Sain liitosta potkut!

Kengänkuva pers'essä

Onko tämä teidän mielestänne normaali käytäntö: En ollut muistanut maksaa liiton maksua muutamaan kuukauteen ja sitten tuli lasku, jossa kehoitettiin, että maksa tai jäsenyys loppuu. Ei siinä mitään, sehän on ihan oikein. Mutta se mitä sen jälkeen tapahtui kyllä vähän kummastuttaa.

Nimittäin, laitoin liittoon sähköpostilla kysymyksen, että onko järkeä maksaa koko vuoden maksu loppuvuodelle, eli 4kk:n jäsenyydestä. Vastaukseksi sain kirjeen:

"Olemme saaneet ilmoituksen eroamisesta liitosta. Et ole enää liittomme jäsen. Jäsenmerkin SAAT PITÄÄ, mutta sinulla ei ole oikeutta käyttää sitä"!

Siis kyselyni aiheutti minulle POTKUT k.o. liitosta! Eikö liitosta saa kysyä tällaista asiaa, ilman että saa sieltä potkut?

56

10596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saimi93

      Mikähän liitto on kyseessä? Oli aika sekava tuo loppuvuosi ja 4kk mitä tarkoitit? olitko siis alkuvuoden tähän saakka jo maksanut? Tarkenna kirjoitustasi ettei vaan jää provosoivaksi viestiksi.

    • ropsikoipi

      Eli olet ollut liiton jäsen. Jättänyt maksamatta alkuvuoden jäsenmaksut ja nyt kysyit liitolta että kannattaako maksaa koko vuoden jäsenmaksu vain loppuvuoden 4 kk ajalta. Liitto siis ajatteli että et ole halunnutkaan olla jäsen alkuvuoden aikana ja siksi olet jättänyt maksut maksamatta.

      Ihan oikein sinulle jos et tajua että liiton jäsenyys on jatkuva prosessi.
      Onhan se ansiosidonnaisenkin saamisen ehtona että jäsenyys on kestänyt yhtäjaksoisesti sen tietyn ajan.

      • Kengänkuva pers`essä

        "Eli olet ollut liiton jäsen. Jättänyt maksamatta alkuvuoden jäsenmaksut ja nyt kysyit liitolta että kannattaako maksaa koko vuoden jäsenmaksu vain loppuvuoden 4 kk ajalta. Liitto siis ajatteli että et ole halunnutkaan olla jäsen alkuvuoden aikana ja siksi olet jättänyt maksut maksamatta.

        Ihan oikein sinulle jos et tajua että liiton jäsenyys on jatkuva prosessi.
        Onhan se ansiosidonnaisenkin saamisen ehtona että jäsenyys on kestänyt yhtäjaksoisesti sen tietyn ajan. "

        Kyseessä on liitto, jolla ei ole työttömyyskassaa ollenkaan. En ollut maksanut alkuvuden maksua, enkä saanut mm. liiton lehteäkään koko vuonna. En ollut siis liiton jäsen tänä aikana.

        Ystävällinen kysymykseni liitolle kuului: pitääkö maksaa koko vuoden maksu, vaikka vuotta on jäljellä 4 kk. Tammikuussa kun tulee uusi lasku taas.


    • ggjeruoö

      Ja sellainen yxk on kans eri hyvä.. Raha kelpaa, mutta oikeudellisia palveluja ei ole.
      Ja joudut olemaan vuoden "asiakkaana" ennenkö etuisuuksia voi mitenkään saada , jos silloinkaan.

      • yksi duunari vain

        No sen saa aika monessa liitossa jo suhteuttaa muutenkin, että kannattaako jonkun alle vuoden määräaikaisen vuoksi liittyä edes liittoon. Etenkin jos tuntuu siltä, että on vain joku random-käynti kyseisen liiton alla.

        Pitkissä jutuissa tietty kantsii, mutta kyllä jäsenmaksut eivät hyödytä kuin liiton lehden monissa tilanteissa. Harvassa ovat vahvat liitot, joista jollekin määräaikaista tekevälle duunarille iloa on.


      • manitou

        Vakuutusyhtiön kanssa sama juttu

        Raha kelpaa,mutta minimaalisesta korvauksesta saa tapella


      • osaatteko laskea?
        yksi duunari vain kirjoitti:

        No sen saa aika monessa liitossa jo suhteuttaa muutenkin, että kannattaako jonkun alle vuoden määräaikaisen vuoksi liittyä edes liittoon. Etenkin jos tuntuu siltä, että on vain joku random-käynti kyseisen liiton alla.

        Pitkissä jutuissa tietty kantsii, mutta kyllä jäsenmaksut eivät hyödytä kuin liiton lehden monissa tilanteissa. Harvassa ovat vahvat liitot, joista jollekin määräaikaista tekevälle duunarille iloa on.

        Miten ihmeessä se ei kannata maksaa, kun se pieni maksu vielä vähennetään verotuksessa? Itse kummastelen sitä, että sillä perusteella saa parempaa korvausta kuin muut.


      • hghfhg
        osaatteko laskea? kirjoitti:

        Miten ihmeessä se ei kannata maksaa, kun se pieni maksu vielä vähennetään verotuksessa? Itse kummastelen sitä, että sillä perusteella saa parempaa korvausta kuin muut.

        Älkää nyt sotkeko liittoa ja kassoja. Voit olla kassan jäsen olematta liiton jäsen eli saat ne paremmat korvaukset. Yleensä pelkkä kassajäsenyys on huomattavasti liiton jäsenyyttä halvempi...


      • anarkiaako
        hghfhg kirjoitti:

        Älkää nyt sotkeko liittoa ja kassoja. Voit olla kassan jäsen olematta liiton jäsen eli saat ne paremmat korvaukset. Yleensä pelkkä kassajäsenyys on huomattavasti liiton jäsenyyttä halvempi...

        Voi kun tuon olisin tiennyt, liiton virheen vuoksi sain 3 kk karenssin ( olivat unohtaneet laittaa yhden tärkeän lappusen minulle ). Myöskään mitään apua en saanut, en edes neuvoja kun purkaessani työsuhteen työnantajalta en meinannut saada kaikkea sisällä olevaa palkkaa. Minulla oli ongelmaraskaus joten apu olisi kelvannut, sain kuitenkin 4 kuukauden taistelun jälkeen itse melkein koko puuttuvan palkan, menetin saamiseni vain viikon ajalta.. että silleen.. eläköön ammattiliitot ?!


      • Että näin täällä
        anarkiaako kirjoitti:

        Voi kun tuon olisin tiennyt, liiton virheen vuoksi sain 3 kk karenssin ( olivat unohtaneet laittaa yhden tärkeän lappusen minulle ). Myöskään mitään apua en saanut, en edes neuvoja kun purkaessani työsuhteen työnantajalta en meinannut saada kaikkea sisällä olevaa palkkaa. Minulla oli ongelmaraskaus joten apu olisi kelvannut, sain kuitenkin 4 kuukauden taistelun jälkeen itse melkein koko puuttuvan palkan, menetin saamiseni vain viikon ajalta.. että silleen.. eläköön ammattiliitot ?!

        Ivan, itsellä ihan sama juttu. Liitosta ei justiisa apua. Itse saat tapetta työnantajan kanssa.
        Herää todellakin kysymys, mistä sitä jässäriä maksaa, kun apua ei tule.......

        Ja työttömyyskassaankin voi liittyä. Laittaa sinne kirjallisen anomuksen ja kun tulee hyväksyntä, niin eroaa liiton puolelta ja laittaa siihen että säilyttää pelän kassan jäsenyyden!

        Täysin laillista, mutteivät mainosta sitä, koska kuis liittojen pomot sitä rahaa saisi, jos ei olisi jäseniä maksamassa niidenkin palkat.......


    • liiton jäsen

      Luepa ammattiliittosi jäsenyyden säännöt. Mistä luulet ammattiliiton saavan rahat työttömyyskassaan jos ei muusta kuin jäsenmaksuista. Taitaisi kassan pohja paistaa jos jäsenet maksaisivat jäsenmaksujaan niiltä kuukausilta miltä huvittaa. Itse olen ollut ammattiliiton jäsen vuodesta 1981, koskaan en ole liiton palveluja onnekseni tarvinnut, mutta luonnollisesti olen maksamalla pitänyt jäsenyyden voimassa, koska koskaanhan ei voi tietää milloin liiton apua tai työttömyyskassasta tulevia korvauksia tarvitsee.'

      Ja kannattaisikohan tuohon erottamisasiaan kysyä vastausta ihan sieltä ammattiliitosta eikä tulla tänne provosoimaan ja lietsomaan pahaa henkeä. Jos kertomasi menisi juuri noin niinkuin kerrot, miksi et mainitse liiton nimeä;-)

      Eli sorry vaan, juttusi ei ainakaan minuun uppoa.

      • ojalan laskuoppi

        No voi-voi, kyllä se kassa saa suurimman osan ulos maksettavista rahoista ihan valtiolta, ei noi muutamat kympit mitä sinne joku Onni Onneton maksaa palkasta kata sitä mitä kassa maksaa niile jotka on ansiosidonnaisella. Yleensä vaan ihmisillä on sellainen käsitys että kyllä olen maksanut niin paljon liiton maksuja että voin hyvällä omallatunnolla olla nyt vähän työttömänä, mut hei jos maksat vaikka kolmekymppiä kuussa liittoon ja yks´kaks saatkin seitsemänkymppiä päivässä työttömäna niin eihän se mene millään laskuopilla tasan vai mitä? Sitäpaitsi ne sun liittomaksut on verovähemmyskelpoisia, niin oikeastaan et maksa niitä itse ollenkaan....


      • Huhhuh:D
        ojalan laskuoppi kirjoitti:

        No voi-voi, kyllä se kassa saa suurimman osan ulos maksettavista rahoista ihan valtiolta, ei noi muutamat kympit mitä sinne joku Onni Onneton maksaa palkasta kata sitä mitä kassa maksaa niile jotka on ansiosidonnaisella. Yleensä vaan ihmisillä on sellainen käsitys että kyllä olen maksanut niin paljon liiton maksuja että voin hyvällä omallatunnolla olla nyt vähän työttömänä, mut hei jos maksat vaikka kolmekymppiä kuussa liittoon ja yks´kaks saatkin seitsemänkymppiä päivässä työttömäna niin eihän se mene millään laskuopilla tasan vai mitä? Sitäpaitsi ne sun liittomaksut on verovähemmyskelpoisia, niin oikeastaan et maksa niitä itse ollenkaan....

        No johan ojala vitsin murjaisi, miltäs momentilta valtion kassasta ammattiliittoihin rahaa annetaan....vuoden paras vitsi:D


      • pääsluottamusmies

        kassa saa rahat nimenomaan kassan maksuista
        ei jäsenmaksuista.
        minä olen ns vapaajäsen,olen ollut liiton jäsen 46v
        yli kymmenen vuotta vapaajäsenenä.
        eli maksan vain kassan maksun joka on 0.9 prosenttia.
        liittonhan ei ole pakko liittyä että saa ansiosidonnaisen.
        riittää kun liityt kassan jäseneksi.
        mut tietenkin on etua jos olet huonossa työsuhteessa ja
        tulee ongelmia,saa ilmaisen oikeusavun jos liitto sen toteaa
        että olet voiton puolella.


      • onkooikeen
        ojalan laskuoppi kirjoitti:

        No voi-voi, kyllä se kassa saa suurimman osan ulos maksettavista rahoista ihan valtiolta, ei noi muutamat kympit mitä sinne joku Onni Onneton maksaa palkasta kata sitä mitä kassa maksaa niile jotka on ansiosidonnaisella. Yleensä vaan ihmisillä on sellainen käsitys että kyllä olen maksanut niin paljon liiton maksuja että voin hyvällä omallatunnolla olla nyt vähän työttömänä, mut hei jos maksat vaikka kolmekymppiä kuussa liittoon ja yks´kaks saatkin seitsemänkymppiä päivässä työttömäna niin eihän se mene millään laskuopilla tasan vai mitä? Sitäpaitsi ne sun liittomaksut on verovähemmyskelpoisia, niin oikeastaan et maksa niitä itse ollenkaan....

        Hei pimpo, eihän ansiosidonnaista maksa liitto, vaa suomen kansa, ..liitto vaan kerää haulit himaan ja tekee sijotusbisnestä, vitun liitot ei maksa mistään mitään, pidetään helevetimmoista haloota lasipalatseissa isolla jengillä, minkä me maksamme, ja si kädet leväällään ku kapitaalinaakka sanoo, ei tuu korotuksia, muuhun ku verotukseen..perkeleen liitot, ..tars tappaa koko liittojen jengi.-Helevetin kommunistikätyrit saatana, no ei siinä mittää, oon aina maksanu lasipalatsit summuut kusipäitten koulutukset/ryyppäjäiset, mutta ny syksyllä heivahdan Loimaan liittoon, maksut vähentyy 3/4 osaa, ja samat "palvelut" mitä metallilta.


      • mjo1978
        Huhhuh:D kirjoitti:

        No johan ojala vitsin murjaisi, miltäs momentilta valtion kassasta ammattiliittoihin rahaa annetaan....vuoden paras vitsi:D

        Kyllähän sitä valtiokin maksaa... Eli OTA SELVÄÄ ennen kuin tyhmiä puhelet....

        Työttömyyskassojen toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla sekä työttömyysvakuutusrahaston ja valtion maksamilla osuuksilla

        Palkansaajakassojen maksamat etuudet ja niiden hallintokulut rahoitetaan valtion ja työttömyysvakuutusrahaston maksamalla osuudella sekä jäsenten maksamilla jäsenmaksuilla. Palkansaajakassoilla jäsenmaksujen osuus ansiopäivärahan rahoituksesta on 5,5 prosenttia. Työttömyysvakuutusrahaston varat kerätään palkansaajilta ja työnantajilta perittävillä lakisääteisillä työttömyysvakuutusmaksuilla. Yrittäjäkassojen maksamat etuudet ja niiden hallintokulut rahoitetaan valtion maksamalla osuudella ja jäsenmaksuilla.


    • mjo1978

      Kyl saa omaa päätään hakata seinään, jos ei maksa jäsenmaksua, niin ei sitä voi olettaa että siellä pidetään jäsennyys ilmaiseksi. Ihan oikein kun on erotettu, ei vapaa matkustajia tarttee olla. Näillä jäsen maksuilla katetaan liiton toimintaa ja sitä kautta sitten myös jäsenet saa etuisuuksia tai muuta palveluja. Jos vielä kuulut omaan ammattiosastoon, niin ammattiosasto saa jäsenmaksuistasi joka vuosi tietyn osuuden jäsenmaksu palautuksina.

      Olisit hoitanut maksut ajoissa, niin ei olisi ongelmia.

    • neitisyys

      Normaali käytäntö. Kyllä jäsenmaksut kannattaa ajallaan hoitaa niin ei tule yllätyksiä.

    • KALLE KELLO

      Ilmoitit heti, että ET OLE MAKSANUT kuukausiin. Ts et ole viitsinyt maksaa (en edes usko unohdukseen) ja sitten:

      "kyselyni aiheutti potkut".

      Myönnä vaan, että olet tahallisesti laiminlyönyt liiton maksut. Toimivat oikein. Ei ne siivelläeläjiäkään kaipaa, kaikkien pitää maksaa.

      Varsinainen välkky se siellä.

    • Bardia, roskaliitto

      Itsekin sain potkut ammattiliitosta. Pardia. En itsekään muistanut maksaa.

      Nämä vain rahastavat eivätkä välitä yhtään ihmisten asioista. Silti kun tarvitaan hyötyä sanovat, meillä on näin monta jäsentä!

      • Hahhahhaa.

        Et "muistanut" maksaa :D Toivottavasti olisit muistanut ilmoittaa liittoon jos työttömäksi olisit jäänyt....uskonpa ettei muisti siinä vaiheessa olisi pettänyt;-)
        Kyllä täällä saa lukea sellaisia selityksiä ettei naurulla vertaa.


    • juupalis

      itelläni kävi samoin Loimaan kassan(ytk) kanssa,ei tullut viestiä sähköisesti eikä kirjallisesti että olisi jäsenmaksut jääneet maksamatta (osittain)..Kummastuttaa sekin että palauttivat tililleni 1/2 jäsenmaksut??Noh onneks olin jo liittynyt Pamiin joten ei haittaa..

      • PAM, yes

        Loimaan kassasta tulee kyllä muistutuslasku jos ensimmäisellä on "unohtunut" maksaa :-) Mutta ei siinä mitään, hyvän liiton olet valinnut. Kassasta et olisikaan saanut esim. lainopillista apua jos olisit tarvinnut tai jos työnantajan kanssa muuten ongelmia. Eli kyllä sillä liiton jäsenmaksulla aika paljon saa tarvittaessaapua, Loimaan kassasta et olisi saanut muuta kuin lakisääteisen korvauksen työttömäksi joutuessasi.


      • Hercules5
        PAM, yes kirjoitti:

        Loimaan kassasta tulee kyllä muistutuslasku jos ensimmäisellä on "unohtunut" maksaa :-) Mutta ei siinä mitään, hyvän liiton olet valinnut. Kassasta et olisikaan saanut esim. lainopillista apua jos olisit tarvinnut tai jos työnantajan kanssa muuten ongelmia. Eli kyllä sillä liiton jäsenmaksulla aika paljon saa tarvittaessaapua, Loimaan kassasta et olisi saanut muuta kuin lakisääteisen korvauksen työttömäksi joutuessasi.

        joo,totta tuo että loimaan kassasta ei apua saa ongelmatilanteisiin.Mutta ihmetyttää että niillä varaa "potkia" näinä päivinä maksavia asiakkaita pois.Ihan sama asia kuin että maidontuottaja tappaisi heti lehmän joka ei tuottaisikaan aamulypsyn aikana sille asetettua määrää maitoa...Ei kovin kauaskatseista toimintaa..


    • heh5

      työnantaja vetää suoraan useimmissa firmoissa palkasta niin ei unohda maksaa.

      • höhhähtäh

        Useimmissa pienissä firmoissa ei kyllä maksa, jos missään.


      • ei juu
        höhhähtäh kirjoitti:

        Useimmissa pienissä firmoissa ei kyllä maksa, jos missään.

        Väittäisin, että useammissa kyllä maksaa, riittää kun toimittaa palkanlaskijalle sopimuksen, jonka mukaan he voivat palkassa maksun pidättää. Tästä on joku valtakunnallinen sopimuskin olemassa, joten työnantaja ei voi kieltäytyä maksua pidättämästä vaikka ehkä haluaisikin.

        Se on sitten eri juttu, kuka edes haluaa maksunsa pidätettäväksi työanantajan kautta. Liiton jäsenyyshän ei työnantajalle kuulu millään lailla, joten omalle kohdalle rekisteriin en tuota tietoa antaisi merkittäväksi.


    • Joku täällä

      "Siis kyselyni aiheutti minulle POTKUT k.o. liitosta!"

      Ei vaan se, ettet maksanut jäsenyydestäsi. Sinulta pyydettiin koko vuoden jäsenmaksua, koska et ollut maksanut jäsenyydestäsi yhdeltäkään kuukaudelta tänä vuonna (voisin veikata, ettet olisi voinutkaan tehdä niin, vaan liittosi jäsenyys maksetaan aina kerralla kalenterivuoden ajalta eli 1.1.-31.12.). Kyselylläsi osoitit, ettet tahdo edelleenkään maksaa jäsenmaksua vuoden ensimmäisiltä kahdeksalta kuukaudelta. Se laskusikin ehti varmaan erääntyä ennen kuin sait ilmoituksen, ettet ole enää liiton jäsen. Jos laskussa sanotaan, että ilman sen maksamista jäsenyys loppuu, niin se sitten loppuu jos sitä ei ole eräpäivään mennessä maksettu. Jos eräpäiväksi oli merkitty "HETI", niin ei pitäisi olla vaikea tajuta, ettei maksun kanssa pitäisi viivytellä.

      • 11+12

        Missä liitossa pitää maksaa jäsenmaksu kerralla koko kalenterivuoden ajalta???
        En ole moista kuullut. Tietääkseni ammattiliiton jäsenmaksut maksetaan kuukausittain palkkatulojen mukaan.


      • liittoska
        11+12 kirjoitti:

        Missä liitossa pitää maksaa jäsenmaksu kerralla koko kalenterivuoden ajalta???
        En ole moista kuullut. Tietääkseni ammattiliiton jäsenmaksut maksetaan kuukausittain palkkatulojen mukaan.

        ei missään liitossa, mutta yksityisessä työttömyyskassassa maksetaan alkuvuonna koko vuoden kassamaksu. Mulle jäi epäselväksi tuon aloittajan jutusta juuri se että oliko YTK.n jäsen, eli pelkän kassan. Moni, kun ei tajua että tuo YTK on pelkkä kassa ei liitto.


      • hrthtrrhrtrt
        11+12 kirjoitti:

        Missä liitossa pitää maksaa jäsenmaksu kerralla koko kalenterivuoden ajalta???
        En ole moista kuullut. Tietääkseni ammattiliiton jäsenmaksut maksetaan kuukausittain palkkatulojen mukaan.

        Ainakin uudessa insinööriliitossa maksettiin liiton maksu kerralla, niiden kassan jäsen en ollut, siihen aikaan nykyään tosiaan ytk, koska paljon halvempi, eikä tarvetta saada lakimies ym. apuja.


      • liittoska kirjoitti:

        ei missään liitossa, mutta yksityisessä työttömyyskassassa maksetaan alkuvuonna koko vuoden kassamaksu. Mulle jäi epäselväksi tuon aloittajan jutusta juuri se että oliko YTK.n jäsen, eli pelkän kassan. Moni, kun ei tajua että tuo YTK on pelkkä kassa ei liitto.

        Aloittajan liitossa ei ole työttömyyskassaa laisinkaan.


      • sillä lailla
        11+12 kirjoitti:

        Missä liitossa pitää maksaa jäsenmaksu kerralla koko kalenterivuoden ajalta???
        En ole moista kuullut. Tietääkseni ammattiliiton jäsenmaksut maksetaan kuukausittain palkkatulojen mukaan.

        ei liitossa, mutta kassassa kyllä.
        Osoittaa, ettei joku ole liiton jäsen ollenkaan.
        Vaikkakin puhuu muuten asiaa.


    • 2päiväinen työviikko

      Hommaa sdp:n jäsenkirjan niin pääset takaisin.

    • Maksut ajallaan

      Ammattiliittoja on tietysti useita ja niillä on eri toimintamalleja, mutta ainakin siinä suuressa ammattiliitossa jossa olin monta vuotta töissä, jäsenmaksuja karhuttiin useamman kerran ennen liitosta erottamista. Tuskin minkään liiton etu on se, että jäsenmäärä vähenee, joten en ihan purematta niele aloittajan kirjoitusta.

    • höhhähtäh

      No jos oikeasti kysyit maksamattomuuden jälkeen että onko järkeä maksaa, niin olet kyllä suuri nero.

    • Jäärä Helsingistä

      Maksa Loimaan kassaan http://www.ytk.fi jäsenmaksusi, niin saat ainakin työttömyysturvan. Oikeudellisissa asioissa käänny kunnallisen oikeusaputoimiston puoleen.

    • e-lasku vai palkasta

      Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä kyseessä.

    • clark sorvino kent

      Naisystäväni oli ollut liitossa 25v kun kahden vuoden jälkeen muutimme yhteen ja Valtion Piiritoimistot lopetettiin ja porukan palkat alennettin ja annettiin loparit niin hän tuli firmaani töihin niin liitosta ilmoitettiin ,että työnantajan kanssa et samassa"sängyssä " nuku ja potkittiin liitosta ulos eli silleen SuomiÄidin liitot.
      Vetäkää tumppuun.

      • puuseppä

        Luuletko että toi skeida jota koneelta tälle palstalle suollat menee läpi.


      • mastostonddi

        Eli muijasi otti liiton kassasta työttömyyspäivärahaa ja teki sinun firmassasi töitä. Vai onko jopa osaomistaja?


      • c.s.k
        mastostonddi kirjoitti:

        Eli muijasi otti liiton kassasta työttömyyspäivärahaa ja teki sinun firmassasi töitä. Vai onko jopa osaomistaja?

        Kiipeä puuhun ja putoa niinhän yksinkertaisille käy.


    • Bemarijuana

      Itsekkin kuuluin aikonaan liittoon mutta sitten yhtenä riehakkaana iltana räjjäytimme erään c-tason planeetan mäsäksi. Vietiin galaktisen veljesliiton oikeudet ja avaruuspelit :((

    • ay-sonni

      Liity liittoon uudelleen ja hoida jäsenmaksusi työnantajaperinnän kautta.

    • hyvä meininki

      Tuntuu olevan toi liittojenkin touhu aika onnetonta, mitään hyvässä hengessä
      rakentavaa eivät saa aikaan keskenään, vaikka maassa tosi huono tilanne.
      Kovapalkkaiset ay-liittojen järjestöpunikit kyllä keräävät pisteitä naurettavilla
      lausunnoillaan, jotta tulisivat uudelleen valituiksi tehtäviinsä. Tähän kun menee aika näppärästi kovalla palkalla, niin ei tartte keskittyä siihen, miten pitää Suomessa työpaikat ja yritykset.

    • c.s.k

      Toivottavasti Teille kaikille löytyy vielä joku kuka viitsii kantaa vastuun työteostanne ja suoda teille leivän ja pienen palkan millä sitten hoidatte nuo superpalkkaiset liitto pomonne
      ei ne ainakaan teitä ajattele vaan omaa toimeentuloaan.

    • Kengänkuva pers`essä

      " Missä liitossa pitää maksaa jäsenmaksu kerralla koko kalenterivuoden ajalta???
      En ole moista kuullut. Tietääkseni ammattiliiton jäsenmaksut maksetaan kuukausittain palkkatulojen mukaan.



      liittoska
      21.8.2013 18:10
      1
      Sulje
      ei missään liitossa, mutta yksityisessä työttömyyskassassa maksetaan alkuvuonna koko vuoden kassamaksu. Mulle jäi epäselväksi tuon aloittajan jutusta juuri se että oliko YTK.n jäsen, eli pelkän kassan. Moni, kun ei tajua että tuo YTK on pelkkä kassa ei liitto. "


      Tässä liitossa ei siis ole työttömyyskassaa, sen jäsenyys on täysin vapaaehtoinen, eikä työnantaja ota sille mitään jäsenmaksuja suoraan palkasta. Ja kyllä- sen jäsenmaksu maksetaan kerralla.

      Olisin ehkä voinut kertoa tällaisen liiton nimen, mutta porukka täällä näyttää olevan niin k-päistä, että yrittäkää sitten arvata ihan itse. Kun niin fiksuja omasta mielestä olette!

      • työnnö pääsi...

        "Olisin ehkä voinut kertoa tällaisen liiton nimen, mutta porukka täällä ..."

        Paskaa olet jauhanut alusta alkaen. Kaikkia ei voi huijata koko ajan.


    • ay-aktiivi

      Voisitko nyt vähän selventää, miten kauan olit liiton jäsen, niin voisi arvioida paremmin tätä tapausta. Sanoit, että olit unohtanut maksaa jäsenmaksun muutaman kuukauden ajalta. Sitten kuitenkin kerroit kysyneesi liitosta, onko järkeä maksaa koko vuoden maksu vain neljästä kuukaudesta. No, etkö kuitenkin ollut liiton jäsen kauemmin kuin tuon neljä kuukautta? Siis jos maksusi olivat olleet rästissä jo muutaman kuukauden ajalta, sinun on täytynyt olla liiton jäsen kenties jo 7 tai 8 kuukautta. Miksi ihmeessä sinulle olisi pitänyt antaa alennusta sillä perusteella, että vuodesta on enää neljä kuukautta jäljellä, kun olit ollut jäsen jo monta kuukautta aikaisemmin? Eli "unohtamisesta" pitäisi tällä tavoin palkita. Ihmeellinen logiikka sinulla!

      Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos jäsenmaksuja ei maksa, niin on ihan oikein, että liitosta erotetaan samantien.

    • Helppoa kuin mikä

      Mikä tuossa YTK:n jäsenmaksun maksamisessa on niin vaikeaa? Sen kun on laittanut pankkiin suoraveloituksena niin se menee sieltä joka vuosi automaattisesti laskun eräpäivänä. Ei tarvitse huolehtia muusta kun, että tilillä on tarpeeksi katetta.

    • mek

      Liity YTK työttömyyskassan niin ei tartte kommareisen kanssa tapella typeristä asioista.

    • 123333

      senjälkeen tappeletkin työnantajaasi vastaan.... sehän se etujasi ytkssa ajaa vai olenko muka väärässä... näennäishyöty on lyhyttä

      • seppo räty

        Vetäkee kätteen koko porukka.


    • kari...

      Liitossa ei kannata olla. Liiton työttömyyskassassa kannattaa olla.

    • AY1

      Niin kävi aikoinaan Metallin jäsenille jotka jätti maksamatta ylimääräisen jäsenmaksun, kun kyseessä oli autokorjaamoalan lakon tukeminen.
      Tuli muistutus vielä liitosta että jos ei maksua maksa niin jäsenyys katkeaa.
      Niin myös kävi.
      Moni menetti siinä vapaajäsen oikeudet että kyllä kalliiksi se 40 markaa tuli loppujen lopuksi.

      Ihminen joka ei muista maksaa jäsenmaksua ajallaan on itse syypää kaikkeen.
      On syyttä tutkituttaa terveys että sairastaako dementtiaa.
      Kyllä niitä selityksiä löytyy kun on itse möhlinyt asiat.

    • tarkasti ottaen

      Ihan tosi on. Jos unohtaisin maksaa auton vakuutusmaksun alkuvuoden osalta, niin miksi minun pitäisi maksaa se jälkikäteen, kun ei ole mitään kolaria tullut sinä aikana?
      Kotivakuutuksen kanssa sama juttu.

      Ja tällainen liiton jäsenmaksu!
      Mitä se on sinunkin hyväksesi tehnyt alkuvuodella? Ei niin mitään. Tyhjästä olisit maksanut. Jos nyt virmassasi alkaa YT-neuvottelut, niin sittenhän kannattaa taas liittyä, että saa työttömyyskorvauksen, jos joutuu pihalle.
      Jäsenmaksulle pitää saada jotain vastinetta.

      Kyllä virmat osaa nylkeä tavallista pientä ihmistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe