kuinkas pitkä olis hyvä koeajon "pituus" ?
Autoliikkeessä myyjä sanoi et 1/2 tuntia riittää ihan hyvin.
Eli kuinka paljon pitäis ens kerralla pytää ajoaikaa?
Koeajon pituus
22
11831
Vastaukset
- tunti
ja kokeile autosta kaikki mahdollinen, käy vaikka näyttämässä sitä jossain....
- napsauttaja
Joskus on varttikin jo riittänyt, kun on todettu, että tavara on hyvä!
- Kari
Vartin lenkillä on yleensä selvinnyt se vaihtoehto, joka ei kuitenkaan tule kyseeseen missään tapauksessa.
Kannattaa kokeilla kaikenlaisia eri merkkejä ja malleja. Itsekin jäin koukkuun viimeksi autoon, jota en ollut aikaisemmin pitänyt edes vakavana vaihtoehtona. Hieman ihmettelen niitä, jotka käyvät hakemassa samalta myyjältä uuden saman mallisen parin vuoden välein tarkastamatta muuta tarjontaa. - Jope
Kari kirjoitti:
Vartin lenkillä on yleensä selvinnyt se vaihtoehto, joka ei kuitenkaan tule kyseeseen missään tapauksessa.
Kannattaa kokeilla kaikenlaisia eri merkkejä ja malleja. Itsekin jäin koukkuun viimeksi autoon, jota en ollut aikaisemmin pitänyt edes vakavana vaihtoehtona. Hieman ihmettelen niitä, jotka käyvät hakemassa samalta myyjältä uuden saman mallisen parin vuoden välein tarkastamatta muuta tarjontaa.Toisaalta jos ostaa aina samalta myyjältä ja samasta liikkeestä, voi autokauppa olla myös ylivoimaisesti kaikista edullisin ja kokemuksesta tietää että huollot ja takuuasiat varmasti pelaa hyvin. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä että asiakas on hintatietoinen ja auto on mieleinen.
Eli tämäkin ratkaisu voi pelata pirun hyvin.
Juuri tässä pari viikkoa taas tein autokaupan tutun myyjän kanssa uudesta autosta ja väiraha oli tuhansia euroja pienempi kuin muilla samaa merkkiä myyvillä merkkiliikkeillä. - Kokeilija
Jope kirjoitti:
Toisaalta jos ostaa aina samalta myyjältä ja samasta liikkeestä, voi autokauppa olla myös ylivoimaisesti kaikista edullisin ja kokemuksesta tietää että huollot ja takuuasiat varmasti pelaa hyvin. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä että asiakas on hintatietoinen ja auto on mieleinen.
Eli tämäkin ratkaisu voi pelata pirun hyvin.
Juuri tässä pari viikkoa taas tein autokaupan tutun myyjän kanssa uudesta autosta ja väiraha oli tuhansia euroja pienempi kuin muilla samaa merkkiä myyvillä merkkiliikkeillä.Nyt et välttämättä tiedä, jos kilpailevan merkin automalli onkin kehittynyt huomattavasti omaasi paremmaksi...
Sokeana voi tunteella tehdä järjettömiäkin päätöksiä. - volvomies
Kokeilija kirjoitti:
Nyt et välttämättä tiedä, jos kilpailevan merkin automalli onkin kehittynyt huomattavasti omaasi paremmaksi...
Sokeana voi tunteella tehdä järjettömiäkin päätöksiä.Volvo on vaan hyvä, naapuritkin sanoo niin ja haluan että kylällä ollaan edelleen kateellisia komealle V70-volvolleni!
- täällä
Kari kirjoitti:
Kannattaa kokeilla kaikenlaisia eri merkkejä ja malleja. Itsekin jäin koukkuun viimeksi autoon, jota en ollut aikaisemmin pitänyt edes vakavana vaihtoehtona. Hieman ihmettelen niitä, jotka käyvät hakemassa samalta myyjältä uuden saman mallisen parin vuoden välein tarkastamatta muuta tarjontaa.Hyvä "napsauttaja", eivät ymmärtäneet sinun koeajoasi! Joskus on tosiaan jo vartissakin hiki päällä.
- MMV
Minulla on muutaman kerran auto ollut esim. viikolopun yli. Käytännössä päivä pitää autoa pitää, että siihen jonkun tuntuman saisi. Ainakin uusien autojen vertailu jollakin tunnin lenkillä on aika mahdotonta.
- test driver
Ei ne mitään aikaa ole sanonut, kai ne olettaa että samana päivänä tulee takaisin...
- Anttu
Kannattaa ainakin kysyä mikäli kyseessä on vähänkään uudempi auto. Sinä aikana kyllä ehtii katsella kaikkia asioita eri kantilta. Esim. aamukäynnistys on hyvä tehdä että auto on ollut yön aivan rauhassa. Kerrain nimittäin itsekkin hylkäsin auton josta jo olin melkein lyönyt kaupat lukkoon, mutta aamukäynnistys muutti tilanteen pää laelleen.
- - - -
Arvokkaampi auto annetaan yleensä lyhyemmäksi ajaksi, samoin nuorelle kuskille auto kuin auto.
Yleisesti koeajo n. ½-1 h, tosiostaja voi saada viikonlopuksi (jopa pidemmäksikin aikaa) käyttöön.
Normaalisti n. 30-45 min riittänee koeajoon, loput pintapuoliset seikathan voit katsoa liikkeessä paikallaan. Autotohtorin kuntotarkastuksessa tms. käyttö asia erikseen.- ukko
Pakettiauto täytyy saada vähintään viikonlopuksi että kerkeää ne muuttotavarat kuskata.
- jakke
vois olla joku 100 kilometrii, et kone kerkee kunnol lämmetä ja pystyy kuuntelemaan miten se käy ja pysyykö oljyt sisällä konees ja muutkin sivuäänet tulevat ilmi.
- joo
Pitäis päästä vetäseen motarilla joku 150km/h mittariin,alkaa meinaan löytymään kaikkia ihme kolinoita ja väljyyksiä ihan erilailla kuin jossain 80km/h vauhdissa.
Siksi seuraava pitääkin kait käydä hakemassa Saksasta,vapaat nopeudet takaa kunnon koeajon;)- Tuonut
ei Saksassa edes pääse koeajolle kaupan pihaa pidemmälle useammassakaan paikassa. Tosin kannattaa kyllä miettiö ostosta jos ei pääsee muuta kuin kääntymään pihassa...
- tämä keskustelu
Koeajon pituudella ei ole mitään merkitystä autokaupan onnistumiseen! Vartissa selvittää jo kaikki tärkeimmät asiat henkilöautosta. Mikäli tuntuu itsestä mahdottomalta, ota joku autoista tietävä mukaan. Olen täysin samaa mieltä automyyjäsi kanssa!
- Paljon kuullut
Lyhin koeajo autohallista parkkipaikalle noin 100m,ja auto äkkiä halliin ja hintalappu takaisin tuulilasiin.Meinaan nastat ropisi niin että koeajoa ei kannattanut edes suorittaa!
- Vähän kuullut
Olitko ostamassa autoa vai renkaita?
- fasdasddd
Kyllä mä sanoisin että tunti kannattaa laittaa kiinni. Tuona aikana tutkiikin sitten kaiken. Nettiauto.comista ottaa tulosteen mukaan ja tarkistaa että kaikki luetellut ominaisuudet toimivat. Sitten käy reunat läpi ruosteen värältä ja taskulampullakin sohii. Pistää auton parkkiin tyhjäkäynnillä jonnekin ja tutkii huoltokirjan yms manuskat läpi. Sen jälkeen vielä ajelee rennosti kun on saanut tuntumaa autoon.
- 500 Metriä
Muutaman auton olen ostanut näkemättä, muutaman ilman koeajoa, enkä koskaan ole haaskannut auton arviointiin yli 15 minuuttia.
Jos olisin autokauppias, yrittäisin päästä eroon sellaisista asiakkaista, jotka nuohoavat loputtomiin jotakin muutaman tonnin tai satasen linttaa.
Yleensä he eivät osta mitään ja jos ostavat, olettavat että kaikki mahdollisesti ilmenevät viat seuraavan kymmenen vuoden aikana on myyjän vastuulla.
http://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY- Mrs MX-5
Samaa mieltä ´500 metriä´ kanssa. Kyllä auton voi ostaa näkemättä ja kokeilematta varsinkin jos kyseessä on liike jonka autot asiallisen hintaisia ja muutenkin kunnossa olevia. Itse alalla ja naurettavinta oli kun yksikin asiakas vielä vuoden ajon jälkeen tuli ruikuttamaan ilmenneestä viasta. Silloin kyllä jo meinasi naurattaa -myötäsäälistä reppanaostajaa kohtaan-..
Ei herran pieksut, miettikää te hyväuskoiset ostajat. Jos autolla vuodessa ajettu vaikkapa se 100tkm. Että liike vielä ottaisi vastuuta. Huh huh. Te jotka kuvittelette autoliikkeen olevan vastuussa kaikista oston jälkeen ilmenneistä vioista, joita ei ostohetkellä ole ollut, ottakaa selvää, mihin asti ja mistä vioista voitte liikettä vaatia ottamaan osaa esim. korjauskuluihin.
Hyväuskoisilla tarkoitan niitä ostajia, jotka siis todellakin luulevat liikkeen olevan vastuussa aivan kaikista vioista, mitä mahdollisesti autoihin tulee. Mikä on hyvin luonnollista, ( ja nyt puhun käytetyistä autoista) että auto kuluu käytössä. Ja normaali kuluminen ei edes kuulu takuun piiriin. Mikään ei kestä ikuisesti. Olenkin joskus joutunut neuvomaan asiakasta kääntymään ystävällisesti uusia autoja myyvän liikkeen puoleen, koska minä en voi myydä vanhaa autoa uutena. Hinta on sopiva, mutta silti pitäisi olla uudenveroinen. Ja takuut ja kaikki. En minä sitä autoa ole kuluttanut, vaan edellinen omistaja. Ja silti minä olen se syypää, jonka niskaan sataa puukkoja kun auto ei enään parin kuukauden päästä ole se sama puhdas ja sisältä siisti, mitä myydessä oli. Teen vain palveluksen edelliselle omistajalle kun otan vaihdossa vanhemman auton kun hän haluaa uudemman. Ja sitten myyn tätä vanhempaa ihmiselle joka vielä vanhemmasta haluaa vaihtaa uudempaan. Jäljelle jää sitten ne autot, mitkä pystyy vaikka taskurahalla ostamaan. Silloin mielestäni kaikenlainen takuu on pudonnut jo matkalta tuhansia kilometrejä sitten.
Uusista autoista tässä mielipiteessähän ei ollutkaan kyse, huomatkaa se. Eli vanhoillakin autoilla mahdollista suorittaa tarvittava koeajo sekä autotohtorilla vierailu. Tahi ajo nosturille, että saa sen pohjankin katsottua. Päivänvalossa, pimeällä, aina kuten asiakas vain itse parhaakseen näkee. Etten ihan nilkiksi tule tuomituksi..
Että näin. Siskot, sisulla mennään ;)
- KALLEJKL
20 minuttia on maksimi,Samalla näkee, nostako auto lämpöä vai ei.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693