Tyrmäys lääke eli jos ottaa illalla sen 10 mg.aa jaksaako herätä koko päivänä? Mulle annettu kivun sieto kyvyn, johonkin tollaseen tarkoitukseen ja asteittainen nosto 50 mg iltaisin.
ONKO TRIPTYL
18
6436
Vastaukset
- Äidin huomioita
Pojalleni määrättiin tuota kipupolilla, mutta ei tuollaisiin annostuksiin koskaan edes pyritty, kun aloitusannoskin väsytti siinä määrin. Kipu kyllä lievittyi, mutta heti aloitusannosta nostettaessa oli niin väsynyt, ettei jaksanut koulussa keskittyä.
Tuohan on yksilöllistä ja lääkäri sanoi, jotta väsyttävä vaikutus kyllä vähenee aikanaan, mutta pojallani ei niin käynyt. Harmillista, kun jouduttiin tuosta lääkkeestä luopumaan, monta kuukautta kyllä odoteltiin, josko väsymys vähenisi. Tähän mennessä ainoa, joka todella nosti kipukynnystä ja tuossahan ei ole noita tulehduskipulääkkeiden haittoja. Toivottavasti sulle sopii, mutta tosi hitaasti kannattaa annosta nostaa, jos meinaa pysyä päivällä skarppina. - selkä
Käytän Triptyyliä 25 mg iltaisin kivunhoitoon.lääke kannattaa ottaa hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa.Itse otan jo n.klo 18.00 näin myös aamulla ei ole väsynyt olo.Tosin kipua on lääkkeen otosta huolimatta,yöuni onkuitenkin rauhallisempaa.Käytän lisäksi kipulääkkeitä päivittäin
- Triptylisti
jos täytyy herätä aamulla klo 7, niin ota lääke illalla klo 19. Lääkkeen ja heräämisen väli 12 h. Ei väsytä näin käytettynä.
- selkä
juuri näin
- zxdfg
Minä käytän triptyliä 100mg ja otan aina vähän ennen nukkumaan menoa ja en siitä huolimatta nuku kunnolla. Mulla kylläki määrätty muihin syihin ei siis kipuihin.Kaikki reagoi eri tavalla.
- emmää
50mg on maksimi jos haetaan vaikutusta nukkumiseen.
- triptyl1
Kiitos vastauksistanne. Mulle on määrätty triptyl, vain kivun lievitys ongelmiin. Kaula rangassa kolmessa kohtaa pahat kulumat ja luun päät hankaa toisiaan . Näin olen ymmärtänyt ja kipu on asteikolla 1-10 tosi kovaa eli 9 luokkaa, välillä 10. Eikä auta edes kipulääke, kuin muutaman tunnin panacod menee ja burana. Otan vielä tuota 10 mg.aa mutta väsyttää kovasti. Kysyisin vielä, onko teille tullut muita sivu vaikutuksia triptyylistä??
- Nivelkivut lievittyi
Suu kuivuu ja väsyttää. Kipuun auttaa. Siinäpä nuo tärkeimmät. Tosiaan 25 mg jo auttoi kipuun. Enempää ei tarvinnut ottaa. Minun siis.
- Kirsikka111
Mä käytän Triptyl 50 mg iltaisin selkäkipuihin sekä migreenin estoon, suu kuivaa & lääke nukuttaa tosi paljon ja jos ottaa liian myöhään aamulla on sekava olo. Käytän myös Arcoxia lääkettä.
- Triptyl118
Hei, kertoisitko millä lailla sekava olo? Huimaako vai nk. humalasen olotila? Taidan pitäytyä tossa 10 mg.ssa , tuntuu et aika kova lääke on kyseessä väsyttävyyden puolesta ... ja minua väsytttää jo tuo kipulääke panacod ihan hirveesti.... jotkut sanoo myös et lihottaa ???
- Kirsikka111
Aloitin Triptyl lääkkeen käytön heinäkuussa ja onneks oli just kesäloma, aluksi varsinkin huimas ja saatoin nukkua 12 h putkeen.Jos lääkkeen ottaa liian myöhään niin seuraavana päivänä saattaa olla kunnolla sekava olo, mä esim. unohtelin asioita kotona ja töissä, töihin mennessä istuin vaan bussissa ja en muistanut minne menossa, unohdin avata työpuhelimen ym. Nyt 2 kk käytän jälkeen pahin on mennyt ohi mutta väsyttää silti tosi paljon ja alkoholia jos otat niin se vahvistaa triptyllin vaikutusta sekä saattaa lihottaa, ite oon just laihiksella ja oon laihtunut vaikka syön triptylliä. Mulla aloitettiin suoraan 25 mg ja viikon päästä oli nosto 50 mg. Valitsen mileummin väsymyksen kuin hulluksi tekevän selkäkivun. Kunnon yöunet on vaan ollut hyväksi :)
- 12+2
Olen käyttänyt mietoja psyyken lääkkeitä pitkään. Eräästä toisesta lääkkeestä irti pääsemiseksi minulle määrättiin 20 mg Triptyliä itaisin. Lopputuloksena Triptyl on nyt muiden lisänä, mutta ei se ainakaan unipuoleen auta. On toki mukavampi valvoa tuon Triptylin kanssa.
- 2+2
12+2 kirjoitti:
Olen käyttänyt mietoja psyyken lääkkeitä pitkään. Eräästä toisesta lääkkeestä irti pääsemiseksi minulle määrättiin 20 mg Triptyliä itaisin. Lopputuloksena Triptyl on nyt muiden lisänä, mutta ei se ainakaan unipuoleen auta. On toki mukavampi valvoa tuon Triptylin kanssa.
...
- Anonyymi
myös itselleni määrätty kivunhoitoon, en aio edes ostaa koko lääkettä.
Triptyl kuuluu masennus , siis mielialalääkkeisiin .- Anonyymi
Joillekin sopii kuin nappi silmään
Uneen
- Anonyymi
Silloin, jos masennuslääkkeitä käytetään kivun hoidossa, annostuksen pitäisi olla paljon pienempi kuin masennuksen hoidossa.
Itsekin kerran taivuin kokeilemaan Triptyliä, kun ensin useamman vuoden sitä tyrkyttivät, kipuun.
Käytin tasan 8 iltana, ja päivä päivältä mieli meni synkemmäksi. Jo viikossa lähes lamaannuin, istuin vain paikallani ja mietin, että masennustako pukkaa.
Lopetin käytön siihen, ja olotila palasi nopeasti normaaliksi.
Sitä en enää muista, mikä vaikutus sillä oli uneen. - Anonyymi
Minulle määrättiin tätä vamman aiheuttaman kivun hoitoon mutta hirvittää aloittaa kun kuulin että tämä on masennus lääke.
- Anonyymi
Purnaa ihmeessä lääkärille, että kun kipu on jalassa, niin se on siellä eikä aivoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n322411Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj1002302Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk181349Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.491217Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o331152Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o27930- 51840
Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...
Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To11811- 53745
- 56734