Olenko raskaana kun Hcg arvo 1 ?

Valeraskaus(ko)

olen 21 ja olen kerran aijemmin ollut raskaana, mutta tein abortin. Tässäkin raskaudessa kerkesin olemaan viikolla 4 ennenkuin testi näytti positiivista (tein testejä joka viikko yhden). 23.7 minulta otettiin verestä istukkahormonin määrä, itse sanon sitä raskaushormoniksi. no tulos oli että 1. koitin selailla netistä Hcg taulukkoja ja etsiä tietoa, mutta sitä on niin niukasti, enkä varmaan oikein ymmärrä niitä taulukoita joita löysin, niin kysyn nyt täälä.

Epäilys on suuri että olisin raskaana. täysin samat oireet kuin viime kerrallakin, tällä kerralla rinnat on vain kasvaneet vielä nopeammin ja kiinteytyneet ja nousseet pystympään (kasvaneet kuppikoolla, vähän enemmänkin). Ja tällä kertaa naama täynnä finnejä, mieskin sanoi ettei koskaan suhteemme aikana ole nähnyt että naamani kukkisi näin lujaa.

Kun soitin silloin 23.7 samana päivänä verituloksia, niin sanottiin vain että negatiivinen. Onko Hcg, istukkahormoni aina naisilla 0 jos ei ole raskaana, vai voiko istukka hormoni oikeasti itsekseen nousta tuohon ykköseen? Eikai valeraskauskaan sellaiseen pysty? siitä tulee nyt tiistaina 2 viikkoa kun tämä istukkahormonin taso minulta mitattiin, ja kahden viikon aikana rintani sen kuin ovat suurentuneet ja nännipihat laajentuneet "lautasiksi". Jos huomenna menisin uudestaan ottamaan verestäni Hcg arvon ja se olisi noussut vaikka kakkoseen, niin kertooko se että olen "hyvin" varmasti raskaana?

Kun soitin tänään TK:hon huomattuani potilaskertomuksestani että Hcg:ni oli ykkönen, eikä nolla, täysin negatiivinen, niin siellä puhelimessa oli joku tietämätön, joka sanoi että hänen "mielestään" pitäisi tämän hormoni tason olla vähintään 5 että olisi 100% raskaus, mutta ei mennyt asiaa vannomaan, kun ei asiaan oikein ollut perehtynyt. En häneltä sitten viitsinyt enää kysellä että onko normaalia juurikin että se joillain naisilla nousee ykköseen vai mitä ihmettä..

Siksi kaipaisin pikaista vastausta, koska minulla sellaiset lääkitykset jotka voivat vahingoittaa sikiötä jos olen raskaana (temgesic ja ketipinor). Jos pienikin mahdollisuus oikeasti on, niin lopetan molemmat heti. Anteeksi kun tuli niin sekavasti ja sikinsokin asioita, mutta pääkysymykseni oli:

Onko normaalia että Hcg taso on 1 jos ei ole raskaana?
Vai onko se aina naisilla 1 eikä nolla?

Kiitos jo etukäteen vastauksista, ja jos lisä infoa voitte vielä antaa tämän kertomukseni perusteella, olisin todella kiitollinen!!!

7

12626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinraskaana

      Tuskin olet raskaana. Vaikka arvo olisi 2, niin et olisi raskaana, arvot nousee nopeasti tuhansiin. Viitearvot naisilla alle 5.

      "Tulkinta
      Normaalissa raskaudessa S -hCG-pitoisuus nousee mitattavalle tasolle 5 - 7 päivää hedelmöityksen jälkeen, eli kolmannen raskausviikon lopussa. Taso kaksinkertaistuu 1.5 vuorokaudessa ja on neljännen viikon lopussa eli ensimmäisten poisjääneiden kuukautisten aikaan keskimäärin 100 - 200 IU/l ja viikkoa myöhemmin 1000 - 2000 IU/l. "

    • sophiea2

      0-5 on se normaali ei-raskaana olevan hormoniarvo. Minäkin olen käynyt verikokeessa, josta katsottiin raskaushormonin määrä, ja tulos oli muistaakseni 2 eli negatiivinen.

      Kannattaisiko jättää ne seksihommat hetkeksi aikaa kun näköjään tuottaa vaikeuksia ymmärtää ehkäisyä ja raskauksia?

    • Valeraskaus(ko)

      Tuskinraskaana, kiitos asiallisesta vastauksesta. ja Sophiea2, kuinka niin minulla on vaikeuksia ymmärtää ehkäisyä? Me olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta puoli vuotta. Minä en kertaakaan maininnut mistään ehkäisyn käytöstä. Oletitko heti, että koska olen kerran jo abortin tehnyt, että se olisi johtunut ehkäisyn laiminlyönnistä? Ei. Ei todellakaan johtunut. ja kyselin nyt Hcg arvoista, koska en ole juuri tähän kyseiseen istukkahormoniin perehtynyt, et varmaan sinäkään ollut (jos raskaana olet ollut) kun ensimmäistä kertaa olit raskaana, tai sitten olit, HURRAA taputus, ottanut asiasta jo HUIMASTI etukäteen selvää :) Joka tapauksessa, tässähän sitä opitaan koko ajan uutta.

      Että kannattaisiko sinun jättää turhat ennakkoluulot ja turha ylpeys pois tältä sivulta?

      • Sophiea2

        Missään vaiheessa aloitustasi et mitenkään maininnut tahi vihjannut, että raskaus olisi toivottu. Siitä ja nuoresta iästäsi päättelin, ettei se raskaus olisi edelleenkään toivottu ja että panikoisit sitä, että olisitkin raskaana ja alkaisit jo kuvittelemaan raskausoireita ymymym. Pahoittelen siis siitä, mutta voisit sinäkin olla kirjoituksessasi tarkempi.

        En ole ollut raskaana eikä ole ollut edes yritystä, mutta kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus pisti lääkärin kirjoittamaan lähetteen istukkahormonin määritykseen. Ja tulos oli muistaakseni arvo 2. Ja sairaanhoitaja sanoi, että negatiivinen arvo on yleensä alle 5. Siitä tiesin.

        Ja lisäksi jos yrität raskautta, niin miksi syöt lääkkeitä, jotka saattavat vahingoittaa sikiötä? Säännöllistä lääkitystä ei yleensä voida yhtäkkiä muuttaa tai lopettaa. Noita asioita pitää suunnitella etukäteen.

        Että sikäli katson vastaukseni olleen täysin asiallinen. Tietäisitpä vain, kuinka moni nuori skitsoaa jo pelkästään siitä, että "menkat kesti 4 päivää normaalin 5 päivän sijasta iikoonkomäraskaanah!"


    • ieh1

      Jos yritätte raskautta, niin miksi sitten vedät tuollaisia sikiötä vahingoittavia lääkkeitä? Eikö voisi mennää lääkäriin, jonka kanssa alettaisiin purkamaan lääkitystä ja vasta sen jälkeen alkaa tekemään lasta???

    • Anonyymi

      Olenko raskaana hcg oli alle 0.6

      • Anonyymi

        No kyllä sä huomaat sitten oletko raskaana kun vauva syntyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe