Syntisi annetaan anteeksi

yksin armosta

Tämä alkoi eilen illalla, kun nukkumaan mennessäni huomasin sisimpäni laulavan vakavuudella ja hartaudella:

"Oi Herra valtaa mun sydämeni
Se synnin saastasta puhdista
Mä että voisin Sun sanaas kylvää
ja veren voimasta kertoa.

Nyt sulle tahdon mä kaiken antaa
ja pyydän: pyhitä huuleni.
Suo Hengen liekin mua kosketella
niin Sua kiittelee kieleni.

Myös käten, Herra, mä sulle annan.
Ne tahdon työhösi uhrata.
Suo kärsivälle mun apu tuoda
ja lientää kuumeisen tuskia.

Suo armo mulle, niin että aina
mä rauhan viestiä viedä saan.
On sielut synkässä synnin yössä.
Oi auta sulle ne voittamaan."
(HL nro 202, R.Öfberg, 1900-luvun alkup.)

Tiesin, että Jumalan Henki näin valmisteli minua johonkin.

Roomalaiskirje:
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

Kirjoitin pian tämän:

Katso minä teen sinulle uuden tien
yli laaksojen ja vuorten vien
läpi synkkien polkujen
Sisimpääsi kastelen

Katso sinut isien luokse vien
Tulen näytän uuden tien
Sisimpääsi hiljaa kastelen
Katson ja ihailen

Tien päässä polku odottaa
Tien päässä polku uuden maan
tahroista vapaa, saat omistaa
tuon rannan rauhan ja puhdistavan

Sitten heräsin tähän kertosäkeeseen:

"Oi armon suuri Herra
Tule täytä työsi taas
että syntinen, painunut maahan
Armon virrassa nousta saa
Että syntinen, painunut maahan
armon virrassa nousta saa."
( HL)

Sitten taas heräsin tähän voimakkaaseen kohtaan:

"For the old has past away
And This is a brand New day!"

"Vanha on mennyt, tämä on merkattu uusi päivä!"
(Planetshakers)

Korinttolaiskirje:
5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Matteuksen evankeliumi:
9:6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
9:7 Ja hän nousi ja lähti kotiinsa.
9:8 Mutta kun kansanjoukot sen näkivät, peljästyivät he ja ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.

Matteuksen evankeliumi:
10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Sillä vallalla, jonka Jeesus on meille opetuslapsilleen antanut, julistan Sinulle kaikki Sinun syntisi anteeksi. Sitä, joka Hänen luoksensa tulee, Hän ei hylkää.

You Are God, Planetshakers:

http://m.youtube.com/watch?v=JI_9ijyDfac

9

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Coocco

"julistan Sinulle kaikki Sinun syntisi anteeksi"
      Julista vaan minkä jaksat, mutta edes Raamatullisesti ei kaikkia syntejä saa anteeksi:
      "31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
      32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa."
      Matt 12:32-33

Äläkä kiemurtele ja vääntele, kuin Paavolan Petri konsanaan. Tuossa kohdassa ei ole mitään tulkinnan varaa jätetty.

• yksin armosta

Tämä on täsmäsanaa jollekin, ei tietenkään kaikille lukijoille.

• Sana vain

Päivän sana sopinee tähänkin paikkaan.
      Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.
      Ilm. 12:10

Perkele pyrkii viemään sydämestä Kristuksen. Se on sen päätehtävä, ei niin väliä, miten se tapahtuu. Paha voi yrittää langettaa kristityn syntiin, sillä se tuntee heikoimmat kohtamme ja osaa ampua niihin nuolensa. Se saattaa vietellä meitä myös omavanhurskauteen, jolloin paisumme hengellisesti ylpeiksi ja omahyväisiksi emmekä tarvitse enää anteeksiantoa tai armoa. Se osaa myös kiusata sisältäpäin. Se syyttää sydäntä laiminlyönneistä, epäuskosta, syntisistä haluista, heikkoudesta ja kaikesta mahdollisesta, mikä vain voi horjuttaa rauhamme. Pahinta on, että perkele osaa ajoittain hämätä siten, että Vapahtaja alkaa saada tuomitsijan ja hirmuvaltiaan piirteitä, jotka ovat juuri perkeleen tunnusmerkkejä. – Älä siis päästä perkelettä omaantuntoosi Kristusta karkottamaan, vaan karkota sinä hänet Jumalan sanalla. Syyttäjän nuolten kärjet on jo katkaistu, Jeesus on kantanut syntimme ja omatuntomme saa elää vapaana.

• näkymätön ninni

Hyvin sopii päivän sana tähän yksin armosta laittamaan aloitukseen! Joka myös kovasti kosketti!

Ja kiitos näistä päivän Sanan valaisevista selityksistä! Kiva, että olet jaksanut laittaa päivän Sanaa meille kaikille luettavaksi. :)

Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armoa, rauhaa ja rakkautta toivottaen!

• Myöhässä
        näkymätön ninni kirjoitti:

Hyvin sopii päivän sana tähän yksin armosta laittamaan aloitukseen! Joka myös kovasti kosketti!

Ja kiitos näistä päivän Sanan valaisevista selityksistä! Kiva, että olet jaksanut laittaa päivän Sanaa meille kaikille luettavaksi. :)

Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armoa, rauhaa ja rakkautta toivottaen!

Kiitos.

• Hyvä niin

Kiitos Herralle, että vielä on uskovia ja uskovien yhteyttä olemassa.

• yksin armosta

Tarvitsetko syntien anteeksiantoa tänään?

Tule Jeesuksen luokse. Hän on valmiina ottamaan Sinut vastaan ja Hän RAKASTAA Sinua!

• näkymätön ninni

Psalmi 32

1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
      2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
      3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
      4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni; minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
      5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
      6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
      7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
      8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".
      9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty.
      10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
      11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.

• Bravoota

Onpas pysynyt yksi ketju asiallisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe