Mahtaakohan kellään olla kokemusta noista hammasraudoista?
Olisi kiva tietää kokemuksista.
Minulla on hampaat aika paljon eteenpäin ja alhaalta aika ahtaalla,epäilyttää että onko tämä mahdollinen hoito minulle?
invisalign
3
256
Vastaukset
- loisku
Moi! Minä kävin viikko sitten helsingissä konsultaatiossa jota jännitin ihan hirveästi juuri sen takia kun mietin että sopiiko kyseinen hoito minulle. Minulla on alahampaat todella ahtaalla ja ylä sekä alaetuhampaat ovat todella paljon eteenpäin! Mutta yllätyksekseni oikoja sanoi että invisalign sopii minulle. Ainoa huonopuoli oli hinta arvio joka on 6900€,että täytyy nyt miettiä mistä moisen rahan repäsee! Mutta sinun kannattaa varata aika konsultaatioon ja katsoa mikä hoito on sinulle sopiva!
- Epätoivoinen
Minä sain Invisalign oikaisukiskot suuhuni 16 kuukautta sitten. Hoidon olisi pitänyt olla jo valmis, mutta niin ei ole käynyt, koska olen joutunut odottamaan viimeistelykiskoja jo PUOLI VUOTTA(!). Olen yrittänyt selvittää Suomen viranomaisilta, onko mitään tehtävissä, jotta Invisalin lähettäisi animaation ja uuden kiskosarjan, joiden piti siis tulla kahdessa viikossa.
Minulle vastattiin, että minulla on vain kaksi vaihtoehtoa: joko jatkan odottamista tai puran hoitosuhteen. Mutta jos puran hoitosuhteen, en taatusti saa rahojani takaisin, sillä Invisalin peri maksun etukäteen.
Viimeistelysarja kuului siis maksamaani könttäsummaan ja lääkäri kertoi heti alussa, että se tilataan lähes kaikille potilaille, koska ensimmäisen kiskosarjan pitämisen jälkeen jää yleensä aina vielä hiukan korjattavaa. Omat ylähampaani eivät ole vielä kunnolla oienneet ja yhdessä hammasvälissä on huomattavan iso rako. (Kiskoni olivat mallia Invisalign Lite.)
Tämä odottelu on ollut äärimmäisen stressaavaa jo senkin vuoksi, että olen joutunut koko tämän ajan pitämään kiskoja suussani yötä päivää ja harjaamaan hampaani jokaisen suupalan jälkeen. Kiskoilla on lisäksi sellainen ominaisuus, että ne keräävät sitä enemmän plakkia, mitä kauemmin niitä on käyttänyt. Tämä siitä huolimatta, että desinfioin ne päivittäin liottamalla niitä ensin väkiviinaetikkaliuoksessa ja sitten puhtaassa vedessä.
Kiskojen sisäpinta ei ole sileä, vaan rihlattu, joten en saa plakkia pois hammasharjalla, vaan se pitää poistaa hammastikulla hinkuttaen, mikä voi kestää pahimmillaan jopa puoli tuntia.
Lisäksi yläleuan kisko hajosi kahteen osaan pari kuukautta sitten. Tilasin uuden kiskon, jonka piti kustantaa 100 euroa, mutten ole vieläkään saanut sitä. Myös alaleuan kisko on osoittanut jo pitkään hajoamisen merkkejä. - juusjjsusus
Missä sinä aloitit oikomisen epätoivoinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036