Ihannepaino naisella ja miehellä

Kiitos etukäteen!

Mikä teistä olisi ihannepainoni, jos olen 168 cm pitkä.

Jos olen
a) nainen
b) mies

Perusteluja.

28

374

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssici

      Naisena 53-63 kg ja miehenä 63-73. Elämä ei ole reilua.

      • ap.

        Kiitos. Odotellaan vielä miesten kommentteja.


      • ssici
        ap. kirjoitti:

        Kiitos. Odotellaan vielä miesten kommentteja.

        Kysymys on miehille vaikea, sillä isot rinnat ja treenatut pakarat saattaa painaa paljon. Toisaalta jos sen painon sallii, niin ylimäärä voi löytyä sitten vatsankin kohdalta. Kysymys on liian pelkistetty ;)


      • asiantuntijavastaus

        Miehenä sanon, että riippuu täysin naisen vartalon mallista. Tiimalasi vartalo sallii yli 60 kg:n menon, mutta jos "muodot" kerääntyvät perseen ja/tai tissien sijasta vatsaan, mielummin alle 60 kg, jolloin vatsa ei vielä ole plösö, vaikka vartalo ei ihanne olekaan.

        Eli 168 kg ja n. 60kg, tiimalasi on vastaukseni. Silloin on muotoja sopivasti ja sopivassa paikassa.


      • ssici
        asiantuntijavastaus kirjoitti:

        Miehenä sanon, että riippuu täysin naisen vartalon mallista. Tiimalasi vartalo sallii yli 60 kg:n menon, mutta jos "muodot" kerääntyvät perseen ja/tai tissien sijasta vatsaan, mielummin alle 60 kg, jolloin vatsa ei vielä ole plösö, vaikka vartalo ei ihanne olekaan.

        Eli 168 kg ja n. 60kg, tiimalasi on vastaukseni. Silloin on muotoja sopivasti ja sopivassa paikassa.

        Enpä olisi ikinä arvannut, että joku mies vastaa näin...


      • ssici kirjoitti:

        Kysymys on miehille vaikea, sillä isot rinnat ja treenatut pakarat saattaa painaa paljon. Toisaalta jos sen painon sallii, niin ylimäärä voi löytyä sitten vatsankin kohdalta. Kysymys on liian pelkistetty ;)

        Kysymys näyttää olevan sinulle aivan ylivoimainen. Sopusuhtaisen naisen isotkaan rinat tai pakarat eivät paina kilokaupalla. Ihan yhtä hölmö väite kuin ylipainoisten höpinät painavista luista.


      • ssici
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kysymys näyttää olevan sinulle aivan ylivoimainen. Sopusuhtaisen naisen isotkaan rinat tai pakarat eivät paina kilokaupalla. Ihan yhtä hölmö väite kuin ylipainoisten höpinät painavista luista.

        Lihas painaa enemmän kuin läski, kokeile vaikka.

        Treenattuihin pakaroihin hyvinkin menee muutama kilo enemmän kuin luisevaan takamukseen. Ja jo C-kupin rinnatkin painavat sen verran, että tuo 63 kg voi hyvin olla ihannepaino 168 cm pituiselle naiselle. Piti jättää varaa D-kupinkin tytöille, ettei mene sopusuhtaisuus.

        Siitä olen samaa mieltä kanssasi, että miehet ovat yksinkertaisia.


    • Selvä asia

      Nainen 50kg Mies 100kg

      Yleensä naisen ideaalipainon saa jakamalla miehen painon.

    • miesnäkökulma

      Aika karkeaksi yleistämiseksi menee, sillä se riippuu niin paljon henkilöstä. Mutta sanotaan, nyt kuitenkin, että:

      a) 50-70 kg

      b) yli 70 kg ja jos on siellä 70 kg tuntumassa olisi tuon painon hyvä tulla lihaksista alhaisella rasvaprosentilla.

    • plösö.

      82kg on naisen ihanne paino ja olen mies.

    • jyterq

      Jos olet nainen, niin noin: 54kg
      Jos olet mies, niin noin: 57

      • johan on rimpula

        Mies joka painaisi 57 kiloa ja olisi 168 senttiä pitkä? Nyt äkkiä salille hakemaan massaa. Pituudelle ei valitettavasti voi mitään.


      • jyterq
        johan on rimpula kirjoitti:

        Mies joka painaisi 57 kiloa ja olisi 168 senttiä pitkä? Nyt äkkiä salille hakemaan massaa. Pituudelle ei valitettavasti voi mitään.

        En minä ole 168, senttiä pitkä, enkä paina 57 kiloa. Laskin vain, että jos mies haluaa näyttää tältä (oma käsitykseni ihanteesta):

        http://stronglifts.com/how-to-get-a-body-like-brad-pitt-in-fight-club/

        Mielummin kuin vaikkapa tältä:

        http://noodlesandbeef.com/post/35714477937/i-am-very-ashamed-hope-you-dont-take-this-the-wrong

        ...niin 57kg tuntuisi aika sopivalta painolta, kun ottaa huomioon että Brad Pitt painoi yllä olevassa kuvassa vähän alle 70 kg ja hän on kuitenkin 180cm pitkä.


      • Mies32
        johan on rimpula kirjoitti:

        Mies joka painaisi 57 kiloa ja olisi 168 senttiä pitkä? Nyt äkkiä salille hakemaan massaa. Pituudelle ei valitettavasti voi mitään.

        Useampikin kaveri painoi tuon parikymppisinä, vaikka olivat 10 cm pidempiä. No en väitä, että olivat ihannemitoissa.. mutta kyllä tuon pituinen tappi voi olla alle 60kg ja sopusuhtainen, vaikkei ehkä mikään atleetti.


    • candida

      Nainen: noin 65 kg
      mies: n. 70 kg

    • tietoa:

      Painoindeksilaskurin mukaan:
      a) 55-69
      b) 58-72

      • todellista tietoa

        Painoindeksilaskurin mukaan:
        a) 48 - 65 kg
        b) 54 - 70 kg


    • 52kg olisi hyvä paino ;)

    • 7987979

      53 naisella, miehestä en tie, ainakin enempi

    • 165 nestehukka

      a) n.40 kg. hoikka nainen on yleensä kaunis. Silikonirinnat tosin tarvitsee olla.
      b) ei väliä. olet liian lyhyt.

      • ei selvinne..

        40 kg, 168 cm nainen hoippuu kuoleman partaalla.


    • Normit kuntoon

      A) Pituus - 110 eli tässä tapauksessa n. 58kg

      B) Pituus - 100 eli mies n. 68 kg

      Itse olen mies 185cm ja painan 82kg. Omasta mielestäni olen aika normaalipainoinen. Jaksan juosta 10km tuntiin, en ole kuitenkaan mikään riisikeppi. Jaksan myös kantaa tarvittaessa 30kg:n pihalaattoja puoli päivää tai tehdä metsurin hommia.

      • OKV

        Painoindeksisi on noin 24 eli juuri miehen normaalipainon ylärajalla.


      • Mies32
        OKV kirjoitti:

        Painoindeksisi on noin 24 eli juuri miehen normaalipainon ylärajalla.

        Tuossahan juuri Nähdään miten huonosti painoindeksi sopii vähänkään lihaksikkaamman miehen arviointiin.

        T. Ylipainoinen hoikka.


    • A+B

      A) 55 kg
      B) 70 kg

    • Eewweeee

      Jos ei harrasta mitää liikuntaa niin painoindeksi kertoo aikahyvin/suuntaa antavasti mutta jos treenaa paljon jotain urheilua voi painoindeksin mukaan olla esim lievästi ylipainoinen vaikka läskiä ei juuri ole ja vatsalihakset paistaa

    • 16554

      Olen nainen ja 165cm ja 54kg. Mielestäni olen aika sopiva. Jalkojen lihaksia aion treenata vähän enemmän, muuten aika hyvä.

    • Mun mielestä jos katotaan tätä asiaa niin seuraavaa kaava sopii hyvin naiselle. Eli pituus (cm) - 100 20 = (kg).
      Mutta semmonen viitearvo mun mielestä tuo vaan on, se miltä näyttää ulkoisesti antaa paremman kuvan. Eli painolla ei mitään väliä oikeesti :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe