Mistä voi johtua että nuorella ihmisellä on alapaine koholla? Mulla se on jatkuvasti yli 90. Tänään mittasin niin oli 91 ja yläpaine oli hyvä 111. Ikää on vasta 22 vuotta ja sukupuoli nainen. Olen ihannepainoinen ja liikun paljon reipasta liikuntaa. Mielestäni myös syön suht terveellisesti mutta en ole mikään terveysintoilija. Mun alapaine oli alle 20-vuotiaana 66 joten ihmettelen tätä muutosta. Ja en oo raskaana.
Alapaine koholla nuorella
2
825
Vastaukset
- Rytmihäiriöinen
Mulla myös nousi alapaine jo varhaisaikuisuudessa. Myöhemmin mulle aloitettiin verenpainelääkitys, mutta ei tutkittu, miksi paineet oli nousseet. Vasta nyt, 15 vuotta myöhemmin, rutiinisydänfilmissä oli jotain pahasti vialla. Sydämen ultraäänessä selvisi, että sydämen läppä ei sulkeudu kunnolla. Sydän on porskuttanut ylitöitä jo vaikka kuinka kauan ja sydän myös laajentunut. Että kannattaiskohan käydä lääkärin pakeilla; jos jotain vikaa löytyy, olis hyvä kun huomattais ajoissa. Eikö?
- anneli15
Oheisessa linkissä http://www.kaypahoito.fi/web/kh/potilaalle/naytaartikkeli/tunnus/khp00016 on tutkittua tietoa verenpaineen syistä ja omahoidosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232