Kellään kokemuksia tai lisätietoa tällaisesta rahoitusmallista?
http://www.allinone.fi/Default.aspx?apid=99
All-in-one-rahoitus
46
14417
Vastaukset
- Åbo
Aivan,
voisiko joku selittää mitä tapahtuu kun sopimus päättyy, siis selitys ihan rautalanka-mallilla, kiitos!- Linkissä lukee....
Tuollahan se sanotaan. Sopimusta tehtäessä taataan määrätty hyvityshinta, kun sopimus päättyy.
Voit myös myydä auton itse, ja jos saat enemmän, kuin sopimushyvitys on, niin ylimenevän rahan saat pitää, ja lisäksi saat myös sen sovitun hyvityshinnan.
Tai sitten voit käyttää sen hyvityshinnan uuden auton käsirahana.
http://www.allinone.fi/tuotetietoa.aspx
- SantaderClaus
Siinä on taas joku rahoitusyhtiön pamppu keksinyt uuden nimen yksityisleasingille. Säännöllisesti tällä konseptilla joku jystää päätään seinään. Viimeksi S-etuauto. Maksat vuokra-aikana auton hinnan rahoitusyhtiölle ja jätät sen sitten liikkeen pihaan tai otat lisää velkaa ja vaihdat uuden.
- Åbo vielä
No just toi hyvityshinnan käyttäminen oli minulle jossain määrin epäselvää, jotenkin ristiriitaista että "palauta avaimet ja olemme sujut" tai jos haluaa jatkaa hyvitetään sovittu hinta uudessa sopimuksessa? Eihän se auto ole oma silloin vielä, isompi loppuerähän on maksamatta..??
No mitä mieltä olette tällaisesta tavasta hankkia auto? Korot ja kulut juoksee joo, mutta jos ajattelee huolettomuutta... Uusi auto alla 24/36kk, sitten vaihtoon ja sama homma. Ei huolta auton arvonlaskusta (mikä on faktaa) ja autoilun kulut aina tiedossa. Pankkilainalla on etunsa ja sen jälkeen auto on tietenkin oma, mutta jos haluaa autoa vaihtaa 3 vuoden tai vaikka kymmenen vuoden päästä realisoituu tappio joka tulee tällä "ikuisella Santander-sopimuksella" jaksotettua tasaisesti joka kuukaudelle..- auto(ko)
Hyvältä kuulostava asia mutta lisää tarvitsisi selvitystä. Tämä on yksityisleasing, ja asiana ok. Tässä all-in-one sopimuksessa pitää itse maksaa vakuutukset, autovero ja polttoaine. Samoin kesä ja talvirenkaat. Ainoastaan korjauksista ei tarvitse maksaa (Takuu-aikana tai sen ulkopuolella). Tietyllä tavalla huoletonta ajoa, koska korjaukset voivat olla hintavia. Lisää tietoa tarvittasiin ennnen vakavaa harkintaa. Ehkä siitä helppokäyttöisyydestä pitää hieman maksaa... elämä on. ;-)
- pette11
auto(ko) kirjoitti:
Hyvältä kuulostava asia mutta lisää tarvitsisi selvitystä. Tämä on yksityisleasing, ja asiana ok. Tässä all-in-one sopimuksessa pitää itse maksaa vakuutukset, autovero ja polttoaine. Samoin kesä ja talvirenkaat. Ainoastaan korjauksista ei tarvitse maksaa (Takuu-aikana tai sen ulkopuolella). Tietyllä tavalla huoletonta ajoa, koska korjaukset voivat olla hintavia. Lisää tietoa tarvittasiin ennnen vakavaa harkintaa. Ehkä siitä helppokäyttöisyydestä pitää hieman maksaa... elämä on. ;-)
Mitäs tolle käsirahalle tapahtuu. Jos ostan auton All in One -rahoituksella ja maksan esim. 30 000 arvoisesta autosta käsirahan 30%. Sopimuskauden jälkeen en halua lunastaa autoa itselleni vaan haluan palauttaa auton Santanderille. Maksaako Santander minulle palautuksen yhteydessä 9000€ joka on siis maksettu sopimuksen tekohetkellä käsirahana?
- jaaaaha
"Rahoitus-menetys-kusetus."
Ota autolaina suomalaisesta pankista, niin et tule tyhmäksi. - mosse premium
Pelkkää rahanhaaskausta, ottakaa pankkilaina ja ostakaa auto jossa kolmen vuoden takuu niin säästätte pitkän pennin verrattuna näihin yksityisleasing juttuihin.
Mutta jos haluaa maksaa 5 tonnia ylimääräistä kolmen vuoden ajoista leasing yhtiölle, niin siitä vaan. Suurin piirtein tämän summan maksat ylimääräistä tästä sopimuksesta.
Kannattaa pyytää jotakin joka ymmärtää lukujen päälle jos oma laskupää ei riitä.- Pas2si
Kiva kun täältä saa aina ystävällisiä ja perusteltuja vastauksia. Up Yours vaan!
- 1Jarno
Pas2si kirjoitti:
Kiva kun täältä saa aina ystävällisiä ja perusteltuja vastauksia. Up Yours vaan!
Olen tutkinut tuota.. Minusta vaikuttaa järkevältä.
Käsiraha = summa jonka olet valmis maksamaan oston yhteydessä. Eli sitä ei kukaan sinulle palauta. Mutta sen suuruus vaikuttaa loppuerien suuruuteen. Auton kokonaishinta (=luottokuluineen, on kerrottuna selkeästi). Kerrotaan koron osuus ja kokonaishinta sisältäen muut käsittelykulut.
Hyvityshinta = Palautat silloin auton liikkeeseen ja olet sopimuksesta sujut. Mutta jos MYIT autosi jo aiemmin paremmalla hinnalla, palautat liikkeeseen rahaa hyvityshinnan verran. Summien erotuksen saat pitää itse. Saahan auton itselleenkin ostaa sopimuksen päättyessä, tuolla ennalta määrätyllä hyvityshinnalla. Silloin sen kokonaishinnaksi tuli juuri se summa joka sopimusta tehdessä on määritelty, korkoineen. Ei liene kaukana pankkilainan kuluista?
Jos auton vuokraaminen on saman hintaista kuin omistaminen, on se harkinnan arvoista. Siinä kun ei arvo nouse koskaan, toisin kuin kiinteistöissä. Koska vuokratessa auton korjauskulut eivät kuulu itsellesi. Tässä pitää renkaat ostaa itse. - mikä-jippo-tässä-on
jippohan tässä on, että normaalisti auton ostamisessa pystyy aina valitsemaan kaikista maailman autoista ja käyttämään edellisen auton jälleenmyyntiarvoa käsirahana seuraavan ostamisessa. Kun lähtee Allinone-diiliin messiin niin on vähän ku lukittu sit ostamaan jatkossakin Santanderin kautta, kun ei saa auton jälleenmyyntiarvoa enää Allinone-diilin ulkopuolisiin auton ostamisiin käytettyä käsirahana.
TOSIN
Tän diilin piiriin kuuluu nyt jo yli 20 automerkkiä, jolloin tää ongelma ei oo enää niin iso juttu.
Toinen mikä voi mietityttää on, että mitä jos haluaa päättää sopimuksen ennen kuin 3v on kulunut? Ei seuraa tästäkään muuta kuin, että pitää maksaa loppuvelka pois. Tää kuitenkin on se, missä häviää eniten Allinone-diilin tehdessä, joten kannattaa olla varma, että aikoo pitää autoa koko sopimuskauden ajan.
Se missä tää diili on kannattava on kaupunkiajoon tarkoitettujen autojen ostamisessa, jolloin 3vuodessa ei tule romutettua autoa täysin ja auton saa myytyä parempaan hintaan itse kuin mitä santander tarjoaa hyvityshintana ja esim. jos tekee diilin skoda fabiaan, niin saa 3v välein aina tonnin-pari väliä (loma)rahaa sen lisäksi että on jatkuvasti käytössä uusi auto maksamalla ~300e/kk, missä ainoa omaan pussiin lankeava lisäkustannus on polttoaineet.
- 14+6
Turha tänne laittaa laskutoimituksia siitä että yksityisleasing maksaa enemmän kuin pankkilainen.
Jokainen voi sen laskea. Ja jos ajattelet että kuka niiden leasing-yritysten kulut maksaa niin ymmärrät varmaan ettei tämäkään liiketoiminta ole hyväntekeväisyyttä.
Tuo viisi tonnia kolmelle vuodelle on se hinta minkä maksat perushintaisesta (25ke) autosta ylimääräistä verrattuna pankkilainaan. Jos puhutaan 50te hintaluokan autosta, niin sitten maksat vielä enemmän kuin tuo 5000 euroa.
Itse en koskaan ole käyttänyt näitä leasing-yhtiöitä, enkä käytä elleivät tee sellaista tarjousta että tulee halvemmaksi ottaa heidän kauttaan auto. Sitä päivää tuskin tulee :))- 14+6 = 5??
Millä laskutoimituksella saat viisi tonnia enemmän jos luotonkulut on n.3500?
esimerkkinä: golf n.25k€ (36kk/45tkm)
http://allinone.fi/Rahoitus.aspx?h=73082&k= - pppqq
Eipä tuo tule juurikaan pankin myöntämää kulutusluottoa kallimmaksi. Ja itse näen etuna sen kun saa ajella uudella takuuautolla sen kolme vuotta huolia ja huoltokustannuksia vailla.. Eikä tarvitse autokauppiaitten kanssa enää kinata oman vanhan auton hyvityshinnasta. Tää on hyvä ja nykyaikainen tapa rahoittaa autoilunsa. Huomenna autokaupoille ja kolmen vuoden päästä taas uusi auto alle....
- weff
santander on hyvä
- seat1
Eli hankit Seatin jonka hinta 25 539e ja mukaan huoltosopimus (luokka 2)
Maksat 30% käsirahaa (7 661€), ja sopimus-ajaksi 36kk ja kilometrimääräksi 20tkm/v eli 60 000km/36kk
laskuri ilmoittaa kk-maksuksi 301,72€ (sisältää auton osamaksu normaalit huollot)
36x 302€ = 10 872€
Elikkä 3 vuoden päästä jos ei yllätyksiä tule olen maksanut autosta ja sen huolloista yhteensä:
Käsiraha 7 661€ 10 872€ = 18 533€, tähän päälle vakuutusmaksut, renkaat, kolarikorjaukset, bensat ja viranoimaiskulut.
28 180€ ilmoitetaan luottohinnaksi, sisältäen 2 642€ luottokustannukset.
Taatuksi hyvityshinnaksi tuli sähköpostiin 11 313,95 €
Ja maksamani kokonaishinta 36kk aikana oli siis tuo 18 533€
Eli nopealla matematiikalla maksan 3 vuoden suht huolettomasta ajelusta tuoreella noin 25t€ hintaluokan autolla reilu 7000€ jos palautan auton santanderille sopimuksen päätyttyä jolloin saan tuon 11 000€ hintatakuun takaisin.
Auto varusteineen: 25 500€
Luottokustannukset: 2 600€
Todellinen luottohinta 28 180€
Käsiraha: 7 600€- cccccccccc
Ei se ihan noin mene. Tuo taattu hyvityshinta on sama kuin kolmen vuoden jälkeen jäljellä oleva viimeinen osamaksueräsi. Jos palautat auton Santanderille et saa yhtään rahaa käteen, mutta et jää yhtään velkaakaan. Jos saat auton myytyä tai vaihdettua takuuhyvitystä paremmalla hinnalla, saat pitää ylimenevän summan.
- lueEhdot
Meinasitko saada 11t ihan vain käteisenä takaisin? :D luepas ehdot uudemmin.
- alo1
Onko tästä tuoreempaa kokemusta?
- Speedy gonzalez
Muistakaa että vielä tässä on sopimuksessa pykälä autoveron mahdollisesta muutoksesta sopimuskauden aikana. Luotottaja ei siis missään olosuhteissa joudu körsimään luottotappiota, kaiken riskin ja kustannukset kantaa tyhmä asiakas :))
- Tyhmäasiakas
Oman auton omistajahan saakin verottajalta pudonneen autoveron verran palautuksena seuraavassa lopullisessa verotuksessa...?
Omistamasi auton arvo laskee juuri niin paljon, kuin autoveroa tiputetaan, usko pois. Oli se sinut tai Santanderin. Tässä tilanteessa on paljon fiksumpaa olla vuokraajana kuin omistajana. Niinkuin yleensäkin hyödykkeiden, joiden arvo ei nouse, vaan laskee. - Birdy
Juuri näin. Autoveron mahdollinen aleneminen vaikuttaa juuri tuohon loppuerän (hyvityshinnan) suuruuteen. Santander joutuisi ostamaan autosi takaisin auton pienentyneen veron verran kalliimpana, koska vuokraajallahan on sopimuksessa kaikki hinnat tiedossa jo tekohetkellä.
- putmaister
Onko kukaan ratkennut tällaiseen hole in one rahoitukseen?
On erittäin kallis ratkaisu mielestäni. Voiko autoilu tästä enää kallistua?- Pertti Oinonen -78
Siis eihän tuossa ole mitään, mikä tekisi siitä pankkilainalla otettua kalliimman. Ratkaisevaa on lainan korko ja lopulta todellinen vuosikorko. Jos saat pankistasi paremman lainan, ota sieltä. Jos et, on all in one mainio.
Makuasia antaako huolloille arvoa, itse kallistuisin tason 1 kannalle ja maksaisin huollot itse. Uudella autolla takuu kuitenkin on voimassa, lähes kaikilla merkeillä ton maksimi-sopimusajan eli 3 vuotta.
Jos uuden auton haluaa, on tämä varsin mainio vaihtoehto - etenkin jos malttaa kytätä tarjouksia kuten Hondalla nyt (todellinen vuosikorko n. 1%). Vaikka tuskin noita usein eteen tulee. - alskdfsöjf
Pertti Oinonen -78 kirjoitti:
Siis eihän tuossa ole mitään, mikä tekisi siitä pankkilainalla otettua kalliimman. Ratkaisevaa on lainan korko ja lopulta todellinen vuosikorko. Jos saat pankistasi paremman lainan, ota sieltä. Jos et, on all in one mainio.
Makuasia antaako huolloille arvoa, itse kallistuisin tason 1 kannalle ja maksaisin huollot itse. Uudella autolla takuu kuitenkin on voimassa, lähes kaikilla merkeillä ton maksimi-sopimusajan eli 3 vuotta.
Jos uuden auton haluaa, on tämä varsin mainio vaihtoehto - etenkin jos malttaa kytätä tarjouksia kuten Hondalla nyt (todellinen vuosikorko n. 1%). Vaikka tuskin noita usein eteen tulee.Takuu ja huollot ovat osittain eri asioita. Tietyt määräaikaishuollot tulee suorittaa joka tapauksessa vaikka autossa ei olisi mitään vikaa. Toisaalta esim. jossain VW:ssä ja muissa saksalaisissa on yleensä vain 1 vuoden takuu.
- Service
Huoltosopimusta et pysty muuttamaan sopimusaikana, eli vaikka auton vaihtaisit ennen sopimusajan päättymistä, joudut maksamaan kaikki huollot ja ne siirtyvät seuraavalle omistajalle.
- Eulaki
alskdfsöjf kirjoitti:
Takuu ja huollot ovat osittain eri asioita. Tietyt määräaikaishuollot tulee suorittaa joka tapauksessa vaikka autossa ei olisi mitään vikaa. Toisaalta esim. jossain VW:ssä ja muissa saksalaisissa on yleensä vain 1 vuoden takuu.
yhdessäkään autossa EI OLE 1 vuoden takuuta, vaan 2 vuotta on minimi kaikilla autoilla, se on laki.
- Pertti Oinonen -78
Oleellisin pointti jäi kirjoittamatta.
Tossa systeemissä maksat autosi lainaa sopimusaikana enemmän, kuin mitä auton arvo oikeasti alenee, tällanen tuntuma mulle ainakin tuli kun asiaa tutkin.
Eli täyden hyödyn saat vain, jos myyt auton itse pois paremmalla hinnalla tai ostat sen itsellesi. Hyvityshintaa käyttäen häviät jokusia tonneja. - hanski4
Katsokaapa huviksenne mitä maksatte huolloista siinä sopimuksen aikana. Todennäköisesti 2-3 kertaa enemmän kuin mitä huollot maksaisi teettää itse merkkiliikkeessä, riippuu ihan auton huoltovälistä. Ja se taattu hyvityshinta on niin alhainen, että sen saat samalla sekunnilla itsekin kun laitat autosi myyntiin nettiautoon = täysin arvoton ominaisuus.
Luuleeko joku, että autoliike sitten hyvittäisi all in one autosta enemmän kuin sen taatun hyvityshinnan siinä vaiheessa kun sopimus päättyy? Päinvastoin, pakottaa sinut ostamaan uuden auton täyteen rahaan eikä hyvitä yhtään enempää kuin sen taatun hyvityshinnan.
Toki jos ei autoilusta mitään ymmärrä eikä jaksa itse mitään tehdä eikä varsinkaan haittaa että menee tuhansia euroja kankkulan kaivoon niin sitten se on oikeinkin hyvä tuote. - Hondamie
0 korolla tarjoavat nyt tätä Hondille. Äkkiseltään laskettuna tämä on kustannustehokkain vaihtoehto rahoittaa uuden auton osto.
Otettava myös huomioon myös se että jos nyt omistat 20k€ auton niin saat siitä 15k€ kouraan ja 5k€ käytät käsirahaan. Joku saattaapi saada vaikka tuottoa tuolle ylijäävälle 15 tontulle.
Itellä lähinnä se mietityttää että kun kolme vuotta on kulunut niin olet melkein sidottu jatkamaan samanlaiselle mallilla. Autosta kun ei itelle jää mitään jäännösarvoa. Ja varmasti 0 korolla ei slloin rahotusta heru. Tai sitten otat sen 40k€ lainaa jos haluaa palata normirahotuksen pariin...
Pitääpä pohiskella josko alkas kaupoille...- Kaby
Huomioi myös, että saat en auton vaikka 0€ käsirahalla. Tällöin kuukausierä on suurempi, mutta voit laittaa vaikka tuon koko 20k€ tuottamaan paremmin, kuin että ostaisit sillä auton. Taitaa olla muuten ainoita tapoja hankkia uusi auto ilman käsirahaa. Auton voit vaihtaa sopimusaikana mihin vain, mutta yleensä jäännnösarvo on vielä korkeampi, kuin mitä siitä hyvitetään. Tosin tämä ei eroa siitä, vaikka auto olisi oma. Ei siitä omiaan pois saa. Tässä kuitenkin tietää sopimusajan päättyessä mitä siitä vähintään saat. Tuskin kukaan sen varaan laskee, että myy sen lunastusajan päättyessä paljon parempaan hintaan kuin mitä takuuhinta on.
- Jarggoglad
Kaby kirjoitti:
Huomioi myös, että saat en auton vaikka 0€ käsirahalla. Tällöin kuukausierä on suurempi, mutta voit laittaa vaikka tuon koko 20k€ tuottamaan paremmin, kuin että ostaisit sillä auton. Taitaa olla muuten ainoita tapoja hankkia uusi auto ilman käsirahaa. Auton voit vaihtaa sopimusaikana mihin vain, mutta yleensä jäännnösarvo on vielä korkeampi, kuin mitä siitä hyvitetään. Tosin tämä ei eroa siitä, vaikka auto olisi oma. Ei siitä omiaan pois saa. Tässä kuitenkin tietää sopimusajan päättyessä mitä siitä vähintään saat. Tuskin kukaan sen varaan laskee, että myy sen lunastusajan päättyessä paljon parempaan hintaan kuin mitä takuuhinta on.
Helposti saa yli takuuhinnan, jollei autoverotus muutu sitten ihan kokonaan. Auton tulee olla vain sellainen, joka pitää hintansa yleisesti hyvin esim. Toyota Yaris tai Mitsu ASX. Katselepa em. autojen pyyntihintoja 3vuotiaiden osalta vs. uushinta. Itselläni ASX 1,6 mivec invite 2015 takuuhinta 12000e. Seuraavaksi muu merkki, jossa 0 % käsiraha tai lähelle noin, erotus kouraan.
- Hole-in-one
Laskekaas huviksenne mitä maksatte hole-in-one rahoituksella niistä huolloista. Ihan sikahintaista varsinkin jos sopimuksessa pienet kilsat. Muutenhan tuo on ihan normaali osamaksusopimus, jossa on vaan kauhean iso viimeinen erä. Taattu hyvityshinta.. niih no jokainen miettiköön onko siitä lisäarvoa jos luvataa esim. 11 000 e autosta, josta saisi koska tahansa itse myymällä 14000 e.
- Birdy
'Taattu hyvityshinta' on huono nimitys. Se on sen viimeisen erän hinta, jonka kuittaat palauttamalla vuokraamasi auton. Ei siinä rahaa itselleen saa. Mutta jos myit autosi itse tuolla hinnalla 14000, annat Santanderille taatun hyvityshinnan 11000e rahana (auton sijasta). Ja pidät tuon 3000 euroa itselläsi. Miksi se ei ole lisäarvoa, 'Hole'?
- Sopparin_tehnyt
Minun auton rahoittaja on Santander. Maksoin hiljattain isomman erän kun olin siitä ensin sopinut ko rahoittajan kanssa. Samalla pyysin heitä laskemaan kuukausi erät siten että auto siirtyy omistukseeni sopimuskauden päätyttyä. No promblem.
Otetaan tuolla sopparilla auto, pienellä käsirahalla. Maksetaan haluttua summaa kuukausittain. Sopimuskauden lähetessä loppua, haetaan autolainaa joko Satanderilta tai muualta....ja maksetaan loputkin pois. - Pje67
Enpä montaa tiedä jolla rahat lisääntynyt autokaupoissa. Itse kohta vuoden ajanut uudella Hondalla, taso 2. Kk-erä 271,50 bensat ja vakuutukset, eipä paljon huolettomampaa vois olla. Ei pääomavelkaa, kunhan 15. päivä muistaa laskun maksaa niin kaiki ok. Toki tähän rahoitusmalliin päätyminen oli suurelta osin Hondan 0% korkotarjouksen ansiota
- Myyntikanuuna
Autoilu Suomes sikakallista, on auto sitten oma tai varastettu. Osta auto ja maksa repullinen rahaa, pari kolme vuotta ja automyyjät nauraa sun autolle kun menet kyseleen vaihtoa seuraavaan. Eli, kapine minkä arvo meidän olosuhteissa putoaa tossa ajassa apout puoleen, kannattaa kyllä vuokrata tai rahoittaa muulla tavalla kuin ostaa. Nykyautot on pakattu täyteen erilaisia aivolaatikoita, joista joku kun jostai syystä possahtaa, kysyy myös repullista euroja kun niitä korvataan uusilla vastaavilla. Semmosta reppua ainakaan mulla ei säästöissä ole (säästöt on laitettu tuottavampiin sijoituksiin), ja siihen näillä sopimuksilla saa ostaa mielenrauhaa, tietää tasan mitä autoilu maksaa seuraavat vuodet. Periaatteella omaa rahaa autoon kiinni niin minimi kuin vain suinkin on mahdollista. Vaihtoväli semmoseksi että ei tartte edes uusia renkaita ostaa, se seuraava omistaja ne kummiski hommaa.
Mulla on huoltosoppareista oikeestaan ihan vain hyvää sanottavaa. Ei tartte nikotella tiskin kummallakaan puolella kun autosta jotain korjataan. Alkuperäaineet ja -palikat,
ei tartte erikseen asioida varaosaliikkeissä ja ihmetellä kun taas tuli väärän mallin osat. VV-sopimuksesta (3v, 75tkm, 72e/kk, Glof TDI, DSG) tuli 950e takaisin kun vaihdoin autoa. Sama juttu oli edellisen kanssa. Eli auton huoltokulut hiukan reilu 500e vuosi mun mielestä ei ollenkaa paha, semmonen niihin taitaa mennä teki niin tai näin. Eikä tartte olla huolissaan yllärinä tulevista kuluista. Ja jos vielä ottaa autoliikkeen rahoituksen 0-1,5% korolla niin aina parempi. Seuraavax menen Santanderin luukulle ottamaan niitten 2-v sopimuksen. Sen verran siltä nettisaitilta olen lukenut että mitää hyväntekeväisyyttä niittenkää sopimus ei ole, ihan suoraa puhdasta bisnestä, mutta jos ehdot mun tilanteeseen sopii niin siitä sitten vaan. Ja autokaupassa on ihan hyvä seuraavallakin kerralla päästä sanomaan että siinä on ollut huoltosopimus, ei tartte arvailla mitä on tehty ja mikä tekemättä. Ei muuta veljet ja sisaret kun autot kiertoon vaan! Ei saa kiintyä vanhaan peltiin... - Markus.sä
pieni jutu tuosta huoltosopimuksesta jos kerkeätkin ajaa sen 40000km alle kahessa vuodessa niin, maksat silti sen sopimuksen kk maksun joka kuukausi sen 2 vuoden ajan. etkä saa käyttää niitä enään huoltoon.
- GTi2014
Hankin noin 40.000E auton tuolla all in onella. Sain ok koron, vähemmän kuin pankissa, ajoin autolla 50.000 km ja vaihdoin sen nyt 20 kk jäkeen uuteen. Hyvitys oli 34.000 ja minulle jäi tuosta 8.000e käsirahaa uuteen soppariin. Taattu hyvityshinta olisi ollut n. 17.000 sopimuksen lopussa, uskon että autosta olisi silloinkin saanut n. 23.000 jos sen olisi myynyt. Laskin ja pyörittelin tuota aikanaan ja totesin että saan rahoituskulua paremman tuoton rahoille muualta kun autosta. Noin se menee myös käytännössä. All in one on yksi osamakdun malli jolla kuukausierää pienennetään isommalla jäänmösarvolla kuten liisarissakin.
- Asx2012
Aivan järjetön korko tuossa käytetylle luottopääomalle, huitelee 20 prosentissa. Ihmiset ei osaa laskea kuluja oikein.
- Anonyymi
Onko kukaan huomioinut uusien autojen arvon alenemista? Oletan että hybrideissä ja täyssähköisissä arvo putoaa polttomoottoriversioihin verrattuna vielä nopeammin?
Tekniikka vanhenee nopeasti ja kallis akku menettää tehojaan turhan nopeasti.
Aikoinaan ostin käytetyn XC90 mallin, sen ensimmäinen omistaja menetti noin 600-700€/kk arvonalennuksena.
Kuukausihinnasta saa siishuoletta vetäistä useamman satasen pois, näin suhteuttaen leasing tulee halvemmaksi, kuin miltä paperilla näyttää.- Anonyymi
Niinpä
- Anonyymi
No sehän huomioidaan tuossa taatussa hyvityshinnassa. Ja jostain syystä autoliikkeissä käytetyt plugarit ja täyssähköautot kuulemma revitään käsistä. Minulla nyt toinen All-in-one auto menossa (kokemusta yli 4v) ja koskaan en aio enää autoa omistaa.
- Anonyymi
Sivusto kadonnut, loppuuko koko allinone?
- Anonyymi
Ei mutta ovat poistaneet kaikki laskurit ja samalla läpinäkyvyyden palvelusta. :(
Kommenttina vielä, että yksi suurimmista tekijöistä kuukausimaksun muodostumisessa on auton laskennallinen jäännösarvo sopimuskauden päättyessä. Tämän takia saman lähtöhinnan autoilla voi olla eri kuukausierä. Kannattaakin vertailla tarkkaan eri merkkien ja mallien kesken, koska parhaat diilit saa noista jälleenmyyntiarvon hyvin säilyttävistä autoista.
- Anonyymi
Myy romuja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315350Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283399HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2692424- 1281763
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1281474Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3691411Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101213- 121115
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76942- 115905