Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yökyläily

hyvin_ärsyyntynyt

Yökyläily on varmasti aina ollut ihan normaali juttu ainakin kaveripiirissäni, mutta minun perheessä sitä ei oikeastaan sallita. Olen juuri 15 vuotta täyttänyt tyttö ja olen jo monien vuosien ajan ihmetellyt sitä että miksi en pääse yöksi. Joka kerta kun olen kysynyt vamhemmiltani lupaa, olemme alkaneet riitelemään ja he väittävät luottavansa minuun mutta väittävät syiden olevan sellaisia mihin en itse voi vaikuttaa.
Esimerkiksi että kun olen tyttö niin minut voitaisiin todennäköisesti raiskata ja että voin helposti alkaa juomaan alkoholia ja käyttää huumeita kun olen yötä poissa kotoa, vaikka olisinkin kaverin kotona. Jos he oikeasti luottavat minuun niin eihän niitten pitäisi alkaa epäilemään sellasta.

Poikkeus on tapahtunut kaksi kertaa kun pääsin yöksi vanhalle kaverilleni mutta luvan saaminen ei todellakaan ollut helppoa. Kinusin suunnilleen viikon ajan ja sain vihdoin luvan joka oli ihanaa, mutta poikkeusta ei ole tapahtunut enää useampaa kertaa.

Mitä minun pitäisi tehdä tällaisessa tilanteessa, sillä vanhempani eivät näytä ymmärtävän minua yhtään.

2

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttävm96

      Vanhempasi haluavat vain sinun parasta ja pelkkää hyvää. He ovat huolissaan sinusta. Minusta se on hienoa, mutta ehkä tuo menee vähän liian pitkälle. Voisitteko jutella ihan asiallisesti keskustelemalla, miksi et voisi mennä kaverillesi yökylään. Kai vanhempasi ovat tavanneet tämän sinun kaverin? Sinun vanhempasi varmasti helpommin antaisivat sinun mennä, jos vain tuntisi itsekin kenen luokse lapsosensa menee ja minkälaisessa seurassa sinä hyörit. He silloin tietäisivät, että kaverisi on luotettava, ja sinulla ei ole mitään hätää. Vaikea sanoa, mutta toivottavasti saatte asian kuntoon! :-)

    • 9990(=)(0

      Minulla on omien lasteni kohdalla sellainen tilanne, että käyn heidän vanhempainilloissa koululla, joten olen sitä kautta tutustunut nuorten vanhempiin. Tiedän, että millaisista perheistä nuoret ovat kotoisin. Tuntevatko vanhempasi ollenkaan kavereittesi vanhempia?

      Itse teen niin, että kun lapseni sopivat keskenään yökyläilystä, niin soitan tämän lapsen vanhemmalle ja kysyn, että onko OK, että meidän N.N. tulee yökylään heille silloin ja silloin? Tällä tavalla tiedän, että siellä toisessa päässä tosiaan ollaan paikalla eikä niin, että nuoret ovat lähdössä jonnekin salaa hiippailemaan kaupungin yöelämään.

      Tietenkin nuorella on myös kännykkä mukana ja hän tietää, että_aina_voi soittaa vaikka keskellä yötä, niin tulen hakemaan.

      Käsittääkseni raiskaukset, pedofilia tms ovat aika harvinaisia 15-vuotiaalle Suomessa, kun nuori itse tietää, että niin ei saa tehdä ja nuorella on itsemääräämisoikeus kehoonsa varsinkin niin, että jonkun nuoren isä yhtäkkiä tekisi tuollaista lapsensa kaverille, koska siitähän tulisi heti poliisijuttu. Nuoreen voi myös luottaa, että hän tosiaan ymmärtää sen, että jos joku kävisi käsiksi, niin pitää huutaa ja sanoa selvästi "EI", niin että tulee selväksi, ettei minkäänlainen hipelöintikään ole hyväksyttävää. Jos näin kävisi, niin samantien sitten vaikka pitäisi juosta vessaan, ovi kiinni ja soittaa vanhemmille. Omat teini-ikäiseni ovat käyneet yökylässä vuosikausia eikä tällaista ole koskaan tapahtunut.

      Ehdotan, että juttelet vaan uudestaan vanhempiesi kanssa ja sanot, että haluaisit saada vähän vastuuta lisää, jotta saisit parempia kaverisuhteita, kun niissä on aina niin kivaa ja koet jääväsi ulkopuoliseksi muiden luokkakavereiden hauskanpidosta. Tuntuu ihan tyhmältä, jos vanhemmat kohtelevat sinua kuin vauvaa eikä kuten aikuistuvaa nuorta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe