autokauppias huijasi

rottelo2

ostin iisalmen autotalosta käytetyn auton, energiakuja 2, myyjä vakuutti auton olevan kunnossa, takuuta ei ollut. auto jätti tielle heti seuraavana päivänä ostoäivästä, rupes keittämään eikä käynnistynyt enää. tulimme bussilla kotiin n.150km 3 henkilöä. ilmoitin myyjälle peruvani kaupan, mutta myyjä ei suostu sopimaan asiasta ja lyö luurin korvaan eikä vastaa puhelimeen kun yritän soittaa. mitkä ovat oikeuteni, kuluja on tullut. bensa, bussikulut ja puhelinsoitot ja mahdollinen auton hinaus paikalta. jos lasketaan yhteen kulut, niin tekee monta sataa. miten toimin tilanteessa, ei ole tapahtunut tällaista aikaisemmin että auto leviää heti seuraavana päivänä, auto jäi tien varteen ja kuka sen hinaa sieltä pois.kelle kuuluu vastuu autosta, en ole rekisteröitynyt sitä vielä.

97

12426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käräjille

Kyllä niinkin iso autokauppa,kuin oikea autotalo,tulee perumaan kauppasi.

• nissani3

Voihan kunnossa oleva auto hajota ,eehän se ole myyjän vika.

• Anonyymi
        nissani3 kirjoitti:

Oletko mahdollisesti juuri tuo kusettaja kauppias Iisalmesta :)

• Ymmärän

On kyllä aika paskamaista toimintaa myyjältä. Tosi halpamaista väittää että auto on kunnossa joka ei oikeasti olekkaan. Vedä liike käräjille jos eivät halua korvata. Olen kuullut tästä samasta autotalosta muutakin kritiikkiä, jonka takia itse ainakaan aijo ostaa tästä kyseisestä autoliikkeestä mitään enkä suosittele muillekkaan. Huono liike ei sille mahda mitään.

• Autoa vailla

Osaatko kertoa tarkemmin millaista toimintaa tai kritiikkiä?itse olen muutamaa autoa netistä katsellut mutta en ole heiltä mitään ostanut, edullisia autoja näkyvät myyvän ja autoa tarvitsisin..

• automies
        Autoa vailla kirjoitti:

Osaatko kertoa tarkemmin millaista toimintaa tai kritiikkiä?itse olen muutamaa autoa netistä katsellut mutta en ole heiltä mitään ostanut, edullisia autoja näkyvät myyvän ja autoa tarvitsisin..

Itse olen kuullut että he myyvät aivan paskoja rotteloita.

• Kuuro vissiin
        automies kirjoitti:

Itse olen kuullut että he myyvät aivan paskoja rotteloita.

Minä taas en ole kuullut mitään koko puljusta.

• Anonyymi

Anna heille mahdolisuus kaikki tekevät virheitä

• Anonyymi

Myyjä joutuu maksaa rempan nii siks itkee

• konservatiivi1

Yhteys kuluttajaneuvontaan, jos se tutkittuaan tapauksen antaa suosituksen joka on Sulle edullinen, niin sitten vasta oikeustoimiin mikäli ei muuten sovita.

• Vierämi

Ihan niinkui uhkapelissä.Sijoita se summa minkä oot valmis häviämmään.

• jioijijoi

Iisalmen Autotalo... mikä upea nimi pikkujobbarille!

• paskaaaaaaaaa

Mitäs ostit Iisalmesta eihän siellä ole yhtään rehellistä ihmistä,ainoastaan juoppoja,narkkeja ja kusipäitä!

• urho8

mikäs vitun pikkuhinttari sinä olet haukkumaan iisalmea saatana

• Anonyymi

ei ei vaan sitä sanotaan että treat people like you would like them to treat you ;)

• asiakaspalvelija

kuluttajansuoja.fi antaaparemman vastauksen kuin suomi24

• kokemusta on

Rehellistä automyyjäähän ei ole.Mutta kokemuksesta sitikkakauppias voittaa muutt.

• AUTOILIA NAINEN

KULUTAJA ASIMEHEEN YHTEYS JA HOIDA AUTO TALTEEN ITSE

• lääke löytyy

Itselleni kävi jokunen vuosi samankaltainen juttu. Aluksi autoliike ilmoitti ettei auton hajoaminen kuulu enää heille vaikka kaupasta oli kulunut vain viikko. Ääni muuttui "kellossa" kun ilmoitin myyjälle ottaneeni yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kun auto oli korjattu liikkeen piikkiin, yritti automyyjä vielä kitistä jotain kuinka he tekivät korjauksen hyvää hyvyyttään, eikä kuluttaja-asiamiehellä olisi ollut mitään vaikutusta asiaan. Joopa joo ja tralla tralla traa

• Väärää tietoa
        lääke löytyy kirjoitti:

Itselleni kävi jokunen vuosi samankaltainen juttu. Aluksi autoliike ilmoitti ettei auton hajoaminen kuulu enää heille vaikka kaupasta oli kulunut vain viikko. Ääni muuttui "kellossa" kun ilmoitin myyjälle ottaneeni yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kun auto oli korjattu liikkeen piikkiin, yritti automyyjä vielä kitistä jotain kuinka he tekivät korjauksen hyvää hyvyyttään, eikä kuluttaja-asiamiehellä olisi ollut mitään vaikutusta asiaan. Joopa joo ja tralla tralla traa

Virhevastuu ei koske normaali kulumisesta johtuvia vikoja. Virhettä määritellessä otetaan aina huomioon auton ikä, ajetut kilometrit ja hinta. Mitä vanhempi ja enempi ajettu auto, sen vähemmän on virhevastuuta jäljellä. Esim. jos 200tkm ajetusta autosta hajoaa vaihdelaatikko, niin ostaja maksaa kaikki itse.

Jos virhe todetaan niin autoliike ei koskaan joudu korvaamaan virhettä kokonaisuutena vaan asiakas joutuu osallistumaan kustannuksiin AINA, koska liike ei ole velvollinen saattamaan autoa parempaan kuntoon kuin vastaava ehjä olisi.
        Jos ostamasi auto on ollut joku vanha rimpula, niin joudut kyllä siitä vastaamaan ihan itse.

• sukeva kutsuu
        Väärää tietoa kirjoitti:

Virhevastuu ei koske normaali kulumisesta johtuvia vikoja. Virhettä määritellessä otetaan aina huomioon auton ikä, ajetut kilometrit ja hinta. Mitä vanhempi ja enempi ajettu auto, sen vähemmän on virhevastuuta jäljellä. Esim. jos 200tkm ajetusta autosta hajoaa vaihdelaatikko, niin ostaja maksaa kaikki itse.

Jos virhe todetaan niin autoliike ei koskaan joudu korvaamaan virhettä kokonaisuutena vaan asiakas joutuu osallistumaan kustannuksiin AINA, koska liike ei ole velvollinen saattamaan autoa parempaan kuntoon kuin vastaava ehjä olisi.
        Jos ostamasi auto on ollut joku vanha rimpula, niin joudut kyllä siitä vastaamaan ihan itse.

Väärin. Autossa on ollut piilevä vika, kansivaurio. Jos liikettä ei korjaus kiinnosta niin se peruu kaupan. Ostaja ei ole autosta juurikaan käyttöhyötyä saanut kun se hajosi seuraavana päivänä kaupasta....

• väärä tietoa
        sukeva kutsuu kirjoitti:

Väärin. Autossa on ollut piilevä vika, kansivaurio. Jos liikettä ei korjaus kiinnosta niin se peruu kaupan. Ostaja ei ole autosta juurikaan käyttöhyötyä saanut kun se hajosi seuraavana päivänä kaupasta....

Lue niin monta kertaa että ymmärrät. Uus maksaa 15 000 ja vanha paska 500. Nii se vanha paska kesti sitten tasan sen kaks päivää. Semmosta se on.

• pietroo1

Minkä ikäinen, paljon kilometrejä, minkä hintainen? Nää kaikki vaikuttaa kuluttaja suojaan?

• juuuuuu

ei millekkää vanhukselle voi takuuta antaa suottapa iniset osta uusia autoja ni huolto pelaa.. kaveri osti yli 10t maksavan vanin ja kotimatkalla hajos moottori
        otti yhteyttä kuluttaja asiamieheen ei mitään hyötyä ne sano et vanha auto ei takuita..

• Mikä liike?

Tarkistatko vielä, kuka sinulle myi auton? Mitä lukee kohdassa myyjä?

Iisalmen Autotalo on muuten Promework Finland Oy:n aputoiminimi.

• Kotisivut...

• tyhjää

• ei teenkeitin

Ei kannata ostaa energiaskuja 2 autoa. Osta vaikka bensatie 4 auto on paljon parempi ei keitä.

• Härski H.

No voihan rähmä, täältä ei takuuta saa edes mielipiteille saatikka autollesi!

• ratkaisija4

Katsoitko ettei olisi bensa loppunut, siitä ei myyjä ole vastuuussa?

• autokauppias3

Tästä linkistä löytyy kyseinen asiakkaalle myyty auto http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/5836524
      Tapahtuneesta on jo sovittu ostaja kanssa ja olemme päässeet yhteisymmärrykseen tapahtuneesta.
      Ostaja voi kirjoittaa tänne tai lehteen jos haluaa oikaista asiaa..

• Sunny Afternoon

Hyvännäköinen pelihän tuo näyttää olevan ja varmaankin kohtuu edullinen. Hyvä kauppa siis ostajalle!

• kauppiaidenpuolesta

Voi, helvetti vanha paska ja puoli-ilmainen, autokaupan suurin ongelma ovat perseaukiset asiakkaat, jotka luulevat, että muutamalla satasella saa uuden auton. köyhien kannattaisi kävellä tai sitten ottaa järki käteen ostaessa muutaman satasen autoa, Tosin köyhyyshän johtuu juurikin tuosta älyn puutteesta.

• jehd

Hyvä homma. Tuollaisen roskan ottaminen takaisinkaan liikkeeseen ei ole ihan mahdotonta. On todella hankalaa tuollaisten autojen kanssa, jos sen joku tekniikkaa ymmärtämätön ostaa. Todennäköisesti se toimii satojatuhansia kilometreja tai sitten käy näin.

• Auto-Jyti:n vihollin

Kun en nyt muutakaan paikkaa löytänyt, tulinpa tänne muutaman tärkeän tiedon ilmoittamaan. Jyväskylän Auto-Jyti. Älä mene sinne, tai osta sieltä autoa. Itseäni kustiin silmään ja huolella. Soitin myyjälle ja keskusteltiin auton kunto, ominaisuudet sekä viat läpi. Kun sitten paikanpäälle päästiin, oltiin Helsingistä ajeltu semmoset 300 km, niin ei asiat ollu ihan niinkuin olla saisi.

Autossa oli häikkää käynnistyksen eston kanssa, mistä myyjä ei ollut kertonut puhelimessa. Pihassa ei meinattu saada käyntiin ja edellä mainitun vian vuoksi jätti seuraavana päivänä työpaikan pihaan. --> mittaristo vaihtoon (eli käynnistyksen esto uusiksi) -->550€. Halpaa kuin saippua.

Autoa ostaessa oli myös monia muitakin pienempiä ja suurempia asioita, jotka myyjä oli jättänyt puhelimessa mainitsematta. Esimerkkinä tuotakoon myyjän ilmoittama auton kunto. Erinomainen. Vastasi todellisuudessa lähinnä tyydyttävää, ehkä hieman alle.

Kovan myyntipuheen ja lupailujen ja pienen hinnan alennuksen jälkeen kaupat syntyivät, oltiin kuitenkin jo rahaa siihen operaatioon laitettu.

Loppu peleissä tilanne oli se, että auto on hyvä ja toimiva, kun siihen uhrasi rahaa hieman yli 1000€. Kun autosta kysyin volkswagen huollossa, sanoivat että myyjä on tiennyt tästä viasta, kun se heidän järjestelmistäänsäkin löytyy (käynnistyksen esto).

Eli pahasti kusetti myyjä. Vakuutteli auton olevan kunnossa. Paikan päällä havaittiin muutama vika, josta tuli pieni alennus. Suurimman jätti kertomatta, mittariston vaihdon tarpeen, joka maksoikin 550€. Kunnon mulkvisti.

Varokaa nyt sitten jumalauta sitä Jyväskylän Auto-Jytiä. Ettei jäisi epäselvyyksiä liikkeestä, on osoite Ahjokatu 11.

Jos sattuisi myyjä koskaan lukemaan tätä, niin haista pitkä *****, ja vedä ittes köyden ********. Terveisin meikäläinen.

Ps. Jos tästä on apua edes yhdelle henkilölle, koskaan, niin tämä oli todellakin sen arvoista. Lukekaa ja hyötykää.

Ps. Toivottavasti ei ole väärässä topikissa.

• autoja riittää

Niin... ostit kuitenkin, oma vika, mitä sitä täällä ruikuttamaan.

• huijattu3

• ei kukaan...

• j.t.s

Olen ostanut pojilta 14 autoa sinä aikana kun ovat toimineet koska en ole enää ihan nuori jeppe, onhan tietysti omaakin syytä etten aina ole tarkistanut aivan autotohtorin kaavalla kaikkea, Mutta esimerkkinä eräs mb c, ajoin sen leimalle pari päivää ostosta ja etupään tukivarret aivan paperia ja liki ettei kilvet lähtenyt. Ajoin autoliikkeelle joka tilasi uudet varret, asennutti paikalleen, katsasti sain vara-auton veloituksetta ja kun mb oli redi sain hakea sen ja kysyin omaa osuuttani kustannuksista niin ei huolittu mitään. Autokaupassa kannattaa muistaa sellainenkin asia että jos menet suus vaahdossa rääkymään että auto oli romu, saat samanalaisen kohtelun nopeasti takaisin ja korjaushalukkuus laskee myyjäpuolellakin. Ei minulla ole jytiä eikä muitakaan liikkeitä kohtaan suurempia sympatioita, mutta tarkista auto niin hyvin kuin ikinä osaat, pyydä, jos mahdollista saada auto vaikka kahdeksi päiväksi ennen kauppaan sitoutumista ajoon kun kaupan ehdot ovat sovittu, se näyttää mistä auto on tehty. ja jos auto on toiminut ok, mikä siinä tee kauppa koska onhan kuluttajansuojapäällä edelleenkin.
        Omalla kohdalla tämä rauhallisuus on toiminut, ei ole valtamerilaivaa kaatunut, vain peltilehmä petti.

• Anonyymi
        autoja riittää kirjoitti:

Niin... ostit kuitenkin, oma vika, mitä sitä täällä ruikuttamaan.

Auto-Jytin edustaja?

• osto kiimassa

Osto rapula seuraa iloista ostamista.

Oliko suomen ainoa auto itse jättäisin ostamatta jos ei edes käynnisty kunnolla myyjän pihalla.

Itse hain 700km päästä ja kävin ko, auton katsomassa 400km päässä ja ei valittamista.

Netti on väärällään merkkikerhojen palstoja joista saa jopa ilman kirjautumista selvitettyä ostettavan auton ongelmakohdat ja pienellä viitseliäisyydellä tiedät enempi mitä se Automyyjä=Joppari=yksityinen siitä tietää.

Käytetyn ostajan on hyvä jättää se "toiminta tonni" uutukaisen autonsa kuntoon laittamiseen eli kysymys? onko kukaan myynyt ehjää käytettyä autoa koskaan?

Valittajat voi mennä sinne peilin eteen ja miettiä ihan oikeasti!!!!!!

• iuytyhjukhgf

Entinen konkurssilainen siellä yrittää tienata euroja ja toinen tekee pimeetä.

• maailmanimpi

Hyvä kauppa;=)

• byllyvaan

Jiiihaaa!

• Myyntimies John Doe

Ostat 25v vanhan ja 500e maksavan auton ja kehtaat vielä haukkua myyjän huijariksi, kun auto ei ollutkaan sitten uutta vastaava! Tuossa hintaluokassa voit autoa tutkia ihan niin paljon kuin ikinä huvittaa, mutta myyjäliikkeen vastuut loppuvat tasan siihen, kun auto portista häipyy. Hieman suhteellisuuden tajua voisi käyttää tässäkin asiassa.

• tämätotuus

Mutta kun se köyhä on poikkeuksetta saatanan tyhmä, jos edes hiukankin pää pelaa ei ole koskaan perseaukinen.

• Jotain_tietävä

Se 25 vuotta vanha auto todrnnäköisesti toimii paremmin ja pidempään, kuin n. 2-3-vuotta vanha lisku. Varsinkin jos siinä saattu oleen kirjainyhdistelmä t(f)si dsg, niin moni liike ei edes ota sitä vaohdossa, koska se on mahdoton myytävä ja korjauskulut hipoo pilviä. Uudempi ei ole parempi, kuten niin moni ymmärtämätön autoilija kuvittelee. Em.kirjainyhdistelmää käyttävä konserni on mennyt kehitylsessä taaksepäin ja entisestä laadusta ei ole, kuin muisto jäljellä. Sama pätee myös TODELLA kalliisiin saksalaismerkkeihin. Diesel bemarin öljynvaihto 582€. Kyseisen merkinnedustaja kertoi minulle Korealaisten autojen huoltojen olevan niin kallit, ettämhe voivat antaa autoilleen 7-vuoden takuun. Ei se siitä johdu, vaan siitä, että Korealainen tekee kiistatta parasta laatua tänäpäivänä ja aasiassa autolle ON PAKKO antaa 5-vuoden takuu. Minunkin seuraava autoni on Korealainen. Nykyisin ajamani Volvo on vielä kohtuu hyvälaatuinen, mutta uudet alkavat olla jo aika heikkoja esityksiä. Sääli luopua ajoltaan hyvästä autosta, mutta laatu sanelee ehdot. Tojotamiestenkin kannattaisi käydä koeajamassa Korealaiset, niin voi se tojota jäädä aika nopeasti sinne kauppaan. Kehitystä merkillä ai ole 50-vuoden aikan tapahtunut ja mm.uusi hiace ei saanut myyntilupaa,mkun ei kyennyt alittamaan päöstörajoja ja nykyinen on jotain ihan muuta, kuin tojota. =) Jaguar (XE, XF) alkaa myös olla hinnaltaan sellainen, että siihen on ihmisillä varaa. Kanattaa tutustua, koska Britti, jos joku, tietää miten ajettavuudesta saadaa huippuhyvä. Ajoin XJ Jaguarilla vuosia ja se onnedelleen yksinparhaita autoja mitä, minulla on koskaan ollut ja niitä on ollut todella monta.

• Anonyymi
        Jotain_tietävä kirjoitti:

Se 25 vuotta vanha auto todrnnäköisesti toimii paremmin ja pidempään, kuin n. 2-3-vuotta vanha lisku. Varsinkin jos siinä saattu oleen kirjainyhdistelmä t(f)si dsg, niin moni liike ei edes ota sitä vaohdossa, koska se on mahdoton myytävä ja korjauskulut hipoo pilviä. Uudempi ei ole parempi, kuten niin moni ymmärtämätön autoilija kuvittelee. Em.kirjainyhdistelmää käyttävä konserni on mennyt kehitylsessä taaksepäin ja entisestä laadusta ei ole, kuin muisto jäljellä. Sama pätee myös TODELLA kalliisiin saksalaismerkkeihin. Diesel bemarin öljynvaihto 582€. Kyseisen merkinnedustaja kertoi minulle Korealaisten autojen huoltojen olevan niin kallit, ettämhe voivat antaa autoilleen 7-vuoden takuun. Ei se siitä johdu, vaan siitä, että Korealainen tekee kiistatta parasta laatua tänäpäivänä ja aasiassa autolle ON PAKKO antaa 5-vuoden takuu. Minunkin seuraava autoni on Korealainen. Nykyisin ajamani Volvo on vielä kohtuu hyvälaatuinen, mutta uudet alkavat olla jo aika heikkoja esityksiä. Sääli luopua ajoltaan hyvästä autosta, mutta laatu sanelee ehdot. Tojotamiestenkin kannattaisi käydä koeajamassa Korealaiset, niin voi se tojota jäädä aika nopeasti sinne kauppaan. Kehitystä merkillä ai ole 50-vuoden aikan tapahtunut ja mm.uusi hiace ei saanut myyntilupaa,mkun ei kyennyt alittamaan päöstörajoja ja nykyinen on jotain ihan muuta, kuin tojota. =) Jaguar (XE, XF) alkaa myös olla hinnaltaan sellainen, että siihen on ihmisillä varaa. Kanattaa tutustua, koska Britti, jos joku, tietää miten ajettavuudesta saadaa huippuhyvä. Ajoin XJ Jaguarilla vuosia ja se onnedelleen yksinparhaita autoja mitä, minulla on koskaan ollut ja niitä on ollut todella monta.

Herra toitottaa luotettavuutta ja sitten mainitsee kuinka tykkäsi niin kovasti Jaggesta. Hah hah hahaa

• sunny b11

minulla hieman eri kokemus 140euron autosta. kohta vuoden ajanu datsun nissan sunny. malli ratkaisee tässä hintaluokassa. se on b11 1.5 sgl. 11 kuukauden aikana 32000km eikä yhtään remonttia. pelkät öljynvaihdot riittäneet. olen tyytyväinen autoon.

• asiakas1

Ostin 5000 euron arvoinen auton liikkeestä, auto hajosi paluumatkalla kotiin. Hinaus ym.
      Myyjä yrittää vältellä yhteydenottoa eikä suostu maksamaan rahoja takaisin. Myyjä myi auton jossa oli virhe, pimitti tiedon minulta. Lyö luurin korvaan ja räyhää. Suuttunut koska virhe tuli liian aikaisin ja paljastui huijariksi. Eli näitä löytyy, myyjä oli alussa asiallinen, mutta ei vastannut välillä kysymyksiin. Toivon että tuollainen huijaus loppuisi Suomessa. Todella törkeää, varastamista viattomilta asiakkailta, valehtelua, tietojen pimittämistä.huh huh mitä menoa .....

• Ei takuuta.

Käytetyissä autoissa ei ole takuuta.

Mikä siinä muuten kotimatkalla hajosi?
        Voihan se olla, että on virhevastuuasia, mutta oletan ettei ole sitäkään ja silti olet vaatimassa jotain kaupan purkua ja silloin ei mikään ihme, jos lakien mukaan toimiva autoliike lyö luurin korvaan kun et puhetta usko.

Toivon, että tuollainen "käytetyssä autossa on takuu" höpinä loppuisi Suomessa. Missään muuallahan tuollaista asiakkaitten kieroutumaa ei olekaan, kuin Suomessa.

• Huhhuh mitä menoa...

Todella; Huh huh mitä menoa...
        Käytetyn auton ostajat on ihan sekaisin, suorastaan päästään vialla. Ainakin kun näitä palstoja lueskelee ja näkee, millaisista asioista valitetaan. Kuvitellaan ilmeisen tosissaan, että ostajalla itsellään ei ole mitään vastuuta teoistaan (ostopäätös, lain velvoittama tarkastus jne.) ja että autoliike automaattisesti korvailee lähes kaiken, mitä ostokrapuloissaan viaksi keksitäänkin. Ja kun ei korvaakaan niin huijariliikehän se on.
        Huh huh mitä menoa...

• Asiakas1
        Ei takuuta. kirjoitti:

Voihan se olla, että on virhevastuuasia, mutta oletan ettei ole sitäkään ja silti olet vaatimassa jotain kaupan purkua ja silloin ei mikään ihme, jos lakien mukaan toimiva autoliike lyö luurin korvaan kun et puhetta usko.

Toivon, että tuollainen "käytetyssä autossa on takuu" höpinä loppuisi Suomessa. Missään muuallahan tuollaista asiakkaitten kieroutumaa ei olekaan, kuin Suomessa.

Hei jos myyjä ei edes soittanut takaisin ja ei suostunut sijaisautoa antamaan ? Mitäs luulet miksi se vittuilee kuin viimeistä päivää, ihan sen takia koska jäi rysän päält kii.
        Ai mikä hajosi? Kuules hajos aika monta juttua 15 minuuttia oston jälkeen. Auto moottorivalo päällä ja mittarit sekos, käry, sammus itellään eikä vaihdet toiminut enään. Ei mikään pieni virhe, auto ajettu silti alle 80 000 km kokonaisuudessa.

Myyjä tiesi virheestä, odotti että se tapahtuu myöhemmin. Myyjä soitti itse minulle seuraavana päivänä ? Miksi, koska halusi päästä nopeasti siitä eroon. Yrittää luistaa koko jutusta. Oli se käytetty auto tai uusi niin minua ei kiinnostaa se että kuinka käytetty, silloin jos menemme sinun systeemisi mukaan eihä maailmassa saisi enää myydä käytettyjä autoja. Minua kiinnostaa vaan se että miksi pitää huijata ihmisiä ... jotta saa oman palkan? Nuo ihmiset joskus tulevat maistamaan oman lääkkensä ja pahasti. Tuo on väärin, oli se sit kui kallis auto, ei ihmisillä ole oikeus huijata tai myydä PASKAA autoliikkeissä. Ollaan Suomessa eikä missää vitun kehitysmaissa. Tietenki onhan kuluttajavirastot keksitty jotta saavat elantonsa näiden tapauksien kautta, eli sallivat ensin tätä kaikkea jotta asiat päättyvät sinne virastoon, oisko pien ketju kyseessä. :) pitäähä rikollisia ollakin jotta poliiseilla ois ammattia, tyylin tätä menoa. Autokauppias tulee häviämään tämän jos haluan koska on hyviä suhteita, onneksi :) enkä usko että tämä kyseinen myyjä enää tee tälläistä kun tietää kenen kanssa on ollut "asioilla". Toivon myyjän mätänevän syyllisyyden tunteessa forever. Vitun mulkut. Huijarit, varkaat koko tuo autoliike.

• Ei takuuta.
        Asiakas1 kirjoitti:

Hei jos myyjä ei edes soittanut takaisin ja ei suostunut sijaisautoa antamaan ? Mitäs luulet miksi se vittuilee kuin viimeistä päivää, ihan sen takia koska jäi rysän päält kii.
        Ai mikä hajosi? Kuules hajos aika monta juttua 15 minuuttia oston jälkeen. Auto moottorivalo päällä ja mittarit sekos, käry, sammus itellään eikä vaihdet toiminut enään. Ei mikään pieni virhe, auto ajettu silti alle 80 000 km kokonaisuudessa.

Myyjä tiesi virheestä, odotti että se tapahtuu myöhemmin. Myyjä soitti itse minulle seuraavana päivänä ? Miksi, koska halusi päästä nopeasti siitä eroon. Yrittää luistaa koko jutusta. Oli se käytetty auto tai uusi niin minua ei kiinnostaa se että kuinka käytetty, silloin jos menemme sinun systeemisi mukaan eihä maailmassa saisi enää myydä käytettyjä autoja. Minua kiinnostaa vaan se että miksi pitää huijata ihmisiä ... jotta saa oman palkan? Nuo ihmiset joskus tulevat maistamaan oman lääkkensä ja pahasti. Tuo on väärin, oli se sit kui kallis auto, ei ihmisillä ole oikeus huijata tai myydä PASKAA autoliikkeissä. Ollaan Suomessa eikä missää vitun kehitysmaissa. Tietenki onhan kuluttajavirastot keksitty jotta saavat elantonsa näiden tapauksien kautta, eli sallivat ensin tätä kaikkea jotta asiat päättyvät sinne virastoon, oisko pien ketju kyseessä. :) pitäähä rikollisia ollakin jotta poliiseilla ois ammattia, tyylin tätä menoa. Autokauppias tulee häviämään tämän jos haluan koska on hyviä suhteita, onneksi :) enkä usko että tämä kyseinen myyjä enää tee tälläistä kun tietää kenen kanssa on ollut "asioilla". Toivon myyjän mätänevän syyllisyyden tunteessa forever. Vitun mulkut. Huijarit, varkaat koko tuo autoliike.

Jos käytetyn auton virhevastuiden perusteella olet jotain korvausta tai korjausta autoliikkeeltä vaatimassa, perusteluksi ei riitä:
        "Ai mikä hajosi? Kuules hajos aika monta juttua 15 minuuttia oston jälkeen."

"Myyjä soitti itse minulle seuraavana päivänä ? Miksi, koska halusi päästä nopeasti siitä eroon. "
        Ei vaan soittikohan siksi, että yritti kanssasi selvittää mitä on hajonnut ja miten lakien mukaan tässä ikävässä tapauksessa toimittaisiin. Mutta kun sinun kanssasi puhe on ilmeisen turhaa.

"Oli se käytetty auto tai uusi niin minua ei kiinnostaa se että kuinka käytetty, silloin jos menemme sinun systeemisi mukaan eihä maailmassa saisi enää myydä käytettyjä autoja."
        Tuota noin... "minun systeemi" on se laillinen systeemi, jolla Suomessa toimitaan. Käytetyssä autossa ei ole takuuta. Piste.

"Nuo ihmiset joskus tulevat maistamaan oman lääkkensä ja pahasti."
        Nuo ihmiset, eli käytetyn auton myyjät, saavat ne myyntituotteensa teiltä asiakkailta. Yleensä kunnostavatkin huomaamansa viat ja virheet ennen myyntiä, mutta uusia niistä ei voi tehdä. Joskus myytäväänkin autoon jää kuluneita osia, joille ei takuu kilometrejä voi antaa; saattaa kestää vuoden tai viikon. Ja kyllä kun kaltaisiesi ostajien kanssa väittelee ja petollisten vaihdossa tuojien autoja yrittää parhaansa mukaan myyntikuntoon ehostella, niin on siinä lääkettä kerrakseen...

"Tietenki onhan kuluttajavirastot keksitty..."
        Aivan, juuri näin. Se onkin paras ja oikeudenmukaisin taho suosituksen antamaan, jotta autoliike ja asiakas saisi oikeudenmukaisen päätöksen riita-asiaansa. Tämä vaan ei "käytetyissä pitää olla takuu"-kaltaisillesi asiakkaille kuitenkaan riitä. Ainakin 90% autoliikkeistä noudattaa tuota suositusta, joka siis perustuu lakiin.

"Autokauppias tulee häviämään tämän jos haluan koska on hyviä suhteita, onneksi :)"
        Ai? No toivottavasti "hyvät suhteesi" perustavat toimintansa myös lakiin, eikä laittomuuksiin. Sehän olisi rikos jos päätöstä haettaisiin laittomin keinoin, vaikkapa väärillä "korjaamolausunnoilla" tai väärillä todistajanlausunnoilla. Voin kertoa, että se on niin nähty "kokeilu", etten suosittele edes kokeilemaan. Näissä "kokeiluissa" lähes poikkeuksetta hereillä oleva autoliike voittaa ja hävinnyt saa petossyytteen.

• Linteeni
        Ei takuuta. kirjoitti:

Niin ei olekaan, mutta kuluttajansuoja ja tuotevastuu on, se on myyjän kannalta jopa pahempi kuin takuu.

Tuossahan muutama viikko sitten uutisoitiin että liike joutui vielä pitkän ajan jälkeen (oliko n vuosi) korjaamaan vaihdelaatikon kun se hajosi, kun se vaan ei pitäisi niillä kilometreillä hajota.

• Juristi1

Ps. Kaikki huijausta sallivat "automyyjät" menkää muualle puolustelemaan itseänne. Tiedämme kaikki kuinka huono maine teillä on... Aika noloa. Voisin verrata a myyjän naiseen joka myy itseään kadulla : )

Niin sellainen juttu vielä rikkaat/varakkaat ihmiset voivat myös sallia tuollaista eli teidänkin on turhaan edes kritisoida täällä. On olemassa ihmisiä jotka eivät ole niin varakkaita ja joutuvat kärsimään tämän takia ja silloin se on kova paikka kun joutuu myyjän uhriksi. Toivon ihmiset auttavat näitä uhreja ja autatte heitä sekä yritätte lopettaa näitä myyjien toimita Suomessa. Ihmisen pahin vihollinen ei ole eläin vaan ihminen. Nämä myyjät ovat sairaita, ahneita, varastavat, huijaavat ketä vaan. Se voi kostautua vaarallisen tavoin heille.

• Ei takuuta.

"Ps. Kaikki huijausta sallivat "automyyjät" menkää muualle puolustelemaan itseänne."
        Sen verran omasta puolestani oikaisisin käsitystäsi; Minä en ainakaan salli huijauksia. En myöskään suvaitse sitä, että kuluttaja-ostaja polkee automyyjän ja autoliikkeen laillisia oikeuksia. Siksi suosittelenkin, jos tuntuu että nyt vietiin kuin pässiä narussa, että ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin. Siellä aika hyvin tiedetään, miten lain mukaan pitäisi toimia. Usein vaan käykin niin, että laki ei pässille riitä ja autoliike on silti huijari. Siksi koen, että tälläkin palstalla on ihan hyvä kommentoida ainakin näihin räikeimpiin epäkohtiin ja "takuu"-kuvitelmiin. Eikös se ole kaikkien etu, että joku joka tuntee edes jollaintavoin tuota lakia oikoo täysiä harhoja "takuusta"?

"Se voi kostautua vaarallisen tavoin heille."
        Voivoi... eihän nyt vaan tässä ollut piilotettu uhkaus? Se on rikos se ja paljon rangaistavampi asia, kuin käytetyn auton myyminen... vaikka sitten risankin sellaisen.

• Joku vaan

Kostautuu jollain tavalla, meneppäs mustalaiselle huijaamaan tai jollain venäläisille :) en usko että tarina päättyy silloin hyvin ja turvallisesti.
      He tietävät sentään mitä oikeuksia on olemassa. Vaativat rahansa takaisin omilla keinoilla. Mitäs huijaa tai varastele. Vitun juntit myyjät omahan liike vaan se tuottaa tappiota. Häpeäisivät ihan kuin olisivat kerjäläisiä. Varastavat tuolla tavalla viattomien rahoja. En usko jossain rikkaissa maissa tarvii tehdä tuollaista, virossa voida tehdä tai somaliassa. Vittu ollaan Suomessa silti, noloa.
      Se kuka puolustelee automyyjiä niin suksikoot luolaan häpeämään.

• Ei takuuta.

"...meneppäs mustalaiselle huijaamaan tai jollain venäläisille :) en usko että tarina päättyy silloin hyvin ja turvallisesti."
        Noh, ensinnäkin mustalaisille ei kannata alkujaankaan myydä mitään eikä heiltä myöskään ostaa mitään; sen nyt tietää jokainen vähänkään alalla ollut.
        Toisena mainitsit venäläiset. Olet tasan väärässä. HE eivät valita juuri koskaan vaan ymmärtävät, että käytetyssä autossa on ominaisuuksia ja jopa vikoja. Helpoimpia asiakkaita, joille toki jo myydessä tinkii mielellään hinnasta kun tietää, ettei perästä kuulu itkua.

"Se kuka puolustelee automyyjiä niin suksikoot luolaan häpeämään."
        Ei autokauppiaita tarvitsekaan puolustella, tässäkin ainoastaan tuon esille sen, että 90% autoliikkeistä toimii tasan kuluttajalakien mukaan mutta se ei kaltaisellesi riitä.
        Häpeä on se, että vastoin parempaa tietoa vaatii asioita, jotka eivät sinulle kuulu. Esimerkkinä käytetyn auton kauppa; siinä kun ei ole takuuta niin takuuta vaativa on väärässä. Piste. Ja pikkuisen pitää olla jälkeenjäänytkin, jos ei ymmärrä olevansa väärässä ja päälle latelee uhkauksia ja viittauksia "mitä tuleman pitää".
        Hälmöä.
        Toki joskus sattuu ihan oikea virhevastuuasia, jota liike ei syystä tai toisesta suostu korvaamaan. Liike napsahtaa siitä ns. "mustalle listalle" ja sitä mukaa sieltä voi liikkeen nimen löytää kuka tahansa. Suuntaa-antavasti kuitenkin 9 kymmenestä liikkeestä kyllä virhevastuulakeja noudattaa pilkulleen.
        Yhtälailla suuntaa-antavasti 7 kymmenestä asiakkaasta luulee käytettyyn autoon takuut ja kuvittelee sille palautusoikeuden ja uskoo Joulupukkiinkin.

90% autoliikkeistä toimii lain mukaisesti.
        70% asiakkaista kuvittelee liikoja.

• 8 aamulla
        Ei takuuta. kirjoitti:

"...meneppäs mustalaiselle huijaamaan tai jollain venäläisille :) en usko että tarina päättyy silloin hyvin ja turvallisesti."
        Noh, ensinnäkin mustalaisille ei kannata alkujaankaan myydä mitään eikä heiltä myöskään ostaa mitään; sen nyt tietää jokainen vähänkään alalla ollut.
        Toisena mainitsit venäläiset. Olet tasan väärässä. HE eivät valita juuri koskaan vaan ymmärtävät, että käytetyssä autossa on ominaisuuksia ja jopa vikoja. Helpoimpia asiakkaita, joille toki jo myydessä tinkii mielellään hinnasta kun tietää, ettei perästä kuulu itkua.

"Se kuka puolustelee automyyjiä niin suksikoot luolaan häpeämään."
        Ei autokauppiaita tarvitsekaan puolustella, tässäkin ainoastaan tuon esille sen, että 90% autoliikkeistä toimii tasan kuluttajalakien mukaan mutta se ei kaltaisellesi riitä.
        Häpeä on se, että vastoin parempaa tietoa vaatii asioita, jotka eivät sinulle kuulu. Esimerkkinä käytetyn auton kauppa; siinä kun ei ole takuuta niin takuuta vaativa on väärässä. Piste. Ja pikkuisen pitää olla jälkeenjäänytkin, jos ei ymmärrä olevansa väärässä ja päälle latelee uhkauksia ja viittauksia "mitä tuleman pitää".
        Hälmöä.
        Toki joskus sattuu ihan oikea virhevastuuasia, jota liike ei syystä tai toisesta suostu korvaamaan. Liike napsahtaa siitä ns. "mustalle listalle" ja sitä mukaa sieltä voi liikkeen nimen löytää kuka tahansa. Suuntaa-antavasti kuitenkin 9 kymmenestä liikkeestä kyllä virhevastuulakeja noudattaa pilkulleen.
        Yhtälailla suuntaa-antavasti 7 kymmenestä asiakkaasta luulee käytettyyn autoon takuut ja kuvittelee sille palautusoikeuden ja uskoo Joulupukkiinkin.

90% autoliikkeistä toimii lain mukaisesti.
        70% asiakkaista kuvittelee liikoja.

Ja sä tuut joka aamu kirjottaa vastaan ja puolustelemaan. Ootko kenties säälittävä automyyjä ? Tai paneeko myyjä sua hyvin hahaha. Ootko saannu vähän alennuksia uuuu :D
        Vitun pelle kenel sä selität PASK aaaaa. Naurettava hylje. Hahha onneki et ole edessäni. Voisin sylkästä naamas ja nauraa sulle. Tatatatat puhut jotain tyhjää ja kukaan ei edes oo kiinnostunut susta tai puhumaan sulle tai katsomaan SINUN tyhmiä mielipiteitä. Tiedän tulet huomenna aamulla 8 aikaan lukemaan taas tänne. Tämä aihe ja palsta on tarkoitettu muille eikä sinulle joka ei liityy mitenkään suhun koko aihe edes. Eli hoida omat asiat eikä tarvi väkisin tunkeaa itteäs tähä palstaan edes. Ava oma "ihanat automyyjöt" palsta ja mee sinne yksikseen puhumaan isoa paskaa. Mulkku ! Hahahahahahah onse ihme aina pitää löytyä yksi oranssi pelle sinisistä. Oli se sit missä tahansa. Loser !!!!

• white trash
        8 aamulla kirjoitti:

Ja sä tuut joka aamu kirjottaa vastaan ja puolustelemaan. Ootko kenties säälittävä automyyjä ? Tai paneeko myyjä sua hyvin hahaha. Ootko saannu vähän alennuksia uuuu :D
        Vitun pelle kenel sä selität PASK aaaaa. Naurettava hylje. Hahha onneki et ole edessäni. Voisin sylkästä naamas ja nauraa sulle. Tatatatat puhut jotain tyhjää ja kukaan ei edes oo kiinnostunut susta tai puhumaan sulle tai katsomaan SINUN tyhmiä mielipiteitä. Tiedän tulet huomenna aamulla 8 aikaan lukemaan taas tänne. Tämä aihe ja palsta on tarkoitettu muille eikä sinulle joka ei liityy mitenkään suhun koko aihe edes. Eli hoida omat asiat eikä tarvi väkisin tunkeaa itteäs tähä palstaan edes. Ava oma "ihanat automyyjöt" palsta ja mee sinne yksikseen puhumaan isoa paskaa. Mulkku ! Hahahahahahah onse ihme aina pitää löytyä yksi oranssi pelle sinisistä. Oli se sit missä tahansa. Loser !!!!

ei se automyyjän eikä liikkeen vika ollut, jos te rahattomat resup erseet kuvittelette saavanne satasella uudenveroisen auton. mistä lie tuollainen ajatusmalli tullutkin? v itun resup erseet. ei jossain tonnin, eikä vielä kahdenkaan autossa mitään takuita ole. ei ne ole mitään kultakaivoksia sille jobbarillekaan. tietty se on sitten eriasia jos tietoisesti myydään p askaa ehjänä, mutta jos autoista on yhtään perillä niin kyllä alkavan kansivian huomaa ja toisekseen ostajan VELVOLLISUUS on tutustua kaupan kohteeseen huolellisesti. ihan sama kun talokaupoissakin, jälkeenpäin on turha rutista ja kitistä. maailma on autoja täynnä, jokaista vastaan tulevaa ropposta ei ole pakko ostaa.

v itun resup erseet. ette te mitään autoja tarvitse, kävelkää tien laidassa.

• Johtaja11
        white trash kirjoitti:

ei se automyyjän eikä liikkeen vika ollut, jos te rahattomat resup erseet kuvittelette saavanne satasella uudenveroisen auton. mistä lie tuollainen ajatusmalli tullutkin? v itun resup erseet. ei jossain tonnin, eikä vielä kahdenkaan autossa mitään takuita ole. ei ne ole mitään kultakaivoksia sille jobbarillekaan. tietty se on sitten eriasia jos tietoisesti myydään p askaa ehjänä, mutta jos autoista on yhtään perillä niin kyllä alkavan kansivian huomaa ja toisekseen ostajan VELVOLLISUUS on tutustua kaupan kohteeseen huolellisesti. ihan sama kun talokaupoissakin, jälkeenpäin on turha rutista ja kitistä. maailma on autoja täynnä, jokaista vastaan tulevaa ropposta ei ole pakko ostaa.

v itun resup erseet. ette te mitään autoja tarvitse, kävelkää tien laidassa.

Hei pelle jos ostat yli 5000 euron arvoista autoa joka hajoaa 15 km jälkeen (autoliikkestä) onko se muka minun vika jos autosta menee moottorri tai laatikko. Ei edes ammattilainen välttämättä ymmärrä sitä ostohetkellä. Eikä ostajan tarvitse olla mekaanikko kun ostaa "ehjän" auton. Eikä kyse ole rahasta vaan onko myyjillä lainkaan moraalia. Edelleen just näitä jotka ei ymmärrä mitään luultavasti olet pyörätuolissa "sorry" tuntuu siltä vaan. Koska jos sulle ei ole käynnyt niin, olet väärällä palstalla. Myyjät huijaa jotta saavat elantonsa, eivätkä voi missään nimessä kertoa "tosiasioita" kaupassa jolloin kauppa onnistuisi. Pimittäminen on aika rajua autoliikkessä. Kun minä vaatisin kaupan purkua, myyntijohtaja sanoi älä häiritse minua soitan poliisille :) sekö palvelua suomen autoliikkessä ?!
        On olemassa joku rehellinen myyjä (nostan hattua hänelle) ei saa yleistää. Omalla kohdalla kävi huonosti, mutta onneksi jäivät kiinni äkkiä ja rahat sain pois. Eli kyllä kusettavat. Myyjä pystyy hyvinkin myymän paskan auton, ja toivoo sen rikkoutuvan vaikka paluumatkalla, jolloin pystyy "korjailee" autoa ja aiheuttaa lisäkustannuksia asiakkaalle. Myyjät tietävät yleensä tekevänsä väärin, mutta ei ät pysty myöntämään virhettä. Tonnin kahden voi mennäkin äkkiä rikki, ymmärettävä ja joutuu korjailemaankin. Hei haloo yli 5000 auto hajos oston jälkee 15 km kohdalla jolloin auto hinattiin, enkä saannut edes sijaisauto. Mikä palvelu walaaa :) ja myyjä räyhää puhelimessa kuin viimeistä päivää. Tuossa et voi sanoa että ostaja on syyllinen mihinkään. Myyjä ei ole myynnyt kunnossa olevan auton eikä tuote ole vastannut mitä asiakas on halunnut. Liikkeen olisi pitänyt pyytää anteeksi vittuilun sijast ja yrittänyt tehdä sovintoa kiltisti eikä alkaa "sotaan" ilman syytä. Yksityiseltä myyjältä ymmärrän sellaista käytöstä luuri korvaan jne mutta ljulkiselta autoliikkestä jää äkkiä huono maine ja sana kiertää, siitä ainakin pidän huolta :) seuraavan mielipiteen antaja: turha nähdä vaivaa ja voit kirjoittaa ja puolustaa myyjiä/huijausliikkeitä kuinka paljon haluat, nobody cares :) olet vaan säälittävä. Ole ystävällinen ja poistu.

• M.O.T.16
        Johtaja11 kirjoitti:

Hei pelle jos ostat yli 5000 euron arvoista autoa joka hajoaa 15 km jälkeen (autoliikkestä) onko se muka minun vika jos autosta menee moottorri tai laatikko. Ei edes ammattilainen välttämättä ymmärrä sitä ostohetkellä. Eikä ostajan tarvitse olla mekaanikko kun ostaa "ehjän" auton. Eikä kyse ole rahasta vaan onko myyjillä lainkaan moraalia. Edelleen just näitä jotka ei ymmärrä mitään luultavasti olet pyörätuolissa "sorry" tuntuu siltä vaan. Koska jos sulle ei ole käynnyt niin, olet väärällä palstalla. Myyjät huijaa jotta saavat elantonsa, eivätkä voi missään nimessä kertoa "tosiasioita" kaupassa jolloin kauppa onnistuisi. Pimittäminen on aika rajua autoliikkessä. Kun minä vaatisin kaupan purkua, myyntijohtaja sanoi älä häiritse minua soitan poliisille :) sekö palvelua suomen autoliikkessä ?!
        On olemassa joku rehellinen myyjä (nostan hattua hänelle) ei saa yleistää. Omalla kohdalla kävi huonosti, mutta onneksi jäivät kiinni äkkiä ja rahat sain pois. Eli kyllä kusettavat. Myyjä pystyy hyvinkin myymän paskan auton, ja toivoo sen rikkoutuvan vaikka paluumatkalla, jolloin pystyy "korjailee" autoa ja aiheuttaa lisäkustannuksia asiakkaalle. Myyjät tietävät yleensä tekevänsä väärin, mutta ei ät pysty myöntämään virhettä. Tonnin kahden voi mennäkin äkkiä rikki, ymmärettävä ja joutuu korjailemaankin. Hei haloo yli 5000 auto hajos oston jälkee 15 km kohdalla jolloin auto hinattiin, enkä saannut edes sijaisauto. Mikä palvelu walaaa :) ja myyjä räyhää puhelimessa kuin viimeistä päivää. Tuossa et voi sanoa että ostaja on syyllinen mihinkään. Myyjä ei ole myynnyt kunnossa olevan auton eikä tuote ole vastannut mitä asiakas on halunnut. Liikkeen olisi pitänyt pyytää anteeksi vittuilun sijast ja yrittänyt tehdä sovintoa kiltisti eikä alkaa "sotaan" ilman syytä. Yksityiseltä myyjältä ymmärrän sellaista käytöstä luuri korvaan jne mutta ljulkiselta autoliikkestä jää äkkiä huono maine ja sana kiertää, siitä ainakin pidän huolta :) seuraavan mielipiteen antaja: turha nähdä vaivaa ja voit kirjoittaa ja puolustaa myyjiä/huijausliikkeitä kuinka paljon haluat, nobody cares :) olet vaan säälittävä. Ole ystävällinen ja poistu.

"Myyjä pystyy hyvinkin myymän paskan auton, ja toivoo sen rikkoutuvan vaikka paluumatkalla, jolloin pystyy "korjailee" autoa ja aiheuttaa lisäkustannuksia asiakkaalle. "

No huhhuh... Kyllä jokainen ammatikseen autoja myyvä toivoo, että auto jonka myi, kestäisi vaikka maailmantappiin. Ei todellakaan ole nautinto kuunnella teitä takuutinkijöitä jälkikäteen.

"...jää äkkiä huono maine ja sana kiertää, siitä ainakin pidän huolta :)"

No, onneksi et ole ainakaan tässä keskustelussa onnistunut kertomaan mitä autostasi meni rikki tai mistä auton ostit tai missä tällainen "huijarimyyjä" joka lyö luuria korvaan ja pyytää lopettamaan piinaamisen tai ottaa poliisiin yhteyttä oikeastaan edes on.

"...seuraavan mielipiteen antaja: turha nähdä vaivaa ja voit kirjoittaa ja puolustaa myyjiä/huijausliikkeitä kuinka paljon haluat, nobody cares :) "

Uskoisin kuitenkin, että jos joku tämän "keskustelumme" lukee ja edes vähän käyttää aivojaan, niin kyllä se vaakakuppi järjissään olevan puolelle kääntyy.

"On olemassa joku rehellinen myyjä (nostan hattua hänelle) ei saa yleistää."

Aivan. Ja silti kehoitat poistumaan tästäkin keskustelusta?

• Ei edes 8...
        8 aamulla kirjoitti:

"Tämä aihe ja palsta on tarkoitettu muille eikä sinulle..."

Ai? kenelle "muille"? Eikö tämä olekaan vapaa keskustelupalsta?

• white trash
        Johtaja11 kirjoitti:

aloituksessa oli kyse vanhasta nissan sunnysta, niistä uusimmatkin on kait jo 20-vuotiaita (kohta puolin). auto oli keittänyt n.150km jälkeen, kansivika siis.

jos autoista on vähänkin perillä niin tuon olisi huomannut jo ostohetkellä, sylinterinkansi/tiiviste kun ei hajoa kertalaakista ilman ennakkovaroitusta.

vanha p aska on vanha p aska, ei se siitä sen kummemmaksi muutu. käytetyn auton ostajan tulisi se tajuta ja ostajan VELVOLLISUUS on edelleenkin tutkia huolellisesti mitä on ostamassa.

jobbarit ei myöskään yleensä kovin tarkkaan tutki mitä asiakas vaihdossa niille tuo, jos se ritsa kaupantekohetkellä pelaa niin kelpaa myytäväksi.

käytettyjen autojen myynti on kenties maailman vittumaisin ammatti, itse en siihen rupeaisi.

• virtaska
        Johtaja11 kirjoitti:

Miten sillä käytetyn auton hinnalla on merkitystä autossa olevaan virheeseen? Joku on voinut ostaa sen Nissan sunnyn 5000 eurolla ja toinen tehnyt samanlaisesta autosta 500 eurolla kaupat. Ei se hinta sitä kaupan kohdetta pparemmaksi tai uudemmaksi muuta.

• Ykspähännhulluvaan

Jos autossa on kansivika, niin sitä ei todellakaan huomaa ihan noinvain. Se voi ollampiilevänä vuokausia ja jossainkohtaa se alkaa oireilla. Keittämiseen voi olla miljoona syytä, muttanihmettelen huonoantuuria. Luulisi auton keittäneen jo koeajolla, tai lämpöjrn olleen poikkeuksellisen korkealla. Eikä se pini kiehautus mitään sieltä riko,,kun tietää mitä tekee. Kirjoitusasusta kyllä hupmaa, että joku on keskenkasvuinen finninaama, jolla oli vielä pas*a vaipassa, kun tein ensimmäisen moottoriremonttini sm-solikkaan. Lippalakki tuskin tietää mikä tämä on. =) Käytetyn auton osto todellakin on A) maaiman vittumasin työ B)todellakin arpapeliä. Nykyautot on niin huonolaatuisia, että kunhan ne alkaa olla tonnin hintaluokassa, niin korjauskulut räjähtää käsiin, koska kaikke ohjataan bokseilla ja mm. moottoriremontinteko järkikuluilla on mahdotonta. Monet merkit kun ei käytä enää laakereita ollenkaan, vaan laakeripinnat on koneistettu suoraan lohkoon, joten on pakko ostaa koko lohko ja tällä ylihintaisessa takapajulassa ne maksaa aivan tolkuttomasti, kun kakki välikädet halua sen 50% katteen. Aiemmin joku mainitwi, että jobbbareille tonnin parin autot eivät ole kultakaivos, mutta asia on juuri päinvastoin, niiwtä hyvitetään satanen pari ja myydään tonnilla parilla, myyntikate on??? TODELLA HYVÄ. Ja usein näiden autojen ostajat myös ymmärtää, että sillä rahalla rimsaa uutta autoa ja korjaavat sen itse. Isot liikkeet ei paovele alle 10k€auton ostajia lainkaan ja se on niin kardinaalimunaus, kuin olla ja voi. He menettåvät parhaat latteet juurikin näissä kaupoissa. Typeryys on typeryyttä myös autokaupassa. Vielä yksi asia kuluttajavalutuslautakunnasta. Siellämistuu päättämässä autoliikkeiden keskusjärjestön edustaja, ja voitte vaan arvata kenen puolella hän on. Ei ainakaan kuluttajan. Viralliset tavaravtarkastajat ovat myös yksi huijariklaani. Ammattitaito on joillakin täysin teoriapohjaista ja kokemusta itse korjaamisesta ei ole ollenkaan. Miten tällainen henkilö voi todetanyhtään mitään, kun ei osaa mitään?

• Paskakasa 4

Ketjun aloittajalla ihan sopiva nimimerkki tähän ketjuun !!

• justiinsa2

Resu perseen kommentin antaja :) et sinäkään mitä autoa tarvitse, sullahan on kaupungin antama ROLLAATTORI buahhahahahha.
      Tai siis pyörätuoliko sittenkin.

Säästät varmasti rahat plastiikkakirurgille, jospa naamasi vähän voidaan remontoida x)

• EINSTEINpower

Noh onneksi täällä on kummiskin jotain ystävällisiä ihmisiä, jotka ymmärtävät ja ovat koenneet saman. Automyyjien on turha täällä puolustaa oma mainetta ja eräs mainitsi tämän palstalla:
      "Sehän olisi rikos jos päätöstä haettaisiin laittomin keinoin, vaikkapa väärillä "korjaamolausunnoilla" tai väärillä todistajanlausunnoilla. Voin kertoa, että se on niin nähty "kokeilu", etten suosittele edes kokeilemaan. Näissä "kokeiluissa" lähes poikkeuksetta hereillä oleva autoliike voittaa ja hävinnyt saa petossyytteen."
      (
      Tuoo hämmästytti, koska en tiennykkään että tätäkin tehdään aika jännää koska tuon ap tekstin kirjoittaja on epäilyttävä, kovin puolustelee ja silti tietää tuosta laittomista mahdollisuudesta, kenties harrastaa sitä ja osaa noin hyvin selostaa sitä täällä. Oho ainahan voi muutkin oppia uutta :) mutta kompastuitpa oman nilkkaan. Voi ei. Huijarinhan pitää puolustaa täällä omaa ammattia jolloin kaupat ja huijaaminen onnistuisi jatkossa, turha yritys tulette aina jäämän kiinni ja levitän teistä myyjistä mahdollismman tarkat tiedot mitä olette tehneet. Vääriä tietoja petoksia. Rikollisia nuo myyjät. Shame of you,vaikka autonne olisi kuinka kalliita ainaki olette ihmisenä halpoja. Hahhahahahahha nuole varpaani :Dyou ugly duck

• M.O.T.29

"Tuoo hämmästytti, koska en tiennykkään että tätäkin tehdään..."

Niin? Olen siis omin silmin nähnyt kun autoliikkeeltä on väärillä korjaamolaskuilla yritetty petostella korvauksia.
        Onneksi kyseinen autoliike oli hyvin hereillä ja pystyi todistamaan, ettei kyseistä kallista remonttia autoon ole edes tehty.
        Minua ei siis hämmästytä enää mikään epärehellisyyden taso asiakkaissa.

• Lain mukaan.

"Automyyjien on turha täällä puolustaa oma mainetta..."

Hei... tässä ei kenenkään mainetta olla puolustelemassa vaan tuotu esiin miten aikuisten reaalimaailmassa LAKI toimii. On päivänselvä asia, että ammatikseen autokauppaa tekevät tuntevat autokauppaa koskevat lait keskivertokuluttajaa paremmin.
        Itse ainakin mainitsen myyntihetkellä, ettei takuuta ole. Itseasiassa taitaapa tuo lukea kauppakirjassakin. Virhevastuuta korostan myös ja sen olemassaoloa ja pääsääntöisesti selitän kysyttäessä, mitä se tarkoittaa ja miten se eroaa takuusta.

On aivan liikaa edelleenkin harhakuvitelmia siitä mitä tuo virhevastuu kattaa ja mitä ei. En minäkään toki kaikkea tiedä, joten aina jos minun puhe ei riitä, pyydän valituksen tekijää olemaan yhteydessä kuluttajaneuvojaan. Sieltä tulee suositus, jota 100% varmasti ja pilkulleen noudatetaan. Näin käsittääkseni toimii suurinosa autoliikkeistä; eli suositusta noudatetaan.
        Yhtälailla käsittääkseni, melko suuri osa ostajista/normaalikuluttajista ei tahdo millään ymmärtää, ettei sitä takuuta ihan oikeestikaan lain mukaan ole vaan toimitaan virhevastuulain piirissä ja sen määrittelemin ehdoin. Se eroaa takuusta melkolailla ja paljon.

• Braindamage?

"...levitän teistä myyjistä mahdollismman tarkat tiedot mitä olette tehneet..."

Ok. Se on sinun valintasi. Muistutan nyt kuitenkin, vaikka et näemmä lakeja muutenkaan kunnioita, että tuostakin tietojen levittämisestä on omat lakinsa. Ole nyt ainakin tarkkana, että pystyt kaiken levittämäsi tiedon tarvittaessa oikeudessakin totuudeksi vannomaan. Luulo tai "musta tuntuu" mutu ei ole tietoa ja kun tässä kirjoittelemiasi "totuuksia" lukee niin noilla "tiedoilla" ei ainakaan kannattaisi kovin paljon "totuuksia" levitellä.
        Mutta kuten sanottua; Valintahan on yksin sinun, olethan varsinainen Einstein.

• Advice4retard
        Braindamage? kirjoitti:

"...levitän teistä myyjistä mahdollismman tarkat tiedot mitä olette tehneet..."

Ok. Se on sinun valintasi. Muistutan nyt kuitenkin, vaikka et näemmä lakeja muutenkaan kunnioita, että tuostakin tietojen levittämisestä on omat lakinsa. Ole nyt ainakin tarkkana, että pystyt kaiken levittämäsi tiedon tarvittaessa oikeudessakin totuudeksi vannomaan. Luulo tai "musta tuntuu" mutu ei ole tietoa ja kun tässä kirjoittelemiasi "totuuksia" lukee niin noilla "tiedoilla" ei ainakaan kannattaisi kovin paljon "totuuksia" levitellä.
        Mutta kuten sanottua; Valintahan on yksin sinun, olethan varsinainen Einstein.

Tuliko kiire kun piti vastata 7-8 erässä ja peräkkäin. Huh huh oletpas hätääntynyt "kaveri" runkkari kyllähän kaikki tietää miten puolustelet alaas. Huijari on huijari ja se on sun työ, sillähän sä saat sun rumas elannon. We know that. Kenelle sä puhut PASK AAAA sitä ihmettelen ja kuinka kovin yrität vastata jokaiseen kommenttiin.
        Very strange oisko sulla lievä psykoosi. Edelleen automyyjänä mee tekee va ne "hyvät" kaupat, onko kenties huono oma itsetunto kun täällä puolustelet itteäs vaikka en edes tunne sua, ei edes kukaan muukan tunne sinua ja sinä puolustelet työpaikkaasi tai siis hienostelet sitä ketä olet huijannut ?! taas kompastuit omaan nilkkaas. Kyllä mulla on oikeus kertoa ihmisille ja varoittaa mitä autokaupassa sittenkin kieroillaan luuletko etteivät ihmiset ymmärrä ajallaan mitä myyjinä yritätte? Ja en tiennyt että olette niin tyhmiä myyjiä siis tyylin älykääpiöitä haha. Jollain tavalla siis bimbo, ei pahalla. Olethan blondi mies ? Taidat olla ja erittäin huolestunut kun päivä päivältä tiedämme teidän konstit vitu n huijari oy. Laitappa se uudeksi firman nimeksi ;) loser ja toivon että jonkin penis menisi sun korvaan buahahha. Suosittelen sinua muualle edelleen. Fucker ! Haha kyllä ootko kade. EINSTEIN go east go west im the smarter than einstein :) no niiin nyt sulla on paljon kommentoitavana seuraavassa 10 erässä. Siinäs sulle uusi työpaikka. Juntii Lusmu .... Automyyjänä sinuna olisin vaa hiljaa ja en näyttäisi tässä palstalla kuinka tyhmiä enemmän olette :) päivän naurut vedetty !

• Brainiac?
        Advice4retard kirjoitti:

Tuliko kiire kun piti vastata 7-8 erässä ja peräkkäin. Huh huh oletpas hätääntynyt "kaveri" runkkari kyllähän kaikki tietää miten puolustelet alaas. Huijari on huijari ja se on sun työ, sillähän sä saat sun rumas elannon. We know that. Kenelle sä puhut PASK AAAA sitä ihmettelen ja kuinka kovin yrität vastata jokaiseen kommenttiin.
        Very strange oisko sulla lievä psykoosi. Edelleen automyyjänä mee tekee va ne "hyvät" kaupat, onko kenties huono oma itsetunto kun täällä puolustelet itteäs vaikka en edes tunne sua, ei edes kukaan muukan tunne sinua ja sinä puolustelet työpaikkaasi tai siis hienostelet sitä ketä olet huijannut ?! taas kompastuit omaan nilkkaas. Kyllä mulla on oikeus kertoa ihmisille ja varoittaa mitä autokaupassa sittenkin kieroillaan luuletko etteivät ihmiset ymmärrä ajallaan mitä myyjinä yritätte? Ja en tiennyt että olette niin tyhmiä myyjiä siis tyylin älykääpiöitä haha. Jollain tavalla siis bimbo, ei pahalla. Olethan blondi mies ? Taidat olla ja erittäin huolestunut kun päivä päivältä tiedämme teidän konstit vitu n huijari oy. Laitappa se uudeksi firman nimeksi ;) loser ja toivon että jonkin penis menisi sun korvaan buahahha. Suosittelen sinua muualle edelleen. Fucker ! Haha kyllä ootko kade. EINSTEIN go east go west im the smarter than einstein :) no niiin nyt sulla on paljon kommentoitavana seuraavassa 10 erässä. Siinäs sulle uusi työpaikka. Juntii Lusmu .... Automyyjänä sinuna olisin vaa hiljaa ja en näyttäisi tässä palstalla kuinka tyhmiä enemmän olette :) päivän naurut vedetty !

Ei kiire, vastailin vaan eri osissa eri keskusteluihin. Sitähän sinä et huomannut... ja muutama lyhyt kommentti on varmaan selkeämpi lukea muidenkin, kuin vaikkapa sinun "yhteenpötköön kirjoitellut sekaviestit joissa asiat hyppii päättömästi asiasta toiseen ja takaisin"... näin olettaisin.
        No, se siitä. Jatkan keskustelua ja vastaan toisessa vastauksessa. Kellokaan ei vielä edes kahdeksaa...

• Ei takuuta.
        Advice4retard kirjoitti:

...eli kommentoin, kun tämä kerran keskustelupalsta on.

"Huijari on huijari ja se on sun työ..."
        Kyllä; huijari on huijari, sitä en kiistäkään. Minun työ se ei ole ja jos luit aiempia kommentteja, minä en suvaitse huijareita.

Lainaankin tähän vielä kirjoittamani kommentin tuosta ylempää:
        "Sen verran omasta puolestani oikaisisin käsitystäsi; Minä en ainakaan salli huijauksia. En myöskään suvaitse sitä, että kuluttaja-ostaja polkee automyyjän ja autoliikkeen laillisia oikeuksia. Siksi suosittelenkin, jos tuntuu että nyt vietiin kuin pässiä narussa, että ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin. Siellä aika hyvin tiedetään, miten lain mukaan pitäisi toimia. "

"...onko kenties huono oma itsetunto kun täällä puolustelet itteäs..."
        Edelleenkään en ole puolustelemassa itseäni, enkä muitakaan autoliikkeen omistajia tai myyjiä. Kommentoin vain yleisellä tasolla, hieman vääristyneitä käsityksiä autoliikkeistä ja "takuuasioista" oikoen. Selkeästikään et ymmärrä virhevastuusta mitään kuten niin monet muutkin "huijatuksi tulleet" täällä. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan, jos tuntuu ettei oikeutta ole saanut tai joku on "kusettanut". Sieltähän tuo laillinen totuus selviää.

"Kyllä mulla on oikeus kertoa ihmisille ja varoittaa mitä autokaupassa sittenkin kieroillaan..."
        Toki. Tämä on vapaa maa ja julkinen keskustelupalsta. Yhtälailla minulla on vapaus tässä kommentoida ja oikoa vääriä olettamia virhevastuista ja huomauttaa, että autoliikkeelläkin on oikeuksia ihan siinä missä asiakkaallakin.

"Automyyjänä sinuna olisin vaa hiljaa ja en näyttäisi tässä palstalla kuinka tyhmiä enemmän olette :) päivän naurut vedetty !"
        Selvä.
        Uskon kuitenkin vahvasti ja vakaasti, että valtaosa lukijoista kokee myötähäpeää sinne sinun suuntaasi. Toivottavasti eivät naura, koska et sinä ole edes mitenkään poikkeuksellinen; melkolailla normi asiakkaan tyylinen valittaja, haukkuja ja huutaja. Se on itseasiassa melko huolestuttavaa. Kiitos kuitenkin, että tuot muillekin julki millaisten "Einsteinien" kanssa tällä alalla saa "painia".

Kiitos ja hyvää päivän jatkoa sinullekin.

• ?Niin no totanoin..?

"...mitkä ovat oikeuteni, kuluja on tullut. bensa, bussikulut ja puhelinsoitot ja mahdollinen auton hinaus paikalta."

Niinpä... ja auton hintahan oli 500euroa.
      Oletko ihan ihan iiiiiiiihan tosissasi?

• Einstein 2914

Onko sun MATH very low and cheap :) haha katos ehtisit vastaaman 10 aikaan, jopas jotakin ei ollutkaan kasilta. Olitko runkk aamassa in toilet ja työpaivan aikana.

Helposti automyyjä päättyy tuohon alaan koska math puoli on surkeaa :D buahhaha

• Viisampikuinsinä

Mulkku yli 5000 :)

• Realisti

Mä tein heinäkuussa 2004 varsinaiset elämäni autokaupat, enkä ole sen jälkeen ostanut yhtäkään käytettyä autoa.
      On järkevämpää kulkea jalan, fillarilla tai julkisilla, kuin lähteä tuommoiseen uhkapeliin, missä häviää mitä suurimmalla todennäköisyydellä rahat, hermot, luottamuksen ihmisiin jne.
      En vain ole valmis investoimaan liikaa siihen, että mä pääsen paikasta A paikkaan B. Enkä siihen, että auto seisoo vähän väliä jossakin pajalla.
      Yksiselitteisesti: vanhoihin käytettyihin ei kannata lähteä, vaan parempi on ostaa uutta tai vähänajettua. Siihen kun vain jonain päivänä rahkeet riittäisi, niin hyvin menis.

• rpia

minkä merkin rottelo? oli kysymyksessä

• 0pelin 0mistaja

0stin eilen ko. liikkeestä auton kun jäin jalkamieheksi bussi jätti tuolle paikkakunnalle! 0nneksi liike myi osamaksulla minulle auton ja pääsin sillä kotiin. Muuta vaatimusta ei ollut takuista. Koska on ostajankin katsottava (velvollisuus) mitä ostaa. Kts. käytetyn tavaran osto. Voithan pyytää ensikerralla lupaa käyttää auto autotohtorilla tai muulla asiantuntijalla omilla kuluillasi. Lisäksi on hyvinkin mahdollista ettei edell. omistaja joka vaihtoi/myi-kukaties- ostamasi rottelon tähän liikkeeseen ole kertonut mainitsemastasi viasta-keittää..... Jos ostat auton ja auton polttoainemittari näyttää 1/2 tankkia ja olet 50 km päässä huoltamolta -35 astetta pakkasta! YÖLLÄ. kävele siinä sitten ja opi tankkaamaan autosi ja pitämään varapolttoainetta mukana. Miksi et mennyt merkkiliikkeeseen? Joku ilmoittaa myyvänsä autoja ilman käsirahaa!0nko luottotietosi kunnossa? Saatko paremman auton? Sovitko seuraavan kerran takuista kun ostat auton? Ja siitä mitä takuu koskee. Vaikka sinuun koskee oma mitättömyytesi-tietämättömyytesi---niin oppia ikä kaikki! Älä anna sen koskea muihin koska he ovat ulkopuoleisia. Tilanteesi on hyvin harmillinen-otan osaa suruusi. Kaiketi olet päässyt sen yli- toivottavasti.

• onko näin

• uskoo ken tahtoo

Juuri näin,kannattaa ostaa autoliikkeestä niin voi olla 100 varma että liikkeelle kuuluva virhevastuu toimii.Eipä ole ensimmäinen kerta.Joku automyyjä näillä palstoilla hehkutti miten heillä homma hoituu,autot tarkastetaan ja mahdolliset viat korjataan mutta samassa lauseessa kertoi miten joutui maksamaan asiakkaalle kun autosta puuttui katalysaattori,eikä itkenyt yhtään.Merkillistä miten tarkastetusta ja läpikäydystä autosta voi puuttua katti minkä edellinen omistaja oli poistanut????
      Älkää uskoko noita liipattuja myyjiä,totuushan on se että katteet on liikkeille kaikki kaikessa,muuten ei ole autoliikettäkään.Jos vaihdokkiin tehdään kaikki korjaukset nousee auton hinta väkisin ja kun netistä käy katsomassa n.hintoja jää huimasti hinnakkaampi menopeli myymättä,eli ei niitä sen paremmin läpikäydä kun pestään ja puunataan ja hintalappu ikkunaan,niin ja tarina mukaan, kansakoulun opettajasta joka ajeli autolla vain kesäisin,jos silloinkaan.

• kerjäläinen

kylä on vainohullua väkeä, kaikki ovat valmiiksi lynkkaus mielellä vaikka ostajasta ja sen mulkun tavoista ei ole tietoakaan? äärihullua väkeä! vain 500E auto? miten voitte ketään tuomita moisesta? lukekaa kuinka joukko ihmisiä on valmiita lynkkaamaan? todellisen tiedon puuttuu ei mitään todisteita vain yksityisen tyhmän kostonhimo!
      ootte surkeita luusereita! myy nyt tollasille roskajoukolle mitään, kun ei ole edes rahaa jolla voi ostaa jotakin, täällä kerjätää surkeuksissaan sympatiaa valheilla, voi vtun pellet!! kyllä täysjärkinen nyt ymmärtää jos 500 liikutin hajoaa niin ei siinä enää itkut auta, vaan tosimies hoitaa vetkuttimen itse jos ei osaa niin sitten ei, johan toi on niin halpa että ei siinän ole varaa ketään pyytää hoitaa asiaa ilmaseks!
      kuinka edes kehtaa täällä vinkua sympatiaa moisesta, sama paska saa vielä äänestää! mene kasvamaan ja kauppiaale kehotus tehdä rikosilmoitus!
      täysin kohtuuton kerjäläinen!

• faktatpöötään

Taitaa sama firma olla menny jo konkkaan kun pitää puita ja polttoaineta varastella.....

• ketjua piisaa

Näin se ruokakauppias kauppaa saadakseen voittoa, rakennusliike rakentaa saadakseen voittoa, joku ramppaa virosta hakemassa kaljaa saadakseen voittoa, joku vaihtaa vapaa-aikansa työaikaan saadakseen voittoa ja sillä voitolla ja voi sitten ostaa ja taas joku saa voittoa eli sinunkin työpaikkasi saattaa säilyä.

• jopastuli

käytetyssä autossa ei ole takuuta
      Jos ostat autoliikkeestä niin silloin
      autoliike korvaa
      esim:Jos vaihdelaatikko rikkoontuu 6kk sisään
      Vika on ollut jo myyntihetkellä.
      liike korvaa
      Jos jakopää hajoaa 66kk liike korvaa
      eli jos 66kk sisään vikoja tulee liike on velvollinen korvaamaan
      Vika on ollut autossa ostohetkellä.
      Tavallisen ihmisen ei tarvi tutkia tällaisia vikoja etukäteen

• Syvästi pettynyt

Varokaa AUTOKESKUSKIN huijaa autokaupoissa. Ostin juuri melkein 60 000€ maksaneen auton, joka ei toiminut kotimatkalla. Eivät suostu purkamaan kauppaa….juristit asialle, joka sekin tyhmää ja kallista.

Varoitus siis myös merkkiliikkeistä AUTOKESKUS=rosvoja nekin vaan on vaikka edustavat isoja autoliikkeitä.

• syvästi hämmästynyt

et sitten koeajanut tätä 60 000€ autoa??
        millätavalla auto ei toiminut kotimatkalla??
        eikö autokeskus suostu korjaamaan hankkimaasi autoa??

• 32321111

Onni on että, ! työtä ja sen myötä varallisuutta, silloin pystyy muutaman vuoden välein vaihtamaan uuden menopelin! harmia vanhoista autoista tuppaa olemaan...ei se ollut mukavaa aikanaan räntäsateessa ootella kaveria hinausavuksi,siitä myötätuntoa kärsineille!,kokemukset autokauppiaista jotka myyvät käytettyjä autoja, rajoittuvat siskon poikaystävään,joka oli herrasmies,...mutta tuo kirjoitustyyli!enkä tarkoita kielioppia,kannattais varmaan tarkistaa se lääkitys! onkohan se ajantasalla?

• syvästi.pettynyt

tupakan sytytin ei toiminut

• köyhätharmina

Köyhän ei pidä polttaa, soskurahat ei oo tarkoitettu tupakkaan.

• 1900

ensin ostetaan vanha paska auto ja odotetaan sen olevan uudenveroinen voi teitä rassukoita

• Anonyymi

Autokauppias lupasi mitä lupasi.mut ei pitäny.eli max auto ylivieska.varokaa

• Anonyymi

ostin carbros muhos oy.ltä asuntoauton.oli juuri katsastettu.vein auton autotohtorille.auto meni käyttökieltoon.löysivät apukuskin puolta kymmeniä suojaamattomia sähköjohtoja työnnettynä taakse piiloon.samoin istumen alta suojaamattomia johtoja.2 yläkaapista samoin.sanoivat että jos olisin ottanut auton käyttöön esim.caravan alueella. olisi palanut oikosulku sähkönisku vaara.tästä autosta on dokumentit autosähköstä ja tavarantarkastuksesta.voiko olla enää kierompia ja moraalittomia autokauppiaita kuin nämä kysyn vaan.auton rekisteri no on ieb -533 jos joku haluaa tietää.varokaa carbros muhos oy autokauppaa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      57
      6816
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4785
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      75
      2577
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1969
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1688
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1502
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1497
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1319
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1234
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1127
    Aihe