Lyrica ja rivatril. VÄSYTTÄÄ

mikäliee

moi, onko muilla kokemuksia kyseisistä lääkkeistä ja niiden sivuvaikutuksita.

mulla menee lyricaa 600mg /vrk eli maksimi ja rivatrilia joku 8mg eli 4x 2mg.

väsyttää niin perkuleesti aina töissä, nyt kysymys kuuluukin, että kumpiko noista

mahtaa olla se enemmän väsymistä tuova, molemmat toki vahvoja sedatiivejä,

mutta minusta lyrca väsyttää enemmän, molempia lääkkeitä olen käyttänyt yli
vuoden

mutta nyt vasta nostettu lyrica maksimiin pari kk sitten.

Kiitos vastauksista !

12

4804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rivakokemus

      Molemmilla on väsyttävä vaikutus, kuten tuoteselosteesta huomaat. En ole käyttänyt Lyricaa, mutta minullakin Rivatrilin väsyttävä vaikutus oli vain vähäistä.

      • 2´2

        Miksi noin älytön annos Rivatrilia?


      • Kysyjälle
        2´2 kirjoitti:

        Miksi noin älytön annos Rivatrilia?

        Kysy aloittajalta, älä minulta.


    • Välilevynen

      Ja miksi noin iso annos Lyricaa? Onko sulla hermokipuja vai mistä kyse?

    • tarja781

      Kannattaisi vähentää molempia asteittain nk. minä tein . Ennen jouduin turvautumaan rivatriliin 2mg *3 päivässä ja lopetin vuosien saatossa näin . Pyysin lääkäriltä 0,5 mg.sta rivatrilia ja käytin sitä noin 5 kpl päivässä. Nyt olen vähentänyt kolmeen tablettiin päivässä joskus pärjään jo kahdella. Minulla paniikkiin ja ahdistuksen hoitoon . Silti olen kuullut et menee aikaa ek. ylimääräinen lääke poistuu elimistöstä , koska väsyttää vieläkin aika tavalla. Lyricasta ei kokemusta . Mutta älyttömät määeät menee molempia. Kannattaa neuvotella lääkärin kanssa asteittaista pudottamoista...... minä en noilla annoksilla pysyisi pystyssä enkä hereillä koko päivänä. Kerro miksi sinulla noin paljon lääkitystä???

    • jan561

      mulla vähennettiin lääkitystä niin että,oteettä otettiin xanorit ja tramalit pois ja rivatrillitki puotettiin 6:teen mg:hen päivään.ennen oli kaikki kolme päällekkäin.(toi tramali jäi yhestä leikkauksesta päälle.oli käytössä n 6 vuotta).mun kokemus taas on lyrikoista et vaikka 300mg:tä vuorokauteen,noittenrillujen kanssa ottaa on virkee ja elämän haluinen.mut kaikillahan ne eritavalla vaikuttaa.minä veikkaisin kuitenkin,että toi rivatril sua enempi väsyttää.tämähän on tietysti vaan mun omiin kokemuksiin perustuva kannanotto.toivottavasti saat annokset sopiviksin.

      • Anonyymi

        Se riippuu ihmisestä ja sen aivotoiminnasta.! Riva on ainoa bentso mikä ei väsytä. Se piristää. Ja saa hyvät yö unet


    • henee992

      Joo, elikkäs väsymys ei johtunutkaan rivatrilistä tai lyricasta, vaan voxran aloituksesta.

      Sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja masennukseen käytän.

    • Moi,

      Itselläni Rivatril vapinaan 0,5 mg keskimäärin 2 tabl(pv, ei väsytä. Tosin Sulla annos on todella suuri vastaten n. 80-160 mg diatsepaamia, koska klonatsepaami 0,5-1 mg = n. 10 mg diatsepaamia (Seppä et al, 2012). Eihän näitä lääkkeitä saisi toki näin verrata, mutta tuo on tylyä taulukkofaktaa. Sairastatko epilepsiaa? Et kerro mihin nuo lääkkeet on määrätty.

      Lyrica menee minulla neuropatiakipuun iltaisin 2 x 150 mg. Sen kuuluukin väsyttää silloin, koska uni paranee enkä herää kipuihin.

    • hene4

      joo, tuossa ylenpänä lukee mitä varten lääkkeet on.

    • Anonyymi

      Pyydä vaikka siihen päälle 50ml tramaleita niin ei väsytä ja eikä tarvitse syödä rivoja niin paljon. Mulla on tuo 2mg rivst ja 75ml ja tramaleita. Lyrica määrätiiin aluksi 2012 ahdistukseen.-kipuihin selkään. No sitten sain vierelle rivat kanssa ahdistukseen/unettomuutteen. Ja 2013 v alkoi hirmu selkäsäryta ja 2015v semmonen diagnoosi M51.1. Ekahan mullakin oli 150ml mutta ne tiputti 75ml ku sain rivat

    • Anonyymi

      Onko tietoa miks rivoja ja lyricaa ei sais syödä sekasin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3900
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      598
      3677
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3672
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2311
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2265
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      325
      1980
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1957
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1786
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1463
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe