Tosiaan, on tullut viime päivinä huomattua. Nyt tiedän, miltä tuntuu olla ahdasmielisen lahkon jäsen ja kuluttaa koko elämänsä ja kaiken elinvoimansa jonkun näennäisesti hyvän asian puolesta. Olin Adventtikirkon kesäpäivillä toukokuussa, itse asiassa jopa nautin siitä tapahtumasta suuresti. Sen jälkeen en ole jaksanut. En millään. Tällaista kai se on muillakin 'Jumalan järjestön' yhteydessä olevilla: Mielenterveys menee ajan myötä. Olen jo kauemmin aikaa yrittänyt tukahduttaa nämä uuvuttavat tunteet, mutta nyt olen jo aivan poikki. En pääse irti heistä, en sitten millään. Olen varmasti yksi niistä, joka on "Jumalan kurissa ja mielenohjauksessa" - Kamala ajatus!
Adventtikirkko vie elämänvoiman
49
3165
Vastaukset
- hyvät sykkyrät.
Onpa maassamme paljon adventisteja, koska mielenterveysongelma on jo kansantauti. Eläkeläisiä on hirviästi, eikä porukat jaksa edes työelämään.
Ikävää, että sinäkin jouduit tuohon kansantautiseen lankaan, mutta hirvittävä määrä on adventisteja, kun näin kerroit ja valaisit asian. - vakkuutusyht liäkäri
http://www.mtkl.fi/tiedotteet/?x740127=740139
Niin, vuosittain eläköityy adventisteja kertomasi mukaan, koska masennus on adventistien tauti, niin 4000- 5000 välillä.
Kohtahan heitä on enemmän kuin helluntalaisia, tai luterilaisia.
Naisia on eritoten joukossa.
Olisiko joku muu tauti kirkon syy, että pääsee tutkimaan ja diaknosoimaan.
Olisiko sellainen etädiaknoosi hyvä ottaa matkaan, vaikkapa 1844 luvulta?
Vaikka jotain tapaturmaa ja kivestä tullutta ongelmaa.
Päästäisiin pähkäilemään potilasta näkemättä, ja kirjoittamaan asian tiimoilta.
Sitähän täällä harrastetaan. - Sääli sääli sääli sä
Niin niin nimimerkki "Adventisti", olet tosiaan säälittävässä asemassa koska elämäsi on tuollaista.. todella sääli sinua. Nyt on totuus kuitenkin se, että sinun ei tulisi syyttää muita surkeasta tilastasi - ei sen enempää paavia, peridenttiä, adventisteja kuin Adventtikirkkoa tai ketään toistakaan... Sillä tosiasiassa on kaikki omaa vikaasi, jopa tuo syytteleminen ja itse säälisi joka tihkuu kuin mahla keväisestä haavoitetusta koivusta. Jospa silmäsi avautuisivat ja tajuaisit että et koskaan voi syyttä kurjuudestasi muita kuin vain itseäsi. Omia heikkouksiasi, omaa kieroituneisuuttasi, omia puolustelulasi - noita joilla yrität peitellä omia heikkouksiasi ja omia epäonnistumisiasi omassa kurjassa säälittävässä elämässäsi. Olet jäsen kirkossa vaikka sinulla ei ole uskoa, olet pelkuri joka välttelee oma vastuuta ja elämäsi on sen mukaista. Olet todella säälittävä ihmisparka vailla itsekritiikiä ja siksi myös vailla tulevaisuutta - jos et tee täyskäännöstä elämässäsi ja lopeta voivottamasta, säälimästä itseäsi, syyttämästä muita ja niin edelleen.. On selvä asia että tuosta kurjasta tilastasi tie elämään on pitkä ja vaivalloinen, mutta mietihän mikä on vaihtoehto ... toivottomuus, muiden syyttely, itse säääli, valheellisuus joka täyttää koko elämäsi ..
- pyh!
Et ole jaksanut? Siis väsyttää? Siihen auttaa lepo. Miten tuo nyt kirkon vika muka on????
- kumpaijaa
Minä pääsin heistä helposti voitolle, tutkimalla Jumalan sanaa joka päivä, kunnes löysin tiedon oliko asia niin vai ei!
Nebukadnessarilta meni mielenterveys, kun hän ajatteli: " Kumartakoot kaikki sitä jumalaa jonka minä olen pystyttänyt"
Älä anna kenenkään pystyttä sinun eteesi jumalan kuvaa, tai jumalaa, jota ihminen käskee kumartaen rukoilla ja palvella!
Adventtikansa on julistanut, kansoille, sukukunnille ja kielille, laulaen ja puhuen jumalaa, jonka eteen he kehoittavat lankeamaan, on monenmoista jumalaa, riippuen taiteilijasta!
Rukoile Jumalaa jonka Jeesuksen Isä Jumala on pystyttänyt, pelastukseksi kaikille kansoille!
Ja odota sitä Jumalaa, niin saat uuden voiman!.. etkä väsy etkä näänny Kuten arvoisa adventisti jo huomasikin, niin lähimmäisenrakkaudesta saaraava susilauma kävi jo kimppuusi ja vika on tietenkin susilauman mukaan sinussa.
NÄin se vain näissä lahkoissa menee, eli jos osoitat mitään heikkoutta niin sinut syyllistetään ja sinä olet huono ihminen, eikä itse lahkossa tai sen tavoissa toimia ole mitään vikaa.
Jos haluat irtautua tuosta verenhimoisten susien pesästä ja nähdä lammasturkkien alle piiloutuneiden susien todelliset kasvot, niin ota rohkeasti aloite omiin käsiin.
Seuraavana sapattina mene normaalisti sinne patsastelemaan, mutta kun huomaat hyvän hetken, kerro kaikki mikä mieltäsi painaa ja vaikkapa kritisoi lahkosi toimintaa ja oppeja niiltä osin kuin tunnet tarvetta.
Se palaute, se murhaava palaute ja syyllistäminen, mitä tulet saamaan osaksesi, helpottaa sinua irtautumaan tuosta järjettömyyden pesästä. Ihmiset kääntävät katseensa pois ja sinusta tehdään näkymätön, koska et voi kokea niin kuten sinusta tuntuu, vaan sinun pitää kokea niin kuin sanotaan.- pyh!
Sinun valheesi eivät merkitse meille mitään.
- hehe.hee
Eihän tuossa mitään susilaumaa ollut, vaan sävellettiin bushmannin sanavarastoja, kuinka ketkuillaan. Ja kas, hauki iski koukkuun.
- kuulua tai ei
Hyvä Busmann eihän hän ole koskaan adventisteihin kuulunutkaan..
- näinhänellekävi
Busman on nyt hiljaa kun ei halua tunnustaa että hän on ollut oikein kiihko jäsen adventtikirkossa mutta Kristus puutui elikkä oli uudestisyntymätön ja sitten hyppäsi naapuriin jos ruoho olisi vihreämpää toisella puolen aidan helluntalaisiin ja lopuksi pyörähti ateismin harhoihin
- Yksimikrosiru
"kritisoi lahkosi toimintaa ja oppeja niiltä osin kuin tunnet tarvetta." Siitä nyt ei ole mitään hyötyä.
- Rakastettu
bushmanni: "Jos haluat irtautua tuosta verenhimoisten susien pesästä ja nähdä lammasturkkien alle piiloutuneiden susien todelliset kasvot, niin ota rohkeasti aloite omiin käsiin."
"Seuraavana sapattina mene normaalisti sinne patsastelemaan, mutta kun huomaat hyvän hetken, kerro kaikki mikä mieltäsi painaa ja vaikkapa kritisoi lahkosi toimintaa ja oppeja niiltä osin kuin tunnet tarvetta."
"Se palaute, se murhaava palaute ja syyllistäminen, mitä tulet saamaan osaksesi, helpottaa sinua irtautumaan tuosta järjettömyyden pesästä. Ihmiset kääntävät katseensa pois ja sinusta tehdään näkymätön, koska et voi kokea niin kuten sinusta tuntuu, vaan sinun pitää kokea niin kuin sanotaan."
Juuri näin se menee. Tiedän kokemuksesta. Jos on rohkea ja sanoo mitä todella ajattelee, ei saa enää puheenvuoroja. Muuttuu näkymättömäksi. Ja kun jäät pois kirkosta, ei kukaan kysele perääsi, että mitä sinulle kuuluu. Irtautuminen on senjälkeen todella helppoa.
Ja mikä vapauden tunne siitä tulee! Varsinkin sitten, kun kirjatkin on pois sieltä eikä enää mitään sidettä entiseen.
Muuten, harva tietää, että James White oli vapaamuurari, aivan samoin kuin jehovantodistajien ja mormonienkin perustajat. Tuolloin vapaamuurareiksi pääsi vain juutalaiset (Ilm 3:9). Ei siis ihme, että he niin kovasti sitä sapattia alkoivat tuputtaa. Ellen oli vain Jamesin apulainen, meedio, joka sai näkyjä, mutta James ne näyt järjesti saatanan henkien kautta, joihin hän oli yhteydessä. Niinkuin kaikki vapaamuurarit, hänkin pysytteli taka-alalla, ettei olisi paljastunut se todellinen tekijä.
- cooy paste
Aloitus on kopio Veljesseura-sivuston viikontakaisesta aloituksesta. Alla linkki. En vain käsitä mikä motiivi tällaisten aloitusten viljelyllä on, jokin naiivi huomionhakuyritys yhdeltä ja samalta kaistapäältä vai kopioiko joku veljesseuran stooria?
Nettiin mahtuu tosiaan kaikenlaista sontaa, varsinkin vapaille lörpötyssivustoille kuten Suomi24:een.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=5785
Vai saisiko aloittajalta vastauksen tähän?- pyh!
Eli koko aloitus on siis puhdasta valhetta ... niinpä niin.
- naisensa.menettänyt
pyh! kirjoitti:
Eli koko aloitus on siis puhdasta valhetta ... niinpä niin.
kirjoittaja on varmaan tämä taidekriitikko, joka ei saanut pieksää vaimoaan, kun se läksi
- Samat aatokset
Aloitushan oli totisinta totta.
Monet kokevat samoin.
Se oli vain erään toisen typerän lahkon jäsenen kirjoittama.
Adventistikin voi kokea aivan samoin kuin jonkun muun lahkon jäsen ja lainata siksi osuvaa kirjoitusta kuvaamaan omaa tilannettaan.- pyh!
Kun aloitus on sanasta sanaan sama vain sillä erolla, että nimi muuttuu, kyse on TROLLAUKSESTA eikä mistään oikeasta viestistä.
- Hyvä aloitus!
Hyvin se lainaus sopi myös adventtikirkkoon.
Täysin oikea viesti kuvaamaan kaiken maailman hihhulilahkoja kuten adventismi ja niiden vaikutusta ihmiseen.
Kuvaa myös hyvin lahkojen jäsenten kärsimyksiä lahkonsa typeryyksien vuoksi.- puhukaamme totta....
Adventti kirkko ei ole mikään hihkuli lahko, siellä on järjestys eikä siellä kiljuta ja kaatuilla niinkuin hihkuli lahkoissa tehdään, et näytä tietävän Adventti kirkon toiminnasta mitään, vai oletko vain ilkeä mielinen ihminen että kirjoittelet perättömiä Adventti kirkosta ja sen toiminnasta?
Ja mistä kärsimyksestä sinä puhut, kun olen mennyt Adventti kirkkoon en ole kokenut mitään kärsimyksiä kirkon taholta, vaan aina on ollut ystävällinen vastaanotto kun olen mennyt sinne. - mistä apu
Kenenkä tykö suosittelette menemään, jos adventtikirkkokin on hihhulilahko?
Jos menet helluntailaisten tykö, siellä on vastassa laittomuus, ja sitä sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä, ja he pystyvät asumaan tulessa, ja iankaikkisessa hehkussa.
Jos menet ortodokseihin.. sielläkin on vastassa laittomuus I ja II ja IV. käskyjen rikkojat
Jos liityt luterilaisiin, olet pian uskonveljiesi, homojen piirittämä sunnuntaina, kun he kysyvät kantaasi sukupuolineutraalin veljen ja sisaren taivas osuuteen ja Jumalan perintöön.
Ei toimi sekään... ja jos pysyt adventtikirkossa, siellä on avionroojia, eli X-käskyn rikkojia, ja epäjumalia I ja II käskyn rikkojia, ja vääräntodistuksen Jumalasta antajia, jne. jne... Kenenkä tykö me siis menisimme? - Jeesuksen oma
mistä apu kirjoitti:
Jos menet helluntailaisten tykö, siellä on vastassa laittomuus, ja sitä sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä, ja he pystyvät asumaan tulessa, ja iankaikkisessa hehkussa.
Jos menet ortodokseihin.. sielläkin on vastassa laittomuus I ja II ja IV. käskyjen rikkojat
Jos liityt luterilaisiin, olet pian uskonveljiesi, homojen piirittämä sunnuntaina, kun he kysyvät kantaasi sukupuolineutraalin veljen ja sisaren taivas osuuteen ja Jumalan perintöön.
Ei toimi sekään... ja jos pysyt adventtikirkossa, siellä on avionroojia, eli X-käskyn rikkojia, ja epäjumalia I ja II käskyn rikkojia, ja vääräntodistuksen Jumalasta antajia, jne. jne... Kenenkä tykö me siis menisimme?Mene Jeesuksen tykö Hän ottaa aina avosylin vastaan. Kun muut ihmiset pettää ja ovat ilkeitä. Jeesus ymmärtää ja tahtoo auttaa kaikkia jotka tulee Hänen luokseen, eikä heitä ketään luotaan pois. Ei seurakunta ja ihmiset auta .
mistä apu kirjoitti:
Ei toimi sekään... ja jos pysyt adventtikirkossa, siellä on avionroojia, eli X-käskyn rikkojia, ja epäjumalia I ja II käskyn rikkojia, ja vääräntodistuksen Jumalasta antajia, jne. jne... Kenenkä tykö me siis menisimme?Joo - kyllä se niin onkin .. että jos haluaa liittyä johonkin kirkkoon missä ihmiset ovat "niin hyviä, niin hyviä" -- silloin on seinä edessä.. joten sen perusteella ei kyllä kannata mihinkään kirkkoon liittyä .. tai olla liittymättä .. Parempi pysyä Raamatun opetuksissa ja jos haluaa johonkin kirkkoon mukaan niin katsoa mitä missäkin kirkossa pidetään oikeana opetuksena - siis Raamatullisena opetuksena.
Minä en itse kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon .. En siksi, että mittaisin kenenkään hyvyyttä - että niissä olevat ihmiset olisivat jotenkin huonompia kuin minä - vaan pääasiassa siksi, että haluan ihan vapaana tutkia Raamattua ilman jonkun kirkon "oppi-velvotteita". Mutta ymmärrän senkin että ihmiset tarvitsevat auttavaa kättä Raamattua tutkiessaan.. valitettavasti se vie kuitenkin usein ojasta allikkoon .. kun uskotaan kaikenlaiseen mahdottomaan .. esimerkiksi ikuisesti luotujaan kiduttavaan Luojaan !!??
Siis katso Jumalan Sanaan ja eritoten Jeesuksen opetuksiin, älä ihmisiin .. se helpottaa :)
alex- Rakastettu
puhukaamme totta.... kirjoitti:
Adventti kirkko ei ole mikään hihkuli lahko, siellä on järjestys eikä siellä kiljuta ja kaatuilla niinkuin hihkuli lahkoissa tehdään, et näytä tietävän Adventti kirkon toiminnasta mitään, vai oletko vain ilkeä mielinen ihminen että kirjoittelet perättömiä Adventti kirkosta ja sen toiminnasta?
Ja mistä kärsimyksestä sinä puhut, kun olen mennyt Adventti kirkkoon en ole kokenut mitään kärsimyksiä kirkon taholta, vaan aina on ollut ystävällinen vastaanotto kun olen mennyt sinne.puhukaamme totta: Ja mistä kärsimyksestä sinä puhut, kun olen mennyt Adventti kirkkoon en ole kokenut mitään kärsimyksiä kirkon taholta, vaan aina on ollut ystävällinen vastaanotto kun olen mennyt sinne.
Voi miten ihanaa, että olet löytänyt juuri itsesilaisen lauman! Se on tärkeintä. Ole onnellinen! - Anonyymi
puhukaamme totta.... kirjoitti:
Ja mistä kärsimyksestä sinä puhut, kun olen mennyt Adventti kirkkoon en ole kokenut mitään kärsimyksiä kirkon taholta, vaan aina on ollut ystävällinen vastaanotto kun olen mennyt sinne.Adventtikurkko on ollut vastaus minulle, kun olen etsinyt Raamatun mukaista seurakuntaa. Jumalan käskyt ja usko Jeesukseen on elävää todellisuutta heille. Vastaanotto on ollut ystävällistä aina.
Tämä elämä on uuvuttavaa monelle ihmiselle monesta syystä. Minulle seurakunnasta on tullut turvasatama tässä elämän aallokossa. Olen saanut tosi ystäviä ja puolestani on rukoiltu ja sanoma on mitä ajankohtaisin tälle ajalle. Kaipaamme toki monia asioita seurakunnassakin, mutta on meillä sanoma, joka tulisi viedä kaikille ennen Herran saapumista. Herätystä kaipaamme monien muiden uskovien ohella. Kirkot tyhjenevät ja nyt vielä koronasta.
Omassa adventtiseurakunnassani huolehditaan joka tiistai yli 160 ruokakassia läheisille. jotka eivät kuulu seurakuntaan. Heistä noin kolmasosa on lapsiperheit ä. Heidän puolesta myös rukoillaan joka perjantai rukouspiirissä. Välillä saamme rukousvastauksia, välillä jpudutaan odottamaan vastausta vähän pitempään. Yhteen hiileen puhaltamista ainakin tästä seurakunnasta löytyy. Olen kokenut niin hyviä aikoja kuin huonompiakin, mutta seurakunta on ollut rinnalla niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Sinne on ollut helppo mennä ja sellaisena kuin on. Puolestani on rukoiltu. Herra on auttanut kaikessa. 🙏❤ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventtikurkko on ollut vastaus minulle, kun olen etsinyt Raamatun mukaista seurakuntaa. Jumalan käskyt ja usko Jeesukseen on elävää todellisuutta heille. Vastaanotto on ollut ystävällistä aina.
Tämä elämä on uuvuttavaa monelle ihmiselle monesta syystä. Minulle seurakunnasta on tullut turvasatama tässä elämän aallokossa. Olen saanut tosi ystäviä ja puolestani on rukoiltu ja sanoma on mitä ajankohtaisin tälle ajalle. Kaipaamme toki monia asioita seurakunnassakin, mutta on meillä sanoma, joka tulisi viedä kaikille ennen Herran saapumista. Herätystä kaipaamme monien muiden uskovien ohella. Kirkot tyhjenevät ja nyt vielä koronasta.
Omassa adventtiseurakunnassani huolehditaan joka tiistai yli 160 ruokakassia läheisille. jotka eivät kuulu seurakuntaan. Heistä noin kolmasosa on lapsiperheit ä. Heidän puolesta myös rukoillaan joka perjantai rukouspiirissä. Välillä saamme rukousvastauksia, välillä jpudutaan odottamaan vastausta vähän pitempään. Yhteen hiileen puhaltamista ainakin tästä seurakunnasta löytyy. Olen kokenut niin hyviä aikoja kuin huonompiakin, mutta seurakunta on ollut rinnalla niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Sinne on ollut helppo mennä ja sellaisena kuin on. Puolestani on rukoiltu. Herra on auttanut kaikessa. 🙏❤"Omassa adventtiseurakunnassani huolehditaan joka tiistai yli 160 ruokakassia läheisille. jotka eivät kuulu seurakuntaan."
Miksi kirkot ja lahkot ottavat itselleen kunnian siitä, että jakelevat noita ruokakasseja? Eiväthän seurakuntalaiset ole lahjoittaneet mitään, vaan joku muu taho on lahjoittanut niiden ruokakassien sisällön.
- Kokemusta on!
"...vaan aina on ollut ystävällinen vastaanotto kun olen mennyt sinne."""
Tottahan toki vastaanotto on ystävällistä ja lipevää.
Luuletko, että menisit toisin kerran, jos vastaanotto olisi tylyä?
Saatanakin osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi ja antaa kuvan ystävällisestä vastaanottajasta.
Adventtikirkko ja sen johto on mätäpaise, joka on päällystetty hyvän tuoksuisella näinnäisellä ja jopa houkuttelevalla tuksulla, mutta kun joku hivenen raapaiseekin sitä mätäpaisetta, niin tulee se löyhkäävä mätä sieltä esiin.
Minulla sattuu olemaan nimittäin henkilöhtainen kokemus siitä, millaiseksi se adventtikirkon pastori muuttuu, kun hänen hellimäänsä "paisetta" sohaistaan.
Näky ei ollut mikään Kristuksen tuoksulla kuorutettu pappismies, vaan itsensä sielun vihollisen luonteella täytetty pastori seisoi edessäni.
Oli pöyristyttävää katsella sitä, miten saarnamies voi muuttua itse piruksi yhtäkkiä.- pyh!
Että siis yhden ihmisen takia vihaat kaikkia? Typerää touhua tuo sun vihas.
- puhukaame totta..
Voi olla että yksittäisiä tapauksia on, mutta ei niiden perusteella sovi arvostella koko maailman laajuista kirkkoa, minulla on kokemusta adventtikirkosta viitisen kymmentä vuotta ja ei ole kukaan käyttäytynyt minua kohtaan noin kun sinä tuossa sanot saarnamiehen käyttäytyneen sinulle, mutta jätät kertomatta syyn, ainahan asiassa on kaksi puolta.
- Miksi heitä on?
Minulla vastaava kokemus adventistipastoreista kuin "Kokemusta on!" nimimerkilläkin.
Rahan- ja vallanahneus saa ihmisen tekemään mitä vain.- pyh!
Puhut potaskaa.
- vallan tavoitteluko?
Tuliko riita rahasta ja vallasta kohdallasi, jos niin on silloihan sinussakin oli syytä, tavoittelit pastorin paikkaa itsellesi.
- yksi.vaihetoehtoisuus
Niin, parempi, että muslimi-aate leviää maahamme. Pääsemme monesta vaivasta.
esim. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521956391_uu.shtml
tuollaisetkin varkaudet poistuvat automaattisesti.
Aikansa kun varkaalta katkaistaa käsi ja riittävästi yksikätisiä kävelee, alkaa pyörät säilymään lukituissa varastoissa.
Viinakaupat pistetään kiinni ja naurajat raitistuvat, eikä tarvii kaljaa kantaa alaikäiselle. Siis parempaa on edessä, kun adventismi loppuu.
Ehkä joku voi naurajana sitten haikailla surren adventismin perään, että oli sekin aika paratiisia se.
Hei !
Ihmisiin pettyy aina. Jokaisen pitää solmia itse oma rakkaussuhde Jumalaan. -Kysymys uskosta vai jotakin muuta on aina ihmisen oma kamppailu, älä siitä muita syytä.
Itte piru pyrkii masentamaan saadakseen luopumaan evankeliumista ja mitä enemmän ihminen tekee avankeliumin työtä sitä suurempi on aina itte per--keleen kiusat. Ei se lystiä ole.
Elämässä on "linnunmaitomaisia" hetkiä hyvin vähän.
Hyvää loppukesää'
jari- Yksimikrosiru
Kokemukseni oli samansuuntainen.
- pyhpyhjapyh
ja mikäs provoilija sinä olet? vai oletko se joka on yhdeksän kertaa liittynyt adventtikirkkoon ja yhdeksän kertaa lähtenyt? = järjetöntä touhua.
- pyhpyhjapyh
Ryökäle, kun panevat taas yöksi ja jopa päivälläkin tuon pakkopaidan niin tiukalle. Onneksi Erkki (pyhpyh, vastaava johtaja) tulee aina viereeni ja löysää nahkaremmejä ja pääsen ajoittain lyhyesti kirjoittelemaan tabletillani. Päivisin katselemme tabletista piirrettyjä elokuvia Erkin kanssa.
Meitä molempia kusettaa suunnattomasti eräs kirkko, joka yrittää viedä meidän maallisen mammonan sillä aikaa, kun olemme täällä hoidossa. Pestin pituudesta ei mitään tietoa.
Monet varmaan ovat ihmetelleet, että miksi käytän aina mm. ilmaisua: "Meitä ei teidän..." jne. Puhun siis myös Erkistä, kun käytän "meitä"-ilmaisua.
terv.
Ylilääkäri:
pyh
ja vastaava johtaja:
pyhpyh
Niuvanniemi osasto 6 - kysyn.vain
Eikös ollutkin kiva hypätä rienaajan pyörittämää hyppynarua.
Kuinkas korkialle nyt pääsit? - pyhpyhjapyh
Vai että sellaasia hyppynaruja tämä "kysyn.vain" rienaajanimerkki hyppelee ja yrittää vielä tyrkyttää tapojaan toisille. Pysy vain siellä omassa rienausnarusi päässä.
- pyhpyhjapyh
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Vai että sellaasia hyppynaruja tämä "kysyn.vain" rienaajanimerkki hyppelee ja yrittää vielä tyrkyttää tapojaan toisille. Pysy vain siellä omassa rienausnarusi päässä.
Ja mikäs nikkivaras sinä olet?
- iloinen_naurajaa
Uskonto on mielisairaus. Ateismi on parannuskeino.
- pyhpyhjapyh
Ateismi on syöpä. Jeesus pelastaa.
- Erkki.pyhpyh
Sinua "pyh" ei pelasta mikään muu kuin minun suloinen käsi, joka hamuaa sinun pakkopaitasi nahkaremmejä ja kenties pääsen samaan vuoteeseen saman peiton alle kanssasi?
- naru.mukaan
ja se on naurajalle huumetta sauhua. Polttele aivan itse, ennenkuin tyhjänä katselet kiikunpaikkaa tyhyytesi helpotukseksi. Niin moni kaltaisesi sen on tehnyt.
- Pakkosanookarva
😂😂törmäsin näihi ku googlasin adventismista😂😂 Miks ette vaa ymmärrä kristityt että jeesus pelastaa olit sitte helluntalaine, adventisti yms. Joh 3:16. Mitä epäselvää siinä on. Ja jos jokin srkunta uuvuttaa, pitää vaan vaihtaa maisemaa. Ei Jumala kato meitä syyttävin sormin niinkuin ihmiset😊 ja kun uuvuttaa niin sitte uuvuttaa.. Pitää vaa katos opetella se että ei katso ihmisiin tai itseensä vaan ainoostaa jeesukseen ja pyytää siltä apua. Evvk mitä ateisteilla on sanottavaa. Jokaisella on oikeus valita oma uskonsa vaikutti se sit vaikka kui naurettavalta jonku hemmon mielestä, silti sitä naurettavaan asiaan uskovaa ihmistä pitäis kunnioittaa.. 😁 jokaisen henkilökohtainen fiilis ja päätös mihin haluu uskoo. Peace people✌️
- Yksi888
Onko se niin että tee poika syntiä niin paljon kun lystäät niin Jeesus armahtaa?Mutta armahtaako poliisi jos oikeen kunnon tempulla jysäyttää.
- Adventtikirkossa.kuultua
Kannattaa olla sen verran fiksu, ettei jää kiinni.
Lahkot kyllä osaavat metkut, koska ovat jo niin kauan harjoittaneet pahan tekemistä "hyvän miehen" kaapuun pukeutuneina. Tiukan paikan tullen lahkolla on varaa seurakunnan varoin palkata ulkopuoliset pätevät juristit tekemään likaisen työn.
- Adviss
Voihan se viedäkin elämänvoiman, jos raskaan työviikon jälkeen huonokuntoisen tai sairaan ihmisen on hakeuduttava vielä jumalanpalveluksiinkin kun ennemminkin hän tarvitsisi lepoa. Minusta adventismi vei elämänvoimannturhilla ihmisten kemsimillä säännöillään, joille ei löyynyt peruateita Raamatusta sekä sillä, että kirkko palvoo Ellen Whiteä ikään kuin hän olisi neitsyt Maria tai joku vastaava.
- Anonyymi
Ei ainakaan aloitukselta ole vienyt elinvoimaa, kun on monta vuotta vanha!
- Anonyymi
Ei kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024198
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463768Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat703097Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431569Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191378Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271341Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58321337Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi231331Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1151108Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151043