Hei mitenkä rapiasti uudet dieselit saa tulille jos joutuu käynnisteleen ilman l esilämmitystä lähinnä kinnostaa nuo japsi ja korealaisautot vag konsernin ja psa dieselit kyllä starttaa liikkeelle,kellä kokemusta kertokaahan
dieseleitten käynnistyvyys
41
8019
Vastaukset
- Helkreeni
Mää oon avaimesta vääntäny, melkein helpoin tapa, hinaamisessa omat riskinsä ja vaivansa. Kannattaa kokeilla
- 56mk490
Oma Fiat Bravo 1.9 multijet 120 käynnistyi vielä -28c pakkasessa, mutta oli se aika hilkulla.
Nykyistä edeltävä Citroen Xsara 2.0 hdi ei tahtonu käynnistyä lämmittämättä jos oli n.15c pakkasta. Startti kyllä pyöritti, muttei kone tahtonu herätä.
Aikaisempi -90 Mitsu pajero käynnistyi helposti parin sekunnin startilla, kun oli seissyt 3 päivää yli 32c pakkasessa. Siis ilman lämmitystä. - diesel lähtee
kaikki dieselit lähtee käyntiin polttoaineen pakkasenkeston rajoissa kunhan virtaa riittää ja hehkut on kunnossa. mutta esimerkiksi vanha mercedes w123 tarvitsee paljon virtaa jos se on päässyt väljäksi. voi olla ettei oma akku edes riitä.
parhaiten lähtee kun saa starttimoottoriin 24v vaikka kuorma-autosta. nykyiset suorasuihkutuskoneet starttaa vaikka ilman hehkuja kunhan tarpeeksi pitkään starttaa. hehkut kun on kunnossa niin paremmin käynnistyy.
jos olet uutta ostamassa niin sittenhän ei ole mitään huolta, autossa on takuu voimassa ja mikäli ei käynnisty niin se ei ole sinun murheesi.
bensakoneet ei välttämättä käynnisty lainkaan, diesel on idioottivarma. aina lähtee kunhan virtaa piisaa! - ei lähde
"Diesel on idioottivarma". Lähteekö se silloinkin, Kun polttoaine on jäätynyt putkistossa juoksevasta muodosta kiinteäksi, Eli parafiiniksi Vaikka virtaa piisaisikin, Ja startti pyörittää? Voin kertoa kokemuksesta, Että EI LÄHDE!!
Ja jokunen vuosi sitten iltapäivälehti XXX uutisoi, Kuinka dieselautot hyytyivät kesken ajon, Kun pakkanen yllätti dieselistit, Koska mittareissa myytiin vielä kesälaatua. No oli ainakin hinurikuskeilla silloin duunia......- diesel lähtee
"kaikki dieselit lähtee käyntiin polttoaineen pakkasenkeston rajoissa "
lukihäiriö vai mikä? - tarkennusta...
>Lähteekö se silloinkin, Kun polttoaine on jäätynyt putkistossa juoksevasta muodosta kiinteäksi,<
Polttoaine ei parafoidu putkistossa, vaan ajon aikana suodatin paperin pintaan. Monissa Dieseleissä on suodattimen lämmitin ehkäisemässä tätä ongelmaa.
- vielä tarkemmin...
Eipä näyttänyt sitten toimivan niissä tuhansissa dieselautoissa, Jotka tässä muutama vuosi sitten hyytyivät suoraan ajossa tien poskeen....
Tai sitten niissä ei ollut kyseistä hienoa "sähkölämmitystä" ehkäisemässä ongelmaa......
Mutta asiaan...."DIesel on idioottivarma" ......
Laitappa linkki Idioottivarmasta ihmisen tekemästä tekeleestä kiitos!!- diesel lähtee
jos on kerta ajossa hyytyneet niin onhan ne lähtenyt silloin käyntiin!
- 16+18
No aika harva bensakonekaan lähtee käyntiin, jos siellä on vääränlaista polttoainetta. Koitapas vaikka...
- Anonyymi
Rautakanki on varma peli
- vielä tarkemmin
Kyllä varmaan autotallista, Jossa on lämmintä about 15 astetta........
- ctec2,2
Omistan Honda CRV auton onko tämän moottorin 2,2 ctec diesel,moottorin käynnistyminen varmaa ilman esilämmitystä yön yli seistyä -33 asteen pakkasessa? auto minulla vasta 2kk talvesta ei kokemusta.
- diesel lähtee
jos diesel ei ole jähmettynyt ja akussa riittää virtaa sekä hehkut toimii niin kyllähän se lähtee. myös ilman hehkuja starttaa mutta ei taida akku riittää. jostain toisesta autosta missä on iso laturi niin apuvirtaa tai jopa kahdesta autosta yhtäaikaa.
talvea vasten voi rakentaa jostain ajoleikkurin moottorista ja parista-kolmesta 120-200amp laturista apukäynnistysaggrekaatin. tarvitaan vähintään 10hp moottori.
kompaktin paketin kun tekee niin se mahtuu hondan peräkonttiin. sitten vaan kovalla pakkasella kaivaa esiin ja starttaa ensin sen johon auton akun virta riittänee hyvin. sitten riittää virtaa vaikka tunnin startata jos ei muuten käynnisty. - Niin se on
diesel lähtee kirjoitti:
jos diesel ei ole jähmettynyt ja akussa riittää virtaa sekä hehkut toimii niin kyllähän se lähtee. myös ilman hehkuja starttaa mutta ei taida akku riittää. jostain toisesta autosta missä on iso laturi niin apuvirtaa tai jopa kahdesta autosta yhtäaikaa.
talvea vasten voi rakentaa jostain ajoleikkurin moottorista ja parista-kolmesta 120-200amp laturista apukäynnistysaggrekaatin. tarvitaan vähintään 10hp moottori.
kompaktin paketin kun tekee niin se mahtuu hondan peräkonttiin. sitten vaan kovalla pakkasella kaivaa esiin ja starttaa ensin sen johon auton akun virta riittänee hyvin. sitten riittää virtaa vaikka tunnin startata jos ei muuten käynnisty.Kun on kunnollinen dieselpolttoaine (kuten Nesteen Pro Diesel, toki oma valinta tankkaako halvinta vai hyvää), hehkutulpat kunnossa ja akussa puhtia, niin diesel on varma peli. Tosin akun kokoon ja johtojen paksuuteen ei oikein pääse vaikuttamaan ja joissain automerkeissä on säästetty - siis se ei ole dieselin puute vaan sähkölaitteiden vajaa mitoitus.
- itsestäänselvyyksiä
Niin se on kirjoitti:
Kun on kunnollinen dieselpolttoaine (kuten Nesteen Pro Diesel, toki oma valinta tankkaako halvinta vai hyvää), hehkutulpat kunnossa ja akussa puhtia, niin diesel on varma peli. Tosin akun kokoon ja johtojen paksuuteen ei oikein pääse vaikuttamaan ja joissain automerkeissä on säästetty - siis se ei ole dieselin puute vaan sähkölaitteiden vajaa mitoitus.
Eli täysin sama juttu kuin yleensäkin ja koskee myös bensa-autoja:
Jos auto on kunnossa, niin se lähtee käyntiin helposti.
Tässä suhteessa ei mitään eroa ole dieselin ja bensan kesken. - peku 6
Kokemuksesta voin sanoa, ei lähde, mutta jos yrität kojetauluun syttyy useita keltaisia ja punaisia häiröilmoitusvaloja ja eiku hinurilla pajalle. Käynnistynee ongelmitta - 20 asti.
- diesel käynnissä yön
peku 6 kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, ei lähde, mutta jos yrität kojetauluun syttyy useita keltaisia ja punaisia häiröilmoitusvaloja ja eiku hinurilla pajalle. Käynnistynee ongelmitta - 20 asti.
Kojetaulun keltaiset ja punaiset valot jotka palaa ovat normaalia jos moottori ei käy. mutta se on kyllä totta että yli 15 pakkasella ei lähde vaikka hinaisi koko päivän. startti ei jaksa pyöriä ja polttoaine on jähmeää eikä jaksa juosta ahtaissa suutinputkissa.
vastaava bensa kyllä lähtisi matalampien puristusten ja herkemmin syttyvän polttoaineen ansiosta. - lapset ei tiedä
diesel käynnissä yön kirjoitti:
Kojetaulun keltaiset ja punaiset valot jotka palaa ovat normaalia jos moottori ei käy. mutta se on kyllä totta että yli 15 pakkasella ei lähde vaikka hinaisi koko päivän. startti ei jaksa pyöriä ja polttoaine on jähmeää eikä jaksa juosta ahtaissa suutinputkissa.
vastaava bensa kyllä lähtisi matalampien puristusten ja herkemmin syttyvän polttoaineen ansiosta.Ja kerran voidaan trolleille sanoa opiksi, että diesel lähteen käyntiin jos se on kunnossa ja huollettu. Ei ole Keski-Suomessa ollut vielä sellaista keliä ettei olisi lähtenyt ja vain kodin päässä lämmityksessä.
Sama pätee tietysti myös bensa autoon.
Ja jos pelottaa niin dieseliin on hyvä asentaa Webasto tms. - Lapissa osataan!!
lapset ei tiedä kirjoitti:
Ja kerran voidaan trolleille sanoa opiksi, että diesel lähteen käyntiin jos se on kunnossa ja huollettu. Ei ole Keski-Suomessa ollut vielä sellaista keliä ettei olisi lähtenyt ja vain kodin päässä lämmityksessä.
Sama pätee tietysti myös bensa autoon.
Ja jos pelottaa niin dieseliin on hyvä asentaa Webasto tms.Lappalaiset ajavat enimmäkseen dieseleillä!!!!
- parafiiniä
lapset ei tiedä kirjoitti:
Ja kerran voidaan trolleille sanoa opiksi, että diesel lähteen käyntiin jos se on kunnossa ja huollettu. Ei ole Keski-Suomessa ollut vielä sellaista keliä ettei olisi lähtenyt ja vain kodin päässä lämmityksessä.
Sama pätee tietysti myös bensa autoon.
Ja jos pelottaa niin dieseliin on hyvä asentaa Webasto tms.yritä työntää kynttilä mehupillin läpi. onnistuuko? bensa juoksee kuitenkin hienosti. mitä tästä voidaan päätellä?
diesel ei starttaa ja bensa starttaa. - h.s.
parafiiniä kirjoitti:
yritä työntää kynttilä mehupillin läpi. onnistuuko? bensa juoksee kuitenkin hienosti. mitä tästä voidaan päätellä?
diesel ei starttaa ja bensa starttaa.Äitis taidettiin työnnellä kynttillä kun sinua tehtiin?
- ihme juttuja
parafiiniä kirjoitti:
yritä työntää kynttilä mehupillin läpi. onnistuuko? bensa juoksee kuitenkin hienosti. mitä tästä voidaan päätellä?
diesel ei starttaa ja bensa starttaa.Tuosta ei nyt voi päätellä yhtään mitään.
Miksi ihmeessä pitäisi yrittää työntää kynttilä mehupillin läpi ja sitten epätoivoisesti yrittää keksiä sen perusteella onko eri automoottoreilla käynnistymisvaikeuksia?
Miten joillekin voi olla noin vaikeaa ymmärtää, että jos autossa on vääränlaista polttoainetta, niin se ei käynnisty. Tässäkin suhteessa ei ole mitään eroa onko kyseessä diesel- vaiko bensamoottori - oikeaa polttoainetta
ihme juttuja kirjoitti:
Tuosta ei nyt voi päätellä yhtään mitään.
Miksi ihmeessä pitäisi yrittää työntää kynttilä mehupillin läpi ja sitten epätoivoisesti yrittää keksiä sen perusteella onko eri automoottoreilla käynnistymisvaikeuksia?
Miten joillekin voi olla noin vaikeaa ymmärtää, että jos autossa on vääränlaista polttoainetta, niin se ei käynnisty. Tässäkin suhteessa ei ole mitään eroa onko kyseessä diesel- vaiko bensamoottoriOikea polttoaine on tarpeen bensa-autoissakin jos on kovat pakkaset. Siihen vain ei tarvitse kiinnittää huomiota koska huoltoasemilta saa talvilaatubensaa jo syyskuusta lähtien.
Dieselpolttoaineen huonoutta on turha syyttää, se on ostaja joka valitsee mitä haluaa tankata. - no_shit
oikeaa polttoainetta kirjoitti:
Oikea polttoaine on tarpeen bensa-autoissakin jos on kovat pakkaset. Siihen vain ei tarvitse kiinnittää huomiota koska huoltoasemilta saa talvilaatubensaa jo syyskuusta lähtien.
Dieselpolttoaineen huonoutta on turha syyttää, se on ostaja joka valitsee mitä haluaa tankata.Niin, BENSAA on kyllä myynnissä vain yhtä laatua kesät talvet. Sellaista, jonka jähmettymispiste on n. -60 celciusastetta.
- Faktaa tässä
no_shit kirjoitti:
Niin, BENSAA on kyllä myynnissä vain yhtä laatua kesät talvet. Sellaista, jonka jähmettymispiste on n. -60 celciusastetta.
Bensassa on kesälaatu ja talvilaatu. Kumpikin on juoksevaa vaikka missä pakkasessa. Ero on haihtuvuudessa. Talvilaatu haihtuu helpommin jotta kipinä sytyttää varmemmin. Kesälaatu haihtuu vähemmän, jotta bensa ei karkaa tankista omia aikojaan.
Talvilaatua ei ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa huoltoasemilla koska kaikki vaihtavat suunnilleen yhtä aikaa hyvissä ajoin talvilaatuun syyskuussa ja koska talvikamaa voidaan myydä samalla hinnalla kuin kesäkamaa. Kesäkamaan vaihdetaan takaisin toukokuulla.
Säähän sidottuja bensalaatuja on Euroopassa peräti 10 erilaista, joista kukin maa voi valita kuhunkin vuodenaikaan sopivat. Lisätietoja voi lukea standardista EN 228, jonka saa vaikka www.sfs.fi verkkokaupasta. - parafiiniä
ihme juttuja kirjoitti:
Tuosta ei nyt voi päätellä yhtään mitään.
Miksi ihmeessä pitäisi yrittää työntää kynttilä mehupillin läpi ja sitten epätoivoisesti yrittää keksiä sen perusteella onko eri automoottoreilla käynnistymisvaikeuksia?
Miten joillekin voi olla noin vaikeaa ymmärtää, että jos autossa on vääränlaista polttoainetta, niin se ei käynnisty. Tässäkin suhteessa ei ole mitään eroa onko kyseessä diesel- vaiko bensamoottorikyllä se muuttuu jäykemmäksi talvi laatuinenkin diesel! melkein kuin siirappia eikä moottori välttämättä käynnisty lainkaan tai käynnistys on vaikeaa.
myös jos hehkutulpat on palanut niin käynnistyminen on vaivalloista tai ei käynnisty ollenkaan.
sen sijaan bensakone käynnistyy varmasti pakkasellakin jos se muutenkin käynnistyy! ja vian huomaa heti vaikka olisi kuinka lämmintä kun ei käynnisty. sen sijaan dieselin hehkuvian huomaa vasta kovalla pakkasella eli bensa on varmempi. - ihme jutut
parafiiniä kirjoitti:
kyllä se muuttuu jäykemmäksi talvi laatuinenkin diesel! melkein kuin siirappia eikä moottori välttämättä käynnisty lainkaan tai käynnistys on vaikeaa.
myös jos hehkutulpat on palanut niin käynnistyminen on vaivalloista tai ei käynnisty ollenkaan.
sen sijaan bensakone käynnistyy varmasti pakkasellakin jos se muutenkin käynnistyy! ja vian huomaa heti vaikka olisi kuinka lämmintä kun ei käynnisty. sen sijaan dieselin hehkuvian huomaa vasta kovalla pakkasella eli bensa on varmempi.Ihme juttuja sulla. Jos bensamoottori ei ole kunnossa tai polttoaine on vääränlaista, niin ei takuulla käynnisty. Tässä ei miltään osin eroa dieselmoottorista.
Mitä kohtaa et ymmärrä?
- ent fordisti
Onhan pensa-autonkin käynnistyminen pakkasella hankalaa jos yksi tai useampi sytytintulppa on likainen tai pahimmassa tapauksessa kastunut tai rikki ja useinhan ne ovat karstottuneet ja sytytinkipinä on heikko.Mutta oikein huollettuna ja akku täyteen ladattuna ja mahdollisesti lohkolämmitin kytkettynä oli pensa tai dieselkäynnisteinen moottori voit olla melko varma moottorin käynnistyvyydestä.Bensa -auton vihollisilma on kostea sateinen keli,muistan poikasena ensimmäiset angliat ja cortinat siis ford kent moottorit pakkasella lähti mutta kostealla hävisi sytytinkipinä johonkin.
- parafiiniä
niin mutta bensa moottori käynnistyy huonosti myös lämpimälllä jos sytytystulpat on rikki! nykyaikaisissa moottoreissa on suorasytytys jne. kosteusongelmat ovat historiaa!
koskevat vain vanhoja paskoja mutta nyt oli puhe uusista autoista. bensamoottori käynnistyy vähemmällä virralla kuin diesel joten huonompikin akku riittää.
eli jos bensa lähtee kesällä niin se lähtee myös talvella mutta jos diesel starttaa lämpimässä niin se ei välttämättä starttaa pakkasessa jos kaikki hehkut on palanut tai akku ihan paska! - ihme juttuja
parafiiniä kirjoitti:
niin mutta bensa moottori käynnistyy huonosti myös lämpimälllä jos sytytystulpat on rikki! nykyaikaisissa moottoreissa on suorasytytys jne. kosteusongelmat ovat historiaa!
koskevat vain vanhoja paskoja mutta nyt oli puhe uusista autoista. bensamoottori käynnistyy vähemmällä virralla kuin diesel joten huonompikin akku riittää.
eli jos bensa lähtee kesällä niin se lähtee myös talvella mutta jos diesel starttaa lämpimässä niin se ei välttämättä starttaa pakkasessa jos kaikki hehkut on palanut tai akku ihan paska!"jos diesel starttaa lämpimässä niin se ei välttämättä starttaa pakkasessa jos kaikki hehkut on palanut tai akku ihan *****! "
Olet todella ihme jankkaaja..
Tottakai tulee käynnistymisongelmia jos auto ei ole kunnossa. Miten tämä eroaa bensamoottoriautosta?
Lähteekö muka bensa-auto käyntiin, jos akku on paskana tai kaikki tulpat sökönä?
Kertoisitko vihdoin missä kohtaa sulla on vaikeuksia ymmärtää tämän keskustelun ydinasiaa? - parafiiniä
ihme juttuja kirjoitti:
"jos diesel starttaa lämpimässä niin se ei välttämättä starttaa pakkasessa jos kaikki hehkut on palanut tai akku ihan *****! "
Olet todella ihme jankkaaja..
Tottakai tulee käynnistymisongelmia jos auto ei ole kunnossa. Miten tämä eroaa bensamoottoriautosta?
Lähteekö muka bensa-auto käyntiin, jos akku on paskana tai kaikki tulpat sökönä?
Kertoisitko vihdoin missä kohtaa sulla on vaikeuksia ymmärtää tämän keskustelun ydinasiaa?ei lähde bensamoottori tietenkään käymään jos sytytystulpat tai akku on paskana mutta sen huomaa vaikka ulkona olisi 20 lämmintä.
jos dieselin hehkutulpaton palanut niin se starttaa 20 lämmössä moitteettomasti jolloin ongelmat tulee ilmi vasta kovalla pakkasella.
eli et voi olla ikinä varma onko hehkut kunnossa jos jatkuvasti ei ole 20 astetta pakkasta! bensakoneessa voit olla aina varma että sytytystulpat on kunnossa jos se lähtee käymään, lämpötilasta riipumatta.
eli diesel on epävarma. ja polttoaineen hyytymisongelmat vielåä kaupan päälle. - ihme juttuja
parafiiniä kirjoitti:
ei lähde bensamoottori tietenkään käymään jos sytytystulpat tai akku on paskana mutta sen huomaa vaikka ulkona olisi 20 lämmintä.
jos dieselin hehkutulpaton palanut niin se starttaa 20 lämmössä moitteettomasti jolloin ongelmat tulee ilmi vasta kovalla pakkasella.
eli et voi olla ikinä varma onko hehkut kunnossa jos jatkuvasti ei ole 20 astetta pakkasta! bensakoneessa voit olla aina varma että sytytystulpat on kunnossa jos se lähtee käymään, lämpötilasta riipumatta.
eli diesel on epävarma. ja polttoaineen hyytymisongelmat vielåä kaupan päälle.No voi sinua..
Tottakai erirakenteisissa moottoreissa viatkin voivat olla erilaisia. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että aivan riippumatta siitä mitä polttoainetta moottori käyttää on niin, että vain kunnossa oleva moottori ja siihen oikea polttoaine toimii kunnolla.
Tässä ei ole minkäänlaista eroa eri moottorien kesken.
Tuo väitteesi dieselien yleisesti muka epävarmemmasta toimivuudesta on ihan omaa keksintöäsi. Ja ihan autoista täysin tietämättömän/kokemattoman täyttä höpöhöpöfuulaa...
Minulla on ollut viimeiset 10 vuotta dieseleitä omassa käytössäni (3 kpl) ja vaimolla bensa-moottorilla oleva auto. Koskaan mitään käynnistykseen, moottoreihin tai polttoaineisiin liittyviä ongelmia ei kummassakaan ole ollut. Tosin pidämme autot aina huolletuna ja hyvässä kunnossa. - parafiiniä
ihme juttuja kirjoitti:
No voi sinua..
Tottakai erirakenteisissa moottoreissa viatkin voivat olla erilaisia. Se ei muuta sitä tosiasiaa, että aivan riippumatta siitä mitä polttoainetta moottori käyttää on niin, että vain kunnossa oleva moottori ja siihen oikea polttoaine toimii kunnolla.
Tässä ei ole minkäänlaista eroa eri moottorien kesken.
Tuo väitteesi dieselien yleisesti muka epävarmemmasta toimivuudesta on ihan omaa keksintöäsi. Ja ihan autoista täysin tietämättömän/kokemattoman täyttä höpöhöpöfuulaa...
Minulla on ollut viimeiset 10 vuotta dieseleitä omassa käytössäni (3 kpl) ja vaimolla bensa-moottorilla oleva auto. Koskaan mitään käynnistykseen, moottoreihin tai polttoaineisiin liittyviä ongelmia ei kummassakaan ole ollut. Tosin pidämme autot aina huolletuna ja hyvässä kunnossa.otetaampa esimerkkiä.
on syksy / aökutalvi ja perjantaina ajat diesel autolla normaalisti ja käyt tankkaamassa tankin täyteen. mittarissa onkin kesälaatua. sitten viikonlopun aikana pakkanen kiristyy ja maanantai aamuna moottori sammuu tien poskeen!
bensa auto kulkee normaalisti.
sitten toinen esimerkki. on sydäntalvi ja kovat pakkaset. perjantaina ajat diesel autolla kun on vaikka 5 astetta pakkasta ja kaikki toimii normaalisti. ihmettelet ehkä kun moottori käynnistyy hieman epätasaisesti mutta et kiinnitä asiaan huomiota. pakkanen kiristyy viikonlopun aikana ja maanantai aamuna onkin oikea paukkupakkanen.
DIESEL EI STARTTAA koska kaikki hehkutulpat olivatt palaneet!
bensa-auto olisi startannut mikäli se toimi perjantaina normaalisti.
autossa on vaha viimeisiä vetävä akku. ajat perjantaina normaalisti ja huomaat että starttaaminen on hankalaa mutta akkuja ei enään mistään saa ja päätät maantaina hankkia uuden. sitten viikonloppuna pakkanen taas kiristyy. maanantai aamuna dieselin hehkutus vie loputkin virrat eikä käynnisty.
bensa auto olisi käynnistynyt koska ei ole hehkuja.
kolme tapausta missä auto ei startanut sen takia kun on diesel! kuka muka vaihtaa varmuuden vuoksi hehkutulppia, akkuja ja kerää näytteet eri mittareista, pakastaa ne ja tarkistaa mistä kannattaa käydä tankkaamassa! - ihme juttuja
parafiiniä kirjoitti:
otetaampa esimerkkiä.
on syksy / aökutalvi ja perjantaina ajat diesel autolla normaalisti ja käyt tankkaamassa tankin täyteen. mittarissa onkin kesälaatua. sitten viikonlopun aikana pakkanen kiristyy ja maanantai aamuna moottori sammuu tien poskeen!
bensa auto kulkee normaalisti.
sitten toinen esimerkki. on sydäntalvi ja kovat pakkaset. perjantaina ajat diesel autolla kun on vaikka 5 astetta pakkasta ja kaikki toimii normaalisti. ihmettelet ehkä kun moottori käynnistyy hieman epätasaisesti mutta et kiinnitä asiaan huomiota. pakkanen kiristyy viikonlopun aikana ja maanantai aamuna onkin oikea paukkupakkanen.
DIESEL EI STARTTAA koska kaikki hehkutulpat olivatt palaneet!
bensa-auto olisi startannut mikäli se toimi perjantaina normaalisti.
autossa on vaha viimeisiä vetävä akku. ajat perjantaina normaalisti ja huomaat että starttaaminen on hankalaa mutta akkuja ei enään mistään saa ja päätät maantaina hankkia uuden. sitten viikonloppuna pakkanen taas kiristyy. maanantai aamuna dieselin hehkutus vie loputkin virrat eikä käynnisty.
bensa auto olisi käynnistynyt koska ei ole hehkuja.
kolme tapausta missä auto ei startanut sen takia kun on diesel! kuka muka vaihtaa varmuuden vuoksi hehkutulppia, akkuja ja kerää näytteet eri mittareista, pakastaa ne ja tarkistaa mistä kannattaa käydä tankkaamassa!Hienoja teoreettisia esimerkkejä..
Ei vaan ole koskaan tulleet käytännössä vastaan, ei koskaan.
Ihan omia dieseleitähän mulla on ollut jo viimeiset 10 vuotta. Sitä ennen työpaikan autot lienevät aina olleet dieseleitä. Vanhemmillani oli jo dieselit aikanaan. Koskaan ei ole noita esimerkkisi mukaisia tilanteita tullut vastaan.
Eikö ole ihmeellistä tuo teoreettisten ja käytännön tilanteiden ero?
Lapsuudesta kyllä muistan bensa-autojen käynnistysvaikeudet, kun lämmitysmahdollisuutta ei kadunvarsilla ollut. Joku hurjapää jopa pisti bensa-autonsa alle kuumia hiiliäkin moottoria sulattamaan. Toimi hyvin ja käynnistyi. Dieseleitten osalta ei ole vastaavia muistikuvia käynnistysongelmista.
Muuten kesälaadun ja talvilaadun välissä on välilaatu, joka tulee takkeihin jo hyvissä ajoin. Oletko kuullut tuosta?
Ehkä sinun kannattaisi hankkia dieselauto,jotta saisit edes vähän kokemusta niistä. Vaikka ihan vähän kokemuksen tuottamaa tietoa.. Ei olisi pahitteeksi, niin ei tarvitsisi täällä jauhaa tuollaista asennepotastaa... - parafiiniä
ihme juttuja kirjoitti:
Hienoja teoreettisia esimerkkejä..
Ei vaan ole koskaan tulleet käytännössä vastaan, ei koskaan.
Ihan omia dieseleitähän mulla on ollut jo viimeiset 10 vuotta. Sitä ennen työpaikan autot lienevät aina olleet dieseleitä. Vanhemmillani oli jo dieselit aikanaan. Koskaan ei ole noita esimerkkisi mukaisia tilanteita tullut vastaan.
Eikö ole ihmeellistä tuo teoreettisten ja käytännön tilanteiden ero?
Lapsuudesta kyllä muistan bensa-autojen käynnistysvaikeudet, kun lämmitysmahdollisuutta ei kadunvarsilla ollut. Joku hurjapää jopa pisti bensa-autonsa alle kuumia hiiliäkin moottoria sulattamaan. Toimi hyvin ja käynnistyi. Dieseleitten osalta ei ole vastaavia muistikuvia käynnistysongelmista.
Muuten kesälaadun ja talvilaadun välissä on välilaatu, joka tulee takkeihin jo hyvissä ajoin. Oletko kuullut tuosta?
Ehkä sinun kannattaisi hankkia dieselauto,jotta saisit edes vähän kokemusta niistä. Vaikka ihan vähän kokemuksen tuottamaa tietoa.. Ei olisi pahitteeksi, niin ei tarvitsisi täällä jauhaa tuollaista asennepotastaa...jaa-a. joka syksy saa lehdistä lukea miten dieselautot on hyytyneet tienvarteen kun mittareihin ei ole ehditty saada talvilaatua tai välilaatua ajoissa! ja jos juuri on tankannut täyteen ennenkuin talvilaatu tulee eikä aja paljon niin ei kerkeä tankkaamaan talvilaatua ennen pakkasia!
ja arktista laatua oikein kovilla pakkasilla ei meinaa löytyä ja taas loppuu matkan teko!
olisiko kuitenkin olleet nokivasaroita minkä alla hiiliä pidettiin kun hehkut palanut tai startti ei jaksa pyöriä. kyllä nykyaikainen bensamoottori lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ihan normaalisti. - ihme juttuja
parafiiniä kirjoitti:
jaa-a. joka syksy saa lehdistä lukea miten dieselautot on hyytyneet tienvarteen kun mittareihin ei ole ehditty saada talvilaatua tai välilaatua ajoissa! ja jos juuri on tankannut täyteen ennenkuin talvilaatu tulee eikä aja paljon niin ei kerkeä tankkaamaan talvilaatua ennen pakkasia!
ja arktista laatua oikein kovilla pakkasilla ei meinaa löytyä ja taas loppuu matkan teko!
olisiko kuitenkin olleet nokivasaroita minkä alla hiiliä pidettiin kun hehkut palanut tai startti ei jaksa pyöriä. kyllä nykyaikainen bensamoottori lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ihan normaalisti.Jaa-a. Olen kyllä kanssa kuullut jotain huhuja dieselautojen hyytymisistä alkutalvesta samassa yhteydessä kun mm bensa-autoilijoita valmennetaan talven tuloon. Tosin vain joitain huhuja. Koskaan en vain ole kuullut kenenkään tietämäni dieselautoilijan kohdanneen moista. Noita 'uutisia' kirjoitellaan etupäässä täällä kaikkien alojen asiantuntijoiden suomi24:ssa.
Mihin oikein yrität pyrkiä noilla jutuillasi? Kai sentään olet yhtä mieltä siitä, että moottorin pitää olla kunnossa ja polttoaineen oikeaa, jotta käynnistyminen ja käyminen ylipäänsä on kunnossa? Viallinen moottori tai väärää polttoainetta tankissa ei toimi bensa- eikä dieselautoissa.
Ja tämä yksinkertainen totuus ei ole MILTÄÄN OSIN riippuvainen siitä mitä polttoainetta moottori käyttää. Ei siis mitään ero bensa- ja dieselmoottorien välillä.
Ammattiautoilijathan käyttävät dieseleitä juuri niiden kestävyyden, luotettavuuden ja edullisempien käyttökulujen takia. Niin minäkin, vaikken ammattiautoilija olekaan.
Jos auto on hankittu harvakseen tarvittavaksi kauppakassiksi lyhyille matkoille kaupunkiolosuhteissa, niin tuskimpa silloin kukaan dieseliä hankkiikaan. Voihan autonhankinnassa järkeäkin käyttää.Luulisi jokaisen tietävän, että diesel ei ole edullinen eikä järkeväkään lyhyissä kaupunkiajoissa ja jamuutaman tuhannen vuosiajoilla.
Järjenkäyttö ei ole kielletty kirjoituksia suoltaessakaan - 4+13
parafiiniä kirjoitti:
jaa-a. joka syksy saa lehdistä lukea miten dieselautot on hyytyneet tienvarteen kun mittareihin ei ole ehditty saada talvilaatua tai välilaatua ajoissa! ja jos juuri on tankannut täyteen ennenkuin talvilaatu tulee eikä aja paljon niin ei kerkeä tankkaamaan talvilaatua ennen pakkasia!
ja arktista laatua oikein kovilla pakkasilla ei meinaa löytyä ja taas loppuu matkan teko!
olisiko kuitenkin olleet nokivasaroita minkä alla hiiliä pidettiin kun hehkut palanut tai startti ei jaksa pyöriä. kyllä nykyaikainen bensamoottori lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ihan normaalisti.Hyytyneitä autoja on syksyisin ja alkutalvesta tieposkissa.
Kyllä niistä suurin osa on vanhoja bensamoottorilla varustettuja sikäli kun minä olen huomannut
- Rollin roll
StarttiReleeseen voi tulla vika,olipa kyse bensa tai dieselautosta käynnistymättä jää,taikka startti voi pyörittää muttei lyö starttikehää vauhtipyörälle ei taaskaan käynnisty ja jos vielä automaatti työntökäynnistyskin mahdoton.
- niesl
honda accord seisonut yön yli 28 asteen pakkasessa
ilman lämmitintä käyntiin kuin kesällä
mut kalina on hirveä
eli vm 2007 diesel- j.j.jk
0 w 50 täyssynteettinen öljy
dieselin lisäaine--setaaniluvun nosto
Auttavat, jos ei ole moottorilämmitintä
- 0W-50turhaÖljy
Ei mitään järkeä käyttää 0W-50 öljyä talvella, ei normaaliautossa edes kesällä. Tuo öljy lisää turhaan polttoaineen kulutusta lämpöisenpään paksuudellaan, eikä öljy ole muutenkaan noin laajalle alueelle lisäaineistettuna pitkäikäistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879