Oppii jos on oppiakseen ..

alex.kasi

Olen kirjoitellut tällä palstalla sen perustamisesta asti - ja vaikka palstasta muodostuikin aivan toisenlainen kuin halusimme - niin kuitenkin olen (hieman hämmästyneenä) todennut, että monet ihmiset ovat kaikesta mollaamisesta huolimatta muuttaneet mieltään eri asioista koska ovat havainneet että olivat ehkä hieman väärässä tai ehkä että heillä oli huono kuva (olivat kertakaikkiaan tietämättömiä - huonosti informoituja) eri asioista.

Mikä on ilahduttavaa ... sitten on luonnollisesti ne jotka ovat täällä vain mollaamassa ja heidän mollaamisensa senkun kiihtyy jos ihmiset alkavat keskustelemaan uskonasioista.. Siitä on selviä esimerkkejä .. mutta kukapa siitä välittää..antaa mollaajien mollata ja keskustelijoiden joilla on halu keskustella keskustella...

Muistan esimerkiksi kuinka sapatin pitämisestä oli tiukkaa polemiikkia aikaisemmin - ja monet jotka näkivät sapatin pitämisen mielestään epäraamatullisessa valossa olivat tiukkoja sapatin vastustajia.. Mutta monet heistä eivät ole enää ... ovat saaneet tietoa asiasta ja käsitys että sapatti jotenkin olisi vaarallista uskovan elämässä on poissa.. vaikka he itse eivät sapattia viettäisikään viikottaisena lepopäivänään..

Toinen asia oli adventistien ruokatavat - aikaisemmin katsottiin jopa se, että adventistit elävät pidempään kauemmin koska he syövät terveellisempää ruokaa vääräksi ja siksi mollaamiselle oikeutettua "epäraamatullisuutta" ..

Toiset meistä oppii jos ovat oppiakseen

alex

14

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

Niin, ehkä tästä pilkkaajien pesästä on jotain hyvääkin seurannut ...

• Juu, ei mitään niin pahaa että se ei toisi jotain hyvääkin tullessaan ..:) Ajattelehan ...saat palstalla mahdollisuuden osoittaa, että osaat antaa mollaajillesi anteeksi.

alex :)

• heitä arpaa

Niin, " Minä sanon Herralle: " Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää" Ps 16: 2

"Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa"

Toivon ettei Pyh, enää katsoisi ihmislapsiin, jotka etsivät epäjumalia, vaan hän katsoisi uskossa meidän näkymättömään Jumalaan, joka näkyvänä, tekee pappispalvelusta kaikkein Pyhimmässä, hankkiakseen meille iankaikkisen armon.

Herra on rehellinen,.. käsintehdyt kuvat ovat naurettavia tekeleitä, ja toivoisin sydämestäni että Pyh oppisi niille nauramaan!

Ne ovat epärehellisiä tekeleitä. Herra rakastaa vanhurskaita, eli rehellisiä; oikeamielisiet saavat katsella hänen kasvojansa,..kertoo Pyh Raamatun kertovan!

Psalmit huokaavat: " Auta Herra, sillä hurskaat ( rehelliset) ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta, he puhuvat valhetta toinen toisillensa,
        puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin", kuten esim. pyh!

Pyh, nimittäin opettaa: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt" = Jeesus

Mutta samaan aikaan hän opettaa: " Älkää poistako vierasta jumalaa Turun Beetelistä, koska se on adventtikirkko, ja adventtikirkossa eli sen seurakunnan jäsenissä ei ole mitään laittomuutta"!

Siksi pyh rehentelee ylt´ympäri ja kataluus pääsee valtaan " Jumalan lasten" seassa!

• entinen adventisti

Olenko minä mielestänne mollaaja? Itse en ainakaan koe olevani eikä tarkoitukseni ole sellainen. Jos olen mielestänne mollaaja, niin millä perusteella?

• Ihan rehellisesti - niinkö?

Se riippuu siitä mikä on tarkoituksesi kun kirjoittelet palstalla tai muualla - onko esimerkiksi nämä entisen adventistin kotisivut sinun kirjoittamiasi? tai tekemisiäsi..

http://koti.mbnet.fi/kyti/vainoaako_adventtikirkko_entisia_jaseniaan.htm

JOS on ...

... niin en pidä niitä oikeudenmukaisina, vaikka siellä varmaan on oikeata kritiikkiäkin . mutta sävy on sellainen että saa tunteen että ne on kirjoitettu .. suuttuneena . ehkä loukkaantuneena .. ja se ei ole oikeudenmukaista kaikkia niitä ihmisiä kohtaan jotka kuuluvat adventtikirkkoon.

Ei, minulla ole mitään sitä vastaan että eri kirkkoja tai lahkoja kritisoidaan - niinhän minä teen itsekin - mutta tapa jolla se tehdään täytyisi olla tasapainossa itse asian kanssa.

Jos minä esimerkiksi sanoisin (mitä minä en tietenkään sano) että naapurin miehen vaimo on vain juoruava akka - johon ei ole luottamista .. se olisi samalla myös naapurin miehen heidän lastensa arvostelemista ja mielten pahoittamista - ja siis epäoikeudenmukaista. Minä voisin sen sijaan puhua oman kantani itse asiasta..

Käsitykseni mukaan Adventtikirkko on yksi niistä harvoista joissa joissa Raamattua yhä tutkitaan - lähes kaikissa kirkoissa ja lahkoissa Raamattu on tutkittu ja oppi lyöty lukkoon jo reilut 1000 vuotta sitten - joten kummallista että kritiikkisi on suunnattu juuri Adventtikirkkoa kohtaan niin yksipuolisesti. kun nyt olen lukenut näitä kirjoituksiasi niin et itse ole kovinkaan kaukana juuri adventikirkon opetuksista..

Minkähän kirkon opetukset olisivat lähempänä sinua? Tuskin minkään ..

Esimerkiksi katolisuus ja luterilaisuus olisivat paljon enemmän kritiikin tarpeessa.

En tiedä oikein mitä uskoa .. ? Entinen adventisti ? Miksi lähditkö suuttuneena? tai saitko lähtöpassit ? tai oliko kirkon opetukset mielestäsi niin pielessä ..?

Minä en ole adventisti - en edes entinen - joten ei minun tarvitsisi olla edes täällä kirjoittelemassa ja usein heidän mollaajia vastaan..

Siis itse tiedät parhaiten oletko - esittämässä oikeudenmukaista, rakkaudellista ja hyvää tarkoittavaa kritiikkiä, joka ei vahingoita ihmisiä .. adventtikirkossa..

Jos nuo nettisivut eivät ole sinun tekeleitäsi (toivottavasti) - niin muuta nimimerkkiä ..

• entinen adventisti
        alex.kasi kirjoitti:

Ihan rehellisesti - niinkö?

Se riippuu siitä mikä on tarkoituksesi kun kirjoittelet palstalla tai muualla - onko esimerkiksi nämä entisen adventistin kotisivut sinun kirjoittamiasi? tai tekemisiäsi..

http://koti.mbnet.fi/kyti/vainoaako_adventtikirkko_entisia_jaseniaan.htm

JOS on ...

... niin en pidä niitä oikeudenmukaisina, vaikka siellä varmaan on oikeata kritiikkiäkin . mutta sävy on sellainen että saa tunteen että ne on kirjoitettu .. suuttuneena . ehkä loukkaantuneena .. ja se ei ole oikeudenmukaista kaikkia niitä ihmisiä kohtaan jotka kuuluvat adventtikirkkoon.

Ei, minulla ole mitään sitä vastaan että eri kirkkoja tai lahkoja kritisoidaan - niinhän minä teen itsekin - mutta tapa jolla se tehdään täytyisi olla tasapainossa itse asian kanssa.

Jos minä esimerkiksi sanoisin (mitä minä en tietenkään sano) että naapurin miehen vaimo on vain juoruava akka - johon ei ole luottamista .. se olisi samalla myös naapurin miehen heidän lastensa arvostelemista ja mielten pahoittamista - ja siis epäoikeudenmukaista. Minä voisin sen sijaan puhua oman kantani itse asiasta..

Käsitykseni mukaan Adventtikirkko on yksi niistä harvoista joissa joissa Raamattua yhä tutkitaan - lähes kaikissa kirkoissa ja lahkoissa Raamattu on tutkittu ja oppi lyöty lukkoon jo reilut 1000 vuotta sitten - joten kummallista että kritiikkisi on suunnattu juuri Adventtikirkkoa kohtaan niin yksipuolisesti. kun nyt olen lukenut näitä kirjoituksiasi niin et itse ole kovinkaan kaukana juuri adventikirkon opetuksista..

Minkähän kirkon opetukset olisivat lähempänä sinua? Tuskin minkään ..

Esimerkiksi katolisuus ja luterilaisuus olisivat paljon enemmän kritiikin tarpeessa.

En tiedä oikein mitä uskoa .. ? Entinen adventisti ? Miksi lähditkö suuttuneena? tai saitko lähtöpassit ? tai oliko kirkon opetukset mielestäsi niin pielessä ..?

Minä en ole adventisti - en edes entinen - joten ei minun tarvitsisi olla edes täällä kirjoittelemassa ja usein heidän mollaajia vastaan..

Siis itse tiedät parhaiten oletko - esittämässä oikeudenmukaista, rakkaudellista ja hyvää tarkoittavaa kritiikkiä, joka ei vahingoita ihmisiä .. adventtikirkossa..

Jos nuo nettisivut eivät ole sinun tekeleitäsi (toivottavasti) - niin muuta nimimerkkiä ..

Lyhyesti: nuo nettisivut eivät ole minun tekeleitäni. Entisiä adventisteja on muitakin.

Ja ihmiset ovat inhimillisiä olentoja, joilla on tunteita - myös suuttumuksen tunteita. Emme ole täydellisiä. Mutta eikö mielestäsi suuttumuksen tunteita saisi ilmaista? Ja voisitko ottaa sitä mahdollisuutta huomioon, että niihin voisi olla jopa jotain aihettakin?

Minusta tuntuu, että olet hieman liian "lumoutunut" adventtikirkosta juuri sen opillisuuden vuoksi. Niin olin itsekin aikoinani. Miksi et sitten liity siihen, jolloin voisit saada todellista sisäpiirin kokemusta ja tietoa? Nyt katselet asioita vain ulkopuolelta, ja moni kulissi näyttää ulkoapäin kovinkin hienolta. Tosin kyllä, niin kuin aikaisemminkin olen kirjoittanut, se kokemuskin saattaa muodostua hyvin erilaiseksi erilaisilla ihmisillä. Adventtikirkossa kun arvostetaan hyvin pitkälti samoja asioita kuin maailmassakin, joten jos sinulla on näitä maailmallisia "meriittejä", niin voisit tuntea olosi siellä hyvinkin kodikkaaksi.

Ja jos sanon, että naapurin miehen vaimo on vain juoruava ämmä, johon ei ole luottamista, niin mielestäni en kyllä silloin arvostele lapsia - enhän sano, että lapset ovat juoruavia ämmiä - mutta pahoitan kyllä ehkä heidän mielensä. Tosin saattaa olla mahdollista sekin, että osa lapsistakin on sitä mieltä, että heidän äitinsä on vain juoruava ämmä, ja on vain oikein, jos joku uskaltaa sanoa sen ääneen, jotta juoruaminen lakkaisi. Lapsetkin saattavat hävetä äitiään ja pitää sitä juoruamista vääränä, mutta lapset harvoin mahtavat äidilleen mitään.

Kirjoitit, että adventtikirkko on niitä harvoja kirkkoja, joissa Raamattua yhä tutkitaan, ja että lähes kaikissa muissa oppi on lyöty lukkoon jo reilut tuhat vuotta sitten. Mielestäni myös adventtikirkossa oppi on lyöty lukkoon. Adventtikirkko väittää olevansa se "jäännöskansa", joka "jatkaa uskonpuhdistusta", mutta missä se näkyy?

Esimerkiksi maailmalla on tällä hetkellä uskonnollista liikehdintää, jossa on huomattu, että koko kirkkolaitosjärjestelmä ei ole raamatullisella perustalla, vaan se tulee Babylonista. Jos siis Adventtikirkko todellakin jatkaisi uskonpuhdistusta ja olisi valmis ottamaan "lisää valoa", niin se purkaisi koko tämän järjestelmän ja alkaisi kokoontua raamatulliselta perustalta. Mutta ei mikään organisaatio tule tekemään tällaista, vaikka miten osoittaisi, että sen alkuperä on pakanuudesta. Joten ainoastaan yksilöissä on se toivo.

Ja uskon, että adventtikirkon sisällä on paljon ihmisiä, jotka ovat ahdistuneita kaikista niistä epäkohdista, mitä he havaitsevat, mutta eivät voi asialle mitään, koska kirkkoahan ei voi arvostella - varsinkaan, kun ainoastaan tämän organisaation seinien sisäpuolella voi olla se "valittu jäännöskansa". Sinäkään Alex et kuulu siihen - vielä - mutta kohdallasi on sentään toiveita, toisin kuin tällaisilla luopioilla niin kuin minä ja muut entiset adventistit.

Ja tosiaan, minkään muun kirkon oppinäkemykset eivät ole yhtä lähellä, mutta en silti pidä "koko pakettia" oikeana. Netistä olen löytänyt ihmisiä, joilla on paljon samanlaisia näkemyksiä kuin itselläni, ja olen aivan ihmeissäni tästä, koska luulin olevani aivan yksin käsitysteni kanssa. Esim. juuri mainitsemillani www.arvioikaa.com sivuilla on paljon todella hyviä ja raamatunmukaisia kirjoituksia, joiden kanssa adventistitkin voisivat olla samaa mieltä. Mutta kun se Baabeli on siellä adventtikirkon "ulkopuolella", niin eihän niitä kannata tutkia. Parempi lukea vain oman kirkon tuotoksia, niin säilyy oppi puhtaana. Minkään kirkon jäsenellä kun ei ole sitä vapautta tutkia KAIKKEA, ja pitää se, mikä hyvää on.

Yritän miettiä uutta nimimerkkiä, mutta vielä ei ole tullut mieleeni mitään sopivaa.

• Mitä sitten tarkoittaa "mollaaja"?

Musiikissa käytetty termi molli on johdettu latinan sanasta mollis, joka tarkoittaa pehmeää, pörheää, möyheää, joustavaa, kepeää, mietoa, lempeää, mutta myös voimatonta tai heiveröistä.

Tästä johdettu ajatus on, että mollaaja osoittaa kohteensa pehmeäksi.

Pehmeä mielletään asiayhteydestä riippuen useimmiten myönteiseksi, mutta joskus myös kielteiseksi, kuten ilmaisussa "puhua pehmoisia".

Tämä oli vain harrastajaetymologin kommentti, joka ei ota kantaa muuhun.

Myös minua on täällä sanottu adventistien halveksijaksi ja jopa vihaajaksi. Tiedän itse paremmin, että väite ei todellakaan pidä paikkaansa.

• alex.kasi
        v.aari kirjoitti:

Mitä sitten tarkoittaa "mollaaja"?

Musiikissa käytetty termi molli on johdettu latinan sanasta mollis, joka tarkoittaa pehmeää, pörheää, möyheää, joustavaa, kepeää, mietoa, lempeää, mutta myös voimatonta tai heiveröistä.

Tästä johdettu ajatus on, että mollaaja osoittaa kohteensa pehmeäksi.

Pehmeä mielletään asiayhteydestä riippuen useimmiten myönteiseksi, mutta joskus myös kielteiseksi, kuten ilmaisussa "puhua pehmoisia".

Tämä oli vain harrastajaetymologin kommentti, joka ei ota kantaa muuhun.

Myös minua on täällä sanottu adventistien halveksijaksi ja jopa vihaajaksi. Tiedän itse paremmin, että väite ei todellakaan pidä paikkaansa.

Jassoo - että sellaisia mollaajia - minä tarkoitan sellaisia kriitikkoja jotka aina kritisoivat mollissa - eli negatiivisessä ja surullisessa (tai sanottaisko säälittävässä) mielenlaadussa .. Ei lähes koskaan mitään positiivista sanottavaa...

alex

• entinen adventisti kirjoitti:

Lyhyesti: nuo nettisivut eivät ole minun tekeleitäni. Entisiä adventisteja on muitakin.

Ja ihmiset ovat inhimillisiä olentoja, joilla on tunteita - myös suuttumuksen tunteita. Emme ole täydellisiä. Mutta eikö mielestäsi suuttumuksen tunteita saisi ilmaista? Ja voisitko ottaa sitä mahdollisuutta huomioon, että niihin voisi olla jopa jotain aihettakin?

Minusta tuntuu, että olet hieman liian "lumoutunut" adventtikirkosta juuri sen opillisuuden vuoksi. Niin olin itsekin aikoinani. Miksi et sitten liity siihen, jolloin voisit saada todellista sisäpiirin kokemusta ja tietoa? Nyt katselet asioita vain ulkopuolelta, ja moni kulissi näyttää ulkoapäin kovinkin hienolta. Tosin kyllä, niin kuin aikaisemminkin olen kirjoittanut, se kokemuskin saattaa muodostua hyvin erilaiseksi erilaisilla ihmisillä. Adventtikirkossa kun arvostetaan hyvin pitkälti samoja asioita kuin maailmassakin, joten jos sinulla on näitä maailmallisia "meriittejä", niin voisit tuntea olosi siellä hyvinkin kodikkaaksi.

Ja jos sanon, että naapurin miehen vaimo on vain juoruava ämmä, johon ei ole luottamista, niin mielestäni en kyllä silloin arvostele lapsia - enhän sano, että lapset ovat juoruavia ämmiä - mutta pahoitan kyllä ehkä heidän mielensä. Tosin saattaa olla mahdollista sekin, että osa lapsistakin on sitä mieltä, että heidän äitinsä on vain juoruava ämmä, ja on vain oikein, jos joku uskaltaa sanoa sen ääneen, jotta juoruaminen lakkaisi. Lapsetkin saattavat hävetä äitiään ja pitää sitä juoruamista vääränä, mutta lapset harvoin mahtavat äidilleen mitään.

Kirjoitit, että adventtikirkko on niitä harvoja kirkkoja, joissa Raamattua yhä tutkitaan, ja että lähes kaikissa muissa oppi on lyöty lukkoon jo reilut tuhat vuotta sitten. Mielestäni myös adventtikirkossa oppi on lyöty lukkoon. Adventtikirkko väittää olevansa se "jäännöskansa", joka "jatkaa uskonpuhdistusta", mutta missä se näkyy?

Esimerkiksi maailmalla on tällä hetkellä uskonnollista liikehdintää, jossa on huomattu, että koko kirkkolaitosjärjestelmä ei ole raamatullisella perustalla, vaan se tulee Babylonista. Jos siis Adventtikirkko todellakin jatkaisi uskonpuhdistusta ja olisi valmis ottamaan "lisää valoa", niin se purkaisi koko tämän järjestelmän ja alkaisi kokoontua raamatulliselta perustalta. Mutta ei mikään organisaatio tule tekemään tällaista, vaikka miten osoittaisi, että sen alkuperä on pakanuudesta. Joten ainoastaan yksilöissä on se toivo.

Ja uskon, että adventtikirkon sisällä on paljon ihmisiä, jotka ovat ahdistuneita kaikista niistä epäkohdista, mitä he havaitsevat, mutta eivät voi asialle mitään, koska kirkkoahan ei voi arvostella - varsinkaan, kun ainoastaan tämän organisaation seinien sisäpuolella voi olla se "valittu jäännöskansa". Sinäkään Alex et kuulu siihen - vielä - mutta kohdallasi on sentään toiveita, toisin kuin tällaisilla luopioilla niin kuin minä ja muut entiset adventistit.

Ja tosiaan, minkään muun kirkon oppinäkemykset eivät ole yhtä lähellä, mutta en silti pidä "koko pakettia" oikeana. Netistä olen löytänyt ihmisiä, joilla on paljon samanlaisia näkemyksiä kuin itselläni, ja olen aivan ihmeissäni tästä, koska luulin olevani aivan yksin käsitysteni kanssa. Esim. juuri mainitsemillani www.arvioikaa.com sivuilla on paljon todella hyviä ja raamatunmukaisia kirjoituksia, joiden kanssa adventistitkin voisivat olla samaa mieltä. Mutta kun se Baabeli on siellä adventtikirkon "ulkopuolella", niin eihän niitä kannata tutkia. Parempi lukea vain oman kirkon tuotoksia, niin säilyy oppi puhtaana. Minkään kirkon jäsenellä kun ei ole sitä vapautta tutkia KAIKKEA, ja pitää se, mikä hyvää on.

Yritän miettiä uutta nimimerkkiä, mutta vielä ei ole tullut mieleeni mitään sopivaa.

No johan minä sitä ajattelin kun nyt viimeaikoina luin noita kirjoituksiasi - että kummallista jos ensin kirjoittaa kaikenlaista netissä ja sitten muuta tällä palstalla. Osakkeesi nousi ainakin minun silmissäni huomattavasti .. :) jos nyt niin voisi sanoa ilman että joku jo hyppää niskaan .. :)) Palataan asiaan - täytyy lähteä muihin muille asioille just nyt..

alex

• Täysi vapaus...
        entinen adventisti kirjoitti:

Miksi ei ole, ei minua ainakaan kukaan ole viellä kieltänyt tutkimasta, kyllä on täysi vapaus ollut tutkia mitä haluaa, tosin kun olin helluntalaisissa niin siellä tosin kiellettiin tutkimasta adventistien kirjoja.

• ukkneB
        alex.kasi kirjoitti:

Jassoo - että sellaisia mollaajia - minä tarkoitan sellaisia kriitikkoja jotka aina kritisoivat mollissa - eli negatiivisessä ja surullisessa (tai sanottaisko säälittävässä) mielenlaadussa .. Ei lähes koskaan mitään positiivista sanottavaa...

alex

Olenhan minäkin mollannut ja koettanut saada itseni lisäksi adventtikirkosta pois lusteet, mutta ymmärrän että niiden täytyy antaa kasvaa, kunness leikkumiehet enkelit erottavat pahat vanhurskaista.

Mutta silti uskon että Jumalan sana ei ole harhaan mennyt, kun se kertoo: " Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huuliltani niiden nimiä" Ps 16: 4

Minä olen kritisoinut Turun Beeteliä, adventtikirkkoa ( jäseniä) , en rakennusta!..jotka ovat ottaneet vieraan jumala, mutta esim. pyh ei millään kerro sen nimeä! terv. benkku

• >>> Olen kirjoitellut tällä palstalla sen perustamisesta asti - ja vaikka palstasta muodostuikin aivan toisenlainen kuin halusimme - niin kuitenkin olen (hieman hämmästyneenä) todennut, että monet ihmiset ovat kaikesta mollaamisesta huolimatta muuttaneet mieltään eri asioista koska ovat havainneet että olivat ehkä hieman väärässä tai ehkä että heillä oli huono kuva (olivat kertakaikkiaan tietämättömiä - huonosti informoituja) eri asioista. >>>

Adventtikirkon jäsenmäärä laskee Suomessa kuin lehmän häntä, niin on hienoa, että lukuisat adventtikirkosta eronneet ovat löytäneet täältä hyvää informaatiota jättääkseen kulttielämän taakseen, joten palstalle pisteet siitä.

Selväpäiset kirjoittajat antavat hyvää informaatiota ja ne, jotka lumoutuvat vähemmän selväpäisten itsekeksimistä filosofioista, saavatkin jäädä adventtikirkon tulevaisuutta rakentamaan lahkon hoiviin. Jokainen sellainen henkilö on loistava lisä adventtikirkon sekavaan seurakuntaan.

>>> Muistan esimerkiksi kuinka sapatin pitämisestä oli tiukkaa polemiikkia aikaisemmin >>>

Tällaisen kuolevan, pienen lahkon opilliset erikoisuudet toimivat vallan mainiosti silloin, kun muut tekevät heidän työnsä silloin, kun he jumalansa kieltäminä eivät työhön kykene.

Jos kaikki pitäisivät sapatin, niin nykyinen maailma ei yksinkertaisesti toimisi, sillä ihmiset tarvitsevat ruokaa, sähköä, lääkkeitä, hanasta vettä, töpselistä sähköä ja niin edelleen seitsemän päivää viikosta.

Joten osa voi loisia kun vain löytyy heitä, jotka tekevät heidänkin työnsä. Mutta mukava jumalahan sellainen on, joka lisää muiden taakkaa omituisilla säännöillään ja lisäksi on tehnyt sellaiset säännöt, että ne jotka pitävät yhteiskuntaa pyörimässä adventistien vedellessä lonkkaa, eivät sitten pääse sinne adventistien taivaaseen, mutta tokkopa sinne moni oikeasti edes haluaa.

> Toinen asia oli adventistien ruokatavat >>>

Mormoniuskon kannattajat elävät vielä pidempään, joten onko heidän jumalansa ja profeettansa sitten enemmän jumala ja profeetta?

Japanilaiset elävät myös pidempään, joten olisiko heidän uskontonsa oikea uskonto?

>>> Toiset meistä oppii jos ovat oppiakseen >>>

Se on nähty ;)

• Nyt on kysymys siitä että pidentääkö terveellinen ruoka ihmisen ikää vai ei - minä sanoisin että se on todistettu asia että jos ihmiset syövät terveellistä ruokaa elävät he tavallisesti kauemmin kuin ne jotka syövät epäterveellistä ruokaa.. ei siinä ole mitään taikaa - mutta aikaisemmin saivat adventistit kuulla kaikenlaista pilkkaa siitä että he syövät terveellistä ruokaa, tämä häiritsi monia - tänään on palstalla harvoja jotka eivät tunnusta että adventistit elävät kauemmin kuin n.s. keskiverto ihmiset .. jotka eivät tarkkaile mitä suuhunsa pistävät..

Jos muutkin syövät terveellisesti niin mikäs sen parempi ..

alex

• hyviä lukuja....

Busman, nyt on sinule hyvää luettavaa www. arvioikaa.com meneppä tuolle sivulle ja lue tarkkaan ja opi myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      437
      6210
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5490
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4507
    4. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      83
      4033
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      4006
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3636
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3559
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      125
      3293
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3261
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2319
    Aihe