Mulla on aivan mielettömät kivut olleet nyt kaksi päivää, särkylääkkeet ei auta, esim. Burana, hammaslääkäri määräsi Panacodia, kyllä turtuu kaikki muu paitsi hammaskipu! Eli MIKÄÄN ei auta.
Ainut asia mikä vähän auttaa on kylmä vesi. Niinpä joudun koko ajan hörppimään kylmää vettä ja pitämään sitä poskessa kipukohdan päällä.
Mulla on ollut särkyä nyt pari viikkoa, käynyt olen päivystyksessä neljä kertaa, ja viikko sitten tulehtunut hammas poistettiin. Poistokohta näyttää siistiltä mutta jotain täytyy olla pahasti vinossa kun näin helvetilliset kivut on! Pari päivää oli parempaa mutta nyt on entistä pahempi!
Mistä ihmeestä voisi olla kyse???
Alan olla jo epätoivoinen kun apua en tuskiini saa, lääkärit neuvottomia, kuvattu on ja antibioottikuurikin melkein jo syöty.
Huomenna menen taas päivystykseen mutta näinköhän saan vieläkään apua jolla kipu muuttuisi edes siedettäväksi.
Kuumaa vihlomista korvaan ja takaraivoon asti, aivan järjettömän kova kipu. Kohta en enää kestä.
Neuvoja?
Helvetilliset kivut!
9
11816
Vastaukset
- Tuskissaan
Katsoinpa äsken tarkemmin taskulampun kanssa kohtaa josta hammas (iso alatakahammas) poistettiin viikko sitten ja kappas vain, siellä olikin iso kanjoni aivan avoinna, taisi viisaudenhampaan juuri pilkottaa aukosta, josta näkyi "kauas". Ei siis ole mennyt umpeen.
Hml sanoi silloin kun hampaan poisti että sen voisi tikata mutta ettei se varmaan ole tarpeen.
Toimiko lääkäri väärin? Siksikö nyt kärsin aivan mielettömissä tuskissa???!
Ei ole ainut poistettu hammas mutta koskaan ei tuollaista aukiletta ole jäänyt eikä tällaista kipua ollut!- zfsdhn
mulla itellä leikattiin alaviisauden hammas, tikit oli vähän aikaa sit kun ne otettiin pois niin lääkärin mukkaan hyytymä lähti pois, eli kuoppa oli tyhjä, vaikka siinä pitäs olla suojana se hyytymä se vähän sellanen sähkönen kipu kesti melkein kuukauden!
mulla pisti silmään toi kohta että sulla auttaa kylmä siihen... mulla tulehtu paikan alta yks hammmas poski paisu, jouduttiin leikkaan auki ja poistaan mätä, ennen tätä kipu oli aivan jumalaton! ja sillon kylmä vesi vei välittömästi kivun pois lääkäri vaan naureskeli että ei se nyt voi noin kipee olla ,kuvasikin,- mutta tulehdus ei kai näkynyt selvästi, jotain hämärää kuulemma vähän... pyyteli kyllä nolona anteeksi kun olin viikonloppuna käynyt hakemassa antibiottikuurin yksityiseltä.
mulla ei sillon kyllä sitä"tyhjän kolonkipua" kylmä pois vienyt, burana kyllä autto.
ettei sulla vaan olis sielä alla pahempi tulehdus kun ne tietääkään? liian pliisu antibiottikuuri??? mutta toisaalta jos se olis tulehtunut, niin parin päivän päästä kipujen alkamisesta se kyllä paisuis se sun poski kun sitä mätää rupeis kertyyn... *arvaileee*
tai jos sielä on söhitty jotain hermoo, ja sielä on piuhat paljaana... mut toisaalta sit luulis että kylmä sattuis ihan kauheesti... joskus voi kuulemma joku hermo "muistaa" kivun... vaikka sitä ei enää olekkaan.
ei kaine laita niitä tikkejä muutaku jos ne leikkaa...?
olipas sekavaa kirjottelua minulla mutta pyydä kovemmat särkylääkkeet jos ei asia muutu - nuoli
zfsdhn kirjoitti:
mulla itellä leikattiin alaviisauden hammas, tikit oli vähän aikaa sit kun ne otettiin pois niin lääkärin mukkaan hyytymä lähti pois, eli kuoppa oli tyhjä, vaikka siinä pitäs olla suojana se hyytymä se vähän sellanen sähkönen kipu kesti melkein kuukauden!
mulla pisti silmään toi kohta että sulla auttaa kylmä siihen... mulla tulehtu paikan alta yks hammmas poski paisu, jouduttiin leikkaan auki ja poistaan mätä, ennen tätä kipu oli aivan jumalaton! ja sillon kylmä vesi vei välittömästi kivun pois lääkäri vaan naureskeli että ei se nyt voi noin kipee olla ,kuvasikin,- mutta tulehdus ei kai näkynyt selvästi, jotain hämärää kuulemma vähän... pyyteli kyllä nolona anteeksi kun olin viikonloppuna käynyt hakemassa antibiottikuurin yksityiseltä.
mulla ei sillon kyllä sitä"tyhjän kolonkipua" kylmä pois vienyt, burana kyllä autto.
ettei sulla vaan olis sielä alla pahempi tulehdus kun ne tietääkään? liian pliisu antibiottikuuri??? mutta toisaalta jos se olis tulehtunut, niin parin päivän päästä kipujen alkamisesta se kyllä paisuis se sun poski kun sitä mätää rupeis kertyyn... *arvaileee*
tai jos sielä on söhitty jotain hermoo, ja sielä on piuhat paljaana... mut toisaalta sit luulis että kylmä sattuis ihan kauheesti... joskus voi kuulemma joku hermo "muistaa" kivun... vaikka sitä ei enää olekkaan.
ei kaine laita niitä tikkejä muutaku jos ne leikkaa...?
olipas sekavaa kirjottelua minulla mutta pyydä kovemmat särkylääkkeet jos ei asia muutuei kai se viisauden hampaan juuri ole jos se on kerran poisttu se hammmas... ja kuvattukin on oliskohan leukaluu mikä sieltä pilkistäää
- Tuskissaan
nuoli kirjoitti:
ei kai se viisauden hampaan juuri ole jos se on kerran poisttu se hammmas... ja kuvattukin on oliskohan leukaluu mikä sieltä pilkistäää
Niin se poistettu hammas on viisaudenhampaan viereinen hammas, jota viisuri oli vähän työntänyt ja hampaiden väliin oli jäänyt sellainen aukko joka tulehtui. Lääkäri suositteli hampaan poistoa vaikka juurihoitoakin olisi voitu kokeilla. Mulla siinä vaiheessa kovia kipuja takana päivätolkulla joten suostuin ehkä liiankin helposti hampaan poistoon.
Viisuri kuvattiin ja se kuulemma näyttää rauhalliselta eikä sitä ole kiirettä poistaa vaikka niin huonossa asennossa onkin että kannattaa pois ottaa.
Mutta ei minusta ole normaalia tällainen avanne mikä poistetun hampaan kohdalla on! Todella syvä ja iso aukko, ei ihme jos pakottaakin.
Oireet viittaavat hammasytimen tulehdukseen koska esim. pitkällään ei voi olla vaan kipu vaan yltyy. Viime yö meni istuessa torkkuessa... Alkaa olla jo aikamoista helvettiä tämä elämä.
Saisinpa jotain kivunlievitystä huomenna tai alkaa olla kestokyky lopussa... - Sanna
Tuskissaan kirjoitti:
Niin se poistettu hammas on viisaudenhampaan viereinen hammas, jota viisuri oli vähän työntänyt ja hampaiden väliin oli jäänyt sellainen aukko joka tulehtui. Lääkäri suositteli hampaan poistoa vaikka juurihoitoakin olisi voitu kokeilla. Mulla siinä vaiheessa kovia kipuja takana päivätolkulla joten suostuin ehkä liiankin helposti hampaan poistoon.
Viisuri kuvattiin ja se kuulemma näyttää rauhalliselta eikä sitä ole kiirettä poistaa vaikka niin huonossa asennossa onkin että kannattaa pois ottaa.
Mutta ei minusta ole normaalia tällainen avanne mikä poistetun hampaan kohdalla on! Todella syvä ja iso aukko, ei ihme jos pakottaakin.
Oireet viittaavat hammasytimen tulehdukseen koska esim. pitkällään ei voi olla vaan kipu vaan yltyy. Viime yö meni istuessa torkkuessa... Alkaa olla jo aikamoista helvettiä tämä elämä.
Saisinpa jotain kivunlievitystä huomenna tai alkaa olla kestokyky lopussa...Oisko mahdollista että se viereinen poskihammas ois se joka nyt särkee? Mulla itsellä oli vastaavantapainen tilanne ylhäällä ja lopulta muutaman peräkkäin tehdyn juurihoitokerran jälkeen se toka vika poskihammas poistettiin mutta tuskallinen kipu ja särky jäikin. Sitäkin ihmeteltiin moneen kertaan ja lopulta molemmat viereiset hampaat aloitettiin juurihoitaa myös ja loppujen lopuksi päädyttiin niittenkin poistoon. Viimeisen poskihampaan poiston yhteydessä samalla leikattiin myös sen alla ollut viisuri pois. Eli kaikkiaan 4 hammasta lähti koko pitkään jatkuneen hoitojakson aikana mutta lopulta lähti tuskallinen särkykin. Kannattaa vaan mennä heti hammaslääkäriin kun vähänkin oireita tai mieluiten tietysti tarkistuttaa riittävänä usein. Mulla itellä tuli vielä heti ton perään toiselle puolelle särky viitoshampaaseen ja sen päätin poistattaa heti ekalla kerralla päivystyksessä enkä odottaa juurihoitojen kanssa pahempaa ja muittenkin hampaitten menetystä myös siltä puolelta. Nyt sitten tilalla on rankaproteesi ja senkin kanssa olen mieluummin kuin sen järjettömän säryn vaikkei kauhean kiva tämäkään suussa ole.
- AAA
voi aiheuttaa todella kovat kivut. Tällöin suojaava verihyytymä on poissa ja luu paljaana. Hammaslääkäriin vain, paikallishoitona käytetään ns Clumskyn liuosta ja jodoformia, jotka vievät kivun lähes välittömästi pois. Aineet laitetaan sideharsotamponiin ja tamponi poistokuoppaan. Vaihdetaan muutaman kerran kunnes uusi epiteeli on kasvanut kuoppaan.
- Tuskissaan
Kiitos kaikille vastauksista!
Onneksi sain muutaman tunnin nukuttua ja kipu vihdoin hellitti mutta voi alkaa uudelleen milloin vain, syödä ei oikein uskalla.
Huomenna pääsen lääkäriin, toivottavasti keksii jotain tosiaan.
Avoin kuilu ikenessä ei tosiaan ole kovin hyvä juttu. - sama juttu
Tuskissaan kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista!
Onneksi sain muutaman tunnin nukuttua ja kipu vihdoin hellitti mutta voi alkaa uudelleen milloin vain, syödä ei oikein uskalla.
Huomenna pääsen lääkäriin, toivottavasti keksii jotain tosiaan.
Avoin kuilu ikenessä ei tosiaan ole kovin hyvä juttu.Oletko varma että kipu on juuri sen poistetun hampaan kohdalla?
oireet ja hoito (kylmä vesi) on samat kuin minulla joitakin vuosia sitten. Kyseessä oli epätasaisen purennan rasittama, muuten terve hammas jonka hermo kuoli noiden kipukohtausten seurauksena. Sitten seurasikin juurihoito joka epäonnistui, tuklehduspesäke hampaan juuressa ja kaikenlaista riesaa ja kalliita hoitoyrityksiä.
- tintsu
itseltäni on tässä parin vuoden aikana alaleukaluusta poistettu molemmat viisauden hampaat,molemmat olivat hullussa kulmassa ja lääkäri joutu todella tekemään duunia saadakseen ne pois.
leikkauksien välissä oli noin vuosi.
viimeisen hampaan poiston jälkeen alkoi kuvaamasi kipu.
se oli helvetin raastavaa.
kävin päivystyksessä useasti ja siellä vanhat amalgaami paikatkin revittiin pois ja tehtiin kaikki mahdollinen ,kipu ei loppunut.
vanhoissa eikä uusissa paikkauksissa ollut vikaa.
kaikki oli ok ,niin mulle sanottiin.
söin buranaa kuin purkkaa.
sitten varasin ajan läheiselle hammaslääkärille jolle sitten selostin tilanteen ja sanoin että en kuvittele kipua joku on oikeasti pielessä.
kävi ilmi että juuri tuon viimeisen hampaan poisto oli muuttanut hampaideni purentaa ja siitä johtui tämä kipu.
tämä aivan ihana naislääkäri hioi hampaitani uuteen kulmaan ja seuraavana päivänä olo oli kuin uudesti syntyneellä.
Syy oli siis muuttuneessa purennassa.
että vaihda lääkäriä saat avun=)))tsemppiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733