Vantaan vvo on ihmeellinen yhtiö, tämä kyseinen yhtiö päätti huhtikuussa, että kokonaiset asuinrakennukset tyhjennetään asukkaista ja laitetaan raskas peruskorjaus kehiin. Koomista tässä on se, että kolme vuotta, jotka olen tässä asunut niin vähän väliajoin on ollut jos jonkunlaista korjausta: pattereiden ventiileiden korjausta ja ilmastointikanavien puhdistusta ja muuta pientä sälä korjausta. Miksi ei samantien alettu ajamaan tätä raskasta peruskorjausta vaan juoksutettiin korjausmiehiä vuosi toisen perään täällä? VVO koittaa saada hankittua kämpän kaikille asukkaille, mutta en kyllä tiedä..... itse muutan kohta pois, mutta tässä rapussa on ainakin puolet vielä jäljellä, en tiedä toisesta rapusta...... joten ei kyllä näytä skulaavan toi asunnon hankinta vvo:n puolesta, joka sen pitäisi hoitaa. Sitten on ihmeellistä, että pitää tehdä huolellinen loppusiivous, vaikka täällä tullaan repimään paikat auki, siis miksi ei riitä, että siirtää omat kamat pois ja jättää kämpän yleis siistiin kuntoon? Ei mene ainakaan omaan järkeeni, että ikkunat pestään, kun ne tullaan repimään pois tai , että lattiat pestään, vaikka täällä tullaan tarpomaan sementtisillä kengillä ympäriinsä, uskomatonta skeidaa. Ei mulla ole siivousta vastaan mitään, olen tekevä ihminen, mutta turhaa työtä on paskamaista tehdä. VVO ei myöskään ota osaa eikä arpaa muuttokustannuksiin eli muuttokuorman tilaukseen, bensaan, pakun vuokraan tai muuhun sellaiseen. Jos haluaa muuttaa takaisin samaan asuntoon niin sen saa MUTTA vuokra nousee 4 - 6 € neliöltä, joka on varsin kova hinta, joten koivukylä goodbye!!! Tämä haisee niin pahasti siltä, että asunnot ovat liian halpoja tässä koiviksessa, vaikka ne eivät ole omasta mielestäni, tällä tavoin päästään rahastamaan lisää vedoten korjaukseen. Annan vielä mielipiteeni vuokra-asuntojen vuokrien hinnasta ja se on käsittämätön täällä pääkaupunkiseudulla, siis halvin yksiö tai pieni kaksio on 500 - 600 € Mihin hinta voi perustua, jos asunto on valmistunut 50-60 luvulla ja neliöitä on 25 ja vuokra on 550€ / KK Tämä on esimerkki, mutta tälläinen perushinta haarukka on Espoo, Vantaa, Helsinki alueella mitä olen karsonut VVO sivuilta monesti
vantaan vvo on aika kummallinen yhtiö
13
717
Vastaukset
- vav asukas
No muuta vav taloon, niin sitten vasta näet kunnon touhua ja säpinää :D
Negatiiveille pitää opettaa mm. että rappuun ei saa ulostaa tahi virtsata. Loput asukkaat alkkiksia tai muuten latvakakkosia.
No, vuokrat halpoja kyllä. Muutamia ihan järkeviäkin saattaa hyvällä tuurilla talosta löytyä. - dgr3
Kyllä ainakin täällä malminiityssä vvo maksoi muuton pois ja takaisin.Juurikin tuollainen talo tyhjäksi remontti oli.
- aiheen aloittaja
meillä oli asukaskokous, jossa oli paikalla kaikki ihmiset, jotka vastasivat korjauksesta, asumisesta ja aluehallinnasta ja siellä kokouksessa me asukkaat kysyttiin tota muutokustannuksien avustusta/maksamista ja meille sanottiin, että kustannukset menevät omasta pussista eli vvo ei maksa mitään. Aika ihmeellistä, jos muualla alueella maksetaan ja toisessa ei. Tämä kertoo omasta mielestäni aika paljon vvo:n toiminnasta.
- Koivukylän kuningas
Asuttiin just tuolla Seljapolulla. VVO ei avustanut mitään. Kämppä piti siivota perusteellisesti vaikka kohta se menee vasaran alle. Ei jumalauta mitä touhua. VVO:n asuntoihin ei kyl enää muuteta.
- se siitä
Näin kävi itselle, että piti lähteä talosta korjauksen alta. Maksoin itse muuton ja palkkasin vielä muutto siivoojan.
Nyt kun talo tuli valmiiksi, korkea vuokran korotus. Vaikka onhan kaikki nyt uuden veroista.
Nyt ovat sitten korjaus vuorossa naapuritalot. Että se siitä.
- safsggfgf
Itse muutin Malminiitystä peruskorjauksen tieltä pois. Tuli lappua ja ohjeita miten muutto tapahtuu ja koska asunto pitää olla tyhjä. VVO:n piti avustaa muutossa tarjoten ilmaiset muuttolaatikot sun muuta. Kun muuttopäivä tuli lähemmäs, yhtäkään muuttolaatikkoa ei ilmestynyt rappukäytävään, ei minkäänlaista kyselyä mahdollisesta avusta muuton suhteen, ainoastaan kirjepaketti jossa ohjeet miten toimia muutossa. Mitään sijaisasuntoa VVO ei koskaan tarjonnut, ei tietoa miten toimia ja miten sijaisasuntojärjestely toimii tai ylipäätään uuden asunnon osalta. Lupasivat että kaikki asukkaat siinä talossa saavat mahdollisesti uuden asunnon mutta mitään eivät tarjonneet. Onneksi hankin asunnon aikaisemmin muualta (ei koskaan enää VVO tai VAV) ja ihmettelen mitä olisi tapahtunut jos olisin mennyt VVO:n mukana: Kait ne kaikki henkilökohtaiset tavarat ja huonekalut olisivat olleet loppujen lopuksi kadulla ja itse asunnoton. Aika ihmeellistä touhua. Mitään koko prosessin aikana ei VVO kysellyt toiveista tai muusta. Kuitenkin tieto ja vuokrasopimuksen irtisanoutuminen oli järjestetty hyvissä ajoin; puoli vuotta aikaisemmin. Olisiko kaikki pitänyt sittenkin hoitaa itse: vuokralaatikot ja uusi asunto.
Onneksi ei tarvitse asua enää VVO:n asunnossa. - ontelolaatta
eikä pelkästään Vantaan VVO. Takavuosina VVO oli luotettava yhtiö. Vaan ei enää. Muutin alkuvuodesta uuteen vastavalmistuneeseen taloon . Näytössä ei näytetty ollenkaan asuntoa johon olin hakenut, oli vain samanlainen. Yllätys olikin sitten omassa asunnossa kun katto kupruili ja oli kostea, Porasivat sitten reikiä ja jo juhannuksen jälkeen se oli kuiva. Vaan edelleen on reiät katossa, ei niitä ole vieläkään korjattu, Monasti on käyty katsomassa ja siihen se on jäänyt. Ei ole minun asuntoni ainoa tälläinen, on talossa muitakin "märkäkattoja". En usko mitään tapahtuvankaan, aion etsiä toisen asunnon pikkuhiljaa.
- Tyytyväinen VVO:hon
Me myös asumme vielä tämän kuun tällaisessa talossa, joka menee peruskorjaukseen, tammikuussa. Olin tietoinen tulevasta peruskorjauksesta kun muutin ja siihen siis varautunut.
Minä hain aktiivisesti uutta asuntoa ja otin yhteyttä myös puhelimitse, ja kuinka ollakkaan sain kuin sainkin; isomman ja edullisemman asunnon VVO:lta, jota ei ollut vielä ilmoitettu netissä..
Erittäin tyytyväinen olen takuuvuokraan, joka on sen 250€ kun taas esim. VAV:illa yhden kk vuokra!
Nuo reijät yms. kuuluvat huoltoyhtiölle (joka nyt tällä alueella on siirtynyt ISS:lle). Tästä muutoksesta en niin välittänyt, mutta seuraavassa kohteessa onkin sitten L&T.. Ne jakautuivat jotenkin puoliksi.
Ikävintä tässä Satomäessä on ollut tuo työmaa vastapäätä, johon on rakennettu uusiokohde VVO:lle.
Muuten olen ollut toistaiseksi tyytyväinen saamaani palveluun :) - Håkan Bölestä
Tuossa naapurikorttelissa on VVO:n talossa aika raskas parvekeremontti: Parvekkeet puretaan, siis koko parveketorni ylhältä alinpaan kerrokseen piikataan alas. Enpä ole ennen nähnyt moista.
- Tyytyväinen VVO:hon
Eikö se ole ainoastaan hyvä että panostavat peruskorjauksiin??
Yksi syy on myös se että VVO on ostanut mm. Keskontalot, jotka luultavasti rakennettu samoihin aikoihin, aikanaan. Ikää rupeaa olemaan ja korjaukset välttämättömiä! - ihansama3
VVO ei oo mikään fattan jatke.
V(altiolle) VO(ittoo)- liitot omistaa VVO:n
Valtion kanssa sillä VVO:lla ei ole mitään tekemistä. Kirjainlyhenne tulee alunperin sanoista Valtakunnallinen Vuokratalo-Osuuskunta. Omistajina pääasiassa ammattiliitot.
- vvo ei vav
1-2 hlölle löyty kyllä nopsaa asunto muttei perheellisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802