John Irvingin romaanissa Viimeinen yö Twisted Riverillä on semmoinen naishenkilö kuin Sixpack-Pam. Muija joka juo joka päivä sixpäkin kaljaa. Eihän tuo vielä mitään, itsekin tunnen yhden tanttaraisen, joka pystyy juomaan päivässä hakkapeliitan annoksen, mikä nykymitoissa (8 litraa) vastaa noin kahta mäyräkoiraa.
Tuli vain mieleen, että minkä kokoinen se jenkkien sixpack on meikäläiseen verraten?
Onko pullo eli purkki pintin kokoinen ja mikä on sikäläisen peruskaljan alkoholi%?
Wikistä en äkkiseltään löytänyt vastausta. Kuka tietää?
American sixpack?
4
396
Vastaukset 4
- Pirkkamaisteri
Nyt en voi olla varma mutta juuri Yhdysvalloissa muistan törmanneeni sekä 2,75:n, että 3,5:n desilitran vetoisiin budweiser-pulloihin, alkoholiprosenttien ollessa noin viiden luokkaa. Noista pienempiä pulloja myytiin ainakin yleisesti sixpäkeissä. Sehän on tietysti vain yksi massatuotettu merkki ja voin muistaa väärinkin.
He korjatkoot, jotka paremmin tietävät. - Kiinnostaa!
>Eihän tuo vielä mitään, itsekin tunnen yhden tanttaraisen,
>joka pystyy juomaan päivässä hakkapeliitan annoksen,
>mikä nykymitoissa (8 litraa) vastaa noin kahta mäyräkoiraa.
”Se on pientä kun piika pissii, mutta entäs kun ison talon emäntä!”
Kuinka suurta palatsia mahtaa tuo tanttaraisesi emännöidä? - Anonyymi
Suomessakin on jo ollut six-pack pakkauksia
kun vuosia sitten oli pussi-kaljaa,
USA jo sillon ollut six-packs!
Niinku -70, -80 luvuilla Suomessa oli harvoin
automaattivaihteisia autoja mutta
USA automaatit ollu melkein aina.
80 luvulla ei Suomessa ollut puidenlehtien puhaltajia
mutta oli ajat sitten USA.
Tatuoinnit ja vaikka teko-jatko-ripsit on nyt Suomessa
aika paljon mutta ei vuosia sitten kun oli
paljon USA!
Point on et Suomi ja moni muukin pieni, tuntematon
ja heikko maa on suuri seuraaja maa,
niin PALJON on kaikenlaisia asioita, tavaroita ja tapoja
vaikka "High-5" "Fist-Bump" Ym. Ym!!
Kirjan voisi kirjoittaa kaikenlaisista asioista jotka
ovat tulleet Suomeen USA'sta!
(Mutta ei oikeen ollenkaan menny toiseen suuntaan)
Kaiken sen ja paljon muun takia toista maata ei uhata
ja toinen on aina jonkin asteen uhan alla. - Anonyymi
I love my country the USA!
I would love to go back home but I can't.
I'm stuck in miserable Finland.
No bad feelings, I wish all the best for Finland
but I wanted to tell the truth.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611336Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25808Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks45755Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27704
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126693Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.162616VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497