Jetta Hybrid

Hybridiä miettivä

Tuli tänään käytyä koeajamassa otsikon mukainen peli.

Huomioita:

-järkyttävä hinta 36000€
-heikko varustelu vakiona ja varsinkin tuohon hintaan
-dsg vaihteisto ei sovi tuon kanssa alkuunkaan. Meno ärsyttävän nykivää ja vaihteisto aivan pihalla keskustan ruuhkassa (koeajo sattui klo:16)
-kova kulutus suhteessa mainostettuun 4,1 vs. 8,4 (ajotietokoneen näyttö)
-raskasohjaus
-pieni tavaratila
-yllättävän hiljainen verrattuna esim.diesel Jettaan
-suorituskyky kaupunkiajossa surkea tehoihin nähden, maantiellä taasen sangen ripeä.

Verrokkina edellisenä päivänä Auris hybrid (koeajo lenkkin täysin sama ja samaan aikaan)

-kulutus tietokoneen mukaan 3,6
-ripeämmät lähdöt valoista/seisoksista
-miellyttävä nykimätön veto
-varusteet verrattuna jettaan (navi,parkkiassistentti,peruutus kamera, bixenon,valoautomatiikka,avaimeton käyttö)
-hinta 29000€
-paremmat penkit, jetassa oli kovat kuin kivi ja jäivät jotenkin korkealle.
-tavaratila isompi
-heikompi suorituskyky välillä120-160km/h
-vetokoukkua tähän ei saa, jettaan ilmeisesti saa

Mutta jos noista jompikumpi menee hankintaan niin ei ole vaikea valinta. Saan auriksessa paremman suorituskyvyn (normaaliin arkiajoon) halvemmilla käyttökuluilla ja n.10000€ halvemmalla (samoinvarusteltuna). Tilataan sitten vaikka taksi vetämään sitä peräkärryä.

24

4595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HSD -10

      Kesäkuun tuotannosta lähtien Auris hybridiin saa vetokoukun jolla voi vetää 345 kg peräkärryä. Tuo kokemuksesi Jetta hybridistä on täysin vastakohta siitä mitä olen lukenut lehtien sivuilta mutta en epäile lainkaan, lehdethän herkästi vain kehuvat ja kehuvat noita VAG:n tuotteita. Täytyy kyllä käydä koeajamassa itse tuo Jetta kunhan joutaa kiireiltään, mielenkiintoisen kommentit siitä kyllä heitit joten täytyy näin Touring Sportin omistajana käydä se myös kokeilemassa. Tänään ajoin huvikseni Avensis 1.6 sedanin manuaalina ja ajotietokoneen mukaan 20 km:n kaupunkiajon keskikulutus 31 km/h keskinopeudella oli 7.5 l/100km kun omalla Aurisilla pääsee kevyesti mataliin nelosiin samalla lenkillä.

      • naurattaa

        345 kg peräkärryä...heh heh....minun pelkkä kärry painaa jo enemmän.


      • 10110101010100011

        Mitsubishin Outlander PHEV:llä saa vetää 1500 kg. :)

        Voi siis vetää jo pientä - keskikokoista asuntovaunuakin.


    • ou nou

      Ja pah! vai että nauris ripeämpi valosta lähdettäessä? no ei varmana ole! Tuulilasi mittasi koeajossaan hybridi jetalle nollasta satkuun 8,6 sek ja nauris varmaan menee siinä 11 sekkaa.

      Jetta sentäs auto ja sillä viittii lähtee myös reissuun mut nauriksella ei

    • tsugetsu

      Pah. Et ymmärrä selvästi mikä ero on 0-100 kiihdytyksellä ja valoista lähtemisellä.

      VAG-konsernin DSG-loota on yksi hitaimmista automaateista lähtemään paikaltaan; jopa perinteiset mehumaijat ovat nopeampia. Syy on se, että DSG-vaihteistolta kuluu pitkään auton saamisessa liikkelle siitä kun kuski painaa kaasua. Toisin kuin normaaleissa automaateissa, monilevykytkimen täytyy ensin tarttua ennenkuin yhtään momenttia kulkee pyörille.

      Toyotan eCVT:ssä puolestaan voima tulee sähkömoottorilta täysin viiveettä ja heti maksimiväännöllä.

      En epäile etteikö Jetta Hybrid olisi selvästi nopeampi 0-100 sekä motarilla ohituksissa, mutta *takaan* että se jää taajamassa valoissa Auris Hybridien ja Priusten taakse :)

    • katsotaan?

      voi voi...tojomies mahtailee? Voidaan toki koettaa, mulla 160 hv tsi kaksoisahdettu Golf VI dsg ja takaan että sun sähkövirveli kattoo takavaloja myös liikennevaloista lähtiessä. Lyön vaikka tonnista vetoa.

      • onkoniin1

        Auto Bild testasi autojen sammutusautomatiikkaa, jossa testissä start-stop käytössä tarvitsi VW Passat TDI 20 km/h nopeuteen aikaa 2,48 sekuntia, Audi A6 TDI vaati vastaavasti 2,67 sekuntia, kun taas Toyota Prius vaati 1,88 sekuntia.


      • pelle olet

        mihin sinulla on noin kiire....seuraaviin valoihin?


      • IsisAjaaTojolla

        Voi kun on pojulla tehoa autossa. Karvanopat vaan heiluu kun Golffi jättää kaikki jälkeensä liikennevaloissa :).


    • HSD -10

      Mä muistan myös tuon Autobildin testin, muistaakseni "liikennevalotestissä" Toyota Priusta nopeampi oli vain Porsche ja oliko BMW, nämä muut kansanautot oli AINA Priusia jäljessä. Joten, kyllä, Jetta jäisi kakkoseksi Auris Hybridille. :))

    • Auris tuli tilattua

      Tuota juuri tarkoitin. Ei ole arkiajossa juurikaan tarvetta 0-100km/h kiihdytyksille mutta 0-50 on tarvetta kymmeniä kertoja päivässä. Jetta on vielä valoissa laittamassa dsg:hen vetoa kun Auris on risteyksen yli.

      Saan kuukauden päästä uuden Auriksen Comfort varustetasolla. Säästö n.10000€ jettaan nähden ja paremmat varusteet. On ainakin luotettava ja lämmin valinta verrattuna jettaan. Antaa volkkarin vielä opetella 20 vuotta hybridin tekoa ja katsotaan sitten uuudestaan.

    • Kokemusta on

      Lopettakaa isot miehet tuo tyhjänpäiväinen lätinä. Kirjoittakaa kiihkotonta tosi asiaa. Taitaa olla niin ettei teillä ole kunnon autoja itsellä ollenkaan. Vain pikkupojat väittelevät tuollaista " minun parempi kuin sinun". Miljoona kilometriä ja 15:sta uusi auto alla,eri merkkejä kokeillut.

      • Kokemusta on

        Kävin koeajamassa Jetta Hybridin ja meno oli vaivatonta. Taajama-ajoa, vajaan 20:n kilometrin moottoritie pyrähdys mukana, että sai tuntumaa tehoihin ja lähtihän se kuin "hauki kaislikosta". Bensa moottorin mukaantuloa ei kaupungissa huomannut, vasta rajussa kiihdytyksessä kuului hieman murinaa. Näyttö kertoi millä mennään. Kaikkinensa kilometrejä tuli n. 50 ja keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,9 l/100 km. Auto oli yllättävän hiljainen. (Itselläni Passatti 2012 verrattuna).Hintahan ei ole halvimmasta päästä mutta onneksi ei tarvita muuta kuin rahaa ja sitähän voi kuluttaa mihin itsekukin haluaa.
        Tavaratilan kutistuminen oli ainut negatiivinen asia näin äkkiseltään. Oiva auto paljon kaupugissa ja taajamissa ajavalle. Maantielläkin pitäis mennä pienellä kulutuksella. Talvitoiminta jää nähtäväksi.
        Plug IN versiota odotellessa, sitten hieromaan kauppoja?


    • Kestääkö tuo

      Ehkäpä kannattaa kuitenkin odotella pari vuotta ennenkuin Jettaan investoi. TSI, DSG ja siihen kaupanpäälle sähkömoottori, jonka valmistajalla ei ole aiempaa kokemusta ko. tekniikasta ei kuulosta kovin luotettavalta yhdistelmältä.
      Toyotalla on ylivoimaisesti eniten kokemusta hybrideistä ja Prius on useamman eri lähteen mukaan yksi luotettavimmista autoista monen vuoden ajalta. Vielä kun ne saisi sen pahuksen ergonomian kuntoon...

    • Tosi säästöä!

      Naurattaa tämä hypriiti-vouhotus.

      Hei c'moon! Ottakaa vihdoin taskulaskin käteenne ja laskekaa. Maksaa nyt jostain meksikaani-Jetasta tai Auriksesta tuollaiset hinnat että saadaan hypriiti ja muka säästetään joo.

      Hankkikaa saman kokoluokan hinnat alkaen bensavehje (bensa siksi koska se on vahvempi ajan saatossa kuin ylihienot dieselit), automaatilla. Hinta jää sinne 25 tonnin kieppeille. Jos siis uusi auto olla pitää.

      Hinnassa säästämälllänne rahalla saatte polttoainetta vuosien tarpeiksi eli se säästö tulee jo automaattisesti. Eikä ole monimutkaista tekniikkaa ja jälleenmyyntiarvo säilyy perusmalleissa aina paremmin, ja välirahalla eli euroilla se auto aina vaihdetaan ja maksetaan.

      Järki käteen!

      • naurettaa

        Olen 100% sinun kannalla ja yli 10 000 euron hybridi lisää ei saa ikinä polttoaineella läjään....ja sinulla on sähköauto jolla ei Suomessa tee yhtään mitään....kertokaa yksikin syy miksi ostaa hybridi...ja se että vie 8 dl 100km vähemmän ei nyt riitä?


    • kn knoo

      Mutta kun sen hybridin lisähinta ei ole Toyotalla 2.5 k€ enempää tavalliseen malliin nähden niin jos auton ostaa itselleen, eli pitää sitä yli 3 vuotta niin sitten se alkaa "tuottamaan" voittoa mutta en minä sitä hybridiä sen takia ostanut, on vaan kiva ajaa tulevaisuuden tekniikalla jo tänään. Aja sinä sitten pappa-ikäisenä, mä ajan nyt hybridillä.

      • höpö höpö

        tuo hintaero ei pidä nyt paikkaansa....miksi kerrot satuja?


      • tonki siitä

    • ostajopo

      Minkä ihmeen takia piti mennä koeajamaa 36 000 € autoa jos ei kerran kumminkaan ole siihen varaa? Sitten vielä tänne avautumaan ja heittämään jotku "asiantuntija kommentit"!
      SÄÄLITTÄVÄÄ

    • vulvaa

      Voi pillu!

    • Ampperisti

      Nauris tai Prius kiihdyttämässä liikennevaloista on lähinnä vitsi.

      • 423432

        Tarkoitatko että nuo hybridit arpoo liikkeelle lähtöä vielä DSG turboiive dieseleitä enemmän? Edelliskopan Superbi arpoi parikin sekuntia ennen kuin 170hp dsg sai auton liikkeelle.
        Liikennevaloista kaikki lähtee riittävästä. ei siinä ole kiire mutta sivukadulta liikenteen sekaan tai isomman kadu poikki ajaminen on helpompaa jos auto lähtee liikkeelle kun kaasua painaa eikä vasta vähän myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe