärtyneen suolen tai virtsarakon oireyhtymä, endometrioosi, jännityspäänsärky, krooninen alaselkäkipu, jännityspäänsärky, uupumusoireyhtymä ja masennus.
Lähde:
http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/fibromyalgia/
- Älkääs...
No voi nääs nääs, olen reuma-aapisesta kolunnut vain lääkitysasioita. Mulla on jotenkin koko fibromyalgia jäänyt ajatuksissa taka-alalle, kun olen temppuillut tämän ns. tavallisen reumani kanssa.
Lääkityksessähän on se jännä pointti, että reaktiivisessa artriitissa ja Chronin taudissa käytetään samaa lääkettä. No, onneksi mun reumalääkärini hyväksyy fibromyalgian oikeaksi taudiksi, kun meidän terveyskeskuksessä on eräs nuorehko lääkäri, jonka mielestä kaikki reumat on vain kihtiä ja fibro on mielikuvitusta. Ja onhan se mahdollista, että alakulo ja ahdistus voi ilmetä fyysisinä kipuina, mutta ei se silti pelkkää mielikuvitusta ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819