Millaisia kokemuksia Delta-Autosta?

auto vaihtoon

Onko turvallista ostaa käytetty auto Delta-Autosta ja onko hinnat kohdallan ja muu palvelu? Antavatko takuun myymistään käytetyistä autoista?

171

21918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-deltalainen

      Delta-Auton hinnat ovat keskimäärin 2000-4000 euroa kalliimpia kuin muissa liikkeissä. Eli vaikka hyvittäisivät 2000 € romusta, niin silti maksaisit välirahaa enemmän kuin muualla olisi koko kauppahinta vastaavasta autosta.

      Delta-Auton "takuu" ei juurikaan poikkea siitä, minkä saat kaikista autoliikkeistä kulutajansuojalain mukaisen virhevastuun nimellä ilman lisäveloitusta.

      Delta-Auto löytyy Kuluttajariitalautakunnan Mustalta listalta. Se ei siis ole noudattanut em. lautakunnan päätöksiä, eli ei ole maksanut kuluttajille korvauksia virheellisistä tuotteista.

      www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla 40 yritystä/1135252432192

      Ilta-Sanomat sai tammikuussa 2013 Kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnasta listan yrityksistä, joista suomalaiset tekivät eniten valituksia vuonna 2012.

      Alla autoliikkeet, joista on tehty eniten valituksia

      Laakkonen 326 valitusta

      Rinta-Jouppi 311 valitusta

      Kamux 292 valitusta

      Delta-auto 263 valitusta

      • TelttaAuto

        Ennen myivät Fiiattia, Lanciaa ja Alfaa. Nyt Kiaa ja Mitsua, joita ei kukaan osta eli mikään ei oo muuttanut.
        Muistakin liikkeistä voi ostaa ja hinnat voi tarkastaa nettiautosta.

        En ole töissä siinä yhdessä liikkeessä enkä myöskään Nettiautossa.


      • Anonyymi
        TelttaAuto kirjoitti:

        Ennen myivät Fiiattia, Lanciaa ja Alfaa. Nyt Kiaa ja Mitsua, joita ei kukaan osta eli mikään ei oo muuttanut.
        Muistakin liikkeistä voi ostaa ja hinnat voi tarkastaa nettiautosta.

        En ole töissä siinä yhdessä liikkeessä enkä myöskään Nettiautossa.

        Ladaa muuten myivät ennen ja palvelu edelleen samaa tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladaa muuten myivät ennen ja palvelu edelleen samaa tasoa.

        Kun Deltan edeltäjä Konela myi Ladaa, siellä ei ollut palvelua lainkaan. Tuskinpa tuo Delta oikeasti poikkeaa mistään muusta autoliikkeestä. Joskus kauppa onnistuu, joskus ei. Nykyinen autoni on ostettu Deltasta käytettynä ja sen osalta olen olltu aivan tyytyväinen niin palveluun kuin huoltoonkin.


      • Anonyymi

        Delta Autossa pottuilevat asiakkaille.........


      • Anonyymi

        Toyta ei koskan,, mitään valituksia


    • Ettänottaniinjotta..

      Kallis, kuten kaikki merkkiliikkeet.
      Hintataso merkkiliikkeiden ja pienempien toimijoiden välillä on fakta ja helposti vertailulla todennettavissa.

      Takuu on vain uusilla autoilla, virhevastuu koskee kaikkia autoliikkeitä, pitäisi koskea myös Delta-autoa, eli siinä suhteessa kaikki autoliikkeet samalla viivalla.

      Palvelun hyvyys tai huonous on kovin suhteellinen käsite.
      On erilaisia myyjiä ihan jokaisessa autoliikkeessä ja toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä eroja myös asiakkaissa.
      Joku ostaja tykkää, että myyjä nuolee kengät ja pyyhkii kuolan suupielistä, toinen pitää pelkästään asiaan keskittyvästä vakavasta myyjästä, kolmas voi olla iloinen lupsakasti murteella vitsiä vääntävästä kravatti löysällä liihottavasta supliikkimyyjästä... yksikään myyjä tai autoliike ei kykene 100%:seen asiakastyytyväisyyteen.

      Omakohtaisesti kokemusta vain uuden takuista ja ainakaan Ladan (viimeisiä NIVA-maastureita) kohdalla se ei toiminut. Laatikko "morjens" ennen 2-vuoden takuun päättymistä/25000km ajettuna ja ei kuulemma kuulu takuunalaisiin juttuihin.

      • persutokkiinsa

        Et sitten ole kuullut kuluttajaviraston olemassaolosta?


    • TODELLA PETTYNYT

      Delta-auto Turku, MAAILMAN HUONOIN PALVELU! Eivät tee, mitä lupaavat eivätkä edes vaivaudu perustelemaan virheitään millään lailla. Todella kamala paikka, en osta ikinä enää mitään, millä joutuisin olemaan ko. puljun kanssa missään tekemisissä!

      • takuut

        seitsemän vuoden takuu ohjauspyörällä, muu suljettu pois. esim. kytkin kolmekymmentä tuhatta kilsaa. onko sulle sanottu kun oot ostanu kian. no ei varmasti.................


      • takuut

        jarrutyrintää kuopiossa, oisko avainvaunu oikea huolto ja edustuspaikka kia merkille......


      • Maisakin

        Delta-auton huolto puoli toimii todella kehnosti.Vuosihuollossa olisi pitänyt Fordiin vaihtaa erikoisöljyt,josta puoliso mainitsikin autoa huoltoon jätettäessä. Olivat laittaneet vääränlaiset öljyt ja sitten huomanneet virheensä.Uutta suodatinta eivät kuitenkaan laittaneet.Autolle varatiin aika klo 9.30 ja huollon piti kestää puolitoista tuntia. Saimme auton pois klo 13. Tuota palvelua emme tarvitse toista kertaa.


      • Ferraria_Ei_Vehoon
        Maisakin kirjoitti:

        Delta-auton huolto puoli toimii todella kehnosti.Vuosihuollossa olisi pitänyt Fordiin vaihtaa erikoisöljyt,josta puoliso mainitsikin autoa huoltoon jätettäessä. Olivat laittaneet vääränlaiset öljyt ja sitten huomanneet virheensä.Uutta suodatinta eivät kuitenkaan laittaneet.Autolle varatiin aika klo 9.30 ja huollon piti kestää puolitoista tuntia. Saimme auton pois klo 13. Tuota palvelua emme tarvitse toista kertaa.

        Ford se kannattaakin viedä Delta-autoon huoltoon? Kokeileppas seuraavaksi vaikka ihan valtuutettua Ford-huoltoa, ehkä osaavat laittaa autoon sopivat öljytkin.


      • SP.Virtanen

        Moi.Ihan samaa mieltä asiasta .Turun Delta-auton ovea en aukaise KOSKAAN.Takuuajat kaupallinen floppi.Olkaa varuilaan.


      • SP.Virtanen
        takuut kirjoitti:

        seitsemän vuoden takuu ohjauspyörällä, muu suljettu pois. esim. kytkin kolmekymmentä tuhatta kilsaa. onko sulle sanottu kun oot ostanu kian. no ei varmasti.................

        Moi.Juuri näin tässä kytkin asiassa.Autolla oli ajettu muutama 100km,kun kytkin tuntui oudolta.7000km,niin kytkin rikki.Korjauksen jälkeen tuntui vähän oudolta kytkin.Autolla ajoa 44000 km,niin kytkin taas hajalla.Remontti maksoi 2700 euroa,joka meni auton omistajan piikkiin.Turun Delta-autosta vaan kommentoitiin,että käyttövirhe.Ensimmäisessä korjauksessa oli varmaan jätetty viottuneita osia kytkinpuolelle.Se siitä Kian 7 vuoden takuuajasta.Tämä asia on erittäin tuore"tapahtuma viikolla 46-47 2018". Turun Delta-auton ovi ei koskaan enään aukene kohdallani.


      • EiSaaHuutaa
        SP.Virtanen kirjoitti:

        Moi.Juuri näin tässä kytkin asiassa.Autolla oli ajettu muutama 100km,kun kytkin tuntui oudolta.7000km,niin kytkin rikki.Korjauksen jälkeen tuntui vähän oudolta kytkin.Autolla ajoa 44000 km,niin kytkin taas hajalla.Remontti maksoi 2700 euroa,joka meni auton omistajan piikkiin.Turun Delta-autosta vaan kommentoitiin,että käyttövirhe.Ensimmäisessä korjauksessa oli varmaan jätetty viottuneita osia kytkinpuolelle.Se siitä Kian 7 vuoden takuuajasta.Tämä asia on erittäin tuore"tapahtuma viikolla 46-47 2018". Turun Delta-auton ovi ei koskaan enään aukene kohdallani.

        "Turun Delta-auton ovi ei koskaan enään aukene kohdallani."

        Antoivatko öykkäröintisi vuoksi porttikiellon?


      • Anonyymi

        2019 sama jatkuu, Turussa huolto ihan syvältä. Eivät edes vaivaudu mitenkään huomioimaan asiakasta, kun asiakas tiskille saapuu. Seurailin viimeksi 40 minuuttia touhua, kun kävin katsastamassa autoni.


      • Anonyymi
        takuut kirjoitti:

        seitsemän vuoden takuu ohjauspyörällä, muu suljettu pois. esim. kytkin kolmekymmentä tuhatta kilsaa. onko sulle sanottu kun oot ostanu kian. no ei varmasti.................

        Delta Oulussa heikoin palvelu mihin huollon osalta olen joutunut. Ei vastata puheluihin eikä soiteta vaikka niin luvataan. Jos onnistut jotenkin yhteyttä saamaan niin kerro. Todella avutonta Kian huoltopalvelua.


      • Anonyymi
        EiSaaHuutaa kirjoitti:

        "Turun Delta-auton ovi ei koskaan enään aukene kohdallani."

        Antoivatko öykkäröintisi vuoksi porttikiellon?

        Mitä öykkäröintiä tuossa sitten muka oli ainakaan asiakkaan puolelta?


      • Anonyymi
        Ferraria_Ei_Vehoon kirjoitti:

        Ford se kannattaakin viedä Delta-autoon huoltoon? Kokeileppas seuraavaksi vaikka ihan valtuutettua Ford-huoltoa, ehkä osaavat laittaa autoon sopivat öljytkin.

        Delta Autollahan oli Fordinkin valtuutettu merkkihuolto usean vuoden ajan joissakin liikkeissään, eli onhan tuo (kerrottu) virhe hyvinkin voinut tapahtua nimenomaan merkkihuollossa.

        Jos tuossa öljynvaihdossa se merkkihuolto nyt niin autuaaksi tekevä edes on, vaikka itsekin toki sellaista käytämme. Emme tosin Deltaa, kun automme eivät ole heidän merkkejään, eivät toki Fordejakaan.

        Ja se, että sinä et tiedä joidenkin asioiden olemassaolosta, ei todellakaan tarkoita sitä, että kyseiset asiat eivät kuitenkin olisi (olleet) olemassa! Se, että sinä et tiedä, tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että sinun tietosi ovat heikot ja puutteelliset - mutta silloinhan se onkin helpointa huudella omasta mielestäsi kai nerokkaitakin sukkeluuksia sivusta...


      • Anonyymi

        samoinTampere, kiertäkää kaukaa kyseinen pulju !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2019 sama jatkuu, Turussa huolto ihan syvältä. Eivät edes vaivaudu mitenkään huomioimaan asiakasta, kun asiakas tiskille saapuu. Seurailin viimeksi 40 minuuttia touhua, kun kävin katsastamassa autoni.

        Tämä!!! Juuri seisoin 10min tiskin edessä AINOANA asiakkaana eikä kumpikaan huollon "asiakaspalvelijoista" erehtynyt edes päätään nostamaan! Viimeinen leasing auto ikinä tästä puljusta!! Samoin esim. katsastus kestää aina tunnin verran, missään muualla niin kauaa siihen mene. Turhauttavaa!


    • Todella Otettu

      No miten se nyt taas voi olla MAAILMAN HUONOIN, kun niitä tittelinhaltioita on tällä palstalla jo sata määrin. Kuhan nyt rauhotut niin etköhän sä sinne kuitenkin mene, koska ainoa liike niillä seuduilla joka pystyy sulle myymään luotolla.

      • Anonyymi

        Muka "maailman huonoimmaksi" väittäminen on tietenkin vähintäänkin reipasta liioittelua, oletettavasti asiatontakin, totta, mutta miksi Delta olisi missään ainoa liike, joka pystyy myymään luotolla?! Kai niillä muillakin liikkeillä on suhteet kunnossa rahoitusyhtiöiden kanssa, ei vain Deltalla.

        Ja voihan se aivan hyvin olla, että tuo toinen ostaja ei edes tarvitse luottoa auton ostamiseen, vaikka sinä tarvitsetkin (kommentistasi päätellen, sillä ilman omaa tarvettahan tuo mainitsemasi luottoasia tuskin tulee kenellekään normaalisti edes mieleen). Emme esimerkiksi mekään ole yhteenkään autoon luottoa tarvinneet sen enempää Veholla, Biliassa kuin Laakkosellakaan. Eli ei se ilman ulkopuolista rahoitusta ostaminen nyt niin harvinaista sentään nykyäänkään ole, tai edes 2014, vaikka niin ehkä luuletkin.


    • KuopionDelta-auto

      Valitettavasti omat kokemukseni Delta-autosta ovat erittäin huonoja. Palvelu myyntitilanteessa ärsyttävän imelää ja jos vaimoni ei olisi halunnut tiettyä autoa olisi liike kieretty kaukaa. Nyt huollossa auton tuulilasiin ilmestyi keskelle alareunaan outo terävällä tehty jälki josta molempiin suuntiin parin sentin naarmu. Kun menin siitä sanomaan vähäteltiin asiaa ja vedottiin pölyävään kevätilmaan ja mahdollisesti lentäneeseen kiveen. Jälki sellainen joka ei tule kivenhakkaumasta. Lasissa oli tuore ns. lasipöly pinnassa joten vanha jälki se ei ollut. Märkä keli ja jos jälki olisi tullut aiemmin olisi pöly pyyhkiytynyt jo pois. Otivat kuvan ja lupasivat soittaa. Mitään ei kuulunut joten otin yhteyttä liikkeen johtajaan. Odottelen nyt yhteydenottoa, mutta luulen liikkeen pesevän kätensä asiassa. Tämä siis Kuopion Delta-autossa jonka kehoitan kiertämään kaukaa. Auto menee samalla vaihtoon parempaan merkkiin. Kia on kokonaisuutena paha pettymys.

      • Entinenasiakas

        Aika paljon näkyy vaikuttavan ostajan habitus siihen minkälaista palvelua saa. Tiukkana pitää olla jos haluaa asioiden toimivan. Autokaupoissa huijataan aina! Deltalla on jostain syystä erityisen huono maine. Kävin Kuopion myymälässä reilu vuosi sitten eikä palvelusta ollut tietoakaan. Ehkä en ollut riittävän "rikkaan" näköinen palveltavaksi Kaupat tuli lähiseudulla olevasta toisesta merkkiliikkeestä.


      • Entinenasiakas

        velaksi, nollakäsirahalla.


      • Kiaanljj

        Miksi olet pettynyt Kiaan? Mikä Kian malli sulla on ja miksi et ole ollut tyytyväinen?


      • Entinenasiakas

        Ei ole mitään järkeä ostaa nolla käsirahalla autoa! Jos ei ole varaa laittaa käsirahaksi vähintään puolta hinnasta kannattaa ostaa halpa käytetty. Olen tuo ensimmäinen "Entinenasiakas" ja kommentoin, että toisesta liikkeestä lähti auto suoraan omistukseen ei hallintaan, että ei millään nolla käsirahalla.


      • hrhthrth
        Kiaanljj kirjoitti:

        Miksi olet pettynyt Kiaan? Mikä Kian malli sulla on ja miksi et ole ollut tyytyväinen?

        Myyjät odottavat että asiakkaat suunnilleen pää kallellaan huokailevat autojen ääressä ja kyselevät pöhköjä kysymyksiä onko ohjaustehostinta ja sellaista ilmastointia.Kun asikkaan tietämys tulee ilmi jäät kuin nalli kalliolle.


      • Anonyymi

        Samanlainen kokemus itsellä! Vittuilua uusista kolhuista, sanottiin että minulla on velvollisuus etsiä näyttö väitteilleni. Vasta poliisi/liikkeenjohto sai asiat etenemään ja huoltoukkojen aiheuttamat vahingot korjattiin liikkeen lukuun. En ikinä, IKINÄ mee siihen Kuopion Delta-Autoon.


    • pettymys

      en osta enää edes uuta autoa deltasta. kun ei siellä korjata edes takuun alaisia autoja, mulla vajaat kaks vuotta vanha auto, vein kahden vian takia huoltoon, samat viat oli kun sain auton takaisin.. autossa ei kuulemma ollut vikoja. sportage pitåå räminää konehuoneesta ja takaa kuuluu myös kolinaa. tämä on kolmas kia merkkinen auto minulla. ja viimeinen. en jaksa tapella huollon kanssa. seitsemän vuoden takuu. hah

    • tartsanu

      Verrattuna Jyväskylän muihin merkkiliikkeisiin ihan ok.

      • Anonyymi

        Jyväskylän(kään) Deltasta ei ole mitään kokemusta, mutta yleisesti ottaen Jyväskylässä merkkiliikkeet eivät tosiaankaan olleet mitään varsinaista huipputasoa ainakaan joskus vuosituhannen vaihteen molemmin puolin tai vielä kymmenisen vuottakaan sitten. Toki siitä on siis jo aikaa ja tilanne on ilman muuta voinut parantuakin, mutta (yllättävänkin) pitkälti samalta porukalta silti näyttää joissakin liikkeissä. Joka tapauksessa ainakin silloin niin Tampereen kuin pääkaupunkiseudunkin liikkeet toimivat selvästi paremmin, myös kohteliaammin, niin myynnin kuin etenkin huollonkin osalta - tosin sen enempää (jonkun tuolla ylempänä kaipailemaa) rahoitusta kuin vaikkapa varaosamyyntiäkään emme ole tarvinneet missään, joten niistä ei ole kokemusta.


      • Anonyymi

        Vaikka tämäkään ei aivan liity Deltaan, täytyy toki lisätä sen verran, että Jyväskylässäkin ainakin aiemmin brittiautoja myynyt nykyinen saksalaisen premiummerkin myyjä on kyllä aivan huipputasoa vertasi sitten kehen tahansa. Eli toki myös Jyväskylässä on (ja on ollut) erittäin päteviäkin henkilöitä autoliikkeissä, siis varmasti myös huoltojen puolella, tietenkin.


    • Kiour

      On.

    • Peezo

      Onpa todellisissa vaikeuksissa koko teltta-auto. Vähän päästä maksut perässä ja seli seli seli on heille arkipäivää. Vaan ei todellakaan mikään ihme , että näin on, koska koko yrityksessä ei juurikaan ole ammattitaitoista myyntihenkilöstöä johdosta puhumattakaan. Sinne mennessä tuntuu, kuin menisi aikamatkalle 70 luvulle tai Neuvostoliittoon.

    • PussiKuski52

      Herttoniemen Delta on perseestä. Huollot ala-arvoisia, auto naarmuilla huollon jälkeen, tekemättömiä töitä veloitettu, ihme vääntöä ja venkoilua aina, kolme uutta autoa Malmin (nyk. Herttoniemi) Deltasta ostanut. Ei ikinä enää.

      • Anonyymi

        Sama juttu,takuunpiiriin kuuluvat korjaukset hoitamatta,puhelimitse et saa huollosta ketään kiinni,puhelu katkeaa 3 minsan jälkeen ja takaisinsoittopalvelua ei ole.


    • Efghvcc

      Itse sain asiallista palvelua hertsikan deltassa kun kävin pyytämässä tarjousta uudesta autosta. Sillä kertaa toinen liike venyi hieman parempaan kokonaisuuteen, mutta mitään ongelmaa ei olisi ollut tehdä kauppoja deltassakaan.

    • PennanenErik

      Äärimmäisen negatiivinen kuva Deltasta jäänyt kuluttajariitalautakunnan suosituksiennoudattamatta jättämisistä ja mustistalistoista.

    • entinendeltalainen

      Todella huonoja kokemuksia Tampereen Delta-autosta. Ovat töppäilleet Kian huolloissa alusta asti, huollot ovat kalliita,mutta koskaan ei voi luottaa siihen, että auto olisi huollon jälkeen kunnossa, esim. että katsastuksessa ei tulisi huomautettavaa tai että öljyt ei valuisi seuraavana päivänä pihalle (olivat laittaneet rikkinäiset tiivisteet).

      Yli vuoden jatkuneen vian (kolahtelu vaihtaessa/kytkintä nostettaessa) syytä ei ole pystytty paikallistamaan ja asenteessa olisi parantamisen varaa. Syyttävät asiakasta, että "hakemalla haet tästä vikaa, olet alkanut päässäsi kuulla asioita" (mekaanikko). Takuun piiriin kuuluvien asioiden korjaamisesta / vaihtamisesta joutuu tappelemaan. Huoltoja on merkitty väärin tai jätetty merkitsemättä Deltan tietojärjestelmään.

      En suosittele ainakaan Tampereen Deltaa käyttämään. Helsingin ja Turun Deltasta paremmat kokemukset, molemmissa ollut asiallinen suhtautuminen.

      • VaihtoABC

        "hakemalla haet tästä vikaa, olet alkanut päässäsi kuulla asioita"

        Sama vika siis, kuin käytetynkin auton ostajilla krapula(osto)aamuna.


    • testomani

      En suositte. Kusettavat ja koijaavat. Oulun liikkeen johtaja täys kusipää. Kuluttaja-asiamies hoitaa asiat lopouun. Ei haksa niitten kans tapella.

      • mielipite

        Kuluttajaneuvoja ei hoida asioita loppuun. Kuluttajaneuvoja antaa suosituksen erimielisyyteenne, kuullen sinun ja vastapuolen argumentit asiasta. Se suositus voi siis myös olla autoliikkeelle suotuinen, vaikka sinä kuvittelet autoon takuun, jota ei ole.
        Se, että sinä tulkitset asian tappeluksi, ei välttämättä ole liikkeelle kuin normaaliarkea, kun kuluttaja kokee omaavansa oikeuksia ja takuita autoon, joita ei ole.


      • Testomani
        mielipite kirjoitti:

        Kuluttajaneuvoja ei hoida asioita loppuun. Kuluttajaneuvoja antaa suosituksen erimielisyyteenne, kuullen sinun ja vastapuolen argumentit asiasta. Se suositus voi siis myös olla autoliikkeelle suotuinen, vaikka sinä kuvittelet autoon takuun, jota ei ole.
        Se, että sinä tulkitset asian tappeluksi, ei välttämättä ole liikkeelle kuin normaaliarkea, kun kuluttaja kokee omaavansa oikeuksia ja takuita autoon, joita ei ole.

        Väärässä olet "mielipite". Kuluttaja-asiamies otti asian hoitaakseen ja on jo tehnyt paljon asian eteen. Tämä ei ole enään normaali liikkeen arkea. Sehän on tappelua, kun kumpikaan ei hyväksy toisen mielipidettä. Autossa on myös takuu, joka on 1vuosi/20tkm, joka ei ole vierlä täyttynyt. Tästä on sopimuspaperi tehty. Että näin!!


      • mielipite
        Testomani kirjoitti:

        Väärässä olet "mielipite". Kuluttaja-asiamies otti asian hoitaakseen ja on jo tehnyt paljon asian eteen. Tämä ei ole enään normaali liikkeen arkea. Sehän on tappelua, kun kumpikaan ei hyväksy toisen mielipidettä. Autossa on myös takuu, joka on 1vuosi/20tkm, joka ei ole vierlä täyttynyt. Tästä on sopimuspaperi tehty. Että näin!!

        "Kuluttaja-asiamies otti asian hoitaakseen ja on jo tehnyt paljon asian eteen. "
        Kuluttajaneuvonta voi tehdä sen, mikä heille lain suomin edellytyksin sallitaan; auttaa kuluttajan ja yrityksen välisissä erimielisyyksissä ja antaa oman näkemyksensä mukaisesti lainmukainen suositus asiaan.
        Loppuun se instanssi ei hoida mitään ja tämä on fakta.

        "Sehän on tappelua, kun kumpikaan ei hyväksy toisen mielipidettä."
        Juuri näin; ja siihen tappeluun/erimielisyyteen em.taho voi antaa suosituksen sovitteluehdotukseksi. Mutta vain suosituksen, sinun puolestasi loppuun asti asiaa eivät voi hoitaa, eivätkä myöskään hoida.

        "Autossa on myös takuu, joka on 1vuosi/20tkm, joka ei ole vierlä täyttynyt."
        Kyseessä käytetty auto, autoliikkeen itsensä myöntämällä ylimääräisellä takuulla, jolla on (pienellä präntätyt) omat takuuehtonsa. Edelleenkin kuluttajaneuvonta auttaa suosituksella, jos takuuehdoista on erimielisyyttä sinulla ja liikkeellä.

        "Tästä on sopimuspaperi tehty. Että näin!!"
        No tottakai on, eihän sitä ylimääräistä takuuta muutoin olisi olemassakaan. Että näin.


      • mielipite
        Testomani kirjoitti:

        Väärässä olet "mielipite". Kuluttaja-asiamies otti asian hoitaakseen ja on jo tehnyt paljon asian eteen. Tämä ei ole enään normaali liikkeen arkea. Sehän on tappelua, kun kumpikaan ei hyväksy toisen mielipidettä. Autossa on myös takuu, joka on 1vuosi/20tkm, joka ei ole vierlä täyttynyt. Tästä on sopimuspaperi tehty. Että näin!!

        "Autossa on myös takuu, joka on 1vuosi/20tkm..."

        Ihan mielenkiinnosta kysyisin, mikä autoliike myöntää (vielä) käytettyihin takuun ja mitä oikeasti lukee takuuehdoissa? Eli onko se ainoastaan ilmaisen virhevastuun "verhoaminen" takuu lausekkeeksi tai epämääräisempi "käyttöturva" tmsv. vaiko ihan oikea, ilmainen autoliikkeen myöntämä oma ylimääräinen takuu autolle?

        Sillä joskus muutamia kyseisen kaltaisia "takuita" nähtyäni ja tarkemmin niiden ehtoihin tutustuttuani olen päätynyt johtopäätökseen, ettei se takuu olekaan vaan normaalin virhevastuun (ilmainen/aina jokaisessa autoliikkeestä ostetussa autossa kaikkialla) verhoamista hienosti "käyttöturvaksi" tai joissain tapauksissa "takuu"-sanaakin olen nähnyt käytettävän.


      • 1111111111111

        Samaa mieltä tästä johtajasta.


      • Anonyymi

        En suosittele,, Huolto ja remontit mistäsattuu , ajavat auton nosturille ja mies istuu kuskinpaikalla kun nosturi on yläasennossa , startaa käyntiin vaihde päällä , ja ei muuta kuin rytinällä alas ja auto on tietenni lunastuskunnossa .


    • Siivottu-häivytetty

      ”Sinne mennessä tuntuu, kuin menisi aikamatkalle 70 luvulle tai Neuvostoliittoon.” Entiseltä nimeltään Oy Konela Ab.

      • Harfor

        Höpö,höpö !!!


    • PettynytAsiakas

      Kävin tuossa muutama pvä sitten Espoon Delta-Autossa koeajamassa autoa. Asiakaspalvelussa liikkeellä kyllä riittää tekemistä. 2 kpl:tta myyjiä töissä joista kumpikaan ei kerennyt ensimmäisen 15 min aikana palvelemaan asiakkaita. Lisäkseni liikkeessä pööpöili 3 henkilöä.
      Vihdoin myyjän luo päästyäni(Itse menin esittämään asiani)alkoi palvelu. Koeajo-auton sai vaivattomasti ajoon mutta miinusta koeajon lyhyydestä. 2h:kin tuntui myyjälle olevan jotenkin liian pitkä aika. Koeajon päätyttyä olisin ollut valmis kuulemaan tarjouksen autosta mutta myyjillä asiakkaat,e joten myyjä lupasi palata asiaan puhelimitse-->puhelua ei koskaan kuulunut--> auto jäi kauppaan--->nettiauton kautta yhteyttä toiseen pk-seudella toimivaan autokauppaan--->auto himaan. Eipä tässä toisessa autokaupassakaan kaikki mennyt ruusuisesti mutta myyjä selkeästi HALUSI MYYDÄ auton minulle. Koeajolle auton sai tarvitsemakseen ajaksi ja myyjän kanssa tingattu hinta sekä häntä että minua tyydyttävään tasoon.
      Arvosana Deltalle 1-10, 5,5. Ei ihmekkään että autokaupoilla menee heikosti kun myyjillä ei tunnu olevan mitään paineita myydä autoja.

    • RiittiKia

      Hankittu 2012 Kia Ceed 90 tkm..kytkin luistaa. Ei vetokoukkua, ei oikeasti pidetty kenkää kytkimellä, Deltan vastaus ettei takuu korvaa...Yli kolmekymmentä vuotta autoa omistaneena, niin ensimmäinen josta kytkin menee tällä tavalla. EI IKINÄ KIIA...

      • SUUpuhtaax

        Ja "parhaat ranskalaiset saa grilliltä" mukaillen:

        KIIAA ajetaan vain sängyssä.


      • paskamaku

        vaihdoin kia sorenton kia sorentoon siis esittely autoon,auton toimitus tuntuu venyvän.Kysyttyäni asiaa sanottiin olevan henkilökunta pula.Auton toimitus Hyvinkäälle Konalasta kestänyt yli viikon (piti laittaa vetokoukku.Myyjä lähti pitkälle vapaalle ja sanoi että palataan asiaan ensi tiistaina.Kukaan ei tiedä koko hommasta mitään.Aavistan kyllä mistä kenkä puristaa.Kerään vähän lepoa ja ensi viikolla käyn keskustelemassa kaupan purkamisesta ja mahdollisista korvauksista.Että tällä tavallas ja mukana on lakimies kieroimmasta päästä'


      • Anonyymi
        paskamaku kirjoitti:

        vaihdoin kia sorenton kia sorentoon siis esittely autoon,auton toimitus tuntuu venyvän.Kysyttyäni asiaa sanottiin olevan henkilökunta pula.Auton toimitus Hyvinkäälle Konalasta kestänyt yli viikon (piti laittaa vetokoukku.Myyjä lähti pitkälle vapaalle ja sanoi että palataan asiaan ensi tiistaina.Kukaan ei tiedä koko hommasta mitään.Aavistan kyllä mistä kenkä puristaa.Kerään vähän lepoa ja ensi viikolla käyn keskustelemassa kaupan purkamisesta ja mahdollisista korvauksista.Että tällä tavallas ja mukana on lakimies kieroimmasta päästä'

        Pakko kysyä: onko se "lakimies kieroimmasta päästä" mukana autoliikkeen puolesta vai sinun mukanasi?


    • kautoauppias

      Edelliselle: kytkin on kuluva osa, eli miten se voisi kuulua (tehdas)takuuseen? Eikä muuten taatusti kuulu minkään muunkaan merkin (tehdas)takuuseen.

      • Kytkinongelma

        Kytkimestä: Kia vengasta meni kytkin 2900km, kaverilla 80000km. Ei kummallakaan takuuseen. Vastaus: kuluva osa = maksa itse. Itsellä ei ole koskaan hajonnut kytkintä, vaikka joillain autoilla olen ajanut 300000km.


    • Suomenparhain

      Delta Auto voitti ykköstilan Auto Bild -lehden (13/2015) Palvelu Plus -tutkimuksessa, jossa vertailtiin autoliikeketjujen onnistumista myyntityössä.

      Poimintoja julkaisusta:

      "Liikkeeseen tullut asiakas huomioitiin Delta-liikkeissä hyvin. Myös kokemukset nykyisestä autosta ja käytössä olevasta budjetin Delta-myyjät kartoittivat aktiivisemmin kuin yhdenkään yksittäisen automerkin myyjät."

      "Myyjät olivat poikkeuksetta ystävällisiä sekä kohteliaita ja asiakkaat kokivat heidät myyntihenkisiksi. Delta-liikkeistä oltiinkin merkittävästi viime vuotta useammin valmiita ostamaan auto käynnin perusteella."

      • Testomanni

        Buhhahaha!!!!


      • neljäplusviisitoista

        Delta Autossa myyjät ovat palveluhenkisiä ja ystävällisiä, mutta kun myydystä autosta paljastuu jokin virhe tai vika niin tilanne muuttuu täysin. Sähköpostiviesteihin eikä puhelimeen vastata. Enää en autoa kyseisestä ketjusta osta ja suosittelen muitakin pysymään kaukana kyseisestä ketjusta.


      • Miljoonakilsaa

        Käytännön kokemukset tietenkin tärkeämpiä kuin joku lehtijuttu. Itselläni autoja ollut 1985 alkaen useita merkkejä. Ikävä kyllä Deltan huolto on ollut huonoin palveluiltaan. Olen jopa huomauttanut esimiehille\johtajalle selkeistä epäkohdista ja olen saanut ikävän ylimielistä ja asiakasta halveksivaa käytöstä. Kunhan tämän Kian ajan vaihtoikään, vaihdan merkkiä. "Uskomaton takuu" maksatetaan huollon hinnoissa.


    • Äikäs69

      No mutta voihan autokauppa sielläkin onnistua.

    • Peezo

      Ammattitaidottomuus myyjien teknisestä tietämyksestä paistaa vahvasti esiin deltan myyjistä. Taitaa olla joltain toiselta alalta kasattua ryhmää, ei ainakaan autoalalta.

    • Nessin

      Luulen, että niin paljon on ammattitaidon puutetta tuossa firmassa että huonosti käy. Tuntuu jotenkin kuin palaisi 80-luvulle astuessaan telttaan.

    • Juhana_Herttua_71

      Olen kolmasti käynyt Hyvinkään Deltassa tarkoituksenani ostaa auto käteisellä. Joka kerta netissä vapaana olleesta autosta sanottiin "myyty muttei laskutettu". Jo on kummaa touhua kun ei käteinen enää käy. Ennen oli käytäntönä se että kohteen sai se joka maksoi sen heti. Auto jota ajattelin on yhä vielä netissä myymättömien puolella. Ei ihme kun ei autokauppa ns. vedä. Enää en mene heille ostamaan autoa, tiedän että käteinen kelpaa muualle.

      • MENEmuualle

        "myyty muttei laskutettu". Jo on kummaa touhua kun ei käteinen enää käy. "

        Häh? Kerran myytyä autoa ei voi toiseen kertaan myydä. Mitä tuossa ihmeteltävää?

        "Ei ihme kun ei autokauppa ns. vedä."

        Miten niin ei ns.vedä? Kauppahan käy juuri nyt paremmin kuin vuosiin.
        Vedä sinä ns.käteesi.

        "Enää en mene heille ostamaan autoa, tiedän että käteinen kelpaa muualle."

        No se on hyvä. Ihan ilmaisena vinkkinä, menet sitten minne menet: SOITA ENNENKUIN MENET! Tällä voit varmistaa, että sinun ajattelemasi auto on vielä vapaana.
        Ps.
        Käteinen on: seteleitä ja/tai kolikoita.
        Käteistä ei ole: Rahoitussoppari, pankkikortti eikä tilisiirto.


    • pettynyt876

      Olisin ostanut Kian,hintaluokassa 11000,mutta kauppa jäi siihen entisestä ei olisi hyvittänyt 498euroa,oli katsastettu ja siisti auto vm 2003,Rinta-joupissa hyvittivät 3500euroa. en edes kuse Delta autoon päin.

      • YLIHYVITYKSETylihinnat

        ...hyvityshinta EI OLE oleellinen vaan oleellisinta on VÄLIRAHA, eli sitä kautta koostuva loppusumma jolla auton ostat.
        Edullisemmassa liikkeessä 11000, kalliimmin hinnoittelevassa 14000.
        Edullinen hyvittää 1000, kalliimmin hinnoitteleva 3000.
        Kummassa kaupassa olet pettyneempi? Kummassa teit edullisemman autokaupan?


      • eioleyli

        Hyvityshinnoissa ei ole noin isoja eroja, varsinkaan jos on kyse halvasta autosta. Itse olen kysellyt tarjouksia viime aikoina omasta autosta. Vastaavien keskipyyntihinta on 23t€. Hyvitystarjoukset ovat olleet 17-19t€. Autojen pyyntihinnoissakaan ei noin isoja eroja yleensä ole. Autot ovat yksilöitä, toinen on paremmin varusteltu ja paremmassa kunnossa. Pelkän merkin/mallin ja vuosimallin perusteella on turha tehdä johtopäätöksiä siitä mikä autoliike on kallis ja mikä ei.


      • pettynyt875
        YLIHYVITYKSETylihinnat kirjoitti:

        ...hyvityshinta EI OLE oleellinen vaan oleellisinta on VÄLIRAHA, eli sitä kautta koostuva loppusumma jolla auton ostat.
        Edullisemmassa liikkeessä 11000, kalliimmin hinnoittelevassa 14000.
        Edullinen hyvittää 1000, kalliimmin hinnoitteleva 3000.
        Kummassa kaupassa olet pettyneempi? Kummassa teit edullisemman autokaupan?

        Kia oli sama vuosimalli,ajettu 98th,Delta autossa mittarissa 103th. Rintajoupilla,hinta oli 150euroa halvempi,kyllä kannatti mennä Rinta-Joupille 2500 säästin.


    • Napetron

      Korjaisin auton itse, mutta ei ole paikkaa/työkaluja. Pakoputki roikkuu maassa ja moottorista kuuluu 2 ääntä. Veikkaan että vuotoa turbossa tai pakosarjassa ja remmin se pyörä vähä vinkuu. Vein Delta Auto malminkartanoon, ja siellä he eivät edes kuulleet niitä ääniä. "korjasivat" pakoputken reikäraudalla, mutta jättivät sen roikkumaan ja nyt putki roikkuu vielä enemmän. Ne ei tiedä mitään autoista. Just ja just tietää mikä moottori on.

    • 2.016v

      Malmin konelassa oli 1988 todella ystävällinen palvelu. Ostin silloin sieltä uuden lada 1200S:n, johon otin lisävarusteena huomiovalot ja lukittavan polttoainetankin korkin.

      En tiedä millaista palvelua Konela nykyisin tarjoaa, sillä vaihdoin Ladan jälkeen Toyotaan. Annoin Ladan vaihdossa ja ostin Corolla 1.6xsi:n vuonna 1991 Toyota itäkeskuksesta. Muistan, että Konela tarjosi samaraan parempaa välirahaa kuin Toyota, mutta silti päädyin Corollaan koska sen laatuvaikutelma oli Samaraa parempi jonka lisäksi myös moottori oli tehokkaampi.

      • hyviäaikojaolivat

        Malmilta minäkin sain uuteen keltaiseen Ladaani upean musta takalasin rullaverhon joka minulla on vieläkin muistona kunnon ajoista. Verho toimii vieläkin kun on ollut lämpimässä tallissa 40v odottamassa uutta asennusta.


    • Autoilevamies111

      Ainakin Jyväskylän deltasta siellä pohjalaisia suoria selkärangallisia miehiä

      • vauhtiaasioidenhoitoon

        Myyjät kyllä kaupan osaa tehdä! Ja mukavaa kaupankäytiä olikin. Auton kunto ei vaan vastannut sitä mitä kuntotarkastuksen käyneen auton olisi pitänyt. Vai tarkoittaakohan se sitä että auto kuntotarkastetaan mutta ei laiteta vikoja kuntoon.. no huoltopäällikön mukaan kaikki laitetaan kuntoon. Toivottavasti mahdollisimman nopeasti! Alkaa olemaan hermo pinnassa jo..


      • Ostajamies

        Mielestäni hyvä palvelu ja asiat toiminut hyvin . Automyynti Jyväskylä delta hyvä palvelu


    • Kilu2016

      En voi kehua Delta-autoa. Myyjä oli muutoin mukava mutta yritti loppuun asti pimittää autossa olevan puutteen. Olin jo maksamassa mutta asia kävi ilmi kun huomasimme sitä kysyä. Myyjä suostui maksamaan vain puolet. Sanoin peruvani kaupat jolloin ääni kellossa muuttui ja suostui maksamaan kokonaan. Mutta sitten kävi ilmi että autossa ei ole varustetta joka listauksen mukaan piti olla (tämäkin piti itse tsekata). Myyjä pakeni vastuuta ja minun olisi tuo pitänyt maksaa kokonaan. Tässä vaiheessa tympiinnyin sen verran että peruin kaupat. Myyjä soitti monta kertaa perään ja pahoitteli mutta eipä huvittanut alkaa enää millekkään. Mutta olipa lyhytnäköistä toimintaa Delta-auton osalta. Ottakaa opiksi.

      • Tuulahduksia

        Sehän on vähän kuin hirsitalo kauppaa....


    • teppateppa

      Surkea paska lafka ainakin oulussa...pakoilevat takuukorjausten vastuuta ja vammanen hinttarin näköinen päällikkö.

    • Segu

      Hyvinkäällä niillä vasta kummaa porukkaa on. Olen aika monta autoa ostanut, mutta en koskaan, enkä nytkään noin ammattitaidottomilta, tosin ystävällisiä on. Ostin sitten Nissanin Lahdesta.

    • suomalaisenvalinta

      Hyvinkäällä kohtasin oikein vastenmielisen tilanteen Delta-Autossa. Olin menossa kohti ovea kun sisältäpäin tuli arabi joku Deltan nimilappu rinnassa ja jäi puolen metrin päähän ovesta odottamaan, että asiakas avaa oven ja sitten muslimi työntyi ovesta molottaen kännykkään omaa kieltään. Meni sitten johonkin punaiseen tila-autoon ja kiihdytti takapihalle vauhdilla.

      Delta-Auto Hyvinkäällä asiakkaat palvelevat näköjään henkilökuntaa. Elämä on valintoja ja minä valitsen tästä eteenpäin muita paikkoja kuin Hyvinkään Delta-Auton.

      • vakioasiakas

        Heh pikkuisen rasistinen kommentti "suomalaisenvalinta", joka kuvastaa ehkä enemmän sinua itseäsi kun liikettä. Olen käyttänyt vuosia Hyvinkään Deltaa ja voin kertoa, että siellä on automaattiovi joka aukeaa itsestään, joten siinä kannattaakin odottaa sen verran että ovi aukeaa. Muuten saattaa tulla nenä kipeäksi kun törmää oveen.

        Itse olen ainakin saanut asiallista ja leppoisaa palvelua Hyvinkäältä ja aion jatkossakin ostaa ja huoltaa autot sieltä.


      • Anonyymi

        No sait näköjään kuitenkin, "suomalaisenvalinta", udeltua häneltä hänen etnisen taustansa ja vielä kaiken huipuksi uskontonsakin, vaikka kumpikaan tieto ei kuulu sinulle lainkaan! Ihan hyvinkin hyvältä ja ystävälliseltä palvelultahan tuo kuulostaa, kun hän tuollaisiinkin yksityiselämäänsä koskeviin asiattomiin ja sinun kannaltasi täysin merkityksettömiin uteluihisi viitsii edes vastata.

        Ja puhuthan sinäkin kai suomea puhuvalle kaverillesi suomea, vaikka jotakin toista kieltä puhuva, sinulle tuntematon utelias ihminen vieressäsi (hänelle kuulumatonta puhelua) kuuntelemassa olisikin, joten mikseivät muutkin ihmiset puhuisi sitä kieltä, mitä itse haluavat - kun kerran keskustelukumppaninsakin sitä osaa. Emmepä mekään vaikkapa jollekin italialaiselle ystävälle suomea puhuisi, vaikka sinä vieressä uteliaana yrittäisitkin kuunnella. Emmekä mekään edes vaivautuisi kysymään, osaatko sinä esimerkiksi italiaa vai et, sillä mitäpä se meitä kiinnostaa sen enempää kuin heimotaustasi tai uskontosikaan.


    • timitoi

      Ei todellakaan, Kia venga 2010. Takuu muka 7v. Ajettu 80000. Hajonnut ajotietokone, tuulilasin pyyhkimen moottori, ja viikko sitten kone pamahti. Turbo hajos kesken ajon. Vaihto moottori laitettava, 3500-5000. Ei koskaan enää kiaa, takuu ei korvaa mitään, vituttaa.

      • Kvk890

        No ei ne varmaan mitään korvaakaan jos oot huoltanut autosi 40000km välein. Tästä kun et mitään mainitse.


      • Anonyymi
        Kvk890 kirjoitti:

        No ei ne varmaan mitään korvaakaan jos oot huoltanut autosi 40000km välein. Tästä kun et mitään mainitse.

        Ja mistähän sinä sitten "tiedät", että hän olisi huoltanut (tai ehkä, toivottavasti, kuitenkin huollattanut) autonsa 40000 kilometrin välein eli ilmeisesti ainakin minkä tahansa aasialaismerkin tuotteeksi aivan liian harvoin? Olettaen siis tietenkin, että et ole itse Deltalla töissä ja siten tunne tapausta. Lähtökohtaisestihan se, että takuuasiasta valittava ei mainitse mitään erityistä autonsa huolloista, kuitenkin tarkoittaa, että auto on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.


    • Väiisäneen

      Deltan ongelma on se, että kukaan ammattilainen ei mene sinne töihin. Myyjät on vanhoja luusereita tai jotain vitun puhelinmyyjiä.

    • Ei_todella

      Deltan toiminta on vähän peräaukosta. Ovat liian ahnaita asiakkaan rahojen perään eivätkä vastaa huutoon. Ei ole ihme että Delta motor groups talous sakkasi muutama vuosi sitten. Asiakaspalvelu ja laadukkaat tuotteet takaa menestyksen joten siinä selitys kannattaako Delttaan mennä.....

    • Autoilevamies10

      Jyväskylässä homma pelaa aijon jatkossakin ostaa sieltä

    • kolmekiiaa

      Aivan onnetonta puuhaa, käyntejä pahimmillaan 4 x / kk. Pikkuvikaa ja kampanjaa Kia Sorento 2015, poikii vaan jatkuvasti lisää, huomen aamulla taas uudestaan, ei kerralla kuntoon. Kolmas ja viimeinen Kia.

    • KIA-kerrallatutuks

      Tunnen olevani "kala" joka on uinut delta merkkiseen katiskaan. KIA- sportage 2l cdri- v.12. Auton piti olla (myyjän ja hänen esimiehensä mukkaan) tarkastettu ja kunnossa. Oston jälkeen alkoi ilmetä vikoja, havaitsin kuljettajan ovitiivisteen rikkoutuneen hankautumalla(materiaali vika) kolinaa etukulmasta(koiran luu) viallinen, turva vyö aukeili ajon aikana, vakkari herkesi pelittämästä, 4-vedon automaatti merkkivalo syttyi eikä sammunut kuin sammuttamalla kone, vebaso ei lämmittänyt(nesteet ei kiertänyt)poltin pelasi, vetolaitteissa liikaa klappia(hultomies totesi), etuperä vetoakseli vaihtoon, kojelaudan valot pimeni nop,mittari ei toinut. Alle puolessa vuodessa kaikki nämä. Mitähän seuraavaks? Tuli KIA- merkki kerralla riittävän tutuksi. Missään muussa merkissä en törmännyt tälläiseen vikasumaan. Sentään autoillut 50v. kilometrejä n.miljoona usealla merkillä. Myyjäliikkeen henkilöt ei vastaa soittopyyntöihin. huollon kanssa toistaisesti tullut juuri ja juuri toimeen(kysyy kärsivällisyyttä)eniten sapettaa, kun huoltoon pitkät jonot, aina menee päivä pilaan, jokakerta käydessä tulee 50km. ajoa. Yksi "vika" kerrallaan korjataan. Jos haluatte kiusata itteenne ja pilata hermonne menettää rahanne, kiertäkää KIA:t kaukaa.

    • Eienääkoskaan

      Delta auto Lahti on ainakin ihan paska!! Myyvät muka tarkistettuja vaihtoautoja ja jos vuoden sisään menee alle 80 000 ajetusta Audista (vm-13) molemmat vetarit ja ilmastoinnin kompressori, niin onpa outoa. Mitään vastuuta eivät kuitenkaan ota. En osta enää koskaan mitään Deltasta!!

      • Äläostaaudia

        Älä osta Audia.


      • Selvännäkijää

        Vaikka auto onkin tarkastettu ja on ollut kunnossa niin silti se voi mennä rikki. Pitää olla kyllä melkonen selvännäkiä että huomaa tarkastushetkellä sellaisem asian että joku osa menee rikki puolen vuoden päästä...


    • Kkallekk

      Pysyn kaukana delta-autosta. Varmasti huijaavat vaan.

    • kautkantapään

      Surkein autoliike ja ehdottomasti ala-arvoisin huolto missä olen ikinä autojani käyttänyt. Kokemusta eri autoista ja huoltopaikoista ympäri suomea löytyy mihin verrata. Aivan uskomattoman tympeä ja aikaansaamaton korjaamo. Voi mennä aivan minne tahansa Jyväskylän autokorjaamoista niin melko varmasti et tule pettymään niin paljon kuin JKL Delta-autoon.

      • Harfor

        Olen aina saanut asiallista palvelua Malmin ,nykyisin Herttoniemen Delta-Autosta,olen ollut yli 30 vuotta asiakkaana.Kun joskus on tullut ongelmia huollon suhteen eikä auto ole tullut valmiiksi sovittuna aikana,pyytämättä on annettu auto tilalle. Olenkin sitä mieltä,kun itse käyttäytyy asiallisesti saa myös asiallista palvelua ,eli niin metsä vastaa miten sinne huudetaan.


      • Anonyymi
        Harfor kirjoitti:

        Olen aina saanut asiallista palvelua Malmin ,nykyisin Herttoniemen Delta-Autosta,olen ollut yli 30 vuotta asiakkaana.Kun joskus on tullut ongelmia huollon suhteen eikä auto ole tullut valmiiksi sovittuna aikana,pyytämättä on annettu auto tilalle. Olenkin sitä mieltä,kun itse käyttäytyy asiallisesti saa myös asiallista palvelua ,eli niin metsä vastaa miten sinne huudetaan.

        Tuo totuus, mitä sanot asiakkaankin omasta asiallisesta käyttäytymisestä, vastaa aika lailla täysin omaakin ajatteluamme ja suhtautumistamme ja on toiminutkin kaikkialla molemmin puolin juuri noin - vaikka eihän sekään toki mikään aina hyvän ja etenkään osaavan palvelun saamisen takaava tekijä liene. Ja toisaalta, vähän nyt lapsellisestikin viisastellen, Malmin ja Herttoniemen liikkeiden hyvä toimintakaan ei taida kertoa juuri mitään Jyväskylän liikkeen toiminnasta...

        Tietenkin toiminta voi aivan hyvin olla (ja varmaan onkin) myös Jyväskylässä aivan yhtä hyvää, miksei vaikka vielä parempaakin, mutta ilman omaa kokemusta sitä on vaikeaa arvioida. Ja mistään Delta Autostahan meillä ei siis ole oikeastaan mitään muuta kokemusta kuin joskus ajat sitten Alfa Romeo 159:n ja vielä aiemmin 166:n koeajojen verran, ja ne menivät kyllä oikeinkin hyvin ja miellyttävästi, vaikka saksalaiseen autoon silloinkin kummallakin kerralla päädyimmekin. Tosin olihan se saksalaismerkkikin sittemmin välillä muutamia vuosia ainakin Lahdessa Deltankin edustuksessa ennen Laakkoselle siirtymistä, mutta omiamme emme silti Deltassa käyttäneet, emme tosin helsinkiläisinä Lahdessa muuallakaan.


    • kiitosjaanteeks

      Huippu hinta/laatu suhde autokaupassa omassa luokassaan.
      Aina kaikki on vain ja ainoastaan jonkun oma mielipide, ei absoluuttinen totuus.
      Ihmisillä on vain vähän faktatietoa oikeuksistaan ja hyvin hataria näkemyksiä yleensä kaikesta.
      Tämä on syy ja seuraus mikä löytyy peilistä ja toiset ei koskaan käsitä vaikka eläisivät kuinka vanhaksi kun eivät koskaan opi eivätkä kehity.

    • kusettajat

      Aivan paska kauppa. Kokemuksia Salon Deltasta ja en osta koko ketjusta enää yhtäkään autoa

    • insnöör

      Tuosta vanhan auton takuusta.
      Tietääkseni ns."Titaaneista"antaa Toyota vain vanhalle autolle 2 vuoden takuun. Netistä voit lukea kuinka perusteellinen tarkastus ja kunnostus-oh-
      jelman ovat läpi käyneet.

    • samoin

      "mielipide" 1.8.2015 kirjoitti
      "Ihan mielenkiinnosta kysyisin ,mikä autoliike myöntää käytettyihin vielä
      takuun ja mitä oikeasti lukee takuuehdoissa.Eli onko se ainoastaan ilmai-
      sen virhevastuun verhoaminen takuulausekkeeksi,vai epämäääisempi käyt-
      töturva tmsv. Vaiko ihan oikea ilmainen autoliikkeen myöntämä oma yli-
      määräinen takuu autolle."

      Mitä sie hyvä veikko teet asiat niin monimutkaiseksi.Ai että haluut kikkailla
      hienostuneestiko?
      Katsohan esim,netistä mitä tarkoittaa Toyotalla 2 vuoden takuu, joka an-
      netaan käytetyille prusteellisesti tark,ja huolletuille.
      Takuita saanut jo 2015:ta,en vaan muista merkkifirmaa tähän hätään,
      ettei vaan ollutToyota

    • mitsubishi

      Vein autoni JKL:n Deltaan huoltoon käyntiongelman takia joulukuussa. Testasivat ja tulos oli että ecu on rikki. No se sitten vai hdettiin ja auto piti olla kunnossa. Lasku 1350e testi 100e. Hain auton ja ajoin n 5km niin sama vika ilmeni ja matka tyssäs siihen. Soitin Deltan huoltoon eikä siellä kukaan vastanut, usean yrityksen jälkeen sain työnjohtajan puhelimeen ja auto hinattiin takasin Deltaan. Vika ei sitten ollutkaan ecussa ja pitkän etsinnän jälkeen vika todettiin kaasuläppäkotelossa (meni monta viikkoa) se vaihdettiin ja puola tulpat. Lasku 495e. Olin sitä mieltä että ecun vaihto oli turhaa ja lasku pitää hyvittää, mut se ei käynyt, ecu oli kuullemma rikki. Olin hakemassa auton pois ja pyysin vaihto-osat mukaan niin ecu ei siinä ollut, sain sen etsinnän jälkeen. No nyt auto piti olla kunnossa oli koeajettu 100km. Olin lähdössä niin huomasin että tuulilasi oli halki päästä päähän. Menin kertomaan niin siihen vaan sanottiin että siinä on ollut ennestään kiveniskemä (ei ollut) ja sen nyt halkes, eivät korvaa. No nyt 4kk myöhemmin autossa on samaa vika. Tuun kohta hulluks, Kyllä nyt on huijauken makua koko hommassa. Ala-arvoista kohtelua!

      • itkupillithulluttelee

        Heh: "Tuun kohta hulluks, Kyllä nyt on huijauken makua koko hommassa. "

        Miten niin tuut kohta hulluks? Etköhän sitä jo ole ollut pidemmän aikaa...


      • kauppiasonmulkku
        itkupillithulluttelee kirjoitti:

        Heh: "Tuun kohta hulluks, Kyllä nyt on huijauken makua koko hommassa. "

        Miten niin tuut kohta hulluks? Etköhän sitä jo ole ollut pidemmän aikaa...

        Mitenkäs tämä nyt asiakkaan syy, kun autokauppa sössii?


    • Server

      Mielestäni tarviis delta huollon ihmiset laittaa asiakaspalvelu koulutukseen. Myyjät tekevät hyvää työtä ja huollon tiskintakana olevat pitävät asiakkaita ihan tyhminä ja siten pilaavat myyjien työn. Itse en osta merkkiä joka pitäisi viedä deltahuoltoon enää. Kiani ovi vuotaa vettä kynnykselle ja oven alta on pelti ihan märkä, tiivisteet kummallakin puolella eikä ovi pääse kuivumaan lainkaan. Huollossa sanottiin et on normaalia kosteus oven alareunassa. Mitään merkkiä ei huollon koneilta löydy vaikka olen asiasta käynyt usean kerran.

    • Tyytyväinenasiakas

      Delta-Bavaria Lahti pelkkää positiivista sanomista. Pari vuotta sitten ostin BMW:n vuodelta 2013 jolla oli ajettu 32000km. Nyt ajettu reilu 95000 km. Ei vikoja ja normaalit huollot tehty eikä mitään yllätyksiä tullut vastaan. Kaupat sujui ongelmitta, rahoitus sekä kauppapaperit oli valmiina, kun kävin hakemassa auton.

    • Ostin uudehkon auton Herttoniemen Delta-Autosta. Netissä ilmoitettiin, että ajokilometrejä on 5000km. Paikan päällä löytyi kurainen auto, jolla oli ajettu yli 9000 km. Myyjä ei maininnut lainkaan moottorinlämmittimestä, joka puuttui. Tuulilasi oli rikki, jonka liike lupasi korjata. Asun Keski-Suomessa ja jouduin ajamaan Ouluun 160km tuulilasin vaihtoa varten. Mennen tullen kilometrejä kertyi 320km. Delta-Auto ei luvannut sijaisautoa, vaikka olisin tarvinnut autoa siksi aikaa, kun tuulilasin vaihtoa tehtiin. Huono maku jäi Delta-Autosta.
      Tyytymätön Kian ostaja

    • Hnnggh

      Lahden Delta autossa todella ylimielisiä myyjiä eikä ota asiakkaita huomioon. Kahvitaukoa pidetään asiakkaille tarkoitetulla odotusalueella niin että asiakkaat joutuvat seisomaan kun automyyjät on vallanneet istumapaikat, yhdellä mäkkärin ruuat levällään siinä pöydällä. Luulisi heillä olevan ihan oma kahvi-/taukotilansa...Kierrän tästä lähin kaukaa

    • Sportage

      Olen viemässä Kiaa takuukorjaukseen. Vie useita päiviä kuulemma. Eivät anna sijaisautoo tälle ajalle. Muista liikkeistä sen olen saanut vastaavassa tilanteessa. Vuokraauton mutta itte maksettava.

    • Petetty

      Kylläpä oli paska varaosamyynti Oulun Delta autossa. Yksi asiakas ennen Minua oli kellon mukaan yli puoli tuntia varaosa tiskillä. Miksi laitetaan myyjäksi joka ei osaa edes tietokonetta käyttää?
      Minullekin sanottu jos osa menee tilaukseen ja tilataanko se? Sitten etsivät kun ei asiakkaita ole.
      Nyt minulle oli tilattu osa jonka olisin vain noutanut.
      Toisesta tiskistä sitä ei kuulema voinut antaa.
      Pitäköön osansa. Kun niin mieluisa on. En mene lunastamaan edes kun kerran ei niitä sieltä saa.
      Enkä asioikkaan enää muutenkaan.

    • Riittää

      Oli auto niin pahasti naarmuilla huollon jälkeen että ei ikinä enää!

    • RBP

      Oulun Delta-auton huoltopuolella tapahtunut jotakin viimeisen vuoden-puolentoista aikana. Aikaisemmin kaikki toimi hyvin. Henkilökunta ystävällistä ja joustavaa. Nykyisin henkilökunta vaihtuu tiheään, joka jo sinällään on merkki Deltan tilasta. Huoltojen laatu heikentynyt. Jopa Mitsun takaisin kutsu huollosta (joka nykyisin tuntuu olevan vähän jo muoti -ilmiö autoilla), ei selviä yhdellä käynnillä. Esim. Mitsun omistajienkin kannattaa tarkistaa, minkälaiset takaoven pumput sinne on asennettu. Onko paripuolet. Siellä pitää olla L/R ja toki pitää olla saman näköisetkin. Jos jonkin (ei Mitsu)autonne yläpään iskareissa on vikaa, jota ei löydetä ja "lääkkeeksi" tarjotaan hammastangon vaihtoa, niin kylläkai jossakin jo mättää aika pahasti. Jopa yksi liikkeen myyjistä sanoi, että hänenkin pitäisi antaa huoltopuolelle palautusta. Myyntipuoli Oulussa on ihan asiallista. on vain näin, että jos huolto tökkii, niin se leimaa koko talon. Näin se vain menee. (tarinaa ois enemmänkin).

    • Bertha

      Meille ostettiin neliveto Kia. Myyjä unohti mainita, ettei neliveto toimi. Muutenkin autossa paljon pikkuvikaa. Nyt kuukausia vehdattu, kuka maksaa takuun piiriin kuuluvan nelivedon korjauksen. Kolme kertaa viety autoa näytille, vieläkään ei korjausta ole tehty.

    • Ex-asiakas

      En ole ikänä vielä nähnyt näin ala-arvoista takuuasioiden korjaus-ja kiertotoimintaa 2 miljoonan kilometrini aikana kuin Delta-Autoissa ja Mitsubishi maahantuonnissa.Uuden l-200 mitsun heikot korin osat(syöpyviä),uliseva perä,tärisevät ajovalot ym. eivät mitkään ole Delta-Auton mielestä vikoja.Olen jo yli 2 vuotta yrittänyt saada vioiksi myönnettyjä takuuvikoja korjattua onnistumatta.Käyntikertoja Deltoissa on tullut vähintään 15,ja kohta se takuukin loppuu.Nämä teltta-autot,entiset Ladakaupat,ovat niin pöyristyttäviä autoliikkeitä,että vaikeetahan sitä on ollut väliillä edes todeksi uskoa,mutta pakkohan se on ,kun on näin paljon näyttöä.Sitäpaitsi Mitsu on tosi kaukana laadultaan esim. Hiluxin jäljessä,ihan eri planeetalta.Huolloissa ei osata juuri mitään,eikä edes välitetä(esim. laskutetaan väihdetuista suodattimista,vaikka jätetty vaihtamatta).Sen tästä kauhukokemuksesta opin,ettei enää koskaan Deltaa eikä Mitsua missään muodossa,kun olen eroon päässyt.Älkää kukaan erehtykö näihin Ladakauppoihin ja heidän merkkeihinsä,se on viisautta se,joka voi säästää asiakaspoloisen elämänsä pilaantumiselta.

      • Anonyymi

        Moikka
        Helsingin Konalan Delta-autossa elää varmaan ehkä Konelan meininki.
        Ihan ensimmäiseksi myyjä haukkuu vaihdokiksi tarjoamasi auton, (ajettu 70000km) joka on valmis 5000 €:n moottoriremonttiin kun
        100 000 km tulee täyteen. ( ei luulisi, että tälläistä "myyntifilosofiaa" vielä on)
        Lisäksi pitää vaihdokista saada vähintään 3000 €:n kate kun vaihetaan autoon hintaluokassa 20 000.
        Kun muutenkin tuntui ettei myyjällä oikeasti ollut myynnistä kovin kiinnostunut asenne, tein johtopäätökseni useita autokauppoja tehneenä, ettei minun tarvitse asioida kyseisessä liikkeessä jatkossa.


    • Anonyymi

      Juuri niin.

    • Anonyymi

      Konalan Delta-auto korjasi neljä vuotta takuuseen auton sähkövikoja. Aina vaihdeltiin nappuloita ja jokainen huolto vaati kaksi käyntiä, kun osat piti tilata. Lopulta (kun auton vaihto edessä) saivat erilaisten vikojen perussyyn korjattua.

      Neljä vuotta epäkuntoisella autolla.

    • Anonyymi

      Hei!
      Vaihdoin virtalukon sylinterin Kia Ceratoon (väh. ajettu B-osa). Tiesin, että ei käynnisty ja kun mahdollisuus ilmaiseen kuljetukseen, niin ei muuta kuin Tampereen Deltaan.
      Siellä ohjelmistopäivitys seuraavana päivänä klo 9.30 . Hintana 60 e ja työaika 0.39.
      Menin käymään klo 16.00 . Ei soittoa ,vaikka sovittiin. Ja nyt selvisi, että
      tarvitaan uusi virta-avain 140 e ja tilattuna Mikkelistä vähintään viikon toimitusajalla. Eikä sekään varmaa , että toimiiko.
      3. päivänä , soitin Deltaan ja sain tietää, että he aloittavat tuntityönä virtalukon purkamisen löytääkseen sen sisältä käämin tarkistaakseen sen.
      Sain , myöhemmin muualta, tietää, että tämä toimenpide olisi johtanut lopulta koko virtalukon vaihtoon ja päivityksineen tullut tosi kalliiksi.
      Samana päivänä löysin netistä autonavaimet.fi- nimisen firman. Täältä neuvottiin heti ,miten auton saa käynnistettyä uutta ja vanhaa avainta käyttäen.
      Onnistuin perumaan kaikki toimenpiteet Deltassa ja he lykkäsivät 3. päivänä auton ulos . Eivät siis saaneet käynnistettyä muuten , vaikka olivatkin yrittäneet. Lasku 30 e valohoitoa.
      Minä sitä vastoin lähdin heti ajamaan kotiin ja seuraavana aamuna Herttoniemeen, jossa nopea palvelu (uusi avain) 40 min ja 79 e.
      Nyt pelittää hienosti ja voin nauttia täysin siemauksin vaihtamastani virtalukon sylinteristä.

    • Anonyymi

      Lahden Delta-auto, myynti ja huolto, loistava palvelu kummassakin. Kia on ollut kolmisen vuotta.

    • Anonyymi

      Ainaki jotkut kaupoista Huijaa ihmisiä. Valehtelee auton tiedoista, meille ollaan valelhdeltu auton keskikulutuksesta ja tiedoissa käytetty jotain eri vuosimallia. Sitten ku asiakas näyttää et tietää jotain, nii sit seisotaan sormi suussa ja ihmetellään

    • Anonyymi

      Hlevetin huonoja kokemuksia vuosien takaa ja sen koommin on autot ja niiden huollot löytyneet muualta.

    • Anonyymi

      Todella huonoja kokemuksia Tampereen Delta-autosta, itse asiassa kaikkein huonoimpia koko Tampereen seudulla, ainakaan varaosiin ei pääse edes puhelimella ikinä läpi. Eivät soita takaisin, vaikka "puhelu rekisteröityy". En voi suositella kenellekään kyseistä yritystä. Ihme, että nykyaikana voi vielä olla tällaisia puljuja.

    • Anonyymi

      Kyllähän nämä Delta auton korjaamot ja merkkihuollot sekä varaosa palvelut ovat todella syvältä.

      Ihan kuin jotain Kekkosen - Neuvostoliiton ajan meininkiä, Delta-auto on uusi KONELA.

      Asiakas ei todellakaan ole minkään arvoinen näille delta autoliikkeen henkilöille.

    • 2000-luvulla syntyneet eivät kuitenkaan tiedä, kuka oli Kekkonen ja mikä oli Konela!
      Eli kirjoitat turhaan, etkä edes perustele väitettäsi.

      • Anonyymi

        Jokainen 2000-luvulla syntynytkin tietää viimeistään alakoulussa vähintäänkin sen, kuka Kekkonen oli. Kouluissa(kin) luetaan edelleen myös historiaa, aivan alakoulusta alkaen kuten ennenkin. Ja tiedäthän sinäkin kai esimerkiksi, kuka K. J. Ståhlberg oli, vaikka et ehkä ole elänytkään vielä hänen presidenttikaudellaan?


    • Anonyymi

      Delta auto Hämeenlinna
      Asiantuntemattomia korjaus arvioita.

    • Anonyymi

      Huolto alaarvoista. Mitään listan yli meneviä pieniä korjauksia ei viitsitty tai osattu tehdä
      (Kehotettiin vain Laakkoselle). Nyt Mazda pikku korjaamolla, joka osaa ja viitsii.

    • Anonyymi

      Vain yhdenlaisia kokemuksia Tampereen Deltasta: huonoja.
      Aikaisemmin omistamani Mitsubishi ASX sai maahantuojan takaisinkutsun peräluukun kaasujousien ja pyyhkijöiden vivuston osalta. Itse en näissä mitään vikaa ollut huomannut, mutta tottakai varasin Tampereen Deltaan ajan näiden korjaamista varten. Vein auton sovitusti näiden korjauskäynnille, mutta ihmetys odotti autoa pois hakiessa: "joo ei me saatu näitä pyyhkijän vivustoja vaihdettua, kun ei ollut osia". Tässä vaiheessa ihmettelin ääneen, miten on mahdollista ettei teillä ole osia? Liki kaksi viikkoa aiemmin varattu aika juuri tätä toimenpidettä varten, kai nyt teidän merkkihuoltona pitäisi tietää mitä osia tarvitaan? "Ei niitä nyt ole, täytyy tilata. Vaihdetaan vaikka seuraavan huollon yhteydessä".
      Kiitos ja näkemiin. Jäi vaihtamatta. Autoa en enää Deltassa huollossa käyttänyt, viiden vuoden takuu kun oli jo ummessa eikä Deltan ryöstöhintoja heikosta työstä viitsinyt enää maksaa.

      Myös myyntitilanteesta on ko. liikkeestä huonoja kokemuksia. Olin katsomassa uuden uutta Mitsu ASX:ää, kävin koeajolla ja myyjä laati kirjallisen tarjouksen vaihdokin hyvityksineen. Sanoin, että palaan 1-2 päivän sisällä, sillä katson paria muutakin autoa ja haluan vertailupohjaa myös niistä. Tarjous sinällään oli ihan hyvä ja asiallinen. Näin sovittiin, mutta ollessani lähdössä myyjä veti ässän hihasta ja vinkkasi esimiehensä paikalle sanoen: "Tarjosin asiakkalle hyvää kauppaa uuteen ASX:ään, mutta ei halua tehdä kauppaa heti. Tahtoisi jotain hyvää lisää".
      En ollut pyytänyt mitään lisää, todennut vain haluavani harkita asiaa ja tehdä vielä hieman vertailua. Tämän jälkeen alkoi jopa painostavan oloinen ristikuulustelu, jossa esimies tenttasi minulta, miksen suostu kauppoihin heti tänään ja mitä haluaisin lisää? Olo oli kuin lomaosake-esittelyssä, sen kokeeneet tietänevät tunnelman ja painostuksen. Poistuin liikkeestä todeten harkitsevani huomiseen ja samalla päätin, että se oli viimeinen kerta kun Deltan oven aukaisen.

      Yleisenä huomiona voi todeta, että aika tiuhaan on väki vaihtunut Tampereen Deltassa, niin huollossa kuin myynnissä.

    • Anonyymi

      D-luokan palvelua

    • Anonyymi

      Kian starttimoottori hajosi. Auto alle 7 vuotta ja ajettu reilusti alle 150 tkm.
      Delta Konala ei tiennyt korvaako takuu. Olisivat halunneet tutkia autoa ja tämä olisi maksanut.
      Ei enää koskaan Delta Konalaan. Olivat jo aiemmin sössineet huollossa.
      Tiedoksi kaikille. Takuu ei korvannut starttimoottoria. Korjautin muualla.
      Eli oma kokemukseni on että Kian takuu ei ole 7 vuotta

      • Anonyymi

        KIA onkin Köyhien Ihmisten Auto. Mitäs ostit! Keu keu keu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIA onkin Köyhien Ihmisten Auto. Mitäs ostit! Keu keu keu!

        Tämä on niin totta. Kuka tyhmä ajaa Kialla, kun autojakin on saatavilla?


    • Anonyymi

      Kierrä kaukaa ko.liike, auto ollut huollossa n. 3 kk, ei tarjottu sijaisautoa tilalle, itse joudut vinkumaan ropposia alle. Kunhan tuosta liikkeeestä pääsen eroo niin halleluja !

    • Anonyymi

      Ostettiin kesäkuussa käytetty Kia Ceed joka oli aikalailla sen kaltainen kuin luvattiin. Auto ostettiin siis Turusta ja toimitettiin meitä lähimpään Deltaan. Talvirenkaita oli mukana vain 1kpl ja loput luvattiin lähettää kotiin. Vieläkään ei ole renkaita näkynyt, useampi puhelu ja 1 reklamaatio tehty. Reklamaation jälkeen pyydettiin lähettämään kuva ja tiedot jo meillä olevasta renkaasta että osaavat toimittaa varastosta oikeat renkaat. Sen jälkeen ei olekaan taas kuulunut mitään. Maksoimme auton käteisellä ja sen jälkeen kaupan loppuun saattaminen ei näyttänyt enään kiinnostavan myyjää.
      Aivan uskomattoman kyvytöntä asiakaspalvelua, miten voi olla varaa olla näin ylimielisiä kun kyllähän huonot kokemukset kuuluu kauas.
      Myös veljen ja muutaman muun lähipiirin kokemukset tosi surkeat Deltasta joten ei enään ikinä tämän liikkeen asiakkaaksi.

    • Anonyymi

      Minulla on erittäin huono kokemus Delta-autosta. Ostin käytetyn auton puolen vuoden takuulla. Ensimmäisen viikon aikana syttyi rengaspaineen varoitusvalo, se sinällään haittaa ajamista. Tutkimme paineet , paineet kunnossa, mutta valo syttyi aina uudestaan nollauksen jälkeen. Nyt olen käyttänyt auton NELJÄ KERTAA , mutta he eivät saa korjattua vikaa vika lienee anturissa tai sähköjärjestelmässä. Minua kohdellaan siellä kuin idioottia ja he tyytyvät tarkastamaan paineet ja nollaavat näytön. Oikeaa vikaa ei korjata, minua vain pompotellaan, takuu on täysin hyödytön. Missään tapauksessa ei kannata ostaa (käytettyä) autoa Delta-autosta.

    • Anonyymi

      Kokemusta on Konalan delta-autosta.

      Huonoa sellaista ja sai minut vaihtamaan mazdan toiseen merkkiin.

      En asioi kyseisen ketjun liikkeissä

    • Anonyymi

      Oulun delta-autossa rytisee.
      Eräs tuttu joutui viemään Kia autonsa korjattavaksi käynnistysvaikeuksien takia. Auto pelasi seuraavaan päivään asti mutta ei enää lähtenyt käymään. Auto lähti taas hinausauton lavalla Ouluun. Eilen olivat soittaneet että auto on romuna, olivat asentajat startanneet eivätkä tarkistaneet vaihdetta, oli rysähtänyt toiseen autoon. Nyt siellä on kaksi autoa romuna. Se meneekö Kia lunastukseen vai pystyykö korjaamaan on vielä auki vai kuka nyt on vastuussa räikeästä virheestä. Omistajalla ei ole muuta kulkuneuvoa kulkea töissä vaan on pitänyt käyttää taksia tai pyytää kavereilta apua. Se mitä jatkossa tapahtuu on mielen kiintoista Delta-auton kannalta, kuka korvaa vahingot, erittäin ala-arvoista toimintaa. Ilmoitan myöhemmin miten jatkossa kävi.

    • Anonyymi

      Ikävä asia, mutta emmekö me nyt tosiaan voi antaa asianomistajalle itselleen työrauhan, olemalla sivullisina puuttumatta asiaan.
      Tapana yleensä on, että jokainen vastaa huudostaan!
      Kai sielläkin korjaamopäällikkö on?!

      • Anonyymi

        Nyt on kulunut jo lähes 2 kuukautta kiia auton sinne tuonnista eikä edellekään omistaja ole saanut mitään tietoa korjaamolla sattunutta kolarointia ja sen korjausta. Liike antoi kuitenkin sijaisauton lopulta mutta nyt siihen tarvii kesärenkaat mistä ne, pitääkö ajaa 150 km hakemassa ne. Jos auto olisi minun sillä siinä on kattava vakuutus, olisi tästä tullut jo viranomaisille tutkintapyyntö, olen siitä puhunut omistajan kanssa ja mikäli mitään ei tapahdu saattaa liikkeellä tulla kutsu käräjäoikeutuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kulunut jo lähes 2 kuukautta kiia auton sinne tuonnista eikä edellekään omistaja ole saanut mitään tietoa korjaamolla sattunutta kolarointia ja sen korjausta. Liike antoi kuitenkin sijaisauton lopulta mutta nyt siihen tarvii kesärenkaat mistä ne, pitääkö ajaa 150 km hakemassa ne. Jos auto olisi minun sillä siinä on kattava vakuutus, olisi tästä tullut jo viranomaisille tutkintapyyntö, olen siitä puhunut omistajan kanssa ja mikäli mitään ei tapahdu saattaa liikkeellä tulla kutsu käräjäoikeutuun.

        Oulun Delta Auton päällikkö on ihan täysi vitsi, suviseurojen peruuntuminen on työntekijöiden vika :D kyylää kun ei mitään osaa.


    • Anonyymi

      Oulun Delta-Autossa työskentelee nuori työkyvytön eläkeläinen, todellinen häirikkö jonka ammattitaito on uskomattoman heikko.Elää omassa maailmassa ja puuttuu muiden työhön, mölisee, häiriköi koko työpaikkaa. Lesta. Työnantajalta täysin vastuutonta antaa kyseisen henkilön korjata asiakkaiden autoja. Useita on vaurioitunut myös hänen käsittelyssä. Kaikki on sallittua lestadiolaisyhteisössä. Kenen on vastuu tämän asentajan aiheuttamassa onnettomuustilanteessa. Uskomatonta toimintaa. Ei voi muuta todeta. Päällikkö, ihmisvihaaja siunaa kaiken

    • Tämä on aivan väärä paikka ilmaista asia.
      Kai asian voi esittää itse liikkessäkin?
      Kai siellä nurkkahuoneessa joku istuu?

    • Anonyymi

      Delta-Autosta vituiltiin, huono liike

    • Anonyymi

      DElta-Autosta vittuiltiin, huono liike

    • Tämäkö nyt riittää siihen, että liike on huono!
      Metsä vastaa yleensä kuten sinne huudetaan!
      Sinulle on varmasti kaikki ympärilläsi oleva huonoa!

    • Anonyymi

      Hämeenlinnan Delta-autosta jäi surkea fiilis. Ostettiin Deltadrive leasingilla auto ja kun kauppaa tehtiin, niin kysyimme onko näin, kun ilta-sanomien jutussa oli jonkun johtajan haastattelu jossa sanottiin, että jos elämän tilanne muuttuu, voi sopimuksen aina purkaa. Myyjän kanssa voi aina neuvotella ja asiat sovitaan asiakasta ajatellen… myyjä sanoi, että tottakai voi purkaa. Kysyin tuleeko isoja kuluja, johon sanoi et tämä on turvallinen leasing ja isoja kuluja ei siitä tule koska joka kk maksetaan.

      Oli 4 vuoden soppari ja saan työsuhdeauton nyt 1v ja 3kk sopimusta kuluneena. Menin keskusteleman asiasta ja tuli aika yllätys. Olisimme joutunut maksamaan yli 4000 euroa keskeyttämisestä!!

      Kuulemma auton arvon he määrittävät ja suto oli kuulemma tiputtanut arvoaan 11800 euroa vuodessa autolla ajettu 24000km. Myydessä Mazdan arvon pitämistä kovasti kehuttiin…. Kunnon kusetusta!!!

      Selityksiä oli maailman tilanteesta teslan hinnan tiputtamiseen… asian vien kuluttaja asiamiehelle, sillä en ihan tätä niele. Mut ikinä en enää asioi Hämeenlinnan Delta-Autossa enkä suosittele muillekaan. Puhutaan muuta myydessä ja kun tulee takaisin oston aika, juttu muuttuu aika kauaksi asiakasta ajattelevasta tyylistä… eli auton arvo onkin se mitä he haluavat siitä tarjota. Yksi kommentti ole, että myy autovexiin, vau , siinäpä asiakaspalvelua.

      • Anonyymi

        Mutta auton osto liikkeeseen on bisnestä. Ei kai ne Mazdastasi uuden hintaa voi hyvittää 1 v vanhana? Nykyisin kaikkien uusien autojen arvo laskee rajusti, aivan samaan tapaan kuin aiemmin Saksassa tai Briteissä. Tuontiautot sotki osan ja nyt maailmantilanteen epävarmuus ja kansalaisten ostovoiman kuihtuminen. Liike ottaa varmuusmarginaalin ja voittoa välistä, ei ne muuten elä.


    • Milloin te valittajat opitte, ettei Kuluttaja-asiamies tosiaankaan ole se, joka hoitaa teidän riitanne!
      Hän hoitaa aivan muita asioita.
      Kuluttajavirastossa on Kuluttajariitalautakunta, mutta sinnekään ei aivan selviä tapauksia kannata viedä.
      Kun lukee Kuluttajaviraston tekemiä sovitteluehdotuksia, huomaa, ettei aina
      etukäteen voi olla varma, miten käy.
      On usein kuluttajan puolella, mutta ei pysty mahdottomiin - se virastokaan!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä ja samaa sanoivat itse. Kannattaa käräjäoikeuteen viedä asia suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä ja samaa sanoivat itse. Kannattaa käräjäoikeuteen viedä asia suoraan.

        Entä käräjöinnistä koituvat kustannukset?!
        Milloin oikein tajuatte, ettei Käräjäoikeuksia ole perustettu sen vuoksi, että siellä olisi tarkoitus selvittää Teidän keskinäisiä autonromujen kauppoja.
        Käräjäoikeus tuomitsee nimittäin usein kustannukset niin, että kumpikin maksaa omat kulunsa.
        Kannattaako siis voittaessaan maksaa kulut, mikäli maksettavaksi tuleva summa ylittää auton katuarvon?


    • Anonyymi

      Työterveys palvelut työmyyrätasolla laskettu minimiin.kipeenä täytyy työt tehdä.

    • Sairaana ei tarvitse eikä aina edes saa olla töissä!

    • Anonyymi

      Keväällä ajanvaraus Renkaanvaihto kesti 2 tuntia. Nyt auto ollu määräaikaishuollossa 3 päivää. Soittavat aina ennen neljää, ettei ehdi huoltaa. Tämä siis Herttoniemen Delta-autossa.

      • Anonyymi

        Palstan lukijoitanhan on kautta Suomen niemen!
        Siksi esim. Herttoniemi, ei usealle kerro mitään!


    • Anonyymi

      Ostimme Fiat 500x IXZ-721 Tampereen Delta autosta.Moottori uusi.Turbo uusi.Vaihdelaatiko uusi.Ajoimme Hyvinkäälle auto merkkasi jo itsensä.Mega Osa Hyvinkää oli tilannut meille Defa öljypohjan lämmittimen.Liike olisi halunnut sen myös asentaa,mutta meillä oli kiire.Ajoimme Toholammille jossa auto pukeille.Pohjasuojalevyn irrotuksen jälkeen paljastui Delta Auton ensimmäinen huijaus.Vaihdelaatikko vanha ja öljyinen.Tehtiin reklamaatio.Vaihteistoon oli vaihdettu muovi haarukat.Laitettiin DELTA AUTOON KUVIA VAIHDELAATIKOSTA.Kummipoika on mekatroniikka insinööri ja nauroi siellä on paljon muutakin haarukoita.Tämä vaihdelaatikko oli hajonnut myyjän mukaan kun asentaja oli unohtanut öljyt laatikosta.

      • Anonyymi

        Oliko siellä siis vaihdettu vaihteiston tilalle sellaiset kertakäyttöiset haarukat, semmoiset muoviset joita käytetään piknikillä tai laiskat kotonakin ettei tiskiä tule? Onko se kummin kaiman pojanpoika koneinsinööri? Onko Irakista vai Afganistanista?


    • Anonyymi

      Ostin opel crroslandin MIKKO MYLLYSELTÄ HÄN HUIJASI MINUA, AUTOASA MOOTTORISAA VIKA EIKÄ KERTONUT OLLENKAAN JA EI TULE VASTAAN KORJAUKSESSA EIKÄ SUOSTU PERU KAUPPOJA VÄLTÄKÄÄ TÄTÄ PAIKKA ERITTÄUB HUONO PALVELU JA HUIJAVAT MIKÄ KERKEE!!!

    • Anonyymi

      Käyttämällä isoja kirjaimina, lukijat kokevat, että HUUDAT!
      Miksi?

    • Anonyymi

      Fiat500X IXZ-721. Vaimo sanoi että auton jarrut kuskin puoli pitää rohinaa.Käänsin pyörän niin vinnoon kuin voin.Jarrurrusatulasta puuttui kumpikin pultti.Miten se on mahdollista.Itse laitan kierrelukitetta ja kiristän momenttiin.Otin kuvat ja laitetaan Delta autoon ja maahan tuojalle.Olen sanonut että autohuollot ovat auton hajotus paikkoja.Tuntuu että kukaan ei valvo mitä hölmöläiset tekee.Ainut kuka on sanonut että heillä kävi vahinko onHYVINKÄÄN MEGA OSA.Muuten olemme löytäneet viatjälkeen päin.Olemme jopa sanoneet hommatkaa uudet osat laitamme itse paikoilleen.

      • Anonyymi

        Mitä sitten, ole tyytyväinen että noin pieni asia saa pikku lapsen tolaltaan, mieti jos olisi joku oikea iso asia mennyt pieleen, olisit mielisairaalassa kun et kestä mitään missään etkä koskaan.


    • Anonyymi

      Eihän siinä muuta kun jarrut häviää tulee kuolon kolari.Irrota jarrusatulan pultit ja mene katsastukseen jos olet noin hölmö

    • Anonyymi

      Fiat 500X .Tänään paikallisella korjaamolla.Ihmettelivät pulttien puuttumista.Fiat sai kaksi uutta pulttia .Muitten pyörien jarrusatuloiden pultit kiristettiin.

      • Anonyymi

        Normaalia makarooneille...tehtaalla Mario unohti ennen tupakkitaukoa laittaa pultteja ja sitten ottikin pari lasia viiniä ja siirtyi seuraavan Fiiun pariin.


    • Anonyymi

      En suosittele.

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä tehkö sopimusta deltadriven kanssa 1v. tai 4v. Saatte huonokuntoisen kiesin jonka joudut itse korjaamaan kenties useaan kertaan etkä pääse irti sopimuksesta muuta kuin maksamalla kalliin erotuksen eli olet puun ja kuoren välissä. Ei todellakaan niin kuin beely.

    • Anonyymi

      Delta on paras. 👌

      Jupisijat ja arvostelijat vaietkoot!

    • Anonyymi

      Viety Fiat 500x Helsingin konalaan huoltoon.Vaimo valitti että auto merkkaa vieläkin itsensä.Pelkäsi jäävänsä tielle auton hajottua.Vaihelaatikko oli vaihdettu takuuseen Tampereen Delta autossa..Vaihdelaatikkoon lisättiin öljyä ja roput kiinni.Kohta olisi taas vaihdettu tai korjattu vaihdelaatikko asentajan huolimattomuuden takia.Itse olin aikoinani eräälä varikolla töissä.Öljyropun tarkasti 2 asentajaa veti momenttiin ja kuittasi .

    • Anonyymi

      Itsellä Tampereen delta-autosta kokemusta, ja vain huonoa kokemusta, valitettavasti. Sekä automyynnistä (epärehellisyyttä), että huollosta (huolimattomuutta ja epäystävällistä palvelua).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe