Homma on tämä:
Tunnen jatkuvaa huimausta, päänsärkyä, näön sumenemista, heikkoutta, uupuneisuutta, väsymystä. Viime aikoina sydämessä on tuntunut voimakkaita lihaspistoksia, jotka kestävät useamman minuutin. Tänään tunsin todella häiritsevää painetta takaraivossa. Myös tällä hetkellä tuossa oikean puolen ohimon yläpuolella tuntuu yhdessä tietyssä pisteessä vihlomista.
Tiedän että osa voi johtua siitä että olen paljon sisällä. Toiseksi syön SSRI-lääkkeitä. Kolmanneksi niskat voivat olla jumissa. Olen myös hyvin hyvin stressaantunut!
Olen kuitenkin hieman huolestunut jos kyseessä olisi jotain muuta. Eikö sydänjutut pitäisi aina ottaa vakavasti? Suvussa diabetesta, verisuonitauteja, sydänongelmia.
Ainiin, olen muuten 18-vuotias normaalipituinen ja -painoinen tyttö pohjoisesta.
Vakava anemia?
8
581
Vastaukset
- Vois ulkoillakin...
Ihan ensin lähtisin selvittämään, johtuuko lääkkeistä. Kohta joku selvännäkijä jo täällä kertookin, jotta lääkkeet aiheuttaa kaikkea kamalaa ja kehottaa lopettamaan lääkityksen, mutta konsultoi aina omaa lääkäriä ensin, jooko. Mut oletko lukenu lääkepakkauksen mukana tulleen selosteen, oisko kyse sivuvaikutuksista?
- haittavaikutus..
SSRI lääkkeitä ei ole testattu alle 18v eikä paljon ylikään.
Mutta jos ei haitat haittaa, niin antaa mennä vaan. - jkjhkhkjh
Lihaspistos on ainakin todennäköisesti rintalihaksessa eikä sydämessä. Niskat jumissa voi aiheutta huimausta, päänsärkyä ja näön sumenemista. SSRI-lääkkeet aiheutti mulla aikoinaan aivan järjetöntä väsymystä, mutta lääkkeen vaihto auttoi. Uusi lääke oli myös SSRI-lääke, mutta niissäkin on paljon eroja.
Voi myös olla että kaikki oireet ovat stressin aiheuttamia. Myös masennus aiheuttaa monenlaisia fyysisiä oireita, jotka eivät kaikki poistu lääkityksellä. Varaa lääkärille aika ja keskustele asiasta. Varaa mielummin vähän pitempi aika, koska näitä asioita ei vartissa selvitellä.- huolestunut
kiitos vastauksista. Olen lukenut pakkausselosteen ja lääkkeen haittavaikutukset. Unohdin tuossa aikaisemmin mainita, että on aika useasti rytmihäiriöitä. Kerran pisti jopa yskimään. Se oli aika pelottavaa. Todennäköisesti edellämainitut johtuvat eri syistä, ja nyt on vaan tällanen hieno kombinaatio menossa. Eikohän kohta rauhoitu. Pitää jutella lääkärin kanssa kun seuraavan kerran näkee. Varsinkin tuosta sydänjutusta, kun ne aina tuppaa olemaan niin arveluttavia. Haluaisin kuitenkin tietää, pystyisikö joku selittämään mistä nuo rintalihaksen lihaspistot johtuvat? Niin kuin yleisesti.
- kunpa tietäisitte
huolestunut kirjoitti:
kiitos vastauksista. Olen lukenut pakkausselosteen ja lääkkeen haittavaikutukset. Unohdin tuossa aikaisemmin mainita, että on aika useasti rytmihäiriöitä. Kerran pisti jopa yskimään. Se oli aika pelottavaa. Todennäköisesti edellämainitut johtuvat eri syistä, ja nyt on vaan tällanen hieno kombinaatio menossa. Eikohän kohta rauhoitu. Pitää jutella lääkärin kanssa kun seuraavan kerran näkee. Varsinkin tuosta sydänjutusta, kun ne aina tuppaa olemaan niin arveluttavia. Haluaisin kuitenkin tietää, pystyisikö joku selittämään mistä nuo rintalihaksen lihaspistot johtuvat? Niin kuin yleisesti.
Vertaapas sairauslistaasi esim. näihin:
http://homepakolaiset.fi/terveyshaitat.html
http://www.hajusteyliherkkyys.com/perustietoaSairaudesta.html
Esim. ne rytmihäiriöt ovat todella klassinen saastuneen sisäilman seuraus.
Todella harva saa hengittää puhdasta ilmaa.
- ap.anemia
Miksi et mene lääkäriin? Otata nyt ainakin Hb, kilpirauhasarvot jne.
- pihlajatar
Kuulostaa aika samalta kuin minun tilanteeni 10 vuotta sitten. Olin silloin 15 ja asuin hometalossa. Oireet vähenivät kun pääsin puhtaampaan asuntoon. Sairastun kuitenkin heti uudelleen kun käyn jossain kosteusvarioisessa rakennuksessa. Ja niitä on tosiaan paljon.
- tsemppiä elämään
"Suvussa diabetesta, verisuonitauteja, sydänongelmia"
Nuo ovat kaikki elintasosairauksia eli eivät tule sulle, jos elät sen mukaan.
Etkö saa terapiaa?
Ulkoiletko säännöllisesti?
Oletko yrittänyt panostaa ravintoon?
Ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Onhan psykiatri sulle määrännyt lääkkeet eikä tavallinen rivilääkäri?
Nuo lihastuntemukset voivat olla ihan lihaskramppeja eli jotain liikuntaa vaikka vain kävelyä on hyvä harrastaa päivittäin ja venytellä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154