Suomen Ellen White, Jouko Piho

Nyt-liitteessä olikin hieno juttu siitä, miten sekaisin ihminen voi olla jumalilta saamistaan viesteistä ja erilaisista unista, joita ihminen pitää joltain jumalalta tulleena.

Lisäksi mukana on myös Anti-kristus ja muuta tavaraa, joista adventistien luulisi olevan onnesta soikeana.

http://nyt.fi/20130802-eussa-on-kyse-antikristuksen-vallasta-jouko-piho-perustaa-puoletta-ja-uskoo-olevansa-profeetta/

Yhtäläisyydet erääseen amerikkalaiseen, hieman höpsähtäneeseen kotiäitiin ovat ilmeiset ja profeettoja molemmat, vieläpä ilmeisesti saman jumalan, vai mitä olette mieltä?

23

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Ei ole yhtäläisyyksiä. Valehtele mitä valehtelet.

    • pyh!

      Meille ei merkitse mitään jonkun ex-hellarin puheet.

      Meillä ja vain meillä on sanoma julistettavana. Piste.

      • >>> Meillä ja vain meillä on sanoma julistettavana. Piste. >>

        Jouko Pihollakin on ja vieläpä samalta jumalalta.

        Eikö ole ihmeellistä?

        Ja on niitä profeettoja vielä miljoonia, jotka kaikki välittävät eri viestiä, mutta samalta jumalalta.

        Jumalalla taitaa olla skitsofrenia, vai miten tuo on selitettävissä?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Meillä ja vain meillä on sanoma julistettavana. Piste. >>

        Jouko Pihollakin on ja vieläpä samalta jumalalta.

        Eikö ole ihmeellistä?

        Ja on niitä profeettoja vielä miljoonia, jotka kaikki välittävät eri viestiä, mutta samalta jumalalta.

        Jumalalla taitaa olla skitsofrenia, vai miten tuo on selitettävissä?

        "Jouko Pihollakin on ja vieläpä samalta jumalalta."

        Ei voi olla sama jumala jos Piho uskoo siihen jumalaan joka kiduttaa luotujaan ikuisesti tulessa. :)

        alex


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Meillä ja vain meillä on sanoma julistettavana. Piste. >>

        Jouko Pihollakin on ja vieläpä samalta jumalalta.

        Eikö ole ihmeellistä?

        Ja on niitä profeettoja vielä miljoonia, jotka kaikki välittävät eri viestiä, mutta samalta jumalalta.

        Jumalalla taitaa olla skitsofrenia, vai miten tuo on selitettävissä?

        Sinä se skitsofreeni olet.

        Se, että väittää saavansa viestin Jumalalta ei tarkoita, että olisi sellaisen saanut.

        Siksi uskon EGWtä, en sinua. En missään tapauksessa enkä ikinä sinua.


      • Nerre
        alex.kasi kirjoitti:

        "Jouko Pihollakin on ja vieläpä samalta jumalalta."

        Ei voi olla sama jumala jos Piho uskoo siihen jumalaan joka kiduttaa luotujaan ikuisesti tulessa. :)

        alex

        alex kuvittelee että kristiusko lepää vain jossain helvetin käsityksissä. Jeesus kehoitti julistamaan evankeliumia maailman ääriin, eikä helvetti ole se tärkein.
        Helvettiä ei kukaan ihminen kye käsittämään järjellä. Ja se mihin mennään kuoleman jälkeen, sellaisesta ei kukaan ole tullut kertomaan meille. Meillä on vain oletuksia siitä mitä mahdollisesti voi olla tuolla puolen. Ikuista kärsimystä vaikea perustella samoin kuin hetkellistä raukeamista. Elämässä emme voi tuntea ja tietää henkimaailman asioita. Näinhän se menee Alex!!!!


      • Nerre kirjoitti:

        alex kuvittelee että kristiusko lepää vain jossain helvetin käsityksissä. Jeesus kehoitti julistamaan evankeliumia maailman ääriin, eikä helvetti ole se tärkein.
        Helvettiä ei kukaan ihminen kye käsittämään järjellä. Ja se mihin mennään kuoleman jälkeen, sellaisesta ei kukaan ole tullut kertomaan meille. Meillä on vain oletuksia siitä mitä mahdollisesti voi olla tuolla puolen. Ikuista kärsimystä vaikea perustella samoin kuin hetkellistä raukeamista. Elämässä emme voi tuntea ja tietää henkimaailman asioita. Näinhän se menee Alex!!!!

        Nerre:
        "alex kuvittelee että kristiusko lepää vain jossain helvetin käsityksissä. Jeesus kehoitti julistamaan evankeliumia maailman ääriin, eikä helvetti ole se tärkein."

        alex:
        En minä mitään kuvittele - tottahan se on että katolisuudesta perityn kristinuskon perus-oppeihin kuuluu se että jokaisella meillä on kuolemattomuus - syntisyydestämme huolimatta - että me olemme kuolemattomia "sieluja".
        SE on se perusta (se ensimmäinen nappi) joka vie harhaan, sen uskomuksen mukana tulee sitten jos jonkinlaista harhaa ja sekavuutta joista vain yksi on tuo ikuinen piina - helvetti. Toinen yhtä vakava virhe on esimerkiksi että Jeesuksen antama lunastuskin vesittyy - saman kuolemattomuus harhan myötä.. puhutaan jos jonkinlaista .. esimerkiksi että Jumala uhrasi poikansa itselleen... tai että Jeesus ei kuollutkaan vaan meni heti kuoltuaan samana päivänä taivaaseen --- niin tai astui alas tuonelaan.. tai jotain muuta sekavaa ..

        Hypätään kokonaan sen tosiasian ohi että Jeesus kuoli ... saman kuolemattomuus uskon mukaan täytyy sitten muuttaa sanojen merkitysä; sanotaan esimerkiksi että syntisyys on kuolema .. ja sanotaan että Jeesus oli ilman syntiä .. ja sanotaan että Jumala teki Jeesuksesta syntipukin siis syntisen .. ja paljon muuta päätöntä.. MUTTA EI SANOTA niinkuin Raamatussa lukee että Jeesus kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista, kun Jumala HERÄTTI hänet takaisin elämään.

        Ja paljon muutakin seli seliä - ja vain siksi että ollaan olevinaan kuolemattomia -- vaikka ei olla. Kun Raamattu sanoo että syntisen käy niinkuin eläimen - että syntinen TUHOUTUU syntisyytensä seurauksena -- sanotaan että TUHO tarkoittaakin ikuista helvetin piinaa !! ?

        Ja ehkä kaikkein pahinta koko touhussa on se että syytetään Jumalaa sellaiseksi joka loi elämää ikuisesti kidutettavaksi helvetin tulessa. MIKSI Jumala olisi sellaista tehnyt?

        Ja kaikki tämä vain siksi että uskotaan että "Ei, ei me kuolla" ...

        mutta Raamattu sanoo että jokainen meistä on kuoleman oma - koska meissä itsessämme ei kertakaikkiaan ole iankaikkista elämää ILMAN Jumalan apua.

        Kuten huomaat (toivottavasti) niin se en ollutkaan minä joka kuvittelen jotain, vaan ennemminkin sinä itse .

        alex


      • profetiaako
        pyh! kirjoitti:

        Sinä se skitsofreeni olet.

        Se, että väittää saavansa viestin Jumalalta ei tarkoita, että olisi sellaisen saanut.

        Siksi uskon EGWtä, en sinua. En missään tapauksessa enkä ikinä sinua.

        Minä uskon Jumalaan! Ei EGW pelasta ketään, pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa ja sekin vain lahjana uskon kautta.

        EGW sanoi itse, että hän on VAIN pieni valo kohti suurta valoa.


    • ei ole ikuista piina

      Ikuiseen piinaahan ne helluntalaiset uskoo, ja eikös tuo Piho ole helluntalainen.

      • Nerre

        Tuskin hellarit uskoo uusioprofeettoihin niinkuin adventistit Ellen tätiin. Piholla ei ole mitään luottamusta hellareissa, joten ottakaa te vain hänet kun teillä niitä profeettoja ilmantuu, esim david koresh josta ei viitsi enempää kertoa.


      • pyh!
        Nerre kirjoitti:

        Tuskin hellarit uskoo uusioprofeettoihin niinkuin adventistit Ellen tätiin. Piholla ei ole mitään luottamusta hellareissa, joten ottakaa te vain hänet kun teillä niitä profeettoja ilmantuu, esim david koresh josta ei viitsi enempää kertoa.

        Koresh ei ole adventistien profeetta, ihan turha sellaista edes väittää.


      • ???
        Nerre kirjoitti:

        Tuskin hellarit uskoo uusioprofeettoihin niinkuin adventistit Ellen tätiin. Piholla ei ole mitään luottamusta hellareissa, joten ottakaa te vain hänet kun teillä niitä profeettoja ilmantuu, esim david koresh josta ei viitsi enempää kertoa.

        Nerre: Eikös se ollut tiedän lahkolaiset, jotka David Koreshin surmasivat seuruoineen, ei tietääkseni adventistit?


      • profetiaako
        Nerre kirjoitti:

        Tuskin hellarit uskoo uusioprofeettoihin niinkuin adventistit Ellen tätiin. Piholla ei ole mitään luottamusta hellareissa, joten ottakaa te vain hänet kun teillä niitä profeettoja ilmantuu, esim david koresh josta ei viitsi enempää kertoa.

        Adventistit uskovat Jumalaan! Ei pidä vääristellä!


    • Nerre

      "bushmanni" Ymmärrän että uskot jonkinlaiseen universaalin Jumalaan, muttet epärehellisiin uskontoihin ja lahkoihin. Voisitko kertoa millaiseen Jumalaan sinä uskot? Vai oletko agnostikko?

      • pyh!

        Se on radikaaliateisti, joka vihaa vanhempiensa uskoa ja Jumalaa.


      • >>> "bushmanni" Ymmärrän että uskot jonkinlaiseen universaalin Jumalaan, muttet epärehellisiin uskontoihin ja lahkoihin. Voisitko kertoa millaiseen Jumalaan sinä uskot? Vai oletko agnostikko? >>>

        Agnostikko, sillä muuta ei voi edes ajatella nykyisessä uskonnolisessa sekametelisopassa.

        Kristinuskossakin on tuhansia lahkoja, joista jokainen väittää olevansa ainoana oikeassa ja omaavansa oikean profeetan.

        Jos jokin Jumala on olemassa, niin kyllä se on universaali Jumala ja ottaa huomiinsa jokaisen, joka edes koettaa elää elämänsä ihmisiksi.

        Vaikea kuvitella, että jumala olisi jokin nurkkakuntainen, pikkusieluinen heppu, joka ottaa huomiinsa vain pienen osan ihmisistä, jotka tekevät jonkin ihmeellisen kyllä/ei-listan mukaisia pelletemppuja saavuttaakseen jumalansa suosion.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> "bushmanni" Ymmärrän että uskot jonkinlaiseen universaalin Jumalaan, muttet epärehellisiin uskontoihin ja lahkoihin. Voisitko kertoa millaiseen Jumalaan sinä uskot? Vai oletko agnostikko? >>>

        Agnostikko, sillä muuta ei voi edes ajatella nykyisessä uskonnolisessa sekametelisopassa.

        Kristinuskossakin on tuhansia lahkoja, joista jokainen väittää olevansa ainoana oikeassa ja omaavansa oikean profeetan.

        Jos jokin Jumala on olemassa, niin kyllä se on universaali Jumala ja ottaa huomiinsa jokaisen, joka edes koettaa elää elämänsä ihmisiksi.

        Vaikea kuvitella, että jumala olisi jokin nurkkakuntainen, pikkusieluinen heppu, joka ottaa huomiinsa vain pienen osan ihmisistä, jotka tekevät jonkin ihmeellisen kyllä/ei-listan mukaisia pelletemppuja saavuttaakseen jumalansa suosion.

        Juu, harvinaisen viisasta tekstiä Bushmannilta . tosin ei ihan totta mutta siinä oli kuitenkin jotain ajatusta .. ja mikä parasta ketään ei edes mollattu tällä kertaa.

        Oletetaan nyt sitten että Bushmannikin uskoo, että on olemassa Jumala - universaali Jumala joka ottaa huomiinsa jokaisen ... MUTTA Bushmanni hyvä ... niinhän se juuri on, Jumala on kaikkeuden Jumala - siis universaali Jumala niinkuin sanot, ja ottaa huomiinsa jokaisen... joka haluaa tulla otetuksi ja Jumala tekee sen Jeesuksen kautta - koska mikään muu ei ole mahdollista. Se on Jumalan teko - ei ihmisen -- kuoleman omalla ihmisellä ei ole mitään antaa Jumalalle - vain ottaa vastaan .. ihminen on täysin Jumalan armon varassa .. jokainen meistä .. mutta meidän täytyy ottaa vastaan se elämä joka on olemassa vain ja ainoastaan sen universaalin Jumalan Jumaluudessa. Siksi sinunkin kannattaisi tutkia mitä iankaikkiseen elämään kuuluu.

        Paavali kertoi sen monestikin - esimerkiksi 1. Korinttolaiskirjeessään.

        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

        Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        (Siis rakkaus on välttämätön iankaikkisessa elämässä - ilman rakkautta = ilman iankaikkista elämää..)

        Paavali jatkaa selittämällä mitä rakkaus tarkoittaa ja on :

        Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

        kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii...

        Rakkaus ei koskaan häviä;

        mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

        Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

        Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

        Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

        Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
        ----
        Mitä sanot Bushmanni näistä Paavalin sanoista ?

        Se että kristinuskossa on niin paljon erilaisia oppeja tai maailmassa on niin paljon erilaisia uskontoja ei muuta Raamattua tai sen sanomaa toiseksi - oikea on aina oikea ja väärä on väärä.

        Raamattu sanoo että me olemme kuoleman omia, matkalla kohti tuhoamme - omien tekojemme tähden ja ainoa joka voi meitä auttaa on Jumala ... se että katoliset ja perinteiset kirkot sanovat että jokaisella meistä on kuolematon sielu ei muuta asioita, meillä ei ole kuolemattomuutta itsessämme..

        alex


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> "bushmanni" Ymmärrän että uskot jonkinlaiseen universaalin Jumalaan, muttet epärehellisiin uskontoihin ja lahkoihin. Voisitko kertoa millaiseen Jumalaan sinä uskot? Vai oletko agnostikko? >>>

        Agnostikko, sillä muuta ei voi edes ajatella nykyisessä uskonnolisessa sekametelisopassa.

        Kristinuskossakin on tuhansia lahkoja, joista jokainen väittää olevansa ainoana oikeassa ja omaavansa oikean profeetan.

        Jos jokin Jumala on olemassa, niin kyllä se on universaali Jumala ja ottaa huomiinsa jokaisen, joka edes koettaa elää elämänsä ihmisiksi.

        Vaikea kuvitella, että jumala olisi jokin nurkkakuntainen, pikkusieluinen heppu, joka ottaa huomiinsa vain pienen osan ihmisistä, jotka tekevät jonkin ihmeellisen kyllä/ei-listan mukaisia pelletemppuja saavuttaakseen jumalansa suosion.

        Tuo teksti osoittaa sinun olevan epäjumalanpalvoja.

        Jumala on sellainen, jollainen hän sanoo olevansa, eikä sellainen, jollainen sinä väität hänen olevan.


    • Nerre

      Tässä voi jokainen tehdä johtopäätöksen, joten pidä'n bushmannii juttuja huuhana, koska ei osaa vastata kun häneltä jotain kysytään??

      • >>> Tässä voi jokainen tehdä johtopäätöksen, joten pidä'n bushmannii juttuja huuhana, koska ei osaa vastata kun häneltä jotain kysytään?? >>>

        Minulla on tärkeämpääkin tekemistä, välillä, kuin notkua täällä, joten jos vain malttaa odotella hetken, saattaa vastauskin tulla.

        Jos odotat vapahtajaasi maan päälle, niin mahtaa olla aika tuskaista, jos et malta odottaa edes muutamaa päivää vastausta kysymykseesi.


    • Olen ex-helluntailainen, en tänään helluntailainen.

      En usko ikuiseen helvettiin

      • apuva joo

        Ei ikuiseen helvettiin pidä uskoa, ei sitä ole eikä tule olemaan.Kiduttaisiko Jumala ihmistä, luotuaan ikuisesti? Mistä moinen helluntalaisoppi on peräisin? Ei ainakaan Raamatusta.

        Ikuinen kuolema, lopullinen kuolema. Tuleeko tuo helvetti jostakin juutalaisten kaatopaikasta (helvete tai jotain muuta) jossa paloi ikuinen tuli, poltti siis kaiken. Tuli oli lopullista ja se on jo sammunut. Mutta se poltti lopullisesti.


    • jussilauri

      bushmanni

      "Nyt-liitteessä olikin hieno juttu siitä, miten sekaisin ihminen voi olla jumalilta saamistaan viesteistä ja erilaisista unista, joita ihminen pitää joltain jumalalta tulleena."

      jeps, olet oikeassa. Jos todelliselta jumalalta tulisi viesti ihmiselle en usko, että se sekoittaisi hänet. Se mikä on vaikeutena tänä päivänä on ettei tällaiset yksilöt jotka kertovat saaneensa sitä ja tätä jumalaltaan edes tiedä kuka hän on tai mikä hän on. Jonkinlainen mielikuva heille on asiasta muodostunut toisten kertomana ja luettujen asioiden kautta mutta henkilökohtinen kohtaaminen puuttuu. Toisin sanoen hei eivät edes tiedä mistä he puhuvat sanoessaan olevansa jumalan asialla jota he eivät edes tunne ja jonka yhteydessä elä.

      Enemmänkin asia on hyvin psyykkinen sillä he uskovat oman päänsä näkyjä eli mielikuvitustaan ja seuraavat omia sydämensä sisäisiä haluja mutta se ei ole sama kuin seurata häntä josta kaikki on.

      Jos pahoja henkiä on niin niiden vaikutusta ei voi väheksyä tällaista yliluonnollisriippuvuutta hakevan avomielisen henkilön suhteen joka ei alunperinkään ole koskaan kohdannut todellisesti elämän antajaa vaan toisten opetuksien johdosta luulee olleensa uskossa jo pitkään jopa lapsudesta saakka.Tällainen petetty henkilö on pahoille hengille otollinen kuolleen uskonnolllisuuden levittämisoperaatiossa.

      luulleessaan olevansa jumalan asialla he itse asiassa ovat häntä vastaan ja vetävät mukanaan tietämättömiä heikkouskoisia jotka kaipaavat elämäänsä johtajaa varsinkin hengelliselle puolelle.

      Toivottavasti kansassa löytyy vielä sen verran viisautta ettei tämmöisiin itse tekaistuihin profeetta juttuihin lähdetä mukaan kun on olemassa oikeitakin omalla ajallaan eikä sellaisen olemassa olo jää kenellekään epäselväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe