Haluaisin mielipiteitä ja kokemuksia, onko seuraava teidän mielestä ihan normaalia ja/tai normaalikäytäntö huoltajuusasioista päätettäessä (lastenvalvonnan toimesta):
Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa nyt puolisen vuotta, hän on eronnut vaimostaan n. vuosi sitten. Sopivat eron yhteydessä ns. määräaikaisesti huoltajuudesta, koska miehen asumiskuviot olivat silloin kesken. Hän siis asui hetken aikaa vanhemmillaan, kun ei löytänyt heti eron yhteydessä omaa kämppää. Ex-vaimo jäi lasten kanssa heidän vanhaan asuntoon ja sopivat että mies tapaa lapsia vain päivisin (ei siis yön yli, koska hänellä ei ollut omaa asuntoa).
Nyt sitten on tullut aika päivittää tuota määräaikaista huoltajuussopimusta, ja kun ex-vaimolle on selvinnyt että mies asuu nyt minun luonani, minun omistamassa asunnossa, hän ilmoitti lastenvalvojalle että haluaa että lastenvalvoja käy tarkistamassa minun asuntoni, onko se sopiva hänen lapsilleen oleskella silloin kun lapset ovat hänen ex-miehellään. Tarkoitus siis olisi että lapset tästä eteenpäin olisivat meillä yötä silloin kun ovat meillä esim. viikonloput.
Voiko ex-vaimo todella vaatia tuollaista, ja täytyykö meidän miehen kanssa suostua tällaiseen? Miehenllä on exänsä kanssa astenvalvojan aika ensi viikolla, ja mies nyt miettii sanooko vastaan tuolle exän vaatimukselle katsastaa meidän koti, kun periaatteessa emme tuohon haluaisi suostua kun tuntuu niin järjettömältä ja ihan pelkältä kiusalta exän taholta. Mutta pääsemmekö helpommalla jos suostumme ja mihin meidän tällaisella tarkastskäynniltä kannattaa varautua? Vai onko tämän nyt ylipäätään ihan normikäytäntö, tuleeko lastenvalvojakaan tällaiseen suostumaan?
Mitään aihetta epäilyille, ettei meidän koti olisi lapsille sopiva ei ole. Miehen lapset ovat täällä viettäneet jo nyt aikaa päivisin, ja minulla on itselläni 1 lapsi, joka voi hyvin :-)
Mielipiteitä?
Äitipuolen koti huoltajuuskiistassa
87
948
Vastaukset
- Sevittäjä
Eerikan tapauksen jälkeen lienee vakiintumassa käytännöksi se, että lapsen olosuhteissa tapahtuvien muutosten jälkeen tehdään aina tilanneselvitys ja -tarkastus.
- Kiusantekoa
Kiusanteoltahan tuo haiskahtaa. Miksi sinun ja nyt lasten isänkin koti olisi yhtään sen epäsopivampi lasten oleskella kuin äidinkään koti.
Jos vastaava vaatimus tulisi omalle kohdalle niin suostuisin sillä edellytyksellä, että sama selvitys tehdään myös sielä lasten äidin kotona. Mutta tässähän tulee sitten se vaara, että vastaavanlainen kiusanteko jatkuu piikki piikistä tyyliin, koska tälläisten aloittaja haluaa aina päästä sanomaan sen viimeisen sanan.
Tosaalta taas kieltäytyminen johtaisi kenties äidin puolelta siihen, että aletaan asialla hiertää että on jotain salattavaa kun ei päästetä partiota tutkimaan teidän kodin sopivuutta.
Hoh hoijaa, nää on niin näitä jota en voi ymmärtää. Lapsen "etuihin" vedoten kiusataan ja hallinnoidaan toisten kotia ja uutta suhdetta. Vaikka tosiasiallisesti kenkä puristaa siitä, että on jäänyt ex-puolisoa kohtaan jotain hampaankoloon ja lapset ovat ne ainoa valttikortti tyydyttää tarvettaan kostaa milloin mitäkin. Silloin heruisi ymmärrystä paremmin jos oikeasti olisi selvä aihe epäillä kodin sopivuutta. Ymmärtäisin kertomastasi, että tapauksessasi tällaista aihetta ei tosiaankaan millään muotoa ole. - dekooosi
Tarkistus tehdään nykyään kai automaattisesti sossun taholta aina kun lapsen olosuhteissa tapahtuu muutos. Riippumatta kaunaisesta exästä tai sen olemassaolosta huolimatta. Koeta nyt vain niellä nykyperheilyn mukanaan tuomat lääkkeet. Ei ne ole sua vastaan, vaan lapsen puolesta.
- linkkivinkki_:
Tästä linkistä löytyy asiasta tietoa.
Ymmärsin tekstistä, että ei sitä välttämättä noin vain voi vaatia jompi kumpi vanhemmista, vaan ns. olosuhdeselvitystä voi vaatia tehtäväksi ainoastaan tuomioistuin. Jos vanhemmat eivät pääse keskenään sopimukseen lapsen huollosta ja tapaamisesta ja asia joudutaan viemään tuomioistuimeen asti ratkaistavaksi.
http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/erityiskysymykset/erotilanne/selvitystuomioistuimelle/ - Abbakalle
Lukekaapas raportti Eerikan murhasta ja siihen liittyvät toimenpidesuositukset.
- 5 suositusta
Puhutaanko näistä Kumpulan esittämästä viidestä toimenpidesuosituksesta, joista kohdassa 3 puhutaan olosuhdeselvityksestä ?
No eihän se lapsi tässä mitään asuinpaikkaa vaihda, vaan viipyy isä-tapaamisissa isän luona yön yli. Nyt kun siihen isällä ja lapsella on vakiintuneen oman kodin myötä mahdollisuus. Sama koti siinä tapauksessa sielä on yölläkin kuin tähän mennessä päivälläkin :D
Ihan jo kait taloudellisistakin syistä on sula mahdottomuus, että jokaisen eroperheen koti sossun toimesta tutkitaan automaattisesti jos lapset sielä aikaa viettävät. Eikö siinä tapauksessa reiluuden nimissä nämä kotien tutkimiset ja selvittämiset pitäisi ulottaa vakiintuneena käytäntönä ydinperheisiinkin, ennen kuin lasta saa laitokselta kotiin viedä. Miksi ydinperheen koti olisi sen turvallisempi ja parempi koti lapselle ilman kotiolosuhteiden syynäämisiä.
- olokohta
Ydinperheisiin tulee hoitaja tarkistamaan lapsen hyvinvoinnin ja olosuhteet jonkin ajan kuluttua vauvan syntymästä. Nykyisin näitä "selvityksiä" saattaa kertyä lapsen elämään useampikin. Kodit ja olosuhteet vaihtelevat monilla tiuhaan. Raskaita ja kalliita juttuja, mutta varmastikin se on ihan hyvä asia.
- pitää tarkistaa
No ilman muuta pitää tarkastaa sekä tutkia kaikki taustat.
Ihan oikein että äiti pitää huolta lapsen olosuhteista. Kaikki ei uskalla edes antaa lapsiaan isän naisten seuraksi, koska ei täysin tunne häntä, eikä tiedä taustoja eikä millainen ihminen on tulossa.
On hyvä asia että äidit välittää ja tarkistaa, ja käskee muitakin ihmisiä takristamaan olosuhteet. Minusta mieli ja raha asiatkin pitäisi tarkistaa jotta kaikki olisi kunnossa.
No meille ei mitään ongelmaa kun emme ole koskaan olleet tarvinneet miehen uusia naisia meillä eikä muinun eikä lasten seruaksi. Miellä onihan omat tutut emme tarvi miehen naisia mihinkään. koska olet ottanut miehen, jolla on lapsia, niin kyllä sinun on otettava huomioon myös se, että lapset tosiaan tulevat olemaan osa teidänkin elämää.
Koska sinun kodistasi on tullut myös miehen koti, on se käytännössä teidän yhteinen (vaikka sinä sen omistatkin).
Näin ollen, miehellä on koti, johon lapset voi ottaa mm. viikonlopuiksi. Tottakai on otettava huomioon myös se, että kodin on oltava lapsiystävällinen ja kaikki tarvittava löytyy.
Et voi olettaa, että nyt kun sinulla on mies, jolla lapsia, että hän ei enää ikinä' viettäisi lapsiensa/lapsensa kanssa pidempiä aikoja. Ainakaan niin kauan kun on sinun kanssa yhdessä.
Jos tuo tuntuu sinusta pahalta, kun painotat asunnon olevan _sinun_ eikä niinkään sinun ja miehesi koti.. niin mitäs jos laitat myyntiin/vuokralle ja otatte sitten yhdessä yhteisen kodin?
Minulta ei ole koskaan asuntoa tarkastettu, eikä taustoa tutkittu kun aikoinaan aloin oman mieheni kanssa seurustelemaan. Mutta ihan omasta aloitteesta kyllä laitoin asunnon sopivaksi, kun tiesin lasten olevan esimerkiksi miehen kanssa minun luonani.
Toisaalta minun ja miehen eksän välillä ei koskaan ole ollut pahemmin eripuraa, eikä ole ollut syytäkään sellaiseen.
Lopulta hommasimme isomman asunnon yhdessä. Asunnon, jossa lapsillakin on oma huone.- Uusiovaimo
En kai missään kohtaa ap-viestiäni antanut ymmärtää, etten hyväksyisi miehen lapsia tai sitä että he ovat osa meidän elämää ja elävät osan aikaa meidän luona. Enkä todellakaan oleta, että miehen lapset eivät viettäisi aikaa meillä, päinvastoin.
Pahalta minusta tässä tuntuu se, että miehen ex on tunkemassa meille asuntoa tarkistamaan. Ei tullut minun alkuperäisessä viestissä se niin hyvin esiin, että sen lisäksi, että hän vaatii tuota lastenvalvonnan tarkistusta, hän haluaa siis itse olla mukana asuntoa tarkistamassa. - Ei tarvitse suostua
Uusiovaimo kirjoitti:
En kai missään kohtaa ap-viestiäni antanut ymmärtää, etten hyväksyisi miehen lapsia tai sitä että he ovat osa meidän elämää ja elävät osan aikaa meidän luona. Enkä todellakaan oleta, että miehen lapset eivät viettäisi aikaa meillä, päinvastoin.
Pahalta minusta tässä tuntuu se, että miehen ex on tunkemassa meille asuntoa tarkistamaan. Ei tullut minun alkuperäisessä viestissä se niin hyvin esiin, että sen lisäksi, että hän vaatii tuota lastenvalvonnan tarkistusta, hän haluaa siis itse olla mukana asuntoa tarkistamassa.Siis silkkaa uteliaisuutta äidiltä. Eihän noita olosuhdeselvityksiä tehdä kuin riski koteihin.
Uusiovaimo kirjoitti:
Pahalta minusta tässä tuntuu se, että miehen ex on tunkemassa meille asuntoa tarkistamaan. Ei tullut minun alkuperäisessä viestissä se niin hyvin esiin, että sen lisäksi, että hän vaatii tuota lastenvalvonnan tarkistusta, hän haluaa siis itse olla mukana asuntoa tarkistamassa.Teillä ei ole mitään velvollisuutta päästää miehen eksää teidän kotiinne. Jos hän on huolissaan kotinne sopivuudesta lapsille, saa ihan muita reittejä kautta hoitaa ulkopuolisen tarkastajan.
- 188
On se kyllä luojan lykky, etten ole koskaan rakastunut "lapselliseen" mieheen! Kotini on sisustettu antiikilla ja särkyvillä esineillä, en koskaan siivoa enkä laita ruokaa - kyllä siinä mahtaisi olla lastensuojeluvalvojilla ihmettelemistä :D
No tuo nyt oli vain heitto - asuntooni mahdumme hädintuskin minä ja kenkäni, ei tänne miestä sopisi puhumattakaan lapsista. Jotkut ovat lapsi-ihmisiä, jotkut eivät, kunpa vain kaikki tajuaisivat tiedostaa asian ennen uusparien muodostamista. - ajattelennäin
Uusiovaimo kirjoitti:
Pahalta minusta tässä tuntuu se, että miehen ex on tunkemassa meille asuntoa tarkistamaan. Ei tullut minun alkuperäisessä viestissä se niin hyvin esiin, että sen lisäksi, että hän vaatii tuota lastenvalvonnan tarkistusta, hän haluaa siis itse olla mukana asuntoa tarkistamassa.Sossun kai pitää päästä katsomaan missä lasten isä majailee - lasten äidin ei ehdottomasti tarvitse.
Ja jos kyse siis on sinun kodistasi, niin sinä ihan yksin päätät ketä sinne tulee, tuleeko edes se sossu. Mikäli mies on hyyryläisenäsi, niin hänenhän se ongelma sitten on. Voihan hän hankkia vaikkapa oman kodin, kuten aikuiset yleensä.
- En itse uskaltaisi
Miksi ei lasten OMA ÄITI SAA NÄHDÄ PAIKKAA MISSÄ LAPSET OVAT?? Mitä salattavaa ja pimittävää tällä ihmisellä on? Jos ei olisi, ei edes keskustelisi asiasta ettei äiti sisi nähdä lastensa olinpaikkaa. Aika kummallista kun ajattelee että kyseessä on äidin omat lapset.
Ilmeisesti jotain salaista ja pimitettävää on.
Ei kukaan terve fiksu äiti laske lapsiaan semmoiseen paikkaan, jos ie itse tiedä olosuhteita, aika uhkarohkeaa. Huh huh.- taunotaneli
Minkä takia ap:n pitäisi tuo miehensä ex kutsua kotiinsa?
Itse olen eronnut mies, enkä ole ex-vaimoani kutsunut luokseni koskaan kylään. Miksi kutsuisin? Hän on ex, minulla on uusi elämä. Lapsiani rakastan ja he ovat luonani puolet ajasta vuoroviikoin. Mutta ei exällä ole mitään asiaa kotiini.
Isompia ongelmia välttääkseen ap:n kannattaa suostua lastensuojelun tarkastukseen, mutta ei sitä exää tarvitse päästää tarkastuskäynnille. Hoitakoon lastensuojelu asian. - äitien pelko aiheell
taunotaneli kirjoitti:
Itse olen eronnut mies, enkä ole ex-vaimoani kutsunut luokseni koskaan kylään. Miksi kutsuisin? Hän on ex, minulla on uusi elämä. Lapsiani rakastan ja he ovat luonani puolet ajasta vuoroviikoin. Mutta ei exällä ole mitään asiaa kotiini.
Isompia ongelmia välttääkseen ap:n kannattaa suostua lastensuojelun tarkastukseen, mutta ei sitä exää tarvitse päästää tarkastuskäynnille. Hoitakoon lastensuojelu asian.Ei häntä tarvi kutsua, lapsen äiti voi mennä koska tahansa katsomaan millaisissa olosuhteissa hänen lapsen sa aikaa viettää ja kenen kanssa. Vastuuntutnoinen äiti kyllä tarkkailee lasten olinpaikkoja ja ihmisiä keiden kanssa lapset ovat tekemisissä.
Ei kikaan normaali äiti anna omia lapsia vieraaseen paikkaan tai vieraalle ihmislle, aivan hullua.
Jos äiti ei pääse tarkastamaan lasten olin paikkaa, niin kyllä siellä on salattavaa ja ihmississä jotain omityuista.
Normaalit ihmiset eivät piilottele asioita.
Onhan kyse lapsista, joten ei hietä voi heittää minne tahansa. - uusiovaimo
äitien pelko aiheell kirjoitti:
Ei häntä tarvi kutsua, lapsen äiti voi mennä koska tahansa katsomaan millaisissa olosuhteissa hänen lapsen sa aikaa viettää ja kenen kanssa. Vastuuntutnoinen äiti kyllä tarkkailee lasten olinpaikkoja ja ihmisiä keiden kanssa lapset ovat tekemisissä.
Ei kikaan normaali äiti anna omia lapsia vieraaseen paikkaan tai vieraalle ihmislle, aivan hullua.
Jos äiti ei pääse tarkastamaan lasten olin paikkaa, niin kyllä siellä on salattavaa ja ihmississä jotain omityuista.
Onhan kyse lapsista, joten ei hietä voi heittää minne tahansa.Siis hetkinen. Ei nyt ole kyse mistään vieraasta paikasta, tai vieraasta ihmisestä. Vaan lasten isästä! Eikä tässä mitään piilotella, jos lasten äiti haluaa tulla vierailulle, senkus tulee. Voin vaikka ihan pullaakin tarjota :) Mutta ei, kun pitää lastensuojelun kautta yrittää "tarkastuskäynnille", niin kyllä minulla alkaa hermot jo mennä tuohon naiseen.
- uusiovaimo
uusiovaimo kirjoitti:
Siis hetkinen. Ei nyt ole kyse mistään vieraasta paikasta, tai vieraasta ihmisestä. Vaan lasten isästä! Eikä tässä mitään piilotella, jos lasten äiti haluaa tulla vierailulle, senkus tulee. Voin vaikka ihan pullaakin tarjota :) Mutta ei, kun pitää lastensuojelun kautta yrittää "tarkastuskäynnille", niin kyllä minulla alkaa hermot jo mennä tuohon naiseen.
Ja vielä lisättäköön, en ole lasten äidille minäkään vieras. Ollaan nähty, kun olen miehen kanssa yhdessä käynyt lapset äitinsä luota hakemassa, ja miehen kanssa ollut mukana, kun on lapset vienyt äidilleen takaisin. Lasten äiti ei ole koskaan edes ehdottanut, että olisi itse tuonut (tai hakenut) lapset meille (meiltä), olisi toki tuossa yhteydessä voinut sitten käydä ihan sisällä asti tutustumassa kotiimme. Mutta ei, on ollut helpompi hänelle, että lapset on haettu ja tuotu ihan kotiovelle.
Mutta tuntuu nyt olevan tälle naiselle aika kova paikka se, kun on tajunnut (ex-)miehensä ihan oikeasti asuvan minun kanssani. - tarkastaja :D
Ei häntä tarvi kutsua, lapsen äiti voi mennä koska tahansa katsomaan millaisissa olosuhteissa hänen lapsen sa aikaa viettää ja kenen kanssa. Vastuuntutnoinen äiti kyllä tarkkailee lasten olinpaikkoja ja ihmisiä keiden kanssa lapset ovat tekemisissä.
Onhan kyse lapsista, joten ei hietä voi heittää minne tahansa.Koti on yksityinen paikka jossa on lain suojaama oikeus omaan kotirauhaan. Muutoin kaikki hullut kulkisivat omatoimisilla "tarkastuskäynneillä" naapureiden ja kaikkien kodeissa, joissa lapsensa käyvät - ja ihan vain tällä tekosyllä.
Ei kenenkään tarvitse kotiinsa sisään päästää ketään omatoimisia tarkastaja-yksityishenkilöitä, ei edes äitejä ;D Tällä naisella ei ole mitään vlevoitteita miehensä entistä kohtaan. Mikäli äiti on huolissaan, hän voi tietysti ammattilaisen pyytää katsomaan kodin jos vahvasti epäilee sopimattomuutta.
Ja jos äiti epäilee jotain vakavaa, hän varmasti olisi yhteydessä virallisiin tahoihin eikä itse uskaltaisi lähtee niin pelottavaan ja uhkaavaan tilanteeseen. Onko äiti koulutettu niitä tilanteita varten? ei. Keinot on olemassa.
Ethän sinäkään halua ketään tuntemattomia naisia kotiisi päästää, miksi hän haluaisi?- Kyllä minun sana pai
uusiovaimo kirjoitti:
Siis hetkinen. Ei nyt ole kyse mistään vieraasta paikasta, tai vieraasta ihmisestä. Vaan lasten isästä! Eikä tässä mitään piilotella, jos lasten äiti haluaa tulla vierailulle, senkus tulee. Voin vaikka ihan pullaakin tarjota :) Mutta ei, kun pitää lastensuojelun kautta yrittää "tarkastuskäynnille", niin kyllä minulla alkaa hermot jo mennä tuohon naiseen.
Ahaa nyt olikin kyse isätä, miten tuo nimimierkki "uusiovaimo" ei oikein sovi miehen nimimerkiksi.
Noh miten vaan, mutta on äidin ja isän väälinen asia kuitenkin ei näidine uusioiden.
Meillä ei koskaan lasten tarvinnut mennä katselmaan isänsä naikkosia eikä he tulleet meille emmekä me käyneet sitä katsomassa. Meillä ei ollut mitään tarvetta nähdä perheenrikkojia.
Kyllä minulla oli suurin sananvalta siitä, missä minun lapseni aikaa viettää ja kenen kanssa, siihen meidän kaveripiiriin ei todellakaan kuuluneet ex miehen ex idän naikkoset, ei todellakaan.
Kyllä minä sanelen säännöt ei täysin vieas ihminen.
Näin on meillä toimittu aina, kun lapet olivat pieniä. Ja toimittaisiin edelleenkin, jos olisi tarvis.
Mistähän asti nämä uusiot ovat kuvitelleet että heidän sana on se miten toimitaan??? eihän se niin mene, kyllä ne lapsen vanhemmat päättää lapsen asioista itse, ei kukaan ulkopuolinen.
Mutta tee sinä miten haluat, me teimme niin kuin meille oli paras, eikä meillä koskaan käyneet miehen suttturat, emmekä me menneet sitä katselemaan. Emme tunne koko otusta. Onneksi. Onneksi. Onneksi. ei ole tarvinnut lasten puolesta koskaan pelätä, eikä riidellä, eikä olla huolissaan. - Uhkarohkea ei pidä o
tarkastaja :D kirjoitti:
Koti on yksityinen paikka jossa on lain suojaama oikeus omaan kotirauhaan. Muutoin kaikki hullut kulkisivat omatoimisilla "tarkastuskäynneillä" naapureiden ja kaikkien kodeissa, joissa lapsensa käyvät - ja ihan vain tällä tekosyllä.
Ei kenenkään tarvitse kotiinsa sisään päästää ketään omatoimisia tarkastaja-yksityishenkilöitä, ei edes äitejä ;DTotta sellainen on koti, mutta se mihin äiti lapsensa antaa, on äidin tiedettävä millainen paikka ja ketä siellä majailee. Se on lasten etu ja äidin oikeus. Ei normaali äiti laita ventovieraiden ihmisten asuntoon omia lapsiaan tietämättä, missä ovat ja ketä siellä majailee. Hyvänen aika sentään.
- kopioitko
Kyllä minun sana pai kirjoitti:
Ahaa nyt olikin kyse isätä, miten tuo nimimierkki "uusiovaimo" ei oikein sovi miehen nimimerkiksi.
Noh miten vaan, mutta on äidin ja isän väälinen asia kuitenkin ei näidine uusioiden.
Meillä ei koskaan lasten tarvinnut mennä katselmaan isänsä naikkosia eikä he tulleet meille emmekä me käyneet sitä katsomassa. Meillä ei ollut mitään tarvetta nähdä perheenrikkojia.
Kyllä minulla oli suurin sananvalta siitä, missä minun lapseni aikaa viettää ja kenen kanssa, siihen meidän kaveripiiriin ei todellakaan kuuluneet ex miehen ex idän naikkoset, ei todellakaan.
Näin on meillä toimittu aina, kun lapet olivat pieniä. Ja toimittaisiin edelleenkin, jos olisi tarvis.
Mistähän asti nämä uusiot ovat kuvitelleet että heidän sana on se miten toimitaan??? eihän se niin mene, kyllä ne lapsen vanhemmat päättää lapsen asioista itse, ei kukaan ulkopuolinen.
Mutta tee sinä miten haluat, me teimme niin kuin meille oli paras, eikä meillä koskaan käyneet miehen suttturat, emmekä me menneet sitä katselemaan. Emme tunne koko otusta. Onneksi. Onneksi. Onneksi. ei ole tarvinnut lasten puolesta koskaan pelätä, eikä riidellä, eikä olla huolissaan.KäytitköCopy-pastea?
- Uusiovaimo
Mutta tee sinä miten haluat, me teimme niin kuin meille oli paras, eikä meillä koskaan käyneet miehen suttturat, emmekä me menneet sitä katselemaan. Emme tunne koko otusta. Onneksi. Onneksi. Onneksi. ei ole tarvinnut lasten puolesta koskaan pelätä, eikä riidellä, eikä olla huolissaan.Mistähän sä nyt oikein puhut? Kuka tässä on perheenrikkoja?! Minä tapasin mieheni puoli vuotta sen jälkeen kun hän oli vaimostaan eronnut, en ole mielestäni millään tavalla perheen rikkoja.
Ja jos siis lasten isä ja minä asumme yhdessä, niin eikö sinun mielestäsi siis miehen lapset saa silloin viettää aikaansa meillä? Missä isä sitten lapsiaan näkee sinun mielestäsi?! Kyllä minä koen kuuluvani mieheni lasten elämään, äitipuolena. En pyri heille äidiksi. Mutta mielestäni nämä mieheni lapset kuitenkin kuuluvat meidän uusioperheeseen siinä missä minunkin lapseni. - 13+1
Uhkarohkea ei pidä o kirjoitti:
Totta sellainen on koti, mutta se mihin äiti lapsensa antaa, on äidin tiedettävä millainen paikka ja ketä siellä majailee. Se on lasten etu ja äidin oikeus. Ei normaali äiti laita ventovieraiden ihmisten asuntoon omia lapsiaan tietämättä, missä ovat ja ketä siellä majailee. Hyvänen aika sentään.
Onhan lapsilla isäkin. Ja jos nyt oletetaan että aloittajan miehellä on yhteishuoltajuus lapsista, niin ihan yhtä lailla hänellä on sanottavansa siitä missä lapset aikaansa viettävät. Kyllä lasten äidin pitäisi voida luottaa lasten isään tuossa suhteessa... Jos isä asuu tämän uuden naisensa kanssa, niin eiköhän isä ole jo huolehtinut että nainen on sopiva myös hänen lapsilleen.
Jos tilanne olisi toisinpäin. Eli täällä joku isä kyselisi mielipidettä ex-vaimonsa uudesta kodista ja siitä uskaltaako hän päästää lapsensa sinne. Olisiko mielipiteet silloin samanlaisia?! - Lissun älu on jättän
Mutta tee sinä miten haluat, me teimme niin kuin meille oli paras, eikä meillä koskaan käyneet miehen suttturat, emmekä me menneet sitä katselemaan. Emme tunne koko otusta. Onneksi. Onneksi. Onneksi. ei ole tarvinnut lasten puolesta koskaan pelätä, eikä riidellä, eikä olla huolissaan.Ei ollut, mutta sinä reppana et taaskaan pysy kärryillä keskustelun kulusssa. Kaksi eri ihmistä vastsi sinulle.
- noniimpä
taunotaneli kirjoitti:
Isompia ongelmia välttääkseen ap:n kannattaa suostua lastensuojelun tarkastukseen, mutta ei sitä exää tarvitse päästää tarkastuskäynnille. Hoitakoon lastensuojelu asian.No aivan.
Tämä "Lissu" tässäkin ketjussa uhoo kuinka naikkosten kodit pitää päästä tarkastamaan ja kas kun ei jopa pankkitiliotteita Lissun lukemaan. Ja toisessa lauseessa uhoo ettei kukaan perheen ulkopuolinen saa tulla heidän kotiin sisään lapsia katsoon, ne pidetään piilossa ulkopuolisilta - varmaan johonkin komeroon teljettynä.
Että silleen :D - Mitä heillä tekee???
Uusiovaimo kirjoitti:
Mistähän sä nyt oikein puhut? Kuka tässä on perheenrikkoja?! Minä tapasin mieheni puoli vuotta sen jälkeen kun hän oli vaimostaan eronnut, en ole mielestäni millään tavalla perheen rikkoja.
Ja jos siis lasten isä ja minä asumme yhdessä, niin eikö sinun mielestäsi siis miehen lapset saa silloin viettää aikaansa meillä? Missä isä sitten lapsiaan näkee sinun mielestäsi?! Kyllä minä koen kuuluvani mieheni lasten elämään, äitipuolena. En pyri heille äidiksi. Mutta mielestäni nämä mieheni lapset kuitenkin kuuluvat meidän uusioperheeseen siinä missä minunkin lapseni.Jos mies on normaali ja fisku, ei tuo omia lapsiaan sinne missä on hänen uusi suhteensa. Miksi ihmeessä toisi? en jaksa ymmärtää.
Mies voi tavata lapsia turvallisesta lasten kodissa, missä muualla?
Isän uusi nainen ei ole lapselle yhtään mikään, eikä lapset ole velvollisia näkemään heitä. Missä niin sanotaan että lasten on pakko katsella isän naista?
Minusta olisi järkyttävää jos minun lapseni olisivat joutuneet pakosti näkemään isänsä suttura. Huh huh, lapseni olisi menneet täysin pilalle, ja en varmasti enää tuntisi heitä kun vastaan tulisivat. En kehtaisi katsoa lapsiani silmiin, jos kertoisivat että isä pakotti näkemään hänen sutturat. Uskon että elämämme ei olisi enää nän onnellinen kuin nyt on.
Mihin niitä miehen sutturoita tarvii? Me ei olla ainakaan mihinkään. - Uusiovaimo
Mitä heillä tekee??? kirjoitti:
Jos mies on normaali ja fisku, ei tuo omia lapsiaan sinne missä on hänen uusi suhteensa. Miksi ihmeessä toisi? en jaksa ymmärtää.
Isän uusi nainen ei ole lapselle yhtään mikään, eikä lapset ole velvollisia näkemään heitä. Missä niin sanotaan että lasten on pakko katsella isän naista?
Minusta olisi järkyttävää jos minun lapseni olisivat joutuneet pakosti näkemään isänsä suttura. Huh huh, lapseni olisi menneet täysin pilalle, ja en varmasti enää tuntisi heitä kun vastaan tulisivat. En kehtaisi katsoa lapsiani silmiin, jos kertoisivat että isä pakotti näkemään hänen sutturat. Uskon että elämämme ei olisi enää nän onnellinen kuin nyt on.
Mihin niitä miehen sutturoita tarvii? Me ei olla ainakaan mihinkään.Kai tämä on joku provo, ei kai kukaan oikeasti voi olla näin katkera ja tyhmä?!
Eli jos lasten isä menee uusiin naimisiin ja siis ASUU uuden naisensa kanssa, miehen lapset eivät saisi asua miehen (uudessa) kodissa niinä päivinä ja öinä kun ovat isällään? Isänkö pitäisi edelleen tavata lapsiaan vain lasten äidin kotona?
Entä jos äidilläkin on uusi mies? Tuskin tämä uusi mies haluaa lasten isää sinne heidän kotiinsa lasten kanssa olemaan... Ja onko isällä tällöin yhtäläinen oikeus kieltää lapsia oleilemasta samassa kodissa äidin uuden miehen kanssa (niinkuin sinun mielestäsi äidin oikeus on kieltää lapsia oleilemasta samassa kodissa isän uuden naisen kanssa)?
Miksi kutsut miehen uutta naista sutturaksi? Aika halventavaa. Onko sinun vaikea hyväksyä että ex-miehesi on löytänyt uuden rakkauden, naisen jonka kanssa on onnellinen. Ja että heillä olisi ihan oikea perhe, joka myös voi olla onnellinen.
Vastaisitko nyt ihan kunnolla näihin kysymyksiin. - lissu haaveilee
Onhan kyse lapsista, joten ei hietä voi heittää minne tahansa.No ei kyllä voi koska tahansa tulla. Kutsuttuna ja pyydettynä voi tulla, muttei omin päin. On sulla kummat käsitykset. Luulet voivasi nousta jopa lakien ja asetusten, mooraalisen ja eettisen käytöksen yläpuolelle. Ja vson ja ainoastaan siksi että olet tuherostasi pruitannu lapsia maailmaan.
Meille ei tule "koska vaan" muut kuin oman perheeni jäsenet. Ei kummankaan meidän exät, ei kummit eikä kaimat. - meille ei tulla
Uusiovaimo kirjoitti:
Kai tämä on joku provo, ei kai kukaan oikeasti voi olla näin katkera ja tyhmä?!
Eli jos lasten isä menee uusiin naimisiin ja siis ASUU uuden naisensa kanssa, miehen lapset eivät saisi asua miehen (uudessa) kodissa niinä päivinä ja öinä kun ovat isällään? Isänkö pitäisi edelleen tavata lapsiaan vain lasten äidin kotona?
Entä jos äidilläkin on uusi mies? Tuskin tämä uusi mies haluaa lasten isää sinne heidän kotiinsa lasten kanssa olemaan... Ja onko isällä tällöin yhtäläinen oikeus kieltää lapsia oleilemasta samassa kodissa äidin uuden miehen kanssa (niinkuin sinun mielestäsi äidin oikeus on kieltää lapsia oleilemasta samassa kodissa isän uuden naisen kanssa)?
Miksi kutsut miehen uutta naista sutturaksi? Aika halventavaa. Onko sinun vaikea hyväksyä että ex-miehesi on löytänyt uuden rakkauden, naisen jonka kanssa on onnellinen. Ja että heillä olisi ihan oikea perhe, joka myös voi olla onnellinen.
Vastaisitko nyt ihan kunnolla näihin kysymyksiin.Meille ie tulla me emme ole koskan nähty isän sutturoita siinä meillä tarkka, raja ja mieskin ole sitä mieltä, että sutturat on huonoa seura ameidön lapesille.
Olemme niin onnelisia, kun ei ole sutturoita nähty ja lapsetkin ovat menestyneiitä ja onnelisia.Ei missään sanota että lapsein on nähtävä isän naisia. - heh6
lissu haaveilee kirjoitti:
No ei kyllä voi koska tahansa tulla. Kutsuttuna ja pyydettynä voi tulla, muttei omin päin. On sulla kummat käsitykset. Luulet voivasi nousta jopa lakien ja asetusten, mooraalisen ja eettisen käytöksen yläpuolelle. Ja vson ja ainoastaan siksi että olet tuherostasi pruitannu lapsia maailmaan.
Meille ei tule "koska vaan" muut kuin oman perheeni jäsenet. Ei kummankaan meidän exät, ei kummit eikä kaimat.ja sinä olet ne pruittaukset ottanut vapaaehtoisesti omaan tuheroosi.
Hae tuohon huonoon itsetunto-ongelmaasi apua, ettei lapset tule siitä kärsimään enempää- - lissu haaveilee
heh6 kirjoitti:
ja sinä olet ne pruittaukset ottanut vapaaehtoisesti omaan tuheroosi.
Hae tuohon huonoon itsetunto-ongelmaasi apua, ettei lapset tule siitä kärsimään enempää-Voisitko perustella tämän mielipiteesi? Mikä "itsetunto-ongelma" minulla on? Ja mistä niin päättelit?
Totta, kaikki pruittaukset olen ottanut vapaaehtoisesti vastaan aviomieheltäni, minua ei ole koskaan raiskattu.
Vaikka olen vaimo ja äiti ja pruittailen aktiivisesti aviomieheni kanssa, en kuvittele että minulla olisi erityisoikeuksia. - 15+8
Onhan kyse lapsista, joten ei hietä voi heittää minne tahansa.Lissuseni...
- vaaka06
Jos mies on normaali ja fisku, ei tuo omia lapsiaan sinne missä on hänen uusi suhteensa. Miksi ihmeessä toisi? en jaksa ymmärtää.
Mihin niitä miehen sutturoita tarvii? Me ei olla ainakaan mihinkään.Valitettavasti sinunkin on tämä totuus kestettävä, että ex voi löytää tosi hienon, kauniin ja ymmärtäväisen naisen itselleen, jota lapsetkin tulee rakastamaan kuin omaa äitiänsä.
Entäs kääntäen sun puhees? Miltähän mahtaa lapsistas tuntua, kun joutuvat mahdollisesti katsomaan/näkemään/elämään sun uutta "sutturaas"
Yritä kitkeä tuo kauhea katkeruus mielestäsi..
Tai odota sitten rauhassa vastakaikua, kun lapset ovat täysikäisiä ja saavat itsekin sananvallan.
Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. - vaaka06
Mihin niitä miehen sutturoita tarvii? Me ei olla ainakaan mihinkään.Valitettavasti sinunkin on tämä totuus kestettävä, että ex voi löytää tosi hienon, kauniin ja ymmärtäväisen naisen itselleen, jota lapsetkin tulee rakastamaan kuin omaa äitiänsä.
Entäs kääntäen sun puhees? Miltähän mahtaa lapsistas tuntua, kun joutuvat mahdollisesti katsomaan/näkemään/elämään sun uutta "sutturaas"
Yritä kitkeä tuo kauhea katkeruus mielestäsi..
Tai odota sitten rauhassa vastakaikua, kun lapset ovat täysikäisiä ja saavat itsekin sananvallan.
Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. - vaaka06
lissu haaveilee kirjoitti:
Voisitko perustella tämän mielipiteesi? Mikä "itsetunto-ongelma" minulla on? Ja mistä niin päättelit?
Totta, kaikki pruittaukset olen ottanut vapaaehtoisesti vastaan aviomieheltäni, minua ei ole koskaan raiskattu.
Vaikka olen vaimo ja äiti ja pruittailen aktiivisesti aviomieheni kanssa, en kuvittele että minulla olisi erityisoikeuksia.nim.merkille "lissu haaveilee"
Todella paljon anteeksi, käsitin viestisi väärin. Jostain syystä luin sen viestin, niinkuin se olisi ollut tämän ko lissun kirjoittama.
Olisi hyvä, jos viestin alkuun aina laittaisi tekstin, kenen kommenttiin vastaus on, tässä tulee näköjään aina väärinkäsityksiä.
Aurinkoista syksyä :)
- loukkaavaa
Ihan selvää vit-tuilua sinua kohtaan, et kai sinä nyt missään läävässä elä, johon ei voi lapsia tuoda, nykyisin on kaupunginkin puolesta jopa työttömillä kunnolliset asunnot ,joissa ihmiset voi elää ja jopa lapset.
- sossupaholainen
Lastenvalvoja ei kotikäyntejä tee. Lastensuojelu voi tehdä, jos perheestä on tehty lastensuojeluilmoitus. Mutta jos lapsen huoltoasia on viety oikeuden ratkaistavaksi, oikeus yleensä pyytää sosiaalitoimelta olosuhdeselvitysytä ja siihen kuuluu kotikäynti. Mutta pyyntö selvitykseen tulee siis oikeudelta, kukaan muu ei sitä voi pyytää.
- 1079jnnnnn
Höpö höpö. Kukaan ei tule tarkastamaan mitään, ellei lapsesta ole asiaan liittyen tehty useita lastensuojeluilmoitusta. Isä saa asua missä vaan eikä äiti voi vaatia mitään kotiratsioita.
Mieheni muutti seurustelumme alussa minun asuntooni ja siitä lähtien myös lapsipuoleni alkoivat säännöllisesti yökyläillä meillä. Äidin mt-ongelmista johtuen lapset ( äiti) ovat olleet sos.toimen tukiasiakkaita, mutta ei kenelläkään ole käynyt mielessäkään tulla tarkastamaan meidän normaalin työssäkäyvän perheen kotia.- Kuka uskaltaa kukaei
No ei tule ei, ja siksipä sattuu mitä sattuu.. huh huh.. kukapa nyt lapsista välittää. Ei kukaan, heitä saa kohdella miten vaan ja kuka vaan huonosti.
Siksi jokaisen äidin pitäisi olla aktiivinen ja tutkia aina missä lapset ovat ja kenen seurassa.
On hyvin julmaa laskea omia lapsia vieraaseen paikkaan ja vieraan ihmisen seuraan, uhkarohkeaa. Itse en ole ikinä niin tehnyt.
Onnekkaita on ne lapset, joiden vanhemmat välittää eikä vie lapsiaan kaikenmaailman suhteiden hoiviin. Kuka uskaltaa kukaei kirjoitti:
No ei tule ei, ja siksipä sattuu mitä sattuu.. huh huh.. kukapa nyt lapsista välittää. Ei kukaan, heitä saa kohdella miten vaan ja kuka vaan huonosti.
Siksi jokaisen äidin pitäisi olla aktiivinen ja tutkia aina missä lapset ovat ja kenen seurassa.
On hyvin julmaa laskea omia lapsia vieraaseen paikkaan ja vieraan ihmisen seuraan, uhkarohkeaa. Itse en ole ikinä niin tehnyt.
Onnekkaita on ne lapset, joiden vanhemmat välittää eikä vie lapsiaan kaikenmaailman suhteiden hoiviin.Sinun mukaasi siis, jos eks nainen ei saa vapaata kulkua ENTISEN miehensä kotiin, on tämä merkki siitä, että kukaan ei välitä lapsista?
No jo on aivoitukset sinullakin.
Mitä sikseen tulee, lapsethan EIVÄT ole vieraassa paikassa. Vaan he ovat oman isänsä luona. Hänen kotonaan. Isän vaimo ei näin ollen voi olla vieras ihminen, kun elämänsä jakaa lasten isän kanssa.
Tottakai jokainen tuttavuus on aluksi uusi, mutta jos on vuosia yhdessä ollut ei enää voi vieraaksi sanoa. Saati jos naimisissa ollaan.
Toisaaltra lapsethan ovat elämänsä aikana vieraiden/uusien tuttavuuksien kohdalla toistuvasti, on uudet tarhatädit ja tarhasedät, lääkärit, opettajat. Elämän eri vaiheiden myötä ystävät muuttuvat.
Joten en oikein ymmärrä sinun pointtiasi tässä asiassa.
- niinettä
Meillä ei kukaan käynyt asuntoa tarkastamassa kun mies muutti luokseni ja hänen lapsensa oli joka toinen vkl meillä, vaikka ex kuinka olisi halunnut. Siinä vaiheessa kun lapsi vaihtoi osoitetta äidiltään meidän uuteen yhteiseen asuntoon, meillä käytiin tekemässä olosuhdekartoitus luvallamme. Eli tässä tapauksessa äiti vaati ties mitä meitä kiusatakseen ja kuis kävikään, äidin luona lapsella oli todella huonot oltavat.. jotka onneksi tuli ilmi lapsen omasta suusta.
- vaaka06
Hei nimimerkki Uusiovaimo;
Älä välitä noiden katkerien exien puheista, sairaita mielipiteitä, voi heidän lapsiparat. Vai ei isä saisi tuoda lapsia uuteen kotiinsa,vaan pitäisi tavata lapsiaan exänsä luona. Kyllä huomaa, että Suomessa on kutistettu mielenterveyshoitoa.
Elämä on loppujen lopuksi lyhyt ja aika rientää nopeasti ja lapset ovat täysikäisiä ja ykskaks yllättäen kääntyvätkin tuommoista "hitler" äitiä vastaan. Josko silloin viimeistään äiti miettis, mitä sääntöjä on laittanut.
Eikä kukaan täysjärkinen mies edes tommoiseen suostuis, vaan pyytäis viranomaisilta apua.
Tsemppiä sinulle ja aurinkoista syksyä.- Muut ei samaa mieltä
Älä yleistä että exien puheista, se on vain palstapelle-lissu yksin sitä mieltä. Ennemmistö meistä uusista vaimoista on myös niitä exiä, minäkin. Enkä allekirjoita yhtään lissun näkemystä.
- vaaka06
Muut ei samaa mieltä kirjoitti:
Älä yleistä että exien puheista, se on vain palstapelle-lissu yksin sitä mieltä. Ennemmistö meistä uusista vaimoista on myös niitä exiä, minäkin. Enkä allekirjoita yhtään lissun näkemystä.
Hei nimimerkki "muut ei samaa mieltä"
Viesti oli pääasiassa tarkoitettukin lissulle ja noille muutamille muille. Sen takia aloitinkin viestin," noiden katkerien exien puheista"
Pahoittelut huonosta sanavalinnastani.
Mukavaa syksyn jatkoa.
- Ettekö huomaa
Ompa todella kamalaa tämä naisien sota, uusikko vastaan ex.
Tässä sitten otetaan lapset kapulaksi, uusikko moittii minkä ennättää ex:ää, monin ilkein sanoin ja lasten kasvatua nollaksi.
Ex:ä on usein joutunut tilanteeseen tahtomattaan, joten hänellä on todella vaikeaa selvitä eteenpäin, ilman tuota räksyttäjää.
Mutta mikä on sitten tuo mies, joka tämän kaiken on saanut aikaan, lapanenko, onko hän minkään sortin isä, jos ei laita uutta naistaan järjestykseen ja tukimaan suutaan niin näillä kirjoituspalsoitlla kuten muuallakin.
Sen verran kunnioitusta pitää olla ex:nsä kojhtaan jos hänet on toisen vuoksi jättänyt, että ei anna uuden mollata millään tasolla, ei ex:ää eikä lapsia.
Kun mies maksaa vain elatusmasua, eikä muutoin osallistu kodin arkeen, eli on täydellinen luuseri. Tapaa lapsiaan pari kertaa kuukaudessa useimmiten yhden tai kahden vuorokauden ajan ja tästäkin pitää uusikkojen melkoinen mylvintä pitää.
Jotenkin toivoisin näiden eronneiden ihmisten aukaisevan silmänsä ja näkevän totuuden näistä uusista suhteistaan, nimenomaan siitä miten he kohtelevat miehb ex:ää ja lapsia. Täytyykö lasten todella käydä isän luona saamassa huonoa kohtelua, joka voi olla moittimista, alistamista. Lasten ruoka, mitä se on, lasten nukkumapaikat, ovatko kelvolliset ja lasta kunnioittavat, Tiedän nimitääin, että nämä lapset nukkuvat varaston omaisessa tilassa, vaikka tilaa olisi parempaan, mutta lapset alistetaan, samoin lasten isä joutuu lähtemään päiväksi lasten kanssa milloin minnekin, että lapset eivät sotke tämän hirmun paikkoja.
Ettekö siät todella huomaa asioita, miten voitte sietää tuollaista.- Sulla hyvä kirjoitus
Kyllä monet ovat huomanneet, mutta ne uusiot vaan jaksaa pitää itseään parempana kuin ne ex vaimot ja lapset. Kun puolustat heitä, alkaa se julmettu lissuttelu, ja sekös pitäisi auttaa?? Äitejä ja lapsia saa hakkua mielin p´määrin mutta uusikko on se jumlatar, mitä ei saa arvostella, eikä mainita millään muotoa.
Perheeenrikkominen on täällä sallittua, ja miehen ex perheen loukkaaminen, eihän se ec perhe ole enää yhtään mitään, lapset haisee ja on hulluja, samoin exä juoppo ja ties mitä... ei siis yhtään mitään. Kun olet samaa mieltä, olet erittäin hyvä ihminen.
Jos olet eri mieltä, olet hullu itsekin, täällä pitää kehua vaan uusikoiden toimia ja sanoja, silloin olet hyväksytty. Muuten olet täysin p...!
Mutta kuka siihen lähtee, en minä ainakaan, sillä en näe mitään hyvää pereheenrikkojissa, ja heissä jotka estää ja hankaloittaa isän ja lasten yhdessä oloa ja tekee h...ä lasten elämästä, kun ovat isänsä kanssa. Kaiken kukkkuraksi haukkuvat vielä hänen exänsäkin täysin hulttioksi, joka lapset hoitaa ja maksaa heidän elämäsnä, kun mies luuhaa uusion ja tämän kakaroiden kanssa. 1. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa
2.järki ei käyttämällä lopu
3. Jotain kerran pirstoitunutta ei voi korjata eheäksi.
4. Sadut ovat satuja, ei ole takeita happily ever after -suhteisiin jonka perään niin intät
5. On helpompi syyttää kaikesta muita, kun ottaa vastuu omasta osuudestaan/teoistaan. Se erottaakin vastuuntuntoisen ja fiksun ihmisen itsekkäästä urposta.
6.tekstisi käsittelee asioita puolueellisesti, ok, sun näkemys. Mutta neutraalia ja kehittävää ajateltavaa tosta sun jatkuvasta saman asian toitotuksesta ei vaan saa. Sanot vaikka kuinka monta kertaa niin ihmiset täällä eivät muutu sinuksi, eivätkä kuvailemiksi ihmisiksi.
Oikeassa olet. Huono mies, huono nainen, huono suhde. Jos sen ulkopuolinen ihminen siihen väliin pääsee. Se on sen pariskunnan häpeä.
Onneksi täällä en näihin tapauksiin pääsääntösesti törmää. Vaan ihan sinkkuihmisten perustamiin perheisiin.- Hohoijaa....
kasvatua
tukimaan
kirjoituspalsoitlla
kojhtaan
elatusmasua,
miehb
nimitääin
siät
Huomenta lissu! - Hohoijaa....
Sulla hyvä kirjoitus kirjoitti:
Kyllä monet ovat huomanneet, mutta ne uusiot vaan jaksaa pitää itseään parempana kuin ne ex vaimot ja lapset. Kun puolustat heitä, alkaa se julmettu lissuttelu, ja sekös pitäisi auttaa?? Äitejä ja lapsia saa hakkua mielin p´määrin mutta uusikko on se jumlatar, mitä ei saa arvostella, eikä mainita millään muotoa.
Perheeenrikkominen on täällä sallittua, ja miehen ex perheen loukkaaminen, eihän se ec perhe ole enää yhtään mitään, lapset haisee ja on hulluja, samoin exä juoppo ja ties mitä... ei siis yhtään mitään. Kun olet samaa mieltä, olet erittäin hyvä ihminen.
Jos olet eri mieltä, olet hullu itsekin, täällä pitää kehua vaan uusikoiden toimia ja sanoja, silloin olet hyväksytty. Muuten olet täysin p...!
Mutta kuka siihen lähtee, en minä ainakaan, sillä en näe mitään hyvää pereheenrikkojissa, ja heissä jotka estää ja hankaloittaa isän ja lasten yhdessä oloa ja tekee h...ä lasten elämästä, kun ovat isänsä kanssa. Kaiken kukkkuraksi haukkuvat vielä hänen exänsäkin täysin hulttioksi, joka lapset hoitaa ja maksaa heidän elämäsnä, kun mies luuhaa uusion ja tämän kakaroiden kanssa.mielin p´määrin
Perheeenrikkominen
ec
elämäsnä
Huomenta uudelleen Lissu!!
- Sebastian ja sisko
Jos ette ole naimisissa ja mies asuu sinun omistamassasi asunnossa, niin onko tosiaan mahdollista, että lapset määrätään tulemaan sinun asuntoosi`määräaikoina?
Toisaalta - jos miehellä on lapsia edellisestä liitosta, niin missä hän voi heitä tavata mualla kuin siinä asunnossa, jossa itse asuu?
Uusioliitoissa pitää ottaa nämä asiat heti alussa huomioon ja ratkaista toimintatavat.
Lapsilla ja isällä on oikeus pitää yhteyttä. Lasten kehityksen kannalta suorastaan välttämätöntä, jos isä on rakas ja huolehtiva kuten kuuluu.
Miksei hänellä ole asuntoa Työtön?- En jaksa tajuu uusio
Ei kyse ole asunnosta, kyse on tapaamisista. Ei lasten tarvi tulla isän naisystävän kotiin, vaan isä voi tapailla lapsiaan missä haluaa. Yllensä jos mies asuu uuden naisen kanssa, niin siellä on myös miehen majapaikka, rahallisista syistä vaan.
Minusta tapaamiset pitäisi olla isän ja lapsen välisiä, ei siihen ulkopuolisia pitäisi laskea sotkemaan. ei tapaamiseen kuulu lapsilla velvollisuus isän naista kohtaan ei mitään, itse he tunkevat siihen sotkemaan ja häiritsemään, jottei ne lapset tulisi enää isän luokse,.
Eihän se äitikään ole lasten ja miehen kanssa, joka sentään on lasten äiti, miksi siihen pitäisi ventovierasta ihmistä laskea.
Se on suurin syy, miski miehet hylkää lapst eikä halua enää heitä luokseen, kun uusio määrittelee heidän elämänsä. - Wau kaikkea sitä
En jaksa tajuu uusio kirjoitti:
Ei kyse ole asunnosta, kyse on tapaamisista. Ei lasten tarvi tulla isän naisystävän kotiin, vaan isä voi tapailla lapsiaan missä haluaa. Yllensä jos mies asuu uuden naisen kanssa, niin siellä on myös miehen majapaikka, rahallisista syistä vaan.
Minusta tapaamiset pitäisi olla isän ja lapsen välisiä, ei siihen ulkopuolisia pitäisi laskea sotkemaan. ei tapaamiseen kuulu lapsilla velvollisuus isän naista kohtaan ei mitään, itse he tunkevat siihen sotkemaan ja häiritsemään, jottei ne lapset tulisi enää isän luokse,.
Eihän se äitikään ole lasten ja miehen kanssa, joka sentään on lasten äiti, miksi siihen pitäisi ventovierasta ihmistä laskea.
Se on suurin syy, miski miehet hylkää lapst eikä halua enää heitä luokseen, kun uusio määrittelee heidän elämänsä.Sinun näkemyksesi mukaan yhdelläkään lähi yh isällä saati yh äidillä ei enää ikinä tule olemaan parisuhdetta, liittoa, tuon yhden eron jälkeen.
Aika yksinäistä. - Ei siihen lapsia tar
Wau kaikkea sitä kirjoitti:
Sinun näkemyksesi mukaan yhdelläkään lähi yh isällä saati yh äidillä ei enää ikinä tule olemaan parisuhdetta, liittoa, tuon yhden eron jälkeen.
Aika yksinäistä.Kuinka niin? Mihin toisten lapsia siihen tarvitaan? Kyllä lapsen voi pitää poissa hyvin asiallisesti vieraan ihmisen haukkumisilta ja kohtelulta, jos vaan on haluja siihen. Mihin siinä seurusteluissa lasta tarvii???
Hyvin on ainakin meidän ex mies ex isä sutturoidensa kanssa sählännyt, vaikkei meidän lapset olekkaan joutuneet sinne haukuttaviksi. Hyvin on mies pystynyt heidän kanssaan olemaan ja unohtamaan lapsensa.
Mikä estää? Mihin niitä lapsia tarvii siihen?
Ei meillä ainkaan lapsia mies ole tarvinnut eikä edes halunnut ottaa naistensa haukuttaviksi ja kiusattvaiksi. Ei ole edes meille tuonut, sen varran ajattelle meitä ja meidän elämää, ettei enempää sekitannut.
- Selventäisitkö?
Hei kerrotko miten äitipuoli on joutunut huoltajuuskiistaan? Omille lapsillehan olet äiti et äitipuoli. Näin olen käsittänyt.
Sitten taas toisten perheiden lasten huoltajuuskiistat eivät kuulu sinulle.
Joten en ymmärrä tekstiäsi normaalilla tasolla. - hmmmm2
Voisinko etäisänä vaatia samaa, lähikotiin? En nimittäin itse tiedä ollenkaan millaisissa tiloissa ja miten lapseni asuu, tiedän vain keiden kanssa.
Ex vaimoni kun asuu nyk.miehensä omistamassa asunnossa.- -----
Jos aloittajan tapauksessa voi, niin tottakai sinäkin voit. Ja kannattaakin, ties millaisissa oloissa lapsi joutuu olemaan, ja millaisten miekkosten kanssa :/
- hmmmm2
----- kirjoitti:
Jos aloittajan tapauksessa voi, niin tottakai sinäkin voit. Ja kannattaakin, ties millaisissa oloissa lapsi joutuu olemaan, ja millaisten miekkosten kanssa :/
Minullakin on vaimo, vuosia oltu naimissa jo. Lapseni äiti kun jätti meikäläisen tämän "miekkosen" takia. Toisaalta,mihis se lapsiparka pitäisi laittaa kun molemmilla on "naikkonen" ja "miekkonen"?
- Ylijäämälapset
hmmmm2 kirjoitti:
Minullakin on vaimo, vuosia oltu naimissa jo. Lapseni äiti kun jätti meikäläisen tämän "miekkosen" takia. Toisaalta,mihis se lapsiparka pitäisi laittaa kun molemmilla on "naikkonen" ja "miekkonen"?
Noh entiset lapsethan pannaan nykyisin huostaan uusperseistä. Se huostaanotettujen hoitolaitosten alue on ihan oma, kasvava liiketoiminta :(. Lapset joutuu sitä varmemmin lastenkotiin, mitä isompia ovat. Ihan pieniä taaperoita ei rakastuneet äidit ja iskät sentään kehtaa heittää pois kotoa. Saisivat vielä hirviön maineen.
- elämän helppous !
Ylijäämälapset kirjoitti:
Noh entiset lapsethan pannaan nykyisin huostaan uusperseistä. Se huostaanotettujen hoitolaitosten alue on ihan oma, kasvava liiketoiminta :(. Lapset joutuu sitä varmemmin lastenkotiin, mitä isompia ovat. Ihan pieniä taaperoita ei rakastuneet äidit ja iskät sentään kehtaa heittää pois kotoa. Saisivat vielä hirviön maineen.
No ehkä ei voi sanoa ettei vanhemmat rakastaneet lapsiaan, mutta pienet lapset ovat aikuisten oman onnen tiellä.
Kun sitten kasvat omatoimisiksi nuoriksi, niin suhteet lämpiää uudelleen. Näin se menee, ei kelpaa pienet lapset, mutta isoina kyllä. Onhan se hyviä autokuskeja...
- Onnen ydinperhe
Ei voi muuta sanoo kuin että minä ja lapseni ovat erittäin onnellisessa asemasas ja etuoikeutetttuja, kun ei ole koskaan tarvinnut ryhtyä tälläisiin riitoihin, taisteluihin ja kuuntelemaan täysin vieraan ulkopuolisen ihmisen haukkumisia ja v.. lua!! Voi luoja että karmasee, kun ajattelee millaista elämää joillakin on, ja varsinkin lapsilla!! Töytyy sanoa, että olemme todella hyviä vanhempia olleet lapsillemme, kun ei ole lapsia koskaanl aitettu kärsimään vieraiden naikkosten pottuiluista ja haukkumisista. Voi kauheeta mitä täällä saa lukea.
Väkisin vieraat ihmiset tunkevat toisten perhe elämää sotkemaan ja kiusaamaan. Miksi jotkut sallivat moisen??
Vaikka meillä perhe rikottiin, niin ei ole jälkipyykkiä kyllä ollut sen jälkeen, eikukaan ole ikinä tunkenut meidän kotiimme tai meidän elämää enempää sotkemaan, siitä on ex isä ex mies pitänyt huolen, että piilossa on sutturat pitäny.
Mitä ei teksisi omien lasten puolesta edes sitä, ettei anna kenenkään hyppiä lasten silmille.
Olemme niin paljolta säästyneet, että ei voi muuta sanoa kuin että meillä on todella onnekkaat lapset. - kukkuu?!?!
Onko nainenkin, se ÄITI huono ihminen ja vanhempi, jos uudelleen pariutuu? Tai jos hän on se joka perheestä lähtee, lapsineen ja uuden miehen kainaloon? Silloinko isä ajaa äityiden ohi, jos omistautuu yksin lapsilleen? Kas kun naisetkin osaavat, vaikka ovat äitejä!! kyllä onnellinen vanhempi on parempi vanhempi lapsillee, sekä esikuva kun onneton ja katkera.
Ja välttämättä eivät näe asiaa lainkaan samasta näkökulmasta, kun ÄITI joka suojeli heitä omassa katkeruudessaan, ja tarkoituksella tai ei käytti lapsiaan pelinappulana, omassa pelissään, kenenkään muun etua kuitenkaan ajattelematta.
Jo aikojen alussa on muodostettu uusperheitä, naiset joiden puoliso kuollut nuorena, eikä nainen ole selviytynyt tilasta, lapsista yksin,on pariutunut uudestaan. Se on ollu silloin jo LASTENKIN etu.
Itse pidän rikkautena lapsilleni välittäviä aikuisia. Jopa niitä ex miehen uusia naisia, olen antanut lapsille mahdollisuuden tutustua ja tykätä, miten se minulta on pois, päinvastoin.- Päin seinää arvomaai
Äiti on aina huono! Eron jälkeen äiti on kamalan huono. Uusikon jälkeen äiti on mitätön mielipuoli.
Näin miettii se uusikko, ei se mies useinkaan. Jos niin olisi, mies olisi toiminut toisin.
Äitejä ei kiitellä, haukutaan vaan. Miehet ovat sankareita aina, teki mitä tahansa tai ei tee mitään! ;itä enempi teet lasten eteen, sen hullumpi olet. Kun jätät lapset, olet erittäin hyvä isä.
- hiljaa hyvä tulee
Tämä nyt kuulostaa ihan pöhköltä mutta malta mielesi. Uusperseilyä on takana jo useampia vuosia ja sanoisin että anna aikaa myös sille entiselle puolisolle. Voihan tuossa olla kiusantekoakin mutta täytyy ymmärtää myös että ero on (vaikka olisikin kaikille osapuolille ok) pitkä prosessi jonka työstäminen jatkuu vielä pitkään erilleenmuuton jälkeen. Jos uudet suhteet tulevat pian kuvioon (niin kuin usein tulevat, kuten itselläkin) niin silloin monin tavoin ihmisten tunteet ovat keskeneräisiä, on paljon käsittelemättömiä asioita, vihaa, katkeruutta, ehkä mustasukkaisuuttakin.
Kutsu ex vaimo kahville, ole ystävällinen hänelle. Jos hän on joku häirikkö, voitte sulkea hänet ulos myöhemmin. Kun hän näkee että olet normaali ihminen jolal on normaali koti ja suhtaudut häneen kunnioittavasti, tuskin päädytte oikeusistuimeen tuhlaamaan aikaa ja rahaa jonka voisi käyttää uusperheenne ja exän hyvinvoinnin rakentamiseen.
Sopikaa yhteisistä säännöistä joita kodeissa noudatetaan ja olkaa aikuisia. Myöhemmin lapsenne kiittävät ja pääsette itsekin paljon helpommalla. Ottakaa yhteys ex vaimoon ja kutsukaa kahville, ei siihen tarvitse mitään viranomaisia sotkea! - Mietin vaan
Puhutaankin täällä uusikkona niistäkin naisista jotka ovat vuosia olleet miehensä kanssa? Kuulostaa aika hassulta.
- aviomieheni aviovaim
Niinpä :D
Itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta, josta aviossa 5 vuotta, ja meillä on 3 yhteistä lasta.
Miehelläni on lapsi ex-avoliitostaan, exänsä kanssa hän oli yhdessä muutaman vuoden, ja exä jätti mieheni heti lapsen syntymän jälkeen toisen miehen vuoksi. He eivät koskaan ehtineet elää yhteistä perhe-elämää, saman katon allakin ehtivät olla vain vajaa vuoden.
En kyllä koe olevani mikään "uusikko", eikä minua kukaan ole koskaan sellaiseksi tituleerannutkaan. Olen mieheni ensimmäinen vaimo, ja yhteisiä vuosia takana jo rutkasti.
Muutenkin käsite nykyinen puoliso on mielestäni outo. Puolisohan on puoliso, se jonka kanssa eletään juuri nyt, ei mielestäni sitä nykyistä tarvitse siinä erikseen mainita :) Samaten käsite uusi puoliso on ihan yhtä outo.
- tyytyväinen elämään
Ihan huvikseni tuossa eilen kysyin mieheltä aamukahvin merkeissä (nyt kun on täällä kauheesti käytössä näitä ex, uusikko, naakka, eukko jne mitä nyt onkaan käsitteitä) että, "kulta, mikä minä sinulle olen?".
Vastaus oli seuraava " Sinä olet rakas, rakas vaimo".
Se riittää minulle. Siinä on ainoa ihminen kenen mielipide ja lokerointi minulle merkitsee.
Sanokaa te muut vihaajat mitä haluatte :)- Pellen touhua
25- vuotta olen ollut mieheni kanssa yhdessä eikä ole koskaan tarvinnut kysyä tuollaisia kysymyksiä edes huvikseenkaan.
Lipeväkielinen huijari antaa varmasti oikeat vastaukset mitä haluat kuulla, tenttaat sitten mitä tahansa.
Tuntuu liian opitulta ja imelältä suomalaisen miehen sanomaksi ellei se ole ole työtön tai muuten sinusta hyötyä saava. Jokin mättää vastauksessa eikä se sovi normi suomalaisen miehen sanomaksi. Oliko äijälle laitettu tuhti aamupala ja passattu kaikin puolin?
En ole vihaaja mutta tuo ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin vaan amerikkalaisiin saippuasarjoihin kuten kauniisiin ja rohkeisiin. Heikosta itsetunnosta kärsivälle naiselle pitää koko ajan todistella olevasi se ainoa vaikka korvat heiluisi jotta se ämmä saisi rauhansa ja sitä äijää palveltaisi. Monille uusio naisille merkitsee mänä sanat vaikka ne olisivat konemaisesti toisteltuja eikä sen kummempaa merkitystä niillä ole. Ihmisellä jos on vahva itsetunto ja tietää missä mennään niin tuskin tarvitsee tämänlaista sana pelleilyä edes harrastaa aamukahvin pilatakseen.
- Salailtavaa on
Ja mikä on SYY ettet suostu? Ei se ole nykyaikana ollenkaan järjetöntä ja jos itselläsi olisi lapsia niin etkö tekisi samoin? Älä ota sitä kiusantekona vaan että se nykyään kuuluu lastensuojeluun. Jos mitään aihetta ei ole epäilyille että teidän koti ei ole lapsille sopiva niin miksi sitten HUOLESTUIT?
Meillä ei ole lapsia mutta kuka tahansa voi tulla kylään vaikka ilmoittamatta eikä tarvitse hävetä. Jos asuntosi on liian pieni missä ei kukaan saa omaa rauhaa sitä halutessa voi se olla pidempiaikaiseen lasten majoitukseen epäsopiva.
Parhainta jos tulisivat yllättäen sillä kodista näkee elämisen hallitsemattomuuden tai hallinnan melko nopeesti. Pinttynyt lika ja haju kertoo heti jotain. Ihmisen luonne näkyy kodista heti. Kodista ja sen asukkaista voi päätellä paljon että päästetäänkö sisään vaiko jutellaan ovenraosta niin kuin häpeillään näyttää kotia. Onko ihmisillä verhot auki vai kiinni yötä päivää niin ettei kukaan näe sisälle vahingossakaan. Jos on kamalan näköinen koti kuten sen asukkaatkin niin ymmärrän ettei haluttaisi päästää ventovieraita katsomaan sillä se koko surkeus, kulissit paljastusi. Kuinka lapsiperheessä voi asua niin ettei ole avoimet ovet kenelle tahansa joka haluaisi tarkistaa??? - Mikä taka- ajatus
Mitenkä sellaisten suljettujen ovien takana eläminen yleensäkkään onnistuu lapsiperheellisiltä? Täytyyhän lapsien kavereitakin päästää kotiinsa.
Jos ei mitään aihetta ole ettei teidän koti ole lapsille sopiva niin sittenhän sinne voi katsoa kuka tahansa.
Ihan normikäytäntö se on ja katsotaan onko lapsille tilaa, omat sängyt heillä yms.
Oma yksivuotiaasi on ilmeisesti vahinko ja isätön lapsi etkä ole mikään uusio vaimo vaan ottanut asunnottoman äijän juuri sitten. Ette edes tunne vielä toisianne. Kyllä on nopeeta toimintaa kun olet tuntenut muutaman kuukauden ja äijä jo asuu luonasi.
Tarvitset ilmeisesti lisää kakaroita kun kodinhoitotuki loppuu niin tarvitsee olla uusi pulla ulkona. - Tarkastaja taas
Tässä ketjussa yleensäkin mättää sellainen asia:
- kaikki puolisostaan eronneet äidit ovat sitä mieltä että on jotain salattavaa ellei miehen uusi puoliso päästä entistä muijaa vahtaamaan kotiinsa
- kaikki lissut on sitä mieltä, että se on äitien oikeus tietää missä hänen lapset on ja tarkastaa paikat (ja suorittaa sama utelu).
- yhteistä on se ettei eron jälkeen kumpikaan halua päästää ex-puolisoaan enää määräilemään omaan kotiin - joka on viimein ja vihdoin eron jälkeen saatu.
Jos on eronnut biologisen lapsen isästä tai äidistä, olen sitä mieltä että:
Hällä on oikeus jatkaa yksityistä elämää eron jälkeenkin.
Siihen ei riitä kortteleiden päähän nykyään lain takaaman "lähivanhemman" asema - ihan kuin ei "etävanhemman" asema riitä juuri mihinkään.
KUKAAN EI TARKASTA toisten kotia aina kun vaan mielenkiintoa löytyy ja piste. Oli sitten äiti tai isä.
Ellei siihen ole aiheellista syytä esim. että lasta kohdellaan kaltoin. Jos näin on - reitti on lain säädösten mukaan lain vaatimien ilmoitusten ja vaatimusten kautta. Perheneuvolaan ja lastensuojeluun ilmoitus jne. Tosin oikeita "eerikan" tapauksia sattuu juuri tämän vuoksi kun on näitä Lissulässyjä, jotka tekee ilmoituksia huvin vuoksi ja kiusallaan - kun se on niin kivaa kun ei muuten voi kostaa ex-puolisolle. Ruuhkauttavat täysin turhilla ilmoituksilla oikeat asiat - kun resurssit viranomaistarkastuksiin valitettavasti on rajalliset.
Kukaan pelkästään biologisena äitinä/isänä ei voi vaatia yhtään mitään tarkastuksia muualla kuin omassa kodissaan ihan vaan sen perusteella että tuli tehtyä lapsia ja nyt erosin - ja nyt kiinnostaa kurkkia sinne eronneen henkilön kotiin kun ei enää laki suo "puolison" oikeutta vahtia narsistina toisten kotia.
Se nyt on vaan näin.
Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityiselämään - riippumatta siitä onko hänen kanssaan samassa taloudessa elävä "uusio" ihminen tehnyt aiemmin lapsia vai ei. Tai jopa suonut aiemmin tehdystä parisuhteesta syntyneet lapset saapua mieli hyvin omaan kotiinsa. Mutta sille "lissulle" kun ei käy mikään - tai "lassille" - hohhoijaa HALOO!
Turha tässäkään ketjussa on vedota johonkin "eerikaan" - kun normi sossun työ ja aika menee siihen kun ihmiset (ex-puolisot) tappelevat keskenään ja tekevät ilmiotuksia toisistaan - turhan takia mutta kiusallaan.
Yhteiskunnan resurssit eivät enää riitä - oikeiden ongelmien hoksaamiseen. Kun on nämä "lissut" ja "lassit" asialla varaa resurssit - olemattomaan. - Suden suuhun
Hyvä kun otit esiin tuon sossutyön ja Eerikan. Nythän on todettu virkamiesten toimineen väärrin, eli eivät huomioineet saamiaan ilmoituksia ja pieni tyttö tapettiin karmealla tavalla. Tiedän että tyttö juoksi talon ympäri ja talon asukkat suorastaan kärsivät tytön puolesta ja tekivät ilmoituksia.
Tyttö oli tuonut esiin, että hän ei saa lopettaa juoksi, sen tiesivät monet.
Minusta tuohon sossutyöhön pitää saada ryhtiä, nyt vain kirjataan ylös että on ilmoitettu, mutta mitään ei tarkisteta siitä ensimmäisestä ilmoituksesta.
Siinähän pitäisi samalla saada perheen aikuiset keskusteluun, jotta eoäkohdat ilmenisivät, tuossakin tapuksessa olisi varmasti tullut esiin, että ei ole mitään ulkolaista lääkäriä, vaan valahtelva ja kamala nainen.
Myöskin jokaisen lapsen elatusmaksun yhdeydessä pitäisi nämä vanhemmat saada keksusteluun, samalla saataisiin kuva minkälaiseen asemaan lapsi joutuu, pelkkä sopimus on asiakirja, joka on täydettu lomake, ihmiset ovat jääneet kokonaan käsittelemättä.
Jokainen eronnut tarvitsee terapiaa, niin itsensä kuin lastensa vuoksi.
Eronneet ihmiset ovat niin laslyötyjä, että kun kahden vuoden kuluttua kysyt, mitä muistavat tehneensä silloin, ei varmasti muisti riitä.
Mutta kun seuraat eronneen ihmisen toimia, valitettavan usein ne ovat aivan hulluja, ei hän osaa hoitaa talousasioitaan, tulee ylilyontejä, ei hän osaa hoitaa lapsiaan, lapset pelkäävät ja ovat hiljaa.
Tästä syystä heitä pitää lähestyä ja auttaa heti, sillä kyllä nuo lastenhuoltoasiat tulevat varsin pian käsiteltäviksi. Avioeroissa tiedon saa hakemispaereista, virkakoneiston pitää tehdä yhteistyötä, auttaakseen eikä vain paperin käsittelyä.
Suomessa ihmisistä välittänen on täysin nollassa, heidät oikein ajetaan suden suuhun. - onneks älysi lähtä!
Kunhan mies maksaa kaikista lapsista elarit ajallaan, muusta ei väliä. Ei tarvis edes nähdä, minusta on kiva olla lasten kanssa keskenään. Onneks tajusi ukko lähtä. Rahaa vois antaa enempi, tuhlaa muuten omineen juttuihin. Mutta elaritkin riittää kunhan itse pysyy poissa, kaukana poissa meidän silmistä!
- uusiovaimo
Ei mennyt läpi ex-vaimon pyyntö kodin tarkastuksesta!! Miehellä ja exällään oli lastenvalvojan tapaaminen tällä viikolla ja siellä vaimo tuon vaatimuksensa oli sitten esittänyt, itse asiassa mies ymmärsi puheista, että olisi mahdollisesti jo etukäteen sinne soitellut ja puhunut asiasta.
Tämä lastenvalvoja katsoi papereistaan miehen nykyisen osoitteen ja oli sitten todennut että koska tämä on miehen virallinen osoite, ei heillä ole siihen mitään sanomista että miehen lapset asuvat täällä silloin kun ovat miehen kanssa. Vasta jos tulee oikeasti jotain epäilyksiä ettei koti ole lapsille sopiva, asiaan puututaan.- Hyi miten kiero eukk
Ja sinä olet ottanut asiaksesi ja elämäntehtäväksi, raportoida miehen ex perheen kaikki asiat ja juoruta täällä netissä!!! Ai kauheeta millanen juoruämmä olet.
Toivon mukaan sinun ja lastesi asiat joku kirjoittelee tänne. Pidetään peukkuja!
No odotellaan huomista, mitä taas kierjoitat miehen ex perheestä,...paljastukset varmaan jatkuu. - -----
Hyi miten kiero eukk kirjoitti:
Ja sinä olet ottanut asiaksesi ja elämäntehtäväksi, raportoida miehen ex perheen kaikki asiat ja juoruta täällä netissä!!! Ai kauheeta millanen juoruämmä olet.
Toivon mukaan sinun ja lastesi asiat joku kirjoittelee tänne. Pidetään peukkuja!
No odotellaan huomista, mitä taas kierjoitat miehen ex perheestä,...paljastukset varmaan jatkuu.Hyi miten typerä itse olet ;)
Kirjoittaja ei ole maininnut nimiä eikä paikkakuntia eikä mitään yksityiskohtia, joista hänen mainitsemansa ja puhumansa henkilöt olisivat selvästi tunnistettavissa.
KUKAAN ei tiedä, kenestä tai missä asuvista henkilöistä on kyse. Vai tunnistitko sinä, kuka on kyseessä? ;)
Onhan se aika mahdotonta keskustella ja saada vertaistukea omaan tilanteeseensa, jos ei ensin kerro mitään tilanteestaan ja elämästään. Ja kyseessä eivät ole mitkään miehen ex-perheen asiat, vaan ne ovat nimenomaan myös miehen puolison asioita, kyseessähän on hänen oma kotinsa ja elämänsä myös.
Itse olet sellainen kanttura, etten ihmettele lainkaan, että ex-miehesi lähti paremman matkaan, etkä sinä ole ketään uutta sen jälkeen saanut :D - sinä kanttura minä a
----- kirjoitti:
Hyi miten typerä itse olet ;)
Kirjoittaja ei ole maininnut nimiä eikä paikkakuntia eikä mitään yksityiskohtia, joista hänen mainitsemansa ja puhumansa henkilöt olisivat selvästi tunnistettavissa.
KUKAAN ei tiedä, kenestä tai missä asuvista henkilöistä on kyse. Vai tunnistitko sinä, kuka on kyseessä? ;)
Onhan se aika mahdotonta keskustella ja saada vertaistukea omaan tilanteeseensa, jos ei ensin kerro mitään tilanteestaan ja elämästään. Ja kyseessä eivät ole mitkään miehen ex-perheen asiat, vaan ne ovat nimenomaan myös miehen puolison asioita, kyseessähän on hänen oma kotinsa ja elämänsä myös.
Itse olet sellainen kanttura, etten ihmettele lainkaan, että ex-miehesi lähti paremman matkaan, etkä sinä ole ketään uutta sen jälkeen saanut :D" Onhan se aika mahdotonta keskustella ja saada vertaistukea omaan tilanteeseensa, jos ei ensin kerro mitään tilanteestaan ja elämästään. "
Niin vertaistukea oma perheen asioihin, mutta kun tämä hyypiö kertoo miehen perheen asiosita! Siinä ei missään puhuta omien lasten asioista, vaan miehen ja hänen lapsistaan.
Omasta perheestä voi puhua mitä vaan mutta ei toisten lapsita. Siinä on se ero! - Oleg Vaiti
sinä kanttura minä a kirjoitti:
" Onhan se aika mahdotonta keskustella ja saada vertaistukea omaan tilanteeseensa, jos ei ensin kerro mitään tilanteestaan ja elämästään. "
Niin vertaistukea oma perheen asioihin, mutta kun tämä hyypiö kertoo miehen perheen asiosita! Siinä ei missään puhuta omien lasten asioista, vaan miehen ja hänen lapsistaan.
Omasta perheestä voi puhua mitä vaan mutta ei toisten lapsita. Siinä on se ero!Ja höpö höpö. Miehen lapsi edellisestä liitosta on myös omaa perhettä, kerran isänsä luona säännöllisesti käy. Silloin hän kuuluu kirjoittajan perheeseen, ja näin ollen kirjoittaja kertoilee omista asioistaan.
- Mene hoitoon
Oleg Vaiti kirjoitti:
Ja höpö höpö. Miehen lapsi edellisestä liitosta on myös omaa perhettä, kerran isänsä luona säännöllisesti käy. Silloin hän kuuluu kirjoittajan perheeseen, ja näin ollen kirjoittaja kertoilee omista asioistaan.
Se on miehen perettä, ei sinun.
Et voi kehua toisten lapsilla että ne kuuluu sun perheeseen. Kurja jos sulla ei ole yhtä ihania lapsia kuin miehellä, mutta koita silti kestää omasi.
Et voi kaikkia lapsia omia omaksi perheeksi. Meilläkään ei ole kuin omat lapst. En voisi kuvitella että naapurin lapset olisi m un perhettä tai jotkut muut. Edes lasten serkut ei ole meidän perhettä.
Olisi kauheeta jos ei tietäisi oman perehesä koostumusta, vaan kuvittelee kaikki kylän lapset ja ihmiset omaksi perheeksi.
Katkeraa tietysti kun sulla ei ole mitään menetettävää, omit jopa napurin miehen varmaan mieheksesi.
- Henkisesti sairaita.
Me täällä luemme aina näitä "äitipuolten" kirjoituksia hymy suupielessä.. eihän kukaan normaali terve aikuinen voi oikeesti toimia noin alhaisella tasolla.
Nämä ihmiset on parkoja.. aivan ilmeisesti.- Lissu ja persoonat
Henkisesti sairaita. Kyllä TE olette henkisesti sairaita.....
- Onnen ydinperhe
Onneksi meillä ei koskaan ole näkynyt ex miehen ex isän naikkosia. Emme ole koskaan voineet kuvitellakkaan, että he tulisivat meille tai me menisimme heitä katosomaan ja kyselemään taustojaansa. Meille ei koskaan perheenrikkojat ole tunkeneet, onneksi mies piti siitä huolen ettei laskenut naikosia meidän lähelle eikä vienyt lapsiakaan pakolla koskaan näkemään niitä sutturoitaan.
En voisi kuvitellakkaan että olisimme perheenrikkojien kanssa sydänystäviä, miski pitäisi?
Kun rikkoivat perheemme ja esti isää näkemästä omia lapsiaan niin se riitti eikä heillä ole meillemitään asiaa tulla haukkumaan.
Olisi k auheeta nähdä semmosia ihmisiä. Jos mies olisi aikanaan pakottanut lapsetkin heitä näkemään, niin emme lasten kanssa varmasti enää tuntisi toisiamme, en olisi voinut kehdata katsoa lapsiani silmiin jos olisin antanut luvatn tai pakottanut heidät näkemään isänsä sutturoita.
Mies olis itsekin fiksu ja sanoi että ei hän niitä akkoja meille tuo, sillä he ovat niin huonoa seuraa meille että pitää ennemmin poissa meidän seurasta.
Lapsetkin ovat onnellisia, kun ei ole tarvinnut kuunnella haukkuja ja ilkeyksiä isän sutturoilta. Hirveetä ajatella, niitä lapsi parkoja, jotka pakotetaan näkemään isän naisia. Miksi?
Sekö on eron hinta, että lapset menee pilalle pakolla, kun joutuvat näkemään ja kuuntelemaan isän naisten haukkuja?- kopioitko
Käytitkö Copy-pastea?
- Tiku_ja_taku
Vastaan ensimmäiseen viestiin.
Ex-vaimoa ei tarvitse päästää kynnyksen yli; jokainen päättää ketä kotiinsa päästää. Eikä hän ole viranomainen joka voi tulla tekemään minkälaisia tarkastuksia. Ja vaikka hän sattuisi olemaan viranomainen, niin hän ei tehdä itseensä liittyviä tarkastuksia.
Seurustelusuhteenne on kovin lyhyt. Itse pidän yhteen muuttamista puolen vuoden suhteen jälkeen lapsettomilakin nopeana toimintana, ja lapsellisilta (jota kummatkin miehenne kanssa olette) hieman oudolta. Jos päädytte puolen vuoden päästä tästä eroon niin kaikkien lasten elämää on sekoitettu ja sekoitetaan taas ja "turhaan".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725